Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 01:29 |
24 Heures Du Mans 2017 Onderdeel van het FIA World Endurace Championship Race 2016 en vooruitblik In 2016 won Toyota de 24 uren van Le Mans. Tenminste... dat dacht iedereen. Met nog slechts 5 minuten op de klok sloeg het noodlot toe voor de #5 Toyota, en ging Porsche #2 er met de winst vandoor. Dit jaar is Audi niet meer van de partij en staat Toyota met 3 auto's aan de start. Gaat het ze dan eindelijk lukken? Lees de volledige voorbeschouwing op de Frontpage en bekijk de dramatische finish van vorig jaar hier terug Het Circuit de la Sarthe is gelegen in Le Mans, Frankrijk. Sinds 1923 wordt hier de 24 uren van Le Mans georganiseerd. Het circuit bestaat voor een groot deel uit openbare wegen, en heeft een totale lengte van 13.629 kilometer. Gedurende de jaren heeft het circuit een aantal veranderingen ondergaan en zijn er onder andere chicanes toegevoegd aan het lange rechte stuk. Meer informatie over de geschiedenis van het circuit vind je hier. De huidige lay-out wordt sinds 2007 gebruikt. Een paar statistieken: • Ronderecord (race): 3:17.475 (André Lotterer - Audi R18, 2015) • Ronderecord (kwalificatie): 3:16.887 (Neel Jani - Porsche, 2015) • Afstandsrecord (all-time): 5,410.71km, 397 ronden (Audi R15, 2010) Afbeelding Circuit Circruit info inclusief marshall posts Detail kaart paddock area (kaart uit 2016)(pdf) Onboard (Pole 2016): Entry list 2017 (pdf) • Witte koplampen, rode nummers • Rondetijd in kwalificatie: ~3:17 (schatting) • 875kg (hybride), 830kg (non-hybride) • 50.1L tank voor diesel diesel, 62.3L voor hybride benzine, 75L voor benzine LMP1 is de snelste en technisch meest geavanceerde klasse in het deelnemersveld. De grote fabrieksteams Porsche en Toyota doen mee in deze klasse. Deze fabrieksteams zijn verplicht hun auto uit te rusten met een hybride systeem (minimaal gewicht van de auto 875 kilo). Afhankelijk van het vermogen van het hybride systeem (2,4,6 of 8 MJ) moeten de teams minder brandstof verbruiken. Privé teams mogen ook deelnemen, voor hun is een hybride systeem niet verplicht (minimaal gewicht van de auto 830 kilo). Op de testdag bleken de auto's ondanks meer aerodynamische restricties ten opzichte van 2016 gevaarlijk dicht in de buurt te komen van de ronderecords uit 2015. Zoals elk jaar staat, wanneer het droog blijft en er geen lange safety cars zijn, ook het afstandsrecord uit 2010 wederom op het spel, zeker nu de auto's misschien wel sneller zijn dan ooit. • Witte koplampen, blauwe nummers • Rondetijd in kwalificatie: ~3:31 • 930kg • 75L tank (benzine) • Maximale kosten voor de auto: ¤483,000 • Minimaal 1 coureur zonder platinum/goud licentie ter beoordeling aan de FIA LMP2 is de tweede prototype categorie, gericht op kleinere teams, onafhankelijk van de leverancier van het chassis en de motor. De belangrijkste beperkingen voor deze klasse zijn de kosten van de totale auto. Nieuw dit jaar is dat alle deelnemers in closed cockpit auto's rijden. Dat is een gevolg van nieuwe regelgeving in 2017 en hoewel in theorie open top auto's nog mee mochten doen heeft niemand hiervoor gekozen. In deze klasse vinden we over het algemeen talentvolle jonge coureurs en de zogenaamde gentlemen drivers (een coureur zonder platinum of gouden licentie). Elk team is verplicht minimaal één zo'n coureur op te stellen. • Gele koplampen, groene nummers • Rondetijd in kwalificatie: ~3:52 • Minimaal 1245kg • 90L tank (benzine) voor auto's voor 2016 • 120L tank (benzine) voor auto's vanaf 2016 LM GTE Pro is de categorie waar we 's werelds beste GT coureurs te werk kunnen zien. In deze categorie vinden we grote teams van Aston Martin, Porsche, Ferrari en Corvette en Ford. De GTE auto's zijn gebaseerd op sportwagens die geschikt zijn voor op de weg en waarvan minimaal 300 geproduceerd zijn. De categorie is opgesplitst in twee klassen: LM GTE Pro en LM GTE Am • Gele koplampen, oranje cijfers • Rondetijd in kwalificatie: ~3:55 • Minimaal 1245kg • 90L tank (benzine) voor auto's voor 2016 • 120L tank (benzine) voor auto's vanaf 2016 • Minimaal 1 jaar oude auto (specs) • Minimaal 1 coureur zonder platinum/goud licentie ter beoordeling aan de FIA LM GTE Am lijkt bijzonder veel op LM GTE Pro. Het belangrijkste verschil is dat in LM GTE Am, elk team een zogenaamde gentlemen driver moet inschrijven (een coureur zonder platinum of gouden licentie). Ook zijn de auto's minimaal een jaar oud, waarmee ze over het algemeen iets achter lopen op de LM GTE Pro varianten. Zondag 4 juni 9:00-13:00 Test day session 1 14:00-18:00 Test day session 2 Woensdag 14 juni 16:00-20:00 Free practise session 22:00-0:00 Qualifying session 1 Donderdag 15 juni 19:00-21:00 Qualifying session 2 22:00-0:00 Qualifying session 3 Zaterdag 17 juni 9:00-9:45 Warm-up 15:00 Start 24 uren van Le Mans TV • Eurosport zendt de 24 uur bijna volledig uit verdeeld over ES1/ES2 inclusief alle andere sessies • RTL7 zendt de 24 uur volledig uit (alleen race) Streams • Officiële WEC stream (¤9,99 voor le Mans) • Radio Le Mans (Engels commentaar bij de race, erg veel inside information, previews en laatste nieuws - tip) • Eurosport player (¤6,99 voor een maand, maandabonnement niet vanuit Nederland te bestellen) • RTL7 website Live Timing • Officiële live timing • Resultaten • Fan made live timing inclusief sectors Spotter Guide • Spotter Guide 2017, grafische weergave van deelnemersveld (pdf) Overige informatie • Laatste informatie, verslagen en analyses • Weer • 24 uur van Le Mans: Nog meer drama voor Toyota Dit topic kan ook gebruikt worden voor andere endurance races zoals die van het: Officiele FIA World Endurance Championship ELMS championship ALMS championship Blancpain Endurance series | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 01:30 |
Ik heb één heel kort shot van die wagen gezien, verder geen teken van leven. | |
M90 | zondag 18 juni 2017 @ 01:30 |
Dit komt wel in de buurt van 2010 qua drama level | |
Woods | zondag 18 juni 2017 @ 01:30 |
Tja.. | |
Fir3fly | zondag 18 juni 2017 @ 01:30 |
Wat? | |
Gezicht | zondag 18 juni 2017 @ 01:30 |
Huh, crash Trummer, wat? Niks gezien of gehoord? | |
Doler12 | zondag 18 juni 2017 @ 01:30 |
Koos mag dat? | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 01:30 |
autosprintLIVE: anyway Trummer had managed to leave the car alone, albeit shaky and a little dizzy. Hij is gelukkig ok. | |
Ghost_Nappa | zondag 18 juni 2017 @ 01:30 |
ToyNOta | |
Captain_Ghost | zondag 18 juni 2017 @ 01:31 |
Ik begin zich afvragen of Toyota zijn auto heel gevoelig heeft gemaakt dat ze klappen niet kan weerstaan. | |
Nymphetic13 | zondag 18 juni 2017 @ 01:31 |
Trummer is tegen de 9 aangereden, 9 lek en vervolgens kaduuk, en Trummer in de muur | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 01:31 |
Als je maar niet te ver van je wagen loopt. | |
Van_Poppel | zondag 18 juni 2017 @ 01:31 |
Met een oranje hesje en gevarendriehoek mag alles | |
sasquatsch | zondag 18 juni 2017 @ 01:31 |
Stond in het grind voordat de Toyota te zien was. Blijkt tegen de Toyota aan gereden te zijn toen hij door de Toyota werd ingehaald. | |
Woods | zondag 18 juni 2017 @ 01:31 |
Welke 3 komen er op het podium nu dan nu er maar 1 lmp1 aanwezig is? | |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 01:31 |
Die in het grind stond? Bij het eerste shot liep hij er al naast. | |
Gezicht | zondag 18 juni 2017 @ 01:32 |
Niet in beeld gebracht dus? Ik zag alleen de onboard van de 9, dacht een klapband. | |
Cliffy | zondag 18 juni 2017 @ 01:32 |
| |
Sinister-D- | zondag 18 juni 2017 @ 01:32 |
Niet verder dan 10m van de wagen. Wat zouhet fantastisch zijn als er 8m van de auto een hek staat met daarachter een accu | |
Nymphetic13 | zondag 18 juni 2017 @ 01:32 |
Er zijn nog 3 LMP's aan het rijden, Maar op het overal podium heb je OP dit moment 1x LMP1, en 2x LMP2 | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 01:32 |
Ja, dat was in een heel klein framepje terwijl Allard bij de Jumbo wagen stond. | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 01:32 |
Zooooo wat een klap | |
Fir3fly | zondag 18 juni 2017 @ 01:33 |
#2 en #8 als ze niet kapot gaan. | |
Gezicht | zondag 18 juni 2017 @ 01:33 |
Ah daar was Trummer even geloof ik | |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 01:33 |
Ah ok, ik zag het bij het terugspoelen op de Player en dacht dat iedereen hier dat al gezien had | |
Woods | zondag 18 juni 2017 @ 01:33 |
Oh ik faal dacht dat alle Toyota en 1 Porsche waren uitgevallen #slapig | |
M90 | zondag 18 juni 2017 @ 01:34 |
Het heeft er toch schijn van dat die LMP2 Lapierre over het hoofd zag? Wel lastig met die snelle LMP2s | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 01:34 |
Hij (Lapierre) moest uitwijken voor verkeer uit de pitstraat. | |
sasquatsch | zondag 18 juni 2017 @ 01:34 |
Toyota zat blijkbaar in een sandwich tussen een auto die uit de pits kwam en Trummer die links zat. | |
Nymphetic13 | zondag 18 juni 2017 @ 01:34 |
Denk dat de 8 het echt niet gaat halen. Vergeet niet dat de Porsche PAS 8 a 10 ronde voorsprong heeft op de 1ste LMP2, De volgende LMP1 zit op 10 ronde daar weer achter! We zitten al op de helft, dus als het zo blijft gaan als nu... Vergeet het dan maar | |
M90 | zondag 18 juni 2017 @ 01:35 |
op de onboard zie je niet hele rare lijnen.. maar misschien combinatie van hoge p2 snelheid en evt. het missen van de Toyota door de p2 coureur... | |
Fir3fly | zondag 18 juni 2017 @ 01:35 |
Nee, we zitten nog niet op de helft. De 8 gaat het wel halen, kijk maar naar de rondetijden. | |
Gezicht | zondag 18 juni 2017 @ 01:35 |
29 laps verschil tussen de laatste Toyota en Porsche | |
M90 | zondag 18 juni 2017 @ 01:35 |
#8 gaat idd het podium niet halen als LMP2 geen problemen krijgt | |
Fylax | zondag 18 juni 2017 @ 01:36 |
Gelopen race dus | |
Gezicht | zondag 18 juni 2017 @ 01:36 |
LMP2 podium | |
Nymphetic13 | zondag 18 juni 2017 @ 01:37 |
Mwa ik zie eerder een overwinning voor LMP2 dan voor Toyota en eigenlijk ook voor Porsche | |
Van_Poppel | zondag 18 juni 2017 @ 01:37 |
Dat is 2 uur ofzo | |
Geralt | zondag 18 juni 2017 @ 01:37 |
Pff, kijk je ff niet is Toyota al klaar. | |
Gezicht | zondag 18 juni 2017 @ 01:38 |
#8 heeft dan ook bijna 2 uur in de pits gestaan | |
M90 | zondag 18 juni 2017 @ 01:38 |
die kans lijkt met alsnog erg klein in de huidige situatie | |
Beach | zondag 18 juni 2017 @ 01:38 |
even slapen | |
Fir3fly | zondag 18 juni 2017 @ 01:38 |
Nope. | |
Sinister-D- | zondag 18 juni 2017 @ 01:39 |
Alsof Porsche nu nog op 100% gaat rijden | |
Nymphetic13 | zondag 18 juni 2017 @ 01:40 |
Tja Ronde tijden zegt niet alles, Hoe meer slowzones en SC's je krijgt hoe minder tijd je hebt om die rondes in te halen | |
sasquatsch | zondag 18 juni 2017 @ 01:40 |
Dat is geen garantie dat ze aan de finish komen | |
Fir3fly | zondag 18 juni 2017 @ 01:41 |
Alle LMP2s kunnen ook nog kapot gaan. Rondetijden is het enige dat we hebben. | |
Sinister-D- | zondag 18 juni 2017 @ 01:41 |
Wie is toch die Hoping Toeng toch waar Van Dam het continue over heeft? | |
Gezicht | zondag 18 juni 2017 @ 01:41 |
Jumbo nog binnen? | |
Bluurgh | zondag 18 juni 2017 @ 01:42 |
Ik geloof van niet | |
Nymphetic13 | zondag 18 juni 2017 @ 01:42 |
Eindelijk eens iemand die het snapt. Ook de 1 KAN nog technische problemen krijgen of een GTE of LMP2 tegenkomen, en dan kan de 2 ook nog in de problemen komen... Enigste wat voor 99.9% zeker is is dat Toyota GEEN podium haalt | |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 01:42 |
Huh wat, eerder een LMP2 dan Toyota of Porsche, dus eerder een 2 dan een 1? Dat lijkt me heel sterk | |
M90 | zondag 18 juni 2017 @ 01:42 |
Hoe meer safety cars hoe meer de inhaalactie van de #2 onder drukt komt. Vooralsnog is p2 nog op schema | |
Cliffy | zondag 18 juni 2017 @ 01:42 |
Halve Nederlander dus belangrijk.. | |
sasquatsch | zondag 18 juni 2017 @ 01:42 |
Die ken ik niet. ALleen de Nederlandse Chinees Ho-Pin Tung | |
sasquatsch | zondag 18 juni 2017 @ 01:43 |
Rijdt net naar buiten. | |
Sinister-D- | zondag 18 juni 2017 @ 01:43 |
Dat klopt, maar wel materiaal sparen en dat zorgt wel dat de kans om te finishen hoger ligt. | |
Nymphetic13 | zondag 18 juni 2017 @ 01:43 |
Het zou me niks verbazen als de LMP1's allemaal nog problemen krijgen, en daarbij genoeg verliezen om achter de LMP2's te komen | |
Sinister-D- | zondag 18 juni 2017 @ 01:43 |
Ooh Tung, ja die ken ik wel ja. | |
Fir3fly | zondag 18 juni 2017 @ 01:44 |
Nope. | |
Gezicht | zondag 18 juni 2017 @ 01:44 |
SC duurt lang | |
Zorro | zondag 18 juni 2017 @ 01:44 |
En niemand die weet waarom | |
Nymphetic13 | zondag 18 juni 2017 @ 01:45 |
Barrier repareren | |
M90 | zondag 18 juni 2017 @ 01:45 |
Ze kunnen 1u+ in de pits staan zonder dat er risico is achter P2 te eindigen. Maargoed, daar zijn nu nog maar 2 kandidaten van over, de #1 en de #2. Alleen de kans dat p2 zo soepel blijft lopen als nu acht ik niet zo groot | |
Van_Poppel | zondag 18 juni 2017 @ 01:45 |
Is dat niet vanwege dat grind? | |
Gezicht | zondag 18 juni 2017 @ 01:46 |
Frappant dat ze dat niet in beeld hebben gebracht of überhaupt hebben medegedeeld ja. | |
Zorro | zondag 18 juni 2017 @ 01:46 |
Gaat dat niet met Slow zones? Doorwerken dan | |
Sinister-D- | zondag 18 juni 2017 @ 01:46 |
| |
sasquatsch | zondag 18 juni 2017 @ 01:46 |
Sc in | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 01:46 |
Er waren drie slowzones toen de SC gestart werd, misschien iets te veel van het goede. | |
Peterselieman | zondag 18 juni 2017 @ 01:46 |
Djumbo ver teruggezakt na nieuwe dynamo en nieuwe startmotor | |
Zorro | zondag 18 juni 2017 @ 01:46 |
Kijk dan luiseren ze wel. SC in this lap | |
Gezicht | zondag 18 juni 2017 @ 01:46 |
Dat deden ze eerder ook gewoon met slow zones Maar goed, SC in this lap | |
Bluurgh | zondag 18 juni 2017 @ 01:47 |
Nee, een Manor is de muur in gegaan. Maar niemand weet waar, misschien Tertre Rouge | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 01:48 |
In de eerste Dunlop Curve, waar de #8 een tik kreeg. | |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 01:48 |
Uiteraard bestaat die mogelijkheid, maar de kans dat dat niet gebeurt is vooralsnog toch echt groter lijkt me. | |
Bluurgh | zondag 18 juni 2017 @ 01:49 |
Hij kwam de brug voorbij en daarna was er een korte replay met iets wat op Tertre Rouge leek. Dus ik denk niet daar.. | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 01:51 |
Nee, hij raakte de achterkant van de #9. De slow zone voor zijn crash was in het eerste deel van het circuit, daar valt Tetre Rouge niet onder. | |
Bluurgh | zondag 18 juni 2017 @ 01:52 |
Wachten op een replay maar | |
Sinister-D- | zondag 18 juni 2017 @ 01:54 |
Om even verder te gaan op Nattekat zijn versje van daarstraks: Gras is groen, kraai doet de haan, Krohn raakt van de baan en Toyota komt niet aan. | |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 01:55 |
"Als de baan naar rechts gaat, moet je misschien ook naar rechts sturen." Wijsheden met Allard. | |
beantherio | zondag 18 juni 2017 @ 01:55 |
Bedoel je deze? | |
M90 | zondag 18 juni 2017 @ 01:56 |
1 minuut 13 seconden voor een brake change op de 63 Corvette, not bad Ook voor de lmp2s wordt deze actie verwacht later in de race | |
Van_Poppel | zondag 18 juni 2017 @ 01:56 |
Voor de race zou het goed zijn als die Porsche ook uitvalt. | |
Woods | zondag 18 juni 2017 @ 01:56 |
Wat een fantastische herrie zou dat geven daar in Le Mans nu | |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 01:56 |
Maar die raakt toch de auto die hier op rechts rijdt? Dat ziet er toch niet uit als die Manor van Trummer die in het grind stond met schade. | |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 01:57 |
Allard gaat slapen, boeee. | |
Fir3fly | zondag 18 juni 2017 @ 01:57 |
Nope, die zit links van hem en raakt de Toyota. | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 01:58 |
Afhaker! | |
Fylax | zondag 18 juni 2017 @ 01:58 |
Wat zitten ze daar in een kleine ruimte bij RTL7 | |
Doler12 | zondag 18 juni 2017 @ 01:58 |
Kalf gaat op stal | |
sasquatsch | zondag 18 juni 2017 @ 01:58 |
Die werd ingehaald door de #9. Dat zie je hier niet. VOlgens mij zat de Toyota in de sandwich. | |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 01:59 |
Ah, het filmpje begint een paar tellen te laat. Hier is Trummer op links te zien inderdaad. | |
#ANONIEM | zondag 18 juni 2017 @ 01:59 |
Als Rebellion wint... Dat zou zo episch zijn... | |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 02:00 |
Top-3 van de GTE Pro binnen een handvol seconden, bizar. | |
Fir3fly | zondag 18 juni 2017 @ 02:01 |
Art car is veel mooier. | |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 02:01 |
Terwijl de kenners (zoals coureurs) juist vooral heel veel LMP2's in de problemen hadden verwacht. Hoewel dat nog altijd kan natuurlijk, we zijn nog niet op de helft | |
Gezicht | zondag 18 juni 2017 @ 02:01 |
Fantastisch toch | |
Fir3fly | zondag 18 juni 2017 @ 02:01 |
Niet lang meer, de Astons gaan hard weglopen gok ik. | |
M90 | zondag 18 juni 2017 @ 02:02 |
G-Drive lmp2 (Rusinov) die de Porsche crashte vanmiddag en daarna zelf uit de race raakte krijgt een 3 minuten stop/go in de volgende race, en een voorwaardelijke 3 minuten stop/go in de race erna | |
M90 | zondag 18 juni 2017 @ 02:03 |
Als er geen LMP1 zijn er nog altijd mensen die meer vertrouwen hebben in een GTE dan LMP2 overwinning (hoorde ik net op RLM) | |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 02:03 |
Art car even in het grind | |
beantherio | zondag 18 juni 2017 @ 02:03 |
Ik vraag me af of de Toyota Trummer wel geraakt heeft. Je ziet op de video de klap van rechts maar daarna niet iets wat een indicatie geeft van nog een contact. | |
Gezicht | zondag 18 juni 2017 @ 02:03 |
Gaat je art | |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 02:03 |
Dan moeten er wel heel veel 2's in de problemen komen | |
M90 | zondag 18 juni 2017 @ 02:03 |
Earl Bamber in de #2 mengt zich ondertussen in het lmp2 veld | |
M90 | zondag 18 juni 2017 @ 02:04 |
never say never maar dat lijkt mij ook sterk inderdaad | |
Nymphetic13 | zondag 18 juni 2017 @ 02:04 |
ART naar de tering? | |
Fir3fly | zondag 18 juni 2017 @ 02:04 |
Kan niet anders, hij heeft niets anders geraakt. | |
sasquatsch | zondag 18 juni 2017 @ 02:04 |
Misschien met uitwijken de vangrail geraakt? | |
Gezicht | zondag 18 juni 2017 @ 02:04 |
Zat in het grind net | |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 02:05 |
"Car 50 slow after zone 15" klinkt niet als iets positiefs in elk geval. | |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 02:05 |
Daar rijdt 'ie | |
beantherio | zondag 18 juni 2017 @ 02:05 |
Misschien ja. | |
sasquatsch | zondag 18 juni 2017 @ 02:05 |
De auto die uit de pits kwam? | |
Nymphetic13 | zondag 18 juni 2017 @ 02:05 |
Maar nu ook lek volgens mij? | |
Gezicht | zondag 18 juni 2017 @ 02:06 |
#2 toch al veel goedgemaakt | |
Fir3fly | zondag 18 juni 2017 @ 02:06 |
Nee, die heeft geen schade. Kan alleen Trummer zijn. | |
Van_Poppel | zondag 18 juni 2017 @ 02:07 |
Toch is het niet goed voor de sport dat de spoeling zo dun is. Hopelijk doen er volgend jaar meer teams mee. | |
M90 | zondag 18 juni 2017 @ 02:07 |
Lijkt mij dat de #9 de auto links van hem raakte | |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 02:07 |
We zijn live bij de eerste ontmoeting ooit tussen Jur Raatjes en Indy Dontje | |
Fir3fly | zondag 18 juni 2017 @ 02:07 |
Er rijden 60 auto's op de baan. Er is een wachtlijst. En volgend jaar meer privateers in LMP1. | |
sasquatsch | zondag 18 juni 2017 @ 02:07 |
Stuk of wat privateers. | |
Nymphetic13 | zondag 18 juni 2017 @ 02:08 |
Nee Lapierre zat daar te ver voor naar links. Met nog 12:54 te gaan licht de #1 nog steeds maar 8 ronde voor op de Rebellions en ligt de #2 nog steeds 10 ronde achter op diezelfde Rebs... Ik zie nog steeds niet heel erg makkelijk naar P2 rijden... | |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 02:08 |
Hoeveel zones zijn er eigenlijk? | |
Gezicht | zondag 18 juni 2017 @ 02:08 |
Spoeling in de LMP1 is wel veel te dun hoor. | |
M90 | zondag 18 juni 2017 @ 02:08 |
#50 stil? | |
Van_Poppel | zondag 18 juni 2017 @ 02:08 |
Ik bedoel de LMP1-klasse...daar doet eigenlijk nog maar 1 auto mee. | |
Nymphetic13 | zondag 18 juni 2017 @ 02:09 |
9 dacht ik | |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 02:09 |
Nee, langzaam. Net "Car 50 slow after zone 15", inmiddels is hij bij 27 | |
Fir3fly | zondag 18 juni 2017 @ 02:09 |
Neuh. Alleen jammer dat Audi weg moest vanwege dieselgate. Maar er komen meer volgend jaar. | |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 02:09 |
Dat sowieso niet, #50 rijdt bij zone 27 | |
M90 | zondag 18 juni 2017 @ 02:10 |
35 zones zijn er | |
Peterselieman | zondag 18 juni 2017 @ 02:10 |
Bedtijd voor mij helaas | |
Nymphetic13 | zondag 18 juni 2017 @ 02:10 |
Nee dat is baanzone 27, ook wel Baanpost 27 genoemd. Baanzone en Slowzone zijn NIET het zelfde | |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 02:10 |
| |
Gezicht | zondag 18 juni 2017 @ 02:10 |
6 auto's bij 3 teams vind ik te weinig. | |
beantherio | zondag 18 juni 2017 @ 02:10 |
Op Eurosport werd de opmerking gemaakt dat de resterende Toyota waarschijnlijk niet geclassificeerd gaat worden omdat ie niet in staat zal zijn om een bepaalde minimum afstand af te leggen. Er zat nog een druppeltje in de gifbeker. | |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 02:10 |
Ik bedoelde dan ook baanzones in dit geval, niet slowzones, zodat ik wist waar de 50 ergens is | |
Bluurgh | zondag 18 juni 2017 @ 02:10 |
Hier ook maar even een paar uurtjes slapen. tot zo! | |
M90 | zondag 18 juni 2017 @ 02:10 |
tot morgen! | |
Fir3fly | zondag 18 juni 2017 @ 02:11 |
Zelfde antwoord. | |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 02:11 |
Afhaker! | |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 02:11 |
Art car is bij zone 34, pit bijna gehaald dus. Edit: "Slow in pit entry road" | |
Van_Poppel | zondag 18 juni 2017 @ 02:11 |
Waarom moesten ze dan weg? Budget-issue ofzo? Volgens mij draait Audi momenteel commercieel als een tierelier. | |
Peterselieman | zondag 18 juni 2017 @ 02:11 |
| |
M90 | zondag 18 juni 2017 @ 02:11 |
| |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 02:11 |
S28 is de laatste sector voor de Porsche Curves | |
Gezicht | zondag 18 juni 2017 @ 02:11 |
Klopt | |
Fir3fly | zondag 18 juni 2017 @ 02:12 |
Dieselgate. Ze raceten met een diesel en dat kan natuurlijk niet meer. | |
M90 | zondag 18 juni 2017 @ 02:12 |
Hier zijn btw de zones | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 02:12 |
Ik heb de uitgeprinte versie van de spottersguide | |
trein2000 | zondag 18 juni 2017 @ 02:12 |
Ik ben er weer, moest helaas ineens weg om 20 uur. Heb ik iets gemist? | |
beantherio | zondag 18 juni 2017 @ 02:12 |
Mijn opmerking van vanmiddag over het alvast uitreiken van de prijzen in de LMP1 is wel een succesvolle jinx gebleken. | |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 02:13 |
Nogmaals bedankt | |
Van_Poppel | zondag 18 juni 2017 @ 02:13 |
Vanwege die paar extra gram CO2? Wat een kutreden. | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 02:13 |
http://fok.nl/768747 Beetje maar. | |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 02:14 |
21 en 22 naar race control | |
Woods | zondag 18 juni 2017 @ 02:14 |
Zo ik ga over op de koffie | |
Nymphetic13 | zondag 18 juni 2017 @ 02:14 |
Nee niet echt. We zijn de Toyota 7 en 9 kwijt, #1 Porsche leid, 1ste volgende LMP1 ligt op P18 overal op 18 ronde van P1 en 10 ronde achter P2 | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 02:15 |
Interessant... de 22 rijdt kansloos rond. Zal wel een pit-incident zijn. | |
Fir3fly | zondag 18 juni 2017 @ 02:15 |
Kan er ook niets aan doen, maar diesel is dood. Helaas had Audi geen zin om voor 2017 hun auto te schrappen en een benzine te bouwen. | |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 02:15 |
| |
M90 | zondag 18 juni 2017 @ 02:15 |
Dat klopt niet, als ze door blijven rijden zoals ze nu doen halen ze het wel. Ze moeten namelijk op 75% van de race minimaal 50% van de afstand van de race leader hebben gehaald (zonder problemen redden ze dat makkelijk) Daarnaast moeten ze op de finish minimaal 70% van de afstand van de race leader hebben gehaald, en ook dat gaan ze ronder problemen makkelijk redden | |
Fir3fly | zondag 18 juni 2017 @ 02:16 |
Eurosport heeft ook alles fout . | |
Woods | zondag 18 juni 2017 @ 02:16 |
| |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 02:16 |
Indy Dontje heeft nog niet echt een commentatorstem. Eurosport heeft Ronald van Dam een microfoon in z'n handen gedouwd. Drama dit. | |
M90 | zondag 18 juni 2017 @ 02:17 |
Dat was ook een monster | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 02:18 |
De #25 is nog niet officieel uitgevallen... toch denk ik niet dat die Manor nog ver gaat komen | |
M90 | zondag 18 juni 2017 @ 02:18 |
Haha Estre is weer in gevecht met Pier Guidi | |
Woods | zondag 18 juni 2017 @ 02:18 |
Zekers | |
Fir3fly | zondag 18 juni 2017 @ 02:19 |
Huidige auto's zijn veeeeeel sneller. | |
sasquatsch | zondag 18 juni 2017 @ 02:19 |
En dat VAG het niet konden veroorloven om met twee teams in de WEC rond te rijden wat ze per team 200+ miljoen per jaar kost terwijl ze een boete van tig miljard hebben gehad en structureel miljarden wilden gaan bezuinigen. | |
M90 | zondag 18 juni 2017 @ 02:19 |
Zekers maar haal de hybride component eruit en dit blaast alles weg | |
Gezicht | zondag 18 juni 2017 @ 02:20 |
Ff pitten | |
sasquatsch | zondag 18 juni 2017 @ 02:21 |
Engelse audio bij ES inschakelen. | |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 02:21 |
Afhaker! | |
M90 | zondag 18 juni 2017 @ 02:21 |
| |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 02:21 |
Ja, dat kan dus niet bij KPN | |
Fir3fly | zondag 18 juni 2017 @ 02:21 |
Dat klopt niet. | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 02:21 |
Afhakers. Ik heb nog niet eens een Red Bull op... ik loop nog op de koffie van 23:00 | |
Fir3fly | zondag 18 juni 2017 @ 02:21 |
Geef de fuel flow vrij en deze dingen rijden een 3:00 rond . | |
Nymphetic13 | zondag 18 juni 2017 @ 02:22 |
Ik ga ook op bed liggen met RLM zachtjes op de achtergrond. Kan echt niet zonder slaap. Werk ik teveel voor | |
M90 | zondag 18 juni 2017 @ 02:22 |
Haha yes, maarja we zijn ook weer 10 jaartjes verder sinds de introductie van de 908 en juist hier zien we elk jaar grote vooruitgang. Voor z'n tijd echt een beest. | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 02:22 |
Afhaker | |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 02:23 |
Het lijken wel Toyota's hier man. | |
M90 | zondag 18 juni 2017 @ 02:23 |
gaat voor mij ook gebeuren zoiets maar nu nog niet. tot laters | |
Fir3fly | zondag 18 juni 2017 @ 02:23 |
Absoluut, ik vond 2009 en 2011 geweldige edities. | |
sasquatsch | zondag 18 juni 2017 @ 02:23 |
Hier nog 1. Moet na de race nog vriendin helpen. | |
Nymphetic13 | zondag 18 juni 2017 @ 02:24 |
Tja als je 65 uur gemiddeld per week op de weg bezig bent, dan kan je het gewoon niet maken om ook maar 1 nacht niet te slapen, gelukkig kan ik af met 3 a 4 uur slaap | |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 02:24 |
Veel plezier daarmee. | |
M90 | zondag 18 juni 2017 @ 02:25 |
waren mooie jaren, Audi vs Peugeot. Toen ook nog elk jaar op Sebring halverwege maart als seizoensopener , ook erg tof. | |
Fylax | zondag 18 juni 2017 @ 02:25 |
waarom is die Ferrari niet rood | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 02:25 |
Beetje spinnen | |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 02:26 |
Wéér Krohn in beeld bij een spin en wéér was hij het zelf niet | |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 02:26 |
Omdat ze hem wit/zilver gespoten hebben | |
Fir3fly | zondag 18 juni 2017 @ 02:26 |
Dit jaar was ik bij Spa, veel beter want dichtbij . | |
Van_Poppel | zondag 18 juni 2017 @ 02:26 |
Nog 2 uurtjes en dan wordt het weer licht. | |
Fylax | zondag 18 juni 2017 @ 02:26 |
is toch niet logisch | |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 02:27 |
Als de hoofdsponsor dat als kleuren heeft wel | |
M90 | zondag 18 juni 2017 @ 02:27 |
Tof, ik ook. supergave sfeer. kijk alweer uit naar volgend jaar | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 02:27 |
Er rijdt ook een groene Ferrari rond, voor die moet je oppassen. | |
Fir3fly | zondag 18 juni 2017 @ 02:27 |
Volgend jaar Nurburgring denk ik. | |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 02:28 |
Jönsson zit erin nu, de kust is even veilig | |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 02:28 |
Art Car nog altijd binnen | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 02:29 |
Mazzel dat de GTE Pro top is, want de andere klassen zijn een beetje saai vooraan. | |
trein2000 | zondag 18 juni 2017 @ 02:30 |
Dezelfde als vorig jaar? | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 02:30 |
Vorig jaar was het een groene LMP2 waarvoor je op moest passen. | |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 02:31 |
ARC Bratislava in het grind, die hebben ook een kutrace | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 02:31 |
Sukkel. | |
Van_Poppel | zondag 18 juni 2017 @ 02:32 |
#49 is aan het grindhappen | |
#ANONIEM | zondag 18 juni 2017 @ 02:32 |
Ik kan er geen touw meer aan vastknopen wie waar ligt. | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 02:32 |
* Nattekat Red Bull opentrekt | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 02:33 |
Gewoon ieder jaar weer kijken, je wordt er vanzelf wel beter in. | |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 02:33 |
http://www.porsche.com/specials/en/international/lemans/live/ | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 02:34 |
Regie mag wel wat meer GT genot laten zien | |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 02:35 |
Die gaat niet hard | |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 02:35 |
Lijkt de ARC? | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 02:35 |
Geen harde band nee. | |
Van_Poppel | zondag 18 juni 2017 @ 02:35 |
Heel veilig voel je je dan niet zo in het donker met 30km/h | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 02:35 |
Nop, de Cetilar. | |
#ANONIEM | zondag 18 juni 2017 @ 02:35 |
Toffe site. | |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 02:36 |
"Car 47 slow after zone 19" Dat zal hem zijn, Cetilar Villorba Corse LMP2 | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 02:38 |
Jaaaaa, GTEs | |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 02:40 |
Nummer drie op twee seconden van de nummer één na bijna een halve dag racen | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 02:40 |
Nummer vier binnen tien seconden | |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 02:41 |
En dan nog drie merken in die top-4 ook, heerlijk. | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 02:41 |
Echt een afhaker, die Porsche | |
M90 | zondag 18 juni 2017 @ 02:41 |
Kevin Estre | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 02:42 |
Debris aan het einde van het lange rechte stuk... okay. | |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 02:42 |
Die Ford-timing he, waarom zijn sommige rondetijden grijzig? | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 02:43 |
En toen reed er plots een Ferrari tussen. Prachtig dit | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 02:43 |
Die won gewoon 8 seconden vorige ronde #hoedan | |
M90 | zondag 18 juni 2017 @ 02:44 |
bij mijn weten bij in en out laps | |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 02:44 |
Dat kan wel kloppen ja, ze zijn bijna allemaal opvallend langzaam | |
M90 | zondag 18 juni 2017 @ 02:44 |
GTE Pro is heel dichtbij het lap record in de race record: 3:51.185 FL 3:51.276 (#95) | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 02:45 |
Hé, een rijdende Toyota | |
M90 | zondag 18 juni 2017 @ 02:45 |
Volgens mij zg ik ook een langzame Ford op 1 van de onboards | |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 02:46 |
Nog geen melding op de timing.. | |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 02:46 |
Kanaan is weer aan het stampen in de Ford, paar seconden sneller dan de rest in het vorige rondje. | |
M90 | zondag 18 juni 2017 @ 02:47 |
denk verkeerd gezien | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 02:47 |
Ik snap nog steeds niet hoe Lapierre de pit nooit heeft kunnen halen... | |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 02:48 |
Jur, kap met je "Meenur" | |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 02:48 |
Auto was kapot en leeg enzo | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 02:48 |
Hij rolde, dus heel genoeg. | |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 02:48 |
Niet om lang genoeg te rollen | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 02:49 |
Gewoon gas geven, dan rolt ie vanzelf wel lang genoeg. | |
M90 | zondag 18 juni 2017 @ 02:50 |
GTE Pro is echter super close | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 02:50 |
12 uur racen, top drie binnen 1,5 seconde. Niet slecht. | |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 02:50 |
Pitstop van Tung under investigation | |
M90 | zondag 18 juni 2017 @ 02:51 |
meestal is dat f1 na 1 rondje al meer | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 02:52 |
Over 5 rondjes zit Bleekemolen eindelijk in dezelfde ronde als Trummer | |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 02:53 |
Hij is de Art Car eindelijk voorbij | |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 02:53 |
Steeds dat gepiep van de neus van de RTL-commentator in de microfoon, wat fucking irritant. | |
Cliffy | zondag 18 juni 2017 @ 02:55 |
Daarom ben ik overgeschakeld naar Eurosport | |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 02:56 |
Daar hebben ze nog altijd geen slaapmiddel in Ronald van Dam's drankje gegooid, maar goed, van dat neusgepiep word ik echt knettergek inmiddels, dus dan Van Dam maar | |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 02:57 |
Davidson werkt zich inmiddels het Am-veld door. | |
M90 | zondag 18 juni 2017 @ 02:59 |
ik ga ook ff op 1 oor voor een paar uur #afhakers tot straks | |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 02:59 |
Toyota! Je mist de zonsopkomst | |
M90 | zondag 18 juni 2017 @ 03:00 |
het enige verschil ik dat ik straks wel weer ga | |
Woods | zondag 18 juni 2017 @ 03:00 |
Nog maar 12 uur guys | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 03:01 |
12 uur dichterbij een heel jaar wachten. | |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 03:01 |
And still going strong | |
M90 | zondag 18 juni 2017 @ 03:01 |
ja daar baal ik wel van moet volgend jaar maar een 24u shift worden | |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 03:02 |
| |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 03:02 |
Gewoon net als ik voor het eerst een heroïsche poging doen om het vol te maken. | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 03:03 |
Helpt misschien ook niet dat praktisch het hele LMP1-veld weggevaagd is... #misaudi | |
M90 | zondag 18 juni 2017 @ 03:05 |
nee ik moet zeggen dat ik nu een klein beetje twijfel, als p1 ook nog een mega spannend was geweest was ik gebleven.. maar met oog op nachtrust afgelopen week doe ik er verstandig aan toch ff paar uurtjes te slapen | |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 03:05 |
Trummer inmiddels officieel retired, verrassing | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 03:05 |
Ze zaten nog in de ontkenningsfase | |
M90 | zondag 18 juni 2017 @ 03:06 |
Woods | zondag 18 juni 2017 @ 03:07 |
tot strakz | |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 03:07 |
"Ik wil niet zeggen dat 'ie krom is, maar hij is niet recht." | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 03:07 |
Lijkt erop dat ik alleen over blijf met Heywoodu | |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 03:08 |
| |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 03:08 |
| |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 03:08 |
Door tot we er bij neervallen, jeweet | |
Woods | zondag 18 juni 2017 @ 03:08 |
Wat is Hoping Tun nou; Chinees of Nederlands? | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 03:08 |
Ik moest van jou | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 03:08 |
Vandaag Chinees. | |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 03:08 |
Allebei, geboren in Nederland, spreekt gewoon vloeiend Nederlands en alles (duidelijker dan een Robin Frijns) maar racet met Chinese licentie | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 03:09 |
Limburgs accent is ook Nederlands | |
Woods | zondag 18 juni 2017 @ 03:10 |
Ja toendertijd met A1GP was is Chinese. Wat een gast. | |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 03:10 |
En de andere Chinees daar was volgens mij vooral een Engelsman | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 03:10 |
Help... krijg instortingsverschijnselen | |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 03:10 |
Eten, drinken, alles | |
Woods | zondag 18 juni 2017 @ 03:11 |
Ik heb nog 1 biertje gevonden | |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 03:11 |
| |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 03:12 |
Prost in de #31 in de problemen, leider in de LMP2 Kan nauwelijks bochten rijden | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 03:12 |
Nou, daar gaan de leiders in de LMP2. | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 03:13 |
| |
Woods | zondag 18 juni 2017 @ 03:14 |
Wel een prachtige livery | |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 03:14 |
En daar gaat de Rebellion naar binnen | |
Fir3fly | zondag 18 juni 2017 @ 03:14 |
Mooi, eerste probleem voor de Rebellion. | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 03:14 |
10 kleine negertjes... | |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 03:14 |
Zo, even de neus eraf trappen. | |
Woods | zondag 18 juni 2017 @ 03:14 |
Ja de neus eraftrappen | |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 03:15 |
Graff met schade aan de achterkant, Prost met schade aan de voorkant. 1+1=...? | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 03:15 |
De Am is wel echt geweldig spannend... al sinds de start rijdt dezelfde auto aan kop | |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 03:16 |
Jaaaaaa Ronald van Dam gaat slapen | |
Nattekat | zondag 18 juni 2017 @ 03:16 |
Afhaker. Eurosportkijker. | |
heywoodu | zondag 18 juni 2017 @ 03:16 |
Dat klopt niet. |