abonnement Unibet Coolblue
  Trouwste user 2022 dinsdag 15 augustus 2017 @ 18:44:45 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_173164934
Douwe Bob debuteert vanavond in 3Lab zijn Douwe's Living Room. Een absurdistisch muziekprogramma met Michiel Romeyn dat kijkers moet achterlaten met de vraag om meer.



Hoe ontstaat een absurdistisch muziekprogramma?
,,Door een grote samenloop van omstandigheden. Ik kreeg op een feestje het aanbod om in alle vrijheid en eigen inzicht een tv-programma te ontwikkelen. Toevallig was daar ook mijn grote held Michiel Romeyn aanwezig. Hij mengde zich in het gesprek en zo ontstond het idee voor Douwe's Living Room. In de basis ontvang ik collega-muzikanten in mijn "huiskamer". We praten en maken muziek, terwijl Michiel op de achtergrond de rol speelt van Theo, mijn studiomanager die zo z'n eigen sores heeft."

Hoe is het om te acteren met Michiel Romeyn?
,,Te gek natuurlijk, ik ben al fan van hem sinds Jiskefet. Maar ik zou dit niet mijn acteerdebuut willen noemen: ik reageer vooral op wat Michiel doet. Hij werkt het best als je 'm al improviserend zijn ding laat doen. Niet dat ik niet zou willen acteren trouwens. Waarom niet? Het leven is te kort om bij voorbaat al te zeggen dat je dingen niet kunt of leuk vindt."

Wat maakt dit programma zo speciaal?
,,Volgens mij heeft het toegevoegde waarde omdat we kanten van artiesten laten zien die in andere talkshows niet snel aan bod zouden komen. Dat komt ook door de huiskamersetting: daardoor voelt iedereen zichsenang en dan kun je het over van alles hebben. In de pilot zijn De Staat en Danny Vera te gast, gaandeweg komen we op hele bijzondere dingen. Ik vind het geweldig dat AVROTROS dit aandurft, want muziekprogramma’s hebben weinig kans van slagen."

Muziekprogramma’s hebben weinig kans van slagen
Is dat zo?

,,Muziek op televisie scoort niet, tenminste dat hoor ik voortdurend. Er is een reden waarom liedjes bij DWDD maar één minuut krijgen. Ik snap dat nooit, want ik hoor graag artiesten praten over hun leven en wil al helemaal hun werk integraal horen. Eigenlijk is Douwe's Living Room het soort programma waar ik zelf naar zou kijken. Zeker vanwege de WTF-momentjes met Theo. Het programma is voor mij geslaagd als je als kijker goede muziek hebt gehoord, tijdens de aftiteling denkt "what the fuck heb ik net gezien?" gevolgd door "ik ben benieuwd wat er volgende week gaat gebeuren"."

Dus deze pilot smaakt naar meer?
,,Zeker wel! Natuurlijk zie ik verbeterpunten, ik moet nog zekerder worden met interviewen en het liefst zou ik alles onverkort uitzenden, maar het concept werkt. Ik zou graag de kans krijgen dit uit te bouwen tot een serie met gasten als Anouk, Di-rect of de Common Linnets. Ik denk echt dat de tijd er rijp voor is."



Douwe's Living Room - 21.40 uur - 22.25 NPO 3.

Het concept doet me denken aan de legendarische programma's van de VPRO in de jaren 70.
So give it a try.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 dinsdag 15 augustus 2017 @ 21:33:50 #2
7889 tong80
Spleenheup
pi_173169738
*KICK*

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Moderator woensdag 16 augustus 2017 @ 08:52:29 #3
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_173176117
hmm ik lees dit nu pas, iemand het gezien. Klinkt eigenlijk als best een leuk concept.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Trouwste user 2022 woensdag 16 augustus 2017 @ 09:53:25 #4
7889 tong80
Spleenheup
pi_173177277
quote:
2s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 08:52 schreef Bosbeetle het volgende:
hmm ik lees dit nu pas, iemand het gezien. Klinkt eigenlijk als best een leuk concept.
Het was best grappig. Leuk concept. Heb me niet verveeld. Maar te chaotisch. Te vroeg voor de leeuwen gegooid. Is zeker voor herhaling vatbaar. Wel beter uitwerken en dingen schrappen of inkorten. Zou het toch even terugkijken als ik jou was. :)

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Moderator woensdag 16 augustus 2017 @ 10:00:52 #5
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_173177416
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 09:53 schreef tong80 het volgende:
Maar te chaotisch.
Wim T Schippers chaotisch want dat kan erg goed uitpakken...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Trouwste user 2022 woensdag 16 augustus 2017 @ 10:46:18 #6
7889 tong80
Spleenheup
pi_173178539
quote:
2s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 10:00 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Wim T Schippers chaotisch want dat kan erg goed uitpakken...
Beetje wel.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')