abonnement Unibet Coolblue
pi_171544524
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 10:56 schreef MutedFaith het volgende:

[..]

Gezonder niet. Verantwoorder wel.
Vitamientjes.
  donderdag 8 juni 2017 @ 11:19:53 #202
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_171544576
Lijstje:

O: Magere yoghurt met muesli, nootjes en aardbeien
L: 2 gekookte eieren, groentemix, zilvervliesrijst
T: Yoghurt met perzik
D: Pannenkoeken van volkorenmeel, 2 eieren en 100ml eiwit, amandelmelk. Met appel, kaneel en poedersuiker.
T: Yoghurt met hagelslag en nootjes
T: Kwark en een stuk chocola

Redelijk veel herhaling wat betreft zuivel :') Vandaag moet ik zoutloos eten. Blerk.
Fear is the path to the Dark Side.
  donderdag 8 juni 2017 @ 11:21:49 #203
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_171544607
Een klein beetje relativering tussen haakjes

(Ohai de adviezen omtrent zout gaan uit van het risico voor mensen die een onderliggende nierafwijking hebben. En tegen hoge bloeddruk helpt matigen ook niet. Het gros van de mensen gaat niet stuk van teveel zout https://www.scientificame(...)end-the-war-on-salt/ bijv.)

(En suiker zit overal in, maar reken even na hoe weinig je binnen krijgt per plakje vleeswaren bijvoorbeeld... alleen als je hardcore lowcarbt is dat lastig want kom je snel aan meer dan 11 gram carbs p.d.)

(Ik ben alweer weg, want afvallen gaat goed en als ik hier mee ga posten stopt het op de een of andere manier altijd direct :') bij meeposten lijkt het dan alsof ik al goed genoeg bezig ben door online erover te praten ipv het te doen ofzo)
Kwak
  donderdag 8 juni 2017 @ 11:34:27 #204
149959 SQ
snelle trees
pi_171544886
Maar is het niet zo dat nierfalen ook veroorzaakt kan worden door teveel zout?
Ik neem tenminste aan dat er een reden is dat er steeds meer mensen met falende nieren zijn.

Nou ja, overall geloof ik wel dat de mens steeds ongezonder wordt door zijn eetgedrag. En dan de optelsom van alles he. Ik beweer niet dat bepaalde producten de duivel zijn, maar ik geloof oprecht dat ons huidige eetpatroon ons ziek maakt. Het is alleen een lastig iets om te doorbreken.

Anyhow. Lijstje dan maar ;)

O: Yoghurt, banaan, aardbeien, muesli. Als altijd.
T: Paprika, wortels en tomaatjes
L: (verdeeld over twee etappes) 2 plakjes fries roggebrood met kaas, 2 boterhammen kipfilet
T: Appel, bakje met tonijn / kikkererwten / zwarte bonen
D: Chili con carne
Beetje veel bonen vandaag, dus ook erg veel zout (vandaar mijn overdenkingen van vanmorgen). Maar daar ga ik morgen beter over nadenken :P
disclaimer
  donderdag 8 juni 2017 @ 11:50:37 #205
248821 Rauw.
op je bord.
pi_171545278
Mijn lijstje;

O: Griekse Yoghurt, whey, banaan, pindakaas
T: Wilde perzik/Banaan
L: volkorenwraps, kip, madamejaenet-picalillyspul, sla
D: Chilli Con Carne :9

Moet nog 750-1000kcal bij. Misschien O nogmaals als toetje, en dan even zien wat ik nog kan vinden in huis.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  donderdag 8 juni 2017 @ 11:53:33 #206
248821 Rauw.
op je bord.
pi_171545335
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 11:34 schreef Stormqueen het volgende:

Nou ja, overall geloof ik wel dat de mens steeds ongezonder wordt door zijn eetgedrag. En dan de optelsom van alles he. Ik beweer niet dat bepaalde producten de duivel zijn, maar ik geloof oprecht dat ons huidige eetpatroon ons ziek maakt. Het is alleen een lastig iets om te doorbreken.

Ik denk toch echt dat mijn grootouders slechter eten dan dat ik doe. Op suikers (zoetige dingen) na, daar zijn ze dan weer vrij karig mee.

Ik denk voornamelijk dat de kennis die wij constant vergaren het laat lijken dat wij steeds slechter eten.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  donderdag 8 juni 2017 @ 11:59:40 #207
149959 SQ
snelle trees
pi_171545469
quote:
7s.gif Op donderdag 8 juni 2017 11:53 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Ik denk toch echt dat mijn grootouders slechter eten dan dat ik doe. Op suikers (zoetige dingen) na, daar zijn ze dan weer vrij karig mee.

Ik denk voornamelijk dat de kennis die wij constant vergaren het laat lijken dat wij steeds slechter eten.
Ik heb het niet over de laatste 20 jaar, ik heb het over een iets langere periode ;)
disclaimer
pi_171545470
Over grote populaties is het wel waar denk ik, dat 'we' vroeger gezonder aten. De generatie van mijn ouder (in de zeventig) kwam/komt bijzonder weinig in snackbars, volgens mij. En hun ouders al helemaal niet. Maar ook als je kijkt naar zelf koken: tot de eerste helft van de twintigste eeuw (gok ik) was er weinig 'pakjes-en-zakjes-eten', en werd er vooral vers gekookt. Door de opkomst van de huishoudschool werden groenten dan weer wel in drie kwartier tot vitamineloze moes gekookt. Dat wel.

Ik heb vannacht ruk geslapen, en verga van de spierpijn van gisteren, dus in plaats van sporten vanochtend terug mijn bed in gegaan. Straks werken en vanavond etentje met oud-collega's. Dit weekend ook nog twee verjaardagen. Leuk, maar niet zo goed voor afvallen.
  Licht Ontvlambaar donderdag 8 juni 2017 @ 11:59:50 #209
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_171545471
SQ, maandagavond om 22.00 uur op TLC begint Food Hospital, niet nieuw maar wel interessant!
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  donderdag 8 juni 2017 @ 12:02:34 #210
37248 BertV
Handgemaakt
pi_171545529
quote:
7s.gif Op donderdag 8 juni 2017 11:53 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Ik denk toch echt dat mijn grootouders slechter eten dan dat ik doe. Op suikers (zoetige dingen) na, daar zijn ze dan weer vrij karig mee.

Ik denk voornamelijk dat de kennis die wij constant vergaren het laat lijken dat wij steeds slechter eten.
Absoluut. :Y Het is nog nooit in de geschiedenis mogelijk geweest om zo veilig en gevarieerd gezond te eten. Dat je het mogelijk niet doet is een tweede.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_171545561
Het is niet voor niets dat we steeds ouder worden. Iedere generatie mag er een paar jaar bij plakken.
Make my day!
  Licht Ontvlambaar donderdag 8 juni 2017 @ 12:04:57 #212
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_171545562
Mijn lijstje is ietwat vreemd vandaag...
O: Brinta
L: restje gegrilde groente, restje chorizo in rode wijn, kom rijst met erwten, uitje en halve avocado
T: hopelijk iets van fruit
D: nog geen idee
S: volleybal
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  donderdag 8 juni 2017 @ 12:05:10 #213
248821 Rauw.
op je bord.
pi_171545565
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 11:59 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ik heb het niet over de laatste 20 jaar, ik heb het over een iets langere periode ;)
Ik zie over de langere periode de meer passieve levensstijl als een groter probleem.
In 1540 moest de ITer nog 8 kilometer lopen om z'n 2e lijns call af te melden, tegenwoordig blijven we allemaal rustig zitten voor die dingen.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  donderdag 8 juni 2017 @ 12:07:37 #214
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_171545607
Mijn grootouders eten/aten in elk geval een stuk eenzijdiger dan ik. Niks geen pasta, rijst of andere buitenlandse rotzooi, maar gewoon aardappelen, groenten en vlees. Maar wel alles vers, zonder pakjes of zakjes. Generaties daarvoor aten nog veel eenzijdiger.

Mijn ouders eten wel gevarieerder, maar daar komt een relatief groot deel wel uit pakjes en zakjes. Vooral (pasta-)sauzen en dergelijke.

Mijn generatie valt veel meer dan de generaties voor mij in 2en uiteen. Je hebt heel veel mensen die bewuster omgaan met eten. Zowel qua variatie als versheid eten deze mensen (vallen wij volgens mij allemaal wel onder) beter dan ooit. Van de andere kant heb je ook nog een hele grote groep mensen die geen idee heeft wat ze eten en bijna 100% leeft op pakjes, zakjes, blikken, maaltijdpakketten en maaltijdvervangers. Om nog maar niet te spreken van de enorme hoeveelheid mensen die nauwelijks groenten eten, omdat ze het 'niet lekker vinden'. Die laatste 2 eten beduidend slechter dan de generaties voor ons.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  donderdag 8 juni 2017 @ 12:34:21 #215
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_171546110
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 12:05 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Ik zie over de langere periode de meer passieve levensstijl als een groter probleem.
In 1540 moest de ITer nog 8 kilometer lopen om z'n 2e lijns call af te melden, tegenwoordig blijven we allemaal rustig zitten voor die dingen.
_O-
Kwak
  donderdag 8 juni 2017 @ 12:36:59 #216
149959 SQ
snelle trees
pi_171546177
We zijn ook steeds handiger geworden in onze kwalen genezen he :P maar ik weet niet wat uiteindelijk gaat winnen. Weer zullen het zelf wel niet meer meemaken :')
disclaimer
  donderdag 8 juni 2017 @ 12:37:22 #217
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_171546184
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 11:34 schreef Stormqueen het volgende:
Maar is het niet zo dat nierfalen ook veroorzaakt kan worden door teveel zout?
Ik neem tenminste aan dat er een reden is dat er steeds meer mensen met falende nieren zijn.

Nou ja, overall geloof ik wel dat de mens steeds ongezonder wordt door zijn eetgedrag. En dan de optelsom van alles he. Ik beweer niet dat bepaalde producten de duivel zijn, maar ik geloof oprecht dat ons huidige eetpatroon ons ziek maakt. Het is alleen een lastig iets om te doorbreken.

Anyhow. Lijstje dan maar ;)

O: Yoghurt, banaan, aardbeien, muesli. Als altijd.
T: Paprika, wortels en tomaatjes
L: (verdeeld over twee etappes) 2 plakjes fries roggebrood met kaas, 2 boterhammen kipfilet
T: Appel, bakje met tonijn / kikkererwten / zwarte bonen
D: Chili con carne
Beetje veel bonen vandaag, dus ook erg veel zout (vandaar mijn overdenkingen van vanmorgen). Maar daar ga ik morgen beter over nadenken :P
https://www.umcg.nl/NL/Zo(...)Paginas/default.aspx

https://www.nierstichting(...)hronische-nierschade

Voor zover ik heb kunnen vinden niet.

Je ziet wel vaak zoutbeperking in het dieet als remedie, maar ook (en vooral) eiwitbeperking. Het gaat erom dat slecht werkende nieren niet goed met zout en eiwit uit de voeten kunnen... niet omdat ze het veroorzaken - die omdraaiing is snel gemaakt natuurlijk.

Maar bijna niemand in NL die zich zorgen maakt over teveel eiwit voor hun nieren (alleen bij babies ivm kunstvoeding).

Overigens staat de site van de nierstichting ook vol met antizoutpropaganda, maar dan obv het geit dat teveel zout bij mensen die daar gevoeig voor zijn een hige bloeddruk kan veroorzaken. Het is een soort populatiepreventie - iedereen minder zout om te zorgen dat degenen die er gevoelig voor zijn ook minder zout eten.
Kwak
pi_171546508
Ik maak me gematigd zorgen over de hoeveelheid eiwitten die ik consumeer want mijn nieren zijn niet helemaal dikke prima.

Of nou ja, nog wel dikke prima, maar potentieel niet.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_171546562
Lijstje maar doen dan? Omdat lijstjes gaaf zijn?

O: 2 bosperzikken
L: getoaste boterham, 350 gram gebakken champignons, beetje geitenkaas.
D: Coleslaw met gekruid gehakt. Misschien in een wrap.

T's moeten nog.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_171546608
Oh grapje. Nu pas in MFP gezet, lijstje is 800 kcal :')
Sterkheidsbaas van alles.
pi_171546673
quote:
2s.gif Op donderdag 8 juni 2017 12:54 schreef Lonaa het volgende:
Oh grapje. Nu pas in MFP gezet, lijstje is 800 kcal :')
Ik wilde het net schrijven: is dat niet een beetje weinig? :D
Make my day!
  donderdag 8 juni 2017 @ 12:58:35 #222
248821 Rauw.
op je bord.
pi_171546688
quote:
2s.gif Op donderdag 8 juni 2017 12:52 schreef Lonaa het volgende:
Lijstje maar doen dan? Omdat lijstjes gaaf zijn?

O: 2 bosperzikken

is een Bosperzik een wilde perzik uit een rustig bos?
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_171546700
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 12:58 schreef Rauw. het volgende:

[..]

is een Bosperzik een wilde perzik uit een rustig bos?
Ja, deze zijn vrij cool. :Y
Sterkheidsbaas van alles.
pi_171546708
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2017 12:57 schreef agter het volgende:

[..]

Ik wilde het net schrijven: is dat niet een beetje weinig? :D
De eindeloze ruzie tussen niet alles en wel genoeg eten. :')
Sterkheidsbaas van alles.
  donderdag 8 juni 2017 @ 13:08:55 #225
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_171546851
Wilde perziken vind ik zo veel lekkerder dan 'gewone' :D
Fear is the path to the Dark Side.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')