abonnement Unibet Coolblue
pi_173204583
Op mijn PC heb ik MS Office 2007 en Adobe Creative Suite CS3 geïnstalleerd. Die had ik 10 jaar geleden via school Surfspot aangeschaft.

Met name Adobe Creative is nogal verouderd en probeer ik via werkgever Adobe Creative Cloud CC aan te schaffen maar krijg hiervoor geen financiële toestemming van de werkgever. Op het werk gebruik ik Adobe Creative Cloud wel eens voor zakelijke doeleinden. Voor privé thuis gebruik ik wel eens Adobe software, met name InDesign maar de versie die ik thuis heb is hopeloos verouderd tov Creative Cloud CC.
Ik zie dat de software maar liefst 60 euro per maand kost, dat is natuurlijk veel te veel voor iemand die Creative Cloud sporadisch gebruikt! Zelfs 1 programma kost al 25 euro per maand en dat is ook teveel als je het zo en dan gebruikt.

Ik ben benieuwd of je software kan krijgen/aanschaffen van je werkgever voor privé?
  donderdag 17 augustus 2017 @ 11:27:17 #2
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_173204922
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 11:14 schreef daniela_007 het volgende:
Ik ben benieuwd of je software kan krijgen/aanschaffen van je werkgever voor privé?
Als je werkgever dat wil betalen voor je kan dat altijd natuurlijk.
Moet je er wel rekening mee houden dat je het bedrag per maand (wat je werkgever dus gaat betalen voor jou) bij je salaris moet optellen en je daar loonbelasting over moet betalen.

Tevens een schopje naar WGR.
So we just called him Fred
  donderdag 17 augustus 2017 @ 11:36:55 #3
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_173205225
Ja, dat kan. Maar alleen als je werkgever daar ook aan mee wil werken. Je kunt 't niet afdwingen ofzo.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 11:38:45 #4
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_173205283
quote:
7s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 11:27 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Als je werkgever dat wil betalen voor je kan dat altijd natuurlijk.
Moet je er wel rekening mee houden dat je het bedrag per maand (wat je werkgever dus gaat betalen voor jou) bij je salaris moet optellen en je daar loonbelasting over moet betalen.

Tevens een schopje naar WGR.
Dat ligt eraan. Kosten kunnen ook prima in de vrije ruimte van de WKR ondergebracht worden, mits plaats.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_173208125
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 11:14 schreef daniela_007 het volgende:
Op mijn PC heb ik MS Office 2007 en Adobe Creative Suite CS3 geïnstalleerd. Die had ik 10 jaar geleden via school Surfspot aangeschaft.

Met name Adobe Creative is nogal verouderd en probeer ik via werkgever Adobe Creative Cloud CC aan te schaffen maar krijg hiervoor geen financiële toestemming van de werkgever. Op het werk gebruik ik Adobe Creative Cloud wel eens voor zakelijke doeleinden. Voor privé thuis gebruik ik wel eens Adobe software, met name InDesign maar de versie die ik thuis heb is hopeloos verouderd tov Creative Cloud CC.
Ik zie dat de software maar liefst 60 euro per maand kost, dat is natuurlijk veel te veel voor iemand die Creative Cloud sporadisch gebruikt! Zelfs 1 programma kost al 25 euro per maand en dat is ook teveel als je het zo en dan gebruikt.

Ik ben benieuwd of je software kan krijgen/aanschaffen van je werkgever voor privé?
alles kan, maar de werkgever moet wel mee werken. Als je op je werk Creative Cloud al gebruikt moet je daarvoor ook een named user licentie hebben (welke alleen jij als named user mag gebruiken, deze licenties mogen niet gedeeld worden onder collega's). Deze licentie mag je op 2 machines gebruiken. Gebruik je deze dus op kantoor op maar 1 machine, zou je deze thuis dus ook mogen installeren (wel handig hier toestemming van de werkgever voor te vragen uiteraard).

Zie: https://helpx.adobe.com/creative-cloud/faq.html

quote:
Can I use the software I download from Creative Cloud on more than one machine?
Yes. You can download and install Creative Cloud desktop applications on multiple computers, regardless of operating system. However, activation is limited to two machines per individual associated with the membership, and you may not use the software on these devices simultaneously.

See the terms of use for more information. Learn how to deactivate a Creative Cloud license on a machine.
MS Office kan je mogelijk ook via de werkgever krijgen. Als je nu bijv Office 365 gebruikt op het werk mag je deze (ook weer als named user, dus alleen jij mag de software gebruiken) op 5 apparaten installeren.

Gebruikt de werkgever Office met volume licenties dan mag je deze thuis installeren als de werkgever ook SA heeft afgesloten op die licenties (grote bedrijven hebben vaak SA, kleinere vaak niet). Ook kan de werkgever via SA benefits medewerkers goedkoop een licentie laten kopen.

Gebruikt de werkgever OEM of Retail Office licenties dan is bovenstaande niet van toepassing en zal er gewoon volle prijs betaald moeten worden.
pi_173227812
Informeer eens of je werkgever het Microsoft Home Use Program aanbiedt. Zo heb ik voor een tientje een licentie op Office voor thuis aangeschaft.

Nooit een studie of opleiding gedaan waardoor je nog steeds toegang hebt tot Surfspot?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 08:56:00 #7
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_173227927
Adobe rekent idd de hoofdprijs, maar de suite is ook het beste op de markt, er zijn genoeg alternatieven en veel daarvan zijn gratis.
Zo is er ook Open Office als alternatief voor MS Office, en zijn er nog meer office suites.
Wil je de SW van MS en Adobe gebruiken is dat gewoon een dure aangelegenheid.
Heb me jaren geleden de laatste versie van Photoshop aangeschaft voordat ze met het abo model gingen werken, en ik ga echt niet upgraden.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_173227980
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 08:48 schreef baskick het volgende:
Informeer eens of je werkgever het Microsoft Home Use Program aanbiedt. Zo heb ik voor een tientje een licentie op Office voor thuis aangeschaft.

Nooit een studie of opleiding gedaan waardoor je nog steeds toegang hebt tot Surfspot?
Als je die gebruikt terwijl je niet meer studeert ben je in overtreding van de voorwaarden en zijn ze net zo legaal als wanneer je er een van Piraatbaai trekt.

En die laatste is dan goedkoper :P
pi_173240004
quote:
99s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 09:00 schreef CrashO het volgende:

[..]

Als je die gebruikt terwijl je niet meer studeert ben je in overtreding van de voorwaarden en zijn ze net zo legaal als wanneer je er een van Piraatbaai trekt.

En die laatste is dan goedkoper :P
Tja, HUP vervalt in theorie ook als je weggaat bij die werkgever. En dat van Surfspot is ongetwijfeld waar, maar het is een stuk makkelijker qua activatie en updaten. Controle op werkgever of studie is onmogelijk.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 19:55:04 #10
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_173240617
quote:
99s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 09:00 schreef CrashO het volgende:

[..]

Als je die gebruikt terwijl je niet meer studeert ben je in overtreding van de voorwaarden en zijn ze net zo legaal als wanneer je er een van Piraatbaai trekt.

En die laatste is dan goedkoper :P
Maar je hebt wel gewoon zonder kunst en vliegwerk recht op updates en geen gezeik met ineens niet meer werkende activatiecode na een of andere Windows Update o.i.d. Er zal echt geen hond zijn die jouw PC thuis komt controleren.
Don't let my username fool you...
pi_173281735
Waar is de tijd gebleven dat je via je werkgever een persoonlijke full version kon aanschaffen omdat het wel handig was als dat pakket ook op de zaak in gebruik is,wellicht ben je dan eerder geneigd om thuis even de puntjes op de i te zetten op dat rapport i.p.v. te wachten tot na het weekend of de vakantie.
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
  maandag 21 augustus 2017 @ 09:36:33 #12
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_173295088
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 16:37 schreef geevee het volgende:
Waar is de tijd gebleven dat je via je werkgever een persoonlijke full version kon aanschaffen omdat het wel handig was als dat pakket ook op de zaak in gebruik is,wellicht ben je dan eerder geneigd om thuis even de puntjes op de i te zetten op dat rapport i.p.v. te wachten tot na het weekend of de vakantie.
Voor zover ik weet was dat alleen bij Office, daar had je het home User Program, maar je werkgever betaalt daar ook (indirect) voor omdat dat onderdeel was van de Software Assurance van Microsoft.

Voor Adobe software bestaat zoiets volgens mij niet. Alleen voor educatieve doeleinden (dus ook werknemers van educatieve instellingen) bestaan daarvan bij mijn weten goedkope licenties.

Om zoals jij hierboven noemt die puntjes op de i te zetten kan een bedrijf je beter een bedrijfslaptop met die software verstrekken of zorgen voor een remote environment via Citrix of RDP.
Don't let my username fool you...
  maandag 21 augustus 2017 @ 10:07:28 #13
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_173295651
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 16:37 schreef geevee het volgende:
Waar is de tijd gebleven dat je via je werkgever een persoonlijke full version kon aanschaffen omdat het wel handig was als dat pakket ook op de zaak in gebruik is,wellicht ben je dan eerder geneigd om thuis even de puntjes op de i te zetten op dat rapport i.p.v. te wachten tot na het weekend of de vakantie.
Werkgever geeft je een laptop die je mee naar huis neemt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_173298451
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 09:36 schreef Metalfreak het volgende:

Voor Adobe software bestaat zoiets volgens mij niet. Alleen voor educatieve doeleinden (dus ook werknemers van educatieve instellingen) bestaan daarvan bij mijn weten goedkope licenties.

Adobe CC mag je per named user abonnement op 2 machines activeren. Niet zozeer een extra aanschaf dus, maar wel een mogelijkheid om op kantoor en bijv. thuis te kunnen draaien.
  Moderator maandag 21 augustus 2017 @ 12:59:39 #15
155227 crew  Guppy
dus
pi_173298714
quote:
99s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 09:00 schreef CrashO het volgende:

[..]

Als je die gebruikt terwijl je niet meer studeert ben je in overtreding van de voorwaarden en zijn ze net zo legaal als wanneer je er een van Piraatbaai trekt.

En die laatste is dan goedkoper :P
Ik meen me te herinneren dat ik ooit gelezen heb dat je de Adobe Creative Suite van Surfspot mag blijven gebruiken na je studie. MAAR je mag er geen omzet mee genereren. Dus niet bedrijfsmatig. Privé een dingetje knutselen mag dus wel

Ik gebruik de mijne al jaren niet meer, maar gebruik gelukkig nu de werk-laptop met Creative Cloud
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')