Dagoduck | dinsdag 11 juli 2017 @ 17:35 |
Etappe 10: Périgueux - Bergerac, 178 km Na de eerste rustdag is het altijd een mooi moment om de voorlopige balans op te maken en kort even terug te kijken op de eerste week van de Tour. De ronde begon met een tijdrit in Düsseldorf, die helaas werd ontsierd door regen en valpartijen. De Tour was amper begonnen en met Valverde en Izagirre waren we al twee belangrijke renners kwijt. De overwinning ging naar Geraint Thomas en daardoor was de gele trui al meteen in het bezit van Team Sky. In de dagen daarna waren er wat sprintritten zonder veel historie. Kittel won in Luik en daarna was Sagan succesvol op het muurtje in Longwy. De dag daarna was er een overwinning voor Demare, maar alle aandacht ging uit naar Sagan en Cavendish. We zijn bijna een week verder, maar er is nog steeds discussie over. Hoe dan ook, Cavendish brak zijn sleutelbeen en kon naar huis, Sagan werd dan weer uitgesloten en kon zodoende ook terug naar zijn vrouw. Een dag later was het tijd voor de eerste aankomst bergop van de Tour, La Planche des Belles Filles. Fabio Aru reed hier weg van iedereen en won met een aardige voorsprong op de andere favorieten. Chris Froome nam de gele trui over van Thomas en heeft die trui tot de dag van vandaag in bezit. Na La Planche des Belles Filles kregen we twee vlakke ritten zonder een goed verhaal. Twee overwinning voor Kittel, die zijn totaal naar drie wist te brengen. Gelukkig gingen we in het weekend de bergen in en we kregen twee schitterende ritten voorgeschoteld. De eerste van die twee eindige op Station des Rousses en na een dag vol spanning en sensatie ging de overwinning naar de ijzersterk rijdende Lilian Calmejane, die een goed rijdende Robert Gesink wist af te troeven. Voor Gesink had het zijn eerste van vele pogingen moeten zijn om een rit te winnen, maar minder dan een dag later lag hij ineens op het asfalt. De laatste rit voor de rustdag werd een dag vol valpartijen. Hij en Mori waren de eerste slachtoffers, later zouden onder meer Thomas en Porte volgen. Meteen een aantal belangrijke renners weg, maar daar stond dan wel weer tegenover dat we een spannende koers te zien kregen. Een dag vol demarrages, vooral in de kopgroep. Uiteindelijk bleek Warren Barguil de sterkste van de kopgroep te zijn, maar de groep der favorieten hield er ook aardig de gang in en zo bleef de afstand naar Barguil overbrugbaar. In de laatste afdaling van de dag reed Bardet naar Barguil toe en op een klein knikje omhoog liet hij Barguil ter plaatse. Helaas voor hem kende Fuglsang een goede dag en zodoende reed Astana met twee renners in de achtervolging. Bardet werd bijgehaald en dus draaide het uit op een sprint met een groepje van zes. Uran, met een kapotte derailleur dankzij de valpartij van Porte en Martin, kon alleen op de grote plaat sprinten, maar gelukkig voor hem ging Fuglsang aan, kon hij daardoor op stoom komen en wist hij de opkomende Barguil nipt voor te blijven. Weer een fotofinish, redelijk uniek dat er in een paar dagen tijd twee keer zo'n miniem verschil is. Voor het vervolg van de Tour was het geen beste rit, want we zijn een paar belangrijke renners kwijt. Porte had het Froome nog moeilijk kunnen maken, maar nu lijkt het toch vooral te moeten komen van Bardet en Aru. Of het daadwerkelijk slecht is voor de koers gaan we de komende dagen niet zien, want voor we de Pyreneeën bereiken krijgen de sprinters eerst nog twee kansen. De tweede week start in Périgueux, een stad met 31,500 inwoners in de Dordogne. Het is de vierde keer dat de stad voorkomt in de Tour en het bijzondere is dat Périgueux tot nu toe altijd gelinkt is aan de finishplaats van vandaag, Bergerac. In het verleden hebben we twee keer een rit van Bergerac naar Périgueux gezien en dit wordt de tweede keer dat we van Périgueux naar Bergerac rijden. Een aparte bijkomstigheid is dit pas de eerste keer is dat er een rit in lijn wordt georganiseerd tussen de steden. De voorgaande keren was er steeds een tijdrit tussen de steden. Zo was er in 1961 een tijdrit van 74 kilometer, startend in Bergerac, die werd gewonnen door Jacques Anquetil. In 1994 was er dan weer een tijdrit met start in Périgueux, van 64 kilometer, gewonnen door Miguel Indurain. Drie jaar geleden was de Tour hier ook, met een tijdrit die weer 10 kilometer korter was. 54 kilometer, met start in Bergerac en einde in de startplaats van deze rit, gewonnen door Tony Martin. Altijd klinkende namen in Périgueux, maar ditmaal zal er naar alle waarschijnlijkheid geen tijdrijder winnen. Geen tijdrit van 44 kilometer, maar een rit in lijn van 178 kilometer. Périgueux is een stad die al bijzonder lang bestat. In de eeste eeuw voor Christus woonden de Galliërs hier, maar later werd de stad veroverd door de mannen van Caesar. Overblijfselen uit die tijd zijn tot op de dag van vandaag te zien in de stad, zo staan er nog wat oude torens overeind en is ook nog een deel van het vroegere amfitheater zichtbaar. Ook tijdens de middeleeuwen zijn er nog interessante bouwwerken in Périgueux verrezen, waarbij de kathedraal van Saint-Front het meest in het oog springt. Deze gigantische kerk staat op de werelderfgoedlijst van UNESCO en pelgrims die een bedevaartstocht naar Santiago de Compostela maken passeren onderweg deze kathedraal. Zowel van binnen als van buiten een imponerend gebouw. De renners starten aan de rand van het centrum en rijden tijdens de neutralisatie recht op de kathedraal af. Vervolgens rijden ze naar de rand van de oude binnenstad, waar ze nog even langs de Isle fietsen, voor ze deze rivier vervolgens oversteken om op een grote en brede weg terecht te komen die ze de eerste 30 kilometer van deze rit gaan volgen. Het gaat deze eerste kilometers van de rit behoorlijk rechtdoor, terwijl er door een bosrijke omgeving wordt gefietst. Er staan wat kastelen langs de kant van de weg, maar verder valt er niet veel te beleven. De renners rijden door wat dorpjes en hier zijn nogal wat rotondes, maar buiten de dorpen gaat het steeds rechtdoor. Voorbij het dorpje Fossemagne, na 20 kilometer, loopt de weg vier kilometer vals plat omhoog richting Thenon, waar het peloton rechtsaf slaat om voor het eerst op een andere weg te belanden. Na Thenon gaat het even naar beneden, maar daarna is het weer volledig vlak en fietst men verder over een wat kronkeligere weg door een zeer groene omgeving. Na 40 kilometer komt men in in Montignac, een mooi dorpje aan de oevers van de Vézère. Ze steken die rivier over en fietsen niet lang daarna heel dicht langs de grotten van Lascaux. Deze grotten zijn bijzonder, omdat hier in 1940 een groot aantal rotswandschilderingen werden ontdekt. Deze rotsschilderingen zijn tussen 10.000 à 15.000 jaar oud en het is de rijkst beschilderde prehistorische grot die men tot nu toe heeft gevonden, naar verluidt. Naar het schijnt noemen sommige mensen het zelfs de 'Sixtijnse Kapel van de Paleolithische Kunst', het staan dan ook op de werelderfgoedlijst van UNESCO. Als de grotten achter ons liggen blijven de renners nog een aantal kilometer langs de Vézère fietsen, een rivier die het olijke duo van de NOS zeker zal aanspreken, want uitermate geschikt voor een stevige kanotocht. Tevens staan er een aantal fraaie kastelen langs de rivier, waarbij vooral het Château de Belcayre vanwege zijn opvallende ligging de aandacht opeist. In de buurt van dit prachtige kasteel hebben de renners al ongeveer 50 kilometer afgelegd en ze blijven een tijd door een gebied rijden met nog veel meer kastelen. Zo gaat het over de bochtige, maar brede weg langs de Vézère verder richting Saint-Léon-sur-Vézère, waar ook weer een bekoorlijk kasteeltje staat en bovendien ook nog een acceptabel kerkje. In de vallei van de Vézère zijn de wegen niet volledig vlak, het terrein is zo nu en dan een beetje glooiend, maar veel stelt het niet voor. Van de rivier merken de coureurs weinig, ze rijden voornamelijk door een groen en bosrijk gebied, met af en toe wat landbouw langs de kant van de weg. De rit is dan op papier wel heel saai en waarschijnlijk in de praktijk op, maar we rijden in ieder geval nog door een mooie omgeving. Zo rijden we na 58 kilometer weer over de Vézère om de andere kant van de rivier een keer te gaan bekijken en daardoor komen we dicht in de buurt van La Roque Saint Christophe, een enorme rots die hoog boven de rest van de omgeving uittorent, met een paar inkepingen erin. In die inkepingen hebben sinds de prehistorie mensen gewoond, tegenwoordig doet het dienst als toeristiche attractie. Meer dan 55.000 jaar geleden woonden hier al mensen en in de middeleeuwen, tijdens de Honderdjarige Oorlog, deed de rots nog dienst als vesting, om de vervelende Engelsen buiten te houden. Daar zouden we tijdens deze Tour ook geen problemen mee hebben. Eenmaal op de rots heb je een prachtig uitzicht over de omgeving. Na de passage bij deze rots loopt de weg even kort wat steiler omhoog en vrij snel daarna bereiken we de volgende imponerende rotspartij, waar ook weer een knap staaltje menselijk werd te bewonderen is. Maison Forte de Reignac, een fort gebouwd in de rotsen. Vervolgens fietst men verder langs de rivier richting Tursac en de weg loopt hier nog een paar keer op. Wat stukken aan 5% voor een paar hectometer, maar heel heftig wordt het nooit. Niet genoeg om welke renner dan ook in verlegenheid te brengen. Na deze korte klimmetjes volgt er ook een korte afdaling met wat bochten richting Les Eyzies, waar de renners na 66 kilometer passeren. Hier slaan ze linksaf en laten ze de Vèzere achter zich. Over een grote en brede weg gaat het verder door een land waar onze prehistorische medemens vroeger heeft gewoond. Na een tijdje passeren de coureurs de grotten van Roc du Cazalle, ook met rotswoningen en overblijfselen uit vervlogen tijden. Even verderop ligt er dan weer een andere grot, waar wandschilderingen zijn aangetroffen en weer niet veel later heeft er weer iemand een kasteel op een rots gebouwd. Je kan tijdens deze rit wel aan de gang blijven. Na een kleine 80 kilometer rijden de renners door het dorpje Allas en net buiten dit dorp staat weer een kasteel, want dat is leuk. De weg begint hier overigens ook omhoog te lopen, vier kilometer aan een procentje of drie. Daarna gaat het voorzichtig naar beneden, richting Sarlat-la-Canéda. In deze stad met een mooi middeleeuws centrum komen de renners wat bochten en rotondes tegen maar daarna gaat het rechtdoor richting Vitrac, een dorpje aan de rivier Dordogne. Deze rivier steken we over en vrij snel daarna begint de Côte de Domme, een klim van 3,5 kilometer aan 3,3%. Dit klimmetje van de vierde categorie brengt ons naar het historische stadje Domme, dat boven op een grot gebouwd is. Boven die grot staat dan weer een vesting, met een aantal mooie poorten. Als het goed is rijden de renners ook nog door deze poorten heen, hier ligt dan na 101 kilometer ook ergens de top van de klim verstopt. Vanuit Domme heb je ook een prachtig uitzicht over de omgeving. Na de klim is er een korte afdaling, met een paar haarspeldbochten, maar de weg is breed en het gaat ook weer niet zo enorm steil naar beneden. Na de afdaling steken de renners de Dordogne weer over en daarna slaan ze linksaf, voor een tocht langs deze rivier. De wegen langs de Dordogne zijn behoorlijk vlak, behoorlijk breed en ook nog redelijk recht. De Dordogne is ook weer een mooie rivier, met bijzonder veel hoogtepunten langs de oevers. Zo rijden de renners na 106 kilometer door La Roque-Gageac, een apart dorpje met allemaal kleine huisjes in een rij naast elkaar onder een gigantische rotswand. Van La Roque-Gageac rijdt het peloton verder langs de Dordogne richting Beyzac-et-Cazenac, weer een mooi dorpje, met in dit geval een kasteel boven op een rots die hoog boven het dorp uittorent. We zijn nu al bijna in de buurt van de tussensprint, maar voor die tijd passeren we eerst nog een aantal andere dorpjes met her en der ook nog een kasteel. Kastelenboekje voor deze rit gaat een flinke pil zijn, maar dan geen pil zoals de renners het graag hebben. Na 121 kilometer wordt Saint-Cyprien bereikt en hier is vervolgens de tussensprint. In dit stadje hebben ze tot mijn stomme verbazing geen kasteel, maar dan wel weer een abdij. Als de tussensprint is geweest fietsen de renners over een mooie brug over de Dordogne en daarna fietsen ze aan de andere kant van deze rivier verder, terwijl het terrein wat minder mooi wordt. De prachtige rotswanden verdwijnen en de kastelen verdwijnen als sneeuw voor de zon. Het gaat bijna volledig rechtdoor langs de rivier richting Siorac-en-Périgord en van dit dorp gaat het weer rechtdoor verder over een brede en vlakke weg richting Le Buisson-de-Cadouin. Met 134 kilometer in de benen komt het peloton door Le Buisson en hier verlaten ze de oevers van de Dordogne even voor een kort klimmetje. De Côte du Buisson-de-Cadouin is 2,1 kilometer lang en 5,6% gemiddeld. Een heuveltje van de vierde categorie zonder veel toegevoegde waarde. De renners rijden door een bos over een brede weg, daardoor is de afdaling ook goed te doen. Eenmaal beneden zijn we weer terug bij de Dordogne en die rivier wordt weer een aantal kilometer gevolgd, tot Lalinde. In dit dorpje steken we na 151 kilometer de rivier weer over en daarna gaat het weer grotendeels rechtdoor verder langs de andere kant van de Dordogne. In Lalinde staat overigens nog een chateau, want dat was alweer een tijd geleden. Van Laline fietst men richting Port-de-Couze en in dit stuk van 2,5 kilometer liggen nog wel een paar bochtjes, maar van Port-de-Couze tot Saint-Caprise-de-Lalinde gaat het zes kilometer lang volledig rechtdoor langs een kanaal dat men heeft gegraven langs de Dordogne, terwijl het ook nog eens volledig vlak is. Nadat men het ietwat bochtige historische centrum van dit dorp heeft verleden gaat het weer vier kilometer rechtdoor tot Mouleydier, met alleen een rotonde onderweg. Na Mouleydier gaat het dan weer rechtdoor tot het volgende dorp, met de naam Creysse. Buiten dit dorp zijn we al bijna in Bergerac, maar de organisatie heeft nog een extra lus aan het parcours toegevoegd. Na Creysse komen er kort achter elkaar drie rotondes en bij de derde rotonde gaan de renners linksaf, weg van Bergerac. We zitten nu op tien kilometer van de streep en rijden over een brede provinciale weg, die vier kilometer lang zo goed als rechtdoor loopt. Op iets meer dan vijf kilometer van de streep komen er dan wat bochtjes en daarna een rotonde, waar het peloton rechtsaf moet. Daarna gaat het iets meer dan twee kilometer rechtdoor, op twee flauwe bochtjes na. Op drie kilometer van de streep is er weer een rotonde, daar slaan we rechtsaf en dan wordt er weer eens over de Dordogne gereden. Aan de andere kant van de rivier is er meteen weer een rotonde, waar er weer een bocht naar rechts volgt. Op twee flauwe bochten naar links na gaat het nu rechtdoor tot op iets minder dan een kilometer van de streep. Dan volgt er een scherpe bocht naar links, waarna er een paar honderd meter later weer een scherpe bocht naar links volgt. Vervolgens gaat het in de laatste halve kilometer rechtdoor richting de finish, terwijl de renners over een weg op het lokale sportpark rijden. De wegen zijn steeds extreem breed tijdens deze finale, alleen in de laatste kilometer worden ze iets minder breed, voorts is het bijna volledig vlak. Na 178 is de zoveelste sprintrit van deze Tour dan afgelopen. We eindigen in Bergerac, de stad die bijna onlosmakelijk verbonden lijkt met Périgueux. Gelukkig voor Bergerac zijn ze niet volledig afhankelijk van Périgueux, wat andersom wel zo lijkt te zijn. Bergerac heeft de Tour namelijk vaker mogen verwelkomen. In 2014 nog, daags voor de tijdrit richting Périgueux. De 19e rit van die Tour zou starten in Maubourgnet en eindigen in Bergerac. Onderweg lagen wat klimmetjes, zelfs nog een paar in de buurt van de finishplaats. De Litouwer Ramunas Navardauskas, die tegenwoordig helaas geteisterd wordt door hartproblemen, wist in de slotfase te ontsnappen en onder meer dankzij de hulp van Tom-Jelte Slagter hij bleef in hondenweer het peloton nipt voor. Helaas kent de finale nu geen klimmetjes, waardoor een vergelijkbare aanval minder kans van slagen lijkt te hebben. Ook in 1994 was de Tour nog een dag extra in Bergerac. Toen startte er de dag na de tijdrit nog een rit in deze stad, met finish in Cahors, gewonnen door Jacky Durand. Bergerac is trouwens een stad met bijna 29.000 inwoners en staat vooral bekend vanwege wijn en tabak. Overal in de omgeving wordt er wijn geproduceerd, aan de noordkant van de Dordogne naar het schijnt vooral stevige rode wijn, terwijl het aan de zuidkant dan weer vooral wit zou moeten zijn. Bergerac is een belangrijke toeristische bestemming, omdat je vanaf hier een ideale uitvalsbasis hebt om de streek te verkennen. De stad zelf heeft ook nog wel wat te bieden, zo zijn er liefst drie verschillende musea in Bergerac. Bovendien zijn er een paar schappelijke kerken en kent het historische centrum enkele gezellige smalle straatjes met wat fraaie gebouwen. In een van die straatjes staat een standbeeld van Cyrano van Bergerac. Dat was een Franse schrijver, dichter en militair waarover Edmond Rostand later een toneelstuk zou schrijven. Dat werd later dan weer verfilm. De beste man heeft overigens helemaal niet in Bergerac geleefd, maar dat mag de pret niet drukken. In Périgueux wordt het in de middag een graad of 24, terwijl er bijna geen kans op neerslag is. Er zal een licht briesje zijn, maar harde wind hoeven we niet te verwachten. Bergerac ligt niet ver van Périgueux, maar toch wordt het daar nog net even een klein beetje warmer. 26 graden in de middag, alsnog best goed te doen. Ook daar geen kans op neerslag en naar verwachting niet veel wind. Om 13:10 staan de renners aan het vertrek en na een neutralisatie van 15 minuten gaan de eerste renners waarschijnlijk weer aanvallen terwijl die arme Prudhomme nog niet eens klaar is met zwaaien. Integraal gaat deze rit niet uitgevonden worden, dus hoeft de tv pas een zet te krijgen rond 14:10. Dan missen we wel een paar kastelen, maar er blijven er nog genoeg over. De finish wordt verwacht tussen 17:17 en 17:39. De laatste keer dat er een rit in lijn eindigde in Bergerac werd het een massasprint, alleen reed er nog iemand voor. Met dat scenario hoeven we nu minder rekening te houden, want er zijn in de finale geen klimmetjes meer en bovendien is het de dag na de rustdag. In 2014 was het zo'n beetje de laatste rit van de Tour en waren de benen wat zwaarder dan ze nu zullen zijn. We zijn met Demare dan wel een belangrijke sprinter kwijt, maar er blijven nog genoeg ploegen over die willen rijden voor een sprint. Kittel is de beste, maar dat lijkt de andere ploegen weinig te schelen. Een alternatief plan lijken ze niet te hebben. Het is rijden voor de sprint en dan maar hopen dat Kittel iets overkomt. Magere tactieken, maar er zijn dan ook nogal wat ploegleiders die van toeten noch blazen lijken te weten. We zien dus ongetwijfeld weer mannetjes van Lotto Soudal en Katusha op kop rijden voor de derde plaats van Greipel en de vierde plaats van Kristoff. Massasprintje dus. 1. Kittel. Nog steeds de beste en snelste sprinter. Zelfs als zijn trein faalt, zelfs als zijn lead-out achteruit fietst, zelfs als hij de finish verkeerd inschat. Niets aan te doen. De vierde ritzege is in aantocht en als alle andere ploegen zo dom blijven rijden worden het er nog een pak meer. 2. Groenewegen. Dit wordt de dag van de droomtrein. Jos zijn ze dan wel kwijt, maar er blijven nog genoeg klasbakken over. Nu sprintprofessor Robert Wagner enkele corrigerende tikken heeft ontvangen via twitter zal hij op scherp staan. Hij gaat Dylan perfect afzetten en daarna gaat Dylan gewoon als eerste aan, waarna Kittel er als enige nog over kan komen. Groenewegen lijkt geleerd te hebben van zijn eerdere fouten en wil nu meer iniatief nemen. Dat lijkt mij zeer verstandig, want met zijn snelheid lijkt weinig mis. Met de rest is dan weer iets meer mis, maar daar gaat nu verandering in komen. HA! HAHAHA! 3. Greipel. Ja, vast weer een goede lead-out en dan vervolgens helemaal niks. De Gorilla is nog niet in topvorm, maar omdat er al zoveel concurrenten zijn verdwenen kan hij toch nog een aantal mooie ereplaatsen bij elkaar fietsen. 4. Kristoff. Duidelijk niet de snelste sprinter, maar wordt meestal nog wel mooi afgezet. Dat scheelt een hoop. Geef 'm Wagner en hij zou niet eens bij de eerste 20 rijden. 5. Degenkolb. Was ook in de vorige sprint vijfde en zal ondertussen wat meer hersteld zijn van zijn eerdere valpartij. Wegens een gebrek aan concurrentie kan ie vast nog wel een keer vijfde worden, ondanks het feit dat dit niet echt sprints voor hem zijn. | |
Mani89 | dinsdag 11 juli 2017 @ 17:35 |
| |
Janneke141 | dinsdag 11 juli 2017 @ 17:36 |
Wat een pracht van een etappe weer. Lekker met zijn allen als naar de streep rammen zodat Kittel de sprint kan winnen. | |
Mani89 | dinsdag 11 juli 2017 @ 17:36 |
Dit wordt wel steeds genanter voor de andere ploegen die elke dag weer hun eigen mannen oproken om Kittel aan de zege te helpen. Benieuwd naar morgen. | |
TheArt | dinsdag 11 juli 2017 @ 17:36 |
Hebben we nou nog steeds geen uitslag op internet? | |
Columbiafan | dinsdag 11 juli 2017 @ 17:36 |
Greipel lachwekkend slecht. | |
marcodej | dinsdag 11 juli 2017 @ 17:36 |
Vanaf positie 25 kan je wel vrij sprinten ja. | |
Aguero | dinsdag 11 juli 2017 @ 17:37 |
Dylan is de enige in de trein die het niveau aan kan, nu zijn alle treintjes deze Tour niet super maar TLJ is echt wel heel matig. Wie zouden ze kunnen halen om Groenewegen in de toekomst wel aan etappes te kunnen helpen? | |
showtimer | dinsdag 11 juli 2017 @ 17:37 |
De Don | |
SaintOfKillers | dinsdag 11 juli 2017 @ 17:37 |
Kittel werd deze keer "gewoon slecht" gebracht, in tegenstelling tot de vorige keren, toen het abominabel slecht was. Met een normale trein neemt hij dus bij elke sprint een seconde of 5. | |
Van_Poppel | dinsdag 11 juli 2017 @ 17:37 |
Morgen net zo'n etappe. | |
skysherrif | dinsdag 11 juli 2017 @ 17:37 |
Moet je dan nou echt per se een treintje hebben? | |
marcodej | dinsdag 11 juli 2017 @ 17:38 |
In ieder geval één mannetje die je vooraan brengt is wel handig. Wagner faalt. | |
Mani89 | dinsdag 11 juli 2017 @ 17:38 |
Houd je bek Hancock. | |
IbanMayo | dinsdag 11 juli 2017 @ 17:38 |
HAN HOU JE KOP | |
Dagoduck | dinsdag 11 juli 2017 @ 17:38 |
1E NEDERLANDER DYLAN | |
Afhaalchinees | dinsdag 11 juli 2017 @ 17:38 |
een goede lead out kan enorm schelen natuurlijk | |
Remco | dinsdag 11 juli 2017 @ 17:38 |
Han Kock | |
marcodej | dinsdag 11 juli 2017 @ 17:38 |
Han Han Han, alsof Dylan niet wil winnen. | |
Bugno | dinsdag 11 juli 2017 @ 17:38 |
Hancock is mentul kootsj | |
TheArt | dinsdag 11 juli 2017 @ 17:38 |
Je moet hem wel echt afzetten, maar dat kan ook met één man (zie Degenkolb vandaag die met De Kort wel een competente man heeft). | |
Janneke141 | dinsdag 11 juli 2017 @ 17:38 |
Nu al zin in Is NOS-pipo nu echt tegen Groenewegen aan het vertellen dat ie blij moet zijn met een derde plaats?? | |
Van_Poppel | dinsdag 11 juli 2017 @ 17:38 |
Wat een mensonterend interview | |
Dagoduck | dinsdag 11 juli 2017 @ 17:39 |
Plaatsvervangende schaamte. | |
Aguero | dinsdag 11 juli 2017 @ 17:39 |
Niet per se een volledige trein maar twee goede lead-out mannen zijn geen overbodige luxe. | |
johannes_vermeer | dinsdag 11 juli 2017 @ 17:39 |
Lotto.nl kneuzen | |
Marcoss | dinsdag 11 juli 2017 @ 17:39 |
Freire was daar echt een meester in ja, maar ook die raakte regelmatig ingesloten.. Dat blijft gewoon enorm lastig. Je zag nu dat hij op een gegeven moment in het wiel probeerde te blijven van Kittel, maar daar was hij 200 meter al weer uitgekwakt omdat er een ander treintje langskwam.. Dan moet je inderdaad van wiel naar wiel hoppen of hopen dat het een keer precies goed valt, maar de kans is een stuk groter dat je dan van te ver begint of ergens ingesloten raakt (wat hem allebei al eens overkwam deze Tour). Enorm zonde, je ziet vandaag duidelijk dat hij de snelheid wel heeft. | |
skysherrif | dinsdag 11 juli 2017 @ 17:40 |
Investeer dan daar in, inderdaad. | |
SaintOfKillers | dinsdag 11 juli 2017 @ 17:40 |
Dat geldt dan ook voor Degenkolb, die kwam van bijna even ver. Nou ja, zat iets dichter, maar eindigde dan ook voor Groenewegen. | |
TheArt | dinsdag 11 juli 2017 @ 17:41 |
Vooral Wagner kan er echt geen ene kut van. Alleen weet iedereen dat, behalve de renners en ploegleiding van Lotto Jumbo. | |
Marcoss | dinsdag 11 juli 2017 @ 17:41 |
Denk wel dat Groenewegen 2de was geworden als hij niet even in moest houden, maar Degenkolb reed ook een prima sprint ja. | |
Bonobo11 | dinsdag 11 juli 2017 @ 17:41 |
die liet op 100 meter al lopen | |
wimderon | dinsdag 11 juli 2017 @ 17:42 |
Swift naar een keurige 19e plek gesprint. | |
Mani89 | dinsdag 11 juli 2017 @ 17:43 |
| |
Idisrom | dinsdag 11 juli 2017 @ 17:43 |
Wordt Kittel de opvolger van Freddy Maertens met 8 zeges in deze tour. | |
Columbiafan | dinsdag 11 juli 2017 @ 17:43 |
Groenewegen die even Kittel gaat kloppen lijkt me overigens ook wel een beetje onrealistisch. Hij is wel snel, dus als de Kit pech heeft is hij de grootste kanshebber op ritwinst morgen. | |
raptorix | dinsdag 11 juli 2017 @ 17:43 |
Kristoff / Eisel. | |
TargaFlorio | dinsdag 11 juli 2017 @ 17:43 |
Wagner heeft nog een contract voor volgend jaar. | |
Mani89 | dinsdag 11 juli 2017 @ 17:43 |
Sabatini. | |
SaintOfKillers | dinsdag 11 juli 2017 @ 17:44 |
Misschien is 't Groenewegen wel die een ander team moet opzoeken. Lotto zoekt een vervanger voor Greipel. Daar is de hele trein min of meer op niveau, behalve de sprinter. | |
Haags | dinsdag 11 juli 2017 @ 17:44 |
Jeetje daar ben ik geweest | |
Marcoss | dinsdag 11 juli 2017 @ 17:44 |
Denk dat Kittel geen 4 kansen meer krijgt om te sprinten eigenlijk, los van of de andere ploegen mee blijven helpen. | |
Van_Poppel | dinsdag 11 juli 2017 @ 17:44 |
Nog 4 kansen voor hem (Etappe 11,16,19,21). Het zou dus zomaar kunnen. | |
skysherrif | dinsdag 11 juli 2017 @ 17:45 |
Deze tour nog niet, maar dit is wel zeer veelbelovend, is de jongste sprinter van allemaal | |
silverhill | dinsdag 11 juli 2017 @ 17:45 |
Thijs is verder niet cynisch. | |
Mani89 | dinsdag 11 juli 2017 @ 17:45 |
Dat zou een uitstekende keuze zijn inderdaad. Dylan verdient veel beter dan dit teringzooitje. Dan mag TLJ lekker Markus Barry voor 2 jaar vastleggen. | |
Marcoss | dinsdag 11 juli 2017 @ 17:45 |
16 wordt een vlucht, denk ik. (en misschien 19 ook wel) | |
Marcoss | dinsdag 11 juli 2017 @ 17:46 |
Die waren geïnteresseerd in Coquard en Ewan, geloof ik. Al heeft Ewan nog wel een contract voor volgend jaar, maar onduidelijk is of de ploeg doorgaat. | |
Mani89 | dinsdag 11 juli 2017 @ 17:46 |
16 weet ik wel zeker ja. | |
raptorix | dinsdag 11 juli 2017 @ 17:47 |
Ik vind het parcours van deze tour trouwens uiterst oninteressant, eigenlijk is het nu al gespeeld. | |
marcodej | dinsdag 11 juli 2017 @ 17:47 |
Dit is wel een feitje mensen! | |
TheArt | dinsdag 11 juli 2017 @ 17:48 |
Roosen kan het ook echt wel. Die voldoet ook, maar als de man op de belangrijkste positie in de trein er echt geen ene fuck van kan, dan heeft dat ook weinig zin. | |
Mani89 | dinsdag 11 juli 2017 @ 17:48 |
Ik krijg er een brok in mijn keel van. | |
PSVCL | dinsdag 11 juli 2017 @ 17:48 |
Kittel aan de doping | |
Van_Poppel | dinsdag 11 juli 2017 @ 17:48 |
Er zijn nog voldoende ploegen met een sprinter die op een wonder hopen. Denk zelfs dat Lotto-Jumbo vol voor de sprint zal gaan in die etappes. | |
marcodej | dinsdag 11 juli 2017 @ 17:52 |
Zo'n Bouhanni zit daar perfect met zijn mannetje, maar heeft totaal de snelheid niet. Als een Groenewegen daar zo zou zitten, wint 'ie. | |
raptorix | dinsdag 11 juli 2017 @ 17:53 |
Ja alleen als je trein 80 meter vanaf je sprinter gaat zitten werkt het niet zo goed, man man wat was dat slecht vandaag. | |
wimderon | dinsdag 11 juli 2017 @ 17:53 |
| |
skysherrif | dinsdag 11 juli 2017 @ 17:53 |
Maar het moet toch ook verdomde knap zijn, om met een 5 mans treintje uiteindelijk de sprint in 30e positie ofzo te beginnen? | |
Columbiafan | dinsdag 11 juli 2017 @ 17:54 |
Heb je de sprint wel bekeken? Dan wint Kittel nog steeds hoor, die zat prima gepositioneerd. | |
TheArt | dinsdag 11 juli 2017 @ 17:54 |
Het is toch ook belachelijk dat je als Lotto Jumbo inzet op die sprinttrein, maar daar geen geschikte aankopen voor doet. Echt kom op, neem een voorbeeld aan FDJ. Die hebben net zo weinig budget, maar die hebben 2 speerpunten, Pinot en Démare, en daar halen ze ook de benodigde versterkingen voor. Die sprinttrein voor Demare is echt indrukwekkend en dan zijn ze nog niet klaar met shoppen ook. Willen ook nog eens Soupe bij Cofidis weghalen. Bij Lotto Jumbo weigeren om ook maar één aankoop te doen voor de sprinttrein. | |
Evertjan | dinsdag 11 juli 2017 @ 17:55 |
skysherrif | dinsdag 11 juli 2017 @ 17:56 |
Zou ook wel helpen als mensen op social media en in de praatprogrammas dan het nederlands wielrennen gingen behandelen als het voetbal. Studiovoetbal en met name een VI hadden allang gehakt gemaakt van dit soort teams/beslisslingen maar dat blijft helaas uit bij het wielrennen. | |
Rellende_Rotscholier | dinsdag 11 juli 2017 @ 17:57 |
Haha, nou staat Columbiafan voor lul. | |
TheArt | dinsdag 11 juli 2017 @ 17:57 |
Bouhanni heeft Bauer geslagen in de sprintvoorbereiding. Zie in dit filmpje links in beeld: https://streamable.com/8x6zf. | |
Van_Poppel | dinsdag 11 juli 2017 @ 17:57 |
Jerommeke is vanavond te gast bij TDJ. Benieuwd wat hij er van vindt. | |
Evertjan | dinsdag 11 juli 2017 @ 17:58 |
paar jaar geleden deed RTL 7 Tour de Jour toch zoiets en dat leidde al gelijk door persboycotten. Wielrenners kunnen niet zo goed tegen kritiek | |
showtimer | dinsdag 11 juli 2017 @ 17:58 |
Morgen niet? Ik bedoel Quickstep is nogal polyvalent, die durven het morgen ook zo te laten lopen ten gunste van een Gilbert of Stybar. Voor het geval andere ploegen moeilijk gaan doen. | |
Rellende_Rotscholier | dinsdag 11 juli 2017 @ 17:58 |
Die zegt nooit iets spannends. | |
Mani89 | dinsdag 11 juli 2017 @ 18:00 |
Dat hopen mensen altijd in zo'n situatie, maar dat gaat toch niet gebeuren. | |
Dale__Cooper | dinsdag 11 juli 2017 @ 18:00 |
ai ai | |
TheArt | dinsdag 11 juli 2017 @ 18:01 |
Morgen wordt gewoon een sprint. Als Lotto-Soudal, Katusha en Cofidis niet meer mee willen werken, dan Trek en Lotto Jumbo wel na die prestaties van Degenkolb en Groenewegen vandaag. | |
Momo | dinsdag 11 juli 2017 @ 18:01 |
Het zal weer niet he | |
Mani89 | dinsdag 11 juli 2017 @ 18:01 |
Waarom willen die mensen maar niet deugen? | |
SaintOfKillers | dinsdag 11 juli 2017 @ 18:02 |
Was de nieuwe consensus hier niet dat Bouhanni stiekem het eeuwige slachtoffer was, die altijd ten onrechte werd gestigmatiseerd? | |
skysherrif | dinsdag 11 juli 2017 @ 18:03 |
Oke help, waar is de actie ik kan het maar niet vinden | |
Belgosome | dinsdag 11 juli 2017 @ 18:04 |
Colbrelli teleurstelling deze tour | |
Sebastiaan92 | dinsdag 11 juli 2017 @ 18:04 |
Tja, Jack Bauer slaan, niet zo slim. Voor je het weet heb je het hele CTU achter je aan. | |
Rellende_Rotscholier | dinsdag 11 juli 2017 @ 18:04 |
Linksboven. | |
showtimer | dinsdag 11 juli 2017 @ 18:05 |
Colbrelli is ook helemaal geen massasprinter. | |
Columbiafan | dinsdag 11 juli 2017 @ 18:06 |
Ik zou een toontje lager zingen mocht ik jou zijn. Je slaat al het hele seizoen de bal mis in je analyses en voorspellingen. Wat denk je trouwens de bewijzen met die data? | |
skysherrif | dinsdag 11 juli 2017 @ 18:06 |
Ahja, ik zie het. Als je goed kijkt doet jack ook iets achter bij hem voor nacer die klap geeft | |
wimderon | dinsdag 11 juli 2017 @ 18:06 |
Normaal gesproken wel inderdaad. | |
showtimer | dinsdag 11 juli 2017 @ 18:06 |
Vooral omdat het bijna onmogelijk is om met een leefbare groep voor het hele peloton weg te komen. Quickstep heeft helemaal niet zoveel manpower om alleen veel recht te zetten. | |
Rellende_Rotscholier | dinsdag 11 juli 2017 @ 18:06 |
Niet zo serieus nemen, ouwe reus. Maken ze in België nooit grapjes over elkaar? | |
Mani89 | dinsdag 11 juli 2017 @ 18:07 |
| |
Van_Poppel | dinsdag 11 juli 2017 @ 18:07 |
In een vlakke sprint is dit zijn plaats. Hij moet het van zwaardere finales hebben; etappe 14 naar Rodez lijkt me ideaal voor hem. | |
SaintOfKillers | dinsdag 11 juli 2017 @ 18:08 |
Net zoals Nacer vorige week ook al iets deed, nog voor Démare hem een schoudertje terug gaf. | |
wimderon | dinsdag 11 juli 2017 @ 18:08 |
Het droomplan van Merijn met de perfecte sprinttrein is overigens pas voor 2018. Nog een klein beetje bijschaven en de sprintprofessor gaat volgend jaar écht schroeien. | |
Mani89 | dinsdag 11 juli 2017 @ 18:09 |
Klinkt goed, daarom hebben ze Wagner natuurlijk tot 2018 vastgelegd. | |
wimderon | dinsdag 11 juli 2017 @ 18:10 |
Waarheid als een koe, beste Mani. | |
Rellende_Rotscholier | dinsdag 11 juli 2017 @ 18:10 |
Dat is wel het makkelijke excuus ja. Dat een sprinttrein drie of zelfs vijf jaar nodig heeft om optimaal te presteren. Daarom heeft Demare natuurlijk ook maar een paar weken nodig met Guarnieri en Cimolai. | |
marcodej | dinsdag 11 juli 2017 @ 18:11 |
Ik zit die sprint van Groenwegen nog eens te bekijken: op 3,2km zitten er drie man van LottoNL vooraan, met Wagner en Dylan daar 3 rijen achter. Dan krijgen we een shot van een brug en 300 meter later zijn zowel Wagner als het treintje van drie helemaal weg en zit Dylan alleen... Op 2km komen er toch weer drie man bij Dylan, die inmiddels is teruggezakt. Dan is eigenlijk alleen Timo Roosen degene die het nog snapt en met een tussensprintje nog wat plaatsen wint en hem zo ongeveer afzet in de buurt van Kittel op P15. Maar als Roosen afhaakt, haken ook de andere twee af... | |
TheArt | dinsdag 11 juli 2017 @ 18:12 |
Roosen is dan ook de enige die er echt wat van kan. | |
showtimer | dinsdag 11 juli 2017 @ 18:12 |
Hoe vaak was hij dan slachtoffer? Hamburg en...dat duel met Bling in Parijs-Nice? | |
Columbiafan | dinsdag 11 juli 2017 @ 18:14 |
Ik pleeg alles wat je zegt serieus te nemen. Ik ben best wel een ernstige jongen. | |
marcodej | dinsdag 11 juli 2017 @ 18:14 |
Kunnen we niet met zn allen effe @RobertWagner83 kapottwitteren? | |
Rellende_Rotscholier | dinsdag 11 juli 2017 @ 18:14 |
Ergens is het ook wel logisch. Paultje Martens, Robert Wagner en Tom Leezer, kunnen we van die jongens verwachten dat ze Groenewegen vooraan afzetten? Ze moeten gewoon een ander plan gaan verzinnen. Dit heeft geen enkel nut. | |
Rellende_Rotscholier | dinsdag 11 juli 2017 @ 18:16 |
Was toch gewoon een gebbetje. Jij komt met de opmerking dat Kittel veel sneller is dan Groenewegen en dan komt niet lang daarna iemand met wat cijfers waaruit blijkt dat Groenewegen de hoogste pieksnelheid had. Is toch geinig dan. Dat de pieksnelheid niet veel hoeft te zeggen over een de rest van de sprint snap ik ook nog wel. | |
marcodej | dinsdag 11 juli 2017 @ 18:16 |
Ik denk eigenlijk dat een Leezertje het met zijn snelheid nog wel moet kunnen. Snap niet waarom ze hem niet als laatste man voor Dylan zetten. | |
TheArt | dinsdag 11 juli 2017 @ 18:16 |
Ik zit de lijst met renners met aflopend contract eens door te bladeren, maar zou iemand als Mezgec geen goede optie zijn voor Djumbo? Ook nog eens iemand die je zonder problemen zelf als sprinter kan inzetten in andere koersen, want een tweede sprinter hebben ze nu ook niet echt. | |
Columbiafan | dinsdag 11 juli 2017 @ 18:19 |
Ik ben overigens wel fan van Groenewegen, uitstekende sprinter, gaat ook nog beter worden. Overwinning op de Champs voor Dielan en dan Kittel groen zou ik prima vinden. | |
marcodej | dinsdag 11 juli 2017 @ 18:19 |
Weet niet hoe Moreno Hofland zit bij Lotto en of ze hem daar nog zien als eventuele opvolger van Greipel. maar zou het geen optie zijn om hem daar los te weken? | |
Rellende_Rotscholier | dinsdag 11 juli 2017 @ 18:19 |
Dan moet ie wel wat harder fietsen dan ie de afgelopen tijd heeft gedaan. | |
wimderon | dinsdag 11 juli 2017 @ 18:19 |
Het schijnt ook wel te helpen als je in de slipstream van anderen zit. Kittel zet gewoon zelf aan, vol in de wind. | |
wimderon | dinsdag 11 juli 2017 @ 18:20 |
| |
marcodej | dinsdag 11 juli 2017 @ 18:21 |
Komt ie niet uit het wiel van McLay? | |
wimderon | dinsdag 11 juli 2017 @ 18:22 |
Als de graphics klopten op 234 meter van de streep, inderdaad. | |
TheArt | dinsdag 11 juli 2017 @ 18:24 |
Zo slecht rijdt ie dit jaar niet. Giro was prima, voorjaar was degelijk met o.a. een 16e plaats in MSR waarin ie voor Ewan reed. MSR, nog zo'n koers waar Lotto Jumbo meestal geen renners voor heeft. Heb je daar ook direct een kopman voor. Na de Giro nog een ritje in Slovenië gewonnen, Sloveense kampioen geworden. Dat noem ik niet slecht. | |
TheArt | dinsdag 11 juli 2017 @ 18:24 |
Hofland? Heb je Hofland sprints zien aantrekken/voorbereiden in de Giro? Wat was dat ook een drama zeg..... | |
Mani89 | dinsdag 11 juli 2017 @ 18:25 |
Nee, niet. | |
wimderon | dinsdag 11 juli 2017 @ 18:31 |
Gewoon het contract van Farrar afkopen, dat zou wel eens de ontbrekende schakel kunnen zijn. Neem je Bram Meijer er nog bij als locomotief. | |
marcodej | dinsdag 11 juli 2017 @ 18:36 |
Greipel schaamt zich. | |
TargaFlorio | dinsdag 11 juli 2017 @ 18:37 |
Die zou naar TLJ gaan maar toen gooide zijn doping verleden roet in het eten. | |
Pino112 | dinsdag 11 juli 2017 @ 18:55 |
https://mobile.twitter.co(...)217575493632/video/1 Bouhanni deed weer boos. | |
showtimer | dinsdag 11 juli 2017 @ 19:00 |
Belgische Lotto gaat morgen inderdaad gewoon weer voor de sprint | |
Marcoss | dinsdag 11 juli 2017 @ 19:09 |
Klopt, maar in etappe 16 is wel heel lastig aan het begin, denk daar wel een sterke groep wegrijdt (met misschien ook wel renners van de sprintersploegen) | |
Frozen-assassin | dinsdag 11 juli 2017 @ 19:28 |
Haha Greipel Wat een matige sprinter is dat geworden zeg... Maar goed, ze gaan morgen alsnog gewoon rijden voor hem En Kittel zo makkelijk Kristoff met beste lead-out en helemaal nergens | |
wimderon | dinsdag 11 juli 2017 @ 19:40 |
NOShan met z'n telefoontje bij Kittel, jongens toch | |
wimderon | dinsdag 11 juli 2017 @ 19:43 |
Matthews moest huilen. Waarom vraag ik me dan af. | |
franklop | dinsdag 11 juli 2017 @ 19:45 |
Had blijkbaar verwacht echt een kans op groen te maken. | |
heywoodu | dinsdag 11 juli 2017 @ 19:45 |
| |
Columbiafan | dinsdag 11 juli 2017 @ 19:45 |
Kittel is wel beter dan ooit, dat positioneren en winnen zonder trein kon ie vroeger niet. Heel knap | |
SaintOfKillers | dinsdag 11 juli 2017 @ 19:48 |
Bouhanni heeft trouwens een symbolisch strafje gekregen. Minuutje straftijd en iets wat op een geldboete moet lijken. | |
wimderon | dinsdag 11 juli 2017 @ 19:50 |
Als je met een DQ van iemand waar je nooit van z'n leven van gaat winnen, een ziekte van een ander en een topsprinter die nog niet op topniveau was na ziekte en ook uitviel nog steeds niet in de buurt komt moet je misschien wel tot de conclusie komen dat je zonder ongelukken geen kandidaat voor groen bent. | |
Momo | dinsdag 11 juli 2017 @ 19:51 |
Van_Poppel | dinsdag 11 juli 2017 @ 19:52 |
Sow, dat zal hard aankomen bij Nacer. | |
franklop | dinsdag 11 juli 2017 @ 19:52 |
Ik zou als ik hem was al zijn krachten sparen voor Rodez, om daar tweede te worden achter Cobrelli of Dan Martin ofzo | |
Marcoss | dinsdag 11 juli 2017 @ 19:54 |
Wel benieuwd wat Yates gedaan heeft | |
franklop | dinsdag 11 juli 2017 @ 19:55 |
Meestal is dat zoiets als aan te lang aan de auto hangen, of erachter. | |
wimderon | dinsdag 11 juli 2017 @ 19:58 |
Van die mensen die nu weer gaan zeuren over Sagan. Of Froome. Hoe het hen uitkomt. | |
Marcoss | dinsdag 11 juli 2017 @ 20:01 |
Greg | |
Ajacied422 | dinsdag 11 juli 2017 @ 20:30 |
Dale__Cooper | dinsdag 11 juli 2017 @ 20:55 |
Tja, zich zondag helemaal naar de klote gereden voor die punten en nu dit min of meer weer kwijt? | |
SaintOfKillers | dinsdag 11 juli 2017 @ 20:59 |
Mja, het moest toch al duidelijk zijn dat heel moeilijk ging worden. Die truuk van zondag moest hij nog een keer of 5 herhalen om een waterkans te maken. | |
Idisrom | dinsdag 11 juli 2017 @ 21:48 |
Heeft de organisatie zo weinig vertrouwen in de euro? | |
Columbiafan | dinsdag 11 juli 2017 @ 22:44 |
Edit: verkeerde topic | |
Mexicanobakker | dinsdag 11 juli 2017 @ 23:27 |
Yaids is ook weer een rat geweest dus. | |
Felagund | woensdag 12 juli 2017 @ 00:04 |
Bouhanni. Die mogen ze er ook wel uit gooien. | |
Joezi | woensdag 12 juli 2017 @ 00:19 |
Lancegod | |
SaintOfKillers | woensdag 12 juli 2017 @ 06:22 |
| |
_-_ratjetoe_-_ | woensdag 12 juli 2017 @ 06:45 |
Deze reactie is al 10x erger dan de officiële straf voor Bouhanni. | |
Bugno | woensdag 12 juli 2017 @ 07:34 |
Bouhanni is nu helemaal viesmad op Bauer. Volgende keer stompt ie 'm harder. De Tour-directie besluit hem vervolgens weer een boete te geven. |