abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_172456691
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 13:35 schreef b2py het volgende:
Kan er niets over vinden, zelfs de naam vna het onderzoek niet..
Ik weet niet hoe productief de beste man is, maar volgens zijn linkedin heeft ie in juli 2016.... oh shit het is al 2017. Nou ja, hier (een deel? van) dat rapport https://www.researchgate.(...)n=publication_detail
pi_172456967
Kijk, dit ziet er al heel anders uit. Er wordt dan ook met geen woord over Icd gerept als ik er even snel doorheen skim.
Zo te zien is de krant op een oud onderzoek gestuit en is het komkommertijd, dus hebben ze de beste man gebeld voor commentaar en wilden ze per se wat woorden over de Fyra om het smeu´g te maken :')
pi_172457153
maaheuve twitterde op maandag 03-07-2017 om 18:46:34 In Mei ge´naugureerd als lector @Avans_EDI, @AvansHogeschool nu ook de doctortitel voor @DoomernikJack in Antwerpen… https://t.co/qa3MbFuHF8 reageer retweet
Als iemand kan lezen wat er op de schermen staat...
  maandag 17 juli 2017 @ 09:39:52 #229
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_172478429
registreer om deze reclame te verbergen
Ik vind het altijd wel grappig als gezegd wordt dat de "capaciteit van de HSL niet benut wordt". Ja, op zich is het waar dat er weinig HST's rijden en dat de slijtage hoger is met de huidige langzame treinen. Toch zit er op de markt waar onze HSL op acteert ook ergens een productoptimum. Daar wordt vaak totaal niet over nagedacht. Als je alle kosten van alleen de treinexploitatie 1-op-1 doorberekend naar reizigers en gaat kijken hoe lang ze bereid zijn meer te betalen voor de extra snelheid dan valt op dat dit heel snel scheeftgroeit op deze afstanden als harder gaat dan 160 km/h. 200 km/h lijkt nog goed te gaan maar nog harder levert weinig rijtijdwinst op maar wel fors hogere kosten.

Deze berekening is voor de HSL-zuid nooit uitgevoerd maar bij de Hanzelijn hebben ze dat ooit wel gedaan. Daaruit kwam naar voren dat de 200 km/h-variant ten opzichte van 160 km/h licht negatief uitkwam als je de vergelijking gaat maken tussen de extra opbrengsten en extra kosten die dat geeft.
pi_172478534
Hoe meer treinen er rijden op de HSL, des te goedkoper een treinpad en dus een stoel wordt toch?
  maandag 17 juli 2017 @ 09:54:43 #231
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_172478647
Dat speelt nog naast wat ik zeg. Dus dat is verder niet per se relevant.
pi_172478850
registreer om deze reclame te verbergen
Nouja, als je het hebt over niet benutte capaciteit, het opvoeren van het aantal treinen in relatie tot de kosten lijkt me dat wel relevant maar ik kan wat over het hoofd zien.
  maandag 17 juli 2017 @ 10:35:40 #233
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_172479319
Het speelt wel in het totale plaatje uiteraard mee maar voor het verschil tussen 200 en 300 maakt het qua prijs van de reiziger niet zoveel uit. Het zit er bij in of niet, dat maakt niet dat het verschil tussen 200 en 300 ineens zoveel groter of kleiner is. Maar je kan het ook omdraaien: Dan is iedere euro die extra moet worden uitgegeven waar weinig extra waarde voor staat er een teveel.
  maandag 17 juli 2017 @ 11:25:30 #234
321876 Cherna
Fuck the System
pi_172480087
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 09:39 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Ik vind het altijd wel grappig als gezegd wordt dat de "capaciteit van de HSL niet benut wordt". Ja, op zich is het waar dat er weinig HST's rijden en dat de slijtage hoger is met de huidige langzame treinen. Toch zit er op de markt waar onze HSL op acteert ook ergens een productoptimum. Daar wordt vaak totaal niet over nagedacht. Als je alle kosten van alleen de treinexploitatie 1-op-1 doorberekend naar reizigers en gaat kijken hoe lang ze bereid zijn meer te betalen voor de extra snelheid dan valt op dat dit heel snel scheeftgroeit op deze afstanden als harder gaat dan 160 km/h. 200 km/h lijkt nog goed te gaan maar nog harder levert weinig rijtijdwinst op maar wel fors hogere kosten.

Deze berekening is voor de HSL-zuid nooit uitgevoerd maar bij de Hanzelijn hebben ze dat ooit wel gedaan. Daaruit kwam naar voren dat de 200 km/h-variant ten opzichte van 160 km/h licht negatief uitkwam als je de vergelijking gaat maken tussen de extra opbrengsten en extra kosten die dat geeft.
Goed verhaal. Overigens valt die rijtijd wel mee. Wat scheelt het in tijd als je van Eindhoven naar Den Haag over de HSL knalt tov de oude situatie over Dordrecht en je zou daar geen stop maken. 5 tot 8 min. En dat is het dan ook.

Mijn persoonlijke mening is dat die hele HSL en Fyra NS enorme schade heeft toegebracht. En dan de aanbesteding in Limburg. Wat een fiasco.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  maandag 17 juli 2017 @ 11:27:40 #235
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_172480126
OvDRail_Joey twitterde op maandag 17-07-2017 om 11:10:00 Ana Paulowna: Soms is de oorzaak van een overwegstoring vrij duidelijk..... https://t.co/dq5OJeWKvx reageer retweet
DE7QrJ8WAAA1XTs.jpg

:X
pi_172480187
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 11:25 schreef Cherna het volgende:

[..]

Goed verhaal. Overigens valt die rijtijd wel mee. Wat scheelt het in tijd als je van Eindhoven naar Den Haag over de HSL knalt tov de oude situatie over Dordrecht en je zou daar geen stop maken. 5 tot 8 min. En dat is het dan ook.

Mijn persoonlijke mening is dat die hele HSL en Fyra NS enorme schade heeft toegebracht. En dan de aanbesteding in Limburg. Wat een fiasco.
Dan zeg je volgens mij impliciet dat NS niets te verwijten valt en geen fouten heeft gemaakt, quite the opposite.
  maandag 17 juli 2017 @ 11:35:04 #237
321876 Cherna
Fuck the System
pi_172480270
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 11:30 schreef b2py het volgende:

[..]

Dan zeg je volgens mij impliciet dat NS niets te verwijten valt en geen fouten heeft gemaakt, quite the opposite.
Nee juist NS heeft in iedergeval bij die aanbesteding blunders gemaakt. En niet zo weinig ook. Die HSL is ook een overheid die wel 100% aandeelhouder zijn. Maar NS had zich nooit aan die HSL moeten wagen en dat aan andere partijen overlaten. Maar dat is mijn mening.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  maandag 17 juli 2017 @ 11:43:07 #238
321876 Cherna
Fuck the System
pi_172480437
Die aanbesteding geven ze zelfs toe en hebben het zelf naar buiten gebracht. Die HSL heeft een commissie laten zien dat het compleet uit de hand is gelopen. Natuurlijk ook dank zij een ondeskundige overheid.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_172480448
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 11:35 schreef Cherna het volgende:

[..]

Nee juist NS heeft in iedergeval bij die aanbesteding blunders gemaakt. En niet zo weinig ook. Die HSL is ook een overheid die wel 100% aandeelhouder zijn. Maar NS had zich nooit aan die HSL moeten wagen en dat aan andere partijen overlaten. Maar dat is mijn mening.
De NS had destijds met IC Max een realistisch bod gedaan met integratie van de HSL in het binnenlandse net en voor het buitenlandse deel samenwerking met de Belgen en Fransen.

Het bod voldeed niet aan de vraag en was in die politieke tijd van zoveel mogelijk geld verdienen 'niet goed genoeg'. Toen is aangestuurd op een aanbesteding en hierdoor is het al 18 jaar kwakkelen doordat fout op fout gestapeld is door allerlei partijen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 17 juli 2017 @ 11:46:26 #240
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_172480509
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 11:27 schreef boriq het volgende:
OvDRail_Joey twitterde op maandag 17-07-2017 om 11:10:00 Ana Paulowna: Soms is de oorzaak van een overwegstoring vrij duidelijk..... https://t.co/dq5OJeWKvx reageer retweet
[ afbeelding ]

:X
Vrij duidelijk? :? Het enige wat ik denk is "HOE DAN?" :o
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
PR: 2x2: 14,56 3x3: 57,51 4x4: 3:50,841 5x5: 9:06,15
  maandag 17 juli 2017 @ 11:50:29 #241
321876 Cherna
Fuck the System
pi_172480586
quote:
14s.gif Op maandag 17 juli 2017 11:43 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

De NS had destijds met IC Max een realistisch bod gedaan met integratie van de HSL in het binnenlandse net en voor het buitenlandse deel samenwerking met de Belgen en Fransen.

Het bod voldeed niet aan de vraag en was in die politieke tijd van zoveel mogelijk geld verdienen 'niet goed genoeg'. Toen is aangestuurd op een aanbesteding en hierdoor is het al 18 jaar kwakkelen doordat fout op fout gestapeld is door allerlei partijen.
Inderdaad. En met betrekking op die aanbesteding in Limburg wacht hun nog een boete van meer dan 40 miljoen. Dat zijn toch wel zaken die mij storen.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_172480593
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 11:43 schreef Cherna het volgende:
Die aanbesteding geven ze zelfs toe en hebben het zelf naar buiten gebracht. Die HSL heeft een commissie laten zien dat het compleet uit de hand is gelopen. Natuurlijk ook dank zij een ondeskundige overheid.
Ik doelde zelfs niet eens op Limburg, NS heeft ook hopeloos gefaald op het HSL dossier.
  maandag 17 juli 2017 @ 11:52:16 #243
321876 Cherna
Fuck the System
pi_172480612
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 11:50 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik doelde zelfs niet eens op Limburg, NS heeft ook hopeloos gefaald op het HSL dossier.
Tja als je van een overheid afhankelijk bent maak je ook als NS fouten. Daar waren wel meer partijen niet goed bezig.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_172480617
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 11:50 schreef Cherna het volgende:

[..]

Inderdaad. En met betrekking op die aanbesteding in Limburg wacht hun nog een boete van meer dan 40 miljoen. Dat zijn toch wel zaken die mij storen.
maar dat staat compleet los van het gepruts op de HSL
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 17 juli 2017 @ 11:54:25 #245
321876 Cherna
Fuck the System
pi_172480638
quote:
14s.gif Op maandag 17 juli 2017 11:52 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

maar dat staat compleet los van het gepruts op de HSL
Het gepruts van NS op die HSL is mede ook veroorzaakt door een overheid.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_172480642
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 11:52 schreef Cherna het volgende:

[..]

Tja als je van een overheid afhankelijk bent maak je ook als NS fouten. Daar waren wel meer partijen niet goed bezig.
Je bedoelt dat belachelijk hoge bod dat NS zelf heeft ingediend?
pi_172480658
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 11:52 schreef Cherna het volgende:

[..]

Tja als je van een overheid afhankelijk bent maak je ook als NS fouten. Daar waren wel meer partijen niet goed bezig.
Als er genoeg kennis bij de overheid had gezeten was er veel minder gepruts geweest, ook van de NS.

Waarom het bij regionale aanbestedingen beter gaat? De lokale en regionale overheden zitten er als concessieverlener veel strakker op.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 17 juli 2017 @ 11:57:06 #248
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_172480687
Hier is iemand een straatje schoon aan het vegen :')
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
PR: 2x2: 14,56 3x3: 57,51 4x4: 3:50,841 5x5: 9:06,15
  maandag 17 juli 2017 @ 11:58:46 #249
321876 Cherna
Fuck the System
pi_172480725
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 11:54 schreef b2py het volgende:

[..]

Je bedoelt dat belachelijk hoge bod dat NS zelf heeft ingediend?
Waar een overheid al had kunnen bedenken dat dat niet realistisch zou zijn was daar kennis aanwezig geweest. Bovendien als 100% aandeelhouder kun je daar wel iets bij bedenken.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_172480756
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 11:58 schreef Cherna het volgende:

[..]

Waar een overheid al had kunnen bedenken dat dat niet realistisch zou zijn was daar kennis aanwezig geweest. Bovendien als 100% aandeelhouder kun je daar wel iets bij bedenken.
"Het is de schuld van de overheid want zij accepteren ons bod waarvan wij wisten dat het absurd hoog was en zij hadden het niet gezien en nu moeten wij op blaren zitten."
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')