abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 12:02:52 #26
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_173231401
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 00:50 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Dat mag dus niet de auto naar prive halen als je er eenmaal voor gekozen hebt om deze op de balans van de onderneming te zetten. Ondanks alle andere domme uitspraken, weet topicstarter dat nog wel.
Dat mag dus wel. Je kunt prima de auto voor een zakelijke prijs overhevelen naar privé.

Antwoord op de OP:

Nee, dat mag niet. Wat wel mag is 19 cent per kilometer die je met je privé auto rijdt als zakelijke kosten opvoeren.
Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 12:05:51 #27
427747 Tieten
Krijg nou...
pi_173231462
Niet alles gelezen.
Maar bijtelling gaat per "jaar".

Je mag op elk moment een wijziging doen, maar al rij je 1 dag van 2017 wel prive en besluit je per de 2e dag van 2017 een verklaring geen privé en geen bijtelling te doen ben je te laat.
Dan mag je voor het hele jaar bijtelling lappen.

Anders om. Als je niet privé rijdt en halverwege het jaar besluit om toch privé te gaan rijden, mag je voor het hele jaar bijtelling lappen.

Dus gewoon nu al per 1-1-2018 verklaring geen privé gebruik indienen, zodat je per 1-1-2018 geen bijtelling meer hebt.

Owh en je privé auto voltanken met je zakelijk pas, nee dat mag natuurlijk niet van de belastingdienst. Als je het echt aan de belastingdienst wilt vragen, zou ik vooral anoniem bellen. :)
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 12:29:38 #28
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_173231920
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 12:05 schreef Tieten het volgende:
Niet alles gelezen.
Maar bijtelling gaat per "jaar".

Je mag op elk moment een wijziging doen, maar al rij je 1 dag van 2017 wel prive en besluit je per de 2e dag van 2017 een verklaring geen privé en geen bijtelling te doen ben je te laat.
Dan mag je voor het hele jaar bijtelling lappen.
Onzin, zoals je zegt: bijtelling is op jaarbasis en als je op dag 1 maar 1 km privé hebt gereden, kom je in 365 dagen niet aan de 500 km.
quote:
Anders om. Als je niet privé rijdt en halverwege het jaar besluit om toch privé te gaan rijden, mag je voor het hele jaar bijtelling lappen.
Onzin, vergelijkbaar met hierboven.

De opmerking is dus lekker kort door de (privé) bocht.
quote:
Dus gewoon nu al per 1-1-2018 verklaring geen privé gebruik indienen, zodat je per 1-1-2018 geen bijtelling meer hebt.
Ik zou eerst maar eens kijken of de auto van TS niet naar aard en inrichting uitsluitend of nagenoeg uitsluitend geschikt is voor het vervoer van goederen in plaats van direct met het invullen van formulieren te gooien die nog schadelijker voor TS kunnen zijn.

Hier een stukje leesvoer voor degene die interesse hebben.
quote:
Vier categorieën
Er zijn vier ‘soorten’ bestelauto’s die door hun aard en inrichting uitgezonderd zijn van de forfaitaire bijtelling:
• De bestelauto waarvan de bijrijdersstoel is verwijderd en ook de bevestigingspunten niet meer beschikbaar zijn.
• De bestelauto waarbij het vloeroppervlak van de laadruimte 90% of meer bedraagt van het totale vloeroppervlak. Tevens moet de laadruimte ook 90% of meer van de totale inhoud zijn.
• De bestelauto die zo groot is dat hij niet in een parkeergarage kan, waarbij er vaste stellingen in de laadruimte zitten en waarbij de bijrijdersstoel functioneel is aan het laden en lossen.
• De bestelauto die vies en stoffig is waarbij ook de bijrijdersstoel functioneel is aan het laden en lossen.
quote:
Owh en je privé auto voltanken met je zakelijk pas, nee dat mag natuurlijk niet van de belastingdienst. Als je het echt aan de belastingdienst wilt vragen, zou ik vooral anoniem bellen. :)
Ik zou niet weten waarom dat niet mag? Zolang TS de tankbeurt maar als een privé opname boekt en geen BTW vordert, is er niks aan de hand. Opnieuw: kort door de bocht.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 13:25:55 #29
427747 Tieten
Krijg nou...
pi_173232982
registreer om deze reclame te verbergen
Aannames MaW.
Maak er maar mooi je eigen draai aan.

Als je op de 1km blijft is er niets aan de hand.
Maar als je op die eerste dag 2km rijdt heb je een probleem. Want dan gaan ze omrekenen. Gemiddelde 2km a 365 dagen = meer dan de 500km.

TS boekt het niet als een privé opname. Dat weet iedereen hier wel.
pi_173235153
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 11:03 schreef tstile het volgende:

[..]

Domme uitspraken? Ik stel gewoon vragen. De antwoorden die daaruit komen zijn helaas niet eenduidig en blijkbaar soms zelfs fraude.
Sorry dan, ik dacht dat je een beetje aan het trollen was. Maar dan zou ik zeker aanraden om je jaarstukken en je aangifte inkomstenbelasting (en omzetbelasting) op te laten stellen door een belastingadviseur.
pi_173235194
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 11:42 schreef Holenbeer het volgende:

[..]

Je kan de auto toch aan jezelf verkopen? Prive aanschaffen en zo uit de boeken van jouw onderneming halen. Dit tegen de boekwaarde. edit: of dagwaarde, in ieder geval een realistisch bedrag en niet een symbolische 1 euro

Tevens is het voor de belastingdienst niet gunstiger wanneer je een zuinige auto rijdt ipv een slurper. Iedere liter dat jij denkt doet voor de belastingdienst de kassa rinkelen
Nee, dat mag dus niet. Als je eenmaal voor een bepaalde vermogensetikettering gekozen hebt, dan blijft die tot het einde zo. Als eenmanszaak kun je niet iets aan jezelf verkopen. Wel overdragen naar privé, maar dat mag dus niet in dit geval.
pi_173235219
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 12:02 schreef MutedFaith het volgende:

[..]

Dat mag dus wel. Je kunt prima de auto voor een zakelijke prijs overhevelen naar privé.

Haha, nee dat mag echt niet! Hij heeft geen B.V. maar een eenmanszaak hè. Als je eenmaal voor een bepaalde vermogensetikettering gekozen hebt, dan blijft deze zo. Daarom moet je dat bij keuzevermogen ook bij de aanschaf goed overwegen.
pi_173235325
Uit de handreiking vermogensetikettering van de belastingdienst:

Keuzevermogen
Gebruikt de ondernemer het investeringsgoed gemengd, dus zowel voor privé- en voor ondernemingsdoeleinden en valt dit niet onder verplicht ondernemings- of privévermogen, dan heeft de ondernemer de keuze. De ondernemer mag dan binnen de grenzen der redelijkheid zelf kiezen of hij het investeringsgoed als ondernemingsvermogen of als privévermogen etiketteert.

Bij keuzevermogen geldt: eens gekozen blijft gekozen. Tot het moment dat de aanslag inkomstenbelasting over het jaar van de investering onherroepelijk vaststaat, kan de ondernemer zijn keuze nog wijzigen. Daarna kan dit nog slechts in uitzonderlijke omstandigheden. Indien de ondernemer een nieuw investeringsgoed aanschaft, kan hij daarvoor opnieuw de keuze maken.

Hij kan zijn etiketteringskeuze wel herzien, maar uitsluitend als er sprake is van een bijzondere omstandigheid die zo'n keuzeherziening kan rechtvaardigen. Dat is bijvoorbeeld het geval bij een ingrijpende wijziging in het gebruik van de betreffende zaak, of bij een andere juridische verhouding, en soms bij de invoering van nieuwe belastingwetgeving.
pi_173236439
Gewoon durven en doen. En het zeker niet melden bij de belastingdienst.

Dus de diesel welke in je prive auto gooit gewoon gaan betalen met je zakelijke pas. Als het echt veel gaat worden betaal je ook periodiek tankbeurten van je kleine auto met je prive tank- of betaalpas. Verder roep je, als er al iemand vragen stelt, dat je ook een deel cash betaald hebt.

Aangaande het meerverbruik van de bestelauto, roep je dat je veel met 'aanhanger en of imperiaal, en of korte stukjes rijdt, waardoor de bus geen 1 op 9 maar 1 op 6 rijd. Als er al iemand vragen gaat stellen.

Je moet andersom denken.
Veel van jouw en onze gegevens zijn al bekend bij de belastingdienst, inkomen uit loondienst, zakelijke auto, woz waarde huis, hypotheek, banksaldi. Dus er zijn niet zoveel mogelijkheden meer om creatief te zijn. Anders gezegd, de fiscus krijgt al 90 - 95% van de IB zo al binnen.
Dus gaan ze geen ¤ 3000 uitgeven om ¤ 300 binnen te halen.

gaat om de grote bulk en de grote fraudeurs. Hetgeen jij wilt i, doet s 'gerommel in de marge" en elke ondernemer / zzp er heeft een grijs grensgebied tussen prive en zakelijk.

Als je verder niets raar doet, en je aangiften op tijd indient betaalt etc, je aboekhouding op orde hebt m.a.w. niet opvalt, is er geen enkele reden om bij jou aan te bellen.

Wees creatief maar met mate
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 16:45:46 #35
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_173237035
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 13:25 schreef Tieten het volgende:
Aannames MaW.
Maak er maar mooi je eigen draai aan.
Zolang jij onzin blijft verkopen, zal ik reageren op je aannames. ;)
quote:
Als je op de 1km blijft is er niets aan de hand.
Maar als je op die eerste dag 2km rijdt heb je een probleem. Want dan gaan ze omrekenen. Gemiddelde 2km a 365 dagen = meer dan de 500km.

TS boekt het niet als een privé opname. Dat weet iedereen hier wel.
Jij kent de administratie van TS? Zo nee, dan ben jij degene die de grootste aannames doet. :W
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 16:47:45 #36
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_173237067
quote:
12s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 16:14 schreef peterc het volgende:
Gewoon durven en doen. En het zeker niet melden bij de belastingdienst.

Dus de diesel welke in je prive auto gooit gewoon gaan betalen met je zakelijke pas. Als het echt veel gaat worden betaal je ook periodiek tankbeurten van je kleine auto met je prive tank- of betaalpas. Verder roep je, als er al iemand vragen stelt, dat je ook een deel cash betaald hebt.

Aangaande het meerverbruik van de bestelauto, roep je dat je veel met 'aanhanger en of imperiaal, en of korte stukjes rijdt, waardoor de bus geen 1 op 9 maar 1 op 6 rijd. Als er al iemand vragen gaat stellen.

Je moet andersom denken.
Veel van jouw en onze gegevens zijn al bekend bij de belastingdienst, inkomen uit loondienst, zakelijke auto, woz waarde huis, hypotheek, banksaldi. Dus er zijn niet zoveel mogelijkheden meer om creatief te zijn. Anders gezegd, de fiscus krijgt al 90 - 95% van de IB zo al binnen.
Dus gaan ze geen ¤ 3000 uitgeven om ¤ 300 binnen te halen.

gaat om de grote bulk en de grote fraudeurs. Hetgeen jij wilt i, doet s 'gerommel in de marge" en elke ondernemer / zzp er heeft een grijs grensgebied tussen prive en zakelijk.

Als je verder niets raar doet, en je aangiften op tijd indient betaalt etc, je aboekhouding op orde hebt m.a.w. niet opvalt, is er geen enkele reden om bij jou aan te bellen.

Wees creatief maar met mate
Ik mag niet hopen dat jij een adviseur bent die je klanten adviseert belasting te ontduiken,... :')
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_173239281
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 16:47 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Ik mag niet hopen dat jij een adviseur bent die je klanten adviseert belasting te ontduiken,... :')
Iedereen op dit forum, heeft natuurlijk, de tegelzetter voor de badkamer, tuinman voor het onderhoud in de tuin, , schoonmaakster voor het poetsen in huis, de loodgieter bij een lekkage, de zonweringsboer bij een reparatie, de stucadoor voor het plafond in de woonkamer, en de stratemaker voor het terras achter op de plaats allemaal keurig betaald met een nota met BTW.

De onderhoudsbeurt voor de 2e auto van 7 jaar oud moeders doen wij gewoon bij de vakdealer met een uurtarief van ¤ 63,= per uur excl BTW.

Natuurlijk behoeven wij ook geen goedkope restmaterialen van onze werkgever. Daar betalen wij vanzelfsprekend de volle prijs voor.

De vraagsteller van dit onderwerp, moet met mate creatief zijn en een beetje durf hebben, en ik denk dat hij dat wel is. Hadden alle reaguurders maar zoveel durf en doorzettingsvermogen.
pi_173244642
Ik ken iemand die 10 jaar privé heeft gereden in z'n auto zonder bijtelling te betalen. Tja, soms heb je mazzel... maar ik zou het niet adviseren.
An old friend once said that Mozart, Beethoven, and Chopin never died. They simply became music. So I hope you will enjoy this last piece... very much.
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 10:30:50 #39
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_173251442
quote:
12s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 18:50 schreef peterc het volgende:

[..]

Iedereen op dit forum, heeft natuurlijk, de tegelzetter voor de badkamer, tuinman voor het onderhoud in de tuin, , schoonmaakster voor het poetsen in huis, de loodgieter bij een lekkage, de zonweringsboer bij een reparatie, de stucadoor voor het plafond in de woonkamer, en de stratemaker voor het terras achter op de plaats allemaal keurig betaald met een nota met BTW.

De onderhoudsbeurt voor de 2e auto van 7 jaar oud moeders doen wij gewoon bij de vakdealer met een uurtarief van ¤ 63,= per uur excl BTW.

Natuurlijk behoeven wij ook geen goedkope restmaterialen van onze werkgever. Daar betalen wij vanzelfsprekend de volle prijs voor.

De vraagsteller van dit onderwerp, moet met mate creatief zijn en een beetje durf hebben, en ik denk dat hij dat wel is. Hadden alle reaguurders maar zoveel durf en doorzettingsvermogen.
Dat het zwarte geld een groot deel van de economie uitmaakt, zal niemand ontkennen.
(En als iedereen in de sloot springt, wil niet zeggen dat jij dat ook moet doen.)
Het enige dat ik opmerk is dat ik niet mag hopen dat je een adviseur bent die dit aan je klanten adviseert. Dat hoort m.i. niet bij je vak.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 10:33:21 #40
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_173251485
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 22:37 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik ken iemand die 10 jaar privé heeft gereden in z'n auto zonder bijtelling te betalen. Tja, soms heb je mazzel... maar ik zou het niet adviseren.
Het is net als met de snel rijden: je loopt het risico dat je gepakt wordt maar de kans erop is erg klein. En toch adviseert de politie niet om sneller dan toegestaan te rijden.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_173253227
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 10:33 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Het is net als met de snel rijden: je loopt het risico dat je gepakt wordt maar de kans erop is erg klein. En toch adviseert de politie niet om sneller dan toegestaan te rijden.
Ja :P alleen een verkeersboete is nog niet zo schokkend. Als je de bijtelling met terugwerkende kracht moet gaan afrekenen kan het een duur geintje worden. Hoe lang mogen ze ook alweer terug gaan en wanneer verloopt het recht dat ze hebben om te corrigeren?
An old friend once said that Mozart, Beethoven, and Chopin never died. They simply became music. So I hope you will enjoy this last piece... very much.
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 18:05:03 #42
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_173259253
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:14 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ja :P alleen een verkeersboete is nog niet zo schokkend. Als je de bijtelling met terugwerkende kracht moet gaan afrekenen kan het een duur geintje worden. Hoe lang mogen ze ook alweer terug gaan en wanneer verloopt het recht dat ze hebben om te corrigeren?
Vijf jaar kunnen ze sowieso.
En als je uitstel hebt aangevraagd, kan dit oplopen naar wel zeven jaar.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_173261046
Gewoon die bus niet privé gebruiken en niet meer bijtellen. Als je voor een vriend het busje gebruikt, stuur je een factuur voor een vriendenprijs, desnoods betaal je die zelf. Vervolgens zakelijke kilometers in de privéauto boeken voor ¤ 0,19. En dan netjes zelf de diesel voor die auto betalen.
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 21:10:54 #44
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_173264259
Je kan gewoon je privéauto tanken met je zakelijke pas, maar dan moet je het in je administratie als privéopname boeken en mag je de btw niet terugvorderen.
pi_173264970
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 21:10 schreef Irritatie100 het volgende:
Je kan gewoon je privéauto tanken met je zakelijke pas, maar dan moet je het in je administratie als privéopname boeken en mag je de btw niet terugvorderen.
:O
An old friend once said that Mozart, Beethoven, and Chopin never died. They simply became music. So I hope you will enjoy this last piece... very much.
pi_173265449
Als ik met mijn tankpas de priveauto van mijn vriendin tank, vul ik altijd vervangende auto -> ja in.

Dan klopt het toch?
.
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 22:01:40 #47
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_173265653
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 21:54 schreef Fer het volgende:
Als ik met mijn tankpas de priveauto van mijn vriendin tank, vul ik altijd vervangende auto -> ja in.

Dan klopt het toch?
Dan klopt wat toch?
Als je bedoelt dat de brandstof dan zakelijk is: nee, het is niet zakelijk.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_173267240
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 21:54 schreef Fer het volgende:
Als ik met mijn tankpas de priveauto van mijn vriendin tank, vul ik altijd vervangende auto -> ja in.

Dan klopt het toch?
8)7
pi_173278436
Als ik de opmerkingen in dit topic lees begin ik steeds beter te begrijpen waarom de auto van de zaak bij de belastingdienst een onderwerp is dat extra in de gaten wordt gehouden. En waarom er bij correctie een hogere boete wordt opgelegd dan bij andere onderdelen.
pi_173278851
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 14:23 schreef bloodymary1 het volgende:
Als ik de opmerkingen in dit topic lees begin ik steeds beter te begrijpen waarom de auto van de zaak bij de belastingdienst een onderwerp is dat extra in de gaten wordt gehouden. En waarom er bij correctie een hogere boete wordt opgelegd dan bij andere onderdelen.
Ja, echt verrassend is het niet!
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')