dat is mijn vermoeden ook. Iets met 'bei nasse' of zoietsquote:Op donderdag 3 augustus 2017 20:42 schreef Anne het volgende:
Hmm. Mijn ervaring is eigenlijk anders. De meeste houden zich wel aan de snelheid.
Weet je zeker dat er niet nog een onderbord bij stond?
Dit is mijn ervaring ook.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 21:51 schreef J.B. het volgende:
Ik rijd heel vaak vanuit Zuid-Limburg naar Münster, maar mij valt het ook heel erg op dat met name bij Baustellen op de Autobahnen stelselmatig te hard wordt gereden. Bij een maximumsnelheid van 60 wordt het meestal 70 of 80, en bij een snelheid van 80 meestal 90 of 100.
Ik heb dus nogal de indruk dat die 'idiote' Nederlander vaak als enige de moeite neem om daadwerkelijk het tempo te gaan rijden wat verplicht is, mijn Duitse vriendin bevestigt dat ook en mijn ervaring is dat ik constant wordt ingehaald.
Overigens heb ik wel de indruk dat 'normale' snelheidsbeperkingen van 120 en 130 over het algemeen wel redelijk tot goed opgevolgd worden.
Ik rijd dus wel altijd min of meer hetzelfde traject via de autowegenspaghetti in het Roergebied. Daarbij komt dat ik altijd 's avonds laat en op zondagen rijd omdat ik geen zin heb in files en veel vrachtverkeer.
60 is wel heel langzaam ja, maar wat me opvalt in Duitsland is dat de linkerrijstrook bij die Baustellen vaak krankzinnig smal is. Ik durf vaak niet naast een vrachtwagen te gaan rijden omdat er gewoon geen speling is, in die gevallen begrijp ik 60 wel...quote:Op donderdag 3 augustus 2017 21:55 schreef Sounddragon het volgende:
Die Baustelles zijn dan ook stomvervelend, en 60 rijden omdat er een slingertje in de weg zit; welke dropjosti verzint dat?
Wellicht komt dat ook doordat snelheidsboetes tot 20km/u echt spotgoedkoop zijn in Duitsland, zeker in vergelijking met Nederland.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 22:04 schreef Atak het volgende:
Ik heb het puur over plaatsen waar je voor een paar km of zo een maximumsnelheid heb van 100 km/u. Niemand houd zich aan die snelheid. Ik zie Duitse auto's voorbij rijden met 150 km/u terwijl de Nederlandse auto wel altijd met de maxsnelheid gaat vanwege de angst voor boetes. De Duitser weet volgens mij dat daar geen flitser is. Flitsers zijn sowieso heel erg uniek in Duitsland.
Flitsmeister werkt ook gewoon in Duitand.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 22:04 schreef Atak het volgende:
Ik heb het puur over plaatsen waar je voor een paar km of zo een maximumsnelheid heb van 100 km/u. Niemand houd zich aan die snelheid. Ik zie Duitse auto's voorbij rijden met 150 km/u terwijl de Nederlandse auto wel altijd met de maxsnelheid gaat vanwege de angst voor boetes. De Duitser weet volgens mij dat daar geen flitser is. Flitsers zijn sowieso heel erg uniek in Duitsland.
Welke wegen bedoel je met de 70/80? In Duitsland mag je op de provinciale wegen zelfs 100km/h. Alleen vrachtwagens mogen op een weg met 1 rijstrook in hun richting maar 70km/h.quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 12:51 schreef gewoonmeppen het volgende:
De Duitsers houden zich juist heel goed aan de maximum snelheid!
80km wegen kenen ze niet in Duitsland, dus wordt er maximaal 70km gereden, als ze in Nederland op een 80km weg rijden.
Een Duitser remt ook voor een ieder die de weg wil oversteken, ook als die fietser of voetganger geen voorrang heeft.
Eigenlijk zijn het hele nette bestuurders, waar wij een voorbeeld aan kunnen nemen.
Op de autobahn blijven Duitsers ook keurig rechts rijden, als je zelf met hoge snelheid komt aanrijden.
Nederlanders nemen niet eens de moeite om in de spiegel te kijken, die zetten de richtingaanwijzer aan, wachten 5 tellen en gooien dan het stuur naar links.
Bedankt.quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 09:47 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Flitsmeister werkt ook gewoon in Duitand.
Zodra ze in Nederland de grens over komen houden ze zich doorgaans keurig aan de maximum snelheid. De boetes zijn hier dan ook een stuk hoger dan in Duitsland. Plus hier weten ze natuurlijk niet waar de flitsers staan en in Duitsland op bekende stukken natuurlijk wel.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 20:39 schreef Atak het volgende:
Mijn vraag is waarom neemt de Duitser die maximumsnelheidsborden van 100 km/u niet serieus?
Welke debiel verzint het ook om al die werkzaamheden tegelijk uit te voeren en dat al tig jaar aan een stuk. Wanneer is het godverdomme een keertje klaar manquote:Op donderdag 3 augustus 2017 21:55 schreef Sounddragon het volgende:
Die Baustelles zijn dan ook stomvervelend, en 60 rijden omdat er een slingertje in de weg zit; welke dropjosti verzint dat?
Buiten de bebouwde kom mag je in Duitsland 100km tenzij anders aangegeven....quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 12:51 schreef gewoonmeppen het volgende:
De Duitsers houden zich juist heel goed aan de maximum snelheid!
80km wegen kenen ze niet in Duitsland, dus wordt er maximaal 70km gereden, als ze in Nederland op een 80km weg rijden.
Een Duitser remt ook voor een ieder die de weg wil oversteken, ook als die fietser of voetganger geen voorrang heeft.
Eigenlijk zijn het hele nette bestuurders, waar wij een voorbeeld aan kunnen nemen.
Op de autobahn blijven Duitsers ook keurig rechts rijden, als je zelf met hoge snelheid komt aanrijden.
Nederlanders nemen niet eens de moeite om in de spiegel te kijken, die zetten de richtingaanwijzer aan, wachten 5 tellen en gooien dan het stuur naar links.
Al een tijdje niet de grens over geweest zeker? Vooral bij dat rechts houden moest ik even lachen. Treintjes op de linkerbaan zijn langer als in NL, en op de rechterrijstrook rijden alleen maar vrachtwagens.. Misschien 1 op de 20 bestuurders gaat helemaal naar rechts.. Alles rijdt links of midden.quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 12:51 schreef gewoonmeppen het volgende:
De Duitsers houden zich juist heel goed aan de maximum snelheid!
80km wegen kenen ze niet in Duitsland, dus wordt er maximaal 70km gereden, als ze in Nederland op een 80km weg rijden.
Een Duitser remt ook voor een ieder die de weg wil oversteken, ook als die fietser of voetganger geen voorrang heeft.
Eigenlijk zijn het hele nette bestuurders, waar wij een voorbeeld aan kunnen nemen.
Op de autobahn blijven Duitsers ook keurig rechts rijden, als je zelf met hoge snelheid komt aanrijden.
Nederlanders nemen niet eens de moeite om in de spiegel te kijken, die zetten de richtingaanwijzer aan, wachten 5 tellen en gooien dan het stuur naar links.
In de laatste rit in een van de baustelles had ik een vrachtwagen die zijn lijn nogal moeilijk kon houden... Althans, op tijd kon houden. Allemaal laatste minuut werk. Waarbij 1 actie zo close was dat het verkeer achter ons al in de ankers hing.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 22:02 schreef J.B. het volgende:
[..]
60 is wel heel langzaam ja, maar wat me opvalt in Duitsland is dat de linkerrijstrook bij die Baustellen vaak krankzinnig smal is. Ik durf vaak niet naast een vrachtwagen te gaan rijden omdat er gewoon geen speling is, in die gevallen begrijp ik 60 wel...
Wat ik wel extreem irritant vind in Duitsland is dat die Baustelles zo intens lang duren en dat ik meestal niks zie gebeuren, dat is toch een wereld van verschil met Nederland.
Inderdaad, als bigfoot inderdaad netjes aan zijn kant van de lijn blijft. Als hij opeens een cm of 20/30 over de lijn heen komt, dan wordt het toch wel krapjes in je auto van 1,97/2,10 breed (spiegels open/dicht). Tijdens filerijden in de baustelle overigens de linkerspiegel maar wat omlaag gedraaid...quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 23:09 schreef Sounddragon het volgende:
Die rijstroken zijn 2.10 netto, dwz dat er nog 2 keer 20 cm van de gele belijning bij komt, en vaak nog 20 - 30 cm tussen lijn en barrier.. ziet er krap uit, maar als bigfoot netjes aan zijn kant van de lijn blijft, kun je daar fluitend tussendoor, vaak ben je te bang.. optisch bedrog omdat je normaliter bijna 4 meter (inclusief belijning) rijstrook hebt, en als daar anderhalve meter vanaf gaat, lijkt het ineens allemaal eng smal.
Dat is, samen met 'boven de 130 ben je niet verzekerd', een populaire mythe Het is wel zo dat bij ongevallen waar hoge snelheid een (significante) factor is geweest, technisch onderzoek kan plaatsvinden naar de toedracht. Inclusief de vraag of het buitenproportioneel te hard ging (dwz; ook al was er geen beperking, dat de bestuurder zich niet heeft aangepast aan de omstandigheden en onnodige risico's heeft genomen). Blijkt dat zo te zijn, dan kunnen verzekeraars (een deel van) de schuld bij de te hardrijder neerleggen. Hoe en wat zal per situatie verschillen. Dat vindt meestal alleen plaats bij serieuze ongevallen. Kachel je dus met 200 door in dichte mist/sneeuw/regen en veel drukte en ram je 20 auto's dan is dat heel anders dan dezelfde snelheid op een zonnige middag met nauwelijks verkeer en je hebt een flinke tik met vooral blikschade.quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 23:13 schreef jpjedi het volgende:
Let wel op dat indien er niets is aangegeven, de adviessnelheid 130 is. Indien er een ongeval plaats vind en je reed harder dan 130 dan ben je automatisch 50% verantwoordelijk.
Tenzij door (acuut) technisch defect.quote:Op zaterdag 5 augustus 2017 01:11 schreef Dingest het volgende:
Wat je trouwens wel een dure prent kan opleveren, is stilstaan op de vluchtstrook omdat je geen brandstof meer hebt.
Dat leek mij voor zich sprekenquote:Op zaterdag 5 augustus 2017 01:14 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Tenzij door (acuut) technisch defect.
Dan kan de verzekeraar er een onderzoek tegenaan gooien en waarschijnlijk lekker juridisch gaan lopen bakkeleien met die van de tegenpartijquote:Op zaterdag 5 augustus 2017 01:20 schreef Pizza_Boom het volgende:
Tsja, dat lijkt mij ook met een hoop, mja. Tegendeel wordt regelmatig bewezen.
Omtrent het ongeval. Stel nou he, je rijdt een km of 200 per uur en rond een invoegstrook komt er in 1x een Hollandse kort pittig kapsel in d'r I10 met 70 vanaf invoeger naar links "want over 3 km rijdt een vrachtwagen". Daar klap je dus vol in. Wie zou er dan schuld hebben? Neem de A3 tussen grens en Kreuz Oberhausen. Is voor het overgrote deel prima overzichtelijk en voor de meesten hier wel redelijk bekend terrein en de geschetste situatie daar is niet echt ondenkbaar. Er wordt daar 200+ gereden en ik heb er al meermaals een figuur (M/V) voor gehad die op zijn Hollands invoegt en meteen door naar links trapt. Ja, jij rijdt hard, maar moet je met goed fatsoen verwachten dat iemand met 70 naar links komt?
net als hem ervoor pleuren met 110 om effe in te halen als je aan komt vliegen met 200+ terwijl ze nog 75 (of soms zelfs meer) meter ruimte voor zich hebben. Kun je knipperen, richting aangeven en smidsy's maken of salto's, maar ze hebben gewoon schijt, en als je geluk hebt en je kunt het beremmen en eindigt niet op de achterbank, krijg je nog een middelvingertje ook als je er later weer langs mag van el Mongolio. Tante Truus in d'r i10 die het ook regelmatig flikt kijkt gewoon strak voor zich uit en is verdiept in alleen de 25 meter voor haar autootje.quote:Op zaterdag 5 augustus 2017 01:25 schreef Fer het volgende:
Correct rijdende Duitsers die vol in de ankers gaan bij een snelheidsbeperking worden steeds zeldzamer. 10-20km te hard is gebruikelijk, hooguit de 130 borden worden iets vaker gerespecteerd. Tijdje terug met 80 bij een 60-baustelle en ze vlogen me allemaal voorbij en een trucker in mijn kofferbak, die liep de duwen.
Daarnaast treintjes op de linkerbaan, invoegen met 70 en je klemrijden is net zo normaal daar als bij ons. En in het weekend komt de gemiddelde snelheid in Zuid Duitsland niet boven de 105 uit. Aanhangertje rijden is dan wel prettig, veel ellende blijft je dan bespaard, terwijl je met 100 over de rechterbaan sukkelt.
Wasda ?quote:Op zaterdag 5 augustus 2017 09:40 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
net als hem ervoor pleuren met 110 om effe in te halen als je aan komt vliegen met 200+ terwijl ze nog 75 (of soms zelfs meer) meter ruimte voor zich hebben. Kun je knipperen, richting aangeven en smidsy's maken of salto's, maar ze hebben gewoon schijt, en als je geluk hebt en je kunt het beremmen en eindigt niet op de achterbank, krijg je nog een middelvingertje ook als je er later weer langs mag van el Mongolio. Tante Truus in d'r i10 die het ook regelmatig flikt kijkt gewoon strak voor zich uit en is verdiept in alleen de 25 meter voor haar autootje.
Ook in Duitsland is het geitenwollensokken-FU virus gewoon ingeburgerd; zo geweldig is het allemaal niet meer, en je moet gewoon goed scherp blijven en vooral niet aannemen dat ze je zien en rekening met je houden als je echt aan het vlammen bent. Ik denk dat zomaar 6 op de 10 automobilisten daar gewoon lak hebben aan hardrijders in hun spiegels.
Wat ook opvalt is dat de doorrijders vaak niet echt boven de 200 zitten. Ook als je met een paar auto's op rij aan het doorboenderen bent haakt het gros af bij 200. Op zich heel begrijpelijk overigens als je bovenstaande in acht neemt, maar dat was ooit anders. Ook in Duitsland is het respecteren van andere weggebruikers aan het afnemen.
In sommige gevallen wel ja, daar zijn rechterlijke uitspraken over.quote:Op zaterdag 5 augustus 2017 01:20 schreef Pizza_Boom het volgende:
Ja, jij rijdt hard, maar moet je met goed fatsoen verwachten dat iemand met 70 naar links komt?
een motorterm, een licht slingerende beweging maken om op te vallen in de spiegels van voorliggers.quote:
Oeh; mooie gelegenheid om een prangende vraag te stellen:quote:Op zaterdag 5 augustus 2017 10:06 schreef Sounddragon het volgende:
een motorterm, een licht slingerende beweging maken om op te vallen in de spiegels van voorliggers.
Mythe? http://www.verkehrslexikon.de/Texte/Rspr2675.phpquote:Op zaterdag 5 augustus 2017 01:11 schreef Dingest het volgende:
[..]
Dat is, samen met 'boven de 130 ben je niet verzekerd', een populaire mythe Het is wel zo dat bij ongevallen waar hoge snelheid een (significante) factor is geweest, technisch onderzoek kan plaatsvinden naar de toedracht. Inclusief de vraag of het buitenproportioneel te hard ging (dwz; ook al was er geen beperking, dat de bestuurder zich niet heeft aangepast aan de omstandigheden en onnodige risico's heeft genomen). Blijkt dat zo te zijn, dan kunnen verzekeraars (een deel van) de schuld bij de te hardrijder neerleggen. Hoe en wat zal per situatie verschillen. Dat vindt meestal alleen plaats bij serieuze ongevallen. Kachel je dus met 200 door in dichte mist/sneeuw/regen en veel drukte en ram je 20 auto's dan is dat heel anders dan dezelfde snelheid op een zonnige middag met nauwelijks verkeer en je hebt een flinke tik met vooral blikschade.
Wat je trouwens wel een dure prent kan opleveren, is stilstaan op de vluchtstrook omdat je geen brandstof meer hebt.
Ja. Je bent dus niet 'automatisch 50% aansprakelijk' of 'niet verzekerd' als je harder dan 130 op een onbegrensd stuk rijdt.quote:Op zaterdag 5 augustus 2017 10:29 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Mythe? http://www.verkehrslexikon.de/Texte/Rspr2675.php
Waar zit bij jou de dode hoek dan?quote:Op zaterdag 5 augustus 2017 10:16 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Oeh; mooie gelegenheid om een prangende vraag te stellen:
Ik ben geen motorrijder; jij wel, neem ik aan.
Waarom hebben motorrijders -in mijn optiek- de neiging om altijd mídden in mijn dode hoek te rijden ?
Dus jij rijd op de linkerbaan even hard als het verkeer op de rechterbaan?quote:Op zaterdag 5 augustus 2017 13:27 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Voornamelijk (rechts)achter me.
Waarom denk je dat ik bewust de 3 tussen Oberhausen en grens noem? Juist omdat je daar niet gek veel opritten hebt, geen achterlijk steile hellingen, maar wel miep in d'r I10 met 70 vanaf een invoegstrook naar links kan tegenkomen, want over 300 meter rijdt een vrachtwagen en snelheid maken doen we pas op de linkerrijstrook. Op de 8 vanaf Karlsruhe naar Stuttgart wordt zelfs met borden gewaarschuwd voor snelheidsgevaar, zitten er op grote delen snelheidsbeperkingen met flitsers én heb je 3 rijstroken. En 160-180 op de niet beperkte stukken is al een redelijke uitdaging door de vele bochten in dat stuk. En oja, die is altijd druk.quote:Op zaterdag 5 augustus 2017 10:01 schreef oldford het volgende:
[..]
In sommige gevallen wel ja, daar zijn rechterlijke uitspraken over.
Ik denk niet in het door jou geschetste extreme voorbeeld als dat ging over een vlakke weg.
Iemand die 70 rijdt op een vlakke weg is langzamer dan een vrachtauto en hoeft niet naar links.
Anders wordt het wanneer de weg redelijk steil omhoog loopt en de vrachtwagen met slechts 30 omhoog kruipt. Dan moet je verwachten dat een personenauto (ook al rijdt die "maar" 70) naar links zal gaan komen en moet je je snelheid matigen.
Bij een ongeluk volgens bovenstaand scenario werd de snelle auto op de linkerbaan (die 180 reed) voor 40% mede schuldig verklaard door de rechter.
Linkerbaan, rechterbaan, vrij baan, in de file, als ik zin heb om te jakkeren (Voor zover dat kan met de voertuigen waarin ik rijd ), als ik alle tijd van de wereld heb met koffie, een broodje en KLF op oorlogssterkte. Maakt niet zoveel uit; het valt me steevast op dat er steeds weer motorrijders zijn die achter me blijven rijden in het gebied waar ik -al dan niet dmv m'n spiegels- geen zicht op heb.quote:Op zaterdag 5 augustus 2017 13:29 schreef daNpy het volgende:
Dus jij rijdt op de linkerbaan even hard als het verkeer op de rechterbaan?
Of halen ze je rechts in?
Ervaring hier leert dat de CC het bij veel auto's niet boven de 170 of 180 doet.quote:Op zaterdag 5 augustus 2017 13:09 schreef Fer het volgende:
Boven de 200 haal ik niet maar strak 180 rijden is wel een uitdaging. Laatst zo'n Duits klapmongool die de hele tijd tussen de 170-210 zat te variëren en tot 3x toe in mijn dooie hoek bleef hangen en later dan weer terugvalt in snelheid. En ik gewoon op cc.
Dat niet verzekerd heb je zelf erin gebracht he. Verder boeit het me niet zo maar het staat letterlijk ook zo op wikipedia (ok geen feitelijkheid an sich) en het staat bij mijn duitse werkgever in het leasewagen contract. Neem aan dat die partijen hun huiswerk doen.quote:Op zaterdag 5 augustus 2017 12:58 schreef Dingest het volgende:
[..]
Ja. Je bent dus niet 'automatisch 50% aansprakelijk' of 'niet verzekerd' als je harder dan 130 op een onbegrensd stuk rijdt.
Dat je verder niet deels aansprakelijk kan worden gesteld, heb ik nooit beweerd en nota bene uitgelegd dat dat alsnog prima kan...
Verzekeraars zullen dat dus onderling uitzoeken afhankelijk van het ongeluk. Of denk je dat nasleep van elk ongeval tot een gerechtelijke (individuele, dus niet eens automatisch algemeen geldende) uitspraak komt?
Grappig hoe veel FOKkers maar besluiten op één woordje of zinnetje in te haken, de rest negeren, een link neerplempen en denken zo klaar te zijn Juridisch is het nooit allemaal zwart-wit.
Vreemd. Hoewel wel (te)veel motorrijders idd in het rechterspoor op de rijbaan zitten moeten ze dan nog steeds op zijn minst in de binnenspiegel te zien zijn.quote:Op zaterdag 5 augustus 2017 13:38 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Linkerbaan, rechterbaan, vrij baan, in de file, als ik zin heb om te jakkeren (Voor zover dat kan met de voertuigen waarin ik rijd ), als ik alle tijd van de wereld heb met koffie, een broodje en KLF op oorlogssterkte. Maakt niet zoveel uit; het valt me steevast op dat er steeds weer motorrijders zijn die achter me blijven rijden in het gebied waar ik -al dan niet dmv m'n spiegels- geen zicht op heb.
Kijk, nu is de afstand van 3 kilometer opeens 300 meter geworden. Dat is een heel andere situatie.quote:Op zaterdag 5 augustus 2017 13:34 schreef Pizza_Boom het volgende:
Waarom denk je dat ik bewust de 3 tussen Oberhausen en grens noem? Juist omdat je daar niet gek veel opritten hebt, geen achterlijk steile hellingen, maar wel miep in d'r I10 met 70 vanaf een invoegstrook naar links kan tegenkomen, want over 300 meter rijdt een vrachtwagen en snelheid maken doen we pas op de linkerrijstrook.
Werd daarin nog specifiek rekening gehouden met situaties als treintje rijden o.i.d.? Want dat is immers iets wat je Nederlanders veel ziet doen, hun auto gewoon in een treintje snelverkeer gooien. Alhoewel, Nederlanders... Oostblokkers kunnen er ook wat van.quote:Op zaterdag 5 augustus 2017 17:03 schreef oldford het volgende:
[..]
Kijk, nu is de afstand van 3 kilometer opeens 300 meter geworden. Dat is een heel andere situatie.
Het is even lezen dat Duitse stuk met de gerechterlijke uitspraak, maar daar ging het om precies zo'n situatie, waarbij in aanmerking werd genomen dat je als invoeger NIET in 1 keer naar de linkerbaan mag gaan. En toch werd de snelle auto voor 20% mede schuldig verklaard.
quote:Op zaterdag 5 augustus 2017 13:27 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Voornamelijk (rechts)achter me.
Onder het bord met de snelheid, hangt er nog een ander bord zoals deze?quote:Op donderdag 3 augustus 2017 20:39 schreef Atak het volgende:
Iedereen weet dat je op de Autobahn hard mag rijden. Op veel stukken is er geen limiet maar op sommige stukken weer wel. Wat mij opvalt is dat de Duitsers nooit houden aan die snelheidsborden. Ze gaan wel wat langzamer maar wanneer een bord bijvoorbeeld zegt dat de maximumsnelheid 100 km/u is zie je nooit een Duitse auto die die snelheid aanhoudt. Ik zie hier ook geen flitsers of politie. In de bebouwde kom is dat anders. Daar houden de Duitse auto's zelf aan de maxsnelheid. Mijn vraag is waarom neemt de Duitser die maximumsnelheidsborden van 100 km/u niet serieus?
Het is de waarheid Je bent niet automatisch 50% aansprakelijk boven de 130. Dat dit wel zo zijn is dus een mythe (en 'niet verzekerd boven de 130' is gewoon een andere populaire die je nog vaak hoort), en je eigen voorbeeld gaf dat aan.quote:Op zaterdag 5 augustus 2017 15:35 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Dat niet verzekerd heb je zelf erin gebracht he. Verder boeit het me niet zo maar het staat letterlijk ook zo op wikipedia (ok geen feitelijkheid an sich) en het staat bij mijn duitse werkgever in het leasewagen contract. Neem aan dat die partijen hun huiswerk doen.
Toch altijd weer grappig, die alwetende FoKkers die menen een patent op de waarheid te hebben.
Weer zo een idioot.quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 12:51 schreef gewoonmeppen het volgende:
De Duitsers houden zich juist heel goed aan de maximum snelheid!
80km wegen kenen ze niet in Duitsland, dus wordt er maximaal 70km gereden, als ze in Nederland op een 80km weg rijden.
Een Duitser remt ook voor een ieder die de weg wil oversteken, ook als die fietser of voetganger geen voorrang heeft.
Eigenlijk zijn het hele nette bestuurders, waar wij een voorbeeld aan kunnen nemen.
Op de autobahn blijven Duitsers ook keurig rechts rijden, als je zelf met hoge snelheid komt aanrijden.
Nederlanders nemen niet eens de moeite om in de spiegel te kijken, die zetten de richtingaanwijzer aan, wachten 5 tellen en gooien dan het stuur naar links.
Correct. Minstens een teilschuld heb je dan.quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 23:13 schreef jpjedi het volgende:
Let wel op dat indien er niets is aangegeven, de adviessnelheid 130 is. Indien er een ongeval plaats vind en je reed harder dan 130 dan ben je automatisch 50% verantwoordelijk.
http://www.focus.de/auto/(...)fall_id_3442316.htmlquote:Op zaterdag 5 augustus 2017 19:49 schreef Dingest het volgende:
[..]
Het is de waarheid Je bent niet automatisch 50% aansprakelijk boven de 130. Dat dit wel zo zijn is dus een mythe (en 'niet verzekerd boven de 130' is gewoon een andere populaire die je nog vaak hoort), en je eigen voorbeeld gaf dat aan.
Ja. Een rechterlijk veroordeling van 40% deelschuld is niet hetzelfde als 'automatisch 50%'. Het andere voorbeeld eerder eindigde in 20% deelschuld. Dit zijn bovendien alleen zaken die voor een rechter zijn verschenen, het zegt niets over het standaard toewijzen van deelschuld door een verzekering.quote:Op zaterdag 5 augustus 2017 19:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
http://www.focus.de/auto/(...)fall_id_3442316.html
Nee.quote:Op zaterdag 5 augustus 2017 19:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Onder het bord met de snelheid, hangt er nog een ander bord zoals deze?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Weet je toevallig ook hoe hard gereden werd? Want ik kan mij voorstellen dat de teilschuld anders uit valt als je 150 rijdt dan wanneer je 250 rijdt. Immers, het verschil 130-150 is dusdanig klein dat je dit met 1x spiegelen eigenlijk niet ziet. Hiervoor moet je echt op het object in je spiegel focussen. En dan nog is het moeilijk.quote:Op zaterdag 5 augustus 2017 19:21 schreef oldford het volgende:
Voor zover ik het stuk gelezen heb, was er geen sprake van een treintje. En de langzame auto was een Duits ingezetene.
Er werd specifiek rekening mee gehouden dat de invoeger twee strafbare fouten maakte: namelijk in 1 keer van de invoegstrook naar de linkerbaan gaan en naar de linkerbaan gaan waarbij het overige verkeer gehinderd of in gevaar wordt gebracht.
Er werd rekening mee gehouden dat de auto op de linkerbaan GEEN ENKEL strafbaar feit had gepleegd. Hij mocht zo hard rijden, hij mocht er vanuit gaan dat de langzame auto niet in 1 keer van de invoegstrook naar de linkerbaan zou gaan, etc., etc.
En toch moest de auto op de linkerbaan 20% van de schade van de invoeger betalen (inclusief juridische kosten).
Op de Autobahn kun je ook niet maar 1x spiegelen, dan heb je namelijk geen idee van de snelheid (tenzij je die 1x een paar seconden kijkt om goed inschatten te kunnen). Sterker nog, het is levensgevaarlijk en oorzaak van veel ongevallen. Het vergt een beetje gewenning dat er autos zijn die veel en veel sneller zijn kunnen.quote:Op zaterdag 5 augustus 2017 22:22 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Weet je toevallig ook hoe hard gereden werd? Want ik kan mij voorstellen dat de teilschuld anders uit valt als je 150 rijdt dan wanneer je 250 rijdt. Immers, het verschil 130-150 is dusdanig klein dat je dit met 1x spiegelen eigenlijk niet ziet. Hiervoor moet je echt op het object in je spiegel focussen. En dan nog is het moeilijk.
mwah, als je als doorgewinterde nederlandse hersendode 'iedereen rijdt 130' automobilistische zombie voor het eerst in Duitsland rijdt kan het even wennen zijn. Maar als je je een beeeeeetje bewust bent van waar je rijdt en wat je aan het doen bent en gewoon spiegelt en doorlopend om je heen kijkt zoals het hoort (pro-aktieve rijstijl heet dat), is er echt niks aan de hand.quote:Op maandag 7 augustus 2017 16:28 schreef chrisr het volgende:
[..]
Op de Autobahn kun je ook niet maar 1x spiegelen, dan heb je namelijk geen idee van de snelheid (tenzij je die 1x een paar seconden kijkt om goed inschatten te kunnen). Sterker nog, het is levensgevaarlijk en oorzaak van veel ongevallen. Het vergt een beetje gewenning dat er autos zijn die veel en veel sneller zijn kunnen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |