abonnement Unibet Coolblue
pi_172895973
Beste Lezers,

Ik ben 25,
Heb mijn vmbo4 afgerond.
Verder heb ik wel HBO+ denkniveau, als het al niet universitair is, aangezien ik 2 zussen op de uni heb. Heb alleen vmbo ivm problemen tijdens middelbare school.

Heb 2 mbo4 studies geprobeerd en gefaald. Ivm niet geschikt te zijn voor het vak tijdens stage.
(niet sociaal genoeg voor maatschappelijke zorg, niet fysiek sterk genoeg voor 2de opleiding)

Op dit moment woon ik tijdelijk terug bij mijn ouders.
Geen opleiding meer.
4 jarige Stuffie voor mbo4 op
1 jarige extra leningjaar op (10k schuld)
2k op de bank, geen suikeroompjes of ouders
Geen afgerond mbo diploma, dus moet een nieuwe opleiding doen, anders 20k extra schuld

Ideeen?

Heb voor nu een fulltime bijbaantje genomen, als orderpicker.
Nogal zwaar werk, ga met tegenzin werken.

Wat zouden jullie doen?
Ik neem aan dat zonder stuffie een mbo bol opleiding nogal moeilijk word of lang sparen.
Mbo bbl zoeken?
Zoon thuisstudie met erkend diploma?
Havo volwassenonderwijs doen? Kost zeker een hoop? :I
Hoe zit het op HBO? Sommige opleidingen hebben een toelatings examen zonder havo diploma?
Hoeveel kost zoon HBO, en ik hoorde iets over ander niveau is weer nieuwe stuffie? hoe zit dat.

Verder ben ik 25, heb ik plannen met mijn vriendin, wil ik niet te lang meer studeren.
Dus een leuke korte mbo opleiding is eigenlijk prima. Zolang ik maar iets leuks vind
en ik niet de rest van me leven minimumloon of zwaar werk heb.

Verder hou ik van psychologie, werk graag met mijn hoofd, rekenen, computers, mensen helpen, out of the box denken, stressbestendig, oog voor detail,
Ben niet zo sociaal, maar vind dat soort opleidingen wel interessant.
Fysiek niet zo sterk, veel lopen valt af, veel sjouwen valt af, dus ja mijn huidige baan is kut.
Conditie daarintegen wel goed, veel energy en sportief.
Verder is salaris en baangarantie ook erg belangrijk natuurlijk.

Bedankt voor het lezen, van al mijn bullshit :)
Laat maar weten als je antwoorden hebt, tips, opleidingen, opmerkingen wat dan ook!

Groetjes
Henk
pi_172896051
Hoeveel los je per maand af?
pi_172896059
Niet om vervelend te doen, maar dat je zussen studeren hoeft niet veel te zeggen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_172896098
Hoe kom je erbij dat je hbo+ / universitair denkniveau hebt?
pi_172896147
Je kan een verkort Junior account management doen. Dat duurt twee jaar.

Of wil je naar het hbo?
pi_172896156
quote:
Fysiek niet zo sterk, veel lopen valt af, veel sjouwen valt af, dus ja mijn huidige baan is kut.
Conditie daarintegen wel goed, veel energy en sportief.
Huh?
(she/her)
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 02:55:26 #7
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_172896176
Verdorie. Dat dat geen reden voor het verstrekken van een diploma is hè.

Ik heb twee zussen op het hbo. Dus mijn niveau is ook wel universitair hoor!
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_172896187
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 02:55 schreef Janneke141 het volgende:
Verdorie. Dat dat geen reden voor het verstrekken van een diploma is hè.

Ik heb twee zussen op het hbo. Dus mijn niveau is ook wel universitair hoor!
Mijn zus heeft de huishoudschool gehaald, dus ik......

Oh... wacht....

;(
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 03:10:51 #9
463796 bijstandboy
jij al uitkering heb?
pi_172896211
Wat heb je aan een diploma als afgekeurd bent :')
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 03:11:13 #10
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_172896212
Zou iets met computers doen, het valt onder je interesses en er komt weinig sociaal contact bij kijken.. En er is momenteel een tekort aan goed ict personeel..

Zou iets doen wat je interesseerd dan heb je ook minder kans op falen. En vooruitkijkend heb je ook een baan waar je met plezier heen gaat.. Misschien opleiding ict niv 4 Systeem beheerder of zo.. Lijkt me wel toepasselijk voor je...

Ow ja en verdiend redelijk voor een niv4
pi_172900480
Heb je zonder ook maar enige moeite te doen alleen maar achten en negens gehaald op het vmbo/mbo? In dat geval heb je inderdaad een hbo of zelfs universitair niveau. Dat van je zussen slaat echt nergens op. Het collegeleden op het hbo is 2000 euro, dus een stukje duurder dan het mbo. Verder kan je de 21+ toets doen om toegelaten te worden zonder mbo diploma.
pi_172900605
M'n vriendin is arts, maakt mij dat ook een arts?
pi_172901738
En wat te denken van een mbo opleiding gaan doen die je wél leuk vindt en daarnaast werken voor je geld, zoals iedere student?

Voor wat betreft de rest van je leven geen minimumloon -> dat gaat helemaal aan jezelf liggen en zal een papiertje niet bij helpen. Instelling en doorzettingsvermogen is hierbij veel belangrijker!
pi_172904919
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 02:55 schreef Janneke141 het volgende:
Verdorie. Dat dat geen reden voor het verstrekken van een diploma is hè.

Ik heb twee zussen op het hbo. Dus mijn niveau is ook wel universitair hoor!
Nu begrijp ik waarom TS zegt dat hij 'niet zo sociaal' is.

@ TS: de vraag is maar of hbo je gaat lukken als je mbo al niet gehaald hebt. Misschien verstandiger om het opnieuw op een mbo te proberen, maar dan iets waarvoor je niet sociaal hoeft te zijn en niet sterk. Misschien iets met computers?
Play hard, go pro.
pi_172967464
TS, als je er zo in staat kom je er niet. Loon na werken. Niet andersom.
I walked into this empty church, I had no place else to go<br />When the sweetest voice I ever heard whispered to my soul<br />I don't need to be forgiven for loving you so much<br />It's written in the scriptures, It's written ther
pi_173024343
Mensen, mensen, ik vraag naar een opleiding, niet naar wat jullie van mijn denkwijze vinden.
Jullie begrijpen het verhaal toch wel?
Wilden gewoon even snel wat informatie verzamelen.
Aan die domme opmerkingen over dat mijn argument zwak is heb ik niks he

Zal nog een poging wagen.
Ik denk HBO+ niveau te hebben omdat ik het duidelijk merk aan mijn moeiteloze cijfers en het niveau van mijn studiegenoten. Dat van mijn zussen was inderdaad onduidelijk, maar dat sloeg op het stukje "als het al niet universitair is". Let op! -->ALS<-- :)

Verder wel een beetje lezen he mensen, die iritante reacties over dat zussen geen argument is snap ik nog wel, maar deze bullshit?
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 02:55 schreef Janneke141 het volgende:
geen reden voor het verstrekken van een diploma is hè.
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 03:10 schreef bijstandboy het volgende:
Wat heb je aan een diploma als afgekeurd bent :')
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 12:02 schreef TechTraveler het volgende:
Loon na werken. Niet andersom.
Ik vraag niet om een diploma, niet om geld, en ik ben niet afgekeurd.
Even lezen voordat je domme opmerkingen plaatst.
Of.....iemand die om hulp vraagt helpen, ipv aanvallen? misschien een idee?

Kijk deze mensen snappen het wel, dit zocht ik, bedankt!
hbo idd wel een beetje duur en erg lang studeren zie ik,
heb ook wat korte mbo bbl's gevonden. Misschien ga ik dat eens proberen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 02:41 schreef 6star6lord6 het volgende:
Je kan een verkort Junior account management doen. Dat duurt twee jaar.
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 11:43 schreef toppertim het volgende:
Het collegeleden op het hbo is 2000 euro, dus een stukje duurder dan het mbo. Verder kan je de 21+ toets doen om toegelaten te worden zonder mbo diploma.
Oh en dan deze nog even, wat is dit voor kutreactie?
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 15:44 schreef Aethereal het volgende:
Nu begrijp ik waarom TS zegt dat hij 'niet zo sociaal' is.
@ TS: de vraag is maar of hbo je gaat lukken als je mbo al niet gehaald hebt.
Ben jij altijd zoon lul of alleen op het internet?
Heeft niks te maken met mijn praatjes op internet, ik ben gewoon wat stiller.
En al zou jouw opmerking wel kloppen. Dan was je nog steeds een lul om het er in te wrijven.
En wat heeft mijn mbo falen met niet hbo aankunnen te maken, heb ik zeebenen nodig voor het hbo? lezen man voordat je haat post.
pi_173028724
quote:
4s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 18:42 schreef Henk23 het volgende:
Mensen, mensen, ik vraag naar een opleiding, niet naar wat jullie van mijn denkwijze vinden.
Jullie begrijpen het verhaal toch wel?
Wilden gewoon even snel wat informatie verzamelen.
Aan die domme opmerkingen over dat mijn argument zwak is heb ik niks he

Zal nog een poging wagen.
Ik denk HBO+ niveau te hebben omdat ik het duidelijk merk aan mijn moeiteloze cijfers en het niveau van mijn studiegenoten. Dat van mijn zussen was inderdaad onduidelijk, maar dat sloeg op het stukje "als het al niet universitair is". Let op! -->ALS<-- :)
Het niveau heb je pas echt als je het bijbehorende papiertje ook hebt. Mbo/hbo is een behoorlijk verschil. Niet dat ik zeg dat je dat niet kan, maar hbo is niet mbo plus een beetje.

quote:
Ben jij altijd zoon lul of alleen op het internet?
Heeft niks te maken met mijn praatjes op internet, ik ben gewoon wat stiller.
En al zou jouw opmerking wel kloppen. Dan was je nog steeds een lul om het er in te wrijven.
En wat heeft mijn mbo falen met niet hbo aankunnen te maken, heb ik zeebenen nodig voor het hbo? lezen man voordat je haat post.
Nogmaals, onderschat het verschil niet. Het is echt meer dan mbo+. Misschien kan je dat gewoon, maar ik zou er niet zomaar vanuit gaan. Je zou niet de eerste zijn die zich daarop verkijkt.
pi_173028982
Ga naar Duitsland, doe daar een "Ausbildung", dan krijg je echt vakmanschap aangeleerd en je krijgt goed betaald tijdens je opleiding.

En ga eens naar een decaan of een loopbaancoach.

En reageer niet zo op je pik getrapt.
I walked into this empty church, I had no place else to go&lt;br /&gt;When the sweetest voice I ever heard whispered to my soul&lt;br /&gt;I don't need to be forgiven for loving you so much&lt;br /&gt;It's written in the scriptures, It's written ther
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')