Dat mag dus wel. Je kunt prima de auto voor een zakelijke prijs overhevelen naar privé.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 00:50 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat mag dus niet de auto naar prive halen als je er eenmaal voor gekozen hebt om deze op de balans van de onderneming te zetten. Ondanks alle andere domme uitspraken, weet topicstarter dat nog wel.
Onzin, zoals je zegt: bijtelling is op jaarbasis en als je op dag 1 maar 1 km privé hebt gereden, kom je in 365 dagen niet aan de 500 km.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 12:05 schreef Tieten het volgende:
Niet alles gelezen.
Maar bijtelling gaat per "jaar".
Je mag op elk moment een wijziging doen, maar al rij je 1 dag van 2017 wel prive en besluit je per de 2e dag van 2017 een verklaring geen privé en geen bijtelling te doen ben je te laat.
Dan mag je voor het hele jaar bijtelling lappen.
Onzin, vergelijkbaar met hierboven.quote:Anders om. Als je niet privé rijdt en halverwege het jaar besluit om toch privé te gaan rijden, mag je voor het hele jaar bijtelling lappen.
Ik zou eerst maar eens kijken of de auto van TS niet naar aard en inrichting uitsluitend of nagenoeg uitsluitend geschikt is voor het vervoer van goederen in plaats van direct met het invullen van formulieren te gooien die nog schadelijker voor TS kunnen zijn.quote:Dus gewoon nu al per 1-1-2018 verklaring geen privé gebruik indienen, zodat je per 1-1-2018 geen bijtelling meer hebt.
quote:Vier categorieën
Er zijn vier ‘soorten’ bestelauto’s die door hun aard en inrichting uitgezonderd zijn van de forfaitaire bijtelling:
• De bestelauto waarvan de bijrijdersstoel is verwijderd en ook de bevestigingspunten niet meer beschikbaar zijn.
• De bestelauto waarbij het vloeroppervlak van de laadruimte 90% of meer bedraagt van het totale vloeroppervlak. Tevens moet de laadruimte ook 90% of meer van de totale inhoud zijn.
• De bestelauto die zo groot is dat hij niet in een parkeergarage kan, waarbij er vaste stellingen in de laadruimte zitten en waarbij de bijrijdersstoel functioneel is aan het laden en lossen.
• De bestelauto die vies en stoffig is waarbij ook de bijrijdersstoel functioneel is aan het laden en lossen.
Ik zou niet weten waarom dat niet mag? Zolang TS de tankbeurt maar als een privé opname boekt en geen BTW vordert, is er niks aan de hand. Opnieuw: kort door de bocht.quote:Owh en je privé auto voltanken met je zakelijk pas, nee dat mag natuurlijk niet van de belastingdienst. Als je het echt aan de belastingdienst wilt vragen, zou ik vooral anoniem bellen.
Sorry dan, ik dacht dat je een beetje aan het trollen was. Maar dan zou ik zeker aanraden om je jaarstukken en je aangifte inkomstenbelasting (en omzetbelasting) op te laten stellen door een belastingadviseur.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 11:03 schreef tstile het volgende:
[..]
Domme uitspraken? Ik stel gewoon vragen. De antwoorden die daaruit komen zijn helaas niet eenduidig en blijkbaar soms zelfs fraude.
Nee, dat mag dus niet. Als je eenmaal voor een bepaalde vermogensetikettering gekozen hebt, dan blijft die tot het einde zo. Als eenmanszaak kun je niet iets aan jezelf verkopen. Wel overdragen naar privé, maar dat mag dus niet in dit geval.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 11:42 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
Je kan de auto toch aan jezelf verkopen? Prive aanschaffen en zo uit de boeken van jouw onderneming halen. Dit tegen de boekwaarde. edit: of dagwaarde, in ieder geval een realistisch bedrag en niet een symbolische 1 euro
Tevens is het voor de belastingdienst niet gunstiger wanneer je een zuinige auto rijdt ipv een slurper. Iedere liter dat jij denkt doet voor de belastingdienst de kassa rinkelen
Haha, nee dat mag echt niet! Hij heeft geen B.V. maar een eenmanszaak hè. Als je eenmaal voor een bepaalde vermogensetikettering gekozen hebt, dan blijft deze zo. Daarom moet je dat bij keuzevermogen ook bij de aanschaf goed overwegen.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 12:02 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
Dat mag dus wel. Je kunt prima de auto voor een zakelijke prijs overhevelen naar privé.
Zolang jij onzin blijft verkopen, zal ik reageren op je aannames.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 13:25 schreef Tieten het volgende:
Aannames MaW.
Maak er maar mooi je eigen draai aan.
Jij kent de administratie van TS? Zo nee, dan ben jij degene die de grootste aannames doet.quote:Als je op de 1km blijft is er niets aan de hand.
Maar als je op die eerste dag 2km rijdt heb je een probleem. Want dan gaan ze omrekenen. Gemiddelde 2km a 365 dagen = meer dan de 500km.
TS boekt het niet als een privé opname. Dat weet iedereen hier wel.
Ik mag niet hopen dat jij een adviseur bent die je klanten adviseert belasting te ontduiken,...quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 16:14 schreef peterc het volgende:
Gewoon durven en doen. En het zeker niet melden bij de belastingdienst.
Dus de diesel welke in je prive auto gooit gewoon gaan betalen met je zakelijke pas. Als het echt veel gaat worden betaal je ook periodiek tankbeurten van je kleine auto met je prive tank- of betaalpas. Verder roep je, als er al iemand vragen stelt, dat je ook een deel cash betaald hebt.
Aangaande het meerverbruik van de bestelauto, roep je dat je veel met 'aanhanger en of imperiaal, en of korte stukjes rijdt, waardoor de bus geen 1 op 9 maar 1 op 6 rijd. Als er al iemand vragen gaat stellen.
Je moet andersom denken.
Veel van jouw en onze gegevens zijn al bekend bij de belastingdienst, inkomen uit loondienst, zakelijke auto, woz waarde huis, hypotheek, banksaldi. Dus er zijn niet zoveel mogelijkheden meer om creatief te zijn. Anders gezegd, de fiscus krijgt al 90 - 95% van de IB zo al binnen.
Dus gaan ze geen ¤ 3000 uitgeven om ¤ 300 binnen te halen.
gaat om de grote bulk en de grote fraudeurs. Hetgeen jij wilt i, doet s 'gerommel in de marge" en elke ondernemer / zzp er heeft een grijs grensgebied tussen prive en zakelijk.
Als je verder niets raar doet, en je aangiften op tijd indient betaalt etc, je aboekhouding op orde hebt m.a.w. niet opvalt, is er geen enkele reden om bij jou aan te bellen.
Wees creatief maar met mate
Iedereen op dit forum, heeft natuurlijk, de tegelzetter voor de badkamer, tuinman voor het onderhoud in de tuin, , schoonmaakster voor het poetsen in huis, de loodgieter bij een lekkage, de zonweringsboer bij een reparatie, de stucadoor voor het plafond in de woonkamer, en de stratemaker voor het terras achter op de plaats allemaal keurig betaald met een nota met BTW.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 16:47 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Ik mag niet hopen dat jij een adviseur bent die je klanten adviseert belasting te ontduiken,...
Dat het zwarte geld een groot deel van de economie uitmaakt, zal niemand ontkennen.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 18:50 schreef peterc het volgende:
[..]
Iedereen op dit forum, heeft natuurlijk, de tegelzetter voor de badkamer, tuinman voor het onderhoud in de tuin, , schoonmaakster voor het poetsen in huis, de loodgieter bij een lekkage, de zonweringsboer bij een reparatie, de stucadoor voor het plafond in de woonkamer, en de stratemaker voor het terras achter op de plaats allemaal keurig betaald met een nota met BTW.
De onderhoudsbeurt voor de 2e auto van 7 jaar oud moeders doen wij gewoon bij de vakdealer met een uurtarief van ¤ 63,= per uur excl BTW.
Natuurlijk behoeven wij ook geen goedkope restmaterialen van onze werkgever. Daar betalen wij vanzelfsprekend de volle prijs voor.
De vraagsteller van dit onderwerp, moet met mate creatief zijn en een beetje durf hebben, en ik denk dat hij dat wel is. Hadden alle reaguurders maar zoveel durf en doorzettingsvermogen.
Het is net als met de snel rijden: je loopt het risico dat je gepakt wordt maar de kans erop is erg klein. En toch adviseert de politie niet om sneller dan toegestaan te rijden.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 22:37 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik ken iemand die 10 jaar privé heeft gereden in z'n auto zonder bijtelling te betalen. Tja, soms heb je mazzel... maar ik zou het niet adviseren.
Ja alleen een verkeersboete is nog niet zo schokkend. Als je de bijtelling met terugwerkende kracht moet gaan afrekenen kan het een duur geintje worden. Hoe lang mogen ze ook alweer terug gaan en wanneer verloopt het recht dat ze hebben om te corrigeren?quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 10:33 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Het is net als met de snel rijden: je loopt het risico dat je gepakt wordt maar de kans erop is erg klein. En toch adviseert de politie niet om sneller dan toegestaan te rijden.
Vijf jaar kunnen ze sowieso.quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 12:14 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja alleen een verkeersboete is nog niet zo schokkend. Als je de bijtelling met terugwerkende kracht moet gaan afrekenen kan het een duur geintje worden. Hoe lang mogen ze ook alweer terug gaan en wanneer verloopt het recht dat ze hebben om te corrigeren?
quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 21:10 schreef Irritatie100 het volgende:
Je kan gewoon je privéauto tanken met je zakelijke pas, maar dan moet je het in je administratie als privéopname boeken en mag je de btw niet terugvorderen.
Dan klopt wat toch?quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 21:54 schreef Fer het volgende:
Als ik met mijn tankpas de priveauto van mijn vriendin tank, vul ik altijd vervangende auto -> ja in.
Dan klopt het toch?
quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 21:54 schreef Fer het volgende:
Als ik met mijn tankpas de priveauto van mijn vriendin tank, vul ik altijd vervangende auto -> ja in.
Dan klopt het toch?
Ja, echt verrassend is het niet!quote:Op zondag 20 augustus 2017 14:23 schreef bloodymary1 het volgende:
Als ik de opmerkingen in dit topic lees begin ik steeds beter te begrijpen waarom de auto van de zaak bij de belastingdienst een onderwerp is dat extra in de gaten wordt gehouden. En waarom er bij correctie een hogere boete wordt opgelegd dan bij andere onderdelen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |