Ik weet niet hoe productief de beste man is, maar volgens zijn linkedin heeft ie in juli 2016.... oh shit het is al 2017. Nou ja, hier (een deel? van) dat rapport https://www.researchgate.(...)n=publication_detailquote:Op zondag 16 juli 2017 13:35 schreef b2py het volgende:
Kan er niets over vinden, zelfs de naam vna het onderzoek niet..
Als iemand kan lezen wat er op de schermen staat...twitter:maaheuve twitterde op maandag 03-07-2017 om 18:46:34 In Mei geïnaugureerd als lector @Avans_EDI, @AvansHogeschool nu ook de doctortitel voor @DoomernikJack in Antwerpen… https://t.co/qa3MbFuHF8 reageer retweet
Goed verhaal. Overigens valt die rijtijd wel mee. Wat scheelt het in tijd als je van Eindhoven naar Den Haag over de HSL knalt tov de oude situatie over Dordrecht en je zou daar geen stop maken. 5 tot 8 min. En dat is het dan ook.quote:Op maandag 17 juli 2017 09:39 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Ik vind het altijd wel grappig als gezegd wordt dat de "capaciteit van de HSL niet benut wordt". Ja, op zich is het waar dat er weinig HST's rijden en dat de slijtage hoger is met de huidige langzame treinen. Toch zit er op de markt waar onze HSL op acteert ook ergens een productoptimum. Daar wordt vaak totaal niet over nagedacht. Als je alle kosten van alleen de treinexploitatie 1-op-1 doorberekend naar reizigers en gaat kijken hoe lang ze bereid zijn meer te betalen voor de extra snelheid dan valt op dat dit heel snel scheeftgroeit op deze afstanden als harder gaat dan 160 km/h. 200 km/h lijkt nog goed te gaan maar nog harder levert weinig rijtijdwinst op maar wel fors hogere kosten.
Deze berekening is voor de HSL-zuid nooit uitgevoerd maar bij de Hanzelijn hebben ze dat ooit wel gedaan. Daaruit kwam naar voren dat de 200 km/h-variant ten opzichte van 160 km/h licht negatief uitkwam als je de vergelijking gaat maken tussen de extra opbrengsten en extra kosten die dat geeft.
twitter:OvDRail_Joey twitterde op maandag 17-07-2017 om 11:10:00 Ana Paulowna: Soms is de oorzaak van een overwegstoring vrij duidelijk..... https://t.co/dq5OJeWKvx reageer retweet
Dan zeg je volgens mij impliciet dat NS niets te verwijten valt en geen fouten heeft gemaakt, quite the opposite.quote:Op maandag 17 juli 2017 11:25 schreef Cherna het volgende:
[..]
Goed verhaal. Overigens valt die rijtijd wel mee. Wat scheelt het in tijd als je van Eindhoven naar Den Haag over de HSL knalt tov de oude situatie over Dordrecht en je zou daar geen stop maken. 5 tot 8 min. En dat is het dan ook.
Mijn persoonlijke mening is dat die hele HSL en Fyra NS enorme schade heeft toegebracht. En dan de aanbesteding in Limburg. Wat een fiasco.
Nee juist NS heeft in iedergeval bij die aanbesteding blunders gemaakt. En niet zo weinig ook. Die HSL is ook een overheid die wel 100% aandeelhouder zijn. Maar NS had zich nooit aan die HSL moeten wagen en dat aan andere partijen overlaten. Maar dat is mijn mening.quote:Op maandag 17 juli 2017 11:30 schreef b2py het volgende:
[..]
Dan zeg je volgens mij impliciet dat NS niets te verwijten valt en geen fouten heeft gemaakt, quite the opposite.
De NS had destijds met IC Max een realistisch bod gedaan met integratie van de HSL in het binnenlandse net en voor het buitenlandse deel samenwerking met de Belgen en Fransen.quote:Op maandag 17 juli 2017 11:35 schreef Cherna het volgende:
[..]
Nee juist NS heeft in iedergeval bij die aanbesteding blunders gemaakt. En niet zo weinig ook. Die HSL is ook een overheid die wel 100% aandeelhouder zijn. Maar NS had zich nooit aan die HSL moeten wagen en dat aan andere partijen overlaten. Maar dat is mijn mening.
Vrij duidelijk? Het enige wat ik denk is "HOE DAN?"quote:Op maandag 17 juli 2017 11:27 schreef boriq het volgende:[ afbeelding ]twitter:OvDRail_Joey twitterde op maandag 17-07-2017 om 11:10:00 Ana Paulowna: Soms is de oorzaak van een overwegstoring vrij duidelijk..... https://t.co/dq5OJeWKvx reageer retweet
Inderdaad. En met betrekking op die aanbesteding in Limburg wacht hun nog een boete van meer dan 40 miljoen. Dat zijn toch wel zaken die mij storen.quote:Op maandag 17 juli 2017 11:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De NS had destijds met IC Max een realistisch bod gedaan met integratie van de HSL in het binnenlandse net en voor het buitenlandse deel samenwerking met de Belgen en Fransen.
Het bod voldeed niet aan de vraag en was in die politieke tijd van zoveel mogelijk geld verdienen 'niet goed genoeg'. Toen is aangestuurd op een aanbesteding en hierdoor is het al 18 jaar kwakkelen doordat fout op fout gestapeld is door allerlei partijen.
Ik doelde zelfs niet eens op Limburg, NS heeft ook hopeloos gefaald op het HSL dossier.quote:Op maandag 17 juli 2017 11:43 schreef Cherna het volgende:
Die aanbesteding geven ze zelfs toe en hebben het zelf naar buiten gebracht. Die HSL heeft een commissie laten zien dat het compleet uit de hand is gelopen. Natuurlijk ook dank zij een ondeskundige overheid.
Tja als je van een overheid afhankelijk bent maak je ook als NS fouten. Daar waren wel meer partijen niet goed bezig.quote:Op maandag 17 juli 2017 11:50 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik doelde zelfs niet eens op Limburg, NS heeft ook hopeloos gefaald op het HSL dossier.
maar dat staat compleet los van het gepruts op de HSLquote:Op maandag 17 juli 2017 11:50 schreef Cherna het volgende:
[..]
Inderdaad. En met betrekking op die aanbesteding in Limburg wacht hun nog een boete van meer dan 40 miljoen. Dat zijn toch wel zaken die mij storen.
Het gepruts van NS op die HSL is mede ook veroorzaakt door een overheid.quote:Op maandag 17 juli 2017 11:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
maar dat staat compleet los van het gepruts op de HSL
Je bedoelt dat belachelijk hoge bod dat NS zelf heeft ingediend?quote:Op maandag 17 juli 2017 11:52 schreef Cherna het volgende:
[..]
Tja als je van een overheid afhankelijk bent maak je ook als NS fouten. Daar waren wel meer partijen niet goed bezig.
Als er genoeg kennis bij de overheid had gezeten was er veel minder gepruts geweest, ook van de NS.quote:Op maandag 17 juli 2017 11:52 schreef Cherna het volgende:
[..]
Tja als je van een overheid afhankelijk bent maak je ook als NS fouten. Daar waren wel meer partijen niet goed bezig.
Waar een overheid al had kunnen bedenken dat dat niet realistisch zou zijn was daar kennis aanwezig geweest. Bovendien als 100% aandeelhouder kun je daar wel iets bij bedenken.quote:Op maandag 17 juli 2017 11:54 schreef b2py het volgende:
[..]
Je bedoelt dat belachelijk hoge bod dat NS zelf heeft ingediend?
"Het is de schuld van de overheid want zij accepteren ons bod waarvan wij wisten dat het absurd hoog was en zij hadden het niet gezien en nu moeten wij op blaren zitten."quote:Op maandag 17 juli 2017 11:58 schreef Cherna het volgende:
[..]
Waar een overheid al had kunnen bedenken dat dat niet realistisch zou zijn was daar kennis aanwezig geweest. Bovendien als 100% aandeelhouder kun je daar wel iets bij bedenken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |