FOK!forum / Tour de France 2019 / [Etappe 10] Périgueux - Bergerac #2
Dagoduckdinsdag 11 juli 2017 @ 17:35
Etappe 10: Périgueux - Bergerac, 178 km

Na de eerste rustdag is het altijd een mooi moment om de voorlopige balans op te maken en kort even terug te kijken op de eerste week van de Tour. De ronde begon met een tijdrit in Düsseldorf, die helaas werd ontsierd door regen en valpartijen. De Tour was amper begonnen en met Valverde en Izagirre waren we al twee belangrijke renners kwijt. De overwinning ging naar Geraint Thomas en daardoor was de gele trui al meteen in het bezit van Team Sky. In de dagen daarna waren er wat sprintritten zonder veel historie. Kittel won in Luik en daarna was Sagan succesvol op het muurtje in Longwy. De dag daarna was er een overwinning voor Demare, maar alle aandacht ging uit naar Sagan en Cavendish. We zijn bijna een week verder, maar er is nog steeds discussie over. Hoe dan ook, Cavendish brak zijn sleutelbeen en kon naar huis, Sagan werd dan weer uitgesloten en kon zodoende ook terug naar zijn vrouw. Een dag later was het tijd voor de eerste aankomst bergop van de Tour, La Planche des Belles Filles. Fabio Aru reed hier weg van iedereen en won met een aardige voorsprong op de andere favorieten. Chris Froome nam de gele trui over van Thomas en heeft die trui tot de dag van vandaag in bezit. Na La Planche des Belles Filles kregen we twee vlakke ritten zonder een goed verhaal. Twee overwinning voor Kittel, die zijn totaal naar drie wist te brengen. Gelukkig gingen we in het weekend de bergen in en we kregen twee schitterende ritten voorgeschoteld. De eerste van die twee eindige op Station des Rousses en na een dag vol spanning en sensatie ging de overwinning naar de ijzersterk rijdende Lilian Calmejane, die een goed rijdende Robert Gesink wist af te troeven. Voor Gesink had het zijn eerste van vele pogingen moeten zijn om een rit te winnen, maar minder dan een dag later lag hij ineens op het asfalt. De laatste rit voor de rustdag werd een dag vol valpartijen. Hij en Mori waren de eerste slachtoffers, later zouden onder meer Thomas en Porte volgen. Meteen een aantal belangrijke renners weg, maar daar stond dan wel weer tegenover dat we een spannende koers te zien kregen. Een dag vol demarrages, vooral in de kopgroep. Uiteindelijk bleek Warren Barguil de sterkste van de kopgroep te zijn, maar de groep der favorieten hield er ook aardig de gang in en zo bleef de afstand naar Barguil overbrugbaar. In de laatste afdaling van de dag reed Bardet naar Barguil toe en op een klein knikje omhoog liet hij Barguil ter plaatse. Helaas voor hem kende Fuglsang een goede dag en zodoende reed Astana met twee renners in de achtervolging. Bardet werd bijgehaald en dus draaide het uit op een sprint met een groepje van zes. Uran, met een kapotte derailleur dankzij de valpartij van Porte en Martin, kon alleen op de grote plaat sprinten, maar gelukkig voor hem ging Fuglsang aan, kon hij daardoor op stoom komen en wist hij de opkomende Barguil nipt voor te blijven. Weer een fotofinish, redelijk uniek dat er in een paar dagen tijd twee keer zo'n miniem verschil is. Voor het vervolg van de Tour was het geen beste rit, want we zijn een paar belangrijke renners kwijt. Porte had het Froome nog moeilijk kunnen maken, maar nu lijkt het toch vooral te moeten komen van Bardet en Aru. Of het daadwerkelijk slecht is voor de koers gaan we de komende dagen niet zien, want voor we de Pyreneeën bereiken krijgen de sprinters eerst nog twee kansen.

CARTE.jpg
PROFIL.png

De tweede week start in Périgueux, een stad met 31,500 inwoners in de Dordogne. Het is de vierde keer dat de stad voorkomt in de Tour en het bijzondere is dat Périgueux tot nu toe altijd gelinkt is aan de finishplaats van vandaag, Bergerac. In het verleden hebben we twee keer een rit van Bergerac naar Périgueux gezien en dit wordt de tweede keer dat we van Périgueux naar Bergerac rijden. Een aparte bijkomstigheid is dit pas de eerste keer is dat er een rit in lijn wordt georganiseerd tussen de steden. De voorgaande keren was er steeds een tijdrit tussen de steden. Zo was er in 1961 een tijdrit van 74 kilometer, startend in Bergerac, die werd gewonnen door Jacques Anquetil. In 1994 was er dan weer een tijdrit met start in Périgueux, van 64 kilometer, gewonnen door Miguel Indurain. Drie jaar geleden was de Tour hier ook, met een tijdrit die weer 10 kilometer korter was. 54 kilometer, met start in Bergerac en einde in de startplaats van deze rit, gewonnen door Tony Martin. Altijd klinkende namen in Périgueux, maar ditmaal zal er naar alle waarschijnlijkheid geen tijdrijder winnen. Geen tijdrit van 44 kilometer, maar een rit in lijn van 178 kilometer. Périgueux is een stad die al bijzonder lang bestat. In de eeste eeuw voor Christus woonden de Galliërs hier, maar later werd de stad veroverd door de mannen van Caesar. Overblijfselen uit die tijd zijn tot op de dag van vandaag te zien in de stad, zo staan er nog wat oude torens overeind en is ook nog een deel van het vroegere amfitheater zichtbaar. Ook tijdens de middeleeuwen zijn er nog interessante bouwwerken in Périgueux verrezen, waarbij de kathedraal van Saint-Front het meest in het oog springt. Deze gigantische kerk staat op de werelderfgoedlijst van UNESCO en pelgrims die een bedevaartstocht naar Santiago de Compostela maken passeren onderweg deze kathedraal. Zowel van binnen als van buiten een imponerend gebouw.

59795838.jpg

De renners starten aan de rand van het centrum en rijden tijdens de neutralisatie recht op de kathedraal af. Vervolgens rijden ze naar de rand van de oude binnenstad, waar ze nog even langs de Isle fietsen, voor ze deze rivier vervolgens oversteken om op een grote en brede weg terecht te komen die ze de eerste 30 kilometer van deze rit gaan volgen. Het gaat deze eerste kilometers van de rit behoorlijk rechtdoor, terwijl er door een bosrijke omgeving wordt gefietst. Er staan wat kastelen langs de kant van de weg, maar verder valt er niet veel te beleven. De renners rijden door wat dorpjes en hier zijn nogal wat rotondes, maar buiten de dorpen gaat het steeds rechtdoor. Voorbij het dorpje Fossemagne, na 20 kilometer, loopt de weg vier kilometer vals plat omhoog richting Thenon, waar het peloton rechtsaf slaat om voor het eerst op een andere weg te belanden. Na Thenon gaat het even naar beneden, maar daarna is het weer volledig vlak en fietst men verder over een wat kronkeligere weg door een zeer groene omgeving. Na 40 kilometer komt men in in Montignac, een mooi dorpje aan de oevers van de Vézère. Ze steken die rivier over en fietsen niet lang daarna heel dicht langs de grotten van Lascaux. Deze grotten zijn bijzonder, omdat hier in 1940 een groot aantal rotswandschilderingen werden ontdekt. Deze rotsschilderingen zijn tussen 10.000 à 15.000 jaar oud en het is de rijkst beschilderde prehistorische grot die men tot nu toe heeft gevonden, naar verluidt. Naar het schijnt noemen sommige mensen het zelfs de 'Sixtijnse Kapel van de Paleolithische Kunst', het staan dan ook op de werelderfgoedlijst van UNESCO. Als de grotten achter ons liggen blijven de renners nog een aantal kilometer langs de Vézère fietsen, een rivier die het olijke duo van de NOS zeker zal aanspreken, want uitermate geschikt voor een stevige kanotocht. Tevens staan er een aantal fraaie kastelen langs de rivier, waarbij vooral het Château de Belcayre vanwege zijn opvallende ligging de aandacht opeist.

20110904114253__8045825.jpg

In de buurt van dit prachtige kasteel hebben de renners al ongeveer 50 kilometer afgelegd en ze blijven een tijd door een gebied rijden met nog veel meer kastelen. Zo gaat het over de bochtige, maar brede weg langs de Vézère verder richting Saint-Léon-sur-Vézère, waar ook weer een bekoorlijk kasteeltje staat en bovendien ook nog een acceptabel kerkje. In de vallei van de Vézère zijn de wegen niet volledig vlak, het terrein is zo nu en dan een beetje glooiend, maar veel stelt het niet voor. Van de rivier merken de coureurs weinig, ze rijden voornamelijk door een groen en bosrijk gebied, met af en toe wat landbouw langs de kant van de weg. De rit is dan op papier wel heel saai en waarschijnlijk in de praktijk op, maar we rijden in ieder geval nog door een mooie omgeving. Zo rijden we na 58 kilometer weer over de Vézère om de andere kant van de rivier een keer te gaan bekijken en daardoor komen we dicht in de buurt van La Roque Saint Christophe, een enorme rots die hoog boven de rest van de omgeving uittorent, met een paar inkepingen erin. In die inkepingen hebben sinds de prehistorie mensen gewoond, tegenwoordig doet het dienst als toeristiche attractie. Meer dan 55.000 jaar geleden woonden hier al mensen en in de middeleeuwen, tijdens de Honderdjarige Oorlog, deed de rots nog dienst als vesting, om de vervelende Engelsen buiten te houden. Daar zouden we tijdens deze Tour ook geen problemen mee hebben. Eenmaal op de rots heb je een prachtig uitzicht over de omgeving.

110322175.jpg
bSfH2C6.jpg

Na de passage bij deze rots loopt de weg even kort wat steiler omhoog en vrij snel daarna bereiken we de volgende imponerende rotspartij, waar ook weer een knap staaltje menselijk werd te bewonderen is. Maison Forte de Reignac, een fort gebouwd in de rotsen. Vervolgens fietst men verder langs de rivier richting Tursac en de weg loopt hier nog een paar keer op. Wat stukken aan 5% voor een paar hectometer, maar heel heftig wordt het nooit. Niet genoeg om welke renner dan ook in verlegenheid te brengen. Na deze korte klimmetjes volgt er ook een korte afdaling met wat bochten richting Les Eyzies, waar de renners na 66 kilometer passeren. Hier slaan ze linksaf en laten ze de Vèzere achter zich. Over een grote en brede weg gaat het verder door een land waar onze prehistorische medemens vroeger heeft gewoond. Na een tijdje passeren de coureurs de grotten van Roc du Cazalle, ook met rotswoningen en overblijfselen uit vervlogen tijden. Even verderop ligt er dan weer een andere grot, waar wandschilderingen zijn aangetroffen en weer niet veel later heeft er weer iemand een kasteel op een rots gebouwd. Je kan tijdens deze rit wel aan de gang blijven. Na een kleine 80 kilometer rijden de renners door het dorpje Allas en net buiten dit dorp staat weer een kasteel, want dat is leuk. De weg begint hier overigens ook omhoog te lopen, vier kilometer aan een procentje of drie. Daarna gaat het voorzichtig naar beneden, richting Sarlat-la-Canéda. In deze stad met een mooi middeleeuws centrum komen de renners wat bochten en rotondes tegen maar daarna gaat het rechtdoor richting Vitrac, een dorpje aan de rivier Dordogne. Deze rivier steken we over en vrij snel daarna begint de Côte de Domme, een klim van 3,5 kilometer aan 3,3%. Dit klimmetje van de vierde categorie brengt ons naar het historische stadje Domme, dat boven op een grot gebouwd is. Boven die grot staat dan weer een vesting, met een aantal mooie poorten. Als het goed is rijden de renners ook nog door deze poorten heen, hier ligt dan na 101 kilometer ook ergens de top van de klim verstopt. Vanuit Domme heb je ook een prachtig uitzicht over de omgeving.

gMN3btq.jpg
U75McAZ.jpg

Na de klim is er een korte afdaling, met een paar haarspeldbochten, maar de weg is breed en het gaat ook weer niet zo enorm steil naar beneden. Na de afdaling steken de renners de Dordogne weer over en daarna slaan ze linksaf, voor een tocht langs deze rivier. De wegen langs de Dordogne zijn behoorlijk vlak, behoorlijk breed en ook nog redelijk recht. De Dordogne is ook weer een mooie rivier, met bijzonder veel hoogtepunten langs de oevers. Zo rijden de renners na 106 kilometer door La Roque-Gageac, een apart dorpje met allemaal kleine huisjes in een rij naast elkaar onder een gigantische rotswand. Van La Roque-Gageac rijdt het peloton verder langs de Dordogne richting Beyzac-et-Cazenac, weer een mooi dorpje, met in dit geval een kasteel boven op een rots die hoog boven het dorp uittorent. We zijn nu al bijna in de buurt van de tussensprint, maar voor die tijd passeren we eerst nog een aantal andere dorpjes met her en der ook nog een kasteel. Kastelenboekje voor deze rit gaat een flinke pil zijn, maar dan geen pil zoals de renners het graag hebben. Na 121 kilometer wordt Saint-Cyprien bereikt en hier is vervolgens de tussensprint. In dit stadje hebben ze tot mijn stomme verbazing geen kasteel, maar dan wel weer een abdij. Als de tussensprint is geweest fietsen de renners over een mooie brug over de Dordogne en daarna fietsen ze aan de andere kant van deze rivier verder, terwijl het terrein wat minder mooi wordt. De prachtige rotswanden verdwijnen en de kastelen verdwijnen als sneeuw voor de zon. Het gaat bijna volledig rechtdoor langs de rivier richting Siorac-en-Périgord en van dit dorp gaat het weer rechtdoor verder over een brede en vlakke weg richting Le Buisson-de-Cadouin.

120146140.jpg

Met 134 kilometer in de benen komt het peloton door Le Buisson en hier verlaten ze de oevers van de Dordogne even voor een kort klimmetje. De Côte du Buisson-de-Cadouin is 2,1 kilometer lang en 5,6% gemiddeld. Een heuveltje van de vierde categorie zonder veel toegevoegde waarde. De renners rijden door een bos over een brede weg, daardoor is de afdaling ook goed te doen. Eenmaal beneden zijn we weer terug bij de Dordogne en die rivier wordt weer een aantal kilometer gevolgd, tot Lalinde. In dit dorpje steken we na 151 kilometer de rivier weer over en daarna gaat het weer grotendeels rechtdoor verder langs de andere kant van de Dordogne. In Lalinde staat overigens nog een chateau, want dat was alweer een tijd geleden. Van Laline fietst men richting Port-de-Couze en in dit stuk van 2,5 kilometer liggen nog wel een paar bochtjes, maar van Port-de-Couze tot Saint-Caprise-de-Lalinde gaat het zes kilometer lang volledig rechtdoor langs een kanaal dat men heeft gegraven langs de Dordogne, terwijl het ook nog eens volledig vlak is. Nadat men het ietwat bochtige historische centrum van dit dorp heeft verleden gaat het weer vier kilometer rechtdoor tot Mouleydier, met alleen een rotonde onderweg. Na Mouleydier gaat het dan weer rechtdoor tot het volgende dorp, met de naam Creysse. Buiten dit dorp zijn we al bijna in Bergerac, maar de organisatie heeft nog een extra lus aan het parcours toegevoegd. Na Creysse komen er kort achter elkaar drie rotondes en bij de derde rotonde gaan de renners linksaf, weg van Bergerac. We zitten nu op tien kilometer van de streep en rijden over een brede provinciale weg, die vier kilometer lang zo goed als rechtdoor loopt. Op iets meer dan vijf kilometer van de streep komen er dan wat bochtjes en daarna een rotonde, waar het peloton rechtsaf moet. Daarna gaat het iets meer dan twee kilometer rechtdoor, op twee flauwe bochtjes na. Op drie kilometer van de streep is er weer een rotonde, daar slaan we rechtsaf en dan wordt er weer eens over de Dordogne gereden. Aan de andere kant van de rivier is er meteen weer een rotonde, waar er weer een bocht naar rechts volgt. Op twee flauwe bochten naar links na gaat het nu rechtdoor tot op iets minder dan een kilometer van de streep. Dan volgt er een scherpe bocht naar links, waarna er een paar honderd meter later weer een scherpe bocht naar links volgt. Vervolgens gaat het in de laatste halve kilometer rechtdoor richting de finish, terwijl de renners over een weg op het lokale sportpark rijden. De wegen zijn steeds extreem breed tijdens deze finale, alleen in de laatste kilometer worden ze iets minder breed, voorts is het bijna volledig vlak. Na 178 is de zoveelste sprintrit van deze Tour dan afgelopen.

0LSKzaq.png

We eindigen in Bergerac, de stad die bijna onlosmakelijk verbonden lijkt met Périgueux. Gelukkig voor Bergerac zijn ze niet volledig afhankelijk van Périgueux, wat andersom wel zo lijkt te zijn. Bergerac heeft de Tour namelijk vaker mogen verwelkomen. In 2014 nog, daags voor de tijdrit richting Périgueux. De 19e rit van die Tour zou starten in Maubourgnet en eindigen in Bergerac. Onderweg lagen wat klimmetjes, zelfs nog een paar in de buurt van de finishplaats. De Litouwer Ramunas Navardauskas, die tegenwoordig helaas geteisterd wordt door hartproblemen, wist in de slotfase te ontsnappen en onder meer dankzij de hulp van Tom-Jelte Slagter hij bleef in hondenweer het peloton nipt voor. Helaas kent de finale nu geen klimmetjes, waardoor een vergelijkbare aanval minder kans van slagen lijkt te hebben. Ook in 1994 was de Tour nog een dag extra in Bergerac. Toen startte er de dag na de tijdrit nog een rit in deze stad, met finish in Cahors, gewonnen door Jacky Durand. Bergerac is trouwens een stad met bijna 29.000 inwoners en staat vooral bekend vanwege wijn en tabak. Overal in de omgeving wordt er wijn geproduceerd, aan de noordkant van de Dordogne naar het schijnt vooral stevige rode wijn, terwijl het aan de zuidkant dan weer vooral wit zou moeten zijn. Bergerac is een belangrijke toeristische bestemming, omdat je vanaf hier een ideale uitvalsbasis hebt om de streek te verkennen. De stad zelf heeft ook nog wel wat te bieden, zo zijn er liefst drie verschillende musea in Bergerac. Bovendien zijn er een paar schappelijke kerken en kent het historische centrum enkele gezellige smalle straatjes met wat fraaie gebouwen. In een van die straatjes staat een standbeeld van Cyrano van Bergerac. Dat was een Franse schrijver, dichter en militair waarover Edmond Rostand later een toneelstuk zou schrijven. Dat werd later dan weer verfilm. De beste man heeft overigens helemaal niet in Bergerac geleefd, maar dat mag de pret niet drukken.

KX7gM0i.jpg

In Périgueux wordt het in de middag een graad of 24, terwijl er bijna geen kans op neerslag is. Er zal een licht briesje zijn, maar harde wind hoeven we niet te verwachten. Bergerac ligt niet ver van Périgueux, maar toch wordt het daar nog net even een klein beetje warmer. 26 graden in de middag, alsnog best goed te doen. Ook daar geen kans op neerslag en naar verwachting niet veel wind. Om 13:10 staan de renners aan het vertrek en na een neutralisatie van 15 minuten gaan de eerste renners waarschijnlijk weer aanvallen terwijl die arme Prudhomme nog niet eens klaar is met zwaaien. Integraal gaat deze rit niet uitgevonden worden, dus hoeft de tv pas een zet te krijgen rond 14:10. Dan missen we wel een paar kastelen, maar er blijven er nog genoeg over. De finish wordt verwacht tussen 17:17 en 17:39.

bergerac.jpg

De laatste keer dat er een rit in lijn eindigde in Bergerac werd het een massasprint, alleen reed er nog iemand voor. Met dat scenario hoeven we nu minder rekening te houden, want er zijn in de finale geen klimmetjes meer en bovendien is het de dag na de rustdag. In 2014 was het zo'n beetje de laatste rit van de Tour en waren de benen wat zwaarder dan ze nu zullen zijn. We zijn met Demare dan wel een belangrijke sprinter kwijt, maar er blijven nog genoeg ploegen over die willen rijden voor een sprint. Kittel is de beste, maar dat lijkt de andere ploegen weinig te schelen. Een alternatief plan lijken ze niet te hebben. Het is rijden voor de sprint en dan maar hopen dat Kittel iets overkomt. Magere tactieken, maar er zijn dan ook nogal wat ploegleiders die van toeten noch blazen lijken te weten. We zien dus ongetwijfeld weer mannetjes van Lotto Soudal en Katusha op kop rijden voor de derde plaats van Greipel en de vierde plaats van Kristoff. Massasprintje dus.
1. Kittel. Nog steeds de beste en snelste sprinter. Zelfs als zijn trein faalt, zelfs als zijn lead-out achteruit fietst, zelfs als hij de finish verkeerd inschat. Niets aan te doen. De vierde ritzege is in aantocht en als alle andere ploegen zo dom blijven rijden worden het er nog een pak meer.
2. Groenewegen. Dit wordt de dag van de droomtrein. Jos zijn ze dan wel kwijt, maar er blijven nog genoeg klasbakken over. Nu sprintprofessor Robert Wagner enkele corrigerende tikken heeft ontvangen via twitter zal hij op scherp staan. Hij gaat Dylan perfect afzetten en daarna gaat Dylan gewoon als eerste aan, waarna Kittel er als enige nog over kan komen. Groenewegen lijkt geleerd te hebben van zijn eerdere fouten en wil nu meer iniatief nemen. Dat lijkt mij zeer verstandig, want met zijn snelheid lijkt weinig mis. Met de rest is dan weer iets meer mis, maar daar gaat nu verandering in komen. HA! HAHAHA!
3. Greipel. Ja, vast weer een goede lead-out en dan vervolgens helemaal niks. De Gorilla is nog niet in topvorm, maar omdat er al zoveel concurrenten zijn verdwenen kan hij toch nog een aantal mooie ereplaatsen bij elkaar fietsen.
4. Kristoff. Duidelijk niet de snelste sprinter, maar wordt meestal nog wel mooi afgezet. Dat scheelt een hoop. Geef 'm Wagner en hij zou niet eens bij de eerste 20 rijden.
5. Degenkolb. Was ook in de vorige sprint vijfde en zal ondertussen wat meer hersteld zijn van zijn eerdere valpartij. Wegens een gebrek aan concurrentie kan ie vast nog wel een keer vijfde worden, ondanks het feit dat dit niet echt sprints voor hem zijn.
Mani89dinsdag 11 juli 2017 @ 17:35
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 12:30 schreef Koffieplanter het volgende:
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 12:30 schreef Koffieplanter het volgende:
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 12:30 schreef Koffieplanter het volgende:
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 12:30 schreef Koffieplanter het volgende:
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 12:30 schreef Koffieplanter het volgende:
Janneke141dinsdag 11 juli 2017 @ 17:36
Wat een pracht van een etappe weer. Lekker met zijn allen als naar de streep rammen zodat Kittel de sprint kan winnen.
Mani89dinsdag 11 juli 2017 @ 17:36
Dit wordt wel steeds genanter voor de andere ploegen die elke dag weer hun eigen mannen oproken om Kittel aan de zege te helpen. Benieuwd naar morgen.
TheArtdinsdag 11 juli 2017 @ 17:36
Hebben we nou nog steeds geen uitslag op internet? :')
Columbiafandinsdag 11 juli 2017 @ 17:36
Greipel lachwekkend slecht.
marcodejdinsdag 11 juli 2017 @ 17:36
Vanaf positie 25 kan je wel vrij sprinten ja.
Aguerodinsdag 11 juli 2017 @ 17:37
Dylan is de enige in de trein die het niveau aan kan, nu zijn alle treintjes deze Tour niet super maar TLJ is echt wel heel matig.

Wie zouden ze kunnen halen om Groenewegen in de toekomst wel aan etappes te kunnen helpen?
showtimerdinsdag 11 juli 2017 @ 17:37
De Don
SaintOfKillersdinsdag 11 juli 2017 @ 17:37
Kittel werd deze keer "gewoon slecht" gebracht, in tegenstelling tot de vorige keren, toen het abominabel slecht was. Met een normale trein neemt hij dus bij elke sprint een seconde of 5.
Van_Poppeldinsdag 11 juli 2017 @ 17:37
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 17:36 schreef Janneke141 het volgende:
Wat een pracht van een etappe weer. Lekker met zijn allen als naar de streep rammen zodat Kittel de sprint kan winnen.
Morgen net zo'n etappe. ^O^
skysherrifdinsdag 11 juli 2017 @ 17:37
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 17:37 schreef Aguero het volgende:
Dylan is de enige in de trein die het niveau aan kan, nu zijn alle treintjes deze Tour niet super TLJ is echt heel matig.

Wie zouden ze kunnen halen om Groenewegen in de toekomst wel aan etappes te kunnen helpen?
Moet je dan nou echt per se een treintje hebben?
marcodejdinsdag 11 juli 2017 @ 17:38
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 17:37 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Moet je dan nou echt per se een treintje hebben?
In ieder geval één mannetje die je vooraan brengt is wel handig. Wagner faalt.
Mani89dinsdag 11 juli 2017 @ 17:38
Houd je bek Hancock.
IbanMayodinsdag 11 juli 2017 @ 17:38
HAN HOU JE KOP
Dagoduckdinsdag 11 juli 2017 @ 17:38
1E NEDERLANDER DYLAN *O*
Afhaalchineesdinsdag 11 juli 2017 @ 17:38
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 17:37 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Moet je dan nou echt per se een treintje hebben?
een goede lead out kan enorm schelen natuurlijk
Remcodinsdag 11 juli 2017 @ 17:38
Han Kock :')
marcodejdinsdag 11 juli 2017 @ 17:38
Han Han Han, alsof Dylan niet wil winnen. :')
Bugnodinsdag 11 juli 2017 @ 17:38
Hancock is mentul kootsj
TheArtdinsdag 11 juli 2017 @ 17:38
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 17:37 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Moet je dan nou echt per se een treintje hebben?
Je moet hem wel echt afzetten, maar dat kan ook met één man (zie Degenkolb vandaag die met De Kort wel een competente man heeft).
Janneke141dinsdag 11 juli 2017 @ 17:38
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 17:37 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Morgen net zo'n etappe. ^O^
Nu al zin in :N

Is NOS-pipo nu echt tegen Groenewegen aan het vertellen dat ie blij moet zijn met een derde plaats??
Van_Poppeldinsdag 11 juli 2017 @ 17:38
Wat een mensonterend interview :{
Dagoduckdinsdag 11 juli 2017 @ 17:39
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 17:38 schreef Van_Poppel het volgende:
Wat een mensonterend interview :{
Plaatsvervangende schaamte.
Aguerodinsdag 11 juli 2017 @ 17:39
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 17:37 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Moet je dan nou echt per se een treintje hebben?
Niet per se een volledige trein maar twee goede lead-out mannen zijn geen overbodige luxe.
johannes_vermeerdinsdag 11 juli 2017 @ 17:39
Lotto.nl kneuzen :{
Marcossdinsdag 11 juli 2017 @ 17:39
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 17:29 schreef Bugno het volgende:

[..]

Als ie zelf nou nog niet doorheeft dat dat droomplannetje gewoon zwaar kut is, is ie zelf ook niet helemaal goed hoor. Gewoon op z'n Freires zelf een goed wiel kiezen. Beetje wieltjes-hoppen
Freire was daar echt een meester in ja, maar ook die raakte regelmatig ingesloten.. Dat blijft gewoon enorm lastig. Je zag nu dat hij op een gegeven moment in het wiel probeerde te blijven van Kittel, maar daar was hij 200 meter al weer uitgekwakt omdat er een ander treintje langskwam.. Dan moet je inderdaad van wiel naar wiel hoppen of hopen dat het een keer precies goed valt, maar de kans is een stuk groter dat je dan van te ver begint of ergens ingesloten raakt (wat hem allebei al eens overkwam deze Tour).

Enorm zonde, je ziet vandaag duidelijk dat hij de snelheid wel heeft.
skysherrifdinsdag 11 juli 2017 @ 17:40
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 17:39 schreef Aguero het volgende:

[..]

Niet per se een volledige trein maar twee goede lead-out mannen zijn geen overbodige luxe.
Investeer dan daar in, inderdaad.
SaintOfKillersdinsdag 11 juli 2017 @ 17:40
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 17:39 schreef Marcoss het volgende:
Enorm zonde, je ziet vandaag duidelijk dat hij de snelheid wel heeft.
Dat geldt dan ook voor Degenkolb, die kwam van bijna even ver. Nou ja, zat iets dichter, maar eindigde dan ook voor Groenewegen.
TheArtdinsdag 11 juli 2017 @ 17:41
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 17:39 schreef johannes_vermeer het volgende:
Lotto.nl kneuzen :{
Vooral Wagner kan er echt geen ene kut van. Alleen weet iedereen dat, behalve de renners en ploegleiding van Lotto Jumbo.
Marcossdinsdag 11 juli 2017 @ 17:41
quote:
99s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 17:40 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Dat geldt dan ook voor Degenkolb, die kwam van bijna even ver. Nou ja, zat iets dichter, maar eindigde dan ook voor Groenewegen.
Denk wel dat Groenewegen 2de was geworden als hij niet even in moest houden, maar Degenkolb reed ook een prima sprint ja.
Bonobo11dinsdag 11 juli 2017 @ 17:41
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 17:36 schreef Columbiafan het volgende:
Greipel lachwekkend slecht.
die liet op 100 meter al lopen
wimderondinsdag 11 juli 2017 @ 17:42
Swift naar een keurige 19e plek gesprint.
Mani89dinsdag 11 juli 2017 @ 17:43
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 17:41 schreef TheArt het volgende:

[..]

Vooral Wagner kan er echt geen ene kut van. Alleen weet iedereen dat, behalve de renners en ploegleiding van Lotto Jumbo.
351bc7d300.png

IACukdS.gif
Idisromdinsdag 11 juli 2017 @ 17:43
Wordt Kittel de opvolger van Freddy Maertens met 8 zeges in deze tour.
Columbiafandinsdag 11 juli 2017 @ 17:43
Groenewegen die even Kittel gaat kloppen lijkt me overigens ook wel een beetje onrealistisch. Hij is wel snel, dus als de Kit pech heeft is hij de grootste kanshebber op ritwinst morgen.
raptorixdinsdag 11 juli 2017 @ 17:43
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 17:37 schreef Aguero het volgende:
Dylan is de enige in de trein die het niveau aan kan, nu zijn alle treintjes deze Tour niet super maar TLJ is echt wel heel matig.

Wie zouden ze kunnen halen om Groenewegen in de toekomst wel aan etappes te kunnen helpen?
Kristoff / Eisel.
TargaFloriodinsdag 11 juli 2017 @ 17:43
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 17:37 schreef Aguero het volgende:
Dylan is de enige in de trein die het niveau aan kan, nu zijn alle treintjes deze Tour niet super maar TLJ is echt wel heel matig.

Wie zouden ze kunnen halen om Groenewegen in de toekomst wel aan etappes te kunnen helpen?
Wagner heeft nog een contract voor volgend jaar. 8)7
Mani89dinsdag 11 juli 2017 @ 17:43
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 17:37 schreef Aguero het volgende:
Dylan is de enige in de trein die het niveau aan kan, nu zijn alle treintjes deze Tour niet super maar TLJ is echt wel heel matig.

Wie zouden ze kunnen halen om Groenewegen in de toekomst wel aan etappes te kunnen helpen?
Sabatini.
SaintOfKillersdinsdag 11 juli 2017 @ 17:44
Misschien is 't Groenewegen wel die een ander team moet opzoeken. Lotto zoekt een vervanger voor Greipel. Daar is de hele trein min of meer op niveau, behalve de sprinter.
Haagsdinsdag 11 juli 2017 @ 17:44
Jeetje daar ben ik geweest :)
Marcossdinsdag 11 juli 2017 @ 17:44
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 17:43 schreef Idisrom het volgende:
Wordt Kittel de opvolger van Freddy Maertens met 8 zeges in deze tour.
Denk dat Kittel geen 4 kansen meer krijgt om te sprinten eigenlijk, los van of de andere ploegen mee blijven helpen.
Van_Poppeldinsdag 11 juli 2017 @ 17:44
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 17:43 schreef Idisrom het volgende:
Wordt Kittel de opvolger van Freddy Maertens met 8 zeges in deze tour.
Nog 4 kansen voor hem (Etappe 11,16,19,21). Het zou dus zomaar kunnen.
skysherrifdinsdag 11 juli 2017 @ 17:45
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 17:43 schreef Columbiafan het volgende:
Groenewegen die even Kittel gaat kloppen lijkt me overigens ook wel een beetje onrealistisch. Hij is wel snel, dus als de Kit pech heeft is hij de grootste kanshebber op ritwinst morgen.
Deze tour nog niet, maar dit is wel zeer veelbelovend, is de jongste sprinter van allemaal
silverhilldinsdag 11 juli 2017 @ 17:45
Thijs is verder niet cynisch.
Mani89dinsdag 11 juli 2017 @ 17:45
quote:
99s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 17:44 schreef SaintOfKillers het volgende:
Misschien is 't Groenewegen wel die een ander team moet opzoeken. Lotto zoekt een vervanger voor Greipel. Daar is de hele trein min of meer op niveau, behalve de sprinter.
Dat zou een uitstekende keuze zijn inderdaad. Dylan verdient veel beter dan dit teringzooitje. Dan mag TLJ lekker Markus Barry voor 2 jaar vastleggen.
Marcossdinsdag 11 juli 2017 @ 17:45
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 17:44 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Nog 4 kansen voor hem (Etappe 11,16,19,21). Het zou dus zomaar kunnen.
16 wordt een vlucht, denk ik. (en misschien 19 ook wel)
Marcossdinsdag 11 juli 2017 @ 17:46
quote:
99s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 17:44 schreef SaintOfKillers het volgende:
Misschien is 't Groenewegen wel die een ander team moet opzoeken. Lotto zoekt een vervanger voor Greipel. Daar is de hele trein min of meer op niveau, behalve de sprinter.
Die waren geïnteresseerd in Coquard en Ewan, geloof ik. Al heeft Ewan nog wel een contract voor volgend jaar, maar onduidelijk is of de ploeg doorgaat.
Mani89dinsdag 11 juli 2017 @ 17:46
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 17:45 schreef Marcoss het volgende:

[..]

16 wordt een vlucht, denk ik. (en misschien 19 ook wel)
16 weet ik wel zeker ja.
raptorixdinsdag 11 juli 2017 @ 17:47
Ik vind het parcours van deze tour trouwens uiterst oninteressant, eigenlijk is het nu al gespeeld.
marcodejdinsdag 11 juli 2017 @ 17:47
arjanschouten twitterde op dinsdag 11-07-2017 om 17:37:17 Feit. @merijnzeeman trainde/werkt(e) samen met de volledige top3 van deze Touretappe. reageer retweet
Dit is wel een feitje mensen!
TheArtdinsdag 11 juli 2017 @ 17:48
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 17:37 schreef Aguero het volgende:
Dylan is de enige in de trein die het niveau aan kan, nu zijn alle treintjes deze Tour niet super maar TLJ is echt wel heel matig.

Wie zouden ze kunnen halen om Groenewegen in de toekomst wel aan etappes te kunnen helpen?
Roosen kan het ook echt wel. Die voldoet ook, maar als de man op de belangrijkste positie in de trein er echt geen ene fuck van kan, dan heeft dat ook weinig zin.
Mani89dinsdag 11 juli 2017 @ 17:48
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 17:47 schreef marcodej het volgende:
arjanschouten twitterde op dinsdag 11-07-2017 om 17:37:17 Feit. @merijnzeeman trainde/werkt(e) samen met de volledige top3 van deze Touretappe. reageer retweet
Dit is wel een feitje mensen!
Ik krijg er een brok in mijn keel van.
PSVCLdinsdag 11 juli 2017 @ 17:48
Kittel aan de doping
Van_Poppeldinsdag 11 juli 2017 @ 17:48
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 17:45 schreef Marcoss het volgende:

[..]

16 wordt een vlucht, denk ik. (en misschien 19 ook wel)
Er zijn nog voldoende ploegen met een sprinter die op een wonder hopen. ;( Denk zelfs dat Lotto-Jumbo vol voor de sprint zal gaan in die etappes.
marcodejdinsdag 11 juli 2017 @ 17:52
Zo'n Bouhanni zit daar perfect met zijn mannetje, maar heeft totaal de snelheid niet. Als een Groenewegen daar zo zou zitten, wint 'ie.
raptorixdinsdag 11 juli 2017 @ 17:53
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 17:48 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Er zijn nog voldoende ploegen met een sprinter die op een wonder hopen. ;( Denk zelfs dat Lotto-Jumbo vol voor de sprint zal gaan in die etappes.
Ja alleen als je trein 80 meter vanaf je sprinter gaat zitten werkt het niet zo goed, man man wat was dat slecht vandaag.
wimderondinsdag 11 juli 2017 @ 17:53
quote:
Elie Gesbert is de jongste renner in de Tour de France en koos dinsdag al vroeg de aanval in de tiende etappe. Een dag eerder stond hij om een heel andere reden in het middelpunt van de belangstelling.

De 22-jarige Fransman van Fortuneo-Vital Concept zorgde er maandag tijdens de eerste rustdag voor dat het gehele hotel in Boulazac waar zijn ploeg verbleef, gedeeltelijk moest worden ontruimd.

Gesbert had een natte handdoek op een elektrische kachel gelegd en de radiator per ongeluk aangezet toen hij de aan/uit-knop had aangezien voor een lichtknopje. Vervolgens verliet hij hij zijn kamer om te eten, waarna het bijna gruwelijk mis ging.

De handdoek vatte vlam, waarna de ruimte al snel blank stond van de rook. Gelukkig ging het brandalarm af en was het vuurtje snel onder de controle. Niemand raakte gewond.
skysherrifdinsdag 11 juli 2017 @ 17:53
Maar het moet toch ook verdomde knap zijn, om met een 5 mans treintje uiteindelijk de sprint in 30e positie ofzo te beginnen?
Columbiafandinsdag 11 juli 2017 @ 17:54
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 17:52 schreef marcodej het volgende:
Zo'n Bouhanni zit daar perfect met zijn mannetje, maar heeft totaal de snelheid niet. Als een Groenewegen daar zo zou zitten, wint 'ie.
Heb je de sprint wel bekeken? Dan wint Kittel nog steeds hoor, die zat prima gepositioneerd.
TheArtdinsdag 11 juli 2017 @ 17:54
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 17:52 schreef marcodej het volgende:
Zo'n Bouhanni zit daar perfect met zijn mannetje, maar heeft totaal de snelheid niet. Als een Groenewegen daar zo zou zitten, wint 'ie.
Het is toch ook belachelijk dat je als Lotto Jumbo inzet op die sprinttrein, maar daar geen geschikte aankopen voor doet. Echt kom op, neem een voorbeeld aan FDJ. Die hebben net zo weinig budget, maar die hebben 2 speerpunten, Pinot en Démare, en daar halen ze ook de benodigde versterkingen voor. Die sprinttrein voor Demare is echt indrukwekkend en dan zijn ze nog niet klaar met shoppen ook. Willen ook nog eens Soupe bij Cofidis weghalen. Bij Lotto Jumbo weigeren om ook maar één aankoop te doen voor de sprinttrein.
Evertjandinsdag 11 juli 2017 @ 17:55
DEdzb-MXYAEwzEA.jpg
skysherrifdinsdag 11 juli 2017 @ 17:56
Zou ook wel helpen als mensen op social media en in de praatprogrammas dan het nederlands wielrennen gingen behandelen als het voetbal.

Studiovoetbal en met name een VI hadden allang gehakt gemaakt van dit soort teams/beslisslingen maar dat blijft helaas uit bij het wielrennen.
Rellende_Rotscholierdinsdag 11 juli 2017 @ 17:57
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 17:55 schreef Evertjan het volgende:
[ afbeelding ]
Haha, nou staat Columbiafan voor lul.
TheArtdinsdag 11 juli 2017 @ 17:57
Bouhanni heeft Bauer geslagen in de sprintvoorbereiding. Zie in dit filmpje links in beeld: https://streamable.com/8x6zf.
Van_Poppeldinsdag 11 juli 2017 @ 17:57
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 17:56 schreef skysherrif het volgende:
Zou ook wel helpen als mensen op social media en in de praatprogrammas dan het nederlands wielrennen gingen behandelen als het voetbal.

Studiovoetbal en met name een VI hadden allang gehakt gemaakt van dit soort teams/beslisslingen maar dat blijft helaas uit bij het wielrennen.
Jerommeke is vanavond te gast bij TDJ. Benieuwd wat hij er van vindt.
Evertjandinsdag 11 juli 2017 @ 17:58
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 17:56 schreef skysherrif het volgende:
Zou ook wel helpen als mensen op social media en in de praatprogrammas dan het nederlands wielrennen gingen behandelen als het voetbal.

Studiovoetbal en met name een VI hadden allang gehakt gemaakt van dit soort teams/beslisslingen maar dat blijft helaas uit bij het wielrennen.
paar jaar geleden deed RTL 7 Tour de Jour toch zoiets en dat leidde al gelijk door persboycotten. Wielrenners kunnen niet zo goed tegen kritiek
showtimerdinsdag 11 juli 2017 @ 17:58
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 17:45 schreef Marcoss het volgende:

[..]

16 wordt een vlucht, denk ik. (en misschien 19 ook wel)
Morgen niet? Ik bedoel Quickstep is nogal polyvalent, die durven het morgen ook zo te laten lopen ten gunste van een Gilbert of Stybar. Voor het geval andere ploegen moeilijk gaan doen.
Rellende_Rotscholierdinsdag 11 juli 2017 @ 17:58
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 17:57 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Jerommeke is vanavond te gast bij TDJ. Benieuwd wat hij er van vindt.
Die zegt nooit iets spannends.
Mani89dinsdag 11 juli 2017 @ 18:00
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 17:58 schreef showtimer het volgende:

[..]

Morgen niet? Ik bedoel Quickstep is nogal polyvalent, die durven het morgen ook zo te laten lopen ten gunste van een Gilbert of Stybar. Voor het geval andere ploegen moeilijk gaan doen.
Dat hopen mensen altijd in zo'n situatie, maar dat gaat toch niet gebeuren.
Dale__Cooperdinsdag 11 juli 2017 @ 18:00
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 17:57 schreef TheArt het volgende:
Bouhanni heeft Bauer geslagen in de sprintvoorbereiding. Zie in dit filmpje links in beeld: https://streamable.com/8x6zf.
ai ai
TheArtdinsdag 11 juli 2017 @ 18:01
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 17:58 schreef showtimer het volgende:

[..]

Morgen niet? Ik bedoel Quickstep is nogal polyvalent, die durven het morgen ook zo te laten lopen ten gunste van een Gilbert of Stybar. Voor het geval andere ploegen moeilijk gaan doen.
Morgen wordt gewoon een sprint. Als Lotto-Soudal, Katusha en Cofidis niet meer mee willen werken, dan Trek en Lotto Jumbo wel na die prestaties van Degenkolb en Groenewegen vandaag.
Momodinsdag 11 juli 2017 @ 18:01
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 17:57 schreef TheArt het volgende:
Bouhanni heeft Bauer geslagen in de sprintvoorbereiding. Zie in dit filmpje links in beeld: https://streamable.com/8x6zf.
Het zal weer niet he
Mani89dinsdag 11 juli 2017 @ 18:01
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 17:57 schreef TheArt het volgende:
Bouhanni heeft Bauer geslagen in de sprintvoorbereiding. Zie in dit filmpje links in beeld: https://streamable.com/8x6zf.
Waarom willen die mensen maar niet deugen?
SaintOfKillersdinsdag 11 juli 2017 @ 18:02
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 17:57 schreef TheArt het volgende:
Bouhanni heeft Bauer geslagen in de sprintvoorbereiding. Zie in dit filmpje links in beeld: https://streamable.com/8x6zf.
Was de nieuwe consensus hier niet dat Bouhanni stiekem het eeuwige slachtoffer was, die altijd ten onrechte werd gestigmatiseerd?
skysherrifdinsdag 11 juli 2017 @ 18:03
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 18:01 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Waarom willen die mensen maar niet deugen?
Oke help, waar is de actie ik kan het maar niet vinden
Belgosomedinsdag 11 juli 2017 @ 18:04
Colbrelli teleurstelling deze tour
Sebastiaan92dinsdag 11 juli 2017 @ 18:04
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 17:57 schreef TheArt het volgende:
Bouhanni heeft Bauer geslagen in de sprintvoorbereiding. Zie in dit filmpje links in beeld: https://streamable.com/8x6zf.
Tja, Jack Bauer slaan, niet zo slim. Voor je het weet heb je het hele CTU achter je aan.
Rellende_Rotscholierdinsdag 11 juli 2017 @ 18:04
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 18:03 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Oke help, waar is de actie ik kan het maar niet vinden
Linksboven.
showtimerdinsdag 11 juli 2017 @ 18:05
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 18:04 schreef Belgosome het volgende:
Colbrelli teleurstelling deze tour
Colbrelli is ook helemaal geen massasprinter.
Columbiafandinsdag 11 juli 2017 @ 18:06
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 17:57 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Haha, nou staat Columbiafan voor lul.
Ik zou een toontje lager zingen mocht ik jou zijn. Je slaat al het hele seizoen de bal mis in je analyses en voorspellingen. Wat denk je trouwens de bewijzen met die data?
skysherrifdinsdag 11 juli 2017 @ 18:06
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 18:04 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Linksboven.
Ahja, ik zie het.

Als je goed kijkt doet jack ook iets achter bij hem voor nacer die klap geeft
wimderondinsdag 11 juli 2017 @ 18:06
quote:
99s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 18:02 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Was de nieuwe consensus hier niet dat Bouhanni stiekem het eeuwige slachtoffer was, die altijd ten onrechte werd gestigmatiseerd?
Normaal gesproken wel inderdaad.
showtimerdinsdag 11 juli 2017 @ 18:06
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 18:00 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Dat hopen mensen altijd in zo'n situatie, maar dat gaat toch niet gebeuren.
Vooral omdat het bijna onmogelijk is om met een leefbare groep voor het hele peloton weg te komen. Quickstep heeft helemaal niet zoveel manpower om alleen veel recht te zetten.
Rellende_Rotscholierdinsdag 11 juli 2017 @ 18:06
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 18:06 schreef Columbiafan het volgende:

[..]

Ik zou een toontje lager zingen mocht ik jou zijn. Je slaat al het hele seizoen de bal mis in je analyses en voorspellingen. Wat denk je trouwens de bewijzen met die data?
Niet zo serieus nemen, ouwe reus.

Maken ze in België nooit grapjes over elkaar?
Mani89dinsdag 11 juli 2017 @ 18:07
quote:
9s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 18:06 schreef wimderon het volgende:

[..]

Normaal gesproken wel inderdaad.
FeROHnC.jpg
Van_Poppeldinsdag 11 juli 2017 @ 18:07
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 18:04 schreef Belgosome het volgende:
Colbrelli teleurstelling deze tour
In een vlakke sprint is dit zijn plaats. Hij moet het van zwaardere finales hebben; etappe 14 naar Rodez lijkt me ideaal voor hem.
SaintOfKillersdinsdag 11 juli 2017 @ 18:08
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 18:06 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Ahja, ik zie het.

Als je goed kijkt doet jack ook iets achter bij hem voor nacer die klap geeft
Net zoals Nacer vorige week ook al iets deed, nog voor Démare hem een schoudertje terug gaf.
wimderondinsdag 11 juli 2017 @ 18:08
Het droomplan van Merijn met de perfecte sprinttrein is overigens pas voor 2018. Nog een klein beetje bijschaven en de sprintprofessor gaat volgend jaar écht schroeien.
Mani89dinsdag 11 juli 2017 @ 18:09
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 18:08 schreef wimderon het volgende:
Het droomplan van Merijn met de perfecte sprinttrein is overigens pas voor 2018. Nog een klein beetje bijschaven en de sprintprofessor gaat volgend jaar écht schroeien.
Klinkt goed, daarom hebben ze Wagner natuurlijk tot 2018 vastgelegd.
wimderondinsdag 11 juli 2017 @ 18:10
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 18:07 schreef Mani89 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Waarheid als een koe, beste Mani.
Rellende_Rotscholierdinsdag 11 juli 2017 @ 18:10
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 18:08 schreef wimderon het volgende:
Het droomplan van Merijn met de perfecte sprinttrein is overigens pas voor 2018. Nog een klein beetje bijschaven en de sprintprofessor gaat volgend jaar écht schroeien.
Dat is wel het makkelijke excuus ja. Dat een sprinttrein drie of zelfs vijf jaar nodig heeft om optimaal te presteren.

Daarom heeft Demare natuurlijk ook maar een paar weken nodig met Guarnieri en Cimolai.
marcodejdinsdag 11 juli 2017 @ 18:11
Ik zit die sprint van Groenwegen nog eens te bekijken: op 3,2km zitten er drie man van LottoNL vooraan, met Wagner en Dylan daar 3 rijen achter. Dan krijgen we een shot van een brug en 300 meter later zijn zowel Wagner als het treintje van drie helemaal weg en zit Dylan alleen... 8)7

Op 2km komen er toch weer drie man bij Dylan, die inmiddels is teruggezakt. Dan is eigenlijk alleen Timo Roosen degene die het nog snapt en met een tussensprintje nog wat plaatsen wint en hem zo ongeveer afzet in de buurt van Kittel op P15. Maar als Roosen afhaakt, haken ook de andere twee af...
TheArtdinsdag 11 juli 2017 @ 18:12
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 18:11 schreef marcodej het volgende:
Ik zit die sprint van Groenwegen nog eens te bekijken: op 3,2km zitten er drie man van LottoNL vooraan, met Wagner en Dylan daar 3 rijen achter. Dan krijgen we een shot van een brug en 300 meter later zijn zowel Wagner als het treintje van drie helemaal weg en zit Dylan alleen... 8)7

Op 2km komen er toch weer drie man bij Dylan, die inmiddels is teruggezakt. Dan is eigenlijk alleen Timo Roosen degene die het nog snapt en met een tussensprintje nog wat plaatsen wint en hem zo ongeveer afzet in de buurt van Kittel op P15. Maar als Roosen afhaakt, haken ook de andere twee af...
Roosen is dan ook de enige die er echt wat van kan.
showtimerdinsdag 11 juli 2017 @ 18:12
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 18:10 schreef wimderon het volgende:

[..]

Waarheid als een koe, beste Mani.
Hoe vaak was hij dan slachtoffer? Hamburg en...dat duel met Bling in Parijs-Nice?
Columbiafandinsdag 11 juli 2017 @ 18:14
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 18:06 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Niet zo serieus nemen, ouwe reus.

Maken ze in België nooit grapjes over elkaar?
Ik pleeg alles wat je zegt serieus te nemen. Ik ben best wel een ernstige jongen.
marcodejdinsdag 11 juli 2017 @ 18:14
Kunnen we niet met zn allen effe @RobertWagner83 kapottwitteren?
Rellende_Rotscholierdinsdag 11 juli 2017 @ 18:14
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 18:11 schreef marcodej het volgende:
Ik zit die sprint van Groenwegen nog eens te bekijken: op 3,2km zitten er drie man van LottoNL vooraan, met Wagner en Dylan daar 3 rijen achter. Dan krijgen we een shot van een brug en 300 meter later zijn zowel Wagner als het treintje van drie helemaal weg en zit Dylan alleen... 8)7

Op 2km komen er toch weer drie man bij Dylan, die inmiddels is teruggezakt. Dan is eigenlijk alleen Timo Roosen degene die het nog snapt en met een tussensprintje nog wat plaatsen wint en hem zo ongeveer afzet in de buurt van Kittel op P15. Maar als Roosen afhaakt, haken ook de andere twee af...
Ergens is het ook wel logisch. Paultje Martens, Robert Wagner en Tom Leezer, kunnen we van die jongens verwachten dat ze Groenewegen vooraan afzetten?

Ze moeten gewoon een ander plan gaan verzinnen. Dit heeft geen enkel nut.
Rellende_Rotscholierdinsdag 11 juli 2017 @ 18:16
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 18:14 schreef Columbiafan het volgende:

[..]

Ik pleeg alles wat je zegt serieus te nemen. Ik ben best wel een ernstige jongen.
Was toch gewoon een gebbetje. Jij komt met de opmerking dat Kittel veel sneller is dan Groenewegen en dan komt niet lang daarna iemand met wat cijfers waaruit blijkt dat Groenewegen de hoogste pieksnelheid had. Is toch geinig dan.

Dat de pieksnelheid niet veel hoeft te zeggen over een de rest van de sprint snap ik ook nog wel.
marcodejdinsdag 11 juli 2017 @ 18:16
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 18:14 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Ergens is het ook wel logisch. Paultje Martens, Robert Wagner en Tom Leezer, kunnen we van die jongens verwachten dat ze Groenewegen vooraan afzetten?

Ze moeten gewoon een ander plan gaan verzinnen. Dit heeft geen enkel nut.
Ik denk eigenlijk dat een Leezertje het met zijn snelheid nog wel moet kunnen. Snap niet waarom ze hem niet als laatste man voor Dylan zetten.
TheArtdinsdag 11 juli 2017 @ 18:16
Ik zit de lijst met renners met aflopend contract eens door te bladeren, maar zou iemand als Mezgec geen goede optie zijn voor Djumbo? Ook nog eens iemand die je zonder problemen zelf als sprinter kan inzetten in andere koersen, want een tweede sprinter hebben ze nu ook niet echt.
Columbiafandinsdag 11 juli 2017 @ 18:19
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 18:16 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Was toch gewoon een gebbetje. Jij komt met de opmerking dat Kittel veel sneller is dan Groenewegen en dan komt niet lang daarna iemand met wat cijfers waaruit blijkt dat Groenewegen de hoogste pieksnelheid had. Is toch geinig dan.

Dat de pieksnelheid niet veel hoeft te zeggen over een de rest van de sprint snap ik ook nog wel.
Ik ben overigens wel fan van Groenewegen, uitstekende sprinter, gaat ook nog beter worden. Overwinning op de Champs voor Dielan en dan Kittel groen zou ik prima vinden.
marcodejdinsdag 11 juli 2017 @ 18:19
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 18:16 schreef TheArt het volgende:
Ik zit de lijst met renners met aflopend contract eens door te bladeren, maar zou iemand als Mezgec geen goede optie zijn voor Djumbo? Ook nog eens iemand die je zonder problemen zelf als sprinter kan inzetten in andere koersen, want een tweede sprinter hebben ze nu ook niet echt.
Weet niet hoe Moreno Hofland zit bij Lotto en of ze hem daar nog zien als eventuele opvolger van Greipel. maar zou het geen optie zijn om hem daar los te weken?
Rellende_Rotscholierdinsdag 11 juli 2017 @ 18:19
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 18:16 schreef TheArt het volgende:
Ik zit de lijst met renners met aflopend contract eens door te bladeren, maar zou iemand als Mezgec geen goede optie zijn voor Djumbo? Ook nog eens iemand die je zonder problemen zelf als sprinter kan inzetten in andere koersen, want een tweede sprinter hebben ze nu ook niet echt.
Dan moet ie wel wat harder fietsen dan ie de afgelopen tijd heeft gedaan.
wimderondinsdag 11 juli 2017 @ 18:19
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 18:16 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Was toch gewoon een gebbetje. Jij komt met de opmerking dat Kittel veel sneller is dan Groenewegen en dan komt niet lang daarna iemand met wat cijfers waaruit blijkt dat Groenewegen de hoogste pieksnelheid had. Is toch geinig dan.

Dat de pieksnelheid niet veel hoeft te zeggen over een de rest van de sprint snap ik ook nog wel.
Het schijnt ook wel te helpen als je in de slipstream van anderen zit. Kittel zet gewoon zelf aan, vol in de wind.
wimderondinsdag 11 juli 2017 @ 18:20
quote:
Nu Lotto-Jumbo voor het eerst zonder klassementsambities naar de Tour de France gaat, zullen de meeste ogen gericht zijn op Nederlands sprinttalent Dylan Groenewegen en zijn sprinttrein. Het doel is om in 2018 in Frankrijk mee te doen om winst in de massasprints, maar wellicht lukt dat dit jaar al. Wat moet daarvoor gebeuren?

De theorie is eenvoudig: Paul Martens moet als 'nummer vijf' van de sprinttrein van Lotto-Jumbo op 1500 meter van de finish de leiding nemen in het peloton. Op 1200 meter lanceert hij 'nummer vier' Timo Roosen, die doortrekt tot 900 meter.

'Nummer drie' Tom Leezer neemt de volgende 300 meter voor zijn rekening, waarna 'lead-out' Robert Wagner kopman Dylan Groenewegen op 250 meter voor de streep moet afzetten. De sprinter hoeft het dan alleen nog af te maken.

Maar met snelheden van ruim 70 kilometer per uur, hartslagen rond de 200, onhandig geplaatste verkeersobstakels en meer dan tien andere ploegen die precies hetzelfde willen, kan een zorgvuldig uitgedachte tactiek in een fractie van een seconde zo de prullenbak in.

"Het plan klinkt simpel", zegt Wagner. "We zetten een treintje op, de een rijdt van daar tot daar, de ander van daar tot daar en aan het einde hoeft Dylan nog maar 250 meter te sprinten en hebben wij gewonnen. Helaas gaat het negen van de tien keer niet zo perfect."

Kelder
De Ronde van Frankrijk draait om de gele trui, maar zeker in de eerste twee weken zijn de sprinters de belangrijkste nevenattractie. Vorig jaar eindigden zes van de 21 Tourriten in een massasprint en ook deze editie krijgen de snelle mannen met negen vlakke etappes weer meer dan genoeg kansen.

Toen Lotto-Jumbo ruim anderhalf jaar geleden een 22-jarig Amsterdams sprinttalent overnam van het procontinentale Roompot-Oranje Peloton, besloot de Nederlandse ploeg dat ze zich ook serieus wilde gaan mengen in de massasprints in de belangrijkste koers ter wereld.

"Het begon met een idee, in feite al voordat Dylan Groenewegen bij ons had getekend", zegt Merijn Zeeman, de sportief directeur en initiator van de sprinttrein van Lotto-Jumbo. "We wilden meer wedstrijden winnen en veel koersen eindigen in een massasprint, dus het plan was om echt wat om Dylan heen te bouwen."

In 2016 won Groenewegen direct elf koersen, al zat daar met de eerste etappe in de Eneco Tour maar één World Tour-wedstrijd bij. In de zomer ondervonden Groenewegen en zijn sprinttrein bij hun Tourdebuut met alleen twee toptienplaatsen (vierde en zevende) dat het hoogste niveau nog een paar stapjes extra vergt.

"Je kunt niet van de kelder naar de zolder met een sprinttrein, zo simpel is het. Dat heb ik ook met Skil-Shimano meegemaakt, daar duurde het vier jaar totdat we goed genoeg waren om ritten in de Tour te winnen. Vanuit die gedachte hebben we vorig jaar ook de Tour de France gereden", zegt Zeeman, die van 2008 tot 2013 bij de voorloper van het huidige Team Sunweb een succesvolle sprinttrein optuigde rondom de Duitser Marcel Kittel.

"Het is logisch dat er door de buitenwereld bij zo'n grote wedstrijd al veel verwacht wordt en er was bij ons ook hoop dat het al zou lukken om een ritzege te boeken. Maar in mijn beleving kun je alleen ooit top presteren in de Ronde van Frankrijk als je in de jaren daarvoor Tours meemaakt en je je daarin ontwikkelt."

Alicante
In januari verzamelde het grootste deel van de sprinttrein van Lotto-Jumbo zich in Alicante om in de Spaanse zon een van de weinige trainingsmogelijkheden te benutten. "Daar wonnen we altijd", lacht Groenewegen.

"Er valt bijna niet op te trainen", zegt Zeeman over de uitdaging om een sprinttrein op de rails te zetten. "We kunnen de fysieke voorwaarden trainen, maar ik kan wel honderden voorbeelden noemen van renners die de benodigde fysieke capaciteiten hebben, maar absoluut niks te zoeken hebben in een sprinttrein. Er kan niks op tegen een koers rijden en daar ervaring opdoen in de sprint."

Groenewegen: "Natuurlijk is het lastig dat je sprinten eigenlijk alleen goed kan trainen in wedstrijden, maar dat maakt het ook wel weer mooi. Je moet jaren ervaring opdoen wil je het perfect laten verlopen en wij komen nu in de fase dat we doorkrijgen wat we moeten doen. En dat moet ervoor zorgen dat we in de grotere koersen steeds dichterbij komen. De hele ploeg is daarbij belangrijk, we doen het echt samen. Dat zag je vorig jaar ook in de Tour; één foutje en het gaat mis."

Sprintprofessor
Op een steenworp afstand van Utah Beach - een van de stranden waarop de geallieerden in 1944 landden tijdens D-Day - ervoer Groenewegen direct hoe gevaarlijk de strijd in de massasprint kan zijn in de Tour.

"Tijdens de sprint viel een renner van Katusha precies voor mij", kijkt de Amsterdammer terug op zijn eerste Touretappe ooit. "Ik weet nu nog steeds niet hoe ik om of over hem heen ben gegaan. Ik deed mijn ogen dicht in de hoop dat ik overeind bleef. Gelukkig was dat het geval."

Groenewegen weet dat dit bij het leven hoort waarvoor hij gekozen heeft. "De kans op vallen is aanwezig, dat is nu eenmaal zo. Bij de ploeg vinden ze het wel grappig dat ik regelmatig zeg dat het vandaag weer jodium of podium wordt."

Voor de ervaren 'sprintprofessor' Wagner is die mentaliteit van zijn kopman alleen maar prettig. "Als het een beetje hectisch wordt, roep ik altijd even 'Dylan' om te horen of hij nog in mijn wiel zit", zegt de 33-jarige Duitser. "En negen van de tien keer zit hij daar ook. Soms ga ik nog net door een gaatje en vrees ik dat hij niet meer achter me zit, maar dan zit hij er toch. Het is heel fijn om te weten dat hij niet zo snel gaat lossen."

Gekkenwerk
Dat vertrouwen tussen ploegmaats is essentieel, want een massaprint is "gekkenwerk" volgens Wagner. "Mijn familie durft meestal niet te kijken. Mijn moeder kijkt sowieso nooit, die is erg bang dat er wat gebeurt."

En er gebeurt veel in een sprint. "Veel te veel", lacht Wagner. "Je zit vijf centimeter naast je tegenstander en als je met twintig sprinttreinen op een rotonde af raast, is er maar één ploeg die daar als eerste door kan. Dan hoef ik je niet vertellen dat het gekkenhuis is, echt gekkenhuis."

"Als je wilt winnen, moet je soms niet te veel nadenken over wat er kan gebeuren. Af en toe zeg ik wel dat dit het niet waard is, dat ik niet in een rolstoel wil belanden. Maar het is nu eenmaal zo dat grote risico's bij onze sport horen."

Groenewegen heeft alle trucjes in de massasprint al wel een keer meegemaakt. "Een tik met de hand van de renner naast je, of een knie die expres even tegen je stuur aan tikt. Iedereen heeft weleens ruzie met elkaar in het heetst van de strijd, maar na de koers is dat ook weer over."

De Noord-Hollander maakt zich meestal alleen druk om de risico's als hij in de bus terug naar het hotel de beelden terugkijkt. "Op tv zie ik weleens momenten terug dat ik in een gaatje duik en het wel heel nipt was. Maar in de koers zelf gaat in de finale echt de knop om. Ik wil als eerste over finish en wie in mijn weg rijdt, moet maken dat hij wegkomt."

Killersinstinct
Het is dat killersinstinct dat de topsprinters onderscheidt van de snelle renners. "Lief en aardig werkt niet heel goed in een massasprint. Daarom ben ik ook geen topsprinter", zegt Wagner met een grote glimlach.

"Dylan is een Amsterdammer hè, een mannetje. Hij weet dat hij snel is en het is ook goed dat hij dat weet. Van een sprinter die alleen maar twijfelt, krijg je als ploegmaat geen moraal."

Zeeman noemt Groenewegen 'een enorm gedreven jongen'. "Dat heeft hij al van nature, hij weet heel goed waar hij naartoe wil. En inmiddels is hij door gerichte trainingen ook gewoon heel snel geworden."

Groenewegen zou het originele plan van Lotto-Jumbo - in 2018 echt meedoen om een ritzege in de Tour - dan ook graag met een jaartje versnellen. "Het is een realistisch doel om alles in 2018 echt op de rit te hebben, maar ik vind 2017 ook wel goed, hoor", lacht hij. "Direct na de Tour van vorig jaar dacht ik: hier wil ik volgend jaar terugkomen en meedoen voor een ritzege. Het zou niet het einde van de wereld zijn als het dit jaar niet lukt, maar als sprinter wil je natuurlijk altijd sneller."

Binnen de ploeg is er geen twijfel dat Groenewegen de capaciteiten heeft om dit jaar al succes te boeken. "Laat ik het zo zeggen: het ligt niet aan onze sprinter", zegt Wagner. "Het is aan ons als ploegmaten om hem in een goede positie te krijgen, want hij kan echt een etappe winnen."
5964fa24f1b8a-zeeman1.gif
marcodejdinsdag 11 juli 2017 @ 18:21
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 18:19 schreef wimderon het volgende:

[..]

Het schijnt ook wel te helpen als je in de slipstream van anderen zit. Kittel zet gewoon zelf aan, vol in de wind.
Komt ie niet uit het wiel van McLay?
wimderondinsdag 11 juli 2017 @ 18:22
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 18:21 schreef marcodej het volgende:

[..]

Komt ie niet uit het wiel van McLay?
Als de graphics klopten op 234 meter van de streep, inderdaad.
TheArtdinsdag 11 juli 2017 @ 18:24
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 18:19 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Dan moet ie wel wat harder fietsen dan ie de afgelopen tijd heeft gedaan.
Zo slecht rijdt ie dit jaar niet. Giro was prima, voorjaar was degelijk met o.a. een 16e plaats in MSR waarin ie voor Ewan reed. MSR, nog zo'n koers waar Lotto Jumbo meestal geen renners voor heeft. Heb je daar ook direct een kopman voor. Na de Giro nog een ritje in Slovenië gewonnen, Sloveense kampioen geworden. Dat noem ik niet slecht.
TheArtdinsdag 11 juli 2017 @ 18:24
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 18:19 schreef marcodej het volgende:

[..]

Weet niet hoe Moreno Hofland zit bij Lotto en of ze hem daar nog zien als eventuele opvolger van Greipel. maar zou het geen optie zijn om hem daar los te weken?
Hofland? Heb je Hofland sprints zien aantrekken/voorbereiden in de Giro? Wat was dat ook een drama zeg.....
Mani89dinsdag 11 juli 2017 @ 18:25
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 18:10 schreef wimderon het volgende:

[..]

Waarheid als een koe, beste Mani.
Nee, niet.
wimderondinsdag 11 juli 2017 @ 18:31
Gewoon het contract van Farrar afkopen, dat zou wel eens de ontbrekende schakel kunnen zijn.

Neem je Bram Meijer er nog bij als locomotief.
marcodejdinsdag 11 juli 2017 @ 18:36
AndreGreipel twitterde op dinsdag 11-07-2017 om 18:34:33 happy about @Lotto_Soudal for giving it all for the lead out-embarrassed by my own performance-congrats @marcelkittel reageer retweet
Greipel schaamt zich.
TargaFloriodinsdag 11 juli 2017 @ 18:37
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 17:57 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Jerommeke is vanavond te gast bij TDJ. Benieuwd wat hij er van vindt.
Die zou naar TLJ gaan maar toen gooide zijn doping verleden roet in het eten.
Pino112dinsdag 11 juli 2017 @ 18:55
https://mobile.twitter.co(...)217575493632/video/1

Bouhanni deed weer boos.
showtimerdinsdag 11 juli 2017 @ 19:00
Belgische Lotto gaat morgen inderdaad gewoon weer voor de sprint
Marcossdinsdag 11 juli 2017 @ 19:09
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 17:48 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Er zijn nog voldoende ploegen met een sprinter die op een wonder hopen. ;( Denk zelfs dat Lotto-Jumbo vol voor de sprint zal gaan in die etappes.
Klopt, maar in etappe 16 is wel heel lastig aan het begin, denk daar wel een sterke groep wegrijdt (met misschien ook wel renners van de sprintersploegen)
Frozen-assassindinsdag 11 juli 2017 @ 19:28
Haha Greipel :')

Wat een matige sprinter is dat geworden zeg... Maar goed, ze gaan morgen alsnog gewoon rijden voor hem

En Kittel zo makkelijk _O_ Kristoff met beste lead-out en helemaal nergens
wimderondinsdag 11 juli 2017 @ 19:40
NOShan met z'n telefoontje bij Kittel, jongens toch :')
wimderondinsdag 11 juli 2017 @ 19:43
DEeEZvUWsAIdMSF.jpg:large

Matthews moest huilen.

Waarom vraag ik me dan af.
franklopdinsdag 11 juli 2017 @ 19:45
quote:
9s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 19:43 schreef wimderon het volgende:
[ afbeelding ]

Matthews moest huilen.

Waarom vraag ik me dan af.
Had blijkbaar verwacht echt een kans op groen te maken.
heywoodudinsdag 11 juli 2017 @ 19:45
cyclingideas_ twitterde op dinsdag 11-07-2017 om 17:51:31 Sabatini(QST): I don't want to repeat Guarnieri's words, but he was rightCimolai(FDJ): My thoughts about Bouhanni? As everyone#TDF2017 reageer retweet
Columbiafandinsdag 11 juli 2017 @ 19:45
Kittel is wel beter dan ooit, dat positioneren en winnen zonder trein kon ie vroeger niet. Heel knap _O_ _O_
SaintOfKillersdinsdag 11 juli 2017 @ 19:48
Bouhanni heeft trouwens een symbolisch strafje gekregen. Minuutje straftijd en iets wat op een geldboete moet lijken.
wimderondinsdag 11 juli 2017 @ 19:50
quote:
18s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 19:45 schreef franklop het volgende:

[..]

Had blijkbaar verwacht echt een kans op groen te maken.
Als je met een DQ van iemand waar je nooit van z'n leven van gaat winnen, een ziekte van een ander en een topsprinter die nog niet op topniveau was na ziekte en ook uitviel nog steeds niet in de buurt komt moet je misschien wel tot de conclusie komen dat je zonder ongelukken geen kandidaat voor groen bent.
Momodinsdag 11 juli 2017 @ 19:51
DEeNKxjXYAAbiLv.jpg
Van_Poppeldinsdag 11 juli 2017 @ 19:52
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 19:51 schreef Momo... het volgende:
[ afbeelding ]
Sow, dat zal hard aankomen bij Nacer.
franklopdinsdag 11 juli 2017 @ 19:52
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 19:50 schreef wimderon het volgende:

[..]

Als je met een DQ van iemand waar je nooit van z'n leven van gaat winnen, een ziekte van een ander en een topsprinter die nog niet op topniveau was na ziekte en ook uitviel nog steeds niet in de buurt komt moet je misschien wel tot de conclusie komen dat je zonder ongelukken geen kandidaat voor groen bent.
Ik zou als ik hem was al zijn krachten sparen voor Rodez, om daar tweede te worden achter Cobrelli of Dan Martin ofzo
Marcossdinsdag 11 juli 2017 @ 19:54
Wel benieuwd wat Yates gedaan heeft
franklopdinsdag 11 juli 2017 @ 19:55
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 19:54 schreef Marcoss het volgende:
Wel benieuwd wat Yates gedaan heeft
Meestal is dat zoiets als aan te lang aan de auto hangen, of erachter.
wimderondinsdag 11 juli 2017 @ 19:58
Van die mensen die nu weer gaan zeuren over Sagan. Of Froome. Hoe het hen uitkomt.
Marcossdinsdag 11 juli 2017 @ 20:01
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 19:52 schreef franklop het volgende:

[..]

Ik zou als ik hem was al zijn krachten sparen voor Rodez, om daar tweede te worden achter Cobrelli of Dan Martin ofzo
Greg :P
Ajacied422dinsdag 11 juli 2017 @ 20:30
d981fcb92ad38017a9f3e5054e257c2a.png
Dale__Cooperdinsdag 11 juli 2017 @ 20:55
quote:
9s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 19:43 schreef wimderon het volgende:
[ afbeelding ]

Matthews moest huilen.

Waarom vraag ik me dan af.
Tja, zich zondag helemaal naar de klote gereden voor die punten en nu dit min of meer weer kwijt?
SaintOfKillersdinsdag 11 juli 2017 @ 20:59
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 20:55 schreef Dale__Cooper het volgende:

[..]

Tja, zich zondag helemaal naar de klote gereden voor die punten en nu dit min of meer weer kwijt?
Mja, het moest toch al duidelijk zijn dat heel moeilijk ging worden. Die truuk van zondag moest hij nog een keer of 5 herhalen om een waterkans te maken.
Idisromdinsdag 11 juli 2017 @ 21:48
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 19:51 schreef Momo... het volgende:
[ afbeelding ]
Heeft de organisatie zo weinig vertrouwen in de euro?
Columbiafandinsdag 11 juli 2017 @ 22:44
Edit: verkeerde topic
Mexicanobakkerdinsdag 11 juli 2017 @ 23:27
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 19:51 schreef Momo... het volgende:
[ afbeelding ]
Yaids is ook weer een rat geweest dus. :r
Felagundwoensdag 12 juli 2017 @ 00:04
Bouhanni. :') Die mogen ze er ook wel uit gooien.
Joeziwoensdag 12 juli 2017 @ 00:19
Lancegod
SaintOfKillerswoensdag 12 juli 2017 @ 06:22
quote:
Bauer deed zijn uiterste best het incident in de laatste kilometers van de Touretappe te bagatelliseren. “Ik zou niet zeggen dat ik betrokken was bij een incident. Bouhanni probeert gewoon zijn positie achter zijn lead-out te beschermer. Elke renner zou dat doen”, reageerde hij. “Ik zou het om die reden ook geen incident noemen. Zo’n dingen gebeuren in het heetst van de strijd. In de laatste kilometers wordt er niet zomaar plaats gemaakt voor je.”

De Nieuw-Zeelander dreef het een beetje in het belachelijke toen hij het over de impact van de slag had. “Ik voelde een tikje op mijn schouder en keek om omdat ik dacht dat het iemand was die een handtekening wilde. Wie is dat kleine meisje dat een handtekening wil, dacht ik.”
_-_ratjetoe_-_woensdag 12 juli 2017 @ 06:45
quote:
99s.gif Op woensdag 12 juli 2017 06:22 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

:D

Deze reactie is al 10x erger dan de officiële straf voor Bouhanni.
Bugnowoensdag 12 juli 2017 @ 07:34
Bouhanni is nu helemaal viesmad op Bauer. Volgende keer stompt ie 'm harder. De Tour-directie besluit hem vervolgens weer een boete te geven.