Vond hem ook goed. Snowall is ook sterk, denk niet dat het er op gebaseerd is. Speelt zich nog zo'n 10 jaar eerder af aan het begin van de crack epidemic (80s). Dope is meer 90squote:Op zaterdag 29 juli 2017 13:51 schreef EasyLife het volgende:
[..]
Die was best leuk, benieuwd of die nieuwe serie Snowfall daarop gebaseerd is.
Prima thriller, in 1 keer uitgekeken.quote:Op maandag 10 juli 2017 10:55 schreef mister_white het volgende:
A Cure for Wellness (2016) - IMDb een medewerker van een Amerikaanse firma wordt naar een duister en obscuur sanatorium (eigenlijk een spa) in Duitsland gestuurd om een lid van de Raad van Bestuur op te halen die daar al een poosje verblijft en niet terug wil komen. Al snel blijkt dat ze er daar bizarre en experimentele behandelmethoden op na houden.
Typische thriller in dit genre.. geheimzinnige kliniek hoog in de bergen, witte tegels, duistere laboratoria, zwijgzaam personeel, dorpelingen die agressief reageren, onwerkelijke sfeer...alle bekende ingrediënten zijn wel aanwezig. Redelijke film, goede atmosfeer ook, verhaal blijft wel een beetje warrig en daarom geen dikke voldoende: 7-
Ik ga zondag naar deze film. Ben wel benieuwd. Ik irriteerde me wel aan de trailer (maar ik ga zo vaak naar de bios dus misschien ligt het daar aan )quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 01:07 schreef Joosie200 het volgende:
Atomic Blonde (2017) - IMDb
IMDb: 7.4 | Genre: Action, Mystery, Thriller | Runtime: 115 min | MPAA: R
[ afbeelding ]
Aan de hand van de trailer verwachtte ik een soort van vrouwelijke James Bond tijdens de nadagen van de koude oorlog. Het plot, een MI6 agente die richting Berlijn gestuurd wordt ivm de vermissing van enkele verdwenen agenten wees daar wel op. Het is evenwel geen James Bond film, maar heeft een eigen smoel. Ja, het is doordrenkt met spionage en dubbelspionen. Er zijn een aantal gevechtscenes en een korte achtervolging per auto.
Zowel Charlize Theron en Sofia Boutella duiken op als spionnes. Op den duur wordt het meer een Who dunnit ala Wie is de Mol? Daarbij duurt het niet lang om als kijker erachter te komen wie de uiteindelijke mol is. Het mooie aan het plot vind ik dat de hele undercover operatie in Berlijn als debriefing wordt gepresenteerd eenmaal terug in Londen.
Beide dames zetten hun rol overtuigend neer en hun tegenspeler James MacAvoy slaagt daar ook in. De sfeer van de koude oorlog in Berlijn, het verschil tussen West en Oost is leuk gepresenteerd. Dat zowel de Amerikanen, Engelsen, Fransen en Russen elk elkaar najagen is wel zo treffend. De film duurt uiteindelijk net geen twee uur. Toch voelt de film langer aan dan dat.
De eerste helft verloopt vlot, maar het laatste half uur had ik op een punt het idee: fade to black, het einde. Maar dat bleek niet zo te zijn. Er ontvouwde zich een toegift zo je wilt. Eentje die ik toegegeven wel had verwacht omdat ik een bepaald stukje uit de trailer nog niet had terug zien komen. De combinatie tussen muziek, actie en gevechtscenes zijn leuk gemonteerd. Een bepaalde gevechtscene was hoewel zeer gruwelijk zo komisch als ik een gevechtscene ooit gezien heb. Vooral omdat twee personages maar niet wisten van ophouden Dus de film heeft ook zijn humoristische momenten.
Het begint al met dat het zich niet serieus neemt. (This film is set in the last days of the Cold War, but it isn't just another movie about it.) Atomic Blonde heeft mij positief verrast, net zoals Baby Driver dat deed. Valt mij op dat hij zo laag scoort op Imdb.com. Met een goede cast, vlotte montage en interessant plot vind ik het echt wel het cijfer waard.
Mijn cijfer: 8,5
Imdb: 7,4
Ik ga vrijdag hem opnieuw kijken Wat irriteerde je precies aan de trailer?quote:Op donderdag 3 augustus 2017 01:16 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
Ik ga zondag naar deze film. Ben wel benieuwd. Ik irriteerde me wel aan de trailer (maar ik ga zo vaak naar de bios dus misschien ligt het daar aan )
Dan denk ik gelijk aan de scène met de prachtige vertolking van '500 Miles'.quote:
Aan de afbeelding te zien komt er gewoon weer een chikie aanbod ? Waardoor het weer zoetsappig wordt ?quote:Op donderdag 3 augustus 2017 18:55 schreef Bosbeetle het volgende:
Donnie Darko
[ afbeelding ]
Hij was weer eens op tv (canvas doet het een stuk beter dan nederlandse tv wat dat betreft) de laatste keer dat ik hem zag was in 2001 in de bioscoop. Het stond me nog bij dat ik het erg vreemde maar goede film vond. Nou dat vreemde vind ik door de jaren amper terug maar een goede film vind ik het nogsteeds. Het epos over een jonge jongen die gekweld wordt door psychische problemen en de wereld maar oppervlakkig en matig vind. Totdat er een man in een konijnenpak genaamd frank hem opdrachten komt geven, dan raakt zijn leven in een stroomversnelling. Ik vind gekwelde man die de grip verliest op de realiteit erg mooi weergegeven het uiteindelijke verrassende plot maakt de film beter dan een simpele comming of age film.
Donnie Darko scoort vij laag op de schaal van zoetsappigheid.quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 23:18 schreef Geerd het volgende:
[..]
Aan de afbeelding te zien komt er gewoon weer een chikie aanbod ? Waardoor het weer zoetsappig wordt ?
Ik wil even reageren dat het om de individuele beleving gaat, of je nou bij Stalingrad of in Duinkerken was, als 1 soldaat krijg je natuurlijk nooit de hele omvang van de slag mee normaal gesproken. Als het vliegtuig over het strand vliegt zie je wel degelijk hoe uitgebreid het slagveld is en de oneindige rijen soldaten die wachten om bevrijd te worden.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 17:30 schreef speknek het volgende:
Dunkirk
Je kijkt een Nolan film vanwege de complexe karakters en plotlijnen. Daar is hij ontzettend goed in, maar toch knaagt er bij mij altijd wat bij zijn films; hij geeft eigenlijk niks om zijn karakters, of misschien snapt hij mensen wel niet. Het zijn altijd robots die plichtsgetrouw het plot vooruitbewegen zonder dat je nou echt hun menselijkheid voelt. Die kritiek krijgt hij vaker en leidde eerder al tot melodramatische out of character geblubber bij het verder uitstekende Interstellar. Maar daardoor was Interstellar wel de mindere in vergelijking met Gravity, het andere ruimte-epos van dat moment.
Hier volgt Nolan het voorbeeld van Gravity, en doet het complexe plot en de karaktermotivaties weg, om in plaats daarvan op iets kleins in een onmetelijke grootte te focussen. En dat pakt geweldig goed uit. Want in zijn toch al niet onbeduidende oeuvre is dit misschien mijn favoriet.
Dat is overigens niet echt Nolan zijn verdienste, maar meer die van Hans Zimmer, die de kijker op sleeptouw neemt en het echte verhaal vertelt. Het leidmotief van een mechanisch getik is het ene moment een toenemende hartslag, dan weer het aftellen van de doomsday clock en uiteindelijk een metafoor voor de mechanische vernietiging van geïndustrialiseerde oorlog (let op het mooie contrast met een natuurlijk getik aan het einde). De muziek houdt geen seconde op en zo zit je er vanaf het begin in en is de aankomst van de bootjes een van de meest catharsische momenten in de filmgeschiedenis, en dat zonder een echt plot. Fenomenaal.
Of het echt eer doet aan de slag om Duinkerken is dan weer een tweede. Want je hebt nooit echt het gevoel dat het om meer dan een paar duizend man gaat en het negeren van de Fransen is misschien niet helemaal kies. Een kleine smet. Toch een dikke 9.
Inderdaad zoetsappig is het niet te noemenquote:Op zaterdag 5 augustus 2017 01:15 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
Donnie Darko scoort vij laag op de schaal van zoetsappigheid.
Heerlijk 80s idd ook echo and the bunnymenquote:Op zondag 6 augustus 2017 16:10 schreef Pleun2011 het volgende:
Donnie Darko...geweldïge film. De soundtrack moet ook even vermeld worden..met o.a. The Church - Under tbe Milky Way. Heerlijk melancholisch nummer
Niet in alle gevallen, maar tijden veranderen jaquote:Op dinsdag 8 augustus 2017 22:34 schreef flyguy het volgende:
Ligt het aan mij of is aan de reviews te zien dat het langer duurt via de bekende kanalen dat er fatsoenlijke versies van films beschikbaar zijn
Het duurt nog vrijwel net zo lang als vroeger, behalve in de Oscartijd, als het screeners regent op het internet.quote:Op dinsdag 8 augustus 2017 22:34 schreef flyguy het volgende:
Ligt het aan mij of is aan de reviews te zien dat het langer duurt via de bekende kanalen dat er fatsoenlijke versies van films beschikbaar zijn
Ik denk dat VOD diensten ook gewoon inhakken op het aantal downloaders. Mensen zitten niet meer verlegen om goede content te kijken (het bingwatchen van een Netflix serie duurt even lang als zes films), dus waarom nog illegaal bezig zijn. En sowieso het verschuiven van films naar series natuurlijk.quote:Op dinsdag 8 augustus 2017 22:34 schreef flyguy het volgende:
Ligt het aan mij of is aan de reviews te zien dat het langer duurt via de bekende kanalen dat er fatsoenlijke versies van films beschikbaar zijn
Ja, die verschuiving van films naar series is ook echt goed merkbaar. Voor mijn gevoel blijft er wel een doorlopend aanbod van blockbusters, maar minder grote titels lijken minder gemaakt/gefinancierd te worden.quote:Op woensdag 9 augustus 2017 09:46 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik denk dat VOD diensten ook gewoon inhakken op het aantal downloaders. Mensen zitten niet meer verlegen om goede content te kijken (het bingwatchen van een Netflix serie duurt even lang als zes films), dus waarom nog illegaal bezig zijn. En sowieso het verschuiven van films naar series natuurlijk.
Vond Dunkirk anders de grootste tegenvaller van het jaar. Lovende reviews, maar wat een waste of time was dat zeg. Beetje het idee alsof alle 'critics' elkaar nalullen. Sprongen in de tijdlijn die nergens op slaan. Een verhaal dat met 1 zin te vertellen was. En driekwart van de film kan je eruit knippen aangezien het geen bal toevoegt.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 17:30 schreef speknek het volgende:
Dunkirk
Je kijkt een Nolan film vanwege de complexe karakters en plotlijnen. Daar is hij ontzettend goed in, maar toch knaagt er bij mij altijd wat bij zijn films; hij geeft eigenlijk niks om zijn karakters, of misschien snapt hij mensen wel niet. Het zijn altijd robots die plichtsgetrouw het plot vooruitbewegen zonder dat je nou echt hun menselijkheid voelt. Die kritiek krijgt hij vaker en leidde eerder al tot melodramatische out of character geblubber bij het verder uitstekende Interstellar. Maar daardoor was Interstellar wel de mindere in vergelijking met Gravity, het andere ruimte-epos van dat moment.
Hier volgt Nolan het voorbeeld van Gravity, en doet het complexe plot en de karaktermotivaties weg, om in plaats daarvan op iets kleins in een onmetelijke grootte te focussen. En dat pakt geweldig goed uit. Want in zijn toch al niet onbeduidende oeuvre is dit misschien mijn favoriet.
Dat is overigens niet echt Nolan zijn verdienste, maar meer die van Hans Zimmer, die de kijker op sleeptouw neemt en het echte verhaal vertelt. Het leidmotief van een mechanisch getik is het ene moment een toenemende hartslag, dan weer het aftellen van de doomsday clock en uiteindelijk een metafoor voor de mechanische vernietiging van geïndustrialiseerde oorlog (let op het mooie contrast met een natuurlijk getik aan het einde). De muziek houdt geen seconde op en zo zit je er vanaf het begin in en is de aankomst van de bootjes een van de meest catharsische momenten in de filmgeschiedenis, en dat zonder een echt plot. Fenomenaal.
Of het echt eer doet aan de slag om Duinkerken is dan weer een tweede. Want je hebt nooit echt het gevoel dat het om meer dan een paar duizend man gaat en het negeren van de Fransen is misschien niet helemaal kies. Een kleine smet. Toch een dikke 9.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |