Bel de rijdende rechter.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 21:09 schreef delano.888 het volgende:
Kort uitgelegd:
-2 weken geleden is een pakketje van mij, bezorgd bij "1 van de buren"
-bezorger heeft zelf een handtekening gezet onder mijn naam (en dat toegegeven aan mij)
-alle buren weten van niks
-er lag GEEN briefje in de bus
-bezorger weet niet meer waar hij het bezorgd heeft
Postnl zegt:
[..]
Conclusie is dus dat waarschijnlijk de afzender het straks niet op kan lossen, want die klacht gaat natuurlijk never nooit terecht komen bij postnl, waardoor waarschijnlijk de verzender straks mij de 25 euro terug gaat betalen.
En dat vind ik belachelijk.
Postnl verzaakt hier toch heel erg? Ze ontwijken de verantwoordelijkheid toch heel erg zo?
Ik heb de postbezorger gesproken, hij zou met zijn manager overleggen of er een vergoeding mogelijk was, en zou vandaag weer langs komen, maar heeft dat tot nu toe nog niet gedaan. Ik denk dus dat hij van postnl te horen heeft gekregen dat het niet zijn probleem is.
Iemand ideeën hoe ik het best kan reageren?
De verkoper heeft een logistieke partij ingeschakeld die blijkbaar in Nederland samenwerkt met onbetrouwbare partners.quote:Op donderdag 1 juni 2017 14:05 schreef delano.888 het volgende:
De verkoper heeft helemaal niks fout gedaan dus ik wil de 25 euro niet van hem terug hebben, dat is gewoon onzin.
Nog update?quote:Op donderdag 1 juni 2017 14:05 schreef delano.888 het volgende:
Plan van aanpak:
Wacht deze week of de postcode nog langs komt zoals beloofd, zaterdag hang ik een briefje op de bus of hij wil aanbellen, want hij werkt sowieso op zaterdag.
Als ik niks hoor ga ik aangifte doen voor de valse handtekening. En dan zien we wel weer verder.
Ik ga het niet door China laten regelen. De verkoper heeft helemaal niks fout gedaan dus ik wil de 25 euro niet van hem terug hebben, dat is gewoon onzin.
Indien nodig richt ik me verder wel tot de Consumentenbond ed. Eerst even dit proberen.
Dit schreef ik al eerder. Pas wel op, want door wat je schrijft is een bepaalde user van mening dat je het goedkeurt en probeert hij telkens je tot op de grond af te branden.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 11:42 schreef VogeltjeTwiet het volgende:
Jouw pakketje is er waarschijnlijk een waar PostNL 1x voor langskomt en als je niet thuis bent deze direct naar het afhaalpunt gaat. Volgens de regels van ZZP'ers (reed hij toevallig in een witte bus zonder oranje striping?) krijgt de bezorger niet betaald wanneer hij het pakketje naar het afhaalpunt moet brengen. Dit zal zeer waarschijnlijk de motivatie geweest zijn van de bezorger om het pakket met een "vervalste" handtekening als afgeleverd te markeren en bij een van de buren te brengen (of zelf mee te nemen).
Feit is dat de bezorger in deze 100% fout zit en er een memo is rondgegaan een maandje terug over het probleem "zelf tekenen". Met de recente influx aan Chinapakketjes is dat weer actueel geworden.
Disclaimer: ik ben pakketbezorger bij PNL
PostNL is een bedrijf wat voor een dubbeltje het personeel laat werken. Logisch dat je dat dan ook terug gaat vinden in de kwaliteit van hun personeel.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 21:31 schreef knokkels het volgende:
[..]
Heb je bewijs dat hij het krabbeltje heeft gezet? Wat een aso trouwens. Lange halen, snel thuis.
Wie zegt dat HIJ je bestelling niet heeft meegenomen?
Klinkt erg logisch inderdaad.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 12:42 schreef Megumi het volgende:
[..]
PostNL is een bedrijf wat voor een dubbeltje het personeel laat werken. Logisch dat je dat dan ook terug gaat vinden in de kwaliteit van hun personeel.
quote:Op vrijdag 9 juni 2017 12:32 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Dit schreef ik al eerder. Pas wel op, want door wat je schrijft is een bepaalde user van mening dat je het goedkeurt en probeert hij telkens je tot op de grond af te branden.
Risico afgedektquote:Op vrijdag 9 juni 2017 11:42 schreef VogeltjeTwiet het volgende:
Feit is dat de bezorger in deze 100% fout zit
Ditquote:Op vrijdag 9 juni 2017 12:42 schreef Megumi het volgende:
[..]
PostNL is een bedrijf wat voor een dubbeltje het personeel laat werken. Logisch dat je dat dan ook terug gaat vinden in de kwaliteit van hun personeel.
De bezorger heeft al toegegeven dat hij het ergens heeft afgegeven bij de buren, en zelf heeft getekend. Alle 10 buren weten van niks. Als ik niet snel weer wat hoor ga ik toch maar aangifte doen vanwege de valse handtekening.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 11:42 schreef VogeltjeTwiet het volgende:
Jouw pakketje is er waarschijnlijk een waar PostNL 1x voor langskomt en als je niet thuis bent deze direct naar het afhaalpunt gaat. Volgens de regels van ZZP'ers (reed hij toevallig in een witte bus zonder oranje striping?) krijgt de bezorger niet betaald wanneer hij het pakketje naar het afhaalpunt moet brengen. Dit zal zeer waarschijnlijk de motivatie geweest zijn van de bezorger om het pakket met een "vervalste" handtekening als afgeleverd te markeren en bij een van de buren te brengen (of zelf mee te nemen).
Feit is dat de bezorger in deze 100% fout zit en er een memo is rondgegaan een maandje terug over het probleem "zelf tekenen". Met de recente influx aan Chinapakketjes is dat weer actueel geworden.
Disclaimer: ik ben pakketbezorger bij PNL
Je punt is dat iemand die in een appartement woont het werk van de pakketbezorger maar moet overnemen?quote:Op woensdag 31 mei 2017 15:00 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Point is: we kunnen het elkaar allemaal wat makkelijker maken in het leven
Formeel:quote:Op vrijdag 9 juni 2017 16:23 schreef Sotchi2014 het volgende:
Eindelijk eens iemand die de schuld bij postnl legt ipv makkelijk via paypal of ebay de verkoper ervoor laat opdraaien.
Het kan best zijn dat PostNL schuldig is of niet (in dit geval lijkt dat zo te zijn gezien de verklaring van TS). echter kun je daar als ontvangende partij niets mee. Richting jou als ontvanger is namelijk de verkoper verantwoordelijk, deze moet er voor zorgen dat het pakketje bij jou terecht komt, of ie dat nu via een koerier, PostNL, DHL doet of het pakket zelf komt brengen maakt daarbij niet uit.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 16:23 schreef Sotchi2014 het volgende:
Eindelijk eens iemand die de schuld bij postnl legt ipv makkelijk via paypal of ebay de verkoper ervoor laat opdraaien.
Helemaal mee eens, webshop moet het oplossen of versturende partij.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 17:44 schreef Dennism het volgende:
[..]
Het kan best zijn dat PostNL schuldig is of niet (in dit geval lijkt dat zo te zijn gezien de verklaring van TS). echter kun je daar als ontvangende partij niets mee. Richting jou als ontvanger is namelijk de verkoper verantwoordelijk, deze moet er voor zorgen dat het pakketje bij jou terecht komt, of ie dat nu via een koerier, PostNL, DHL doet of het pakket zelf komt brengen maakt daarbij niet uit.
Als het pakket echter niet aankomt bij jou (om welke reden dan ook), is juridisch gezien de verkoper jouw enige aanspreekpunt.Hij moet in orde maken dat jij als nog het gekochte product krijgt (of geld terug als er niet meer dan 1 in voorraad was). De verkoper mag daarna met de partij die hij heeft ingeschakeld voor de bezorging gaan uitvechten hoe hij zijn geld terug krijgt (of niet, bij onverzekerde verzending). Jij hebt als ontvanger echter niets te maken met PostNL en dus ook geen rechten bij PostNL (of welke andere bezorgdienst dan ook).
Helemaal correct, toch zie je topics al dit iedere paar weken langskomen op fok. Als ik verkoop via internet wil ik van mijn klant weten wanneer iets niet aankomt, dan maak ik dat met hem in orde, en als de pakketdienst dit vaker doet trek in de accountmanager daarvan een oor lang, gebeurt het dan weer, wissel ik van pakketdienst.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 17:44 schreef Dennism het volgende:
[..]
Het kan best zijn dat PostNL schuldig is of niet (in dit geval lijkt dat zo te zijn gezien de verklaring van TS). echter kun je daar als ontvangende partij niets mee. Richting jou als ontvanger is namelijk de verkoper verantwoordelijk, deze moet er voor zorgen dat het pakketje bij jou terecht komt, of ie dat nu via een koerier, PostNL, DHL doet of het pakket zelf komt brengen maakt daarbij niet uit.
Als het pakket echter niet aankomt bij jou (om welke reden dan ook), is juridisch gezien de verkoper jouw enige aanspreekpunt.Hij moet in orde maken dat jij als nog het gekochte product krijgt (of geld terug als er niet meer dan 1 in voorraad was). De verkoper mag daarna met de partij die hij heeft ingeschakeld voor de bezorging gaan uitvechten hoe hij zijn geld terug krijgt (of niet, bij onverzekerde verzending). Jij hebt als ontvanger echter niets te maken met PostNL en dus ook geen rechten bij PostNL (of welke andere bezorgdienst dan ook).
Ik kan daar zeker wel wat mee.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 17:44 schreef Dennism het volgende:
[..]
Het kan best zijn dat PostNL schuldig is of niet (in dit geval lijkt dat zo te zijn gezien de verklaring van TS). echter kun je daar als ontvangende partij niets mee. Richting jou als ontvanger is namelijk de verkoper verantwoordelijk, deze moet er voor zorgen dat het pakketje bij jou terecht komt, of ie dat nu via een koerier, PostNL, DHL doet of het pakket zelf komt brengen maakt daarbij niet uit.
Als het pakket echter niet aankomt bij jou (om welke reden dan ook), is juridisch gezien de verkoper jouw enige aanspreekpunt.Hij moet in orde maken dat jij als nog het gekochte product krijgt (of geld terug als er niet meer dan 1 in voorraad was). De verkoper mag daarna met de partij die hij heeft ingeschakeld voor de bezorging gaan uitvechten hoe hij zijn geld terug krijgt (of niet, bij onverzekerde verzending). Jij hebt als ontvanger echter niets te maken met PostNL en dus ook geen rechten bij PostNL (of welke andere bezorgdienst dan ook).
ls je even wat verder teruggaat in de thread zul je zien dat ik dat ook aangeef, de vervalste handtekening kun je inderdaad wel wat mee. Zou het echter bijv. om diefstal gaan van het pakket dan zou jij voor zover ik weet weer geen aangifte kunnen doen omdat het artikel nog niet jouw eigendom is tot de daadwerkelijke aflevering. Dat zou dan weer gedaan moeten worden door de verzender voor zover ik weet.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 19:10 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ik kan daar zeker wel wat mee.
Ik heb digitaal bewijs van de vervalste handtekening, de bezorger heeft toegegeven zelf getekend te hebben, en het pakketje is verdwenen. Ik kan dus aangifte doen van valsheid in geschrifte en diefstal. En dat zal ik zeker doen als ze het niet oplossen.
Oh en ik heb de volledige naam en het telefoonnummer van de bezorger.
Nee, iemand die minimumloon krijgt nog meer moeite laten doen omdat jij te lui bent om het pakket bij een pick up point op te halen.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 16:34 schreef Eix het volgende:
[..]
Je punt is dat iemand die in een appartement woont het werk van de pakketbezorger maar moet overnemen?
dat heeft niks met luiheid te maken. Die optie wordt vanuit webwinkels niet standaard aangeboden en bij pakketjes uit buitenland heb je uberhaubt niks te kiezenquote:Op zaterdag 10 juni 2017 09:22 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Nee, iemand die minimumloon krijgt nog meer moeite laten doen omdat jij te lui bent om het pakket bij een pick up point op te halen.
Klets niet zo dom. Je kan het adres opgeven van de pickup point. Met je naam erbij en dan komt die er vanzelf.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 09:26 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
dat heeft niks met luiheid te maken. Die optie wordt vanuit webwinkels niet standaard aangeboden en bij pakketjes uit buitenland heb je uberhaubt niks te kiezen
Nee hoor, zo werkt dat niet. Dan gaat ie gewoon retour afzenderquote:Op zaterdag 10 juni 2017 12:03 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Klets niet zo dom. Je kan het adres opgeven van de pickup point. Met je naam erbij en dan komt die er vanzelf.
Nee hoor. Heb het zelf al 150 keer zo gedaan.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 12:05 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Nee hoor, zo werkt dat niet. Dan gaat ie gewoon retour afzender
Ja joh ga zelf lekker trucjes uithalen door een supermarkt als je woon adres in te vullen, wat een top plan.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 12:03 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Klets niet zo dom. Je kan het adres opgeven van de pickup point. Met je naam erbij en dan komt die er vanzelf.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |