abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 3 augustus 2017 @ 15:23:59 #76
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_172878985
Leuk speeltje trouwens Frantic O+

Lekker dagje vandaag, uitgeslapen, 10 km gewandeld, alle ramen buitenom gedaan, tuin... En nu heb ik geen zin meer.
Vanavond lekker zoete worteltjes, hele dorade onder de gril vandaan, aardappelkroketjes
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_172878990
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 15:21 schreef liedetector het volgende:

[..]

ik weet niet...ik ben vrij grofgebekt en als ik iets tik is het precies hoe het ook mijn mond uitkomt, dan ga ik niet nadenken hoe dat op een forum overkomt toch? Nee ik weiger
Dan mag je de laatste twee zinnen nog even lezen. Ik heb nog nooit gelezen dat jij je zo uitdrukt dat ik het buitengewoon grof vind. En niet dat ik de maatstaf ben, maar volgens mij heeft niemand ooit gezegd: 'nou, lie, dat mag wel wat minder'. Dus er is helemaal geen noodzaak om 'te weigeren'.

Nu echt weg! :W
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_172879026
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 15:24 schreef Lot_1 het volgende:

[..]

Dan mag je de laatste twee zinnen nog even lezen. Ik heb nog nooit gelezen dat jij je zo uitdrukt dat ik het buitengewoon grof vind. En niet dat ik de maatstaf ben, maar volgens mij heeft niemand ooit gezegd: 'nou, lie, dat mag wel wat minder'. Dus er is helemaal geen noodzaak om 'te weigeren'.

Nu echt weg! :W
ik geloof ook niet dat ik ooit iets zeg om iemand te kwetsen, maar volgens mij wat jij aanhaalde was dat ook niet....denk dat ik dat als maatstaf neem....
  Official ESF Kreviewer donderdag 3 augustus 2017 @ 15:28:44 #79
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_172879085
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 15:19 schreef Lot_1 het volgende:
Het is toch hartstikke kleuterig om per se een grens nodig te hebben en deze op te zoeken?
Ik heb geen grens nodig? Jij kennelijk wel? Omgekeerde wereld?
  Official ESF Kreviewer donderdag 3 augustus 2017 @ 15:36:15 #80
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_172879252
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 15:19 schreef Lot_1 het volgende:

[..]

Het is toch hartstikke kleuterig om per se een grens nodig te hebben en deze op te zoeken?

Volgens mij is het helemaal niet zo ingewikkeld, en wordt er nu nodeloos moeilijk gedaan. Er zijn allerhande scheldwoorden die niet zo prettig zijn om aan te horen/te lezen. Als je hoog in je emotie zit kunnen die je toch ontschieten. Heeft iedereen (ja, ik ook) heus wel begrip voor. En verder vermijd je ze gewoon. Heel normaal en fatsoenlijk gedrag, niets geks aan. En als blijkt dat de meerderheid in dit topic grote behoefte heeft om ook zonder extreme emoties continu te schelden, dan is dit topic niet een geschikte plaats voor mij. En daar ben ik niet de uitzondering in, zo te lezen.

Wellicht zijn er wat termen die gebruikt worden waarvan niet bekend is dat het geen prettige benaming is. Dan kan die user dat even aangeven, en dan kan de rest daar rekening mee houden. Zo is er eerder door LHO ook uitgelegd dat 'negroide' geen prettige term is, of er is wel eens gesproken over benamingen als 'dat wijf' voor een vrouw. Volgens mij is hier niemand (nee, ook ik niet) die op elke slak zout legt en allerlei woorden verbied. Dus er is geen enkele noodzaak om de grens op te zoeken.
Ik vind dat er zo door een heel klein groepje beledigden een hele grote groep mensen de mond wordt gesnoerd.
Dat vind ik niet ok. Ik heb een hekel aan schelden met kanker. Ik vind dat ontzettend dom, kinderachtig en onnadenkend. Moet ik dan mensen hier verbieden om dat woord te gebruiken onder het dreigement dat ik anders vertrek?
Ik vind het echt ridicuul.

Ik mag geen wijf meer zeggen, geen gristenhond, ik mag vrouwen en mannen niet meer benoemen, ik mag iemand niet meer dik noemen, ik mag iemand niet meer dun noemen.

De lijst begint zo langzamerhand eindeloos te worden hier.
pi_172879339
quote:
14s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 15:36 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik vind dat er zo door een heel klein groepje beledigden een hele grote groep mensen de mond wordt gesnoerd.
Dat vind ik niet ok. Ik heb een hekel aan schelden met kanker. Ik vind dat ontzettend dom, kinderachtig en onnadenkend. Moet ik dan mensen hier verbieden om dat woord te gebruiken onder het dreigement dat ik anders vertrek?
Ik vind het echt ridicuul.

Ik mag geen wijf meer zeggen, geen gristenhond, ik mag vrouwen en mannen niet meer benoemen, ik mag iemand niet meer dik noemen, ik mag iemand niet meer dun noemen.

De lijst begint zo langzamerhand eindeloos te worden hier.
heb ik zo slecht opgelet de laatste tijd dat ik al die dingen gemist heb....damn
  Official ESF Kreviewer donderdag 3 augustus 2017 @ 15:40:55 #82
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_172879364
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 15:39 schreef liedetector het volgende:

[..]

heb ik zo slecht opgelet de laatste tijd dat ik al die dingen gemist heb....damn
Let toch es op, w.... mevr.... Liedetector!
pi_172879409
quote:
8s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 15:40 schreef Kreator het volgende:

[..]

Let toch es op, w.... mevr.... Liedetector!
het spijt mij oprecht meneer krea... *buigt diep
pi_172879423
quote:
14s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 15:36 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik vind dat er zo door een heel klein groepje beledigden een hele grote groep mensen de mond wordt gesnoerd.
Dat vind ik niet ok. Ik heb een hekel aan schelden met kanker. Ik vind dat ontzettend dom, kinderachtig en onnadenkend. Moet ik dan mensen hier verbieden om dat woord te gebruiken onder het dreigement dat ik anders vertrek?
Ik vind het echt ridicuul.

Ik mag geen wijf meer zeggen, geen gristenhond, ik mag vrouwen en mannen niet meer benoemen, ik mag iemand niet meer dik noemen, ik mag iemand niet meer dun noemen.

De lijst begint zo langzamerhand eindeloos te worden hier.
Als en wanneer iemand binnen/ buiten fok niet (meer) begrijpt hoe beledigend en kwetsend woorden kunnen zijn, zegt dat iets ( negatiefs) over de mensen die de taal bezigen.
pi_172879466
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 15:42 schreef AnneX het volgende:

[..]

Als en wanneer iemand binnen/ buiten fok niet (meer) begrijpt hoe beledigend en kwetsend woorden kunnen zijn, zegt dat iets ( negatiefs) over de mensen die de taal bezigen.
ik denk oprecht dat mensen niet alles zo persoonljk moeten nemen als een context gewoon algemeen is....
pi_172879474
quote:
14s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 15:36 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik mag geen wijf meer zeggen (ligt aan de toon), geen gristenhond (als iemand dat aangeeft heel vervelend te vinden, waarom dan?), ik mag vrouwen en mannen niet meer benoemen (wie zegt dat, ik ben een vrouw en ik heb liever dat je dat zegt, dan dat je me man noemt), ik mag iemand niet meer dik noemen (best wel, ik ben het en als je me zo noemt vind ik het prima, als je het op een scheldende manier doet vind ik het minder leuk), ik mag iemand niet meer dun noemen. (ben ik niet dus geen oordeel over maar als ik het wel was, zelfde reactie als over dik)

De lijst begint zo langzamerhand eindeloos te worden hier.
We have far more in common than that which devides us..
  Official ESF Kreviewer donderdag 3 augustus 2017 @ 15:49:40 #87
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_172879580
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 15:42 schreef AnneX het volgende:

[..]

Als en wanneer iemand binnen/ buiten fok niet (meer) begrijpt hoe beledigend en kwetsend woorden kunnen zijn, zegt dat iets ( negatiefs) over de mensen die de taal bezigen.
Maar dan moeten we wel allemaal exact dezelfde moraal hebben om op 1 lijn te komen en dat hebben we niet.

Ik hou niet van mensen die zich altijd op de vlakte houden en voorzichtig zijn in hun uitingen. Ik vind dat dat iets (negatiefs) zegt over die mensen.
  donderdag 3 augustus 2017 @ 15:50:30 #88
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_172879590
Masterchef USA is zo vreselijk slecht en toch volgen hé? Guilty pleasure :')
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_172879620
hey maar, zeg, kunnen we niet gewoon normaal en respectvol met elkaar omgaan, anders?
Sterkheidsbaas van alles.
pi_172879645
quote:
2s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 15:51 schreef Lonaa het volgende:
hey maar, zeg, kunnen we niet gewoon normaal en respectvol met elkaar omgaan, anders?
:Y :Y :Y
We have far more in common than that which devides us..
  Official ESF Kreviewer donderdag 3 augustus 2017 @ 15:54:15 #91
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_172879690
quote:
2s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 15:51 schreef Lonaa het volgende:
hey maar, zeg, kunnen we niet gewoon normaal en respectvol met elkaar omgaan, anders?
De vraag was: Wat is normaal en wat is respectvol. Mag daar dan ook al niet over gediscussieerd worden?

Dat we dat verder allemaal in de basis wel willen, leek me duidelijk.
pi_172879754
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 15:52 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

:Y :Y :Y
Maar ook dát is natuurlijk iets persoonlijks. Ik vind bijvoorbeeld helemaal niet dat mensen op een internetforum per definitie met respect met mij om moeten gaan. Ik heb helemaal niet het idee dat ik daar op wat voor manier dan ook recht op heb. Mensen reageren maar lekker op mij zoals ze zelf willen. Daar komt bij dat wat de één als respectvol gedrag ziet, voor de ander als een lap op een rode stier werkt. Ik heb niet de illusie dat je daar iedereen ooit over op één lijn krijgt.

quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 14:31 schreef Lot_1 het volgende:
..heb ik niet gevraagd om ingrijpen van bovenaf (en met 'bovenaf' bedoel ik dan de mods :7 ).
:D ! O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_172879761
quote:
14s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 15:54 schreef Kreator het volgende:

[..]

De vraag was: Wat is normaal en wat is respectvol. Mag daar dan ook al niet over gediscussieerd worden?

Dat we dat verder allemaal in de basis wel willen, leek me duidelijk.
Maar dat is een shitty-ass vraag. Dat verschilt namelijk altijd aan de hand van welk gezelschap je zit.

En vragen over 'ja maar boehoe wat mag dan wel en wat mag niet' is vrij kinderachtig.

Doe lekker wat je wil, maar als iemand aangeeft dat hij of zij iets niet leuk vind kan je daar rekening mee houden. Dat is normaal en respectvol.

Je kan het ook niet doen, dat is niet respectvol.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_172879775
quote:
14s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 15:49 schreef Kreator het volgende:

[..]

Maar dan moeten we wel allemaal exact dezelfde moraal hebben om op 1 lijn te komen en dat hebben we niet.

Ik hou niet van mensen die zich altijd op de vlakte houden en voorzichtig zijn in hun uitingen. Ik vind dat dat iets (negatiefs) zegt over die mensen.
Maar als jij ergens hele negatieve gevoelens over hebt. En je spreekt dat uit (hier of buiten fok) dan zou dat toch fijn zijn als mensen daar rekening mee houden.
Ze hier (of op internet) heb je nog even tijd voordat je op invoeren drukt. IRL is dat waarschijnijk (eigenlijk wel zeker) anders. Dan zeg je meteen iets wat je als je 30 seconden zou wachten misschien neit zou zeggen
We have far more in common than that which devides us..
pi_172879810
quote:
2s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 15:51 schreef Lonaa het volgende:
hey maar, zeg, kunnen we niet gewoon normaal en respectvol met elkaar omgaan, anders?
maar volgens mij was dat dus niet aan de hand @ niet respectvol
  Official ESF Kreviewer donderdag 3 augustus 2017 @ 15:58:28 #96
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_172879814
quote:
2s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 15:56 schreef Lonaa het volgende:

En vragen over 'ja maar boehoe wat mag dan wel en wat mag niet' is vrij kinderachtig.

Het als kinderachtig afdoen is minstens net zo vervelend als schelden. Kunnen we dit toevoegen aan het lijstje dingen die we niet meer zeggen?

Ik vroeg slechts waar de grens ligt.
pi_172879834
quote:
14s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 15:58 schreef Kreator het volgende:

[..]

Het als kinderachtig afdoen is minstens net zo vervelend als schelden. Kunnen we dit toevoegen aan het lijstje dingen die we niet meer zeggen?

Ik vroeg slechts waar de grens ligt.
De grens ligt daar waar de ander hem aangeeft. Dat is toch niet heel ingewikkeld?
Sterkheidsbaas van alles.
pi_172879873
quote:
2s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 15:59 schreef Lonaa het volgende:

[..]

De grens ligt daar waar de ander hem aangeeft. Dat is toch niet heel ingewikkeld?
nee, maar dan is de logische vraag, waar is de grens van wat mensen aangeven.... dan kan iedereen wel zeggen dat ie een bepaald wordt of gezegde niet trekt...... ik vind dat het geen persoonljke aanval was.... dat lijkt me dan voldoende
pi_172879907
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 15:56 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Maar als jij ergens hele negatieve gevoelens over hebt. En je spreekt dat uit (hier of buiten fok) dan zou dat toch fijn zijn als mensen daar rekening mee houden.
Dat is een aanname. Ik heb van nature niet de neiging om hoe prettig of niet prettig ik me ergens bij voel af te laten hangen van hoe een ander al dan niet communiceert. Best kans dat de manier waarop een ander iets zegt er heus wel eens voor kan zorgen dat ik me vervelend voel (al zou ik zo snel echt geen voorbeeld kunnen verzinnen), maar die ander hoeft zich van mij absoluut niet verplicht te voelen om daar rekening mee te houden.

Dat niet iedereen daar zo makkelijk mee omgaat is een feit en natuurlijk is het voor een prettige sociale omgang met elkaar wel fijn om ook eens wat rekening te houden met mensen die wat minder stevig in hun schoenen staan, maar het klopt gewoon niet om er automatisch vanuit te gaan dat iedereen zich overal hetzelfde over voelt.
Let me see you stripped down to the bone
pi_172879916
quote:
14s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 15:49 schreef Kreator het volgende:

[..]

Maar dan moeten we wel allemaal exact dezelfde moraal hebben om op 1 lijn te komen en dat hebben we niet.

Ik hou niet van mensen die zich altijd op de vlakte houden en voorzichtig zijn in hun uitingen. Ik vind dat dat iets (negatiefs) zegt over die mensen.
Op éen lijn gaat niet lukken, vrees ik.
Laten we het over een bandbreedte hebben dan?
En kwetsende, beledigende, denigrerende woorden vallen erbuiten.

Gewoon fatsoen is toch niet negatief?!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')