abonnement Unibet Coolblue
pi_173199665

Hier vind je de OP.

Kampioensgifjes _O_
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
blablablabla
pi_173199682
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 00:40 schreef Elan het volgende:

[..]

Dat soort cijfers zie je bij NEC uit ook joh. Elk jaar billenknijpen. Of Go Ahead, VVV kan je je misschien nog wel herinneren.

Blijkbaar gewoon niet in staat om structureel uitwedstrijden te winnen tegen zwakke broeders.
Dat is ook niet zo raar als je een jaar of 8 een subtopper bent geweest.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_173199720
quote:
10s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 00:35 schreef Caland het volgende:
Maargoed, ik ben het verder met je eens dat je je team helemaal niet moet aanpassen zondag. En die hele kunstgrasdiscussie (die je eigenlijk helemaal geen discussie kan noemen) voeren we hopelijk binnen een paar jaar niet meer.
Hopen dat het een van Gudde's acties is bij de KNVB.
Goed stuk van Sjoerd Mossou in het AD hierover: de top 3 heeft zoveel geld meer (uit Europees voetbal en transfers) dan de rest, dat de TV-gelden voor de eredivisie best wat anders kunnen verdeeld worden. Vroeger was het voor Ajax, Feyenoord en PSV een van de belangrijkere bronnen van inkomsten, nu Europees voetbal zo'n miljoenenbal is geworden allang niet meer. Als je voor 20 miljoen aan CL-gelden binnenhaalt en voor 40 miljoen aan spelers verkoopt, dan merk je het niet eens als ze 2 ton minder tv-geld binnenkrijgen. Voor excelsior is het echter het verschil tussen gras en kunstgras.
pi_173199745
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 00:43 schreef Caland het volgende:

[..]

Dat is ook niet zo raar als je een jaar of 8 een subtopper bent geweest.
In feite nog best bijzonder wat er gepresteerd is als je in bepaalde jaargangen zag wat er op het veld stond aan kwaliteit.
blablablabla
pi_173199799
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 00:48 schreef Elan het volgende:

[..]

In feite nog best bijzonder wat er gepresteerd is als je in bepaalde jaargangen zag wat er op het veld stond aan kwaliteit.
Idd, in zo'n situatie wil ik NOOIT meer terecht komen. Maar het was toch nog nét wat minder slecht dan wat er bij de subtop/middenmoot op het veld stond. Plus, in de Kuip spelen compenseert ook veel.
pi_173200962
Je zou gewoon een deel van het tv geld in het betaalde voetbal verplicht moeten reserveren om kunstgrasvelden af te schaffen...

IS toch een goed plan? Iedere club krijgt gewoon een bepaald percentage voor veldonderhoud.jaarlijks.
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_173201045
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 08:32 schreef klaasweetalles het volgende:
Je zou gewoon een deel van het tv geld in het betaalde voetbal verplicht moeten reserveren om kunstgrasvelden af te schaffen...

IS toch een goed plan? Iedere club krijgt gewoon een bepaald percentage voor veldonderhoud.jaarlijks.
Triest dat deze maatregelen nodig zijn, maar inderdaad. Eigenlijk zou een club vanuit zichzelf gewoon niet op kunstgras moeten willen spelen.
pi_173201424
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 08:39 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Triest dat deze maatregelen nodig zijn, maar inderdaad. Eigenlijk zou een club vanuit zichzelf gewoon niet op kunstgras moeten willen spelen.
Vaak kiezen die clubs ervoor omdat ze daar iedereen op kunnen laten spelen en dus bv geen trainingscomplex nodig hebben. Jarenlang financieel voordeel gehad dus tov clubs die dat niet doen. Mogen ze nu op de blaren gaan zitten.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_173201477
Speelt van Persie al bij ons?
  Moderator donderdag 17 augustus 2017 @ 09:08:50 #10
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_173201496
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 09:07 schreef Azpilicueta het volgende:
Speelt van Persie al bij ons?
NEE
pi_173201585
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 09:04 schreef Caland het volgende:

[..]

Vaak kiezen die clubs ervoor omdat ze daar iedereen op kunnen laten spelen en dus bv geen trainingscomplex nodig hebben. Jarenlang financieel voordeel gehad dus tov clubs die dat niet doen. Mogen ze nu op de blaren gaan zitten.
Principieel eens, maar vanuit praktisch oogpunt moet je het overwegen. Ik denk dat zo'n constructie de enige manier is om een verbod erdoor te krijgen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 17-08-2017 09:15:08 ]
pi_173201714
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 09:07 schreef Azpilicueta het volgende:
Speelt van Persie al bij ons?
Gelukkig duurt de transfermarkt nog maar 2 weken. :P
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_173201743
quote:
Jean-Paul Boëtius staat symbool voor het nieuwe Feyenoord

In de openingsgoal tegen FC Twente school de klasse van Feyenoord, maar afgelopen zondag bleek ook dat trainer Giovanni van Bronckhorst nog wel wat werk te verrichten heeft bij de kampioen. Die begon even stroef als hoopgevend aan het seizoen waarin de club de titel wil prolongeren.

Het deed Jan Boskamp op de tribune van De Kuip denken aan Johan Cruijff, de aanname van Jean-Paul Boëtius bij de eerste competitiegoal van Feyenoord in het seizoen 2017/18. In één beweging nam de aanvaller de bal mee vanuit de lucht en legde ’m klaar voor de inlopende Nicolai Jørgensen, die daarmee zijn account meteen weer opende na de 21 goals van vorig seizoen. De Kuip juichte tevreden, dit riep herinneringen op aan het kampioensjaar, met een swingende Boëtius als hoogtepunt. Maar daarover straks meer. Want wie verder keek, zag óók dat Feyenoord nog wel wat klussen te klaren heeft.

Vooropgesteld: de kampioen won, dat was het belangrijkste nieuws. En het feit dat de nummer twee van vorig jaar, Ajax, nu alweer tegen een achterstand van drie punten aankijkt, beviel ook. Feyenoord legde de basis voor de landstitel immers in de beginfase van het seizoen, toen de ploeg haar eerste negen wedstrijden won en daarmee Ajax en PSV op een achterstand zette die uiteindelijk onoverbrugbaar bleek. Wat dat betreft was de winst op Twente even belangrijk als verdiend, de manier waarop viel wat tegen. Feyenoord ontkomt er niet aan dat er wordt vergeleken: vorig seizoen ten opzichte van nú. Tóén won de club makkelijker van FC Twente, dat destijds een betere ploeg had dan afgelopen zondag. Zoals Vitesse een week eerder in het duel om de Johan Cruijff Schaal pas na penalty’s werd verslagen, ook een club waarvan Feyenoord in het kampioensjaar zonder al te veel moeite had gewonnen in De Kuip.

NIVELLERING

Het kan duiden op nivellering. Feyenoord heeft kwaliteit ingeleverd, Vitesse is sterker geworden en FC Twente kon met een defensieve organisatie de schade beperken en uitzicht houden op een punt. In ieder geval is Feyenoord nog minder ver dan het was, maar dat is ook niet gek. De club verloor met Dirk Kuijt (gestopt), Rick Karsdorp (AS Roma), Terence Kongolo (AS Monaco) en Eljero Elia (Basaksehir) vier basisspelers. Hun vervangers kwamen uit de Eredivisie – Ridgeciano Haps (AZ), Jeremiah St. Juste (SC Heerenveen) en Sofyan Amrabat (FC Utrecht) – terwijl Kevin Diks is gehuurd van Fiorentina, dat hem afgelopen jaar al uitleende aan Vitesse. Jean-Paul Boëtius speelde de laatste maanden van het vorige seizoen op huurbasis voor Racing Genk (de aanvaller was eigendopm van FC Basel), voordat hij terugkeerde bij de club waar hij groot werd. Het kost tijd deze spelers in te passen, ook al is de as van de ploeg intact gebleven.

Het blijkt nu dat Rick Karsdorp en Terence Kongolo zeer belangrijk waren in het spel van Feyenoord: twee snelle backs die aanvallend waren ingesteld en een ingespeeld koppeltje vormden met de vleugelspitsen Steven Berghuis en Eljero Elia. Momenteel is dat anders, met de ijverige Ridgeciano Haps die veel mee opkomt, maar toch ook vaak in de as verschijnt, terwijl Kevin Diks op rechts zich vooral concentreert op zijn defensieve taak na een paar zwakke optredens in de voorbereiding. Hij blijft hangen, wat zorgt voor onnodige drukte op het middenveld. De afstemming met de flankaanvallers is er ook nog niet helemaal, hoewel Haps en Boëtius elkaar steeds beter beginnen te begrijpen en Berghuis straks met de nu nog geblesseerde Bart Nieuwkoop op de rechterflank een duo moet gaan vormen.

GENIALE ACTIE

Het leidt ertoe dat het spel van de kampioen stroperig oogt, dat de automatismen er nog niet zijn, maar het voordeel daarvan is weer dat er voldoende ruimte is voor ontwikkeling. Want tegen FC Twente bleek afgelopen zondag ook dat Feyenoord over zo veel individuele kwaliteit beschikt, dat de ploeg altijd in staat is, zeker thuis in De Kuip, wedstrijden te winnen. Symbool daarvoor staat Jean-Paul Boëtius. Hij leverde met een geniale actie de assist voor de openingstreffer van Jørgensen, zoals hij tegen Real Sociedad en Vitesse ook al betrokken was bij de goals van de kampioen. Boëtius laat zien dat de jaren in het buitenland bij FC Basel hem sterker hebben gemaakt, ook al speelde hij daar niet al te veel. Mentaal is hij eveneens een stap verder in zijn ontwikkeling. Boëtius heeft alles in zich om net zo succesvol te worden als de vertrokken Elia. Die speelde weliswaar niet altijd goed, maar was wel vaak beslissend

Ook voor Boëtius geldt dat hij tijd nodig heeft. Hij wisselt genialiteit nog te vaak af met fases van onzichtbaarheid. Zodra hij die uit zijn spel weet te krijgen, kan hij uitgroeien tot een van de beste spelers in de Eredivisie. Het is een begin, maar wel veelbelovend. Dat geldt precies ook voor de start van de landskampioen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_173201785
quote:
'In de Championship kun je Oranje wel vergeten'

MARTEN DE ROONMarten de Roon (26) is dolblij dat hij de Premier League achter zich heeft gelaten. En met zijn terugkeer bij het 'warme' Atalanta Bergamo.

Vooraf had Marten de Roon zich er nog zoveel van voorgesteld. De oud-Spartaan draaide bij Atalanta Bergamo een prima seizoen 2015-2016. De verdedigende middenvelder - overgekomen van Heerenveen - werd door de supporters uitgeroepen tot speler van het jaar en maakte een miljoenentransfer naar Engeland. ,,Hoewel ik het in Bergamo uitstekend naar mijn zin had, kon ik deze aanbieding niet weigeren. En daar sta ik nog steeds achter, want de Premier League is het beloofde land van het voetbal."

Zijn verblijf bij promovendus Middlesbrough werd vorig seizoen geen succes. Wat heet. ,,Om te kijken is de Premier League geweldig, want er gebeurt veel. De snelheid en de intensiteit waarmee wordt gespeeld, zijn met geen enkele andere competitie te vergelijken. Maar ik miste de tactische discipline. Alles gaat op kracht. Onder de top-6 viel het tactisch vernuft tegen. Ik vind het fijn om over het voetbal na te denken, om op die manier een tegenstander te verslaan."

De Roon was een zekerheidje onder manager Aitor Karanka. Hij scoorde in 33 wedstrijden voor Middlesbrough vier keer, waaronder een onvergetelijke gelijkmaker in blessuretijd bij Manchester City. Na een miserabele tweede competitiehelft degradeerde Middlesbrough. Karanka werd in maart ontslagen, De Roon bleef basisklant. ,,Het was geen leuk jaar. Er was een splitsing in de groep tussen de Spaans- en Engelssprekende jongens. We waren geen hecht team en groeiden niet naar elkaar toe.''

Daarom wilde hij weg bij de club. ,,Het liefst terug naar Italië of een land als Spanje. Ik had in Engeland geen problemen met de mensen en het spreken van de taal maakt het er makkelijk. Maar de kwaliteit van leven ligt in Italië hoger. Het eten, het weer, de koffie. De mentaliteit is heel relaxt, daar ben ik wel van. En bij Atalanta ondernamen we veel als groep, ook iets dat me trekt.''

Marten de Roon in duel met Manchester City's Fernandinho.
Marten de Roon in duel met Manchester City's Fernandinho. © Pro Shots
De onophoudelijke geruchtenstroom bracht De Roon, die in de jeugd ook voor Feyenoord speelde, in verband met onder meer Lazio Roma en Manchester United. José Mourinho was laaiend enthousiast over hem, noemde De Roon zelfs fenomenaal. ,,Een mooi compliment, maar alleen de interesse van Atalanta was afgelopen zomer concreet.'' De vraagprijs lag aanvankelijk te hoog voor de Italianen. Vorige week vonden beide partijen elkaar alsnog, maar wel pas nadat De Roon met Middlesbrough de competitieopening verloor bij Wolverhampton Wanderers (1-0). Naar verluidt kostte hij ongeveer 14 miljoen euro.

,,Mijn gezin (vriendin en twee dochters, red.) moet zich weer aanpassen, maar dat hoort bij het voetballeven. Ons oude huis is helaas niet beschikbaar, mijn rugnummer 15 nog wel, haha. Atalanta heeft met de vierde plaats een bizar goed seizoen gedraaid en plaatste zich rechtstreeks voor de Europa League. En het Nederlands elftal heeft ook een rol gespeeld bij mijn keuze te vertrekken. Als je in het Championship speelt, kun je een oproep wel vergeten.''

ad.nl
Waarom? ik weet zekr dat deze gast opeen lijstje staat van Martin ven Geel....
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_173201805
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 09:25 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

Waarom? ik weet zekr dat deze gast opeen lijstje staat van Martin ven Geel....
:')
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_173201857
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 09:22 schreef Caland het volgende:

[..]

10 doelpunten en 12 assist had ik voorspeld

hij heeft al 2 assist.

Doelpunten maken gaat lastiger worden omdat de Boetius bijna altijd buitenom gaat. Dat vind ik geen slechte zaak maar hij zal wel minder scoren als Elia die heel vaak binnendoor ging en uit alle standen op het doel schoot
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_173201861
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 00:48 schreef Elan het volgende:

[..]

In feite nog best bijzonder wat er gepresteerd is als je in bepaalde jaargangen zag wat er op het veld stond aan kwaliteit.
Op welke jaargangen bedoel je dan?
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
pi_173201896
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 09:28 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

10 doelpunten en 12 assist had ik voorspeld

hij heeft al 2 assist.

Doelpunten maken gaat lastiger worden omdat de Boetius bijna altijd buitenom gaat. Dat vind ik geen slechte zaak maar hij zal wel minder scoren als Elia die heel vaak binnendoor ging en uit alle standen op het doel schoot
Boetius gaat juist niet altijd buitenom
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_173201972
quote:
10s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 09:31 schreef Caland het volgende:

[..]

Boetius gaat juist niet altijd buitenom
In de wedstrijd afgelopen zondag deed hij dat inderdaad niet heel vaak, maar wat ik bedoelde is dat hij rond deze zestien niet zo het vermogen heeft als Elia om in een positie te komen om op het doel te knallen. Dat zie ik te weinig bij hem. Elia lukte dat wel heel vaak. Maar misschien krijgen we dat in de uitwedstrijden nog te zien.
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_173201992
De Schuur definitie verhuurd aan NEC.
pi_173202308
Voetballen in Bergamo, mooier kun je het als voetballer niet treffen.



Zelfs Zuid kan hier niet tegenop O+
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_173204238
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 09:29 schreef satecl het volgende:

[..]

Op welke jaargangen bedoel je dan?
Zo'n beetje tussen Gullit en RK.
Met name Erwin Koeman heeft het erg goed gedaan ondanks alle stront die hij constant over zich heen kreeg na weer ergens een kansloze nederlaag.
blablablabla
pi_173204447
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 09:53 schreef ThePlaneteer het volgende:
Voetballen in Bergamo, mooier kun je het als voetballer niet treffen.

[ afbeelding ]

Zelfs Zuid kan hier niet tegenop O+
Moet jij weten.
pi_173204464
quote:
Leuk dat dit soort filmpjes nu zelfs in het Twentse doorkomen! :)
VBL SC influencer
Left, right, behind
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')