abonnement Unibet Coolblue
pi_172886762
Iedereen weet dat je op de Autobahn hard mag rijden. Op veel stukken is er geen limiet maar op sommige stukken weer wel. Wat mij opvalt is dat de Duitsers nooit houden aan die snelheidsborden. Ze gaan wel wat langzamer maar wanneer een bord bijvoorbeeld zegt dat de maximumsnelheid 100 km/u is zie je nooit een Duitse auto die die snelheid aanhoudt. Ik zie hier ook geen flitsers of politie. In de bebouwde kom is dat anders. Daar houden de Duitse auto's zelf aan de maxsnelheid. Mijn vraag is waarom neemt de Duitser die maximumsnelheidsborden van 100 km/u niet serieus?
pi_172886858
Hmm. Mijn ervaring is eigenlijk anders. De meeste houden zich wel aan de snelheid.
Weet je zeker dat er niet nog een onderbord bij stond?
  Boks-Chick donderdag 3 augustus 2017 @ 20:43:48 #3
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_172886919
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 20:42 schreef Anne het volgende:
Hmm. Mijn ervaring is eigenlijk anders. De meeste houden zich wel aan de snelheid.
Weet je zeker dat er niet nog een onderbord bij stond?
dat is mijn vermoeden ook. Iets met 'bei nasse' of zoiets :P
lolwut
pi_172887111
Doorsnee Duitsers trappen desnoods vol op de rem om nog voor het bord de snelheid tot onder dek limiet te hebben verlaagd.

Nederlanders hebben meer de gewoonte om pas bij het passeren van het bord gas terug te nemen.
  FOK!fotograaf donderdag 3 augustus 2017 @ 20:57:52 #5
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_172887345
Mijn ervaring is gelijk aan de hierboven genoemde ervaringen. Remmen zodra je hem ziet. Niet zo gek ook, want in Duitsland hebben ze de gewoonte om vlak na een bord te controleren. En geen flitsers gezien? Op de A3 staan er diverse.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_172889005
Zoals de mensen boven mij al zeggen: als er een snelheidslimiet is dan houden Duitsers zich daar stukken beter aan dan Nederlanders zeker bij wegwerkzaamheden.
Over het algemeen vind ik het in Duitsland ook stukken prettiger rijden..
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_172889128
Ik kom er meer tegen die wél te hard blijven rijden als niet. Moet wel zeggen dat het vaak de auto's zijn die aan het doorrijden zijn die bij een beperking gewoon het gas erop houden.. 130 - 150 bij 120 gebeurt best vaak.
Soms kom je bij een groot knooppunt (100 vaak), dan gooi ik ook de cc eraf, en dan komen ze gewoon nog met 150++ langsvliegen _O-

Het gros is wel braaf, maar dat zijn vaak ook de mensen die op de ongelimiteerde stukken 130 rijden.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_172889766
Ik rijd heel vaak vanuit Zuid-Limburg naar Münster, maar mij valt het ook heel erg op dat met name bij Baustellen op de Autobahnen stelselmatig te hard wordt gereden. Bij een maximumsnelheid van 60 wordt het meestal 70 of 80, en bij een snelheid van 80 meestal 90 of 100.

Ik heb dus nogal de indruk dat die 'idiote' Nederlander vaak als enige de moeite neem om daadwerkelijk het tempo te gaan rijden wat verplicht is, mijn Duitse vriendin bevestigt dat ook en mijn ervaring is dat ik constant wordt ingehaald.
Overigens heb ik wel de indruk dat 'normale' snelheidsbeperkingen van 120 en 130 over het algemeen wel redelijk tot goed opgevolgd worden.

Ik rijd dus wel altijd min of meer hetzelfde traject via de autowegenspaghetti in het Roergebied. Daarbij komt dat ik altijd 's avonds laat en op zondagen rijd omdat ik geen zin heb in files en veel vrachtverkeer.
pi_172889939
Die Baustelles zijn dan ook stomvervelend, en 60 rijden omdat er een slingertje in de weg zit; welke dropjosti verzint dat?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_172890251
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 21:51 schreef J.B. het volgende:
Ik rijd heel vaak vanuit Zuid-Limburg naar Münster, maar mij valt het ook heel erg op dat met name bij Baustellen op de Autobahnen stelselmatig te hard wordt gereden. Bij een maximumsnelheid van 60 wordt het meestal 70 of 80, en bij een snelheid van 80 meestal 90 of 100.

Ik heb dus nogal de indruk dat die 'idiote' Nederlander vaak als enige de moeite neem om daadwerkelijk het tempo te gaan rijden wat verplicht is, mijn Duitse vriendin bevestigt dat ook en mijn ervaring is dat ik constant wordt ingehaald.
Overigens heb ik wel de indruk dat 'normale' snelheidsbeperkingen van 120 en 130 over het algemeen wel redelijk tot goed opgevolgd worden.

Ik rijd dus wel altijd min of meer hetzelfde traject via de autowegenspaghetti in het Roergebied. Daarbij komt dat ik altijd 's avonds laat en op zondagen rijd omdat ik geen zin heb in files en veel vrachtverkeer.
Dit is mijn ervaring ook.
pi_172890303
quote:
13s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 21:55 schreef Sounddragon het volgende:
Die Baustelles zijn dan ook stomvervelend, en 60 rijden omdat er een slingertje in de weg zit; welke dropjosti verzint dat?
60 is wel heel langzaam ja, maar wat me opvalt in Duitsland is dat de linkerrijstrook bij die Baustellen vaak krankzinnig smal is. Ik durf vaak niet naast een vrachtwagen te gaan rijden omdat er gewoon geen speling is, in die gevallen begrijp ik 60 wel...

Wat ik wel extreem irritant vind in Duitsland is dat die Baustelles zo intens lang duren en dat ik meestal niks zie gebeuren, dat is toch een wereld van verschil met Nederland.
pi_172890415
Ik heb het puur over plaatsen waar je voor een paar km of zo een maximumsnelheid heb van 100 km/u. Niemand houd zich aan die snelheid. Ik zie Duitse auto's voorbij rijden met 150 km/u terwijl de Nederlandse auto wel altijd met de maxsnelheid gaat vanwege de angst voor boetes. De Duitser weet volgens mij dat daar geen flitser is. Flitsers zijn sowieso heel erg uniek in Duitsland.
pi_172890534
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 22:04 schreef Atak het volgende:
Ik heb het puur over plaatsen waar je voor een paar km of zo een maximumsnelheid heb van 100 km/u. Niemand houd zich aan die snelheid. Ik zie Duitse auto's voorbij rijden met 150 km/u terwijl de Nederlandse auto wel altijd met de maxsnelheid gaat vanwege de angst voor boetes. De Duitser weet volgens mij dat daar geen flitser is. Flitsers zijn sowieso heel erg uniek in Duitsland.
Wellicht komt dat ook doordat snelheidsboetes tot 20km/u echt spotgoedkoop zijn in Duitsland, zeker in vergelijking met Nederland.
pi_172897894
Mijn ervaring is juist dat ze altijd vol in de ankers gaan bij een maximum bord. Ze laten de auto niet geleidelijk snelheid minderen.
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 09:47:00 #15
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_172898072
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 22:04 schreef Atak het volgende:
Ik heb het puur over plaatsen waar je voor een paar km of zo een maximumsnelheid heb van 100 km/u. Niemand houd zich aan die snelheid. Ik zie Duitse auto's voorbij rijden met 150 km/u terwijl de Nederlandse auto wel altijd met de maxsnelheid gaat vanwege de angst voor boetes. De Duitser weet volgens mij dat daar geen flitser is. Flitsers zijn sowieso heel erg uniek in Duitsland.
Flitsmeister werkt ook gewoon in Duitand.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 12:51:05 #16
198698 gewoonmeppen
Wie niet voelen wil...
pi_172901712
De Duitsers houden zich juist heel goed aan de maximum snelheid!

80km wegen kenen ze niet in Duitsland, dus wordt er maximaal 70km gereden, als ze in Nederland op een 80km weg rijden.
Een Duitser remt ook voor een ieder die de weg wil oversteken, ook als die fietser of voetganger geen voorrang heeft.
Eigenlijk zijn het hele nette bestuurders, waar wij een voorbeeld aan kunnen nemen.
Op de autobahn blijven Duitsers ook keurig rechts rijden, als je zelf met hoge snelheid komt aanrijden.
Nederlanders nemen niet eens de moeite om in de spiegel te kijken, die zetten de richtingaanwijzer aan, wachten 5 tellen en gooien dan het stuur naar links.
pi_172901988
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 12:51 schreef gewoonmeppen het volgende:
De Duitsers houden zich juist heel goed aan de maximum snelheid!

80km wegen kenen ze niet in Duitsland, dus wordt er maximaal 70km gereden, als ze in Nederland op een 80km weg rijden.
Een Duitser remt ook voor een ieder die de weg wil oversteken, ook als die fietser of voetganger geen voorrang heeft.
Eigenlijk zijn het hele nette bestuurders, waar wij een voorbeeld aan kunnen nemen.
Op de autobahn blijven Duitsers ook keurig rechts rijden, als je zelf met hoge snelheid komt aanrijden.
Nederlanders nemen niet eens de moeite om in de spiegel te kijken, die zetten de richtingaanwijzer aan, wachten 5 tellen en gooien dan het stuur naar links.
Welke wegen bedoel je met de 70/80? In Duitsland mag je op de provinciale wegen zelfs 100km/h. Alleen vrachtwagens mogen op een weg met 1 rijstrook in hun richting maar 70km/h.

Wat betreft dat naar links pleuren merk ik in zowel NL als DE (en andere landen) helaas.
pi_172902022
quote:
3s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 09:47 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Flitsmeister werkt ook gewoon in Duitand.
Bedankt.
pi_172902177
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 20:39 schreef Atak het volgende:
Mijn vraag is waarom neemt de Duitser die maximumsnelheidsborden van 100 km/u niet serieus?
Zodra ze in Nederland de grens over komen houden ze zich doorgaans keurig aan de maximum snelheid. De boetes zijn hier dan ook een stuk hoger dan in Duitsland. Plus hier weten ze natuurlijk niet waar de flitsers staan en in Duitsland op bekende stukken natuurlijk wel. :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_172902228
quote:
13s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 21:55 schreef Sounddragon het volgende:
Die Baustelles zijn dan ook stomvervelend, en 60 rijden omdat er een slingertje in de weg zit; welke dropjosti verzint dat?
Welke debiel verzint het ook om al die werkzaamheden tegelijk uit te voeren en dat al tig jaar aan een stuk. Wanneer is het godverdomme een keertje klaar man :(
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 16:41:50 #21
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_172905897
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 12:51 schreef gewoonmeppen het volgende:
De Duitsers houden zich juist heel goed aan de maximum snelheid!

80km wegen kenen ze niet in Duitsland, dus wordt er maximaal 70km gereden, als ze in Nederland op een 80km weg rijden.
Een Duitser remt ook voor een ieder die de weg wil oversteken, ook als die fietser of voetganger geen voorrang heeft.
Eigenlijk zijn het hele nette bestuurders, waar wij een voorbeeld aan kunnen nemen.
Op de autobahn blijven Duitsers ook keurig rechts rijden, als je zelf met hoge snelheid komt aanrijden.
Nederlanders nemen niet eens de moeite om in de spiegel te kijken, die zetten de richtingaanwijzer aan, wachten 5 tellen en gooien dan het stuur naar links.
Buiten de bebouwde kom mag je in Duitsland 100km tenzij anders aangegeven....
Keurig rechts rijden heeft natuurlijk ook te maken met een stukje ervaring. Als je dagelijks over de Autobahn rijdt ben je meer gewend aan de onderlinge snelheidsverschillen dan wanneer je er een paar keer per jaar over heen rijdt als Nederlander zijnde.
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 19:59:10 #22
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_172909959
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 12:51 schreef gewoonmeppen het volgende:
De Duitsers houden zich juist heel goed aan de maximum snelheid!

80km wegen kenen ze niet in Duitsland, dus wordt er maximaal 70km gereden, als ze in Nederland op een 80km weg rijden.
Een Duitser remt ook voor een ieder die de weg wil oversteken, ook als die fietser of voetganger geen voorrang heeft.
Eigenlijk zijn het hele nette bestuurders, waar wij een voorbeeld aan kunnen nemen.
Op de autobahn blijven Duitsers ook keurig rechts rijden, als je zelf met hoge snelheid komt aanrijden.
Nederlanders nemen niet eens de moeite om in de spiegel te kijken, die zetten de richtingaanwijzer aan, wachten 5 tellen en gooien dan het stuur naar links.
Al een tijdje niet de grens over geweest zeker? Vooral bij dat rechts houden moest ik even lachen. Treintjes op de linkerbaan zijn langer als in NL, en op de rechterrijstrook rijden alleen maar vrachtwagens.. Misschien 1 op de 20 bestuurders gaat helemaal naar rechts.. Alles rijdt links of midden.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  FOK!fotograaf vrijdag 4 augustus 2017 @ 22:59:53 #23
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_172914594
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 22:02 schreef J.B. het volgende:

[..]

60 is wel heel langzaam ja, maar wat me opvalt in Duitsland is dat de linkerrijstrook bij die Baustellen vaak krankzinnig smal is. Ik durf vaak niet naast een vrachtwagen te gaan rijden omdat er gewoon geen speling is, in die gevallen begrijp ik 60 wel...

Wat ik wel extreem irritant vind in Duitsland is dat die Baustelles zo intens lang duren en dat ik meestal niks zie gebeuren, dat is toch een wereld van verschil met Nederland.
In de laatste rit in een van de baustelles had ik een vrachtwagen die zijn lijn nogal moeilijk kon houden... Althans, op tijd kon houden. Allemaal laatste minuut werk. Waarbij 1 actie zo close was dat het verkeer achter ons al in de ankers hing. :{ :{
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 23:09:07 #24
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_172914846
Die rijstroken zijn 2.10 netto, dwz dat er nog 2 keer 20 cm van de gele belijning bij komt, en vaak nog 20 - 30 cm tussen lijn en barrier.. ziet er krap uit, maar als bigfoot netjes aan zijn kant van de lijn blijft, kun je daar fluitend tussendoor, vaak ben je te bang.. optisch bedrog omdat je normaliter bijna 4 meter (inclusief belijning) rijstrook hebt, en als daar anderhalve meter vanaf gaat, lijkt het ineens allemaal eng smal.

Het enige wat 'eng' is, is dat die gele belijning en die barriers volgens mij steevast worden neergezet door degene die de avond ervoor het meeste bier had gezopen.. maar als je een beetje afstand houdt tot je voorganger, kun je het prima zien als er rare slingers in zitten en je effe moet wachten met erlangs rijden.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_172914968
Let wel op dat indien er niets is aangegeven, de adviessnelheid 130 is. Indien er een ongeval plaats vind en je reed harder dan 130 dan ben je automatisch 50% verantwoordelijk.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')