abonnement Unibet Coolblue
pi_172213878
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 13:26 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ha daar noem je mij wat: het Midden-Oosten :( Die hangen een middeleeuwse zandwoestijn aan :(

De mannen mogen daar binnen in een grote ruimte, en de vrouwen in een kleine ruimte :(

Zo'n dergelijk bordje is gewoon discriminatie: ze vergelijken een hond met een vrouw :( Maar goed daarom zal ik nooit klant zijn van zo'n zaak!

Van mij mag je best een herenkapper zijn, maar laat dat kinderachtig bordje weg en ga ook niet lopen roepen dat vrouwen niet welkom zijn. Zonder vrouwen, zouden wij mannen niet eens op de wereld zijn!
Je kunt wel haten maar er zijn ook genoeg goede aspecten aan een wat meer traditionele rolverdeling. Mannen en vrouwen zijn ook gewoon wezenlijk anders, de een is niet beter of slechter maar wel anders. Daar mag je best op inspelen. Wat mij betreft zijn we daar hier in het Westen een beetje in doorgeslagen.
Culturen met een meer traditionele rolverdeling kennen ook veel minder scheidingen, het maakt een samenleving niet per se inferieur als je wat meer voorstander bent van sekse-differentiatie .

Zo'n bordje moet ik vooral om lachen, mijn vriendin zou er ook om lachen. Als het ergens zou hangen voor mannen door vrouwen zou ik me ook totaal net gediscrimineerd voelen. Moeten hun weten.
blablablabla
  donderdag 6 juli 2017 @ 13:31:48 #277
463917 Buurtzwaan
Houdt van de polder
pi_172213900
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 13:27 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Gaat zich om een principe: het is best okay dat er mannen en vrouwen clubjes zijn, maar ga niet roepen dat het andere geslacht niet welkom is!
Ik denk dat je het een beetje te letterlijk neemt. :P Zoiets is meer als grap bedoeld, althans zo vat ik het op.
pi_172213920
Ja dat wij erin doorgeslagen zijn okay, daar ben ik het wel over eens. Aan de andere kant, zie ik niet in waarom vrouwen nog steeds minder dan mannen betaald krijgen?!

Werken die soms minder hard? Vrouwen ervaren gewoon nog steeds discriminatie omdat ze vrouw zijn, wij mannen hebben daar nauwelijks last van.
pi_172213921
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 13:31 schreef Buurtzwaan het volgende:

[..]

Ik denk dat je het een beetje te letterlijk neemt. :P Zoiets is meer als grap bedoeld.
Hij zou het goed doen als feministe.
blablablabla
pi_172213934
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 13:31 schreef Buurtzwaan het volgende:

[..]

Ik denk dat je het een beetje te letterlijk neemt. :P Zoiets is meer als grap bedoeld, althans zo vat ik het op.
Ik boycot ook aardappelen uit Israël, welke jij waarschijnlijk gewoon koopt ;)
  donderdag 6 juli 2017 @ 13:34:55 #281
463917 Buurtzwaan
Houdt van de polder
pi_172213950
quote:
10s.gif Op donderdag 6 juli 2017 13:33 schreef Elan het volgende:

[..]

Hij zou het goed doen als feministe.
:D

Bij mij zitten er ook een paar van die typjes in de klas. Was laatst een prachtige discussie over het openhouden van de deur. Of dat seksistisch was. >:)
pi_172213956
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 13:32 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ja dat wij erin doorgeslagen zijn okay, daar ben ik het wel over eens. Aan de andere kant, zie ik niet in waarom vrouwen nog steeds minder dan mannen betaald krijgen?!

Werken die soms minder hard? Vrouwen ervaren gewoon nog steeds discriminatie omdat ze vrouw zijn, wij mannen hebben daar nauwelijks last van.
Salarissen zijn gewoon opgebouwd uit schalen. Een travestiet krijgt voor hetzelfde werk in dit land net zoveel salaris als een gespierde macho-kerel.
blablablabla
pi_172213961
Maar stel er hangt een bordje: homo's niet welkom?
pi_172213991
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 13:34 schreef Buurtzwaan het volgende:

[..]

:D

Bij mij zitten er ook een paar van die typjes in de klas. Was laatst een prachtige discussie over het openhouden van de deur. Of dat seksistisch was. >:)
Als je het enkel voor vrouwen doet wel: maar wat als je enkel voor mooie vrouwen de deur open houdt?
  donderdag 6 juli 2017 @ 13:39:53 #285
463917 Buurtzwaan
Houdt van de polder
pi_172214044
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 13:35 schreef Diqiu-Long het volgende:
Maar stel er hangt een bordje: homo's niet welkom?
Dat is dan weer een andere context. Over de verschillen tussen mannen en vrouwen worden wel eens grapjes zoals 'alleen voor mannen' of 'vrouwen' gemaakt. Zo'n soortgelijke grapjes zie je niet bij homo's, omdat het eigenlijk direct naar buitensluiten verwijst.

quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 13:37 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Als je het enkel voor vrouwen doet wel: maar wat als je enkel voor mooie vrouwen de deur open houdt?
Ik houd voor iedereen de deur open, dus dat dilemma heb ik niet. :+
pi_172214071
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 13:35 schreef Diqiu-Long het volgende:
Maar stel er hangt een bordje: homo's niet welkom?
Dat mag niet.
Maar zoals zwaan zegt moet je zo'n bordje niet extreem serieus nemen.

Andersom ook hoor Ben je niet bekend met het fenomeen lady's night, wat tal van clubs maar ook bioscopen organiseren?
blablablabla
pi_172214094
Veel mannen en vrouwen vinden het volgens mij best fijn om ergens te zijn waar ze even niet geconfronteerd worden met het andere geslacht.
blablablabla
pi_172214109
Ik zeg ook iedereen hoi, maar dat is echt puur aangeleerd gedrag. Denk dat homo's direct al de krant zouden bellen bij zoiets!

Maar in Japan discrimineren ze op afkomst, daar ben je als blanke niet altijd welkom in clubs. Dan staat er een bord, enkel Japanners welkom.

En dat land word dan steeds zo verheerlijkt, terwijl het gewoon een racistische land is. Maja dat vertellen ze je niet in de anime :P
  donderdag 6 juli 2017 @ 13:43:46 #289
463917 Buurtzwaan
Houdt van de polder
pi_172214136
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 13:41 schreef Elan het volgende:
Veel mannen en vrouwen vinden het volgens mij best fijn om ergens te zijn waar ze even niet geconfronteerd worden met het andere geslacht.
Ik denk dat dat serieus wel eens onderschat wordt tegenwoordig.
pi_172214140
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 13:40 schreef Elan het volgende:

[..]

Dat mag niet.
Maar zoals zwaan zegt moet je zo'n bordje niet extreem serieus nemen.

Andersom ook hoor Ben je niet bekend met het fenomeen lady's night, wat tal van clubs maar ook bioscopen organiseren?
Ja, maar de ene keer mogen mannen gratis binnen en is er een vrouwelijke stripper en de andere keer mogen vrouwen gratis naar binnen en is er een mannelijke stripper.

Maar volgens mij zijn hier weleens rechtzaken over geweest, en hebben verschillende clubs dat verloren.
pi_172214225
Ik vind het trouwens wel altijd gek wanneer ik de grootste homofoben, wel elkaar zie kussen. Dat komt er mij dan niet in: je hangt een homofobe religie aan, mag rennen voor je leven als homo bent.

Maar gaat wel elkaar kussen en dat is dan wel okay?
pi_172214282
Snelste SC topic in WEB in de geschiedenis van WEB
pi_172214298
quote:
10s.gif Op donderdag 6 juli 2017 13:50 schreef Braddie het volgende:
Snelste SC topic in WEB in de geschiedenis van WEB
Leef je ook nog?
  donderdag 6 juli 2017 @ 13:53:09 #294
463917 Buurtzwaan
Houdt van de polder
pi_172214347
quote:
10s.gif Op donderdag 6 juli 2017 13:50 schreef Braddie het volgende:
Snelste SC topic in WEB in de geschiedenis van WEB
We missen je topics Braddie. ;(

Voordeel is hier wel dat je niet off-topic kunt gaan. 8-)
pi_172214349
quote:
14s.gif Op donderdag 6 juli 2017 13:43 schreef Buurtzwaan het volgende:

[..]

Ik denk dat dat serieus wel eens onderschat wordt tegenwoordig.
Hoezo?
pi_172214360
Jongens wij moeten een beetje rustig aan doen, straks krijgt Moira nog een burnout van dat modden :(

Volgens mij heeft die gewoon nachtmerries daar over, dat we als ze slaapt hier vol gebaggerd word ;)
pi_172214363
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 13:53 schreef Buurtzwaan het volgende:

[..]

We missen je topics Braddie. ;(

Voordeel is hier wel dat je niet off-topic kunt gaan. 8-)
ja ik mis het bradgetv topic, nu verveel ik me dood op 't werk, niks om te lachen of te beleven ;(

behalve wat gezellige dm's dan :+
pi_172214384
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 13:53 schreef Toto69 het volgende:

[..]

ja ik mis het bradgetv topic, nu verveel ik me dood op 't werk, niks om te lachen of te beleven ;(

behalve wat gezellige dm's dan :+
Dit is volgens mij het alternatief voor het Braddie topic
pi_172214415
quote:
14s.gif Op donderdag 6 juli 2017 13:43 schreef Buurtzwaan het volgende:

[..]

Ik denk dat dat serieus wel eens onderschat wordt tegenwoordig.
Ja want mannen en vrouwen zijn gelijk toch, maar dat is stiekem helemaal niet zo.
Bij ons zijn vrouwen en mannen best gescheiden ook qua gesprekken, ga niet opeens diep gesprek voeren met mijn schoonzusje of mijn vriendin met mijn broertje dat is gewoon raar.
blablablabla
pi_172214421
En
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')