Gemiddeld zijn ze 10k, een goede (dealer onderhouden) en de Nürburgring ed. zitten vaak rond de 15k.quote:Op zaterdag 5 augustus 2017 16:36 schreef Geralt het volgende:
[..]
wat moet zon kar nog koste, hoeveel pk en 0-200?
Wat is volgens jou dan geen tokkie auto?quote:Op zaterdag 5 augustus 2017 16:36 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
OPC is toch beetje een tokkie hot hatch...
Yep of de klepseals, ding rookte ook stationair (toen de motor goed warm was). Daarnaast werkten de remmen niet goed... (heb nu een H met 105pk) maar die van mij remt toch een stuk beter, deed de tellerklok verlichting het niet, was de bumperbevestiging aan 1 kant kapot, was de einddemper scheef (hoe je dat voor elkaar krijgt is me echt een raadsel...), trok de auto naar links en trilde het stuur constant.quote:Op zaterdag 5 augustus 2017 16:37 schreef JayHovah het volgende:
[..]
Klinkt als olie in de turbo, goed dat je em laat staan...
Ruim 16k voor een auto van 9 jaar oud vind ik best veel geld. Risico van een snelle uitvoering (Gti, Gsi, Rs3, GT) enz. is dat ze nogal eens afgetrapt zijn. Aanschaf is 1, onderhoud (zeker bij de merkdealer) is prijzig en omvangrijk vaak.quote:Op zaterdag 5 augustus 2017 16:49 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Gemiddeld zijn ze 10k, een goede (dealer onderhouden) en de Nürburgring ed. zitten vaak rond de 15k.
Standaard hebben ze 240pk (2L turbo), 320Nm koppel... 0 - 100 in 6,5s.
Staat maar 1 Nürburgring ed. te koop op het moment (in Duitsland):
https://www.autoscout24.n(...)b4b7b98ac6?cldtidx=2
[..]
Wat is volgens jou dan geen tokkie auto?
[..]
Yep of de klepseals, ding rookte ook stationair (toen de motor goed warm was).
Ja moet zeggen dat die ene wel erg duur is, maar er zijn er maar 250 geloof ik.quote:Op zaterdag 5 augustus 2017 16:58 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ruim 16k voor een auto van 9 jaar oud vind ik best veel geld. Risico van een snelle uitvoering (Gti, Gsi, Rs3, GT) enz. is dat ze nogal eens afgetrapt zijn. Aanschaf is 1, onderhoud (zeker bij de merkdealer) is prijzig en omvangrijk vaak.
Ik heb een jaar geleden een nieuw dieseltje gekocht. Ik rijd ongeveer 35k per jaar, en mijn auto is bij de dealer in onderhoud. 4 Jaar garantie en mobiliteitsgarantie. Ik kan gewoon niet zonder auto, vandaar een nieuwe (ja, zonde van je geld).quote:Op zaterdag 5 augustus 2017 17:07 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Ja moet zeggen dat die ene wel erg duur is, maar er zijn er maar 250 geloof ik.
Je ziet helaas maar weinig OPC die volledig dealer onderhouden worden, laatst werd er een Nurburgring ed. bij Opel Broekhuis verkocht en die was volledig dealer onderhouden.
Persoonlijk laat ik m'n auto altijd dealer onderhouden (airco en banden niet). De enige die ik niet naar de dealer bracht was de BMW die ik hiervoor had, daar werken alleen maar idioten nog nooit zo'n triest zooitje meegemaakt... en maar betalen. Je zag dat ze daar niet gewend waren oudere auto's te onderhouden.
Je moet de financiële middelen wel hebben ja voor dealer onderhoud maar goed als ik die niet had was ik niet op zoek naar een H OPC
Al denk ik wel dat ik zelf weer wat onderhoud ga doen als ik er 1tje vind. Zat nog te twijfelen of ik die van vanmorgen zou opknappen, maar daar vond ik hem te duur voor.
Nee hoor, het is ook veel geld. Maar het is wel een "niche", zoveel zijn er niet dus dan ligt de prijs automatisch hoog, maar ik zoek geen Nurburgring ed (die zijn alleen in het wit geleverd) dus dat scheelt weer wat geld.quote:Op zaterdag 5 augustus 2017 17:28 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik heb een jaar geleden een nieuw dieseltje gekocht. Ik rijd ongeveer 35k per jaar, en mijn auto is bij de dealer in onderhoud. 4 Jaar garantie en mobiliteitsgarantie. Ik kan gewoon niet zonder auto, vandaar een nieuwe (ja, zonde van je geld).
Ik vind meer dan 15k voor een tweedehands auto best risicovol. Maar misschien ben ik wat ouderwets.
Klote verbinding openbaar vervoer naar het werk, hobby's waar ik mijn auto voor nodig heb, een zoon waarmee ik graag op pad ga.quote:Op zaterdag 5 augustus 2017 17:41 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Nee hoor, het is ook veel geld. Maar het is wel een "niche", zoveel zijn er niet dus dan ligt de prijs automatisch hoog, maar ik zoek geen Nurburgring ed (die zijn alleen in het wit geleverd) dus dat scheelt weer wat geld.
Dit vind ik overigens wel belachelijk duur:
https://www.autoscout24.n(...)eb4f0c1528?cldtidx=4
Het is wel een origineel Nederlandse auto, dealer onderhouden met Pro Drive upgrade... maar toch, bijna 2x de gemiddelde prijs van de andere 2e hands STI.
Nieuwe auto is inderdaad ook zonde van het geld, de afschrijving na 1 dag is al extreem. Waarom kan je niet zonder auto? werk?
Nouja wat zijn onverwachte kosten? Het is een gebruiksvoorwerp en dingen gaan stuk. Je kan niet verwachten dat je alleen 1x per jaar een beurtje en APK en soms een nieuw setje banden eronder dat je er dan bent.quote:Op zaterdag 5 augustus 2017 17:52 schreef tja77 het volgende:
Ik denk dat een belangrijke reden ook is, dat ik niet graag voor onverwachte onkosten kom te staan. Met een nieuwe auto met garantie loop ik dat risico niet.
M'n oude Astra G (1998 / benzine) liep altijd en dat ding had 190k gelopen (ja midden en einddemper waren een keer vervangen en de distributie), maar koppeling en de rest was nog origineel.quote:Op zaterdag 5 augustus 2017 19:15 schreef Geralt het volgende:
[..]
Nouja wat zijn onverwachte kosten? Het is een gebruiksvoorwerp en dingen gaan stuk. Je kan niet verwachten dat je alleen 1x per jaar een beurtje en APK en soms een nieuw setje banden eronder dat je er dan bent.
Die uitlaat rot een keer door, je airco gaat een keer stuk, distributieriem/waterpomp etc moet een keer vervangen worden, remschijven zijn een keer op, koppeling gaat een keer stuk etc etc etc.
Een auto rijden kost geld. Als je dergelijk onderhoud niet wilt hebben dan zou ik ze niet verder op rijden dan 75K. Jij stelt 150K. Genoeg auto's die 150K rijden waarbij heel bovenstaand riedeltje al een keer aan de beurt is geweest hoor. Imo zijn die kosten dan ook gewoon allemaal te verwachten.
Mijn vorige auto had alleen 6 (4 voor 2 achter) nieuwe banden en een accu (die laatste viel onder de garantie). Had 140k gelopen. Gewoon Duitse degelijkheid denk ik.quote:Op zaterdag 5 augustus 2017 19:15 schreef Geralt het volgende:
[..]
Nouja wat zijn onverwachte kosten? Het is een gebruiksvoorwerp en dingen gaan stuk. Je kan niet verwachten dat je alleen 1x per jaar een beurtje en APK en soms een nieuw setje banden eronder dat je er dan bent.
Die uitlaat rot een keer door, je airco gaat een keer stuk, distributieriem/waterpomp etc moet een keer vervangen worden, remschijven zijn een keer op, koppeling gaat een keer stuk etc etc etc.
Een auto rijden kost geld. Als je dergelijk onderhoud niet wilt hebben dan zou ik ze niet verder op rijden dan 75K. Jij stelt 150K. Genoeg auto's die 150K rijden waarbij heel bovenstaand riedeltje al een keer aan de beurt is geweest hoor. Imo zijn die kosten dan ook gewoon allemaal te verwachten.
Dat zou een hele lange lijst worden.quote:Op zaterdag 5 augustus 2017 16:49 schreef SnowOokami het volgende:
Wat is volgens jou dan geen tokkie auto?
wat is er nou weer beschamend aan zo'n auto? Overigens ben ik ook geen fan van wannabe-mods (grote uitlaat, bizarre body mods etc.) Reed hiervoor een E46 en die heeft volgens mij een slechtere reputatiequote:Op zaterdag 5 augustus 2017 21:12 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat zou een hele lange lijst worden.
Ik vind namelijk vrijwel geen enkele auto echt tokkie, maar de OPC wel. Impreza overigens ook. Zeker als er weer zo'n idoot dikke pijp onder hangt en herrie maken de norm is (ok, ik had voor mijn huidige auto een E63 AMG, maar ik vond het ook eigenlijk wel een beetje beschamend).
Het lawaai. Die AMG's maken een hoop herrie. Ben blij dat ik nu een fluisterstille auto heb.quote:Op zaterdag 5 augustus 2017 21:21 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
wat is er nou weer beschamend aan zo'n auto? Overigens ben ik ook geen fan van wannabe-mods (grote uitlaat, bizarre body mods etc.) Reed hiervoor een E46 en die heeft volgens mij een slechtere reputatie
Ik heb nu een gewone H GTC...
[ afbeelding ]
Zoveel verschil zit er niet in met de OPC:
[ afbeelding ]
....en in een F1-thread? WTF?quote:
Jij wel?quote:Op zondag 6 augustus 2017 11:11 schreef motorbloempje het volgende:
Geen Citroen Xsara Desire hebben.
Wij zijn hier tenminste solidair met McLaren Hondaquote:Op zondag 6 augustus 2017 11:11 schreef motorbloempje het volgende:
Geen Citroen Xsara Desire hebben.
Honda's horen het pas boven de 8000 te doen.quote:Op zondag 6 augustus 2017 11:14 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Wij zijn hier tenminste solidair met McLaren Honda
Zolang je die Honda hybrids onder de 6000 toeren houdt, gaat er niets kapot...
De Picasso ken ik wel, is de Desire ook zo'n familieauto?quote:Op zondag 6 augustus 2017 11:11 schreef motorbloempje het volgende:
Geen Citroen Xsara Desire hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |