abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 20 juni 2017 @ 07:06:55 #126
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_171804777
Er wordt weer van alles door elkaar gehaald om vuurwerk, "legaal zowel als illegaal", te framen als een "groot maatschappelijk probleem".

Laat de politie eerst eens zelf hun capaciteitsproblemen oplossen. Voordat er oplossingen worden bedacht om de politie extra aan het werk te zetten.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_171804797
Goedzo..verbieden maar die rotzooi. Of een verbod ook te handhaven is is vraag twee maar dat is van later zorg
  dinsdag 20 juni 2017 @ 07:55:43 #128
117098 Hathor
Effe niet
pi_171804986
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 03:00 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Een verbod op vuurwerk betekent natuurlijk ook een verbod op het verkoop van vuurwerk. Dus met andere woorden, in geen stad of in geen dorp zal legaal vuurwerk verkrijgbaar meer zijn. Probeer dan maar eens aan je astronauten en vuurpijlen te komen. Het enige circuit waar je dan nog terecht kunt is het illegale circuit en daar wagen veel onschuldige mensen zich niet aan. Dus het zal wel degelijk een heel stuk rustiger worden.

Het vuurwerk dat hier in de buurt rond de maanden van de jaarwisseling word afgestoken is sowieso allemaal illegaal, dat kun je alleen al opmaken uit de kracht van het geluid. Daarbij vergeleken is het knalvuurwerk wat in Nederland over de toonbank gaat kinderachtig gedoe. Dus of er nou zo'n verbod komt of niet, ik denk dat het hier niet veel gaat uitmaken. Het enige wezenlijke verschil zal je zien om 12 uur op oudjaarsnacht, als inderdaad jan met de snor normaal gesproken braaf zijn vuurpijltjes zou afschieten en dat dan niet meer zou mogen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_171804990
Ik hoor dus op het werk ook de algemene opmerking: de politie doet toch niks.
En: Ik kan rustig met alcohol op rondrijden. Pakkans is nihil.
(ik heb geen auto, dus ik weet het niet)

Zul je straks zien dat het aantal dronkrijders weer toeneemt, eh wacht, wie meet dat?
En dan is er gepiep van de tweede kamer, van, hoe kan dit?
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  dinsdag 20 juni 2017 @ 08:11:07 #130
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_171805112
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 03:08 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Wat gebeurt er als een snotneus met "legaal vuurwerk"een astronaut in de kraag van je jas gooit, is dat legale vuurwerk dan nog steeds zo onschuldig?
Ja, maar wat heb je eraan om alle leuke dingen te verbieden, omdat een paar mensen er misbruik van maken. Dan kan je weer als een stelletje kwijlmongolen naar zo een georganiseerde show gaan staan te kijken, terwijl om je heen de halve wereld ontploft.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  dinsdag 20 juni 2017 @ 08:32:08 #131
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_171805272
Ik hoor hier het hele jaar door bij elke gelegenheid die zich daartoe leent vuurwerk. Dan is het een lokaal voetbalclubje, dan weer een vrijgezellenfeest of abraham of....of.... Omdat de pakkans nihil is laat niemand zich weerhouden.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_171805454
80 procent van de Nederlanders wil dat het stopt
http://www.nporadio1.nl/standpunt/2017-06-19

en wat zegt de Tweede Kamer? Doorgaan!
AMSTERDAM - De Tweede Kamer is niet van plan het afsteken van knalvuurwerk door particulieren aan banden te leggen.

Dat schrijft het AD. Een verbod was wel de wens van de politietop. Die bepleit dat een ban de handhaving versimpelt. Nu is voor agenten lastig te bepalen wanneer vuurwerk illegaal is.

Alleen GroenLinks, de Partij voor de Dieren en 50Plus zien het zitten om burgers geen rotjes meer te laten afsteken. De VVD wil een onderzoek van Onderzoeksraad voor Veiligheid afwachten, maar laat al weten niets te zien in een verbod. Net als D66 ziet het meer in het aanpakken van illegaal vuurwerk.

Ook PvdA en CDA laten weten een algeheel verbod een stap te ver te vinden. De SP twijfelt nog.

http://www.telegraaf.nl/b(...)_op_vuurwerk___.html

[ Bericht 19% gewijzigd door Loekie1 op 20-06-2017 08:52:56 ]
pi_171806860
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 19:55 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Maar als al het vuurwerk verboden is, dan is illegaal vuurwerk heeeeeel makkelijk op te sporen.
In de weken voor 31 december is alle vuurwerk illegaal dat wordt afgestoken. Kan totaal niet op gehandhaafd worden. Ik werkte een aantal jaren geleden in R'dam en liep daar in november richting hotel vanaf een restaurant. Leek wel oorlog _O-

Dus, ze kunnen het nu al niet handhaven en dat zal op 31 december ook niet lukken. Dan zal de politie het te druk hebben met dronken mensen van de weg plukken die naar een vuurwerkshow willen gaan, terwijl ze al een fles champagne op hebben.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_171807023
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 23:52 schreef Xan21 het volgende:
Mooizo afschaffen die rotzooi...
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  dinsdag 20 juni 2017 @ 10:35:30 #135
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_171807419
Vuurwerk is het nieuwe vlees is het nieuwe roken.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_171807472
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 07:15 schreef Pleun2011 het volgende:
Goedzo..verbieden maar die rotzooi. Of een verbod ook te handhaven is is vraag twee maar dat is van later zorg
Totaal niet te handhaven want de jeugd koopt het zware werk gewoon over de grens of besteld het via internet.

De politie heeft echt niet de capaciteit om voortdurend jacht te gaan maken op pubers die in achter steegjes vuurwerk afsteken.

Stop eens met die vertrutting van onze samenleving. Wat een zielige en bekrompen zeik maatschappij zijn we toch geworden. Vroeger was echt alles beter en een stuk vrijer.
  dinsdag 20 juni 2017 @ 12:06:17 #137
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_171809437
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 10:09 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

In de weken voor 31 december is alle vuurwerk illegaal dat wordt afgestoken. Kan totaal niet op gehandhaafd worden. Ik werkte een aantal jaren geleden in R'dam en liep daar in november richting hotel vanaf een restaurant. Leek wel oorlog _O-

Dus, ze kunnen het nu al niet handhaven en dat zal op 31 december ook niet lukken. Dan zal de politie het te druk hebben met dronken mensen van de weg plukken die naar een vuurwerkshow willen gaan, terwijl ze al een fles champagne op hebben.
Nou ja, dat brengt wel weer geld in het laatje. Die behandelingen van mensen die gewond zijn geraakt door vuurwerk kosten alleen geld.

Altijd eerlijk blijven :Y
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  dinsdag 20 juni 2017 @ 12:09:21 #138
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_171809499
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 10:38 schreef Elzies het volgende:

[..]

Totaal niet te handhaven want de jeugd koopt het zware werk gewoon over de grens of besteld het via internet.

De politie heeft echt niet de capaciteit om voortdurend jacht te gaan maken op pubers die in achter steegjes vuurwerk afsteken.

Stop eens met die vertrutting van onze samenleving. Wat een zielige en bekrompen zeik maatschappij zijn we toch geworden. Vroeger was echt alles beter en een stuk vrijer.
Dat snap ik inderdaad ook niet. Ongelukken met vuurwerk zijn inderdaad niet leuk, uderstatement, maar het lijkt wel of mensen alle vrijheden die je voor jezelf hebt, steeds meer willen inleveren.

Ik vind dat ook vreemd.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  dinsdag 20 juni 2017 @ 12:38:29 #139
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_171809968
De politie zou natuurlijk wel met scherp kunnen schieten op de échte relschoppers. Dat hoeven ze niet eens zelf te doen, daar kun je snipers voor inhuren.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_171810169
Ik steek zelf geen vuurwerk af, vond het nooit héél leuk en al vroeg compleet oninteressant. Toch vind ik het wel jammer. Het is wel weer die typische betutteling en de enorme meerderheid, die er netjes mee omgaat, wordt gestraft. Terwijl de mensen die zich misdragen toch meer geneigd zullen zijn om er mee door te gaan.

Toch snap ik het wel in enige mate. Het is erg lastig om de problemen op te lossen. Mensen roepen snel "de politie moet meer handhaven", maar oudjaarsdag is gewoon een dag waarop heel veel werk is. Het is lastig om de politie dat allemaal op te laten lossen.

Uiteindelijk is het probleem in mijn optiek veroorzaakt door eerdere beslissingen. Namelijk het beperken van de vuurwerkverkoop en de mogelijkheid tot legaal afsteken tot één dag. Het is haast onvermijdelijk, dat mensen zich op die dag misdragen. Zeker als dat ook nog eens een dag is, waarop de alcoholconsumptie véél hoger is dan op een andere dag.

Of je het nu nog op zou kunnen lossen, door vuurwerk compleet vrij te geven, betwijfel ik. Ik vrees dat het daar te laat voor is. Dus dan rest accepteren, dat de overlost nou eenmaal bij oudjaarsdag hoort, of verbieden. Uiteindelijk zal het wel verbieden worden.
  dinsdag 20 juni 2017 @ 13:08:27 #141
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_171810489
Een vuurwerkverbod voor consumenten kan niet rekenen op een Kamermeerderheid, ondanks een nieuw pleidooi van de politie om knalvuurwerk en vuurpijlen in de ban te doen. Alleen GroenLinks, de Partij voor de Dieren en 50Plus zien het zitten om burgers geen rotjes meer af te laten steken.

De grote partijen in de Tweede Kamer zijn nooit voorstander geweest van een totaalverbod. De politietop bepleit daarentegen dat een ban de handhaving versimpelt. Nu is voor agenten lastig te bepalen wanneer vuurwerk illegaal is. Als er een algeheel verbod komt, dan is iedere knal een overtreding.

,,Wij zijn niet voor een algeheel verbod, wél voor het stevig aanpakken van het gebruik en bezit van illegaal en gevaarlijk vuurwerk”, zegt D66-Kamerlid Ingrid van Engelshoven. ,,Verder is het wel goed als gemeenten vuurwerkvrije zones afkondigen, waarbij ze vaak een eigen vuurwerk organiseren.”
Risico's

Ockje Tellegen (VVD) stelt een onderzoek van de Onderzoeksraad voor Veiligheid af te willen wachten, maar ziet niks in een verbod. Toch erkennen de liberalen de problemen. ,,Het vuurwerk dat zoveel schade aanricht, maakt oud en nieuw helaas tot een zeer risicovolle gebeurtenis in het jaar en dat kan nooit de bedoeling zijn.”

Tellegen zegt daarover dat we ‘onze ogen ook niet kunnen sluiten’ voor de discussie over het gevaar van vuurwerk. ,,Met name incidenten met illegaal vuurwerk zoals cobra’s, zijn ontoelaatbaar, we moeten de illegale verkoop en import daarom dan ook (internationaal) blijven aanpakken.”

Ook PvdA en CDA laten weten een algeheel verbod een stap te ver te vinden. De SP twijfelt nog. ,,We moeten kijken wat het best werkt, wij zitten hier pragmatisch in,’’ zegt Kamerlid Michiel van Nispen. ,, Aan de ene kant is het de vraag of een verbod wel te handhaven valt, aan de andere kant kan een ban zorgen dat vuurwerkverkoop via het illegale circuit toeneemt.”
Voorstanders

Partijen als GroenLinks, 50Plus en de Partij voor de Dieren zijn juist voorstander van een totaalverbod. ,,Wij steunen de agenten, want oud en nieuw moet feestje zijn”, zegt Kathalijne Buitenweg (GroenLinks). ,,Nu is er grimmigheid door knalvuurwerk en pijlen. Vuurwerkshows zijn een beter alternatief, ze zijn veiliger en minder vervuilend.”

Minister Blok ( Veiligheid en Justitie) stuurde gisteren een brief naar de Kamer over het groeiende vuurwerkprobleem. Hij bevestigt dat de politie en hulpverleners gevaar lopen als er legaal knalvuurwerk naar hen wordt gegooid. Ook geeft de bewindsman aan dat de bestrijding van illegaal vuurwerk topprioriteit heeft.

Blok is al eerder gevraagd of vuurwerk niet de wapenwet kan worden gebracht. Dan is er een vergunningplicht en zijn zwaardere straffen mogelijk. De minister wil daar echter niet aan. Blok: ,,De bevoegdheden die voorvloeien uit de Wet op de economische delicten, waar illegaal vuurwerk onder valt, zijn in mijn ogen toereikend.”

Bron: AD
http://www.ad.nl/politiek(...)-consument~adfaa07d/
pi_171811596
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 08:11 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ja, maar wat heb je eraan om alle leuke dingen te verbieden, omdat een paar mensen er misbruik van maken. Dan kan je weer als een stelletje kwijlmongolen naar zo een georganiseerde show gaan staan te kijken, terwijl om je heen de halve wereld ontploft.
Je schrijft wel heel makkelijk over een catastrofaal probleem heen. Astronauten zijn niet onschuldig en je kunt er heel veel schade mee aanrichten als je kwaadwillend bent tijdens zo'n feestje.
Dan heb ik schijt aan altijd hetzelfde excuus "maar ze verpesten het voor de anderen" als ik in tig stukken in het ziekenhuis lig, doof, blind, hand eraf of in het ergste geval dood.
  dinsdag 20 juni 2017 @ 14:16:13 #143
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_171811770
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 14:06 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Je schrijft wel heel makkelijk over een catastrofaal probleem heen. Astronauten zijn niet onschuldig en je kunt er heel veel schade mee aanrichten als je kwaadwillend bent tijdens zo'n feestje.
Dan heb ik schijt aan altijd hetzelfde excuus "maar ze verpesten het voor de anderen" als ik in tig stukken in het ziekenhuis lig, doof, blind, hand eraf of in het ergste geval dood.
Jezus stel je aan man :')
pi_171811779
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 13:08 schreef OxygeneFRL het volgende:
Een vuurwerkverbod voor consumenten kan niet rekenen op een Kamermeerderheid, ondanks een nieuw pleidooi van de politie om knalvuurwerk en vuurpijlen in de ban te doen. Alleen GroenLinks, de Partij voor de Dieren en 50Plus zien het zitten om burgers geen rotjes meer af te laten steken.

De grote partijen in de Tweede Kamer zijn nooit voorstander geweest van een totaalverbod. De politietop bepleit daarentegen dat een ban de handhaving versimpelt. Nu is voor agenten lastig te bepalen wanneer vuurwerk illegaal is. Als er een algeheel verbod komt, dan is iedere knal een overtreding.

Bron: AD
http://www.ad.nl/politiek(...)-consument~adfaa07d/
Dat kan de Tweede Kamer wel vinden, maar politie is voor de tweede kamer wel een hele belangrijke partner. Zonder de steun van de politie is een mening van de tweede kamer niets waard. Zij hebben immers de grootste wapen in handen en dat is veiligheid.

Als de politie zich niet gesteund voelt door de politiek, dan zou er zomaar helemaal geen politie te vinden zijn rond oudejaarsnacht. immers je moet wel werken op een feestdag. Ik denk dat de meeste agenten ook liever thuis blijven bij het gezin, dan met gevaar voor eigen leven de politici maar weer tegemoet komen.
  dinsdag 20 juni 2017 @ 14:17:25 #145
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_171811797
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 14:16 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Dat kan de Tweede Kamer wel vinden, maar politie is voor de tweede kamer wel een hele belangrijke partner. Zonder de steun van de politie is een mening van de tweede kamer niets waard. Zij hebben immers de grootste wapen in handen en dat is veiligheid.

Als de politie zich niet gesteund voelt door de politiek, dan zou er zomaar helemaal geen politie te vinden zijn rond oudejaarsnacht. immers je moet wel werken op een feestdag. Ik denk dat de meeste agenten ook liever thuis blijven bij het gezin, dan met gevaar voor eigen leven de politici maar weer tegemoet komen.
Wat is je punt?
pi_171811822
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 14:17 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Wat is je punt?
Dat als de politie er zich mee gaat bemoeien, het heel snel kan gaan.
  dinsdag 20 juni 2017 @ 14:28:15 #147
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_171812062
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 14:18 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Dat als de politie er zich mee gaat bemoeien, het heel snel kan gaan.
Nou volgens mij is politie uitvoerende macht van de mensen die wetten bedenken etc. Zijn de hoeren van justitie. Als een politie vind dat ze mensen Mogen neerschieten zonder reden, zal dat geen draagvlak hebben
pi_171812122
Ik denk dat de meeste professionele pyrotechnici ook liever met oudjaar thuis met de familie zitten.
Maar als we ze écht allemaal inzetten, zijn er voor hooguit 20 gemeentes in dit land vuurwerkshows mogelijk. Dus da's ook geen optie.
  dinsdag 20 juni 2017 @ 16:22:55 #149
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_171814493
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 14:31 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik denk dat de meeste professionele pyrotechnici ook liever met oudjaar thuis met de familie zitten.
Maar als we ze écht allemaal inzetten, zijn er voor hooguit 20 gemeentes in dit land vuurwerkshows mogelijk. Dus da's ook geen optie.
Ik zou Till Lindemann bellen. Grapje. Rammstein heb ik bij Pinkpop gezien, daar mag je ook nog gewoon roken Maar als ze dat zouden verbieden bij zo een show, dan zou iedereen denk ik in de lach schieten. Zo van "ja jongens, wij branden het hele podium en de voorste rijen bijna af, maar jullie mogen niet roken."
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  dinsdag 20 juni 2017 @ 16:24:39 #150
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_171814528
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 14:06 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Je schrijft wel heel makkelijk over een catastrofaal probleem heen. Astronauten zijn niet onschuldig en je kunt er heel veel schade mee aanrichten als je kwaadwillend bent tijdens zo'n feestje.
Dan heb ik schijt aan altijd hetzelfde excuus "maar ze verpesten het voor de anderen" als ik in tig stukken in het ziekenhuis lig, doof, blind, hand eraf of in het ergste geval dood.
Het zou kunnen komen, doordat ik in een dorp woon, maar ik heb zoiets nog nooit meegemaakt. Maar dat zou ik ook gewoon een rotstreek vinden. Understatement.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')