ik ben er nog niet door verkochtquote:Op donderdag 15 juni 2017 11:30 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Lijkt me wel een grappige mechanic en een leuke manier om "upgrades" toe te voegen
Je hebt wel erg gefundeerde meningen he?quote:Op donderdag 15 juni 2017 11:37 schreef tailfox het volgende:
rabbits is third party toch? echt insta buy
ja gewoon lekker vernieuwd.quote:Op donderdag 15 juni 2017 11:46 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Je hebt wel erg gefundeerde meningen he?
Dat is geweldig!quote:
nouja, net zo vernieuwend als het petje van Mario, want rabbids is gewoon Xcom met mario spritesquote:
Daar doe je de games toch echt tekort mee hoor Zelfde gameplay =/= reskin.quote:Op donderdag 15 juni 2017 12:28 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
nouja, net zo vernieuwend als het petje van Mario, want rabbids is gewoon Xcom met mario sprites
Ik zeg ook niet dat ik hem niet ga halen, want de game lijkt me fantastisch Ik zei het meer omdat Tailfox verschillende maatstaven gebruikt voor verschillende gamesquote:Op donderdag 15 juni 2017 12:28 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Daar doe je de games toch echt tekort mee hoor Zelfde gameplay =/= reskin.
Of je hem haalt of niet doet er toch niet toe? Zeggen dat Mario x Rabbids 'Gewoon x-com met Mario sprites' is, doet de development van Ubisoft gewoon te kortquote:Op donderdag 15 juni 2017 12:30 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat ik hem niet ga halen, want de game lijkt me fantastisch Ik zei het meer omdat Tailfox verschillende maatstaven gebruikt voor verschillende games
Mwa, de gameplay van de "gevecht" gedeeltes zijn wel redelijk copy paste met wat grappige animatiesquote:Op donderdag 15 juni 2017 12:38 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Of je hem haalt of niet doet er toch niet toe? Zeggen dat Mario x Rabbids 'Gewoon x-com met Mario sprites' is, doet de development van Ubisoft gewoon te kort
Ok, dan doe je ze er tekort mee, mag hoor maar is niet netjesquote:Op donderdag 15 juni 2017 12:41 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Mwa, de gameplay van de "gevecht" gedeeltes zijn wel redelijk copy paste met wat grappige animaties
In welk opzicht dan? Zelfs de schiet aanvallen die gedaan worden lijken op die van xcomquote:Op donderdag 15 juni 2017 12:44 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Ok, dan doe je ze er tekort mee, mag hoor maar is niet netjes
Je zegt nu letterlijk: Ubisoft heeft gewoon X-Com gepakt, er konijntjes ingegooid en wat kleurtjes en tada, game is af.quote:Op donderdag 15 juni 2017 12:53 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
In welk opzicht dan? Zelfs de schiet aanvallen die gedaan worden lijken op die van xcom
Dat maak jij er van, op zich zegt hij niks verkeerd.quote:Op donderdag 15 juni 2017 12:55 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Je zegt nu letterlijk: Ubisoft heeft gewoon X-Com gepakt, er konijntjes ingegooid en wat kleurtjes en tada, game is af.
De game is drie jaar in ontwikkeling, dat zijn duizenden uren aan overleg, development, playtesting, demoing, teruggaan en weet ik het wat. Dat vat jij samen als 'X-Com Reskin'.
Meh, nee.
Dat is dan ook daadwerkelijk een Dynasty Warriors, maar dan een crossover/spin-off. Dit heeft niets met X-Com te maken, behalve dan dat de gameplay vergelijkbaar is.quote:Op donderdag 15 juni 2017 12:57 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Dat maak jij er van, op zich zegt hij niks verkeerd.
Hyrule Warriors is in feite ook 'gewoon' Dynasty Warriors met Zelda personages.
Zelfs de manier waarop de cursor zijn pathfinding algoritme aanroept lijkt 100% hetzelfde te zijn als die van XCOM. Komop. Ik geloof best dat er een shitload aan development in zit. Maar waarom kan dat niet gewoon door een iets kleiner team gedaan zijn, waarbi ze slim gebruik hebben gemaakt van de ideeen van een ander?quote:Op donderdag 15 juni 2017 12:59 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Dat is dan ook daadwerkelijk een Dynasty Warriors, maar dan een crossover/spin-off. Dit heeft niets met X-Com te maken, behalve dan dat de gameplay vergelijkbaar is.
Ik zeg niet dat ze geen gebruik maken van ideeën van een ander, integendeel. De game haalt duidelijk inspiratie uit X-com, dat ontken ik ook niet. Het is echter geen kloon, geen kopie, geen reskin. Daar zit nog een groot verschil tussen.quote:Op donderdag 15 juni 2017 13:19 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Zelfs de manier waarop de cursor zijn pathfinding algoritme aanroept lijkt 100% hetzelfde te zijn als die van XCOM. Komop. Ik geloof best dat er een shitload aan development in zit. Maar waarom kan dat niet gewoon door een iets kleiner team gedaan zijn, waarbi ze slim gebruik hebben gemaakt van de ideeen van een ander?
Ga even terug naar de eerste post waarin ik zeg dat Rabbids gewoon een XCom is met mario sprites. En probeer dan de context van die post even te begrijpen.quote:Op donderdag 15 juni 2017 13:20 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ze geen gebruik maken van ideeën van een ander, integendeel. De game haalt duidelijk inspiratie uit X-com, dat ontken ik ook niet. Het is echter geen kloon, geen kopie, geen reskin. Daar zit nog een groot verschil tussen.
En ik blijf die opmerking tekort doen aan het werk wat Ubisoft stopt in het project Dat heb ik overigens met meer van die vergelijkingen. 'Overwatch is TF2 met meer personages', bijvoorbeeldquote:Op donderdag 15 juni 2017 13:22 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Ga even terug naar de eerste post waarin ik zeg dat Rabbids gewoon een XCom is met mario sprites. En probeer dan de context van die post even te begrijpen.
De "vernieuw" waarde van deze game komt gewoon neer op "XCom met mario sprites"
Ik vind "developers van ubisoft tekort doen" als het gaat over copy-paste werk trouwens wel een beetje grappig. Aangezien alle Farcry en AC games zowat copy paste van elkaar zijn qua map-mechanic (laat ik trouwens Watchdogs niet vergeten)quote:Op donderdag 15 juni 2017 13:26 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
En ik blijf die opmerking tekort doen aan het werk wat Ubisoft stopt in het project Dat heb ik overigens met meer van die vergelijkingen. 'Overwatch is TF2 met meer personages', bijvoorbeeld
Gelijkenissen en inspiratie zijn meestal duidelijk, maar met zo'n rechttoe-rechtaan vergelijking sla je een hele hoop subtiele systemen, extra features, andere designkeuzes e.d. over die de game juist verschillend maakt.
Lijkt me een goed idee, zitten niet helemaal op één lijn neequote:Op donderdag 15 juni 2017 13:34 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Ik vind "developers van ubisoft tekort doen" als het gaat over copy-paste werk trouwens wel een beetje grappig. Aangezien alle Farcry en AC games zowat copy paste van elkaar zijn qua map-mechanic (laat ik trouwens Watchdogs niet vergeten)
Maar ik denk dat jij mijn opmerking volledig verkeerd heb begrepen en ook niet in wil zien wat ik er mee bedoelde, dus laten we een eind maken aan deze slowchat
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |