abonnement Unibet Coolblue
pi_171983106
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 09:24 schreef Rockefellow het volgende:

[..]

Het zal vooral een aanzuigende werking hebben op mensen die denken nu geen kans te maken, waardoor de de invloed op meterprijs minimaal zal zijn.

Wat mij verbaasd is dat men anno 2017 nog steeds niet in staat is nieuwe wijken te creëren waar mensen echt willen wonen, in plaats van die vinextroep.
MacBook-Starbucks-mensen willen iets authentieks. Nieuwe wijken zijn per definitie niet authentiek.
  dinsdag 27 juni 2017 @ 09:48:11 #202
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171983129
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 08:32 schreef Igen het volgende:

[..]

1. Dankzij de vergrijzing leggen starters electoraal steeds minder gewicht in de schaal. Daarom is het voor de politiek als geheel niet aantrekkelijk om de regelgeving aan te passen om starters te bevoordelen ten laste van oudere mensen.

2. Die prijsstijging in Amsterdam laat zich alleen oplossen door torenflats in het historische centrum te maken. Alleen zo kan het aanbod daar worden vergroot (en omdat je de stad er lelijk van maakt neemt de vraag dan allicht ook wat af).
De prijsstijging laat zich deels oplossen door onderdelen van het politieke beleid ongedaan te maken. Dat Amsterdam gewild is, is niet van gisteren. De enorme gentrificatie en het verdwijnen van het 'vrije amsterdam', dat wel.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 27 juni 2017 @ 09:49:30 #203
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171983156
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 08:52 schreef Igen het volgende:

[..]

Omdat als je dat doet, de woningen in het centrum duur blijven omdat ze in het centrum zijn, en de nieuwe woontorens bij Sloterdijk etc. duur worden omdat ze nieuw en technisch ingewikkeld zijn. Wie betaalbaar wil wonen landt dan nog steeds buiten de ring, net als nu.
Ja, so be it, waarom zou je binnen de ring goedkoop moeten kunnen wonen? Dat kan in steden als Londen, Parijs en New York toch ook niet?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 27 juni 2017 @ 09:49:58 #204
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171983164
quote:
Maar Tuchel trok het nog verder. Zichtbaar recht uit het hart: ,,Het is ook een bepaalde spirit die jullie als voetballand bijzonder maakt. En die zie ik terug in jullie hoofdstad, altijd als ik Amsterdam bezoek met mijn vrouw. En dat doen we vrij vaak. De creativiteit, de openheid van de mensen. De vrijheid. Dat voel ik niet als ik door Duitse steden loop. Ik zou denken: koester dat. Maar goed, ik heb de wijsheid niet in pacht, hoor.''
http://www.ad.nl/sport/tu(...)bij-jezelf~a9debad6/

Juist dit is aan het verdwijnen. De CCTV gevangenis van Londen.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 27 juni 2017 @ 09:50:34 #205
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171983171
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 09:49 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, so be it, waarom zou je binnen de ring goedkoop moeten kunnen wonen? Dat kan in steden als Londen, Parijs en New York toch ook niet?
En vergelijkbare steden zoals Kopenhagen, Stockholm enzovoorts?
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_171983182
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 09:24 schreef Rockefellow het volgende:

[..]

Omdat de schappen leeg waren.
Ik weet niet hoe het in de Sovjetunie was, maar in de DDR waren de schappen niet leeg.

Wat schaars en duur was, waren luxeproducten zoals auto's, televisies, telefoons, computers en koffie.
Wat niet duur en schaars was, waren "1000 kleine dingetjes" zoals wasknijpers en leuke kleding.
Wat goedkoop en ruimschoots voorhanden was, waren basisproducten zoals brood en vlees.
pi_171983204
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 09:48 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

De prijsstijging laat zich deels oplossen door onderdelen van het politieke beleid ongedaan te maken. Dat Amsterdam gewild is, is niet van gisteren. De enorme gentrificatie en het verdwijnen van het 'vrije amsterdam', dat wel.
Jawel, dat is wel van gisteren. Tot in de jaren '80 wou niemand wonen in wat nu de meest gewilde wijken van Amsterdam zijn.
pi_171983230
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 09:50 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

En vergelijkbare steden zoals Kopenhagen, Stockholm enzovoorts?
Die steden zijn niet vergelijkbaar met Amsterdam.
  dinsdag 27 juni 2017 @ 10:00:03 #209
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171983332
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 09:50 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

En vergelijkbare steden zoals Kopenhagen, Stockholm enzovoorts?
Dat is ook in Utrecht en Amersfoort zo, idem voor Hamburg, München en Berlijn, om het over Zürich nog maar niet te hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 27 juni 2017 @ 10:00:40 #210
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171983342
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 09:53 schreef Igen het volgende:

[..]

Die steden zijn niet vergelijkbaar met Amsterdam.
Maar Londen en New York al helemaal niet, en op dit vlak zou je dat ook helemaal niet moeten willen. Beiden hebben ook niets van doen met een vrije markt, waar Trump over mee kan praten.

https://www.nytimes.com/2(...)-about-the-deal.html

Dit artikel geeft ook aan hoe VVD66 achtig beleid de prijzen omhoog knalt. Windfall profits.

In de global cities ranking staat Amsterdam twee/drie treetjes onder Londen en New York, terwijl Stockholm net aan één treetje daaronder zit (samen met o.a. Barcelona, wat natuurlijk ten dele een arbitraire rangschikking is).
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_171983344
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 09:50 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

En vergelijkbare steden zoals Kopenhagen, Stockholm enzovoorts?
Jij denkt dat je goedkoop kan wonen in het centrum van Stockholm (gelegen in jouw droomland)? Dat is duurder dan Amsterdam!
  dinsdag 27 juni 2017 @ 10:05:05 #212
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171983455
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 10:00 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Jij denkt dat je goedkoop kan wonen in het centrum van Stockholm (gelegen in jouw droomland)? Dat is duurder dan Amsterdam!
Ik denk dat er grote verschillen in zitten en gevoerd beleid (neoliberaal corporatistisch beleid) ertoe doet ja.

http://www.telegraph.co.u(...)operty.html?image=19
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 27 juni 2017 @ 10:10:59 #213
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171983614
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 10:05 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ik denk dat er grote verschillen in zitten en gevoerd beleid (neoliberaal corporatistisch beleid) ertoe doet ja.

http://www.telegraph.co.u(...)operty.html?image=19
Vertel me eens waarom er goedkope woonruimte beschikbaar zou moeten zijn in het centrum van Amsterdam, of in Wassenaar of Bloemendaal.
En eigenlijk wil ik wel een vrijstaand huis bouwen op de hei bij Garderen, die grond wil ik dan wel voor maximaal ¤ 100 per m2 kopen en ik wil ook geen gezeur dat ik daar helemaal niet mag bouwen, middenin een natuurgebied.

Er zijn zoveel mensen met onmogelijke wensen, maar zodra men voor goedkoop in het centrum van den metropool wil wonen moet dat op een of andere manier maar mogelijk gemaakt worden, want anders is het niet eerlijk?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_171983659
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 10:05 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ik denk dat er grote verschillen in zitten en gevoerd beleid (neoliberaal corporatistisch beleid) ertoe doet ja.

http://www.telegraph.co.u(...)operty.html?image=19
Maar leg dan eens uit dat in jouw utopia de prijzen in het centrum van Stockholm extreem hoog zijn en nog een stuk hoger dan in het neoliberale bananenrepublikeinse (vanuit jou bezien) Amsterdam.
  dinsdag 27 juni 2017 @ 10:24:33 #215
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_171983956
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 10:10 schreef Leandra het volgende:

[..]

Vertel me eens waarom er goedkope woonruimte beschikbaar zou moeten zijn in het centrum van Amsterdam,
dat gaat uiteraard niet gebeuren, die woonruimte wordt binnen de kortste keren gevuld met gezelschap van airbnb of een andere site

en de huurder gaat permanent op vakantie , of woont in een hutje op de hei en komt alleen de lakens verschonen eens per week


quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 09:52 schreef Igen het volgende:

[..]

Jawel, dat is wel van gisteren. Tot in de jaren '80 wou niemand wonen in wat nu de meest gewilde wijken van Amsterdam zijn.
klopt
De pijp was een buurt voor arme sloebers
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 27 juni 2017 @ 10:38:53 #216
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171984235
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 10:10 schreef Leandra het volgende:

[..]

Vertel me eens waarom er goedkope woonruimte beschikbaar zou moeten zijn in het centrum van Amsterdam, of in Wassenaar of Bloemendaal.
En eigenlijk wil ik wel een vrijstaand huis bouwen op de hei bij Garderen, die grond wil ik dan wel voor maximaal ¤ 100 per m2 kopen en ik wil ook geen gezeur dat ik daar helemaal niet mag bouwen, middenin een natuurgebied.

Er zijn zoveel mensen met onmogelijke wensen, maar zodra men voor goedkoop in het centrum van den metropool wil wonen moet dat op een of andere manier maar mogelijk gemaakt worden, want anders is het niet eerlijk?
Lees eens het New York Times artikel. De argumenten zijn wel wat fijnzinniger dan 'eerlijk'.

Het stoot bovendien mensen weg.

https://dispatcheseurope.(...)rkets-europe-expats/

Hoe het ook kan:

https://www.citylab.com/e(...)-are-working/494282/


Het is ook mogelijk om a la Thatcher (en Lubbers) in de sociale woningbouw te hakken, maar de werkelijkheid is weerbarstig. Uiteindelijk woont daar in Engeland nog steeds 50% links of rechtsom gesubsidieerd (maar nu mét meer aan de strijkstok en met opblazen van bubbels). Wil je minder mensen in de gesubsidieerde huisvesting, dan is paradoxaal genoeg juist Scandinavisch beleid nodig wat mensen de tools geeft ipv blinde 'austerity'.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 27 juni 2017 @ 10:39:39 #217
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_171984246
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 09:24 schreef Rockefellow het volgende:

[..]

Wat mij verbaasd is dat men anno 2017 nog steeds niet in staat is nieuwe wijken te creëren waar mensen echt willen wonen, in plaats van die vinextroep.
Mensen in vinexwijken zijn vrij gelukkig.
Een stuk beter dan wat er in de jaren '80 is gebouwd.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  dinsdag 27 juni 2017 @ 10:40:38 #218
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_171984269
De huur- en huizenprijzen in (populaire) steden zijn hoog. Water is nat.

Daarom ben ik ook verhuisd naar een dorp. Van 70 vierkante meter (huur) naar 150 vierkante meter met tuin en garage (koop) voor dezelfde prijs p/m. De extra reistijd, ruim 30 minuten, naar mijn werk neem ik voor lief.
  dinsdag 27 juni 2017 @ 10:40:56 #219
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171984279
quote:
3s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 10:39 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Mensen in vinexwijken zijn vrij gelukkig.
Een stuk beter dan wat er in de jaren '80 is gebouwd.
Leve Jan Pronk. Een echte topper. Ook met ontwikkelingshulp
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_171984393
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 10:38 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Lees eens het New York Times artikel. De argumenten zijn wel wat fijnzinniger dan 'eerlijk'.

Het stoot bovendien mensen weg.

https://dispatcheseurope.(...)rkets-europe-expats/
Uiteindelijk keert de wal het schip. Lijkt me een natuurlijke ontwikkeling.
quote:
Daarin staat alleen wat over prijzen. Er staat niks over hoeveel mensen in Parijs willen wonen maar dat niet kunnen omdat er gewoon geen plek is. Er staat ook niet dat de sociaal-economische samenstelling van nieuwe huurders veranderd is.
pi_171984443
Het is geen grondrecht om in de grote stad te wonen. Kwestie van vraag en aanbod.
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
  dinsdag 27 juni 2017 @ 10:59:16 #222
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_171984681
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 10:47 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Het is geen grondrecht om in de grote stad te wonen. Kwestie van vraag en aanbod.
men moet gewoon een grote stad erbij bouwen

als mensen graag in een grote stad wonen dan moet er een grote stad bijkomen
ergens tussen Eindhoven en Utrecht in
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 27 juni 2017 @ 11:01:39 #223
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_171984736
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 10:44 schreef Igen het volgende:

[..]

Uiteindelijk keert de wal het schip. Lijkt me een natuurlijke ontwikkeling.
juist en die wal zou de hyperloop kunnen zijn of werkgevers die verder buiten de grote stad hun kantoren neer zetten

of week hokjes,van 6m2 met een bed en wastafel
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 27 juni 2017 @ 11:02:55 #224
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171984763
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 10:44 schreef Igen het volgende:

[..]

Uiteindelijk keert de wal het schip. Lijkt me een natuurlijke ontwikkeling.
De wal gaat uiteindelijk de Trumpiaanse schepen keren?

quote:
[..]

Daarin staat alleen wat over prijzen. Er staat niks over hoeveel mensen in Parijs willen wonen maar dat niet kunnen omdat er gewoon geen plek is. Er staat ook niet dat de sociaal-economische samenstelling van nieuwe huurders veranderd is.
Die nieuwe wetten zijn er pas sinds 2015. Grote kans dat Goldman Sachs/Rothschild mannetje Macron en zijn partij delen weer gaat vernietigen en terugdraaien.

quote:
Er staat niks over hoeveel mensen in Parijs willen wonen maar dat niet kunnen omdat er gewoon geen plek is.
Dit zie je pas echt goed over een aantal jaar. Ondertussen wordt er echter graag op gewezen dat de economie in het slop zit en dat er meer is gebouwd. Het is dus nogal makkelijk om niet de wetgeving als positieve oorzaak aan te wijzen, maar de economie (vooral in 'klassieke' sectoren, niet in tech stad Toulouse) en het renoveren/bijbouwen.

Dit is ook de mening van The Economist.

"In places where demand for urban housing is rising (as in London, New York and Seattle), a more effective policy is simply to build more housing. The number of houses being built each year in Britain peaked in 1968 at 352,540 dwellings. Since 2008 there has been a particularly bad slump, while a restrictive “green belt” around the edges of London restricts growth. Meanwhile many developers sit on the land, watching its value grow. According to McKinsey, some 45% of land which is due to be developed in London remains idle."

Een deel van de Conservatieve achterban blijft dus op hun land zitten, en wil graag het speculatie spelletje met de banken meespelen. Daarom: erfpacht. Helaas staat de erfpacht in Amsterdam onder druk. Recept voor nog grotere prijsstijgingen en Trumpiaanse toestanden.

quote:
Er staat ook niet dat de sociaal-economische samenstelling van nieuwe huurders veranderd is.
Dit was naar mijn weten (misschien heb ik het mis) niet het doel van deze bundel aan wetgeving, maar zoiets zie je pas over meerdere jaren.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_171984908
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 11:02 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Die nieuwe wetten zijn er pas sinds 2015. Grote kans dat Goldman Sachs/Rothschild mannetje Macron en zijn partij delen weer gaat vernietigen en terugdraaien.
Dat is geen antwoord op de vragen.
quote:
[..]

Dit zie je pas echt goed over een aantal jaar. Ondertussen wordt er echter graag op gewezen dat de economie in het slop zit en dat er meer is gebouwd. Het is dus nogal makkelijk om niet de wetgeving als positieve oorzaak aan te wijzen, maar de economie (vooral in 'klassieke' sectoren, niet in tech stad Toulouse) en het renoveren/bijbouwen.

Dit is ook de mening van The Economist.
Huurpijsregulering zorgt voor minder winstgevendheid van bouwprojecten, en dus voor minder aanbod aan woonruimte, meer schaarste en dus minder kansen voor mensen om in de stad te kunnen wonen.

Als er toch meer wordt gebouwd, is dat ondanks, niet dankzij.
quote:
"In places where demand for urban housing is rising (as in London, New York and Seattle), a more effective policy is simply to build more housing. The number of houses being built each year in Britain peaked in 1968 at 352,540 dwellings. Since 2008 there has been a particularly bad slump, while a restrictive “green belt” around the edges of London restricts growth. Meanwhile many developers sit on the land, watching its value grow. According to McKinsey, some 45% of land which is due to be developed in London remains idle."

Een deel van de Conservatieve achterban blijft dus op hun land zitten, en wil graag het speculatie spelletje met de banken meespelen. Daarom: erfpacht. Helaas staat de erfpacht in Amsterdam onder druk. Recept voor nog grotere prijsstijgingen en Trumpiaanse toestanden.

[..]

Dit was naar mijn weten (misschien heb ik het mis) niet het doel van deze bundel aan wetgeving, maar zoiets zie je pas over meerdere jaren.
Natuurlijk is dat wel het doel.

Wat zou het anders moeten zijn? Jaloerse bemoeizucht, dat mensen geen geld mogen verdienen door geld te vragen van mensen die het kunnen en willen betalen? Dat zou pas echt debiel zijn. 8)7
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')