abonnement Unibet Coolblue
pi_171374039
quote:
5s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 21:09 schreef delano.888 het volgende:
Kort uitgelegd:

-2 weken geleden is een pakketje van mij, bezorgd bij "1 van de buren"
-bezorger heeft zelf een handtekening gezet onder mijn naam (en dat toegegeven aan mij)
-alle buren weten van niks
-er lag GEEN briefje in de bus
-bezorger weet niet meer waar hij het bezorgd heeft

Postnl zegt:

[..]

Conclusie is dus dat waarschijnlijk de afzender het straks niet op kan lossen, want die klacht gaat natuurlijk never nooit terecht komen bij postnl, waardoor waarschijnlijk de verzender straks mij de 25 euro terug gaat betalen.

En dat vind ik belachelijk.

Postnl verzaakt hier toch heel erg? Ze ontwijken de verantwoordelijkheid toch heel erg zo?

Ik heb de postbezorger gesproken, hij zou met zijn manager overleggen of er een vergoeding mogelijk was, en zou vandaag weer langs komen, maar heeft dat tot nu toe nog niet gedaan. Ik denk dus dat hij van postnl te horen heeft gekregen dat het niet zijn probleem is.

Iemand ideeën hoe ik het best kan reageren?
Bel de rijdende rechter.
pi_171374551
Plan van aanpak:
Wacht deze week of de postcode nog langs komt zoals beloofd, zaterdag hang ik een briefje op de bus of hij wil aanbellen, want hij werkt sowieso op zaterdag.

Als ik niks hoor ga ik aangifte doen voor de valse handtekening. En dan zien we wel weer verder.

Ik ga het niet door China laten regelen. De verkoper heeft helemaal niks fout gedaan dus ik wil de 25 euro niet van hem terug hebben, dat is gewoon onzin.

Indien nodig richt ik me verder wel tot de Consumentenbond ed. Eerst even dit proberen.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_171426339
quote:
1s.gif Op donderdag 1 juni 2017 14:05 schreef delano.888 het volgende:
De verkoper heeft helemaal niks fout gedaan dus ik wil de 25 euro niet van hem terug hebben, dat is gewoon onzin.
De verkoper heeft een logistieke partij ingeschakeld die blijkbaar in Nederland samenwerkt met onbetrouwbare partners.
pi_171568349
quote:
1s.gif Op donderdag 1 juni 2017 14:05 schreef delano.888 het volgende:
Plan van aanpak:
Wacht deze week of de postcode nog langs komt zoals beloofd, zaterdag hang ik een briefje op de bus of hij wil aanbellen, want hij werkt sowieso op zaterdag.

Als ik niks hoor ga ik aangifte doen voor de valse handtekening. En dan zien we wel weer verder.

Ik ga het niet door China laten regelen. De verkoper heeft helemaal niks fout gedaan dus ik wil de 25 euro niet van hem terug hebben, dat is gewoon onzin.

Indien nodig richt ik me verder wel tot de Consumentenbond ed. Eerst even dit proberen.
Nog update?
pi_171569487
Jouw pakketje is er waarschijnlijk een waar PostNL 1x voor langskomt en als je niet thuis bent deze direct naar het afhaalpunt gaat. Volgens de regels van ZZP'ers (reed hij toevallig in een witte bus zonder oranje striping?) krijgt de bezorger niet betaald wanneer hij het pakketje naar het afhaalpunt moet brengen. Dit zal zeer waarschijnlijk de motivatie geweest zijn van de bezorger om het pakket met een "vervalste" handtekening als afgeleverd te markeren en bij een van de buren te brengen (of zelf mee te nemen).

Feit is dat de bezorger in deze 100% fout zit en er een memo is rondgegaan een maandje terug over het probleem "zelf tekenen". Met de recente influx aan Chinapakketjes is dat weer actueel geworden.

Disclaimer: ik ben pakketbezorger bij PNL
pi_171570328
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 11:42 schreef VogeltjeTwiet het volgende:
Jouw pakketje is er waarschijnlijk een waar PostNL 1x voor langskomt en als je niet thuis bent deze direct naar het afhaalpunt gaat. Volgens de regels van ZZP'ers (reed hij toevallig in een witte bus zonder oranje striping?) krijgt de bezorger niet betaald wanneer hij het pakketje naar het afhaalpunt moet brengen. Dit zal zeer waarschijnlijk de motivatie geweest zijn van de bezorger om het pakket met een "vervalste" handtekening als afgeleverd te markeren en bij een van de buren te brengen (of zelf mee te nemen).

Feit is dat de bezorger in deze 100% fout zit en er een memo is rondgegaan een maandje terug over het probleem "zelf tekenen". Met de recente influx aan Chinapakketjes is dat weer actueel geworden.

Disclaimer: ik ben pakketbezorger bij PNL
Dit schreef ik al eerder. Pas wel op, want door wat je schrijft is een bepaalde user van mening dat je het goedkeurt en probeert hij telkens je tot op de grond af te branden. :')
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
  vrijdag 9 juni 2017 @ 12:42:04 #107
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_171570536
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 21:31 schreef knokkels het volgende:

[..]

Heb je bewijs dat hij het krabbeltje heeft gezet? Wat een aso trouwens. Lange halen, snel thuis.
Wie zegt dat HIJ je bestelling niet heeft meegenomen?
PostNL is een bedrijf wat voor een dubbeltje het personeel laat werken. Logisch dat je dat dan ook terug gaat vinden in de kwaliteit van hun personeel.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_171571513
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 12:42 schreef Megumi het volgende:

[..]

PostNL is een bedrijf wat voor een dubbeltje het personeel laat werken. Logisch dat je dat dan ook terug gaat vinden in de kwaliteit van hun personeel.
Klinkt erg logisch inderdaad.
pi_171572293
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 12:32 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Dit schreef ik al eerder. Pas wel op, want door wat je schrijft is een bepaalde user van mening dat je het goedkeurt en probeert hij telkens je tot op de grond af te branden. :')
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 11:42 schreef VogeltjeTwiet het volgende:
Feit is dat de bezorger in deze 100% fout zit
Risico afgedekt O-)
  vrijdag 9 juni 2017 @ 13:58:10 #110
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_171572404
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 12:42 schreef Megumi het volgende:

[..]

PostNL is een bedrijf wat voor een dubbeltje het personeel laat werken. Logisch dat je dat dan ook terug gaat vinden in de kwaliteit van hun personeel.
Dit
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
pi_171572960
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 11:42 schreef VogeltjeTwiet het volgende:
Jouw pakketje is er waarschijnlijk een waar PostNL 1x voor langskomt en als je niet thuis bent deze direct naar het afhaalpunt gaat. Volgens de regels van ZZP'ers (reed hij toevallig in een witte bus zonder oranje striping?) krijgt de bezorger niet betaald wanneer hij het pakketje naar het afhaalpunt moet brengen. Dit zal zeer waarschijnlijk de motivatie geweest zijn van de bezorger om het pakket met een "vervalste" handtekening als afgeleverd te markeren en bij een van de buren te brengen (of zelf mee te nemen).

Feit is dat de bezorger in deze 100% fout zit en er een memo is rondgegaan een maandje terug over het probleem "zelf tekenen". Met de recente influx aan Chinapakketjes is dat weer actueel geworden.

Disclaimer: ik ben pakketbezorger bij PNL
De bezorger heeft al toegegeven dat hij het ergens heeft afgegeven bij de buren, en zelf heeft getekend. Alle 10 buren weten van niks. Als ik niet snel weer wat hoor ga ik toch maar aangifte doen vanwege de valse handtekening.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  vrijdag 9 juni 2017 @ 16:23:32 #112
421960 Sotchi2014
Is echt een vrouw
pi_171575829
Eindelijk eens iemand die de schuld bij postnl legt ipv makkelijk via paypal of ebay de verkoper ervoor laat opdraaien.
Op maandag 17 oktober 2016 17:20 schreef Danny het volgende:
Sotchi2014 is echt onmisbaar voor FOK!
  vrijdag 9 juni 2017 @ 16:34:48 #113
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_171576157
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 15:00 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Point is: we kunnen het elkaar allemaal wat makkelijker maken in het leven
Je punt is dat iemand die in een appartement woont het werk van de pakketbezorger maar moet overnemen? :?

Als ik betaal om het pakket aan huis besteld te krijgen en een firma neemt die opdracht aan dan is het verder niet mijn zorg hoe zij hun business inrichten. Of gebruik jij in de supermarkt ook altijd de zelfscan? Want al die boodschappen laten scannen door een caissière is ook zielig. En "we kunnen het elkaar allemaal wat makkelijker maken in het leven" dus het leven van de aandeelhouders van oa. Ahold wordt vele malen makkelijker als ze al die caissières niet hoeven te betalen. Of PostNL die in plaats van zelfstandige bezorgers een habbekrats te betalen nu pakketshops nog minder hoeven te vergoeden. ^O^
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  vrijdag 9 juni 2017 @ 17:06:29 #114
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171577102
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 16:23 schreef Sotchi2014 het volgende:
Eindelijk eens iemand die de schuld bij postnl legt ipv makkelijk via paypal of ebay de verkoper ervoor laat opdraaien.
Formeel:
De verkoper is degene die PostNL aansprakelijk moet stellen.
Koper heeft zaak met verkoper, verkoper met de pakketdienst.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171578005
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 16:23 schreef Sotchi2014 het volgende:
Eindelijk eens iemand die de schuld bij postnl legt ipv makkelijk via paypal of ebay de verkoper ervoor laat opdraaien.
Het kan best zijn dat PostNL schuldig is of niet (in dit geval lijkt dat zo te zijn gezien de verklaring van TS). echter kun je daar als ontvangende partij niets mee. Richting jou als ontvanger is namelijk de verkoper verantwoordelijk, deze moet er voor zorgen dat het pakketje bij jou terecht komt, of ie dat nu via een koerier, PostNL, DHL doet of het pakket zelf komt brengen maakt daarbij niet uit.

Als het pakket echter niet aankomt bij jou (om welke reden dan ook), is juridisch gezien de verkoper jouw enige aanspreekpunt.Hij moet in orde maken dat jij als nog het gekochte product krijgt (of geld terug als er niet meer dan 1 in voorraad was). De verkoper mag daarna met de partij die hij heeft ingeschakeld voor de bezorging gaan uitvechten hoe hij zijn geld terug krijgt (of niet, bij onverzekerde verzending). Jij hebt als ontvanger echter niets te maken met PostNL en dus ook geen rechten bij PostNL (of welke andere bezorgdienst dan ook).
pi_171578082
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 17:44 schreef Dennism het volgende:

[..]

Het kan best zijn dat PostNL schuldig is of niet (in dit geval lijkt dat zo te zijn gezien de verklaring van TS). echter kun je daar als ontvangende partij niets mee. Richting jou als ontvanger is namelijk de verkoper verantwoordelijk, deze moet er voor zorgen dat het pakketje bij jou terecht komt, of ie dat nu via een koerier, PostNL, DHL doet of het pakket zelf komt brengen maakt daarbij niet uit.

Als het pakket echter niet aankomt bij jou (om welke reden dan ook), is juridisch gezien de verkoper jouw enige aanspreekpunt.Hij moet in orde maken dat jij als nog het gekochte product krijgt (of geld terug als er niet meer dan 1 in voorraad was). De verkoper mag daarna met de partij die hij heeft ingeschakeld voor de bezorging gaan uitvechten hoe hij zijn geld terug krijgt (of niet, bij onverzekerde verzending). Jij hebt als ontvanger echter niets te maken met PostNL en dus ook geen rechten bij PostNL (of welke andere bezorgdienst dan ook).
Helemaal mee eens, webshop moet het oplossen of versturende partij.
  vrijdag 9 juni 2017 @ 17:55:24 #117
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171578174
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 17:44 schreef Dennism het volgende:

[..]

Het kan best zijn dat PostNL schuldig is of niet (in dit geval lijkt dat zo te zijn gezien de verklaring van TS). echter kun je daar als ontvangende partij niets mee. Richting jou als ontvanger is namelijk de verkoper verantwoordelijk, deze moet er voor zorgen dat het pakketje bij jou terecht komt, of ie dat nu via een koerier, PostNL, DHL doet of het pakket zelf komt brengen maakt daarbij niet uit.

Als het pakket echter niet aankomt bij jou (om welke reden dan ook), is juridisch gezien de verkoper jouw enige aanspreekpunt.Hij moet in orde maken dat jij als nog het gekochte product krijgt (of geld terug als er niet meer dan 1 in voorraad was). De verkoper mag daarna met de partij die hij heeft ingeschakeld voor de bezorging gaan uitvechten hoe hij zijn geld terug krijgt (of niet, bij onverzekerde verzending). Jij hebt als ontvanger echter niets te maken met PostNL en dus ook geen rechten bij PostNL (of welke andere bezorgdienst dan ook).
Helemaal correct, toch zie je topics al dit iedere paar weken langskomen op fok. Als ik verkoop via internet wil ik van mijn klant weten wanneer iets niet aankomt, dan maak ik dat met hem in orde, en als de pakketdienst dit vaker doet trek in de accountmanager daarvan een oor lang, gebeurt het dan weer, wissel ik van pakketdienst.
Die pakketdiensten hebben verder geen boodschap aan een boze eindklant van mij, die hebben een boodschap aan mij als ik boos ben, want ik betaal hun en verstuur XX pakjes per dag
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171579310
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 17:44 schreef Dennism het volgende:

[..]

Het kan best zijn dat PostNL schuldig is of niet (in dit geval lijkt dat zo te zijn gezien de verklaring van TS). echter kun je daar als ontvangende partij niets mee. Richting jou als ontvanger is namelijk de verkoper verantwoordelijk, deze moet er voor zorgen dat het pakketje bij jou terecht komt, of ie dat nu via een koerier, PostNL, DHL doet of het pakket zelf komt brengen maakt daarbij niet uit.

Als het pakket echter niet aankomt bij jou (om welke reden dan ook), is juridisch gezien de verkoper jouw enige aanspreekpunt.Hij moet in orde maken dat jij als nog het gekochte product krijgt (of geld terug als er niet meer dan 1 in voorraad was). De verkoper mag daarna met de partij die hij heeft ingeschakeld voor de bezorging gaan uitvechten hoe hij zijn geld terug krijgt (of niet, bij onverzekerde verzending). Jij hebt als ontvanger echter niets te maken met PostNL en dus ook geen rechten bij PostNL (of welke andere bezorgdienst dan ook).
Ik kan daar zeker wel wat mee.
Ik heb digitaal bewijs van de vervalste handtekening, de bezorger heeft toegegeven zelf getekend te hebben, en het pakketje is verdwenen. Ik kan dus aangifte doen van valsheid in geschrifte en diefstal. En dat zal ik zeker doen als ze het niet oplossen.

Oh en ik heb de volledige naam en het telefoonnummer van de bezorger.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_171584626
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 19:10 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Ik kan daar zeker wel wat mee.
Ik heb digitaal bewijs van de vervalste handtekening, de bezorger heeft toegegeven zelf getekend te hebben, en het pakketje is verdwenen. Ik kan dus aangifte doen van valsheid in geschrifte en diefstal. En dat zal ik zeker doen als ze het niet oplossen.

Oh en ik heb de volledige naam en het telefoonnummer van de bezorger.
ls je even wat verder teruggaat in de thread zul je zien dat ik dat ook aangeef, de vervalste handtekening kun je inderdaad wel wat mee. Zou het echter bijv. om diefstal gaan van het pakket dan zou jij voor zover ik weet weer geen aangifte kunnen doen omdat het artikel nog niet jouw eigendom is tot de daadwerkelijke aflevering. Dat zou dan weer gedaan moeten worden door de verzender voor zover ik weet.

Echter staat dit volledig los van juridische verplichting van de verkoper om jouw pakketje te leveren. In dat opzicht kan je als ontvanger niets met PostNL bij een vermist pakket wat ik Sotchi2014 probeer duidelijk te maken, niet jou. Volgens mij was dit voor jou al duidelijk ;)
  zaterdag 10 juni 2017 @ 09:22:27 #120
286575 Roces18
Chef de party
pi_171590659
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 16:34 schreef Eix het volgende:

[..]

Je punt is dat iemand die in een appartement woont het werk van de pakketbezorger maar moet overnemen? :?

Nee, iemand die minimumloon krijgt nog meer moeite laten doen omdat jij te lui bent om het pakket bij een pick up point op te halen.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_171590689
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 09:22 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Nee, iemand die minimumloon krijgt nog meer moeite laten doen omdat jij te lui bent om het pakket bij een pick up point op te halen.
dat heeft niks met luiheid te maken. Die optie wordt vanuit webwinkels niet standaard aangeboden en bij pakketjes uit buitenland heb je uberhaubt niks te kiezen
  zaterdag 10 juni 2017 @ 12:03:22 #122
286575 Roces18
Chef de party
pi_171593422
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 09:26 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

dat heeft niks met luiheid te maken. Die optie wordt vanuit webwinkels niet standaard aangeboden en bij pakketjes uit buitenland heb je uberhaubt niks te kiezen
Klets niet zo dom. Je kan het adres opgeven van de pickup point. Met je naam erbij en dan komt die er vanzelf.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_171593468
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 12:03 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Klets niet zo dom. Je kan het adres opgeven van de pickup point. Met je naam erbij en dan komt die er vanzelf.
Nee hoor, zo werkt dat niet. Dan gaat ie gewoon retour afzender
  zaterdag 10 juni 2017 @ 12:10:01 #124
286575 Roces18
Chef de party
pi_171593569
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 12:05 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Nee hoor, zo werkt dat niet. Dan gaat ie gewoon retour afzender
Nee hoor. Heb het zelf al 150 keer zo gedaan.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_171593702
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 12:03 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Klets niet zo dom. Je kan het adres opgeven van de pickup point. Met je naam erbij en dan komt die er vanzelf.
Ja joh ga zelf lekker trucjes uithalen door een supermarkt als je woon adres in te vullen, wat een top plan.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')