abonnement Unibet Coolblue
pi_172396940
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 20:06 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Het gaat niet altijd om van te voren ergens over nadenken, maar om open te staan voor kritiek als je iets gezegd hebt wat ook anders zou kunnen als iemand aangeeft dat kwetsend te vinden.
Volgens mij zijn er maar weinig mensen in dit topic die daar niet voor open staan.
pi_172396943
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 20:14 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Zie mijn edit :6 En bedankt voor de url.
Kan niet aan zo'n irritante vislijn. Kijk maar op de url ;)
  donderdag 13 juli 2017 @ 20:17:12 #153
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_172396978
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 20:15 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Kan niet aan zo'n irritante vislijn. Kijk maar op de url ;)
O+
pi_172396986
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 20:07 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Die lijn is vrij helder, jij geeft aan je niet oké te voelen bij de term. De ander (ik) gebruikt hem niet meer.

En soms geven hele groepen aan dat een bepaald label niet tof is. (Neger, nicht, flikker, half omgebouwde vrouw, pot, fatty, enzovoorts). En die term gebruik je dan ook niet.
Kom je ook een keer Robin boos aankijken als ze de term 'gristenhond' gebruikt? O+
freedom is just another word for nothing left to lose
  donderdag 13 juli 2017 @ 20:17:43 #155
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_172396995
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 20:14 schreef Lot_1 het volgende:

[..]

Ik geloof dat het gros van de mensen in een open gesprek daar ook wel voor open staat toch? Ik vind het nu een leerzame discussie. Terwijl ik wel begreep dat men afhaakte bij het begin met de felle anti-jamie opmerkingen/linkjes. Je felheid is begrijpelijk als je je achtergrond kent. En wellicht zou je toon niet uit moeten maken. Maar dat doet het helaas wel, dus als je meer begrip wilt dan is een noodzakelijke voorwaarde dat je met geduld een discussie in gaat.
Mensen horen nu eenmaal niet graag dat ze dingen op een andere manier moeten zien/zeggen.
Post van de dag.
Spoilers!
pi_172397002
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 20:17 schreef gcjoel het volgende:

[..]

O+
Puur uit rebelsheid dingen die uitzoeken die niet aan een vislijn kunnen oO/
  donderdag 13 juli 2017 @ 20:18:24 #157
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_172397010
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 20:17 schreef Lot_1 het volgende:

[..]

Kom je ook een keer Robin boos aankijken als ze de term 'gristenhond' gebruikt? O+
Ja, dat was niet chique inderdaad.
Spoilers!
  Official ESF Kreviewer donderdag 13 juli 2017 @ 20:18:39 #158
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_172397016
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 20:14 schreef Lot_1 het volgende:

Mensen horen nu eenmaal niet graag dat ze dingen op een andere manier moeten zien/zeggen.
Dat vind ik wel wat simplistisch. Er zijn ook gewoon mensen die het er principieel niet mee eens zijn.
Ik snap sowieso niet zo goed dat je perse andere mensen moet overtuigen dat jouw visie de beste is. Je gaat toch niet iedereen aan jouw kant krijgrn. Verspilde negatieve energie, zeker op het internet.
  donderdag 13 juli 2017 @ 20:18:43 #159
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_172397018
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 20:17 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Puur uit rebelsheid dingen die uitzoeken die niet aan een vislijn kunnen oO/
Tss :{w
Spoilers!
pi_172397031
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 20:17 schreef Lot_1 het volgende:

[..]

Kom je ook een keer Robin boos aankijken als ze de term 'gristenhond' gebruikt? O+
nee dan ben jij de enige die protesteert
pi_172397035
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 20:14 schreef Lot_1 het volgende:

[..]

Ik geloof dat het gros van de mensen in een open gesprek daar ook wel voor open staat toch? Ik vind het nu een leerzame discussie. Terwijl ik wel begreep dat men afhaakte bij het begin met de felle anti-jamie opmerkingen/linkjes. Je felheid is begrijpelijk als je je achtergrond kent. En wellicht zou je toon niet uit moeten maken. Maar dat doet het helaas wel, dus als je meer begrip wilt dan is een noodzakelijke voorwaarde dat je met geduld een discussie in gaat.
Mensen horen nu eenmaal niet graag dat ze dingen op een andere manier moeten zien/zeggen.
Ik vind het op zich wel fijn, omdat ik gedwongen word om even weer na te denken. Maar ik heb hier binnen de SC niet echt de indruk dat hier mensen zitten die je op FB wel tegenkomt. Die idioten die kwak (of mij) uitschelden om uiterlijk/bril/werk.
Alleen krijg ik soms het gevoel, ben je niet voor me dan ben je tegen me. En ik weet, ik heb ook best een uitgesproken mening over zaken. Maar laat wel mensen op een rustige manier hun mening vormen (of zelfs wijzigen). Eerder waren zowel Krea als Ludolf ook nogal anti moslim/vluchteling en dat nuanceert naar mijn idee ook al.
We have far more in common than that which devides us..
pi_172397039
Krea: heb jij wel eens gehad dat mensen je iets noemden wat je echt vervelend vond? (Ik neem nu aan dat Tukkeloer je niet echt raakte). Zo ja, hoe reageer je daarop/wat is voor jou de grens?
freedom is just another word for nothing left to lose
  Official ESF Kreviewer donderdag 13 juli 2017 @ 20:20:50 #163
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_172397079
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 20:17 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Post van de dag.
Alle andere posts zijn nu minder waard.
  Official ESF Kreviewer donderdag 13 juli 2017 @ 20:23:24 #164
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_172397138
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 20:19 schreef Lot_1 het volgende:
Krea: heb jij wel eens gehad dat mensen je iets noemden wat je echt vervelend vond? (Ik neem nu aan dat Tukkeloer je niet echt raakte). Zo ja, hoe reageer je daarop/wat is voor jou de grens?
Op het internet? Nee. Ik ben niet te beledigen. Hooguit te vermaken.

Normaal gesproken reageer ik dan zo: :').

Maar dat doe ik hier niet meer, want dan reageer ik niet op de inhoud.
  donderdag 13 juli 2017 @ 20:27:03 #165
63722 z80
I fink you freaky
pi_172397237
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 19:30 schreef mjan het volgende:

[..]

O+

Verder heb ik een algemene vraag, mensen: ik las in het tweede linkje van Kwak (over concern trolling) dat correlatie geen causaliteit inhoudt (geen speld tussen te krijgen natuurlijk) en dat er daarom geen causaal verband kan worden gelegd tussen diabetes en overgewicht. Is dat echt zo? Want ik ben/was er echt van overtuigd dat er in het geval van diabetes vrij weinig twijfel over was (afgezien van het feit dat er natuurlijk altijd en overal aan getwijfeld moet worden)?

Verlicht mij, gaarne!
Er staan wel meer halve waarheden in de geplaatste links. Teveel om er inhoudelijk op te reageren.
Maar wie heel hard schreeuwt heeft blijkbaar gelijk als ik zo lees. (nog niet verder naar onder gelezen)
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_172397258
quote:
5s.gif Op donderdag 13 juli 2017 20:18 schreef Kreator het volgende:

[..]

Dat vind ik wel wat simplistisch. Er zijn ook gewoon mensen die het er principieel niet mee eens zijn.
Ik snap sowieso niet zo goed dat je perse andere mensen moet overtuigen dat jouw visie de beste is. Je gaat toch niet iedereen aan jouw kant krijgrn. Verspilde negatieve energie, zeker op het internet.
Allereerst: ik lees net nog dat lucky vanaf nu geen 'negroide' zal zeggen dus verspilde energie lijkt het me niet per se.

Ten tweede doelde ik op dingen zeggen die de ander als kwetsend ervaart. Daar kun je het niet mee oneens zijn. Je kunt wel vinden dat de ander zich aanstelt en dat is wat lastig objectief te meten maar in theorie kun je daar gelijk in hebben. Alleen valt dat moeilijk te beoordelen als je niet weet hoe het is om zo genoemd/benaderd te worden te worden. Dus moet je wel erg goede argumenten hebben en die op een fijngevoelige manier over weten te brengen.
Of je bent koppig en het interesseert je niet dat je de ander kwetst. Dan ben je gewoon een troll/klootzak :P
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_172397306
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 20:17 schreef Lot_1 het volgende:

[..]

Kom je ook een keer Robin boos aankijken als ze de term 'gristenhond' gebruikt? O+
Als jij bij Robin aankaart daar issues mee te hebben en die post vervolgens: " :') " dan heb je mij achter je hoor.
  donderdag 13 juli 2017 @ 20:30:22 #168
63722 z80
I fink you freaky
pi_172397333
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 19:37 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Het wordt gezien als de meest logische oorzaak (ook omdat het past in de retoriek van overgewichtprevwntie) maar hoe het precies zit is volgens mij nog niet helemaal duidelijk.

Er schijnt een grote mate van genetica bij betrokken te zijn, de oorzaak/gevolgrelatie zou omgedraaid kunnen zijn (mensen die gevoelig zijn voor type 2 diabetes zouden bijvoorbeeld slechtere hongerregulatie/insulinegevoeligjeid hebben en mede daardoor ook sneller dik worden), etc.

Net als bij hart- en vaatziektes is jarenlang vooral heel anel aangenomen dat het wel een causaal verband moest zijn, want het klinkt zo logisch.

http://mobile.dudasite.co(...)ww.google.nl%2F#2949

http://www.webmd.com/diab(...)e-of-type-2-diabetes

https://www.google.nl/amp(...)eon-peter-attia/amp/

https://www.sciencedaily.com/releases/2007/11/071106133106.htm
Inmiddels is wel duidelijk dat mensen met wat extra kilo's, die diabetes in een vroeg stadium hebben baat hebben bij afvallen. In veel gevallen kan dan zelfs geheel zonder medicijnen het bloedsuiker in toom gehouden worden.
Maar extra spek heeft niets te maken met diabetes 8)7
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_172397397
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 20:19 schreef Lot_1 het volgende:
Krea: heb jij wel eens gehad dat mensen je iets noemden wat je echt vervelend vond? (Ik neem nu aan dat Tukkeloer je niet echt raakte). Zo ja, hoe reageer je daarop/wat is voor jou de grens?
mag alleen Krea wat roepen? :+
Toen ik nog vrij fanatiek aan het rolschaatsen/rollerbladen was ben ik eens nageroepen 'wat een varkenspoten'. Nou heb ik ook dikke korte pootjes en toen nog meer want zwaarder dan nu dus kon me iets voorstellen bij de opmerking maar was wel flink geraakt.
Ik heb rolschaatsen al lang de deur uit gedaan maar ik loop nu ook nooit meer in korte broek in de stad, mijn keuze want het is gewoon geen gezicht.
Dus.
pi_172397459
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 20:30 schreef z80 het volgende:

[..]

Inmiddels is wel duidelijk dat mensen met wat extra kilo's, die diabetes in een vroeg stadium hebben baat hebben bij afvallen. In veel gevallen kan dan zelfs geheel zonder medicijnen het bloedsuiker in toom gehouden worden.
Maar extra spek heeft niets te maken met diabetes 8)7
Correlatie is geen causatie.
  donderdag 13 juli 2017 @ 20:35:04 #171
63722 z80
I fink you freaky
pi_172397504
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 19:56 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Maar LHO zet het wel heel agressief neer. En niet open voor discussie maar "ik vind het zo, dus is het zo". Dat strijkt mij ook wel eens tegen de haren in.
Verder heb ik helemaal niet het gevoel dat Krea erg vrouw onvriendelijk is. Dan vind ik het gebrek aan respect voor de eigen mening van iemand veel erger.
Dat doek kwak ook. Zal wel de manier zijn zoals Hollanders reageren. Nederlanders laten alle ruimte voor discussies.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_172397588
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 19:20 schreef FranticDJ het volgende:

Ik heb een lvl 80 orc hunter 8-)
Ik heb een lvl 110 mage en een lvl 110 hunter.

En ik vermaak me, als lurker en oudgediende van deze SC, kostelijk met het kinderachtige gedoe alhier. Hoe meer wijn ik drink, hoe vermakelijker de discussies 😂
  Official ESF Kreviewer donderdag 13 juli 2017 @ 20:39:26 #173
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_172397649
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 20:27 schreef Lot_1 het volgende:

[..]

Allereerst: ik lees net nog dat lucky vanaf nu geen 'negroide' zal zeggen dus verspilde energie lijkt het me niet per se.

Ten tweede doelde ik op dingen zeggen die de ander als kwetsend ervaart. Daar kun je het niet mee oneens zijn. Je kunt wel vinden dat de ander zich aanstelt en dat is wat lastig objectief te meten maar in theorie kun je daar gelijk in hebben. Alleen valt dat moeilijk te beoordelen als je niet weet hoe het is om zo genoemd/benaderd te worden te worden. Dus moet je wel erg goede argumenten hebben en die op een fijngevoelige manier over weten te brengen.
Of je bent koppig en het interesseert je niet dat je de ander kwetst. Dan ben je gewoon een troll/klootzak :P
Ik snap wat je zegt. Maar waar trekken we de grens? Als iemand vrij onderbouwd zegt dat ze een boterkuipjes-trauma heeft, moet heel Nederland dan het woord mijden?
Iets minder teer bloempje mag van mij best wel af en toe.

Ik beledig niemand hier persoonlijk als ik neger zeg. Het is allemaal overdreven politieke correctheid.
  donderdag 13 juli 2017 @ 20:40:07 #174
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_172397669
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 20:30 schreef z80 het volgende:

[..]

Inmiddels is wel duidelijk dat mensen met wat extra kilo's, die diabetes in een vroeg stadium hebben baat hebben bij afvallen. In veel gevallen kan dan zelfs geheel zonder medicijnen het bloedsuiker in toom gehouden worden.
Maar extra spek heeft niets te maken met diabetes 8)7
Slanke mensen zijn wat gezonder dan dikke mensen, maar alle onderzoek waar dat op baseert is gedaan op mensen die altijd al slank waren. Er is nauwelijks of geen onderzoek gedaan naar afgeslankte mensen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_172397697
quote:
3s.gif Op donderdag 13 juli 2017 20:29 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Als jij bij Robin aankaart daar issues mee te hebben en die post vervolgens: " :') " dan heb je mij achter je hoor.
^O^

(En mocht het een mogelijke 'als' zijn: dat is inderdaad wat Robin doet)
freedom is just another word for nothing left to lose
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')