abonnement Unibet Coolblue
pi_173198555
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 23:17 schreef Elan het volgende:
Het zal vooral tijd kosten om deze selectie tot een echt team te smeden. Verwacht dit seizoen dan ook geen geweldige prestatie, laat staan prolongatie van de titel.
Maar je hoeft niet eens een geweldige prestatie te leveren om de titel te prolongeren.
Ajax en PSV zijn namelijk ook alles behalve ingespeeld/goed tot nu toe, we hebben nu zelfs al 3 punten voorsprong op onze grootste concurrent (die bovendien hun elftal nog nauwelijks op orde heeft, half augustus!). En PSV zit midden in een totale renovatie, die gaan ook tijd nodig hebben.
pi_173198631
quote:
En wat te denken van Jørgensen, die als spits van Feyenoord nog nooit scoorde op kunstgras. Michiel Kramer, de eerste spits in het seizoen 2015/2016, scoorde destijds zes keer in zes duels op nepgras (Cambuur, Roda JC, Heracles en driemaal tegen Excelsior). En hij overtuigde Feyenoord na een goed seizoen op kunstgras bij ADO om hem over te nemen. Maar zondag op Woudestein de topscorer van Nederland niet opstellen en dat misschien wel in zeven uitwedstrijden, doe je dat als trainer?

,,Kramer kan wel beter uit de voeten op nepgras’’, zegt Willem van Hanegem, die maandag in zijn wekelijkse column in deze krant al pleitte voor een Feyenoord met andere spelers in de derby. ,,En ik snap heus wel, Jørgensen passeren is een behoorlijk dingetje. Want hij is een uitstekende spits, op vrijwel alle facetten van het voetbal beter dan Kramer. Maar misschien wel behalve op kunstgras. Ik heb Jørgensen vorig seizoen op die ondergrond eigenlijk niet eenmaal gezien. Niet met doelpunten en niet qua spel.’’

En wie de worstelpartijen van de Braziliaan Eric Botteghin bijvoorbeeld de laatste jaren in Zwolle tegen PEC zag, is ook geneigd te concluderen dat hij niet de meest geschikte speler is voor het kunstgras. Een conclusie die overigens niet kan worden gestaafd met statistieken. De cijfers van statistiekenbureau OPTA laten zelfs een heel ander beeld zien. Botteghin won op kunstgras procentueel zelfs meer persoonlijke duels dan op gewoon gras. Al ligt hierbij de verklaring voor de hand dat clubs met kunstgras allemaal in het rechterrijtje bivakkeren. Zij zijn dus simpelweg niet sterk genoeg om tegen het defensieve centrum van de landskampioen volop duels te winnen.

http://www.ad.nl/nederlan(...)-goed-gaat~a029c075/
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_173198732
quote:
14s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 23:29 schreef Caland het volgende:

[..]

Dat gaan ze hopelijk ook doen door nog een aanvaller aan te trekken.
En daar ben ik het dan idd wel helemaal met je eens; het elftal is gewoon echt op orde al, maar een aanvaller erbij is wel nog belangrijk. Liefst eentje die desgewenst ook mét Jorgenson samen kan spelen indien nodig, zoals Kuyt dat ook kon.

Hou Kramer dan maar als pinchhitter, in die rol heeft ie vorig jaar ons zo 5 a 6 punten opgeleverd (met een minimaal aantal speelminuten).
pi_173198791
quote:
1s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 23:32 schreef Caland het volgende:

[..]

Lees het topic na de johan cruijffschaal voor de gein maar eens terug
We zitten inmiddels alweer na de 0 - 5 bij Groningen.
Toen zag je al dat er ziek veel potentieel in het elftal zat.
blablablabla
pi_173198822
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 23:38 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

Ik denk dat Jorgensen bijna blij is als ie niet hoeft te spelen die wedstrijd (zelfs al wil je altijd spelen eigenlijk).

Toch vreemd dat b.v. Ajax en PSV minder last van kunstgras lijken te hebben, voor hen zou hetzelfde moeten gelden, als team dat voetballend meestal de bovenliggende partij is in die wedstrijden. Trainen die er wel op?
  woensdag 16 augustus 2017 @ 23:47:23 #281
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_173198845
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 23:45 schreef Roland010 het volgende:

[..]

Ik denk dat Jorgensen bijna blij is als ie niet hoeft te spelen die wedstrijd (zelfs al wil je altijd spelen eigenlijk).

Toch vreemd dat b.v. Ajax en PSV minder last van kunstgras lijken te hebben, voor hen zou hetzelfde moeten gelden, als team dat voetballend meestal de bovenliggende partij is in die wedstrijden. Trainen die er wel op?
Feyenoord speelt een stuk fysieker, juist technische lichtgewichtjes kunnen op kunstgras doorgaans beter uit de voeten.

En in Nederland heeft veel jeugd natuurlijk al vrij regelmatig op kunstgras gespeeld. Feyenoord had/heeft gemiddeld een vrij oud team.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_173198996
de jeugd wordt helemaal verneukt tegenwoordig door dat kunstgras....

quote:
'Kunstgras is een zegen én noodzakelijk kwaad'
DE STELLING
Een meerderheid van aanvoerders in de eredivisie kwam recent in opstand tegen de toename van het aantal kunstgrasvelden. Bij de amateurs wordt het ene na het andere kunstgrasveld aangelegd en groeit de jongste jeugd vooral op met de nepsprieten. De stelling: kunstgras is een zegen voor het amateurvoetbal

http://www.ad.nl/groene-h(...)lijk-kwaad~a7ffc640/

.
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  woensdag 16 augustus 2017 @ 23:56:31 #283
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_173199012
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 23:55 schreef klaasweetalles het volgende:
de jeugd wordt helemaal verneukt tegenwoordig door dat kunstgras....

[..]

Daar is het niet meer dan logisch.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_173199074
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 23:56 schreef Caland het volgende:

[..]

Daar is het niet meer dan logisch.
ik weet het niet hoor

maar ik heb ook op jeugdvoetbal gezeten bij vrije aardige clubs en never nooit op kunstgras gevoetbald.

Waarom konden ze dat vroeger wel allemaal voor elkaar krijgen en nu niet meer?
Ik denk dat het komt vooral door het gemakzucht en slap excuus dat het zoveel duurder zou zijn dat echte gras. Vroeger hadden ze volgens mij veel minder geld dan nu......maar het is zo een domino effect geworden dat kunstgras bij de amateurs.
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_173199098
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 23:47 schreef Caland het volgende:

[..]

Feyenoord speelt een stuk fysieker, juist techniek komt op kunstgras doorgaans beter uit de voeten.
Dat is waar, zulke teams kun je alleen bestrijden door ze helemaal kapot te spelen. Toch hebben we iin mijn ogen voldoende kwaliteiten, op technisch vlak om teams als Excelsior af te troefen.
En dat is misschien wel dat hele 'meerdere systemen' waar steeds over gepraat wordt: het elftal ook voetballend te zien verbeteren. 10 % beter voetballen dan Excelsior of GAE moet toch niet zó moeilijk zijn, zelfs al speel je op nep-gras.
pi_173199181
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 23:59 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

ik weet het niet hoor

maar ik heb ook op jeugdvoetbal gezeten bij vrije aardige clubs en never nooit op kunstgras gevoetbald.

Waarom konden ze dat vroeger wel allemaal voor elkaar krijgen en nu niet meer?
Ik denk dat het komt vooral door het gemakzucht en slap excuus dat het zoveel duurder zou zijn dat echte gras. Vroeger hadden ze volgens mij veel minder geld dan nu......maar het is zo een domino effect geworden dat kunstgras bij de amateurs.
Wat zijn de kostenverschillen nou qua aanschaf en onderhoud, op basis van .b.v. 8 jaar tussen een kunstgrasveld of een echt veld?
Het is fucking gras! Aanleggen en (laten) bijhouden; dat kost toch geen miljoenen?
pi_173199202
Excelsior speelt al 7 seizoenen op kunstgras.
Dat hele kunstgras gelul is veel te veel een ding geworden.
blablablabla
pi_173199225
Ik geloof ook niet dat excelsior technische betere spelers heeft dan Feyenoord. Bijna geen enkele club met kunstgrasvelden hebben technische betere spelers dan Feyenoord, alleen ze zijn er gewend om te spelen en trainen er heel veel op. Ja dan wordt het een ander verhaal.
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  donderdag 17 augustus 2017 @ 00:07:12 #289
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_173199237
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 00:05 schreef Elan het volgende:
Excelsior speelt al 7 seizoenen op kunstgras.
Dat hele kunstgras gelul is veel te veel een ding geworden.
Het waren eerst 2 ploegen, nu 7. Dat zijn 21 punten die je op het kunstgras kan halen, of niet.
pi_173199322
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 00:07 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Het waren eerst 2 ploegen, nu 7. Dat zijn 21 punten die je op het kunstgras kan halen, of niet.
Wat ik bedoel is dat er eigenlijk nooit zo moeilijk over gedaan werd en we gewoon onze punten pakten op kunstgras.

Die hype rondom verliezen op/door/vanwege kunstgras is iets van de laatste paar jaar.
blablablabla
pi_173199372
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 00:05 schreef Elan het volgende:
Excelsior speelt al 7 seizoenen op kunstgras.
Dat hele kunstgras gelul is veel te veel een ding geworden.
Het is niets voor Gio om echt zo de schuld te geven aan een factor en/of je daar dan achter te verschuilen, dat hij wél openlijk zich zo uitspreekt nu en zelfs twijfelt z'n team aan te passen, zegt veel. En het gigantische verschil in prestaties/spel op een grasmat en een kunstgrasmat ook.

Net als Kuyt overigens; die dit ook deed, die moppert nooit. Als zelfs die klaagt is het echt wel iets...
pi_173199383
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 00:12 schreef Elan het volgende:
Die hype rondom verliezen op/door/vanwege kunstgras is iets van de laatste paar jaar.
Zoveel kunstgras in de eredivisie IS ook van de laatste paar jaar.
pi_173199424
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 00:05 schreef Elan het volgende:
Excelsior speelt al 7 seizoenen op kunstgras.
Dat hele kunstgras gelul is veel te veel een ding geworden.
Toen waren het inderdaad 1 of 2 clubs (waar ook volop over geklaagd werd) Nu zijn het al dik de helft van je uitwedstrijden.

Het probleem vind ik in eerste instantie dat het een ander spel wordt, maar we komen nu zelfs in de situatie dat elke kunstgrasclub weer een compleet ander soort kunstgras heeft. Dan is het als club die wel een grasmat kan onderhouden steeds moeilijker om je daar tegen te weren.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_173199427
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 00:17 schreef Roland010 het volgende:

[..]

Zoveel kunstgras in de eredivisie IS ook van de laatste paar jaar.
Excelsior speelt al 7 seizoenen op kunstgras, normaal gesproken werd het gewoon 0-3 of 0-4 daar en nu moeten we onze opstelling zelfs al aanpassen vanwege dat kunstgras.

Helemaal van het padje.
blablablabla
pi_173199485
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 00:21 schreef Elan het volgende:

[..]

Excelsior speelt al 7 seizoenen op kunstgras, normaal gesproken werd het gewoon 0-3 of 0-4 daar en nu moeten we onze opstelling zelfs al aanpassen vanwege dat kunstgras.

Helemaal van het padje.
3 keer verloren, 4 keer gewonnen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_173199505
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 00:20 schreef Caland het volgende:

[..]

Toen waren het inderdaad 1 of 2 clubs (waar ook volop over geklaagd werd) Nu zijn het al dik de helft van je uitwedstrijden.

Het probleem vind ik in eerste instantie dat het een ander spel wordt, maar we komen nu zelfs in de situatie dat elke kunstgrasclub weer een compleet ander soort kunstgras heeft. Dan is het als club die wel een grasmat kan onderhouden steeds moeilijker om je daar tegen te weren.
Feyenoord heeft traditiegetrouw moeite met bepaalde uitwedstrijden. Voor de gein VVV uit checken. Op echt gras kent echt dramatische statistieken voor ons. Je zegt net dat technische spelers het makkelijker hebben op kunstgras terwijl Elia geen bal heeft geraakt op kunstgras. Echt om daar alles op af te schuiven.
blablablabla
pi_173199540
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 00:25 schreef Caland het volgende:

[..]

3 keer verloren, 4 keer gewonnen.
Vrij gemiddelde cijfers voor Feyenoord-begrippen in een uitwedstrijd.
blablablabla
pi_173199572
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 00:27 schreef Elan het volgende:

[..]

Feyenoord heeft traditiegetrouw moeite met bepaalde uitwedstrijden. Voor de gein VVV uit checken. Op echt gras kent echt dramatische statistieken voor ons.
En dan thuis dat zelfde team met 6-0 van de mat vegen..
pi_173199577
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 00:30 schreef Elan het volgende:

[..]

Vrij gemiddelde cijfers voor Feyenoord-begrippen in een uitwedstrijd.
6 van de 28 uitwedstrijden verloren van Excelsior in de gehele historie. Waarvan dus de helft op kunstgras.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_173199599
Maargoed, ik ben het verder met je eens dat je je team helemaal niet moet aanpassen zondag. En die hele kunstgrasdiscussie (die je eigenlijk helemaal geen discussie kan noemen) voeren we hopelijk binnen een paar jaar niet meer.
VBL SC influencer
Left, right, behind
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')