dat maakt dan toch geen fuck uit.quote:Op donderdag 6 juli 2017 09:35 schreef blomke het volgende:
[..]
De riem staat toch onder spanning van een speciale rol met veer?
Het is een versterkt rubber-compound. Dat wordt bros door ouderdom om tal van redenen, niet alleen van zonlicht of invloed van de lucht. Ook door hitte van de motor en/of vuil/olie dat in de loop der jaren onder de beschermkap komt, en gewoon frictie over de metalen tanden van de poelies of het flexen als ze de bocht om de poelie maken.quote:Op donderdag 6 juli 2017 09:36 schreef blomke het volgende:
[..]
Het zal toch gen rubber zijn? Bovendien verbrost dat o.iv. UV zonlicht, en aangezien mijn motor onder de motorkap zit.......
quote:Op woensdag 5 juli 2017 21:04 schreef blomke het volgende:
Heb gevonden: 10 jaar of 240000 km. Ik houd die laatste dus aan.
quote:Op donderdag 6 juli 2017 09:16 schreef blomke het volgende:
Een riem slijt niet door stilstand, maar door gebruik
Het is wel duidelijk dat je niet heel veel verstand hebt van auto's in het algemeen en distributieriemen in het bijzonder.quote:
Ja dat klopt, en daarom rekken de staaldraden die in de riem zitten iets op. Verder degradeert het rubber zoals vermeld.quote:Op donderdag 6 juli 2017 09:35 schreef blomke het volgende:
[..]
De riem staat toch onder spanning van een speciale rol met veer?
Je stelt wel hele hoge eisen.....quote:Op donderdag 6 juli 2017 10:59 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Misschien moet je niet zo eigenwijs je eigen plan trekken, maar ook een beetje luisteren naar mensen die er wel verstand van hebben.
Ja dag, succes ermeequote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |