abonnement Unibet Coolblue
pi_172801381
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2017 09:40 schreef Nolita het volgende:

[..]

Dat zou voor mij ook een reden zijn wat betreft cursus. Tijden van een cursus pastten vaak niet in mijn planning ivm werk. En toen ze me met 20 weken weinig kans op een natuurlijke bevalling gaven heb ik het idee van een cursus helemaal overboord gegooid. Ik ben vooral benieuwd naar hoe je je dan hebt voorbereid de vorige keer?

ik ga iig nog wel naar een voorlichtingsavond in het ziekenhuis, maar verder dus wat zoekende in of ik nog iets zou moeten..
Niet echt eigenlijk. Ik ben erin gegaan met een 'Ik laat het over me heen komen' attitude. Ik had uit mezelf een prettige ademtechniek te pakken. Of het echt een ademtechniek was weet ik niet, maar voor mij werkte het.
Dat mijn man zich niet voor heeft kunnen bereiden was ook prima. Tijdens de bevalling moest hij stilzitten van me, me vooral niet aanraken en z'n mond houden. :')

Ik heb me wel goed ingelezen zodat ik me geïnformeerd voelde. Maar dat doe ik met alles in het leven. Van daaruit keuzes maken die ik denk wat bij me past.

Dit keer pak ik het hetzelfde aan. Het enige wat ik extra wil is dat mijn man dingen hardop voor me uitspreekt. Dat lukt me niet zo heel goed tijdens de weeën. Hij zal dus mijn weerwoord zijn. Daar praten we veel over. Niet echt bewust voorbereiden dus, maar wel inzichtelijk krijgen in hoe we het willen.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_172801449
En qua bevallingsvoorbereiding, wij doen de verkorte versie van Samen Bevallen. Qua informatie voegt het voor mij niet zoveel toe, ik had al aardig wat ingelezen, maar voor man is het wel erg nuttig. En vooral de practische tips over hoe hij mij kan ondersteunen en de ademhalingstechnieken maken wel dat ik het een nuttige ervaring vind. Heb meer het gevoel dat we het samen gaan doen nu, en dat vind ik fijn.
(Al was daar in mijn droom geen sprake van, hij was even op de gang met de verloskundige aan het praten over dat het zo snel ging en de kraamzorg vast gebeld moest worden en toen was de baby al geboren. :') )
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  maandag 31 juli 2017 @ 10:30:43 #253
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_172802208
Ik heb een lektet :o

Betekent dat iets :o?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  maandag 31 juli 2017 @ 10:49:51 #254
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_172802596
Niet perse ldg, je kunt heel lang lektetten hebben voordat de baby komt. Wel fijn dat t werkt though :9

Ik heb vorige keer zwangerschapsyoga gedaan en deze keer niet die behoefte. Misschien wik ik lekker gaan walvissen in het zwembad of zo tzt, maar die yoga was niet zo mijn ding. Ik zag er elke week tegenop.

Dus ik mijn doos positiekleding van zolder gehaald. Allemaal veel te groot 😑 daar ben ik blij om hoor, maar wat moet ik er nou mee? Zou het straks passen of kan ik het gewoon wegdoen? Ik wil die broeken ook helemaal niet meer passen straks 😂
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  maandag 31 juli 2017 @ 10:52:06 #255
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_172802639

Kleine frummel doet oeh aah ochtendgymnastiek *O* oeh aah fanatiek *O*
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  Moderator maandag 31 juli 2017 @ 10:52:27 #256
382129 crew  Donna
pi_172802644
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2017 10:49 schreef Kimpossible het volgende:

Dus ik mijn doos positiekleding van zolder gehaald. Allemaal veel te groot 😑 daar ben ik blij om hoor, maar wat moet ik er nou mee? Zou het straks passen of kan ik het gewoon wegdoen? Ik wil die broeken ook helemaal niet meer passen straks 😂
Verkopen op MP en zelf nieuwe spulletjes kopen!
pi_172802652
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 10:30 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik heb een lektet :o

Betekent dat iets :o?
Nee :D die had ik bij Lou al bij 20 weken. En dan echt een vastgekoekte straal van borst naar buik als ik wakker werd. Maar wel fijn dat het alvast werkt!

Enne.. het kan ook nog wel 5 weken duren he? O-)
pi_172802666
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 10:30 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik heb een lektet :o

Betekent dat iets :o?
Jij maakt mij echt zenuwachtig! :D
Gister veel harde buiken gehad en van die weeïge menstruatiepijn in m'n onderrug.
  Moderator maandag 31 juli 2017 @ 10:54:30 #259
382129 crew  Donna
pi_172802682
Haha jullie staan niet voor niks boven aan de lijst natuurlijk! :D
  maandag 31 juli 2017 @ 10:56:31 #260
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_172802713
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2017 10:53 schreef Flav het volgende:

[..]

Jij maakt mij echt zenuwachtig! :D
Gister veel harde buiken gehad en van die weeïge menstruatiepijn in m'n onderrug.
ja ik ook afgelopen weekend :o en nu een loosalarm lektet :o

Maar idd, wie weet nog 5 weken _O- :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  maandag 31 juli 2017 @ 10:57:58 #261
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_172802740
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2017 10:52 schreef Skittles het volgende:

[..]

Nee :D die had ik bij Lou al bij 20 weken. En dan echt een vastgekoekte straal van borst naar buik als ik wakker werd. Maar wel fijn dat het alvast werkt!

Enne.. het kan ook nog wel 5 weken duren he? O-)
Oh kan t zo "erg" :o hier alleen wat aangekoekte meuk ter plekke.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  maandag 31 juli 2017 @ 11:13:57 #262
409579 LuDann
All the way
pi_172802979
Dank jullie wel voor jullie antwoorden over de manier van declareren van de kraamzorg. Het is inderdaad gek en in principe ook niet legaal lijkt mij. Als ze 8 gelijke dagen zou werken dan zou er 8 uur zorg afgaan, wat neerkomt op 1,5 dag omdat ze aangaf gemiddeld 6 uur per dag te werken. Daarnaast zei ze de laatste dagen vaak halve dagen te werken wat het helemaal zou doen oplopen, naar 2 dagen minder kraamzorg.

quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 08:27 schreef Gogo83 het volgende:
Hier was dat ook niet zo LuDann. Wij betaalden eenmalig 45,- euro extra voor wat extra services zoals o.a. die bereikbaarheid en nog wat dingetjes (zij was aangesloten bij zo'n collectief en die organiseerden ook borstvoedingsvoorlichtingen bijvoorbeeld).
45 euro zouden we met liefde zo neertellen, dat lijkt me ook een normaal bedrag. Maar als ik de link van Lemijn erop natrek zou ze voor 8 uur extra zo 373 euro in haar zak steken. Dat lijkt me wat excessief.

En over een andere optie hebben: ik had een heel fijn gevoel bij een ander. Die had echter pas half september tijd voor een intakegesprek. Die afspraak had ik wel gemaakt al maar omdat we als het dan geen klik blijkt te zijn we weinig andere opties meer zouden hebben heb ik gisteravond een berichtje gestuurd met de vraag of we telefonisch eerder kennis konden maken.

Stuurt ze als reactie net een berichtje dat ze afziet van kennismaking. WTF. Ik zit dus nu heel hard te huilen. Ik snap er helemaal niks van! Ik vind dit zo onwijs stressvol, uberhaupt hiermee bezig zijn en nu lijkt het ook nog eens onmogelijk om een normaal iemand te vinden.
pi_172803108
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 11:13 schreef LuDann het volgende:
Dank jullie wel voor jullie antwoorden over de manier van declareren van de kraamzorg. Het is inderdaad gek en in principe ook niet legaal lijkt mij. Als ze 8 gelijke dagen zou werken dan zou er 8 uur zorg afgaan, wat neerkomt op 1,5 dag omdat ze aangaf gemiddeld 6 uur per dag te werken. Daarnaast zei ze de laatste dagen vaak halve dagen te werken wat het helemaal zou doen oplopen, naar 2 dagen minder kraamzorg.

[..]

45 euro zouden we met liefde zo neertellen, dat lijkt me ook een normaal bedrag. Maar als ik de link van Lemijn erop natrek zou ze voor 8 uur extra zo 373 euro in haar zak steken. Dat lijkt me wat excessief.

En over een andere optie hebben: ik had een heel fijn gevoel bij een ander. Die had echter pas half september tijd voor een intakegesprek. Die afspraak had ik wel gemaakt al maar omdat we als het dan geen klik blijkt te zijn we weinig andere opties meer zouden hebben heb ik gisteravond een berichtje gestuurd met de vraag of we telefonisch eerder kennis konden maken.

Stuurt ze als reactie net een berichtje dat ze afziet van kennismaking. WTF. Ik zit dus nu heel hard te huilen. Ik snap er helemaal niks van! Ik vind dit zo onwijs stressvol, uberhaupt hiermee bezig zijn en nu lijkt het ook nog eens onmogelijk om een normaal iemand te vinden.
Wat ontzettend vervelend! Waarom ziet ze af van de kennismaking dan? Gek ook zo plots.

Is er een reden dat je persen een ZZP'er zoekt? Slechte ervaring met een kraamzorgorganisatie?
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 31 juli 2017 @ 11:22:19 #264
269689 crew  Viv
pi_172803139
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 11:13 schreef LuDann het volgende:
Stuurt ze als reactie net een berichtje dat ze afziet van kennismaking. WTF. Ik zit dus nu heel hard te huilen. Ik snap er helemaal niks van! Ik vind dit zo onwijs stressvol, uberhaupt hiermee bezig zijn en nu lijkt het ook nog eens onmogelijk om een normaal iemand te vinden.
Wat rot allemaal zo. :* Heb je de niet-ZZP mogelijkheden ook al onderzocht in jouw regio? Bij ons was natuurlijke kraamzorg dus onderdeel van het aanbod bij een grote organisatie.
  maandag 31 juli 2017 @ 11:30:55 #265
409579 LuDann
All the way
pi_172803296
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 11:20 schreef Songeur het volgende:

[..]

Wat ontzettend vervelend! Waarom ziet ze af van de kennismaking dan? Gek ook zo plots.

Is er een reden dat je persen een ZZP'er zoekt? Slechte ervaring met een kraamzorgorganisatie?
Ja echt heel gek! Ik heb haar een nogal emotioneel berichtje gestuurd met de vraag om uitleg. :@

Onze eerste ervaring was echt heel rot. We hadden iemand die echt niet bij ons pastte. Ze praatte non-stop, gaf mijn man allerlei huishoudelijke opdrachten en was heel dwingend naar mij toe omdat ze wel 'van aanpakken hield'. Daarnaast zei ze een paar dagen na mijn KS dat ze mijn buik nog zo dik vond en dat ik daar hard aan moest gaan werken. Ook had ze allerlei verhalen over baby's die dood waren gegaan in de kraamweek, in de draagdoek en tijdens het samen slapen. Ik heb daar echt nog een half jaar nachtmerries van gehad.

Ik vind het heel belangrijk om precies te weten wie er straks aan mijn bed staat en bij een kraamzorgbureau weet je dat nooit.
  Moderator maandag 31 juli 2017 @ 11:32:05 #266
382129 crew  Donna
pi_172803319
Wow LuDann wat een verschrikkelijk nare ervaring zeg.
  maandag 31 juli 2017 @ 11:33:50 #267
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_172803346
:* ludann wat een kutsituatie -O-
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_172803384
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 10:52 schreef littledrummergirl het volgende:

Kleine frummel doet oeh aah ochtendgymnastiek *O* oeh aah fanatiek *O*
O+ O+ O+ O+ O+
pi_172803400
LuDann wat een rotsituatie zo ;(
Heb je al gekeken naar het collectief natuurlijke kraamzorg?
http://natuurlijkekraamzorg.nl/index.html
pi_172803664
Ik heb een beetje een baaldag. Wel mijn eerste sinds heel lang maar volgens mij moet ik het iets rustiger aan gaan doen. :@
Eind augustus neem ik twee weken vakantie en gaan we een paar dagen naar Polen. Het wordt gelijk mijn eerste keer vliegen. :s)

Gelukkig hebben we wel allemaal lieve babyspulletjes in huis sinds gisteren, van mijn zus en een collega.

Fijn Songeur dat je weer gerustgesteld bent en dat het hartje klopt.

Wat lief LDG en leuk dat je het even deelt! Gisteren kon ik een keertje met mijn hand de beweging voelen. Helaas voelde mijn lief het niet, die was na een minuutje zijn geduld kwijt. :D

Jeetje LuDann, wat een nare kraamtijd heb je dan gehad. Dan snap ik wel dat je heel hard gehuild hebt. Maar als ze zo abrupt niet meer wil kennismaken was ze misschien toch al niet de persoon voor jou.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_172804296
Nolita: Ik doe aan zwangerschapsyoga dit is vooral voor de ademhalingstechnieken. Verder ben ik 1x naar zwangerschapszwemmen geweest maar dit was niks voor mij :') Een voorlichtingsavond in het ziekenhuis over de bevalling daar. Onze verloskundige gaf ook een voorlichtingsavond over thuisbevallen en borstvoeding. Ook een paar naar de bekkenbodemfysio geweest. Zij leert je hoe je het beste je daar beneden kan ontspannen. Ben maar 3x geweest maar heb er wel wat aan gehad.

LDG: Awwww its alivee!

Ludann: Jammer dat je kraamweek zo verlopen is ;( En wat vreemd dat ze nu ineens afziet van de kennismaking... Beetje vreemd...

Ik merk dat het me allemaal steeds vermoeider wordt. Mijn dag bestaat uit 12 uur slapen en 12 uur wakker zijn. Ik wil van alles doen maar t lukt niet meer. Echt respect voor vrouwen die tot de 36 weken blijven werken.
pi_172805749
Lu, wat een super nare ervaring. En wat klote dat het dan nu ook weer niet gaat zoals je hoopt.
Ik had wel een kraamhulp die 'van aanpakken' hield, maar dan op een manier die prettig was. In de zin van maar 1 keer per dag naar beneden, echt een rustmoment inbouwen (terwijl ik vond dat ik al weer heel wat aan kon) en veel doen op een dag. Dat strenge kon ik wel wat gebruiken, want anders ging ik sowieso over mijn grenzen. En ze was lief, met veel geduld uitleggen over badderen, borstvoeding (die niet liep), fruithapjes brengen, enz.
Ik hoop dat je toch nog iemand gaat vinden met wie de klik er wel meteen is.

Dikke :* voor de dames met een off-day.

Ik werd het ineens super misselijk. Combinatie van veel te warm (30 graden in de ochtend al), wagenziek, zwanger. Gelukkig is iedereen dan zo lief en maken het mij even makkelijk zodat ik bij kon komen en nu zakt het weer.
Vochtpootjes zijn nu ook niet meer weg te krijgen en vriend moet steeds lachen om hoe ik waggel :D :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_172807268
Ach lieve LuDann. Wat een pech zo! Dat die ene dame afziet van kennismaking heeft waarschijnlijk helemaal niks met jou te maken, maar haar eigen agenda. Dat ze haar mededeling niet even netjes onderbouwt, zegt vooral wat over haar natuurlijk.
Een zzp-er is op zich helemaal niet zaligmakend. Je weet alleen wel wie je in je kraamweek treft. Je zou ook kunnen kijken naar een kleine kraamzorgorganisatie. Ik heb mijn laatste zwangerschap ook lang gezocht naar een fijne kraam en ben uiteindelijk op een klein bureau uitgekomen. Omdat zij klein waren (ik geloof iets van 12 werknemers), konden ze ook bepaalde toezeggingen over werkwijze doen. Uiteindelijk hebben we een geweldige kraamverzorgster getroffen die inderdaad goed met ons matchte. Dat wens ik jou ook.
  maandag 31 juli 2017 @ 15:11:05 #274
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_172807561
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 11:30 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ja echt heel gek! Ik heb haar een nogal emotioneel berichtje gestuurd met de vraag om uitleg. :@

Onze eerste ervaring was echt heel rot. We hadden iemand die echt niet bij ons pastte. Ze praatte non-stop, gaf mijn man allerlei huishoudelijke opdrachten en was heel dwingend naar mij toe omdat ze wel 'van aanpakken hield'. Daarnaast zei ze een paar dagen na mijn KS dat ze mijn buik nog zo dik vond en dat ik daar hard aan moest gaan werken. Ook had ze allerlei verhalen over baby's die dood waren gegaan in de kraamweek, in de draagdoek en tijdens het samen slapen. Ik heb daar echt nog een half jaar nachtmerries van gehad.

Ik vind het heel belangrijk om precies te weten wie er straks aan mijn bed staat en bij een kraamzorgbureau weet je dat nooit.
Volgens mij toen ook gezegd, maar voor alle dames hier: trek echt direct aan de bel als het niet klikt (ik typte krikt :') ) met je kraam. Ze is er voor jou en je baby, en de klik is heel belangrijk.

Ik zat bij een kleiner bureau en die gaven dat ook aan in de intake - meteen bellen, dan sturen we een ander.

Ik denk niet dat je voor een zzper hoeft te kiezen voor een fijne kraamtijd, maar je weet nu wat je wel en niet wil dus wees assertief. Dan komt t heus goed.

Edit: ik bedoel dus dat er bij gewone organisaties ook heus heel veel fijne lieve kraamverzorgsters zijn, dus dat er zeker een 'normale' voor jou is.
Kwak
  maandag 31 juli 2017 @ 16:26:50 #275
409579 LuDann
All the way
pi_172809068
Dank jullie wel voor de lieve en steunende opmerkingen, dat doet me echt goed.

@Wup: Ik heb inmiddels een berichtje terug gehad waarin ze zegt dat ze me niet teleur wil stellen en er daarom vanaf ziet. Het voelt een beetje als een smoes ofzo, maar goed. Ik zit nu ook een beetje te kijken naar kleine kraambureautjes inderdaad. Maar heb je dan geen grote kans op het krijgen van 2 verschillende kramen?

Ik heb ook op een lokale FB groep om aanraders gevraagd en daar zat wel wat tussen. Op die site van Skittles had ik eerder al zitten kijken, dat zijn ook nog wel kanshebbers.

Op zich hoef ik niet perse iemand die zich helemaal thuis voelt bij wat wij exact zoeken, zolang ze maar sensitief en invoelend is en niet over me heen walst. En echt het liefst maak ik vooraf kennis met haar, dat zou echt een hoop spanning bij me wegnemen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')