abonnement Unibet Coolblue
pi_173008623
Hallo allemaal,

Ik vraag mij dus af wanneer vrouwen/mannen een vrouw als intimiderend ervaren.

Kan in verschillende soorten situaties zijn. Waar ik tegenaan loop is dat mijn leidinggevende (een man) aangaf zich geïntimideerd te voelen door mij en vaak de kluts een beetje kwijtraakte als ik bijv. naast hem ging zitten als ik iets wilde voorleggen o.i.d.

Nu heb ik een nieuwe baan en ik begreep van een collega dat ze mij wat arrogant/koel vond overkomen op onze eerste dag. (Ik heb haar in die context niet 1 keer gesproken verder en niets mee samen hoeven te doen). Dit zou dan dus gebaseerd moeten zijn op uiterlijk/houding misschien. Ik heb een serieus gezicht en heb verder gemerkt dat in veel situaties, vergeleken met anderen, ik toch wel wat formeler ben.

Vraag nummer twee: hebben jullie de neiging om iemand uit te dagen als deze bijv. wat kritisch o.i.d. overkomt?

Oh en misschien wel handig om te weten: ik heb door bovenstaande dus de neiging om mezelf wat "menselijker" te maken enkel om een ander op zijn gemak te laten voelen. Ik bedoel, ik ben sociaal en oprecht geïnteresseerd in wat de ander te zeggen heeft en laat dat ook blijken etc. Nu heb ik de neiging om mezelf zo nu en dan belachelijk te maken om een ander op zijn gemak te doen voelen. Maar dat laatste voelt dus echt NIET goed. Wat gaat er hier fout? Is het mijn omgeving of ben ik het zelf?

Bedankt allemaal alvast voor jullie reacties :)

[ Bericht 19% gewijzigd door Melancholia_war op 08-08-2017 23:31:15 ]
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 23:27:26 #2
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_173008689
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 23:24 schreef Melancholia_war het volgende:
een man) aangaf zich geïntimideerd te voelen door mij

Wat een mietje. :')
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_173008707
Als je groter dan 1.80M bent en zwaarder dan, laten we zeggen, 80 kg.
pi_173008836
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 23:28 schreef SebbeSwensje het volgende:
Als je groter dan 1.80M bent en zwaarder dan, laten we zeggen, 80 kg.
Beide niet van toepassing :). Misschien handig om te weten: ik kleed mij vrouwelijk en gedraag mij verder ook vrouwelijk. Ben wel benieuwd naar wat ik nou fout doe.
pi_173008881
Misschien heb je gewoon wel een heel dominante of intimiderende uitstraling o.i.d.
pi_173008888
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 23:27 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Wat een mietje. :')
Nou ja, niet dat, maar ik vond dat best wel zorgwekkend in de zin van: als je je daar als leidinggevende al door laat tegenhouden. Ik zat een keer naast hem en toen begon hij allerlei fouten te maken in hele simpele berekeningen. Het idee dat ik iemand niet kan vertrouwen op zijn professionaliteit gaf destijds behoorlijk veel stress.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 23:35:13 #7
456593 Jinkx
It's Monsoon season!
pi_173008891
Nou, fout... Fout...

Je nieuwe collega heeft blijkbaar een eerste indruk met vooroordeel en zou je beter moeten leren kennen om te kunnen inschatten of haar eerste indruk juist is.
pi_173008900
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 23:27 schreef Harvest89 het volgende:
Wat een mietje. :')
Of dit. Kan natuurlijk ook.
pi_173008918
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 23:34 schreef Techno het volgende:
Misschien heb je gewoon wel een heel dominante of intimiderende uitstraling o.i.d.
Ok, dat kan. Maar hoe los ik het op middels gedrag?
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 23:37:23 #10
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_173008943
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 23:35 schreef Melancholia_war het volgende:

[..]

Nou ja, niet dat, maar ik vond dat best wel zorgwekkend in de zin van: als je je daar als leidinggevende al door laat tegenhouden. Ik zat een keer naast hem en toen begon hij allerlei fouten te maken in hele simpele berekeningen. Het idee dat ik iemand niet kan vertrouwen op zijn professionaliteit gaf destijds behoorlijk veel stress.
Misschien zat je gewoon te dichtbij, keek je hem op de vingers. Daar zou ik ook ongemakkelijk van worden.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 23:38:04 #11
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_173008961
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 23:36 schreef Melancholia_war het volgende:

[..]

Ok, dat kan. Maar hoe los ik het op middels gedrag?
Niet. Waarom zou je? Als je een man zou zijn, zou men zeggen dat je sterk overkomt.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_173008978
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 23:35 schreef Jinkx het volgende:
Nou, fout... Fout...

Je nieuwe collega heeft blijkbaar een eerste indruk met vooroordeel en zou je beter moeten leren kennen om te kunnen inschatten of haar eerste indruk juist is.
Hmm. Ja. Ik vond het wel vreemd dat iemand dan vindt dat het oké is om te zeggen tegen iemand die je niet kent zonder überhaupt eerst te toetsen of zo'n vooroordeel juist kán zijn, voordat je het uit, zeg maar.

Maar dat terzijde, het heeft mij aan het denken gezet.
pi_173008982
Of hij is tot over z'n oren verliefd op je.
pi_173009022
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 23:37 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Misschien zat je gewoon te dichtbij, keek je hem op de vingers. Daar zou ik ook ongemakkelijk van worden.
Lol, nee. Absoluut niet hoor. We hebben op zich wel vaker gesprekken gehad hierover. Ik heb mij zoveel mogelijk proberen aan te passen aan hem, zodat hij zich op zijn gemak zou voelen etc.
pi_173009049
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 23:38 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Niet. Waarom zou je? Als je een man zou zijn, zou men zeggen dat je sterk overkomt.
Dat is zo. Maar ik loop er wel tegenaan ;( en het is hinderlijk in werksituaties.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 23:41:46 #16
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_173009052
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 23:40 schreef Melancholia_war het volgende:

[..]

Lol, nee. Absoluut niet hoor. We hebben op zich wel vaker gesprekken gehad hierover. Ik heb mij zoveel mogelijk proberen aan te passen aan hem, zodat hij zich op zijn gemak zou voelen etc.
Oh? Dus je weet al waarom hij zich geïntimideerd voelde?
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 23:42:12 #17
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_173009060
Sommige vrouwen komen al heel snel wat bitchy over terwijl dat misschien helemaal niet zo bedoeld is. Kan liggen aan je uitstraling, maar ook bv aan kleding of gedrag.

Ik heb een vrouwelijke collega die soms nogal fel uit de hoek kan komen als iemand iets zegt wat haar niet aanstaat en dan bouw je ook al snel een reputatie op.

Het is mens eigen om te reageren op een dergelijke uitstraling denk ik. Als iemand arrogant op mij overkomt, zal ik anders handelen dan iemand die vriendelijk op mij overkomt.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 23:48:12 #18
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_173009211
Wees gewoon lekker jezelf. Leer van de dingen op je werk. Maar ga jezelf niet helemaal lopen veranderen door wat anderen tegen je zeggen.
Er wordt nergens zo veel gekropen als op de werkvloer. Man, wat nemen mensen het toch allemaal serieus. Alsof hun leven er vanaf hangt. Je baas zou maar dit denken, dat denken. Onderdanig en krampachtige, kruipend jezelf in het keurslijf proberen te wurmen.. Doe toch niet.

Gewoon doen wat je moet doen, en ze wennen maar aan je. Vertrouw gewoon op wie je bent. Komt allemaal heus wel goed.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_173009238
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 23:41 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Oh? Dus je weet al waarom hij zich geïntimideerd voelde?
Niet volledig. Maar ik probeerde hem wel zoveel mogelijk ruimte te geven etc. Ik had begrepen dat hij het lastig vond om met mij te communiceren omdat ik kritisch ben (het was een rotbedrijf ). Maar kritisch viel voor hem onder zaken als: verwachten dat hij beloftes nakomt bijv. Salaris dat niet gestort wordt (maandenlang), hij continu het ene zeggen maar het ander doen etc. En ik begon dat soort dingen steeds en meer te merken. Echter, ik sprak wel vaak met hem, maar dat was helaas niet vaak constructief.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 23:50:25 #20
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_173009268
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 23:48 schreef Melancholia_war het volgende:

[..]

Niet volledig. Maar ik probeerde hem wel zoveel mogelijk ruimte te geven etc. Ik had begrepen dat hij het lastig vond om met mij te communiceren omdat ik kritisch ben (het was een rotbedrijf ). Maar kritisch viel voor hem onder zaken als: verwachten dat hij beloftes nakomt bijv. Salaris dat niet gestort wordt (maandenlang), hij continu het ene zeggen maar het ander doen etc. En ik begon dat soort dingen steeds en meer te merken. Echter, ik sprak wel vaak met hem, maar dat was helaas niet vaak constructief.
Ik ben de draad kwijt. Wat wil je nou weten?
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 23:53:22 #21
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_173009334
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 23:48 schreef Villas__Rubin het volgende:
Wees gewoon lekker jezelf. Leer van de dingen op je werk. Maar ga jezelf niet helemaal lopen veranderen door wat anderen tegen je zeggen.
Er wordt nergens zo veel gekropen als op de werkvloer. Man, wat nemen mensen het toch allemaal serieus. Alsof hun leven er vanaf hangt. Je baas zou maar dit denken, dat denken. Onderdanig en krampachtige, kruipend jezelf in het keurslijf proberen te wurmen.. Doe toch niet.

Gewoon doen wat je moet doen, en ze wennen maar aan je. Vertrouw gewoon op wie je bent. Komt allemaal heus wel goed.
Ik weet niet waar jij werkt, maar ik herken dit totaal niet
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_173009366
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 23:48 schreef Melancholia_war het volgende:

[..]

Niet volledig. Maar ik probeerde hem wel zoveel mogelijk ruimte te geven etc. Ik had begrepen dat hij het lastig vond om met mij te communiceren omdat ik kritisch ben (het was een rotbedrijf ). Maar kritisch viel voor hem onder zaken als: verwachten dat hij beloftes nakomt bijv. Salaris dat niet gestort wordt (maandenlang), hij continu het ene zeggen maar het ander doen etc. En ik begon dat soort dingen steeds en meer te merken. Echter, ik sprak wel vaak met hem, maar dat was helaas niet vaak constructief.
Dus hij kwam beloftes niet na en/of deed z'n werk niet goed en als je hem daarop aansprak gooide hij het op dat je intimiderend bent? En jij gaat daarin dan ook nog mee door je aan te willen passen.
pi_173009399
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 23:48 schreef Villas__Rubin het volgende:
Wees gewoon lekker jezelf. Leer van de dingen op je werk. Maar ga jezelf niet helemaal lopen veranderen door wat anderen tegen je zeggen.
Er wordt nergens zo veel gekropen als op de werkvloer. Man, wat nemen mensen het toch allemaal serieus. Alsof hun leven er vanaf hangt. Je baas zou maar dit denken, dat denken. Onderdanig en krampachtige, kruipend jezelf in het keurslijf proberen te wurmen.. Doe toch niet.

Gewoon doen wat je moet doen, en ze wennen maar aan je. Vertrouw gewoon op wie je bent. Komt allemaal heus wel goed.
Dank je wel. Ja, dit was ook een beetje mijn filosofie. Totdat ik meemaakte hoe rot het was als je door een clubje soort van passief-agressief gepest wordt. Ik moest met 4 personen naar een andere vestiging, zij waren daarvoor al vriendinnen, en ik kende er niemand. Toevallig kon ik het heel goed vinden met de medewerkers van die vestiging. Maar dat vond dat groepje niet zo leuk en vervolgens gingen ze mij buiten alle cruciale gebeurtenissen houden en expres de samenwerking verhinderen op andere vlakken (door 1 vrouw). Dat waren echt een paar maanden waarin ik met buikpijn naar mijn werk ging. Heb die vrouw meermaals benaderd met de vraag of we even konden zitten samen etc. Maar nee, daar is ze nooit op ingegaan, behalve dan continu overduidelijk dingen doen om roet in mijn eten te gooien.. En daar trok ze de overige 3 ook heel erg in mee.
pi_173009418
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 23:50 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik ben de draad kwijt. Wat wil je nou weten?
Excuus, het was een wat uitgebreid antwoord op je vraag.
pi_173009501
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 23:54 schreef Polenbatser het volgende:

[..]

Dus hij kwam beloftes niet na en/of deed z'n werk niet goed en als je hem daarop aansprak gooide hij het op dat je intimiderend bent? En jij gaat daarin dan ook nog mee door je aan te willen passen.
Ja, qua houding hè. Ik had verder niet het idee dat ik daar een andere optie had. Zijn leidinggevende wist er ook van maar deed er niets aan. Totdat ik op een gegeven moment rechtsbijstand heb ingeschakeld (salaris) en vervolgens zei hij tegen zijn leidinggevende dat hij mij zo lastig vond en toen werd de afspraak dat ik bij problemen naar zijn leidinggevende mocht gaan, ipv hem. Wat wel een opluchting was.
  woensdag 9 augustus 2017 @ 00:01:58 #26
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_173009515
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 23:56 schreef Melancholia_war het volgende:

[..]

Excuus, het was een wat uitgebreid antwoord op je vraag.
Nee, serieus. Ik lees allerlei ervaringen die bij jou vreemgenoeg leiden tot de vraag 'wanneer kom je als vrouw intimiderend over?' Terwijl me dat helemaal niet de kwestie lijkt.
The love you take is equal to the love you make.
pi_173009592
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 23:42 schreef karr-1 het volgende:
Sommige vrouwen komen al heel snel wat bitchy over terwijl dat misschien helemaal niet zo bedoeld is. Kan liggen aan je uitstraling, maar ook bv aan kleding of gedrag.

Ik heb een vrouwelijke collega die soms nogal fel uit de hoek kan komen als iemand iets zegt wat haar niet aanstaat en dan bouw je ook al snel een reputatie op.

Het is mens eigen om te reageren op een dergelijke uitstraling denk ik. Als iemand arrogant op mij overkomt, zal ik anders handelen dan iemand die vriendelijk op mij overkomt.
Ja, dat laatste vind ik nou zo lastig. Als mensen mij leren kennen vinden ze mij juist warm en vriendelijk. Ik ben beleefd verder.. Dus ik weet het eigenlijk niet. Ik heb de neiging om het bij mezelf te zoeken maar in welke richting precies dan..
pi_173009674
quote:
17s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 23:38 schreef SebbeSwensje het volgende:
Of hij is tot over z'n oren verliefd op je.
Dat, of TS heeft cup E of groter + inkijk


Al klinkt het eerder als een rot bedrijf. Hoor je ook buiten je collega's om dat je intimiderend bent?
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_173009679
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 00:01 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nee, serieus. Ik lees allerlei ervaringen die bij jou vreemgenoeg leiden tot de vraag 'wanneer kom je als vrouw intimiderend over?' Terwijl me dat helemaal niet de kwestie lijkt.
Ok, nou ik deel die ervaringen om het te toetsen en om jullie mening/advies te vragen.

Ik deelde dit vandaag met iemand die mij wat beter kent en hij gaf aan: ja, je kan af en toe inderdaad wel streng overkomen. Dus dat is voor mij reden om wat verder te graven.
In al die situaties heeft men mij als arrogant/intimiderend beschreven.
pi_173009741
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 00:10 schreef yosander het volgende:

[..]

Dat, of TS heeft cup E of groter + inkijk


Al klinkt het eerder als een rot bedrijf. Hoor je ook buiten je collega's om dat je intimiderend bent?
Ik heb er vrij lang gewerkt vanaf mijn 20e, eerst als bijbaan naast studie, vervolgens als fulltime baan, wellicht heb ik hierdoor een te eenzijdig beeld ontwikkeld op dit soort situaties.

Buiten collega's hoor ik dat nooit. Ik hoor alleen maar dat men mij juist als het tegenovergestelde ervaart, zachtaardig, warm, hartelijk etc.
  woensdag 9 augustus 2017 @ 00:17:33 #31
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_173009789
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 00:10 schreef Melancholia_war het volgende:

[..]

Ok, nou ik deel die ervaringen om het te toetsen en om jullie mening/advies te vragen.

Ik deelde dit vandaag met iemand die mij wat beter kent en hij gaf aan: ja, je kan af en toe inderdaad wel streng overkomen. Dus dat is voor mij reden om wat verder te graven.
In al die situaties heeft men mij als arrogant/intimiderend beschreven.
Ik vind je uitgangspunt verkeerd dat niemand kritiek op je zou mogen hebben. Ben je goed in je werk, ben je gemotiveerd, ben je collegiaal? Vier trutten die je buitensluiten (heb je volgens mij wel eens vaker over gepost), een leidinggevende die je kritische vragen maar lastig vindt: sta wat sterker in je schoenen! Je hoeft je niet maar aan iedereen aan te passen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_173009827
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  woensdag 9 augustus 2017 @ 00:21:36 #33
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_173009840
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 00:06 schreef Melancholia_war het volgende:

[..]

Ja, dat laatste vind ik nou zo lastig. Als mensen mij leren kennen vinden ze mij juist warm en vriendelijk. Ik ben beleefd verder.. Dus ik weet het eigenlijk niet. Ik heb de neiging om het bij mezelf te zoeken maar in welke richting precies dan..
Tja maar voordat je iemand kent ga je automatisch af op wat je ziet en heeft iedereen er toch bepaalde (voor)oordelen bij denk ik. Gelukkig zijn die niet altijd waar, maar daarvoor moet je iemand beter leren kennen.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  woensdag 9 augustus 2017 @ 00:22:19 #34
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_173009854
quote:
_O- _O-
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  woensdag 9 augustus 2017 @ 00:24:03 #35
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_173009878
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 00:13 schreef Melancholia_war het volgende:

Buiten collega's hoor ik dat nooit. Ik hoor alleen maar dat men mij juist als het tegenovergestelde ervaart, zachtaardig, warm, hartelijk etc.
Niks irritanter dan een vrouw die zich gedraagt alsof ze je moeder is en je voortdurend pampert, handje vadthouden, steeds bevestiging vragen en je zo in de gaten houdt, en het altijd beter weet "voor je eigen bestwil", warm hartelijk :r je bent toch geen hoer?
Dat kleffe gedrag kan heel intimiderend zijn, je zit in de persoonlijke ruimte van een ander.
pi_173010038
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 00:24 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Niks irritanter dan een vrouw die zich gedraagt alsof ze je moeder is en je voortdurend pampert, handje vadthouden, steeds bevestiging vragen en je zo in de gaten houdt, en het altijd beter weet "voor je eigen bestwil", warm hartelijk :r je bent toch geen hoer?
Dat kleffe gedrag kan heel intimiderend zijn, je zit in de persoonlijke ruimte van een ander.
Misschien handig om beter te lezen? Wat een aannames allemaal.

Ik ben juist niet klef in zakelijke situaties. Echter word ik juist daar intimiderend ervaren.
pi_173010093
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 00:17 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik vind je uitgangspunt verkeerd dat niemand kritiek op je zou mogen hebben. Ben je goed in je werk, ben je gemotiveerd, ben je collegiaal? Vier trutten die je buitensluiten (heb je volgens mij wel eens vaker over gepost), een leidinggevende die je kritische vragen maar lastig vindt: sta wat sterker in je schoenen! Je hoeft je niet maar aan iedereen aan te passen.
Ik heb geen problemen met kritiek hoor. Absoluut niet.

Maar bij "intimiderend/arrrogant" krijg ik toch een bepaald beeld en ik wil mensen juist niet afschrikken, dat is helemaal niet mijn intentie tijdens contact. Dat soort dingen zorgen voor onnodig ruis en als er iets is wat ik kan doen vanuit mijn kant om dat weg te halen, dan doe ik dat heel graag. Maar misschien maak ik mij ook wel onnodig druk hierom. Mijn jaren bij betreffende werkgever hebben mij er niet meer zelfverzekerd op gemaakt. Als er heel veel rare dingen gebeuren ga je toch wel aan je eigen verstand twijfelen. Ik ben inderdaad niet super zelfverzekerd. Met mijn verstand ken ik mijn kwaliteiten maar wanneer iets diepgewortelde overtuigingen triggert dan raakt het uit balans. O.a. daarom vind ik het fijn om het uit te dagen en te toetsen (bijv. door hier een topic te openen). Dank je wel voor het meedenken en je advies. Ik kan hier zeker wat mee.

PS: ik kan mij niet herinneren dat ik het vaker over die vrouwen heb gehad.

[ Bericht 16% gewijzigd door Melancholia_war op 09-08-2017 00:48:25 ]
  Vis een optie? woensdag 9 augustus 2017 @ 00:53:00 #38
70532 loveli
N
pi_173010179
quote:
7s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 00:41 schreef Melancholia_war het volgende:

PS: ik kan mij niet herinneren dat ik het vaker over die vrouwen heb gehad.
quote:
1s.gif Op zondag 6 augustus 2017 00:08 schreef Melancholia_war het volgende:

[..]

Ik snap je punt.

Om een voorbeeld te noemen: ik werk in een omgeving met alleen maar vrouwen. Deze vrouwen zijn voorstander van bepaalde waarden.

Helaas betekent dit: als je goed voor jezelf zorgt, je vrouwelijk kleedt en gedraagt (geen ordinair geschreeuw of lompe uitspraken) je hier al gauw buiten de groep valt.
Als de hele groep mondigheid ziet in ordinair geschreeuw e.d. (niet letterlijk uiteraard) dan gaan ze zich er ook naar gedragen. Ander soort gedrag (elegant, zoals jij het noemt) wordt op bijna geen enkele manier beloond hier. Er wordt aangenomen dat je "fout" bent en dat je pas nuchter bent als je "doe normaal dan doe je al gek genoeg" hoog in het vaandel hebt staan. En dat laatste is een giftige manier van denken, waar een grote mond hebben de norm is, in dit geval.

Dus wellicht zijn dit inderdaad "feministen" en vullen ze het gedrag wat daaruit voortvloeit, heel graag in met het uiten van lompheid. Onder het mom van "assertiviteit", bijvoorbeeld.
crap in = crap out
  woensdag 9 augustus 2017 @ 00:53:24 #39
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_173010187
Ik snap werkelijk niet dat jij dit als een probleem ziet. Als hier je kracht ligt, zork dan een functie waarbij dit van pas komt. Hoeft echt niet direct een managementsfunctie te zijn.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_173010210
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 00:53 schreef loveli het volgende:

[..]


[..]

Oh, ja. Nee, dat zijn niet specifiek die 4 vrouwen hoor :).

Bovenstaande was bij hen eigenlijk niet zo van toepassing!
pi_173010214
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 00:53 schreef Tinkepink het volgende:
Ik snap werkelijk niet dat jij dit als een probleem ziet. Als hier je kracht ligt, zork dan een functie waarbij dit van pas komt. Hoeft echt niet direct een managementsfunctie te zijn.
Ok ok. Ja. Dat is een goeie. Zal voorlopig niet gebeuren, denk ik. Maar wel fijn om het ook anders te bekijken. :)
  woensdag 9 augustus 2017 @ 01:04:36 #42
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_173010254
Misschien heb je een hogere inttiligentie dan het gemiddelde.. Sommige bestempelen dat dan als arrogantie of iets dergelijks.. Ik ken het... Misschien moet je gewoon wat meer op de achtergrond houden en je niet in meerdere discussie mengen... Geloof me het werkt _O_
pi_173010312
Wanneer een vrouw intelligenter én knap is. Vooralsnog slechts een hypothese maar ik zie mezelf wel stamelen bij de ontmoeting van zo een vrouw.
  woensdag 9 augustus 2017 @ 01:15:37 #44
463796 bijstandboy
jij al uitkering heb?
pi_173010333
quote:
Misschien moet je gewoon wat meer op de achtergrond houden en je niet in meerdere discussie mengen
Wanneer ga jij dit in de praktijk uitoefenen dan? :')

[ Bericht 53% gewijzigd door bijstandboy op 09-08-2017 01:15:51 (meh) ]
pi_173010338
Waarom voelt het niet goed wanneer je jezelf (een beetje) belachelijk maakt? Als het niet al te geforceerd is kun je het toch gewoon zien als sociaal glijmiddel?
  woensdag 9 augustus 2017 @ 01:16:18 #46
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_173010339
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 01:12 schreef LelijKnap het volgende:
Wanneer een vrouw intelligenter én knap is. Vooralsnog slechts een hypothese maar ik zie mezelf wel stamelen bij de ontmoeting van zo een vrouw.
Ik knap op alles af wat niet intiligent is... Grootste afknapper is domme vrouwen :')
  woensdag 9 augustus 2017 @ 01:17:30 #47
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_173010346
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 01:15 schreef bijstandboy het volgende:

[..]

Wanneer ga jij dit in de praktijk uitoefenen dan? :')
Zolang ik anoniem ben telt dit niet :')

Ik heb het over je sociale omgeving
pi_173010371
Als ze groter is dan mij en ik het idee heb dat die mij in elkaar kan slaan. Anders boeit het me niet denk ik alleen maar aan andere dingen
  woensdag 9 augustus 2017 @ 01:21:27 #49
463796 bijstandboy
jij al uitkering heb?
pi_173010372
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 01:17 schreef Puk1234 het volgende:

[..]

Zolang ik anoniem ben telt dit niet :')

Ik heb het over je sociale omgeving
Lekker origineel ook :')
  woensdag 9 augustus 2017 @ 01:22:38 #50
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_173010382
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 00:36 schreef Melancholia_war het volgende:

[..]

Misschien handig om beter te lezen? Wat een aannames allemaal.

Ik ben juist niet klef in zakelijke situaties. Echter word ik juist daar intimiderend ervaren.
Ik lees heel goed.
Je gaat naast iemand zitten ipv ertegenover, je stemt met hem af wat hij prettig vindt qua persoonlijke ruimte. Dat vind ik intimiderend ja. Jij weet duidelijk niet waar je afstand moet houden, zowel ruimtelijk als emotioneel. Je komt veel te dichtbij en dat je over de grenzen van een ander heen gaat kan makkelijk als arrogant worden gezien.
Overigens toon je in dit topic ook arrogant gedrag.
  woensdag 9 augustus 2017 @ 01:22:43 #51
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_173010383
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 01:21 schreef bijstandboy het volgende:

[..]

Lekker origineel ook :')
Sorry ben ik nu arrogant? :9
  Moderator woensdag 9 augustus 2017 @ 01:23:32 #52
441859 crew  Lenny77
pi_173010388
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 01:16 schreef Puk1234 het volgende:

[..]

Ik knap op alles af wat niet intiligent is... Grootste afknapper is domme vrouwen :')
Eerst mooi leren schrijven ;)
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  woensdag 9 augustus 2017 @ 01:24:41 #53
463796 bijstandboy
jij al uitkering heb?
pi_173010393
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 01:22 schreef Puk1234 het volgende:

[..]

Sorry ben ik nu arrogant? :9
Wat is je grootste handicap? :')
pi_173010402
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 01:16 schreef Puk1234 het volgende:

[..]

Ik knap op alles af wat niet intiligent is... Grootste afknapper is domme vrouwen :')
Intelligenter (en knap) ;). Dus zeg maar Einstein (in het kwadraat) in het lichaam van Adriana Lima.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 09-08-2017 01:27:43 ]
  woensdag 9 augustus 2017 @ 01:31:21 #55
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_173010437
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 01:24 schreef bijstandboy het volgende:

[..]

Wat is je grootste handicap? :')
Vallen op mooie dames ook al zijn ze niet slim... Helaas wel fun breaker op langere termijn :')
pi_173010442
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 01:16 schreef LelijKnap het volgende:
Waarom voelt het niet goed wanneer je jezelf (een beetje) belachelijk maakt? Als het niet al te geforceerd is kun je het toch gewoon zien als sociaal glijmiddel?
Omdat ik dit sowieso al wel doe maar niet per se om anderen op hun gemak te stellen. Het voelt onnatuurlijk om het juist dáárom nog eens extra te doen.

Hoop dat ik het duidelijk heb verwoord, trouwens. Beetje laat :)
  woensdag 9 augustus 2017 @ 01:32:24 #57
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_173010446
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 01:25 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Intelligenter (en knap) ;). Dus zeg maar Einstein (in het kwadraat) in het lichaam van Adriana Lima.
Als ik in het lichaam van Adriana Lima zit boeit inttiligentie niet meer _O_
  woensdag 9 augustus 2017 @ 01:33:01 #58
463796 bijstandboy
jij al uitkering heb?
pi_173010449
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 01:31 schreef Puk1234 het volgende:

[..]

Vallen op mooie dames ook al zijn ze niet slim... Helaas wel fun breaker op langere termijn :')
Gecondoleerd :')
pi_173010464
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 01:32 schreef Puk1234 het volgende:

[..]

Als ik in het lichaam van Adriana Lima zit boeit inttiligentie niet meer _O_
Idd, dan gewoon een koning uitkiezen en je bent klaar.
pi_173010483
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 01:32 schreef Melancholia_war het volgende:

[..]

Omdat ik dit sowieso al wel doe maar niet per se om anderen op hun gemak te stellen. Het voelt onnatuurlijk om het juist dáárom nog eens extra te doen.

Hoop dat ik het duidelijk heb verwoord, trouwens. Beetje laat :)
Meer dan helder. Idd oppassen dat je jezelf niet verloochent. Miss kan je het per individu langzaamaan terugschroeven zodra gewenning/vertrouwen gerealiseerd is?
  woensdag 9 augustus 2017 @ 01:41:41 #61
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_173010518
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 01:32 schreef Melancholia_war het volgende:

[..]

Omdat ik dit sowieso al wel doe maar niet per se om anderen op hun gemak te stellen. Het voelt onnatuurlijk om het juist dáárom nog eens extra te doen.

Hoop dat ik het duidelijk heb verwoord, trouwens. Beetje laat :)
Waarom probeer je anderen op hun gemak te stellen?
pi_173010566
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 01:38 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Meer dan helder. Idd oppassen dat je jezelf niet verloochent. Miss kan je het per individu langzaamaan terugschroeven zodra gewenning/vertrouwen gerealiseerd is?
Hmm. Ja, maar aan dat laatste scenario zitten ook wel weer haken en ogen vast. Ik bedoel: dat is idd per individu verschillend maar ik kan nooit volledig betrouwbaar toetsen waar die gewenning/het vertrouwen precies op gebaseerd is en haal ik dat dan weg op het moment dat ik dan langzaamaan ga terugschroeven etc etc.

Ik zie meer heil in wat Lienekien en Tinkepink zeggen, om eerlijk te zijn.
  woensdag 9 augustus 2017 @ 01:54:54 #63
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_173010604
Denk toch dat het zal helpen als je probeerd om je niet al te impulsief te zijn met bepaalde antwoorden of reacties... Je kan af en toe beter de kat ff uit de boom kijken..
pi_173010610
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 01:41 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Waarom probeer je anderen op hun gemak te stellen?
Ik probeer anderen niet op hun gemak te stellen door mezelf belachelijk te maken. Is dat wat je haalt uit mijn antwoord naar LelijKnap, of doel je hier ergens anders op?

Verder: ik geloof wel dat mensen in contact vanuit beide kanten een verantwoordelijkheid hebben daarin. Ik bedoel, je gaat niet actief andermans grenzen overschrijden en daarnaast, los van sociale conventies, heeft het ook allerlei gevolgen als mensen zich niet op hun gemak voelen.
pi_173010675
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 01:54 schreef Puk1234 het volgende:
Denk toch dat het zal helpen als je probeerd om je niet al te impulsief te zijn met bepaalde antwoorden of reacties... Je kan af en toe beter de kat ff uit de boom kijken..
Ik weet niet of ik daar per se impulsief in ben. Maar ik zal proberen er wat bewuster op te letten. Wellicht dat het een positieve verandering oplevert :)
pi_173010725
Hoe lang breed ben je ?
  woensdag 9 augustus 2017 @ 02:11:23 #67
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_173010734
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 02:04 schreef Melancholia_war het volgende:

[..]

Ik weet niet of ik daar per se impulsief in ben. Maar ik zal proberen er wat bewuster op te letten. Wellicht dat het een positieve verandering oplevert :)
Denk dat je het veel zal helpen.. :)
pi_173010797
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 23:35 schreef Melancholia_war het volgende:

[..]

Nou ja, niet dat, maar ik vond dat best wel zorgwekkend in de zin van: als je je daar als leidinggevende al door laat tegenhouden. Ik zat een keer naast hem en toen begon hij allerlei fouten te maken in hele simpele berekeningen. Het idee dat ik iemand niet kan vertrouwen op zijn professionaliteit gaf destijds behoorlijk veel stress.
Je leidinggevende is misschien ook maar gewoon een mens hè. Het komt ook niet zo aardig en sociaal over dat je zo in de stress schiet bij het beoordelen van zijn professionaliteit.

quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 23:40 schreef Melancholia_war het volgende:

[..]

Lol, nee. Absoluut niet hoor. We hebben op zich wel vaker gesprekken gehad hierover. Ik heb mij zoveel mogelijk proberen aan te passen aan hem, zodat hij zich op zijn gemak zou voelen etc.
Hoe gaat zo een gesprek dan? Hij bakent zijn territorium af en zolang jij je daaraan houdt, moet het maar ok zijn of..?

quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 23:48 schreef Melancholia_war het volgende:

[..]

Niet volledig. Maar ik probeerde hem wel zoveel mogelijk ruimte te geven etc. Ik had begrepen dat hij het lastig vond om met mij te communiceren omdat ik kritisch ben (het was een rotbedrijf ). Maar kritisch viel voor hem onder zaken als: verwachten dat hij beloftes nakomt bijv. Salaris dat niet gestort wordt (maandenlang), hij continu het ene zeggen maar het ander doen etc. En ik begon dat soort dingen steeds en meer te merken. Echter, ik sprak wel vaak met hem, maar dat was helaas niet vaak constructief.
Kritiek kan mensen heel aanvallend zijn, ongeacht hoe je het brengt. Laat je dat je alleen er niet van weerhouden om er wel rekening mee te houden met hoe je een en ander brengt. Gezien wat je hier wel uitschrijft, zou het best kunnen dat je overkomt alsof je specifiek ergens naar solliciteert en mensen daar weinig interesse cq ruimte in ervaren. Uit jouw antwoorden zou je kunnen opmaken dat hun commentaar jouw kader is en dat ze zolang je je daaraan houdt, eigenlijk geen recht van spreken hebben. Dat kan sfeer denk ik terecht wel een beetje in de weg staan. Maar goed, als je liever concrete terugkoppeling zou willen, dan had je wel duidelijker uitgeschreven hoe je bepaalde dingen uitspreekt/aankaart ipv aan te geven waarom je kritiek heus wel terecht zou zijn..
  woensdag 9 augustus 2017 @ 02:20:28 #69
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_173010801
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 01:56 schreef Melancholia_war het volgende:

[..]

Ik probeer anderen niet op hun gemak te stellen door mezelf belachelijk te maken. Is dat wat je haalt uit mijn antwoord naar LelijKnap, of doel je hier ergens anders op?

Verder: ik geloof wel dat mensen in contact vanuit beide kanten een verantwoordelijkheid hebben daarin. Ik bedoel, je gaat niet actief andermans grenzen overschrijden en daarnaast, los van sociale conventies, heeft het ook allerlei gevolgen als mensen zich niet op hun gemak voelen.
Het klinkt alsof jij het initiatief neemt om mensen op hun gemak te stellen. Dat kan intimiderend overkomen als dat jouw rol niet is. Of als jij je ermee gaat bemoeien omdat je gaat moederen bij mensen die je verkeerd inschat, voelen ze zich prima of willen ze júist die afstand die jij ziet als "niet op hun gemak". Je komt veel te dichtbij.
pi_173011657
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 02:19 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Je leidinggevende is misschien ook maar gewoon een mens hè. Het komt ook niet zo aardig en sociaal over dat je zo in de stress schiet bij het beoordelen van zijn professionaliteit.

[..]

Hoe gaat zo een gesprek dan? Hij bakent zijn territorium af en zolang jij je daaraan houdt, moet het maar ok zijn of..?

[..]

Kritiek kan mensen heel aanvallend zijn, ongeacht hoe je het brengt. Laat je dat je alleen er niet van weerhouden om er wel rekening mee te houden met hoe je een en ander brengt. Gezien wat je hier wel uitschrijft, zou het best kunnen dat je overkomt alsof je specifiek ergens naar solliciteert en mensen daar weinig interesse cq ruimte in ervaren. Uit jouw antwoorden zou je kunnen opmaken dat hun commentaar jouw kader is en dat ze zolang je je daaraan houdt, eigenlijk geen recht van spreken hebben. Dat kan sfeer denk ik terecht wel een beetje in de weg staan. Maar goed, als je liever concrete terugkoppeling zou willen, dan had je wel duidelijker uitgeschreven hoe je bepaalde dingen uitspreekt/aankaart ipv aan te geven waarom je kritiek heus wel terecht zou zijn..
Ik denk dat het niet heel handig is om daar heel uitgebreid en diep op in te gaan. Ik schoot in de stress op het moment dat ik merkte dat hij dingen heel erg liet escaleren. Zaken rondom salaris, zaken rondom gezondheid etc. Als men er niet bij is geweest dan ook lastig te beoordelen of mijn kritiek destijds wel of niet terecht is geweest.

Wat je verder aangeeft is voor mij abstract omdat het idd niet op concrete situaties is gebaseerd. Vind het lastig om daarover uit te weiden omdat ik mezelf niet herkenbaar wil maken. Maar ik probeer wat dingen uit die hier geopperd zijn en dan hoop ik dat dat helpt. :)
pi_173011679
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 02:20 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Het klinkt alsof jij het initiatief neemt om mensen op hun gemak te stellen. Dat kan intimiderend overkomen als dat jouw rol niet is. Of als jij je ermee gaat bemoeien omdat je gaat moederen bij mensen die je verkeerd inschat, voelen ze zich prima of willen ze júist die afstand die jij ziet als "niet op hun gemak". Je komt veel te dichtbij.
Ik snap het. Maar zo is het niet, denk ik. Het is meer dat mensn met respect behandelen het eerdergenoemde o.a. als basis heeft. En het is verder ook niet meer dan dat hoor. Heb geen zin om te moederen of wat dan ook.
pi_173011687
Iedereen ontzettend bedankt voor jullie advies en het meedenken. Ik denk dat het afschrijven hielp maar ook jullie reacties.

Verder kan ik niet over bepaalde dingen uitweiden (als je iets wil zeggen maar het gevoel hebt dat je daar niet genoeg info voor hebt bijv.). Excuses daarvoor. Ik ga vandaag even kijken hoe het gaat.

Bedankt allemaal nogmaals :)
  woensdag 9 augustus 2017 @ 07:49:59 #73
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_173011968
Niet meer in je dominatrix pakje naar kantoor gaan.
pi_173012004
Een testing bitchface doet het altijd goed :D
pi_173012022
Maak jezelf niet belachelijk. Dat is niet nodig.
Zelfspot kan wel erg goed werken.

Verder moet jouw leidinggevende gewoon niet zo'n pussy zijn. Als je kritiek goed kan verklaren en rustig kan onderbouwen, en zelf kritiek ook accepteerd, zou er geen probleem moeten zijn.

En als die sukkel aangeeft dat hij je intimiderend vind, vraag dan door. Waarom precies.
  woensdag 9 augustus 2017 @ 08:00:50 #76
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_173012027
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 07:55 schreef -Strawberry- het volgende:
Een testing bitchface doet het altijd goed :D
Dat doe je voor de spiegel?
  woensdag 9 augustus 2017 @ 08:03:41 #77
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_173012051
Voor mij is dat een attitude. Is ze bewust een bitch die bereid is om over lijken heen te gaan om haar doel te bereiken?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_173012062
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 07:55 schreef -Strawberry- het volgende:
Een testing bitchface doet het altijd goed :D
Wat houdt dat in? ~O>
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_173012170
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 07:55 schreef -Strawberry- het volgende:
Een testing bitchface doet het altijd goed :D
Lol, ja. Ik weet dat mensen soms vinden dat ik serieus kijk. Heb geloof ik idd een resting bitch face. Daar kan ik niks aan doen! Dat is gewoon mijn hoofd. En ik weiger om 24/7 met een maniakale glimlach rond te lopen. (Ja, heb geoefend voor de spiegel, dat is gewoon eng.) ;(
pi_173012210
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 08:00 schreef Murdera het volgende:
Maak jezelf niet belachelijk. Dat is niet nodig.
Zelfspot kan wel erg goed werken.

Verder moet jouw leidinggevende gewoon niet zo'n pussy zijn. Als je kritiek goed kan verklaren en rustig kan onderbouwen, en zelf kritiek ook accepteerd, zou er geen probleem moeten zijn.

En als die sukkel aangeeft dat hij je intimiderend vind, vraag dan door. Waarom precies.
Ja. Heb nog nooit eerder klachten ontvangen van andere managers, die gaven aan dat ze het juist fijn vonden om met mij samen te werken etc.

Wat betreft die laatste alinea: dat had dus niet zoveel zin helaas. Maar goed, gelukkig is hij mijn leidinggevende niet meer :)
pi_173012212
Een resting bitchface ken ik wel, maar een testing?

Tsja, sommige mensen kunnen nu eenmaal intimiderend overkomen. Al heeft dat vaak ook nog wel met (gebrek aan) ervaring of je positie te maken, of dat je nog even moet aftasten als je met een nieuw persoon te maken hebt die je nog niet (goed) kent.

Als ik naar mezelf kijk dan werd ik ook wel zenuwachtig als

- ik als groentje, net op de arbeidsmarkt, in gesprek moest met een directeur oid.
- met iemand moest sparren of samenwerken die over het onderwerp zóveel meer kennis en ervaring had
- of nieuwe mensen die je nog niet goed kent, maar wel op een of andere manier een houding of gezichtsuitdrukking heeft die best wel intimiderend over kan komen. Resting bitchface kan een onderdeel zijn, of gewoon de hele manier van doen en laten, een attitude.

Als je wat verder in je carrière bent, dan moet je van bovenstaande niet meer zo snel in de war raken, lijkt me. Wel gek dat zo'n leidinggevende daar dan wel door van de leg is.

Na 7 jaar gewerkt te hebben in een vrouwenorganisatie (als enige man op een afdeling met 15 vrouwen bv :P) zal ik iig niet zo heel snel meer geïntimideerd zijn door iemand, resting bitchface/attitude of niet. :+

quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 08:21 schreef Melancholia_war het volgende:

[..]

Ja. Heb nog nooit eerder klachten ontvangen van andere managers, die gaven aan dat ze het juist fijn vonden om met mij samen te werken etc.

Wat betreft die laatste alinea: dat had dus niet zoveel zin helaas. Maar goed, gelukkig is hij mijn leidinggevende niet meer :)
Dan lijkt het me toch gewoon liggen aan deze manager; soms kunnen 2 personen gewoon niet zo met elkaar, dat kan gebeuren. Ik denk zelfs dat iedereen zo binnen een bedrijf áltijd wel zo'n nemesis heeft. :P Dan zou ik me er verder niet al te druk om maken.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_173012223
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 08:21 schreef Melancholia_war het volgende:

[..]

Ja. Heb nog nooit eerder klachten ontvangen van andere managers, die gaven aan dat ze het juist fijn vonden om met mij samen te werken etc.

Wat betreft die laatste alinea: dat had dus niet zoveel zin helaas. Maar goed, gelukkig is hij mijn leidinggevende niet meer :)
Het lijkt me ook juist iets goeds. De vrouwen die ik ken die op de werkvloer intimiderend zijn, zijn dat door kennis, doordachtheid, manier van dingen onderbouwen, en hoe ze hun verantwoordelijkheid nemen. Allemaal vrouwen die erg snel richting de top van hun bedrijf aan het gaan zijn.
pi_173012250
quote:
14s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 08:24 schreef Murdera het volgende:

[..]

Het lijkt me ook juist iets goeds. De vrouwen die ik ken die op de werkvloer intimiderend zijn, zijn dat door kennis, doordachtheid, manier van dingen onderbouwen, en hoe ze hun verantwoordelijkheid nemen. Allemaal vrouwen die erg snel richting de top van hun bedrijf aan het gaan zijn.
Maar is intimiderend in dit geval dan een soort van 'positief' gevoel? Dat krijg ik daar wel bij namelijk. Dit zijn gewoon eigenschappen waarvan ik onder de indruk zou zijn, heb ik hier ook regelmatig dat ik gewoon bewondering voor bepaalde mensen heb hoe goed ze bepaalde dingen, kennis hebben, zaken aanpakken e.d. Vind ik nou niet bepaald intimiderend, maar misschien is het een keus of gaat zoiets vanzelf hoe je daar dan mee omgaat en hoe het binnen komt.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_173012275
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 08:26 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

Maar is intimiderend in dit geval dan een soort van 'positief' gevoel? Dat krijg ik daar wel bij namelijk. Dit zijn gewoon eigenschappen waarvan ik onder de indruk zou zijn, heb ik hier ook regelmatig dat ik gewoon bewondering voor bepaalde mensen heb hoe goed ze bepaalde dingen, kennis hebben, zaken aanpakken e.d. Vind ik nou niet bepaald intimiderend, maar misschien is het een keus of gaat zoiets vanzelf hoe je daar dan mee omgaat en hoe het binnen komt.
Ik denk dat onder de indruk van een beter woord is ja, maar het kan ook intimiderend zijn voor collegas, die het gevoel hebben dat ze het een stuk minder goed doen.
pi_173012332
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 08:29 schreef Murdera het volgende:

[..]

Ik denk dat onder de indruk van een beter woord is ja, maar het kan ook intimiderend zijn voor collegas, die het gevoel hebben dat ze het een stuk minder goed doen.
Hmm ja daar zit misschien wat in... zeker in bedrijven/sectoren waarin onderlinge concurrentie hoger is, helemaal wanneer er veel ambitie is om snel door te groeien naar hogere functies e.d.

Die bedrijfscultuur hebben we hier niet (noch de structuur die mogelijkheden biedt qua functie op hoger niveau iets anders te doen), en werken we echt in een team, waardoor dat misschien helemaal niet speelt.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_173012390
Een bril voor een vrouw vind ik ook vaak intimiderend.
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
pi_173012423
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 08:40 schreef MichelWuyts het volgende:
Een bril voor een vrouw vind ik ook vaak intimiderend.
Vrouwenbrillen vind je intimiderend?
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
  woensdag 9 augustus 2017 @ 08:43:52 #88
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_173012424
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 23:35 schreef Melancholia_war het volgende:

[..]

Nou ja, niet dat, maar ik vond dat best wel zorgwekkend in de zin van: als je je daar als leidinggevende al door laat tegenhouden. Ik zat een keer naast hem en toen begon hij allerlei fouten te maken in hele simpele berekeningen. Het idee dat ik iemand niet kan vertrouwen op zijn professionaliteit gaf destijds behoorlijk veel stress.
Misschien vindt hij je stiekem leuk. Ik word soms ook een kluns die over z'n woorden struikelt als ik iemand echt heel leuk vind.
pi_173012438
quote:
9s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 08:43 schreef yosander het volgende:

[..]

Vrouwenbrillen vind je intimiderend?
ja, best wel.

Bij mannen vaak ook en dan vooral van die 'moderne' brillen met een brede rand.
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
pi_173013002
Je manager heeft zijn zaakjes niet op orde en jij ziet dat. Daarom vindt hij je intimiderend. Jij dwingt hem om aan dingen te werken die hij zelf eng/moeilijk vindt. Dat is niet jouw fout, maar de zijne. Je kop ook in het zand steken is vervelend voor jezelf en lost niks op.

Wat je kunt doen is zorgen dat je ook eens bij hem langs loopt als je geen kritiek hebt, het kan zijn dat hij anders denkt: "o jee, heb je haar weer, wat heb ik nu weer fout gedaan". Hij zal je gaan ontlopen.

Uiteindelijk moet hij het zelf oplossen, maar het kan helpen door heel concreet op een punt te focussen, hem dat op te laten lossen en hem daarvoor ook te bedanken. Eigenlijk niet jouw taak, maar als je er mee zit en je wilt hem helpen is dat de manier.

(Ik zat zelf in een prive situatie waar ik de boel niet op orde had en er iemand in mijn omgeving was die dat wel durfde te zeggen. Dat vond ik lastig en intimiderend, maar ben achteraf ontzettend blij dat ze heeft doorgezet en het heeft me geholpen om de boel op te pakken. Het gedrag van je manager lijkt sterk op het gedrag dat ik toen vertoonde)
  woensdag 9 augustus 2017 @ 09:52:55 #91
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_173013375
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 06:23 schreef Melancholia_war het volgende:

[..]

Ik snap het. Maar zo is het niet, denk ik. Het is meer dat mensn met respect behandelen het eerdergenoemde o.a. als basis heeft. En het is verder ook niet meer dan dat hoor. Heb geen zin om te moederen of wat dan ook.
Maar je bemoeit je blijkbaar wel overal mee. Zeker als je dat doet bij een leidinggevende, kan dat intimiderend zijn. Je zou het kunnen proberen met heel veel tact, maar dat heb je denk ik niet, uitgaande manier waarop je hier post.
  woensdag 9 augustus 2017 @ 09:57:03 #92
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_173013454
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 08:26 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

Maar is intimiderend in dit geval dan een soort van 'positief' gevoel? Dat krijg ik daar wel bij namelijk. Dit zijn gewoon eigenschappen waarvan ik onder de indruk zou zijn, heb ik hier ook regelmatig dat ik gewoon bewondering voor bepaalde mensen heb hoe goed ze bepaalde dingen, kennis hebben, zaken aanpakken e.d.
Inderdaad, dat.
Intimiderend is afschikkend, vreeswekkend. Vaak omdat je in de persoonlijke sfeer van iemand komt, op verschillende manieren.
pi_173013807
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 09:52 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Maar je bemoeit je blijkbaar wel overal mee. Zeker als je dat doet bij een leidinggevende, kan dat intimiderend zijn. Je zou het kunnen proberen met heel veel tact, maar dat heb je denk ik niet, uitgaande manier waarop je hier post.
Waar héb je het nou in godsnaam over? Lees nog eens, zonder te projecteren als je wil?
  Vis een optie? woensdag 9 augustus 2017 @ 10:30:10 #94
70532 loveli
N
pi_173014163
Topic 3x doorgelezen en ik snap het probleem niet. Bij je vorige bedrijf (rotbedrijf) was de boel slecht geregeld en voelde je leidinggevende zich geïntimideerd als je naast hem ging zitten en over achterstallig loon en andere tekortkomingen van het bedrijf begon (waar hij misschien zelf niets aan kon doen). Bij je huidige/nieuwe baan heb je van 1 collega gehoord dat ze je op de eerste dag koel vond overkomen.

Misschien iets minder tijd/energie besteden aan hoe je overkomt en gewoon je werk doen? Of heb je een baan waarbij je uitstraling belangrijk is voor het uitoefenen van je functie?
crap in = crap out
  Moderator woensdag 9 augustus 2017 @ 10:37:01 #95
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_173014277
Antwoord op de vraag in de OP: altijd.

:@ maar dat ligt meer aan mij denk ik.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_173015425
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 23:24 schreef Melancholia_war het volgende:
Ik vraag mij dus af wanneer vrouwen/mannen een vrouw als intimiderend ervaren.
Ik lees nergens redenen die het vermoeden wekken dat het eraan zou liggen dat jij een vrouw bent, dat anderen je als intimiderend ervaren...
Ik betwijfel ook een beetje _of_ dat zo is, ondanks dat je het zelf redelijk sterk als mogelijke reden voorgeeft.

Wat betreft de vraag waarom mensen intimiderend kunnen overkomen, denk ik dat er twee basis-redenen zijn:

1) De andere persoon is zeer onzeker, en voelt zich snel onder druk gezet
of
2) De persoon zelf is ook erg snel en makkelijk in negatieve oordelen over collega's of het bedrijf en laat dat bewust of onbewust ook heel snel merken.

Wat betreft het initimiderend overkomen ligt het ook veelal erg sterk aan een bedrijfscultuur of het acceptabel is en veelal ook gecombineerd aan hoe lang je ergens werkt en ook in welke positie in een hierarchie...
Over het algemeen is het vrijwel altijd zo dat het niet erg slim is direkt bij binnenkomst bij een nieuwe werkgever die indruk te wekken en is het in dat geval altijd de oplossing bij jezelf te zoeken, zeker als het kennelijk tegenover meerderen het geval is (maar evengoed tov andere collega's op eenzelfde positie in een hierarchie is het vaak slim om eerst een bepaalde omgang/vertrouwensband te creeren, juist ook om de cultuur in het bedrijf te ontdekken
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_173017047
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 09:30 schreef Alfje het volgende:
Je manager heeft zijn zaakjes niet op orde en jij ziet dat. Daarom vindt hij je intimiderend. Jij dwingt hem om aan dingen te werken die hij zelf eng/moeilijk vindt. Dat is niet jouw fout, maar de zijne. Je kop ook in het zand steken is vervelend voor jezelf en lost niks op.

Wat je kunt doen is zorgen dat je ook eens bij hem langs loopt als je geen kritiek hebt, het kan zijn dat hij anders denkt: "o jee, heb je haar weer, wat heb ik nu weer fout gedaan". Hij zal je gaan ontlopen.

Uiteindelijk moet hij het zelf oplossen, maar het kan helpen door heel concreet op een punt te focussen, hem dat op te laten lossen en hem daarvoor ook te bedanken. Eigenlijk niet jouw taak, maar als je er mee zit en je wilt hem helpen is dat de manier.

(Ik zat zelf in een prive situatie waar ik de boel niet op orde had en er iemand in mijn omgeving was die dat wel durfde te zeggen. Dat vond ik lastig en intimiderend, maar ben achteraf ontzettend blij dat ze heeft doorgezet en het heeft me geholpen om de boel op te pakken. Het gedrag van je manager lijkt sterk op het gedrag dat ik toen vertoonde)
Ja, we hadden buiten dat ook wel redelijk vriendelijk contact. Echter als het ging om dingen zoals salaris (of foutief sv-loon doorgeven aan de belastingdienst bijv.) dan gaf hij aan dat hij het begreep en het zou regelen. Bij veel soortgelijke dingen. Dan had ik liever dat hij gewoon wist wat hij wel of niet kon en dat ook communiceerde. Heb er wel echt veel last van gehad. Dit is vorig jaar gebeurd en ik ben er nu nog mee bezig om dingen recht te laten zetten. Met een depressie en PTSD, is die onzekerheid niet heel wenselijk, snap je? Ik heb hem ook uitgelegd wat dat allemaal voor mij inhield etc.

Misschien handig om te weten, ik krijg n van oud-collega's door dat ze dit gedrag bij hem ook opmerken.
pi_173017156
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 10:30 schreef loveli het volgende:
Topic 3x doorgelezen en ik snap het probleem niet. Bij je vorige bedrijf (rotbedrijf) was de boel slecht geregeld en voelde je leidinggevende zich geïntimideerd als je naast hem ging zitten en over achterstallig loon en andere tekortkomingen van het bedrijf begon (waar hij misschien zelf niets aan kon doen). Bij je huidige/nieuwe baan heb je van 1 collega gehoord dat ze je op de eerste dag koel vond overkomen.

Misschien iets minder tijd/energie besteden aan hoe je overkomt en gewoon je werk doen? Of heb je een baan waarbij je uitstraling belangrijk is voor het uitoefenen van je functie?
Je hebt ook gelijk ja. Moet mij eigenlijk niet zo druk maken.

Verder, ik had het alleen maar over dingen die bij mij persoonlijk mis waren gegaan en waarvan hij deed alsof hij die dingen wel kon oplossen.

Dat bedrijf was idd vreemd. Heel competitief, veel geroddel etc. Ben ook beetje huiverig geworden voor wat er allemaal kán gebeuren door dat gedoe met die 4 vrouwen, destijds.
pi_173017403
Ik kan vrouwen alleen als 'intimiderend' ervaren wanneer ze totaal emotieloos zijn. Dus zuiver formeel, zakelijk, dat hele idee. Maar zelfs dan vind ik het eerder opmerkelijk/raar dan echt intimiderend.
  woensdag 9 augustus 2017 @ 13:59:58 #100
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_173018439
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 10:14 schreef Melancholia_war het volgende:

[..]

Waar héb je het nou in godsnaam over? Lees nog eens, zonder te projecteren als je wil?
Lees zelf nog eens na wat je schrijft. je komt voortdurend handelend over, alsof jij het voortouw neemt, o.a. bij mensen op hun gemak stellen, overleg met je leidinggevende, etc.
  woensdag 9 augustus 2017 @ 14:02:15 #101
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_173018485
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 11:36 schreef RM-rf het volgende:

Wat betreft de vraag waarom mensen intimiderend kunnen overkomen, denk ik dat er twee basis-redenen zijn:

1) De andere persoon is zeer onzeker, en voelt zich snel onder druk gezet
of
2) De persoon zelf is ook erg snel en makkelijk in negatieve oordelen over collega's of het bedrijf en laat dat bewust of onbewust ook heel snel merken.

Of 3: Persoon intimideert. Bijvoorbeeld door te dicht bij de ander te gaan staan, te dichtbij te komen, zowel fysiek als met gedrag, in woorden.
pi_173018846
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 14:02 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Of 3: Persoon intimideert. Bijvoorbeeld door te dicht bij de ander te gaan staan, te dichtbij te komen, zowel fysiek als met gedrag, in woorden.
ik doelde met punt 2 dat de persoon zelf inderdaad daadwerkelijkzeer intimiderend overkomt op anderen...
An sich hoeft 'nabijheid' of dichtbij iemand staan niet intimiderend te werken, maar wel als de persoon een zeer kritische en ook negatieve uitstraling heeft, en zich ook zo regelmatig uit.

(Los ervan verder of die persoon vind, dat zijn/haar kritiek 'terecht' is)

ergens kan ik me voorstellen dat op de TS hier eerder dat punt toetreft, in haar post maakt ze heel duidelijk best snel in haar kritiek te zijn op anderen (het bedrijf, collega's of chefs), zelfs al suggereert ze dat ze dat niet laat merken vermoed ik dat anderen dat best doorhebben (ze geeft zelfs letterlijk aan dat haar vorige chef 'haar erg kritisch vond').

Iemand die dat kritisch zijn vaak laat merken (ook als deze persoon vind dat ze in haar recht staat met kritiek) komt inderdaad vaker intimiderend over, juist door dat openlijk laten blijken van die kritiek
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_173021694
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 14:19 schreef RM-rf het volgende:

[..]

ik doelde met punt 2 dat de persoon zelf inderdaad daadwerkelijkzeer intimiderend overkomt op anderen...
An sich hoeft 'nabijheid' of dichtbij iemand staan niet intimiderend te werken, maar wel als de persoon een zeer kritische en ook negatieve uitstraling heeft, en zich ook zo regelmatig uit.

(Los ervan verder of die persoon vind, dat zijn/haar kritiek 'terecht' is)

ergens kan ik me voorstellen dat op de TS hier eerder dat punt toetreft, in haar post maakt ze heel duidelijk best snel in haar kritiek te zijn op anderen (het bedrijf, collega's of chefs), zelfs al suggereert ze dat ze dat niet laat merken vermoed ik dat anderen dat best doorhebben (ze geeft zelfs letterlijk aan dat haar vorige chef 'haar erg kritisch vond').

Iemand die dat kritisch zijn vaak laat merken (ook als deze persoon vind dat ze in haar recht staat met kritiek) komt inderdaad vaker intimiderend over, juist door dat openlijk laten blijken van die kritiek
Ja.. Ik zal verder niet heel erg in details treden maar ik geloof dat mijn vraagtekens bij zijn handelen idd wel terecht waren destijds. Op een gegeven moment had ik het gevoel dat ik belachelijk werd gemaakt door hem + flirten, aandacht zoeken + aanrakerig zijn, tjdens zijn scheiding, zorgde ervoor dat het erg verstikkend en eenzaam voelde allemaal. Ik werd niet gehoord en daarnaast ook nog eens belangrijke beloftes, op schrift, niet nakomen en het vervolgens wegwuiven.. Ja. Dat allemaal zorgde ervoor dat ik meer nadruk ging leggen op een formele houding. Ik had het gevoel dat hij mij niet serieus nam. Na dat hele gebeuren omtrent ziekte, salaris etc ging het wel weer ok.
  woensdag 9 augustus 2017 @ 16:20:53 #104
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_173021895
Gecompliceerde situatie lijkt me. Maar ik denk dat je er te ingewikkeld over nadenkt, probeer het eens te versimplificeren.

Soms ligt de oplossing voor de hand maar doordat je er teveel en te diep over nadenkt word het moeilijker om de oplossing te zien.
pi_173021926
quote:
7s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 16:12 schreef Melancholia_war het volgende:

[..]

Na dat hele gebeuren omtrent ziekte, salaris etc ging het wel weer ok.
Hij is echter niet de enige die aangegeven heeft een bepaalde indruk van jou te hebben.

als dat zo vaak voorkomt en ook anderen dat aangeven is het natuurlijk wel aannemelijk dat het aan jou ligt.
Verder, ook als jij vind dat het heel 'terecht' is dat je op anderen kritiek levert of hen duidelijk aangeeft dat jij iets beter weet, is dat nog altijd een zeer intimiderende aanpak welke je in bv in de omgang met je collega's soms nadelen kan opleveren...

Kun je verder al het gelijk van de wereld hebben, erg geliefd zal je met je gelijk-hebben niet daarvan worden.

Vraag zal zijn of je ook bereid of in staat bent op momenten dat je denkt het alemaal beter te weten of je kritiek op anderen wilt uitoefenen, je dit kunt porberen weg te drukken en meer inzet op een 'zachtere' omgang met anderen...
Dat is natuurlijk gewoon een keuze, als je dat niet wilt kun je ook accepteren dat je nu eenmaal een erg intimiderende omgang hebt, en misschien niet de meest geliefde collega in de werkkring zult zijn
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_173022846
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 16:22 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Hij is echter niet de enige die aangegeven heeft een bepaalde indruk van jou te hebben.

als dat zo vaak voorkomt en ook anderen dat aangeven is het natuurlijk wel aannemelijk dat het aan jou ligt.
Verder, ook als jij vind dat het heel 'terecht' is dat je op anderen kritiek levert of hen duidelijk aangeeft dat jij iets beter weet, is dat nog altijd een zeer intimiderende aanpak welke je in bv in de omgang met je collega's soms nadelen kan opleveren...

Kun je verder al het gelijk van de wereld hebben, erg geliefd zal je met je gelijk-hebben niet daarvan worden.

Vraag zal zijn of je ook bereid of in staat bent op momenten dat je denkt het alemaal beter te weten of je kritiek op anderen wilt uitoefenen, je dit kunt porberen weg te drukken en meer inzet op een 'zachtere' omgang met anderen...
Dat is natuurlijk gewoon een keuze, als je dat niet wilt kun je ook accepteren dat je nu eenmaal een erg intimiderende omgang hebt, en misschien niet de meest geliefde collega in de werkkring zult zijn
Ik doe in ieder geval mijn best om ervoor te zorgen dat de spanning bij mij niet zo snel meer omhoog schiet. Ik merk dat ik daar gelukkig wel vooruitgang in zie, maar heb er nog steeds last van. Dus het is in dit geval een kwestie van "in staat zijn". Als ik mij gekwetst voel dan heb ik de neiging om mij snel af te sluiten en vervolgens kom ik heel gesloten en (en dus vaak) formeel over. In eerder genoemde situaties met die 4 vrouwen bijv. Dat haalde echt veel naar boven. Ben vroeger gepest (als enige buitenlander in de klas, was dat blijkbaar reden). Mishandeld thuis. Dus ja, het gevoel van "niet goed genoeg zijn" loopt wel als een rode draad door mijn leven. Als er iets gebeurt, dan zoek ik het meteen bij mezelf.
pi_173022935
Het antwoord op de TT kan heel kort zijn: Je bent intimiderend als vrouw, als je gedrag niet overeenkomt met het beeld dat de wereld (bedrijf, omgeving enz.) van een vrouw heeft.
pi_173022971
Ook niet onbelangrijk: gewoon maling hebben aan wat anderen van jou zouden kunnen denken.
pi_173023186
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 17:14 schreef Hiddendoe het volgende:
Ook niet onbelangrijk: gewoon maling hebben aan wat anderen van jou zouden kunnen denken.
Daar zit wat in. Moet daar een balans in vinden, denk ik. :)
pi_173023233
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 17:26 schreef Melancholia_war het volgende:

[..]

Daar zit wat in. Moet daar een balans in vinden, denk ik. :)
Ik denk dat het grootste probleem zit in het familair of vriendschappelijk omgaan met je collega's.
Tuurlijk is een leuke werksfeer belangrijk, maar daarvoor hoef je niet je hele hebben en houden te tonen.
Je komt in de eerste plaats om geld te verdienen, niet om je sociale contacten uit te breiden.
pi_173023263
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 17:12 schreef Hiddendoe het volgende:
Het antwoord op de TT kan heel kort zijn: Je bent intimiderend als vrouw, als je gedrag niet overeenkomt met het beeld dat de wereld (bedrijf, omgeving enz.) van een vrouw heeft.
nee.
pi_173023299
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 17:30 schreef Murdera het volgende:

[..]

nee.
Omdat?
pi_173023324
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 17:32 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Omdat?
wat je zegt slaat simpelweg nergens op. Je bent intimiderend als mensen je als een
Mogelijke bedrijging zien.
  woensdag 9 augustus 2017 @ 17:36:52 #114
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_173023368
Je moet ook geen leren pakjes op de werkvloer dragen...
Fade to Black
pi_173023391
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 17:33 schreef Murdera het volgende:

[..]

wat je zegt slaat simpelweg nergens op. Je bent intimiderend als mensen je als een
Mogelijke bedrijging zien.
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 17:33 schreef Murdera het volgende:

[..]

wat je zegt slaat simpelweg nergens op. Je bent intimiderend als mensen je als een
Mogelijke bedrijging zien.
Jou zal ik dus nooit als een bedreiging zien, want je kunt niet eens spellen.
Maar goed, even serieus, mensen die denken dat ze door anderen te intimideren de massa naar hun hand kunnen zetten, die bedoel ik dus niet.
Het gaat mij om het beeld dat de gemiddelde mens heeft van een man of een vrouw.
Vrouwen moeten gewoon nog leren dat het niet verkeerd is om de baas te spelen over mensen.
Wat die mensen daarvan denken is hun probleem.
pi_173023407
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 17:36 schreef Achterhoker het volgende:
Je moet ook geen leren pakjes op de werkvloer dragen...
Dat hangt helemaal van het bedrijf af.

~O>
pi_173023409
Het ging vandaag wel heel goed trouwens! Ik kon het gisteren wat van mij afschrijven hier en probeerde vooral in mijn achterhoofd te houden dat ik niet iedereen tevreden kan houden. Dus dat is voorlopig 1 ding wat ik geprobeerd heb wat gewerkt heeft :)
pi_173023437
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 17:38 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]


[..]

Jou zal ik dus nooit als een bedreiging zien, want je kunt niet eens spellen.
Maar goed, even serieus, mensen die denken dat ze door anderen te intimideren de massa naar hun hand kunnen zetten, die bedoel ik dus niet.
Het gaat mij om het beeld dat de gemiddelde mens heeft van een man of een vrouw.
Vrouwen moeten gewoon nog leren dat het niet verkeerd is om de baas te spelen over mensen.
Wat die mensen daarvan denken is hun probleem.
:')
Nee. Misschien als je in een islamitisch land woont. Of bij een bedrijf vol achterlijken. :') maar goed jij als verstokte mannenhatende regressieve pro-segregatie feminist zal het wel weer beter weten. Veel geluk daarmee.
pi_173023474
Even serieus mensen, we zijn aan het werk.
En waar gaat het om tijdens het werk? Dat het werk zo effieciënt mogelijk gedaan wordt.
Slechts de pinkeltjes of de flapdeurkutten maken zich dan druk om het geslacht van hun meerderen.
En vergeten dan hun werk naar behoren te doen, maar willen wel betaald worden voor hun alledaagse seksisme.
Komop zeg, ga thuis tegen je eigen behang lopen zeiken, maar doe gewoon wat je moet doen op je werk.
pi_173023530
quote:
10s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 17:40 schreef Murdera het volgende:

[..]

:')
Nee. Misschien als je in een islamitisch land woont. Of bij een bedrijf vol achterlijken. :') maar goed jij als verstokte mannenhatende regressieve pro-segregatie feminist zal het wel weer beter weten. Veel geluk daarmee.
Ik weet het inderdaad beter, maar niet omdat ik een verstokte mannenhatende regressieve pro-segregatie feministe ben.
Ik ben gewoon realistisch.
En wat ben jij? Toch geen verstokte vrouwenhatende seksistische bekrompen janlul mag ik hopen?
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 woensdag 9 augustus 2017 @ 17:58:46 #121
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_173023748
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 17:33 schreef Murdera het volgende:

[..]

wat je zegt slaat simpelweg nergens op. Je bent intimiderend als mensen je als een
Mogelijke bedrijging zien.
Dit idd
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  woensdag 9 augustus 2017 @ 17:59:31 #122
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_173023764
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 17:39 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Dat hangt helemaal van het bedrijf af.

~O>
Hmmm :7
Fade to Black
pi_173023780
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 17:36 schreef Achterhoker het volgende:
Je moet ook geen leren pakjes op de werkvloer dragen...
Uh-oh.
pi_173023868
quote:
14s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 17:58 schreef puzziepie het volgende:

[..]

Dit idd
Sorry, maar iemand die bedreiging als bedrijging schrijft, kan ik dus absoluut niet serieus nemen.
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 woensdag 9 augustus 2017 @ 18:07:03 #125
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_173023893
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 18:05 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Sorry, maar iemand die bedreiging als bedrijging schrijft, kan ik dus absoluut niet serieus nemen.
Wat kortzichtig dan
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  woensdag 9 augustus 2017 @ 18:10:53 #126
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_173023942
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 14:19 schreef RM-rf het volgende:

[..]

ik doelde met punt 2 dat de persoon zelf inderdaad daadwerkelijkzeer intimiderend overkomt op anderen...
An sich hoeft 'nabijheid' of dichtbij iemand staan niet intimiderend te werken, maar wel als de persoon een zeer kritische en ook negatieve uitstraling heeft, en zich ook zo regelmatig uit.
Ik had het niet over intimiderend overkomen, maar over bewust intimideren. Dus geen misverstand over intenties.
Nabijheid - iemand in zijn nek hijgen, op zijn vingers kijken of zeer persoonlijk worden (in een gesprek, ook als je over je eigen intimiteiten verteld) is héél intimiderend als diegene daar niet van gediend is, ook als dat per ongeluk is, ook als er geen kritiek is, ook als de persoon niet negatief is.
  woensdag 9 augustus 2017 @ 18:19:31 #127
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_173024074
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 17:29 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Ik denk dat het grootste probleem zit in het familair of vriendschappelijk omgaan met je collega's.
Tuurlijk is een leuke werksfeer belangrijk, maar daarvoor hoef je niet je hele hebben en houden te tonen.
Je komt in de eerste plaats om geld te verdienen, niet om je sociale contacten uit te breiden.
Dat kan kloppen. Had een collega die ook heel familiair was (gelijk op de eerste werkdag doen alsof je al jaren op de afdeling bent, ongevraagd koosnaampjes gebruiken, iedereen aanraken em naar hewl persoonlijke zaken vragen - misschien normaal in Suriname, maar niet in Holland), dat was intimiderend want dat wilde ik niet. Nooit meer goedgekomen.
pi_173024118
quote:
17s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 23:38 schreef SebbeSwensje het volgende:
Of hij is tot over z'n oren verliefd op je.
Dit
Ik zwaai naar dieren.
  woensdag 9 augustus 2017 @ 18:25:05 #129
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_173024146
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 17:38 schreef Hiddendoe het volgende:
Vrouwen moeten gewoon nog leren dat het niet verkeerd is om de baas te spelen over mensen.
Wat die mensen daarvan denken is hun probleem.
Je moet niet de baas willen spelen over je leidinggevende en als je (nog) geen inzicht hebt in de pikorde is het ook niet slim. Vrouwen hebben over het algemeen geen feeling voor dw pikorde. Het is aan te bevelen eerst je eigen plek in de pikorde uit te vechten, dan word je wel geaccepteerd.
pi_173024322
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 18:25 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Je moet niet de baas willen spelen over je leidinggevende en als je (nog) geen inzicht hebt in de pikorde is het ook niet slim. Vrouwen hebben over het algemeen geen feeling voor dw pikorde. Het is aan te bevelen eerst je eigen plek in de pikorde uit te vechten, dan word je wel geaccepteerd.
Maling aan de pikorde. Toen ik het gezag kreeg over mijn collega's, hadden deze heren ook een probleem met het feit dat een vrouw de lakens uitdeelde.
Tja, dan ga ik ook maar vol op het orgel en vertelde mijn collega's vriendelijk maar heel vastbesloten dat ik geen enkele boodschap had aan hun gezever, dat ze gewoon moesten doen waarvoor de heren betaald werden.
En als het de heren niet beviel dat ze dan maar hun geluk elders moesten proberen.
Nooit meer last gehad.
pi_173024367
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 18:25 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Je moet niet de baas willen spelen over je leidinggevende en als je (nog) geen inzicht hebt in de pikorde is het ook niet slim. Vrouwen hebben over het algemeen geen feeling voor dw pikorde. Het is aan te bevelen eerst je eigen plek in de pikorde uit te vechten, dan word je wel geaccepteerd.
Pardon? Ik ben net als al mijn mannelijke collega's gewoon niet op mijn mondje gevallen.
Moet ik me, als vrouw zijnde, in de schaduw opstellen, om mijnleidinggevende niet voor het hoofd te stoten?
Wat jij hier beweert gaat slechts op voor nieuwelingen, niet voor oude rotten in het vak.
  woensdag 9 augustus 2017 @ 19:06:31 #132
372302 Revanches
Soeverein en onafhankelijk
pi_173024738
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 17:43 schreef Hiddendoe het volgende:
Even serieus mensen, we zijn aan het werk.
En waar gaat het om tijdens het werk? Dat het werk zo effieciënt mogelijk gedaan wordt.
Slechts de pinkeltjes of de flapdeurkutten maken zich dan druk om het geslacht van hun meerderen.
En vergeten dan hun werk naar behoren te doen, maar willen wel betaald worden voor hun alledaagse seksisme.
Komop zeg, ga thuis tegen je eigen behang lopen zeiken, maar doe gewoon wat je moet doen op je werk.
_O_
And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function
pi_173025034
Als een man een vrouw intimiderend vindt overkomen op de werkvloer dan is hij gewoon onzeker of uberhaupt bang om zijn mening te geven als hij denkt dat het op welke manier dan ook tot ontslag kan leiden. Een man die weet dat hij zo weer een baan kan vinden, goed functioneert etc vindt een vrouw niet bepaald snel intimiderend (of het nou een man of vrouw is boeit weinig wat dit betreft trouwens)
Fylax is op televisie geweest
  woensdag 9 augustus 2017 @ 20:53:21 #134
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_173027088
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 18:40 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Maling aan de pikorde. Toen ik het gezag kreeg over mijn collega's, hadden deze heren ook een probleem met het feit dat een vrouw de lakens uitdeelde.
Tja, dan ga ik ook maar vol op het orgel en vertelde mijn collega's vriendelijk maar heel vastbesloten dat ik geen enkele boodschap had aan hun gezever, dat ze gewoon moesten doen waarvoor de heren betaald werden.
En als het de heren niet beviel dat ze dan maar hun geluk elders moesten proberen.
Nooit meer last gehad.
Duidelijk. Jij begrijpt pikorde niet.
  woensdag 9 augustus 2017 @ 20:56:54 #135
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_173027185
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 18:43 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Pardon? Ik ben net als al mijn mannelijke collega's gewoon niet op mijn mondje gevallen.
Moet ik me, als vrouw zijnde, in de schaduw opstellen, om mijnleidinggevende niet voor het hoofd te stoten?
Wat jij hier beweert gaat slechts op voor nieuwelingen, niet voor oude rotten in het vak.
Je leidinggevende is niet voor niets je leidinggevende... je bent een randdebiel als je diens taken overneemt zonder de functie over te nemen. Waarom zou je een vrouw überhaupt een (hoge) leidinggevende functie geven als ze hetzelfde werk ook voor het salaris van een ondergeschikte doet... en je op vrijwillige basis al het werk uit handen neemt.
  woensdag 9 augustus 2017 @ 21:03:46 #136
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_173027368
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 20:53 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Duidelijk. Jij begrijpt pikorde niet.
Waar blijkt dat dan uit?
En ze zegt toch nergens dat ze het werk van haar manager overneemt? Volgens mij is ze zelf de manager.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  woensdag 9 augustus 2017 @ 21:12:36 #137
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_173027596
Ben je goed in wat je doet? Ben je geneigd mee te kijken en te helpen/corrigeren terwijl iemand bezig is?

Dat wordt snel als intimiderend beschouwd door velen, die hebben dan vaak het idee dat ze het snel niet goed doen, worden nerveus ervan en slaan dicht erdoor.

Het kan helpen iemand wat meer zijn/haar gang te laten gaan en pas achteraf tips/correcties te geven. Niet te onderbreken om te corrigeren (helpen). Kritiek/correctie positief/opbouwend brengen. Als dat niet kan door de situatie wat luchtige erbij gooien en/of iets dat wel positief is ook benoemen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  woensdag 9 augustus 2017 @ 21:43:58 #138
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_173028537
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 21:03 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Waar blijkt dat dan uit?
En ze zegt toch nergens dat ze het werk van haar manager overneemt? Volgens mij is ze zelf de manager.
Dat blijkt uit wat ze schrijft. Lees maar na.

De manager in een modern bedrijf is meestal niet de hoogste in de pikorde. Dat niet erkennen is een grote fout.
pi_173030409
Misschien heb je last van een resting bitch face?
  woensdag 9 augustus 2017 @ 22:55:56 #140
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_173030617
Jullie maken het allemaal ingewikkelder voor deze dame..

Ze krijgt nu zoveel denkgoed op het moment dat deze situatie zich voordoet...

Ik heb alles hier gelezen en denk gewoon dat je op cabulaire level een stapje terug moet doen... Gewoon niet zeggen wat je denkt.. Probeer het simpel te houden.. Geen ingewikkelde theorieën... Nergens voor nodig. Je maakt jezelf alleen moeilijk als je dit hele topic gaat onthouden zodra je in een dergelijke situatie komt.. ;)
pi_173032489
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 22:49 schreef MCH het volgende:
Misschien heb je last van een resting bitch face?
Ja, en draag een bril :D
pi_173032496
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 22:55 schreef Puk1234 het volgende:
Jullie maken het allemaal ingewikkelder voor deze dame..

Ze krijgt nu zoveel denkgoed op het moment dat deze situatie zich voordoet...

Ik heb alles hier gelezen en denk gewoon dat je op cabulaire level een stapje terug moet doen... Gewoon niet zeggen wat je denkt.. Probeer het simpel te houden.. Geen ingewikkelde theorieën... Nergens voor nodig. Je maakt jezelf alleen moeilijk als je dit hele topic gaat onthouden zodra je in een dergelijke situatie komt.. ;)
Zal ik aan denken :)
  donderdag 10 augustus 2017 @ 01:21:26 #143
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_173032890
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 00:36 schreef Melancholia_war het volgende:

[..]

Zal ik aan denken :)
Succes :)
pi_173032969
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 01:21 schreef Puk1234 het volgende:

[..]

Succes :)
Dank je wel!
pi_173042665
Hoor je het nog vaker of alleen die twee keer? Dan zal het wel meevallen.
  donderdag 10 augustus 2017 @ 19:20:26 #146
468655 LordHorusNL
Suck It, commie scum.
pi_173046738
Een normale man zal nooit geïntimideerd zijn door een vrouw, het maakt niet uit of ze veel meer verdiend als de man of een stuk knapper is.

Het hele idee dat mannen tegenwoordig geïntimideerd zijn door sterke onafhankelijke vrouwen is onzin, dit idee wordt alleen in stand gehouden als excuus zodat sommige dames niet in hoeven te zien dat in wat voor situatie dan ook, zij soms het probleem zijn en niet iemand anders.

Mannen zijn zo dat kritiek uiten op een leidinggevende voor ons heel normaal is, mannen zien dit vaak als iets wat in de werkcultuur hoort, veel vrouwen zien het als een persoonlijke aanval.

Dit komt voor een deel omdat vrouwen nog maar relatief kort in de bedrijfscultuur zitten en vaak denken dat ze zich als mannen moeten gedragen om mee te kunnen draaien.
pi_173047058
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 16:05 schreef Desmosedici het volgende:
Hoor je het nog vaker of alleen die twee keer? Dan zal het wel meevallen.
Nee. Ik heb het eerlijk gezegd niet vaker gehoord.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')