abonnement Unibet Coolblue
  maandag 28 augustus 2017 @ 09:10:16 #226
458844 Froomey
Froomey, how are you?
pi_173438026
Nou, hier ook een valse start... het was ook wel wat optimistisch om midden in een overvolle week met afspraken, sociale verplichtingen en een weekend vol feestjes het roer volledig om te gooien.

Maar dat is voorbij, en het is maandag, dus nieuwe kansen :X

Ik begin me wel echt af te vragen hoe ik dit weer onder controle krijg, voor mijn gevoel is er weinig veranderd de laatste maanden, dus het is ook niet zo dat ik een specifieke reden of trigger kan vinden :{w
pi_173438055
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 08:59 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Vooral in het begin kan je eigenlijk niet te veel verwachten in een week. Ik zal waarschijnlijk niets nieuws zeggen maar door veranderingen in je eet- en beweegpatronen kan het zijn dat je lichaam meer vocht vasthoudt. En door het sporten bouw je ook wat spiermassa op. Dus gewoon door blijven gaan.

Ik had hetzelfde ongeveer 7 jaar geleden. Zes weken achter elkaar gesport om de dag, elke dag gezond eten en er ging niets af qua gewicht. De weken erna verloor ik de een na de andere kilo. Ik hoop dat je moed put uit mijn verhaal, want ik was toen ten einde raad :P
Nouja het is niet het resultaat van één week ;) Ik ben denk ik al sinds januari weer strikter op mijn voeding aan het letten. Ik ben dus een jaar of 4 geleden wel succesvol 10kg afgevallen en dat is er heel lang afgebleven, en als er weer wat bijkwam ging dat er ook weer snel af. Alleen dit jaar, wat ik ook probeer, het lukt niet echt. En ik sport al een jaar of 6 bijna elke dag, dus ik ga ook niet ineens kilo's spiermassa opbouwen. Maar goed, ik weet dat ik consistent moet blijven, ook zonder resultaat. Maar het lijkt bijna wel of er iets anders aan de hand is waardoor ik maar vet op blijf slaan of zo, het is ook een soort skinny fat.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_173438106
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 09:13 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Nouja het is niet het resultaat van één week ;) Ik ben denk ik al sinds januari weer strikter op mijn voeding aan het letten. Ik ben dus een jaar of 4 geleden wel succesvol 10kg afgevallen en dat is er heel lang afgebleven, en als er weer wat bijkwam ging dat er ook weer snel af. Alleen dit jaar, wat ik ook probeer, het lukt niet echt. En ik sport al een jaar of 6 bijna elke dag, dus ik ga ook niet ineens kilo's spiermassa opbouwen. Maar goed, ik weet dat ik consistent moet blijven, ook zonder resultaat. Maar het lijkt bijna wel of er iets anders aan de hand is waardoor ik maar vet op blijf slaan of zo, het is ook een soort skinny fat.
Dat is waar. Wil je nog veel kilo's verliezen? Als je te lang te zwaar onder je BMR zit kan je lichaam ook alles eraan doen om vet op te slaan. Dan gaat het er ook moeilijker af.

Maar ja... afvallen is 80% wat je eet. Gewoon nog een paar weken doorgaan en kijken of er wat verandert.
  maandag 28 augustus 2017 @ 09:18:46 #229
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_173438123
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 09:17 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Dat is waar. Wil je nog veel kilo's verliezen? Als je te lang te zwaar onder je BMR zit kan je lichaam ook alles eraan doen om vet op te slaan. Dan gaat het er ook moeilijker af.

Nee.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_173438156
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 09:17 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Dat is waar. Wil je nog veel kilo's verliezen? Als je te lang te zwaar onder je BMR zit kan je lichaam ook alles eraan doen om vet op te slaan. Dan gaat het er ook moeilijker af.

Maar ja... afvallen is 80% wat je eet. Gewoon nog een paar weken doorgaan en kijken of er wat verandert.
Hoeveel kgs ik nog kwijt wil hangt een beetje vanaf van wanneer de vetjes weg zijn :P Ik denk dat ik dit jaar door verandering in trainingen wel wát spier ben aangekomen, dus ik denk niet dat ik terug moet willen naar 60-61 kg (nu 68), maar denk dat ik me bij 63 of zo wel het lekkerste in mijn vel voel zitten (ik typte in mijn vet, freudiaanse verspreking).

Maar inderdaad, consistentie werkt altijd. Ik moest alleen even mijn frustratie uiten :P

Lijstje dan maar, dat is constructiever!

O: optimel Griekse stijl met bosbessen, 1 nectarine en 15g muesli. 100 ml bietensap
T: appel, lu crackers
L: speltbrood met kipfilet 3 sneetjes, cherry tomaatjes, nectarine
T: perzik, meergranenkoekje, snack a jack caramel
S: 60 min core/krachttraining
D: 60g volkoren spaghetti, 40g tonijn, zelfgemaakte tomaten-groentesaus

Even invoeren zo maar dat kan nooit meer dan 1700 kcal zijn.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_173438188
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 09:21 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Hoeveel kgs ik nog kwijt wil hangt een beetje vanaf van wanneer de vetjes weg zijn :P Ik denk dat ik dit jaar door verandering in trainingen wel wát spier ben aangekomen, dus ik denk niet dat ik terug moet willen naar 60-61 kg (nu 68), maar denk dat ik me bij 63 of zo wel het lekkerste in mijn vel voel zitten (ik typte in mijn vet, freudiaanse verspreking).

Maar inderdaad, consistentie werkt altijd. Ik moest alleen even mijn frustratie uiten :P

Lijstje dan maar, dat is constructiever!

O: optimel Griekse stijl met bosbessen, 1 nectarine en 15g muesli. 100 ml bietensap
T: appel, lu crackers
L: speltbrood met kipfilet 3 sneetjes, cherry tomaatjes, nectarine
T: perzik, meergranenkoekje, snack a jack caramel
S: 60 min core/krachttraining
D: 60g volkoren spaghetti, 40g tonijn, zelfgemaakte tomaten-groentesaus

Even invoeren zo maar dat kan nooit meer dan 1700 kcal zijn.
Frustratie uiten mag altijd, als dat helpt om niet de hoop te verliezen en dan met een 'fuck it, ik val toch nooit af'-mentaliteit ineens allemaal shit te gaan eten.

Succes in ieder geval. ^O^
pi_173438240
quote:
10s.gif Op maandag 28 augustus 2017 09:23 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Frustratie uiten mag altijd, als dat helpt om niet de hoop te verliezen en dan met een 'fuck it, ik val toch nooit af'-mentaliteit ineens allemaal shit te gaan eten.

Succes in ieder geval. ^O^
Neuh, mijn valkuilen liggen in andere dingen ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_173438264
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 09:26 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Neuh, mijn valkuilen liggen in andere dingen ;)
Zoals?
pi_173438352
quote:
6s.gif Op maandag 28 augustus 2017 09:28 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Zoals?
Teveel eten van gezonde dingen, de hele dag door een beetje willen grazen, zoveel sporten dat ik keimoe ben en dan een soort bodemloos vat wordt. Maar echte fuckit buien heb ik niet zo vaak.

En @MF ik ben ook altijd van het stellige kcal in vs kcal uit, maar omdat er op hormonaal gebied ook wat andere dingen bij mij spelen (al bijna een jaar niet ongesteld geworden) begin ik te denken dat het ook daarmee te maken zou kunnen hebben.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 28 augustus 2017 @ 09:36:28 #235
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_173438395
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 09:33 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Teveel eten van gezonde dingen, de hele dag door een beetje willen grazen, zoveel sporten dat ik keimoe ben en dan een soort bodemloos vat wordt. Maar echte fuckit buien heb ik niet zo vaak.

En @MF ik ben ook altijd van het stellige kcal in vs kcal uit, maar omdat er op hormonaal gebied ook wat andere dingen bij mij spelen (al bijna een jaar niet ongesteld geworden) begin ik te denken dat het ook daarmee te maken zou kunnen hebben.
Dat hormonen de boel in de war kunnen schoppen geloof ik ook wel in. Maar niet dat je lichaam vet op gaat slaan omdat je te weinig eet.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_173438590
Poging 235978-23085-2357023975 tot minder wegen en gezonder worden:
O: 200 gram skyr, havermout, granola, passievrucht :9
S: WOD
T: shake
L: rosbief met lightcreamcheese en iets van groente dat nog rond slingert
T: Appel of minneola
D: Gezonde coleslaw met trekbig, kaas, avocado. :9
T: vis want eiwit.

Dan nog 500 over.
O ndanks 2 weken niet tellen, bijhouden, wel drinken en (uit)eten ENvorige week rustweek, niet aangekomen.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_173439049
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 09:36 schreef MutedFaith het volgende:

[..]

Dat hormonen de boel in de war kunnen schoppen geloof ik ook wel in. Maar niet dat je lichaam vet op gaat slaan omdat je te weinig eet.
Dit.

In zijn algemeenheid, waar komt dat verhaal vandaan, dat je opeens vet op gaat slaan?
Make my day!
  Redactie Sport maandag 28 augustus 2017 @ 10:55:14 #238
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_173439355
Zo helemaal goed van start gegaan, kwarkje fruitje, salaadje/eitje/tonijntje/tomaatje/nootjes en een banaantje + bolletje Huttenkase met komkommer mee naar werk.

Vanochtend al meteen 0,8kg lichter tov gisteren maar dat zal wel met de vakantie te maken hebben. Fitatu paste gelijk de kcal intake aan, van 1804kcal naar 1786kcal. Alsof je dat precies eet.

*verkleinwoordjes :') _O_

Vanavond AVG. ^O^
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  maandag 28 augustus 2017 @ 10:56:43 #239
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_173439368
quote:
10s.gif Op maandag 28 augustus 2017 10:55 schreef DeLuna het volgende:
*verkleinwoordjes :') _O_
:r

Maar voelt het dan ook minder aan? :P
  Redactie Sport maandag 28 augustus 2017 @ 10:59:21 #240
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_173439407
quote:
6s.gif Op maandag 28 augustus 2017 10:56 schreef Cue_ het volgende:

[..]

:r

Maar voelt het dan ook minder aan? :P
Geen idee, valt te proberen _O_
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_173440687
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 09:33 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Teveel eten van gezonde dingen, de hele dag door een beetje willen grazen, zoveel sporten dat ik keimoe ben en dan een soort bodemloos vat wordt. Maar echte fuckit buien heb ik niet zo vaak.

En @MF ik ben ook altijd van het stellige kcal in vs kcal uit, maar omdat er op hormonaal gebied ook wat andere dingen bij mij spelen (al bijna een jaar niet ongesteld geworden) begin ik te denken dat het ook daarmee te maken zou kunnen hebben.
Dat had ik vorig jaar ook. Al een hele tijd stabiel iets zwaarder dan ik zou willen, at helemaal niet veel, sportte hard, en geen menstruatie. Naar de huisarts geweest, die raadde me aan om te kijken of ik stress kon verminderen en niet diëten. Dat heb ik een tijd gedaan: slaap als eerste prioriteit (dus nóóit wakker worden van de honger), meer nee tegen dingen waar ik tegenop zie, op geregelde tijden genoeg eten, niet wegen. Mijn menstruatie kwam terug en ik bleek zelfs lichter te zijn geworden toen ik me een halfjaar later eens woog (en stukken beter in mijn vel te zitten!).
Misschien heb je hier wat aan.
  maandag 28 augustus 2017 @ 13:47:40 #242
248821 Rauw.
op je bord.
pi_173441508
quote:
1s.gif Op maandag 28 augustus 2017 10:28 schreef agter het volgende:

In zijn algemeenheid, waar komt dat verhaal vandaan, dat je opeens vet op gaat slaan?
Ik denk dat het vooral komt doordat bij het lichter worden je BMR/TDEE omlaag gaat.
Als ik nog eens 20kg zou afvallen dan zou mijn BMR 300kcal lager zijn, als ik normaal in dat tekort van 300kcal zou zitten gaan die laatste kilo's er moeilijk vanaf en op een gegeven moment sta je met hetzelfde berekende "tekort" als waarmee je 20kg afgevallen bent stil.

Zonder deze kennis zou je dan zeggen dat je lichaam er anders mee om gaat, maar feit is gewoon dat een kleiner lichaam minder nodig heeft om in leven te blijven.

* alle getallen zijn fictief, de verschillen zouden best groter/kleiner kunnen zijn bij 20kg afvallen.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  maandag 28 augustus 2017 @ 13:49:41 #243
248821 Rauw.
op je bord.
pi_173441540
quote:
10s.gif Op maandag 28 augustus 2017 10:55 schreef DeLuna het volgende:
Zo helemaal goed van start gegaan, kwarkje fruitje, salaadje/eitje/tonijntje/tomaatje/nootjes en een banaantje + bolletje Huttenkase met komkommer mee naar werk.

Vanochtend al meteen 0,8kg lichter tov gisteren maar dat zal wel met de vakantie te maken hebben. Fitatu paste gelijk de kcal intake aan, van 1804kcal naar 1786kcal. Alsof je dat precies eet.

*verkleinwoordjes :') _O_

Vanavond AVG. ^O^
0,8kilootjes, lekker zeg. _O_ (Of moet je die juist weer groot houden om de ego te voeden? :9)
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_173441693
Mijn schouders staan in de fik.
Sterkheidsbaas van alles.
  maandag 28 augustus 2017 @ 14:07:34 #245
248821 Rauw.
op je bord.
pi_173441849
Wat heb je gedaan Lonaa!?

Ik ben ziek :'( Geen training voor mij...
Aan de andere kant is het deload week en zaten zware gewichten er sowieso niet in.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_173442029
Ik had vorige week rustweek omdat ziek.

Vandaag snatch deadlift om snatch te oefenen. Daarna one arm snatch10x en weighted carry 20 meter. En dan andere arm. En dan 8 rondes.

RIP
Sterkheidsbaas van alles.
pi_173444983
quote:
1s.gif Op maandag 28 augustus 2017 12:49 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Dat had ik vorig jaar ook. Al een hele tijd stabiel iets zwaarder dan ik zou willen, at helemaal niet veel, sportte hard, en geen menstruatie. Naar de huisarts geweest, die raadde me aan om te kijken of ik stress kon verminderen en niet diëten. Dat heb ik een tijd gedaan: slaap als eerste prioriteit (dus nóóit wakker worden van de honger), meer nee tegen dingen waar ik tegenop zie, op geregelde tijden genoeg eten, niet wegen. Mijn menstruatie kwam terug en ik bleek zelfs lichter te zijn geworden toen ik me een halfjaar later eens woog (en stukken beter in mijn vel te zitten!).
Misschien heb je hier wat aan.
Ja dat dilemma heb ik dus de hele tijd, moet ik nu doorgaan met minder eten (want ik val niet af) of juist een periode meer eten (want misschien is mijn lichaam wel van slag door stress en maak ik dat erger door mijn voeding te beperken).
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 28 augustus 2017 @ 17:27:40 #248
248821 Rauw.
op je bord.
pi_173445165
Misschien maakt het dilemma het juist gecompliceerd en stressvol.

Eet, of niet.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  Redactie Sport maandag 28 augustus 2017 @ 17:41:49 #249
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_173445394
quote:
10s.gif Op maandag 28 augustus 2017 13:49 schreef Rauw. het volgende:

[..]

0,8kilootjes, lekker zeg. _O_ (Of moet je die juist weer groot houden om de ego te voeden? :9)
0,8 HELE KILO'S JAJAJAAA

:')
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  Redactie Sport maandag 28 augustus 2017 @ 17:43:49 #250
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_173445432
Vandaag op werk :') er staat altijd een blik al dan niet gevuld met snoep. Soms doen collega's hem open om eruit te pakken en doe ik hem dicht (om er van af te blijven) en dan blijft ie ook dicht. Nu moest dat ding open blijven staan :') ik kon me niet helemaal inhouden maar ik heb er maar 2 gehad dus valt mee _O- maar super irritant, ga lekker ergens anders staan vreten of neem dat blik mee naar je eigen plek :')
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')