abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  vrijdag 16 juni 2017 @ 14:05:44 #176
31936 Dr_Flash
GoPro Master Chef
pi_171732061
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 13:54 schreef b2py het volgende:
Maar stel je was wel lid van de FNV, had je dan wel gestaakt? Als in, is staken 'verplicht' als je FNV lid bent oid?
Is FNV-lid zijn verplicht om te mogen staken? :?

Lijkt me dat het op zich los van elkaar staat. Afgezien van wat hersenloos kuddegedrag :P
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
pi_171732485
Als ik zo de gesprekken om me heen aanhoor denk ik dat het nogal mee gaat vallen, veel collega's die ik erover hoor hebben zoiets van "eh, nee? onzin".

Ohja, ik ben vrij en zit gelukkig niet bij de FNV :P
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende:
Welkom vader renwan ^O^
Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
pi_171732848
Ik geloof dat ik de trein maandag maar mijd :')
Want mijn geluk kennende, sta ik dan op een trein te wachten die niet komt
pi_171732989
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 13:54 schreef b2py het volgende:
Maar stel je was wel lid van de FNV, had je dan wel gestaakt? Als in, is staken 'verplicht' als je FNV lid bent oid?
nee en nee
  vrijdag 16 juni 2017 @ 15:02:26 #180
31936 Dr_Flash
GoPro Master Chef
pi_171733071
That said, een beetje werkwillig gaan lopen doen als HC op een trein waarvan de machinist staakt, dat schiet ook niet echt op natuurlijk :D
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
  vrijdag 16 juni 2017 @ 15:02:29 #181
236849 CrashO
Klapjostie oet Twente
pi_171733072
Treinpersoneel laten staken omdat Servex NS Stations Retailbedrijf wat minder vastgoed te beheren heeft?

Wat heeft die vakbond gesnoven dat dit ze een goed plan lijkt? :')
  vrijdag 16 juni 2017 @ 15:04:54 #182
31936 Dr_Flash
GoPro Master Chef
pi_171733120
registreer om deze reclame te verbergen
Noorwegen *O*

quote:
19.50-20.25 uur RAIL AWAY (HH)

Serie over markante spoorlijnen.

Noorwegen:Flambana,Bergen-Flam.

De reis gaat van de hoofdstad van de
fjorden de bergen in.Dus van Bergen
aan de groene kust tot een halve meter
sneeuw en de spectaculaire
vergezichten.

En als afsluiting een rit met de
wereldberoemde Flamsbana terug naar
de zee.
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
pi_171733239
quote:
99s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 15:02 schreef CrashO het volgende:
Treinpersoneel laten staken omdat Servex NS Stations Retailbedrijf wat minder vastgoed te beheren heeft?

Wat heeft die vakbond gesnoven dat dit ze een goed plan lijkt? :')
de winkels worden niet verkocht alleen de uitbating ervan..
  vrijdag 16 juni 2017 @ 15:12:02 #184
31936 Dr_Flash
GoPro Master Chef
pi_171733258
Zou de koffie daar goedkoper van worden voor de reiziger denk je?
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
pi_171733322
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 16:45 schreef dennistd het volgende:

[..]

Misschien dat dit valt onder het belemmeren van het openbaar vervoer? Daar kunnen ze in elk geval wel voor schrijven.
Ik neem mijn eerdere opmerking terug; ze blijken wl bevoegd te zijn:

"9.3. Domeinlijst IV. Openbaar vervoer
De boa openbaar vervoer is bevoegd om te handhaven op de volgende artikelen en wetten voor zover
noodzakelijk voor een goede uitoefening van de functie en de daaraan gekoppelde taakomschrijving,
tenzij de wet zich daartegen verzet.
1. Algemene plaatselijke verordeningen, voor zover deze verordeningen samenhangen met het
vervoer van personen en voor zover de boa is aangewezen door het bevoegd gezag;
2. Besluit personenvervoer 2000;
3. Artikelen 15a lid 1 en lid 2, 23 lid 1 sub a, b en e, 62 juncto bord C1, C11, C12, C13, C14, C15, C16 en
C17, 24 lid 1 sub b, 62 juncto 71 van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990;
5. Artikel 5 Wegenverkeerswet 1994;
6. Wet lokaal spoor
7. Wet personenvervoer 2000;
8. Artikelen 141, 157, 177, 179, 180, 181, 182, 184, 184a, 185, 225, 239, 266/267, 284, 285, 300 juncto
artikel 304 onder ten tweede, 310, 311, 350, 416, 424, 426, 435, onder ten vierde, 447e en 461
Wetboek van Strafrecht"

Bron: Staatscourant 2016, 33381.
pi_171733354
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 15:12 schreef Dr_Flash het volgende:
Zou de koffie daar goedkoper van worden voor de reiziger denk je?
ligt eraan waar ze die halen :P Kiosk bijvoorbeeld blijft wel in eigen beheer :D
pi_171733525
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 15:12 schreef Dr_Flash het volgende:
Zou de koffie daar goedkoper van worden voor de reiziger denk je?
Die deelt FNV gratis uit maandag in Den Haag en Zwolle
  vrijdag 16 juni 2017 @ 15:27:14 #188
31936 Dr_Flash
GoPro Master Chef
pi_171733593
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 15:16 schreef Salatrel het volgende:

[..]

ligt eraan waar ze die halen :P Kiosk bijvoorbeeld blijft wel in eigen beheer :D
Oh dus het gaat niet eens om alle winkeltjes? :')
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
pi_171734031
Ziggy :(

Volgens de op mag ik jou de schuld geven van een vertraging dus dan doe ik dat nu ook maar.
  vrijdag 16 juni 2017 @ 16:02:04 #190
31936 Dr_Flash
GoPro Master Chef
pi_171734272
Wie ben jij nou weer :P
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
  vrijdag 16 juni 2017 @ 16:03:52 #191
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_171734312
quote:
5s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 14:05 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Is FNV-lid zijn verplicht om te mogen staken? :?

Lijkt me dat het op zich los van elkaar staat. Afgezien van wat hersenloos kuddegedrag :P
Nou, als je het werk wil neerleggen is het wel handig om dat in collectief verband te doen (bijv. via een vakbond). In die zin is lidmaatschap van een vakbond wel een voorwaarde om te mogen staken.

Maar ik denk dat het andersom werd bedoeld: MOETEN leden van FNV-spoor staken maandag? Ik denk dat het antwoord daarop NEE is. Staken is een recht, geen plicht. En al helemaal niet een plicht die door een vakbond kan worden opgelegd.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
  vrijdag 16 juni 2017 @ 16:04:58 #192
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_171734345
Een vakbond roept op tot staken, leden kunnen beslissen of ze daar gehoor aan geven.
We are shaping the future.
pi_171734906
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 16:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Wie ben jij nou weer :P
Een van de lurkers
pi_171734949
Hoi :W

Wel lief zijn voor Ziggy^3
pi_171737249
Anyways, "staken op Den Haag Centraal" betekent dat er op Hollands Spoor wel heel beperkt treinen rijden?
pi_171737456
Denk dat het wel mee gaat vallen. Op HS komen ook veel Rotterdammers, Amsterdammers en personeel van andere standplaatsen. Daarnaast vermoed ik dat de actiebereidheid niet erg hoog zal zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_171737472
Hangt er vanaf waar de machinist/conducteur vandaan komt.
Is het een FNV-er uit Den Haag of Zwolle, dan kan het zijn dat ze staken.
Met een beetje pech staken er een paar rangeermachinisten en worden treinen berhaupt niet voorgebracht of gereed gemaakt. Dan zal er behoorlijk wat uitvallen. Met een beetje geluk zijn het individuele treinen.

Actiebereidheid is heel laag, wat ik tenminste zo proef. Ja, de die hard FNV-ers, maar voor de rest is eigenlijk iedereen die ik tot nu toe spreek behoorlijk verbaasd. Niet in de eerste plaats om dat de FNV schijnbaar vindt dat het treinpersoneel zou moeten gaan staken voor de collega's met een compleet andere CAO (Retail) en/of kantoorpersoneel.
pi_171737569
En de HC's voor die 2e HC op dubbeldekker dan?
pi_171737641
Ook daar hoor ik vrijwel niemand over, maar misschien praat ik met de verkeerde mensen. Uiteraard hebben de collega's liever twee man op die 6-baks dubbeldekker lopen, maar daar is vorig jaar al een besluit over genomen.
Die staking komt dan ruim een jaar te laat en is dus niet het werkelijke issue. Het lijkt er meer op dat FNV een reden nodig had om rijdend personeel er bij te betrekken om de impact van eventuele acties groter te maken en dit is natuurlijk dan makkelijk scoren.
Zelfde geldt voor meebieden op de noordelijke nevenlijnen. Daar zijn ze inmiddels ook al te laat mee en daar verliezen we ook geen werk mee, want dat was al 10 jaar geleden. Wat dat betreft komt de staking ruim 10 jaar te laat.

Edit: oh, en hoe ze willen meebieden op de noordelijke nevenlijnen (of andere concessies) als ze per se n of meer hc's op de trein willen hebben is mij een raadsel. Op geen enkele manier kan de NS dan concurrerend genoeg zijn, tenzij de eis van de provincie is dat er een hc op zit.
Of je moet van die gekke constructies als via Abellio gaan toepassen, maar dat lijkt mij voor binnenlandse biedingen na het gedoe in Limburg even niet aan de orde.
pi_171737962
De Benelux over de HSL wordt ook weer eens uitgesteld: http://nieuws.ns.nl/inter(...)r-via-huidige-route/
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')