abonnement Unibet Coolblue
pi_171998417
quote:
Bewakers van de zwaarbewaakte gevangenis Kirkland Correctional Institution in de Amerikaanse staat South Carolina deden begin april een gruwelijke ontdekking. Ze vonden vier gedode gevangenen in een van de cellen. De daders: twee tot levenslang veroordeelde gedetineerden die de doodstraf hoopten te krijgen.

Jacob Phillip en Denver Simmons hadden allebei geen uitzicht op vrijlating en daarom bedachten ze samen hun lugubere plan. "We planden het en we voerden het vervolgens uit", zei Simmons in een telefonisch interview met persbureau The Associated Press. "Hoe meer mensen je vermoordt, hoe groter de kans is dat je de doodstraf krijgt", was het idee.

De mannen waren allebei veroordeeld voor dubbele moord. Ze zaten samen met 137 anderen op een afdeling voor gevangenen die veel psychologische hulp nodig hebben. En omdat ze nooit problemen veroorzaakten, hadden ze tamelijk veel vrijheid.

Sinds hun ontmoeting in 2015 was er volgens Simmons sprake van "een verbond van twee mannen die veel gemeenschappelijks hadden." Hij omschreef beiden als wanhopig en bereid om opnieuw te doden. Ze kozen hun slachtoffers zorgvuldig uit. "Ze vertrouwden ons", zei Simmons. "We praatten elke dag met ze."

Die eerste was John King, die vastzat voor inbraak en diefstal. "Hij was ouder en klein. Hij zou weinig weerstand bieden." Aangezien Phillip ervaring had met wurging, doodde hij het eerste slachtoffer. "Hij greep King van achteren en deed zijn arm om zijn nek, waarna die stikte. Het ging allemaal heel erg snel", zei Simmons. Het lijk van King sleepten ze onder een stapelbed.

Het tweede slachtoffer was William Scruggs, die vastzat voor het vermoorden van een oorlogsveteraan. Hij werkte in de wasserette. "Ik vertelde hem dat ik koekjes voor hem had op mijn kamer."

Niet veel later verscheen Scruggs. Simmons gebruikte een verlengsnoer om hem te doden. "Hij heeft niet lang geleden", zei Simmons. Ook het lichaam van Scruggs werd onder het stapelbed gelegd. Om de lichamen af te dekken, hingen ze een doek over het bed.

Daarna gingen ze op zoek naar het derde slachtoffer. Phillip kwam uit bij Jimmy Ham, die in november vrij zou komen na een celstraf van tien jaar. Hij was gek op drugs. "Ik wilde hem eigenlijk niet op de lijst, want ik dacht dat hij zou gaan vechten", zei Simmons. "En Phillip is, hoe groot hij ook is, geen vechter."

Toch werd Ham de derde. Om hem in de kamer te krijgen, nodigden ze hem uit om drugs te snuiven. Simmons en Phillip vroegen Ham om de pillen te snijden op een krukje. Toen het slachtoffer bukte, gaf Phillip hem een klap, maar hij gleed uit. Bij de worsteling die ontstond, gebruikte Phillip een kapotte bezemsteel om Ham te doden. "Hij ging heel snel dood", zei Simmons.

Het laatste slachtoffer was Jason Howard Kelly, die vastzat voor het mishandelen van zijn stiefzoon. "Alles aan hem was irritant", zei Simmons.

Ook Kelly werd naar de cel gelokt, waar hij gevraagd werd "om achter het doek te kijken", waar drie lijken lagen. "Toen hij keek, zei Kelly: what the...?" Vervolgens gooide Phillip hem op de grond, waarna hij de kapotte bezemsteel tegen de keel van Kelly drukte.

Na de vierde moord was het tweetal te moe om het lijk nog te verbergen, zei Simmons. "Ik wil niet meer, zei Phillip tegen me". Ze besloten om hun daden op te biechten bij de bewakers.

Simmons, die inmiddels is overgebracht naar een andere gevangenis in South Carolina, zegt geen spijt te hebben van de moorden. "We hadden ook bewakers kunnen doden", zei hij. "Maar ja, zij doen ook maar hun werk. Degenen die wij hebben vermoord, of ze het nou verdienden of niet, waren geen goede mensen. Hoe meer je doodt, hoe makkelijker het wordt."
Geestelijk gestoord

Terugkijkend heeft hun plan niet goed uitgepakt. "Phillip krijgt hoe dan ook geen doodstraf. Hij is echt geestelijk gestoord." Ook voor Simmons zelf is nog maar de vraag of hij wordt geëxecuteerd. De laatste keer dat South Carolina een executie voltrok, was zes jaar geleden. Een man die onlangs werd veroordeeld voor zeven moorden, kreeg 'slechts' levenslang zonder uitzicht op vrijlating.

"De doodstraf is niet meer wat het geweest is", zei Simmons. "Ik heb het allemaal voor niks gedaan. Ik heb het alleen maar erger gemaakt."
Dit komt wel vaker voor, dat gevangenen in een uitzichtloze positie anderen vermoorden, hopend op de doodstraf. Het is sowieso raar dat seriemoordenaars en psychopaten op dezelfde afdeling zitten als personen die vastzitten voor bijvoorbeeld diefstal of mishandeling.
pi_171999037
Pleeg dan gewoon zelfmoord.
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.
pi_171999687
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 20:24 schreef rubensanti het volgende:
Pleeg dan gewoon zelfmoord.
Mijn idee.
pi_171999787
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 20:24 schreef rubensanti het volgende:
Pleeg dan gewoon zelfmoord.
Echt hè..
pi_172000264
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 20:24 schreef rubensanti het volgende:
Pleeg dan gewoon zelfmoord.
dat dacht ik ook :7
  User die overal opduikt 2022 dinsdag 27 juni 2017 @ 20:56:54 #6
186611 Haags
pi_172000434
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 20:24 schreef rubensanti het volgende:
Pleeg dan gewoon zelfmoord.
Zonder wrijving geen glans
pi_172001042
Ik zou het eigenlijk wel mooi vinden als ze nu de rest van hun leven in de separeer moeten doorbrengen..
  dinsdag 27 juni 2017 @ 21:52:19 #8
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_172002447
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 20:08 schreef dopemin het volgende:

[..]

Dit komt wel vaker voor, dat gevangenen in een uitzichtloze positie anderen vermoorden, hopend op de doodstraf. Het is sowieso raar dat seriemoordenaars en psychopaten op dezelfde afdeling zitten als personen die vastzitten voor bijvoorbeeld diefstal of mishandeling.
Wat een gek/ontroerend/hartverwarmend verhaal!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 27 juni 2017 @ 21:57:21 #9
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_172002594
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 20:24 schreef rubensanti het volgende:
Pleeg dan gewoon zelfmoord.
Hoe wil je dat voor elkaar krijgen?
Dat is niet zo makkelijk in een Amerikaanse cel.
Je hebt daar alleen ongevaarlijke bezittingen om te voorkomen dat je jezelf of een bewaker niet kunt aanvallen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_172002784
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 21:57 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Hoe wil je dat voor elkaar krijgen?
Dat is niet zo makkelijk in een Amerikaanse cel.
Je hebt daar alleen ongevaarlijke bezittingen om te voorkomen dat je jezelf of een bewaker niet kunt aanvallen.
Beetje creatief zijn dan moet dan geen probleem zijn.
  dinsdag 27 juni 2017 @ 22:10:24 #11
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_172002976
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 22:03 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Beetje creatief zijn dan moet dan geen probleem zijn.
Hoe dan?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_172003969
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 21:57 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Hoe wil je dat voor elkaar krijgen?
Dat is niet zo makkelijk in een Amerikaanse cel.
Je hebt daar alleen ongevaarlijke bezittingen om te voorkomen dat je jezelf of een bewaker niet kunt aanvallen.
Ze hadden een verlengsnoer en een (kapotte) bezemsteel tot hun beschikking en ze waren in staat om die te gebruiken om meerdere moorden te plegen.. Het lijkt me dat ze dat ook hadden kunnen gebruiken om zelfmoord te plegen..
pi_172004156
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 21:52 schreef LXIV het volgende:

[..]

Wat een gek/ontroerend/hartverwarmend verhaal!
Hier komt waarschijnlijk een film uit voort :')
pi_172005683
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 22:10 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Hoe dan?
Jezelf opknopen bijvoorbeeld mbv het verlengsnoer?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')