abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 4 juli 2017 @ 15:30:11 #126
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_172165670
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 15:19 schreef derLudolf het volgende:
Ik heb gister een nummerplaathouder en een duif stuk gemaakt. De bestuurder achter me was druk bezig met d'r telefoontje en er kwam een tegenligger aan...
Jaar of twaalf geleden kwam ik terug van werk en reed met 100 op een Bundesstrasse, had de hele tijd een vrouw die op mijn achterbank mij in de nek zat te hijgen. Zag voor me een hele tros duiven op de weg zitten die zaten te eten (mais van een trekker gevallen of zoiets) als ik zou remmen had ik haar in de koffer gehad.
Ze vlogen op, maar te laat. Een stuk of 6-8 raakte ik op de voorruit en een wolk van bloed, stukken duif en heel veel veren kwamen over de auto vol op haar af. Ze kwam met rokende banden tot stilstand. Verdiende loon. Ik haat bumperkleverz
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 4 juli 2017 @ 15:32:13 #127
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_172165711
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 15:16 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Over gedresseerde honden gesproken, ik zag gister op de weg iets wits naderen...
[ afbeelding ]

Dit beesie had ze al zeker 3km keurig bij elkaar gehouden. Schapen zijn met veel meer en groter maar blijkbaar hebben ze toch respect voor dat beestje.
[ afbeelding ]
Geweldig he!
Ik begreep dat die schapenhoeders het hoeden niet leren van hun baas, maar van oudere honden.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_172165714
Op de motor is 't ook altijd heel fijn als ze gaan kleven. Ok, toegegeven ik heb een beste afwijking in mijn snelheidsmeter (geeft +/- 9-10 teveel aan), maar als je al een fractie te hard rijdt en dat ze dan ook nog echt op je achterband gaan plakken.

Als ik 't gas loslaat word ik al praktisch over m'n stuur gelanceerd omdat de motorremming zo brutaal is.
  dinsdag 4 juli 2017 @ 15:33:48 #129
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_172165757
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 15:32 schreef FranticDJ het volgende:
Op de motor is 't ook altijd heel fijn als ze gaan kleven. Ok, toegegeven ik heb een beste afwijking in mijn snelheidsmeter (geeft +/- 9-10 teveel aan), maar als je al een fractie te hard rijdt en dat ze dan ook nog echt op je achterband gaan plakken.

Als ik 't gas loslaat word ik al praktisch over m'n stuur gelanceerd omdat de motorremming zo brutaal is.
Motor rijden is gevaarlijk
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 4 juli 2017 @ 15:41:12 #130
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_172165927
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 15:33 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Motor rijden is gevaarlijk
Daarom hou ik juist extra afstand bij motoren.

Hoera voor gerepareerde Sally en de speciekuipen van Frantic.
Spoilers!
  dinsdag 4 juli 2017 @ 15:49:12 #131
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_172166085
En paarden heb je net als honden in alle soorten en maten. Bij de Spaanse rijschool trainen ze met Lippizaners, Arabieren kunnen hard rennen en zo heb je tal van rassen met specifieke eigenschappen. Voor oorlogspaarden zal er niet speciaal op ras gefokt zijn destijds maar wel op eigenschappen. Grote, sterke paarden waren nodig met zo min mogelijk angst.

Ik kan geen plaatje van The Hearse with the Small Horse vinden dus die moet je er zelf maar bij verzinnen.
Spoilers!
  dinsdag 4 juli 2017 @ 16:01:40 #132
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_172166350
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 15:49 schreef Lucky_Strike het volgende:
En paarden heb je net als honden in alle soorten en maten. Bij de Spaanse rijschool trainen ze met Lippizaners, Arabieren kunnen hard rennen en zo heb je tal van rassen met specifieke eigenschappen. Voor oorlogspaarden zal er niet speciaal op ras gefokt zijn destijds maar wel op eigenschappen. Grote, sterke paarden waren nodig met zo min mogelijk angst.

Ik kan geen plaatje van The Hearse with the Small Horse vinden dus die moet je er zelf maar bij verzinnen.
Lees net dat paarden zelfs nog gebruikt zijn in de Koreaanse oorlog.
Begrijp van de D wiki dat het oorlogspaard zijn hoogtepunt bereikt had in de 100 jarige oorlog en daar ook ten onder ging, het waren heel grote sterke paarden, maar geen koudbloedpaarden. Door de inzet van grote hoeveelheid boogschutters door de Engelsen hebben de klassieke gepanserde ridderpaarden hun strategische doel verloren.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_172166445
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 15:32 schreef FranticDJ het volgende:
Op de motor is 't ook altijd heel fijn als ze gaan kleven. Ok, toegegeven ik heb een beste afwijking in mijn snelheidsmeter (geeft +/- 9-10 teveel aan), maar als je al een fractie te hard rijdt en dat ze dan ook nog echt op je achterband gaan plakken.

Als ik 't gas loslaat word ik al praktisch over m'n stuur gelanceerd omdat de motorremming zo brutaal is.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_172166535
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 15:00 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Paarden zijn prima te dresseren, net als honden of varkens. Maar ik vraag me af, bij honden zijn bepaalde eigenschappen zeer ras eigen. Retrievers apporteren graag, beagles niet, die willen weer snuffelen en spoorzoeken, teckels willen graven en holen in. Husky's willen niets liever van voor een slee of karretje rennen.
Hoe is cq was dat met paarden? Zijn er paarden die heel graag ploegen, of draven voor een karretje, waren paarden van de cavelerie er op gefokt mensen te doden die voor, of liever, onder hun hoeven kwamen?
Intellect is denk ik aardig vergelijkbaar met honden. Qua trainingsmethode zit er wel fors verschil in. Onze Gypsy Vanner (iers trekpaard) is érg met eten te motiveren, en op een slimme manier. Haflingers willen wel graag eten maar lijken de link tussen bepaalde handelingen en het ontvangen van voer wat minder snel te snappen.

Ons paard staat in een computergestuurd stalsysteem, en het voeren gaat dmv. een chip in de nek. Al zijn er paarden die de eerste keer een voerstation inliepen en daar *iets* deden, voer kregen, en vervolgens die handeling als een soort magisch bijgeloof zijn gaan zien tot het krijgen van eten. Zo zijn er paarden die ergens met hoofd en voet tegenaan duwen, beginnen te schudden, of iets anders doen waarmee ze denken voer te activeren.
  dinsdag 4 juli 2017 @ 16:13:20 #135
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_172166633
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 16:09 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Intellect is denk ik aardig vergelijkbaar met honden. Qua trainingsmethode zit er wel fors verschil in. Onze Gypsy Vanner (iers trekpaard) is érg met eten te motiveren, en op een slimme manier. Haflingers willen wel graag eten maar lijken de link tussen bepaalde handelingen en het ontvangen van voer wat minder snel te snappen.

Ons paard staat in een computergestuurd stalsysteem, en het voeren gaat dmv. een chip in de nek. Al zijn er paarden die de eerste keer een voerstation inliepen en daar *iets* deden, voer kregen, en vervolgens die handeling als een soort magisch bijgeloof zijn gaan zien tot het krijgen van eten. Zo zijn er paarden die ergens met hoofd en voet tegenaan duwen, beginnen te schudden, of iets anders doen waarmee ze denken voer te activeren.
Ben eens op een melkveebedrijf geweest waar de bio koeien allemaal een chip hadden (om hun nek in een kastje). Die konden eens in de zoveel tijd een melkstal binnen en kregen dan een koeienkoekje, en werden dan door een robot schoongemaakt en gemolken. Als een koe net geweest was kwam ie niet binnen. De koeien werden zo vaker gemolken, en dat was dan minder belastend voor de beesten (geen zwaare uiers)
Koeien zijn ook zo stom niet als je soms zou denken.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_172166680
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 16:05 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tja dat is zijn eigen schuld dan. Ik ga geen brake check doen als ik op mijn motor zit, sta toch wel sneller stil :')
pi_172166723
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 16:13 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ben eens op een melkveebedrijf geweest waar de bio koeien allemaal een chip hadden (om hun nek in een kastje). Die konden eens in de zoveel tijd een melkstal binnen en kregen dan een koeienkoekje, en werden dan door een robot schoongemaakt en gemolken. Als een koe net geweest was kwam ie niet binnen. De koeien werden zo vaker gemolken, en dat was dan minder belastend voor de beesten (geen zwaare uiers)
Koeien zijn ook zo stom niet als je soms zou denken.
Melkrobots zijn ook tof ja. En de koe geeft meer.

Ons systeem zorgt er voor dat het paard 32 eetmomenten per dag heeft (8 keer biks, 24 keer ruwvoer) en daar 10 kilometer voor moet lopen.

De paardenwereld is zeer conservatief. In het wild foerageren paarden en houden ze hazenslaapjes. Het 'menselijk ritme' van drie maaltijden per dag en snachts slapen zorgt er voor dat een paard, dat dus gebouwd is een paar stappen te zetten en een hap te eten, veel te veel maagzuur aan maakt en steevast maagzweren ontwikkeld. Dat is één van de dingen die je in een stal met gespreide voervoorziening en 24/7 beweging niet hebt.
pi_172166903
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 16:05 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator dinsdag 4 juli 2017 @ 16:23:02 #139
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_172166926
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 16:13 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ben eens op een melkveebedrijf geweest waar de bio koeien allemaal een chip hadden (om hun nek in een kastje). Die konden eens in de zoveel tijd een melkstal binnen en kregen dan een koeienkoekje, en werden dan door een robot schoongemaakt en gemolken. Als een koe net geweest was kwam ie niet binnen. De koeien werden zo vaker gemolken, en dat was dan minder belastend voor de beesten (geen zwaare uiers)
Koeien zijn ook zo stom niet als je soms zou denken.
Je moet de koeien op m'n werk es tekeer zien gaan als je langs de ton met brok of koekjes loopt.

Vraag me af waarom ze laten melken, vanwege de snack of omdat het vacuüm trekken van hun spenen zo fijn is :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 4 juli 2017 @ 16:24:06 #140
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_172166952
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 16:16 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Melkrobots zijn ook tof ja. En de koe geeft meer.

Ons systeem zorgt er voor dat het paard 32 eetmomenten per dag heeft (8 keer biks, 24 keer ruwvoer) en daar 10 kilometer voor moet lopen.

De paardenwereld is zeer conservatief. In het wild foerageren paarden en houden ze hazenslaapjes. Het 'menselijk ritme' van drie maaltijden per dag en snachts slapen zorgt er voor dat een paard, dat dus gebouwd is een paar stappen te zetten en een hap te eten, veel te veel maagzuur aan maakt en steevast maagzweren ontwikkeld. Dat is één van de dingen die je in een stal met gespreide voervoorziening en 24/7 beweging niet hebt.
Ik hou van dit soort technologie
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_172167405
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 15:33 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Motorrijden is gevaarlijk
Leven is ook dodelijk.
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
  dinsdag 4 juli 2017 @ 16:47:03 #142
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_172167444
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 12:14 schreef minilot het volgende:
Als het goed is helemaal aan het einde van dit jaar eindelijk die directe Eurostar-verbinding van Rotterdam CS naar Londen. O+
Ja, daar had ik laatst naar zitten zoeken. Die lijkt me ook wel wat.
Wil nog steeds een keer gaan eten bij Atul Kochhar.
  dinsdag 4 juli 2017 @ 16:49:49 #143
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_172167510
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 12:46 schreef Jag�rtrut het volgende:

Zo word ik ook helemaal gek van een goed doel waar ik vorig jaar kerst geld naar overgemaakt heb. Ik krijg minstens elke 2 weken full color post van ze,
Eensch! Ik word ook schijtziek van de bedelbrieven als je eenmaal iets gegeven hebt.
Ik kan daar erg slecht tegen.
  Moderator dinsdag 4 juli 2017 @ 17:06:25 #144
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_172167883
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 16:49 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Eensch! Ik word ook schijtziek van de bedelbrieven als je eenmaal iets gegeven hebt.
Ik kan daar erg slecht tegen.
"Meneer, wilt u wat geven voor …"
*pakt portemonnee*
"Nee, even uw adres/iban/telefoonnummer even hier noteren"
-Ok, doei, graag of helemaal niet :W
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 4 juli 2017 @ 17:09:34 #145
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_172167954
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 14:08 schreef derLudolf het volgende:
Ik geef goede doelen als ze aan de deur komen
Oh, ik juist niet.
Ik koop niet aan de deur en ik geef niet aan de deur.
Enige uitzondering is de krantenbezorger met kerst.
pi_172169030
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 16:21 schreef liedetector het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het muldervergrijp voor het niet direct kunnen tonen van de rijbevoegdheid kom ik ook wel weer overheen. Dat is vijftig euro of zo?

En hij is nog niet verlopen.
  dinsdag 4 juli 2017 @ 18:05:29 #147
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_172169315
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 16:05 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je had natuurlijk ook gewoon rustig kunnen stoppen en de discussie aangaan. Sowieso me 20 per uur ging hij je vast al voorbij.
Siesta & Fiesta!
  Official ESF Kreviewer dinsdag 4 juli 2017 @ 18:11:07 #148
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_172169446
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 17:55 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Het muldervergrijp voor het niet direct kunnen tonen van de rijbevoegdheid kom ik ook wel weer overheen. Dat is vijftig euro of zo?

En hij is nog niet verlopen.
http://www.boetes.nl/boet(...)js/niet-kunnen-tonen

90 euro.

Indien wel verlopen:

http://www.boetes.nl/boet(...)/is-verlopen-lt1jaar

Ook 90 euro.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 4 juli 2017 @ 18:11:57 #149
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_172169462
Even 'overwerken'.
pi_172169619
Mensen die per se hun eigen gelijk willen halen in het verkeer ;(
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')