abonnement Unibet Coolblue
pi_172025929
Wij hebben in onze keuken een marmer werkblad. Erg mooi maar niet onderhoudsvriendelijk. Naast dat je moet oppassen met zuren wordt get blad erg snel dof. Wat ik nu doe is eerst het blad met een staalwol 'schuren' en dan met een polijstmiddel van HG de glans herstellen. Het is een blad van 4 meter waardoor het met de hand schuren best een karwei is. Zeker als je dit bijna iedere maand moet doen.

Iemand tips on de glans langer te behouden?
Iemand tips hoe ik machinaal het blad met staalwol kan schuren?
pi_172026362
Is er geen mogelijkheid om het blad te laten behandelen met een of andere coating? Ik ben hier niet in thuis, dus vandaar mijn vraag.
pi_172026377
Weleens een sealant gebruikt?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_172029071
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 20:38 schreef halfway het volgende:
Weleens een sealant gebruikt?
Nee, ken dat alleen voor autolak
pi_172033552
er zijn speciale middelen voor. toen marmer 20 jaar heel hip was heeft mijn vader daar nog eens blauwe maandag een bedrijfje in gehad. maar die had een speciaal middel een speciale polijst machine voor.

misschien eens informeren bij schoonmaak bedrijven
pi_172112602
Nog even een kickje!
  zondag 2 juli 2017 @ 14:42:21 #7
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_172113686
Marmer is kalkzandsteen en dus zo poreus als de pest.

Ik zou ontvetten, polijsten en dan impregneren en de sealen.
Laat die handjes wapperen!
pi_172115451
Ik heb hier ook vragen over.

Mijn marmeren tafelblad moet ook gepolijst worden. Ik had eerst bedacht om dat door een steenbewerker te laten doen. Het is namelijk de oude salontafel van mijn ouders. Mijn vader had een keer in zijn woede ervoor gezorgd dat er een punt afbrak. Verder had de tafel een lelijke vergeelde coating die ook begon af te bladderen.

Toen ik in mijn huidige huis kwam wonen had de steenbewerker de punt heel mooi gelijmd en de coating eraf geschuurd. Alles bij elkaar was 150 euro, wat ikzelf best redelijk vond aangezien het mooie resultaat.

Maar nu heel wat jaren verder zie je wanneer het licht er goed op schijnt toch aangevreten stukjes. Ik denk door zure produkten die regelmatig op tafel kwamen.

Als ik zoiets zelf kan bijschuren, ga ik dat doen.

Schuurpads voor steen kosten in NL behoorlijk veel. Maar op AliExpress vond ik dit:

1 Set Diamant Polijsten Graniet Marmer Beton Steen Slijpschijven 3 "/4"
http://s.aliexpress.com/JviMzqaQ
(from AliExpress Android)

Hoge Kwaliteit Diamant Polijsten 4 inch/100mm Polijstschijf Set Steen Beton Marmer Tool Droog Nat Metalen polijsten kit
http://s.aliexpress.com/muUrINZN
(from AliExpress Android)

Z-Leeuw 4 Inch 7 stks/set Spons Graniet 100mm Diamant Sponzen Voor Polijsten Nat Useing Steen Buff Graniet marmer Polijsten Pads
http://s.aliexpress.com/3eUVbaEF
(from AliExpress Android)

Ik ken het principe. Je begint met een relatief grove korrel, waardoor er eerst een lelijke witte waas over het marmer komt. Daarna ga je trapsgewijs steeds fijner en bij de fijnste korrel gaat het steen mooi glanzen.

Maar ik heb er geen ervaring mee, dus ik hoop nog op wat tips/advies.

Net was ik bij de action. Daar heb ik ook slijpschijven gezien. Ik neem aan dat je die op een haakse slijper doet?

Het mooiste zou zijn als ze op mijn cirkelschuurmachine kunnen. Dat is een wat duurdere van Bosch die best wat vermogen heeft.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')