abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  woensdag 2 augustus 2017 @ 17:30:32 #151
8369 speknek
(((Globali$t)))
pi_172857446
Dunkirk

Je kijkt een Nolan film vanwege de complexe karakters en plotlijnen. Daar is hij ontzettend goed in, maar toch knaagt er bij mij altijd wat bij zijn films; hij geeft eigenlijk niks om zijn karakters, of misschien snapt hij mensen wel niet. Het zijn altijd robots die plichtsgetrouw het plot vooruitbewegen zonder dat je nou echt hun menselijkheid voelt. Die kritiek krijgt hij vaker en leidde eerder al tot melodramatische out of character geblubber bij het verder uitstekende Interstellar. Maar daardoor was Interstellar wel de mindere in vergelijking met Gravity, het andere ruimte-epos van dat moment.

Hier volgt Nolan het voorbeeld van Gravity, en doet het complexe plot en de karaktermotivaties weg, om in plaats daarvan op iets kleins in een onmetelijke grootte te focussen. En dat pakt geweldig goed uit. Want in zijn toch al niet onbeduidende oeuvre is dit misschien mijn favoriet.

Dat is overigens niet echt Nolan zijn verdienste, maar meer die van Hans Zimmer, die de kijker op sleeptouw neemt en het echte verhaal vertelt. Het leidmotief van een mechanisch getik is het ene moment een toenemende hartslag, dan weer het aftellen van de doomsday clock en uiteindelijk een metafoor voor de mechanische vernietiging van geïndustrialiseerde oorlog (let op het mooie contrast met een natuurlijk getik aan het einde). De muziek houdt geen seconde op en zo zit je er vanaf het begin in en is de aankomst van de bootjes een van de meest catharsische momenten in de filmgeschiedenis, en dat zonder een echt plot. Fenomenaal.

Of het echt eer doet aan de slag om Duinkerken is dan weer een tweede. Want je hebt nooit echt het gevoel dat het om meer dan een paar duizend man gaat en het negeren van de Fransen is misschien niet helemaal kies. Een kleine smet. Toch een dikke 9.
pi_172858529
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 13:51 schreef EasyLife het volgende:

[..]

Die was best leuk, benieuwd of die nieuwe serie Snowfall daarop gebaseerd is.
Vond hem ook goed. Snowall is ook sterk, denk niet dat het er op gebaseerd is. Speelt zich nog zo'n 10 jaar eerder af aan het begin van de crack epidemic (80s). Dope is meer 90s
Veni, vidi, vodka.
  donderdag 3 augustus 2017 @ 00:46:55 #153
224960 highender
Travellin' Light
pi_172869086
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 10:55 schreef mister_white het volgende:
A Cure for Wellness (2016) - IMDb een medewerker van een Amerikaanse firma wordt naar een duister en obscuur sanatorium (eigenlijk een spa) in Duitsland gestuurd om een lid van de Raad van Bestuur op te halen die daar al een poosje verblijft en niet terug wil komen. Al snel blijkt dat ze er daar bizarre en experimentele behandelmethoden op na houden.

Typische thriller in dit genre.. geheimzinnige kliniek hoog in de bergen, witte tegels, duistere laboratoria, zwijgzaam personeel, dorpelingen die agressief reageren, onwerkelijke sfeer...alle bekende ingrediënten zijn wel aanwezig. Redelijke film, goede atmosfeer ook, verhaal blijft wel een beetje warrig en daarom geen dikke voldoende: 7-
Prima thriller, in 1 keer uitgekeken.
pi_172869283
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 01:07 schreef Joosie200 het volgende:
Atomic Blonde (2017) - IMDb
IMDb: 7.4 | Genre: Action, Mystery, Thriller | Runtime: 115 min | MPAA: R

[ afbeelding ]
Aan de hand van de trailer verwachtte ik een soort van vrouwelijke James Bond tijdens de nadagen van de koude oorlog. Het plot, een MI6 agente die richting Berlijn gestuurd wordt ivm de vermissing van enkele verdwenen agenten wees daar wel op. Het is evenwel geen James Bond film, maar heeft een eigen smoel. Ja, het is doordrenkt met spionage en dubbelspionen. Er zijn een aantal gevechtscenes en een korte achtervolging per auto.

Zowel Charlize Theron en Sofia Boutella duiken op als spionnes. Op den duur wordt het meer een Who dunnit ala Wie is de Mol? Daarbij duurt het niet lang om als kijker erachter te komen wie de uiteindelijke mol is. Het mooie aan het plot vind ik dat de hele undercover operatie in Berlijn als debriefing wordt gepresenteerd eenmaal terug in Londen.

Beide dames zetten hun rol overtuigend neer en hun tegenspeler James MacAvoy slaagt daar ook in. De sfeer van de koude oorlog in Berlijn, het verschil tussen West en Oost is leuk gepresenteerd. Dat zowel de Amerikanen, Engelsen, Fransen en Russen elk elkaar najagen is wel zo treffend. De film duurt uiteindelijk net geen twee uur. Toch voelt de film langer aan dan dat.

De eerste helft verloopt vlot, maar het laatste half uur had ik op een punt het idee: fade to black, het einde. Maar dat bleek niet zo te zijn. Er ontvouwde zich een toegift zo je wilt. Eentje die ik toegegeven wel had verwacht omdat ik een bepaald stukje uit de trailer nog niet had terug zien komen. De combinatie tussen muziek, actie en gevechtscenes zijn leuk gemonteerd. Een bepaalde gevechtscene was hoewel zeer gruwelijk zo komisch als ik een gevechtscene ooit gezien heb. Vooral omdat twee personages maar niet wisten van ophouden _O- Dus de film heeft ook zijn humoristische momenten.

Het begint al met dat het zich niet serieus neemt. (This film is set in the last days of the Cold War, but it isn't just another movie about it.) Atomic Blonde heeft mij positief verrast, net zoals Baby Driver dat deed. Valt mij op dat hij zo laag scoort op Imdb.com. Met een goede cast, vlotte montage en interessant plot vind ik het echt wel het cijfer waard.

Mijn cijfer: 8,5
Imdb: 7,4
Ik ga zondag naar deze film. Ben wel benieuwd. Ik irriteerde me wel aan de trailer (maar ik ga zo vaak naar de bios dus misschien ligt het daar aan _O- )
  donderdag 3 augustus 2017 @ 08:34:02 #155
384886 Joosie200
mag het weten
pi_172870457
quote:
10s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 01:16 schreef FL_Freak het volgende:

[..]

Ik ga zondag naar deze film. Ben wel benieuwd. Ik irriteerde me wel aan de trailer (maar ik ga zo vaak naar de bios dus misschien ligt het daar aan _O- )
Ik ga vrijdag hem opnieuw kijken :P Wat irriteerde je precies aan de trailer?
  Moderator donderdag 3 augustus 2017 @ 18:55:00 #156
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_172883809
Donnie Darko

donnie-darko-jake-gyllenhaal-jena-malone-frank-rabbit.jpg

Hij was weer eens op tv (canvas doet het een stuk beter dan nederlandse tv wat dat betreft) de laatste keer dat ik hem zag was in 2001 in de bioscoop. Het stond me nog bij dat ik het erg vreemde maar goede film vond. Nou dat vreemde vind ik door de jaren amper terug maar een goede film vind ik het nogsteeds. Het epos over een jonge jongen die gekweld wordt door psychische problemen en de wereld maar oppervlakkig en matig vind. Totdat er een man in een konijnenpak genaamd frank hem opdrachten komt geven, dan raakt zijn leven in een stroomversnelling. Ik vind gekwelde man die de grip verliest op de realiteit erg mooi weergegeven het uiteindelijke verrassende plot maakt de film beter dan een simpele comming of age film.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
LPs | CDs
pi_172913996
Criminal

Knotsgek plot, maar wel uitgevoerd met goede acteurs. Dan krijg je zoiets als Criminal. Kevin Costner (normaal beetje een houten Klaas) doet het eigenlijk best goed, maar het script is te belachelijk voor woorden.

IMDB: 6.3
Ik: 6.0
We privileged few, who won the lottery of birth against all odds, how dare we whine at our inevitable return to that prior state from which the vast majority have never stirred?
pi_172914284
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 20:06 schreef Bactiarry86 het volgende:
Inside llewyn davis
Dan denk ik gelijk aan de scène met de prachtige vertolking van '500 Miles'. :)
Though the truth may vary this ship will carry our bodies safe to shore.
* * * Arcee's FOK!lijstjes * * *
pi_172915131
quote:
2s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 18:55 schreef Bosbeetle het volgende:
Donnie Darko

[ afbeelding ]

Hij was weer eens op tv (canvas doet het een stuk beter dan nederlandse tv wat dat betreft) de laatste keer dat ik hem zag was in 2001 in de bioscoop. Het stond me nog bij dat ik het erg vreemde maar goede film vond. Nou dat vreemde vind ik door de jaren amper terug maar een goede film vind ik het nogsteeds. Het epos over een jonge jongen die gekweld wordt door psychische problemen en de wereld maar oppervlakkig en matig vind. Totdat er een man in een konijnenpak genaamd frank hem opdrachten komt geven, dan raakt zijn leven in een stroomversnelling. Ik vind gekwelde man die de grip verliest op de realiteit erg mooi weergegeven het uiteindelijke verrassende plot maakt de film beter dan een simpele comming of age film.
Aan de afbeelding te zien komt er gewoon weer een chikie aanbod ? Waardoor het weer zoetsappig wordt ?
pi_172917119
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 23:18 schreef Geerd het volgende:

[..]

Aan de afbeelding te zien komt er gewoon weer een chikie aanbod ? Waardoor het weer zoetsappig wordt ?
Donnie Darko scoort vij laag op de schaal van zoetsappigheid.
In the coolest little capital of the world
pi_172918427
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 17:30 schreef speknek het volgende:
Dunkirk

Je kijkt een Nolan film vanwege de complexe karakters en plotlijnen. Daar is hij ontzettend goed in, maar toch knaagt er bij mij altijd wat bij zijn films; hij geeft eigenlijk niks om zijn karakters, of misschien snapt hij mensen wel niet. Het zijn altijd robots die plichtsgetrouw het plot vooruitbewegen zonder dat je nou echt hun menselijkheid voelt. Die kritiek krijgt hij vaker en leidde eerder al tot melodramatische out of character geblubber bij het verder uitstekende Interstellar. Maar daardoor was Interstellar wel de mindere in vergelijking met Gravity, het andere ruimte-epos van dat moment.

Hier volgt Nolan het voorbeeld van Gravity, en doet het complexe plot en de karaktermotivaties weg, om in plaats daarvan op iets kleins in een onmetelijke grootte te focussen. En dat pakt geweldig goed uit. Want in zijn toch al niet onbeduidende oeuvre is dit misschien mijn favoriet.

Dat is overigens niet echt Nolan zijn verdienste, maar meer die van Hans Zimmer, die de kijker op sleeptouw neemt en het echte verhaal vertelt. Het leidmotief van een mechanisch getik is het ene moment een toenemende hartslag, dan weer het aftellen van de doomsday clock en uiteindelijk een metafoor voor de mechanische vernietiging van geïndustrialiseerde oorlog (let op het mooie contrast met een natuurlijk getik aan het einde). De muziek houdt geen seconde op en zo zit je er vanaf het begin in en is de aankomst van de bootjes een van de meest catharsische momenten in de filmgeschiedenis, en dat zonder een echt plot. Fenomenaal.

Of het echt eer doet aan de slag om Duinkerken is dan weer een tweede. Want je hebt nooit echt het gevoel dat het om meer dan een paar duizend man gaat en het negeren van de Fransen is misschien niet helemaal kies. Een kleine smet. Toch een dikke 9.
Ik wil even reageren dat het om de individuele beleving gaat, of je nou bij Stalingrad of in Duinkerken was, als 1 soldaat krijg je natuurlijk nooit de hele omvang van de slag mee normaal gesproken. Als het vliegtuig over het strand vliegt zie je wel degelijk hoe uitgebreid het slagveld is en de oneindige rijen soldaten die wachten om bevrijd te worden.
pi_172919225
The Warriors Gate (2016)
Alternatieve titels: Enter the Warriors Gate, Warrior's Gate

abee95bab8e9d6cf2b9d80a2992233c5.jpg

Frankrijk / China / Cambodja
Actie / Avontuur
108 minuten

geregisseerd door Matthias Hoene
met Dave Bautista, Sienna Guillory en Uriah Shelton

Een tiener, die dol op gamen is, wordt op magische wijze naar het verre China getransporteerd. Hij komt daar voor een bijzondere uitdaging te staan. De jongen kan een echte prinses redden. Maar dan moet hij wel al zijn game-ervaring gebruiken om een ware Kungfu-krijger te worden. Hij besluit alles op alles te zetten voor de reddingsactie.

Het is niet wat ik ervan had verwacht. Het is meer een kinderfilm dan verwacht. En dat is voor die doelgroep geen slechte film. Er komen genoeg goede actie scènes en hier en daar grappige situaties. Maar het verhaal is van begin tot eind één grote cliché

IMDB 5.3/10
Ik 5/10.
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
  Moderator zondag 6 augustus 2017 @ 09:30:01 #163
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_172940996
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 01:15 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

Donnie Darko scoort vij laag op de schaal van zoetsappigheid.
Inderdaad zoetsappig is het niet te noemen :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
LPs | CDs
pi_172947425
Donnie Darko...geweldïge film. De soundtrack moet ook even vermeld worden..met o.a. The Church - Under tbe Milky Way. Heerlijk melancholisch nummer
Kann diese Scheisse aufhören? - Thomas Muller
  Moderator zondag 6 augustus 2017 @ 16:12:51 #165
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_172947462
quote:
0s.gif Op zondag 6 augustus 2017 16:10 schreef Pleun2011 het volgende:
Donnie Darko...geweldïge film. De soundtrack moet ook even vermeld worden..met o.a. The Church - Under tbe Milky Way. Heerlijk melancholisch nummer
Heerlijk 80s idd ook echo and the bunnymen
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
LPs | CDs
pi_172995640
20161201_stranger_things_node?wid=1100

Stranger Things (TV)

Er zit veel 80's in verwerkt. Maar mist iets wat het niet authentiek genoeg maakt aan die tijd. Misschien deed het beeld niet denken aan een ruisende oude CRT-Beeldbuis. Ik heb wel ontzettend genoten van deze 10-delige bingewatch. De cast is opmerkelijk. Stuk voor stuk lijken de kinderen op karikaturen. Kijk maar naar die kinnen. Eén lijkt zelfs op een jonge Geert Wilders. En één op een jonge Stephen King! De muziek was voor mij wél spot-on. En nu zo'n drie maanden wachten op het gehele tweede seizoen.

Genre: bovennatuurlijk, sic-fi, conspiracy, drama


7.5/10

[ Bericht 2% gewijzigd door Tamabralski op 08-08-2017 14:43:49 ]
pi_172995926
watywardpines-2.jpg

Wayward Pines (TV), seizoen 1 + 2.

Leuk om hele seizoenen te kijken in drie a vier dagen. Matt Dillon verdwijnt voor de wereld bij een auto ongeluk. En wordt wakker in Wayward Pines. Ze laten hem daar niet gaan naar zijn vrouw en kinderen in Seattle. Tot hier krijgt de serie een Twin Peaks gevoel. Maar dat wordt hem gelukkig totaal niet. Alles wordt duidelijk en niks blijft vaag. Op het einde van seizoen 2 na dan want het vervolg komt nog. Verrassende serie en verhaal.

Genre: sic-fi, horror, mystery, beetje drama

7.5-8/10

[ Bericht 8% gewijzigd door Tamabralski op 08-08-2017 14:37:34 ]
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 22:34:24 #168
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_173007213
Ligt het aan mij of is aan de reviews te zien dat het langer duurt via de bekende kanalen dat er fatsoenlijke versies van films beschikbaar zijn
The more debt, the better
pi_173009943
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 22:34 schreef flyguy het volgende:
Ligt het aan mij of is aan de reviews te zien dat het langer duurt via de bekende kanalen dat er fatsoenlijke versies van films beschikbaar zijn
Niet in alle gevallen, maar tijden veranderen ja ;(
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_173010004
The Wall (2017)

THE-WALL-2017-pf-1.jpg?fit=650%2C342

Verenigde Staten
Thriller / Oorlog
81 minuten

geregisseerd door Doug Liman
met Aaron Taylor-Johnson, John Cena en Laith Nakli

Twee Amerikaanse scherpschutters zijn gelegerd in Irak. Op een dag wordt een van hen neergeschoten door een onzichtbare sluipschutter. De ander moet snel dekking zoeken om niet opgemerkt te worden door de schutter. Hij zit gevangen achter een muur waar hij niet achter vandaan kan komen zonder opgemerkt te worden. Via de radio begint hij te communiceren met de vijand.

Geen slechte film. De film speelt zich op 1 plaats af met vrnlk 2 mensen. Dit gegeven is helaas niet naar tevredenheid uitgewerkt, het is vaak saai. Naarmate de film vordert wordt de film wel interessanter en er is een redelijk hoogtepunt op het einde, maar het kon beter

IMDB 6.2/10
Ik 6-/10.
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_173010060
Kill'em All (2017)

Kill-Em-All__.jpg

Verenigde Staten
Actie
96 minuten

geregisseerd door Peter Malota
met Peter Stormare, Jean-Claude Van Damme en Autumn Reeser

Na een enorme schietpartij belandt een mysterieuze vreemdeling (Van Damme), op het randje van de dood, in een plaatselijk ziekenhuis. Vervolgens komt een buitenlandse bende brutaal het ziekenhuis binnengevallen om hem na te jagen. Zijn verpleegster, de enige overgebleven getuige van de tweede schietpartij, moet een FBI-ondervraging ondergaan die een verwikkeling van internationale intriges en wraak ontsluit.

De standaard actiefilm. Voorspelbaar, maar het is niet zo heel erg als Van Damme veel in actie komt en dat is in deze film wel voldoende. Het gaat wel een beetje erg makkelijk allemaal. Het eerste deel van de film bestaat uit veel flash backs naar verschillende périodes, dat loopt niet echt lekker en een beetje jammer. Het laatste stuk was interessant qua verhaalontwikkeling

IMDB 4.3/10
Ik 6-/10.
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_173013128
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 22:34 schreef flyguy het volgende:
Ligt het aan mij of is aan de reviews te zien dat het langer duurt via de bekende kanalen dat er fatsoenlijke versies van films beschikbaar zijn
Het duurt nog vrijwel net zo lang als vroeger, behalve in de Oscartijd, als het screeners regent op het internet.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  woensdag 9 augustus 2017 @ 09:46:25 #173
8369 speknek
(((Globali$t)))
pi_173013254
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 22:34 schreef flyguy het volgende:
Ligt het aan mij of is aan de reviews te zien dat het langer duurt via de bekende kanalen dat er fatsoenlijke versies van films beschikbaar zijn
Ik denk dat VOD diensten ook gewoon inhakken op het aantal downloaders. Mensen zitten niet meer verlegen om goede content te kijken (het bingwatchen van een Netflix serie duurt even lang als zes films), dus waarom nog illegaal bezig zijn. En sowieso het verschuiven van films naar series natuurlijk.
  woensdag 9 augustus 2017 @ 19:58:09 #174
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_173025822
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 09:46 schreef speknek het volgende:

[..]

Ik denk dat VOD diensten ook gewoon inhakken op het aantal downloaders. Mensen zitten niet meer verlegen om goede content te kijken (het bingwatchen van een Netflix serie duurt even lang als zes films), dus waarom nog illegaal bezig zijn. En sowieso het verschuiven van films naar series natuurlijk.
Ja, die verschuiving van films naar series is ook echt goed merkbaar. Voor mijn gevoel blijft er wel een doorlopend aanbod van blockbusters, maar minder grote titels lijken minder gemaakt/gefinancierd te worden.
The more debt, the better
  zaterdag 12 augustus 2017 @ 18:41:31 #175
286575 Roces18
Chef de party
pi_173091187
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 17:30 schreef speknek het volgende:
Dunkirk

Je kijkt een Nolan film vanwege de complexe karakters en plotlijnen. Daar is hij ontzettend goed in, maar toch knaagt er bij mij altijd wat bij zijn films; hij geeft eigenlijk niks om zijn karakters, of misschien snapt hij mensen wel niet. Het zijn altijd robots die plichtsgetrouw het plot vooruitbewegen zonder dat je nou echt hun menselijkheid voelt. Die kritiek krijgt hij vaker en leidde eerder al tot melodramatische out of character geblubber bij het verder uitstekende Interstellar. Maar daardoor was Interstellar wel de mindere in vergelijking met Gravity, het andere ruimte-epos van dat moment.

Hier volgt Nolan het voorbeeld van Gravity, en doet het complexe plot en de karaktermotivaties weg, om in plaats daarvan op iets kleins in een onmetelijke grootte te focussen. En dat pakt geweldig goed uit. Want in zijn toch al niet onbeduidende oeuvre is dit misschien mijn favoriet.

Dat is overigens niet echt Nolan zijn verdienste, maar meer die van Hans Zimmer, die de kijker op sleeptouw neemt en het echte verhaal vertelt. Het leidmotief van een mechanisch getik is het ene moment een toenemende hartslag, dan weer het aftellen van de doomsday clock en uiteindelijk een metafoor voor de mechanische vernietiging van geïndustrialiseerde oorlog (let op het mooie contrast met een natuurlijk getik aan het einde). De muziek houdt geen seconde op en zo zit je er vanaf het begin in en is de aankomst van de bootjes een van de meest catharsische momenten in de filmgeschiedenis, en dat zonder een echt plot. Fenomenaal.

Of het echt eer doet aan de slag om Duinkerken is dan weer een tweede. Want je hebt nooit echt het gevoel dat het om meer dan een paar duizend man gaat en het negeren van de Fransen is misschien niet helemaal kies. Een kleine smet. Toch een dikke 9.
Vond Dunkirk anders de grootste tegenvaller van het jaar. Lovende reviews, maar wat een waste of time was dat zeg. Beetje het idee alsof alle 'critics' elkaar nalullen. Sprongen in de tijdlijn die nergens op slaan. Een verhaal dat met 1 zin te vertellen was. En driekwart van de film kan je eruit knippen aangezien het geen bal toevoegt.

Bordkartonnen personages en zogenaamd grootschalig. Terwijl je misschien een paar honderd man op het strand ziet, en een tiental bootjes. Terwijl in het echt een half miljoen man aanwezig was.

En de grootste grap; een oorlogsfilm zonder oorlog. Oja een paar bommetjes van een vliegtuigje, poe poe.
women don't realize how powerful they are, men get addicted to pictures of you, that's how powerful they are
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')