abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 31 mei 2017 @ 13:06:57 #276
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_171346272
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 13:04 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ja maar Fortuna heeft zichzelf dan ook een veel te groot stadion aangemeten.

Maar goed ben wel benieuwd of een paar van die amateurclubjes kunnen doorgroeien en misschien zelfs de Eredivisie kunnen behalen.
Dat moet je gewoon natuurlijk laten verlopen inderdaad. Jammer dat je zoiets als Bournemouth dat van het 4e niveau naar de PL stijgt nooit ziet in Nederland
  woensdag 31 mei 2017 @ 13:07:54 #277
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_171346293
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 13:06 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Dat moet je gewoon natuurlijk laten verlopen inderdaad. Jammer dat je zoiets als Bournemouth dat van het 4e niveau naar de PL stijgt nooit ziet in Nederland
Ook wel een iets ander achterland daar natuurlijk.

Hier hebben we eerder teveel clubs daarvoor.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 31 mei 2017 @ 13:08:33 #278
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_171346309
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 13:06 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Dat moet je gewoon natuurlijk laten verlopen inderdaad. Jammer dat je zoiets als Bournemouth dat van het 4e niveau naar de PL stijgt nooit ziet in Nederland
Of ploegen die gewoon meerdere keren degraderen als ze echt wanbeleid voeren.
Oh.
  woensdag 31 mei 2017 @ 13:09:15 #279
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_171346329
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 13:07 schreef Caland het volgende:

[..]

Ook wel een iets ander achterland daar natuurlijk.

Hier hebben we eerder teveel clubs daarvoor.
Daar heb je wel vaak meerdere clubs binnen steden, en dan niet eens alleen London. En zelfs vierde divisie clubs leven daar wel echt volgens mij.
Oh.
  woensdag 31 mei 2017 @ 13:13:46 #280
438851 Oldground
El Poderoso
pi_171346417
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 13:09 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Daar heb je wel vaak meerdere clubs binnen steden, en dan niet eens alleen London. En zelfs vierde divisie clubs leven daar wel echt volgens mij.
Voetbal an sich leeft daar gewoon meer.

Dat een stad als Amsterdam slechts één profclub heeft, is natuurlijk vreemd.

Tel daarbij op dat steden als Delft, Leiden en Haarlem geen profclub (meer) hebben. Dat is in Engeland ondenkbaar.
Van alles is weer waardeloos.
pi_171346465
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 13:09 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Daar heb je wel vaak meerdere clubs binnen steden, en dan niet eens alleen London. En zelfs vierde divisie clubs leven daar wel echt volgens mij.
Ben bij League 2 Portsmouth vs Plymouth geweest vorig jaar, zaten rond de 20.000 mensen. Dat is meer dan bij de Nederlandse subtopclubsals AZ of Heerenveen.
blablablabla
  woensdag 31 mei 2017 @ 13:16:35 #282
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_171346474
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 13:13 schreef Oldground het volgende:

[..]

Voetbal an sich leeft daar gewoon meer.

Dat een stad als Amsterdam slechts één profclub heeft, is natuurlijk vreemd.

Tel daarbij op dat steden als Delft, Leiden en Haarlem geen profclub (meer) hebben.
En een hele provincie (Zeeland)
  woensdag 31 mei 2017 @ 13:16:51 #283
438851 Oldground
El Poderoso
pi_171346482
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 13:16 schreef Elan het volgende:

[..]

Ben bij League 2 Portsmouth vs Plymouth geweest vorig jaar, zaten rond de 20.000 mensen. Dat is meer dan bij de Nederlandse subtopclubsals AZ of Heerenveen.
20.000 clubeigenaren zelfs.
Van alles is weer waardeloos.
  woensdag 31 mei 2017 @ 13:19:40 #284
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_171346553
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 13:13 schreef Oldground het volgende:

[..]

Voetbal an sich leeft daar gewoon meer.

Dat een stad als Amsterdam slechts één profclub heeft, is natuurlijk vreemd.

Tel daarbij op dat steden als Delft, Leiden en Haarlem geen profclub (meer) hebben. Dat is in Engeland ondenkbaar.
Hebben die laatste wel grote amateurclubs?
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 13:16 schreef Elan het volgende:

[..]

Ben bij League 2 Portsmouth vs Plymouth geweest vorig jaar, zaten rond de 20.000 mensen. Dat is meer dan bij de Nederlandse subtopclubsals AZ of Heerenveen.
Ja maar volgens mij is dat naast Engeland alleen in Duitsland nog zo? Al zal dat ook wel minder zijn in de vierde divisie.

Maar in Italië of Spanje is dat ook niet zo dacht ik.
Oh.
  woensdag 31 mei 2017 @ 13:21:57 #285
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_171346596
quote:
'De emotie was krankzinnig'

Hij werd verguisd en bedreigd toen hij drastisch moest ingrijpen om een bankroet te voorkomen. Feyenoorddirecteur Eric Gudde gaf geen krimp, 14 mei werd de club landskampioen.

Eric Gudde (62) kijkt uit over het veld van de Kuip. Acht dagen zijn verstreken sinds het veroveren van de landstitel. Hij is euforisch en dodelijk vermoeid van het werk en de kampioensfestiviteiten. Overal zag hij de afgelopen weken grijnzen op Rotterdamse gezichten. Negen jaar is hij algemeen directeur van Feyenoord. De voormalige ambtenaar kwam binnen bij een bijna failliete club, maar nu is Feyenoord kampioen. 'Het was een emotionele achtbaan. Het heeft krankzinnig veel losgemaakt, na achttien jaar weer kampioen.'

De heftigste emoties vloeien langzaam uit zijn lijf. Eerst onverwacht verliezen bij Excelsior op de voorlaatste speeldag, met uitstel van het kampioenschap tot gevolg. Dan de oplopende spanning. Gudde stuurde het personeel de volgende dag een mail. Matchpunt 1 verloren. Kop op, we hebben matchpunt 2 nog. 'Achteraf zijn we hartstikke blij dat we verloren bij Excelsior. Anders hadden we nooit die fantastische 14 mei meegemaakt.'

Op de slotdag versloeg Feyenoord thuis Heracles. De sfeer in de Kuip was magisch. 'Ik dacht, jeminee, wat een dag. Veertig seconden na half drie scoort Dirk Kuijt 1-0. Wat er toen gebeurde in de Kuip heb ik nooit meegemaakt. Die ontlading. Martin (Van Geel, technisch directeur) sprong ongeveer door het plafond heen. Ik zag collega's huilend over elkaar heen vallen. Ik weet onder welke spanning iedereen had gewerkt. Maar pas na de 3-0 van Kuijt in de slotfase kon ik ontspannen. Zeven, acht minuten rondkijken in het stadion. Kijken hoe mensen genieten. En dan in elkaars armen vallen.'

Acht minuten puur genot, als reflectie van tien jaar. Alle gevoelens passeerden toen hij in de bestuurskamer voormalig commissaris Van Well en financier Blokland zag met tranen in de ogen. Ook het weerzien met zijn vrouw, zoons en schoondochters ontroerde.

Van bijna failliete club tot kampioen. 'Ik herinner me de eerste bezuinigingsronde. Portokosten met tienduizend euro omlaag. Lunches A1 afgeschaft. We hadden wel vijftig van die opdrachten. We keerden terug naar de basis. Ik heb het nooit ervaren als bijna-faillissement. Alleen stonden alle lichten op donkerrood. Dat je op 27 februari dacht: pfff, we hebben de salarissen betaald, maar hoe gaan we dat in godsnaam in maart doen. Uiteindelijk lukte dat telkens door te schuiven. Een jaar lang is het echt lastig geweest. Daarna kwamen we uit de impasse.'

In het verleden was te veel geld uitgegeven, ook aan spelers, in een poging het 100-jarig bestaan in 2008 met de titel op te luisteren. Hetgeen mislukte en leidde tot een schuld van 43 miljoen euro. Gudde bleek een noeste werker. Geen man van spectaculaire uitspraken en franje. Toch won hij nooit het vertrouwen van een deel van de supporters. Zij waren boos op hem, tot bedreigingen toe, tot het plaatsen van doodskisten voor het Maasgebouw bij de Kuip.
'We namen maatregelen die het perspectief op sportief succes vertroebelden. Veel sympathie kweek je dan niet. Maar als je 43 miljoen schuld hebt, heb je geen keuze meer. Dan helpen alleen draconische maatregelen.'

Gelukkig dienden de vrienden van Feyenoord zich aan, vermogende zakenlieden. 'We konden schulden aflossen en herfinancieren. In combinatie met bezuinigingen kwam de begroting op orde. En het voetbal ging bergopwaarts in drie seizoenen met trainer Ronald Koeman. Met veel zelf opgeleide spelers. Het stadion liep weer vol, de commercie trok aan, we konden spelers verkopen. Dat ging trapsgewijs. Van rode naar zwarte cijfers.'

Hij kreeg nochtans weinig waardering in bepaalde kring. Is het alle inspanningen waard geweest? 'Nu zeg ik ja.' Hij prijst zijn collega's. 'En ik heb mazzel met het thuisfront. Mijn vrouw vond het allerminst leuk, maar ze wist waar we naartoe gingen en dat wilde ze me niet afnemen. Mijn zoon Wouter (directeur van Excelsior, red.) is gepokt en gemazeld in het betaald voetbal. Jesper en Tim, de tweede en derde zoon, hebben één keer een vraag gesteld waarna ik me afvroeg: nou nou. Maar ook in moeilijke perioden vond ik het mooi om hier te werken. Daarom was de emotie ook zo krankzinnig na de titel.'

Op de moeilijkste momenten fietste Gudde het hoofd leeg op de mountainbike. Nee, bang was hij niet. 'Ik was banger voor mijn directe omgeving dan voor mezelf. Ik heb daarover ook met politiechef Pauw gesproken. Die legt dan uit hoe je dat moet zien. Daarvan krijg je extra vertrouwen. Bedreigen is zo makkelijk geworden met social media. En ik loop overal rond, ook in de stad.'

Op de dag van het kampioenschap hing een spandoek in de Kuip: winbeleid. Vroeger hing daar wanbeleid. Eén letter verschil. 'Ik heb er niet zoveel behoefte aan, maar ik kan talloze brieven laten zien van mensen die zes jaar geleden al zeiden: hou je rug recht. En ook: ik vond je altijd een geweldige idioot, maar het is knap hoe je het hebt gedaan. En er zullen ook nog steeds supporters zijn die genoeg van me hebben.'

Naast de financiële gezondmaking was daar de professionalisering van Feyenoord. 'Het topsportklimaat was al aangescherpt, maar het gaat ook om topsportmind. Daarin heeft Dirk Kuijt een belangrijke rol gespeeld. Die zei na een week: 'Die kleedkamer lijkt wel een speeltuin.' Door het gedrag van spelers, hun voorbereiding. De balans is beter nu, ook dankzij doelman Vermeer en nieuwelingen als Jones en Jørgensen.'

Feyenoord vernieuwt de trainingsaccommodatie van het eerste elftal en de jeugd en hoopt in 2023 een nieuw stadion te betrekken. De gemeente omarmt Feyenoord City, met een nieuw stadion als onderdeel van een grootschalig stadvernieuwingsproject . Het was een emotioneel besluit, omdat veel supporters verknocht zijn aan de Kuip. Gudde zou een pion zijn van de bouwlobby.

'Ik snap die emoties. De Kuip is geweldig. Aan de andere kant: we kunnen in dit stadion niet verder groeien. Seizoenkaarten, businessunits, we hebben wachtlijsten. We hebben vernieuwbouw laten doorrekenen. Dan komen we in de rode cijfers met de exploitatie. De gemeente heeft een second opinion gevraagd. Ze komen allemaal tot de conclusie dat het haalbaar is. Mark Koevermans (commercieel directeur, red.) en ik zien dat ook zo. Wat wel een keiharde opdracht voor ons is: dat we de sfeer van de Kuip meenemen.'

Feyenoord denkt met een nieuw stadion structureel in de top te kunnen terugkeren. Of Gudde tegen die tijd nog directeur is? 'Het is geweldig, kampioen zijn en Champions League spelen. Van de andere kant: ik ben 62 en dat nieuwe stadion is nog zes, zeven jaar weg. Maar het gaat niet om mij en of ik er dan nog zit. Het gaat om de toekomst van Feyenoord.'
Het hele stuk uit de volkskrant vandaag.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_171346614
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 13:19 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Hebben die laatste wel grote amateurclubs?

[..]

Ja maar volgens mij is dat naast Engeland alleen in Duitsland nog zo? Al zal dat ook wel minder zijn in de vierde divisie.

Maar in Italië of Spanje is dat ook niet zo dacht ik.
Klopt.
Italië hebben clubs als Bari wel grote stadions maar zitten er eigenlijk nauwelijks mensen.
blablablabla
  woensdag 31 mei 2017 @ 13:26:22 #287
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_171346696
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 13:19 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Hebben die laatste wel grote amateurclubs?

[..]

Ja maar volgens mij is dat naast Engeland alleen in Duitsland nog zo? Al zal dat ook wel minder zijn in de vierde divisie.

Maar in Italië of Spanje is dat ook niet zo dacht ik.
Haarlem heeft natuurlijk nog Koninklijke HFC die Tweede Divisie spelen. Maar Delft en Leiden neit en bijvoorbeeld Gouda, Apeldoorn, Roosendaal, Lelystad en Assen hebben ook totaal geen goede amateurclubs. Al is RBC wel weer aan een opmars bezig volgens mij
pi_171346793
Guidetti mag vertrekken bij Celta. Meteen halen.
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_171346869
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 13:21 schreef Caland het volgende:

[..]

Het hele stuk uit de volkskrant vandaag.
Komt toch wel sympathiek over.
BFF met GGMM
pi_171346963
quote:
7s.gif Op woensdag 31 mei 2017 13:33 schreef DonRaja het volgende:

[..]

Komt toch wel sympathiek over.
Hij is/was ten dele wel gewoon verantwoordelijk voor de financiële ellende.
Dat het nu zo goed gaat komt voor het grootste deel door de VvF. Zonder hun inbreng had waarschijnlijk Leo Beenhakker met zijn enorme netwerk nog steeds de ene tyfusspeler na de andere binnengebracht. De komst van de verlosser Van Geel is te danken aan Blokland en co.
blablablabla
pi_171346969
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 12:57 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Volgens mij is er nu sowieso een promotieplicht als je op een promotieplek staat en zal me niks verbazen als de KNVB het aantal promotieplaatsen naar de Jupiler League opschroeft in de loop der jaren.
Helft van de clubs die dan gaat verliezen om niet te hoeven promoveren. GENOT
pi_171347008
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 13:38 schreef hafcfan het volgende:

[..]

Helft van de clubs die dan gaat verliezen om niet te hoeven promoveren. GENOT
Wat is dit een onzin zeg.
Gino ♥
  woensdag 31 mei 2017 @ 13:39:58 #293
438851 Oldground
El Poderoso
pi_171347009
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 13:19 schreef JR-Style-93 het volgende:
Hebben die laatste wel grote amateurclubs?
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 13:26 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Haarlem heeft natuurlijk nog Koninklijke HFC die Tweede Divisie spelen. Maar Delft en Leiden neit en bijvoorbeeld Gouda, Apeldoorn, Roosendaal, Lelystad en Assen hebben ook totaal geen goede amateurclubs. Al is RBC wel weer aan een opmars bezig volgens mij
Delft heeft DHC (oud-profclub) en hebben een redelijk stadion. Maar ze spelen - als ik me niet vergis - hoofdklasse.

Leiden komt daar zelfs niet aan.
Van alles is weer waardeloos.
pi_171347019
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2017 13:39 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Wat is dit een onzin zeg.
:') :') :')
pi_171347028
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 13:38 schreef Elan het volgende:

[..]

Hij is/was ten dele wel gewoon verantwoordelijk voor de financiële ellende.
Dat het nu zo goed gaat komt voor het grootste deel door de VvF. Zonder hun inbreng had waarschijnlijk Leo Beenhakker met zijn enorme netwerk nog steeds de ene tyfusspeler na de andere binnengebracht. De komst van de verlosser Van Geel is te danken aan Blokland en co.
Hij was er toch nog niet toen de 'galactico's' werden binnengehaald?
BFF met GGMM
pi_171347081
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 13:40 schreef hafcfan het volgende:

[..]

:') :') :')
De Knvb geeft gewoon een proeftijd voor drie jaar om een stap hogerop te komen hoor. Aangezien het zwart betalen echt aangepakt gaat worden in de topklasse etcetera. Gaan die clubs wel de stap moeten maken naar semi profs.
Gino ♥
  woensdag 31 mei 2017 @ 13:44:04 #297
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_171347112
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 13:39 schreef Oldground het volgende:

[..]

[..]

Delft heeft DHC (oud-profclub) en hebben een redelijk stadion. Maar ze spelen - als ik me niet vergis - hoofdklasse.

Leiden komt daar zelfs niet aan.
Hoofdklasse ja, net als Assen en Apeldoorn, maar dat vind ik voor dat soort steden niet bepaald hoog.
pi_171347126
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 13:40 schreef DonRaja het volgende:

[..]

Hij was er toch nog niet toen de 'galactico's' werden binnengehaald?
Hij is sinds 2007 algemeen directeur.
quote:
Toen Eric Gudde werd aangesteld zat Peter Bosz nog als technisch manager in De Kuip. Een soort van gedoogde technisch directeur. Eric Gudde moest toezicht houden op het aan en verkoopbeleid van Peter Bosz en laten we zeggen: Dat verliep niet echt soepel. Dick van Well vertelde ons ooit eens dat Peter en Eric de consequenties van alle grote aankopen hadden uitgezet op één velletje. Dat een beetje in de richting ging van: “Makaay + Gio + Hofland + De Cler = Champions League = Nieuw stadion = Structureel succes”. En we zouden héél graag willen dat dat een grap was, maar dat is het niet.

blablablabla
  woensdag 31 mei 2017 @ 13:45:01 #299
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_171347135
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 13:40 schreef hafcfan het volgende:

[..]

:') :') :')
Ik ben het er gewoon mee eens hoor. Dit zie je toch nergens anders? Wat een compleet gebrek aan sportieve ambitie heb je als je expres niet wil promoveren? Dat soort clubs mogen ze van mij opheffen.
pi_171347150
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2017 13:42 schreef Tjacka het volgende:

[..]

De Knvb geeft gewoon een proeftijd voor drie jaar om een stap hogerop te komen hoor. Aangezien het zwart betalen echt aangepakt gaat worden in de topklasse etcetera. Gaan die clubs wel de stap moeten maken naar semi profs.
Oke Tjacka. Er zijn gewoon clubs die het in de statuten hebben staan dat ze nooit naar de JL gaan zoals HHC. Ga jij die dan maar dwingen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')