Oke Max moet naar Mercedes daar hebben ze de beste blok kan ie tenminste wereldkampioen worden je ziet duidelijk dat hij 2e rijder is bij Red Bull maar die Ricciardo kan er niks van die wordt maar net derde als ze de rollen omgedraaid hadden had Max zeker wel gewonnen in Monaco die jankebal Vettel kan er ook niks van die had ie makkelijk kunnen hebben als ze hem niet verneukt hadden.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 08:06 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Omstandigheden veranderen maar het spel niet! Je moet een seizoen beginnen met een blok dat het beste is en eindigen met een blok dat het beste is. Dat is net zo feitelijk als dat RBR F1 rijdt om te winnen en niet on derde te worden.
Wat jij aanhaalt zijn excuses maar geen redenen
Waarom was hij niet ouderwets hard aan het stampen dan? Hij kon zijn banden gewoon opgebruiken en met zijn ervaring moet hij toch weten dat het slaan van een gaatje de kans op een overwinning vergroot. Dus volgens jou zat hij voor zijn stop met vrij baan voor zich te cruisen, en zat hij na zijn stop toen Vettel met meer dan een seconde per rondje van hem wegliep en hij vrij baan had ook weer te cruisen? Zou het niet slimmer zijn om gewoon proberen de race te winnen met hard rijden ipv cruisend te wachten tot het team je de overwinning in de schoot gooit ten koste van de man die wel aan het racen is?quote:Op maandag 29 mei 2017 23:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Tja... dan moet je team dat wel melden. Kimi reed gewoon rustig op de cruise rond voor zijn stop.
Ik zie even niet hoe dat relevant is als je sneller bent door later te stoppen. Dat is eerder een reden om niet ook zelf te stoppen.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 09:22 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Ze wisten toch niet hoe lang Sainz nog buiten zou blijven toch? En Bottas had moeite met snelheid houden had ik het idee.
nee het is toch wel gebleken dat Ferrari het beste chassis heeft, Mercedes is motorisch nog steeds wat verder dus in Canada zullen die wel weer in het voordeel zijn.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 09:49 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Waarom was hij niet ouderwets hard aan het stampen dan? Hij kon zijn banden gewoon opgebruiken en met zijn ervaring moet hij toch weten dat het slaan van een gaatje de kans op een overwinning vergroot. Dus volgens jou zat hij voor zijn stop met vrij baan voor zich te cruisen, en zat hij na zijn stop toen Vettel met meer dan een seconde per rondje van hem wegliep en hij vrij baan had ook weer te cruisen? Zou het niet slimmer zijn om gewoon proberen de race te winnen met hard rijden ipv cruisend te wachten tot het team je de overwinning in de schoot gooit ten koste van de man die wel aan het racen is?
Verder moet ik wel lachen omdat gelul dat Mercedes nu underdog zou zijn omdat de Ferrari zo goed is. De Ferrari is helemaal niet zo goed, als Hamilton gewoon zijn werk doet en 3 tienden sneller is dan Bottas stond hij gewoon op pole in Monaco, zijn idool Senna evenarend. Zelfs met een minimale 1 tiende had hij het gered.
Mercedes heeft nog steeds de beste auto, het verschil is dat Vettel wel elk raceweekend presteert en Hamilton er regelmatig een potje van maakt.
Dat was de call om Max binnen te halen ook.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 10:03 schreef VEM2012 het volgende:
Dat noemen we gewoon geen teamorders, het is common sense.
quote:Na afloop was Verstappen boos en gefrustreerd over de foutieve strategie. Vader en zoon Verstappen zagen elkaar kort na de race: “Ik zag dat hij boos was, dat zie ik aan zijn lichaamshouding”, zei vader Jos tegen Ziggo Sport. “We hebben er snel over gepraat en doorgenomen wat er in de race gebeurde. Ik begreep het. Vervolgens ben ik de kamer uit gegaan. Hij heeft Helmut Marko en Christian Horner bij zich geroepen en ze hebben er samen over gepraat. Dat is Max zijn taak: hij is de coureur en hij moet het regelen.”
Op de vraag hoe het nu verder gaat, zei vader Jos: “Hij kan zich er wel overheen zetten maar eerst wil hij het tot op de bodem uitzoeken met zijn engineer. Hij ging de race nog een keer bekijken. Dan wordt er misschien nog een keer over gepraat en dan is het ook klaar, door naar de volgende race.”
Ik ben het hier niet helemaal mee eens. Het lijkt mij dat de Ferrari niet zo zeer sneller is (misschien zelfs iets langzamer), maar dat de driveability beter is.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 09:49 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Waarom was hij niet ouderwets hard aan het stampen dan? Hij kon zijn banden gewoon opgebruiken en met zijn ervaring moet hij toch weten dat het slaan van een gaatje de kans op een overwinning vergroot. Dus volgens jou zat hij voor zijn stop met vrij baan voor zich te cruisen, en zat hij na zijn stop toen Vettel met meer dan een seconde per rondje van hem wegliep en hij vrij baan had ook weer te cruisen? Zou het niet slimmer zijn om gewoon proberen de race te winnen met hard rijden ipv cruisend te wachten tot het team je de overwinning in de schoot gooit ten koste van de man die wel aan het racen is?
Verder moet ik wel lachen omdat gelul dat Mercedes nu underdog zou zijn omdat de Ferrari zo goed is. De Ferrari is helemaal niet zo goed, als Hamilton gewoon zijn werk doet en 3 tienden sneller is dan Bottas stond hij gewoon op pole in Monaco, zijn idool Senna evenarend. Zelfs met een minimale 1 tiende had hij het gered.
Mercedes heeft nog steeds de beste auto, het verschil is dat Vettel wel elk raceweekend presteert en Hamilton er regelmatig een potje van maakt.
Dittumquote:Op dinsdag 30 mei 2017 10:07 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat was de call om Max binnen te halen ook.
Daarmee konden ze uiteindelijk 3de en 5de worden ipv 4de en 5de. En als die pitstop goed gegaan was van Max dan hadden ze misschien net aan 3de en 4de gelegen.
Dit was gewoon het beste voor het team. Dat zal Max inmiddels ook wel inzien.
als Hamilton 1 keer wint wanneer Vettel uitvalt is het weer gelijk, ik vind het nog spannend genoegquote:Op dinsdag 30 mei 2017 10:09 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik ben het hier niet helemaal mee eens. Het lijkt mij dat de Ferrari niet zo zeer sneller is (misschien zelfs iets langzamer), maar dat de driveability beter is.
Bottas lijkt vervolgens op de circuits waar de Mercedes niet goed in balans is gewoon nog steeds te kunnen presteren en Hamilton raakt dan de weg kwijt.
En dat gaat Vettel dan de titel brengen, want die presteert momenteel ieder weekend, waar Hamilton af en toe door het ijs zakt. En dan is 25 punten achterstand heel erg veel.
Eigenlijk valt Hamilton me wat tegen in dat opzicht. . Als alle omstandigheden niet perfect zijn dan presteert hij zeer wisselvallig vind ik. Hij had natuurlijk wat pech in Q3 toen die Belgische prutser weer een auto om zeep hielp, maar hij had tot dan ook nog geen enkel fatsoenlijk rondje gereden in de Q.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 10:09 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik ben het hier niet helemaal mee eens. Het lijkt mij dat de Ferrari niet zo zeer sneller is (misschien zelfs iets langzamer), maar dat de driveability beter is.
Bottas lijkt vervolgens op de circuits waar de Mercedes niet goed in balans is gewoon nog steeds te kunnen presteren en Hamilton raakt dan de weg kwijt.
En dat gaat Vettel dan de titel brengen, want die presteert momenteel ieder weekend, waar Hamilton af en toe door het ijs zakt. En dan is 25 punten achterstand heel erg veel.
Hamilton heeft wel 3 jaar kunnen cruisen, geen uitdaging gehad, vorig jaar een paar keer tegenslag waardoor Rosberg net aan het langste eind trok, maar ik vind hem niet scherp. Het is niet de vorm die we van Hamilton mogen verwachten, ik hoop dat hij zich nog herpakt. Misschien maar eens meer bezig zijn met de F1 dan met allerlei randzaken als hij echt weer WK wilt worden.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 10:23 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Eigenlijk valt Hamilton me wat tegen in dat opzicht. . Als alle omstandigheden niet perfect zijn dan presteert hij zeer wisselvallig vind ik. Hij had natuurlijk wat pech in Q3 toen die Belgische prutser weer een auto om zeep hielp, maar hij had tot dan ook nog geen enkel fatsoenlijk rondje gereden in de Q.
quote:“I’m happy with the race, the pace was pretty good and there were no mistakes,” said Palmer. “I enjoyed it; to hustle the car around Monaco for 78 laps was great and the tyres were hanging on, so you could really push the whole way through, which was stellar.
“It’s pretty hard to overtake here, so eleventh from P16 was it, and just one second away from getting the first point of the year! It felt much better than P11 and we can take this momentum to Canada.”
Idd precies dat.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 10:25 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
[..]
Hamilton heeft wel 3 jaar kunnen cruisen, geen uitdaging gehad, vorig jaar een paar keer tegenslag waardoor Rosberg net aan het langste eind trok, maar ik vind hem niet scherp. Het is niet de vorm die we van Hamilton mogen verwachten, ik hoop dat hij zich nog herpakt. Misschien maar eens meer bezig zijn met de F1 dan met allerlei randzaken als hij echt weer WK wilt worden.
Ik heb niet gezegd dat het niet spannend is. Maar het is voor een coureur niet zo fijn als je moet hopen op technische problemen bij de concurrentie.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 10:14 schreef Tarado het volgende:
[..]
als Hamilton 1 keer wint wanneer Vettel uitvalt is het weer gelijk, ik vind het nog spannend genoeg
waarom kon hij de banden gewoon opgebruiken? Met zijn ervaring weet hij dat inhalen hier zo goed als onmogelijk is dus waarom zou je een gat slaan/risico nemen? Als Ferrari dezelfde strategie toe had gepast bij Seb als bij Kimi had Kimi gewoon gewonnen. Een gaatje slaan slaat nergens op in Monaco want de kans op een SC is bijna 100% dus hoe beter je je banden houdt hoe gunstiger het is als je weer een restart moet doen.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 09:49 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Waarom was hij niet ouderwets hard aan het stampen dan? Hij kon zijn banden gewoon opgebruiken en met zijn ervaring moet hij toch weten dat het slaan van een gaatje de kans op een overwinning vergroot. Dus volgens jou zat hij voor zijn stop met vrij baan voor zich te cruisen, en zat hij na zijn stop toen Vettel met meer dan een seconde per rondje van hem wegliep en hij vrij baan had ook weer te cruisen? Zou het niet slimmer zijn om gewoon proberen de race te winnen met hard rijden ipv cruisend te wachten tot het team je de overwinning in de schoot gooit ten koste van de man die wel aan het racen is?
Verder moet ik wel lachen omdat gelul dat Mercedes nu underdog zou zijn omdat de Ferrari zo goed is. De Ferrari is helemaal niet zo goed, als Hamilton gewoon zijn werk doet en 3 tienden sneller is dan Bottas stond hij gewoon op pole in Monaco, zijn idool Senna evenarend. Zelfs met een minimale 1 tiende had hij het gered.
Mercedes heeft nog steeds de beste auto, het verschil is dat Vettel wel elk raceweekend presteert en Hamilton er regelmatig een potje van maakt.
Het lijkt een zwak punt van hem.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 10:23 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Eigenlijk valt Hamilton me wat tegen in dat opzicht. . Als alle omstandigheden niet perfect zijn dan presteert hij zeer wisselvallig vind ik. Hij had natuurlijk wat pech in Q3 toen die Belgische prutser weer een auto om zeep hielp, maar hij had tot dan ook nog geen enkel fatsoenlijk rondje gereden in de Q.
Het is elk jaar wat, eerst waren het de tokens en nu kunnen ze vrij ontwikkelen en lukt het ze nog niet, Renault kan de beste motor van het veld bouwen als ze maar willen. Ergens is er geen wil of budget bij Renault.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 04:49 schreef opreis het volgende:
Geef Renault nou nog wat tijd, voor het eerst in 3 jaar zijn ze vrij om te ontwikkelen, ferrari en merc zaten al goed en renault moest dit jaar vrijwel op 0 beginnen, ik denk dat ze aan het eind van het jaar er vlak achter zitten wat ook eigenlijk is wat je mag verwachten
Hoe bedoel je lukt nog steeds niet? Ze hebben dit jaar een nieuwe motor en daar is nog geen upgrade op geweest. Hoe kun je dan stellen dat de ontwikkeling niet werkt?quote:Op dinsdag 30 mei 2017 10:53 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Het is elk jaar wat, eerst waren het de tokens en nu kunnen ze vrij ontwikkelen en lukt het ze nog niet, Renault kan de beste motor van het veld bouwen als ze maar willen. Ergens is er geen wil of budget bij Renault.
Waar blijkt dat dan uit? Uit hoe Vettel het tov Hamilton doet of uit hoe Raikkonen het tov Bottas doet? Het verschil is gewoon niet heel groot, maar dat betekent niet dat de een per se een beter chassis heeft.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 10:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
nee het is toch wel gebleken dat Ferrari het beste chassis heeft, Mercedes is motorisch nog steeds wat verder dus in Canada zullen die wel weer in het voordeel zijn.
Dan is het dus niet de driveability van de auto maar de ability van Hamilton.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 10:09 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik ben het hier niet helemaal mee eens. Het lijkt mij dat de Ferrari niet zo zeer sneller is (misschien zelfs iets langzamer), maar dat de driveability beter is.
Bottas lijkt vervolgens op de circuits waar de Mercedes niet goed in balans is gewoon nog steeds te kunnen presteren en Hamilton raakt dan de weg kwijt.
Rosberg was uitdaging genoeg, vaak teveel zelfs. Dit is gewoon precies dezelfde Hamilton zoals we hem zijn hele carriere al kennen. Snel als alles lekker loopt, maar mentaal breekbaar als het niet allemaal van een leien dakje gaat en dan underachievend. Vervolgens geeft hij de auto de schuld, dat deed hij ook al in de McLaren terwijl Button gewoon meer punten binnen reed. Met alleen Rosberg als tegenstander en een fantastische auto ging het heel vaak van een leien dakje, maar was het ook mis als het dat niet ging. Nu staat het meer op scherp en komt zijn zwakte meer aan bod, maar het lijkt me onzin om twee grote innerlijke veranderingen te veronderstellen om te verklaren dat Hamilton weer dezelfde is als 4 jaar geleden.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 10:25 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
[..]
Hamilton heeft wel 3 jaar kunnen cruisen, geen uitdaging gehad, vorig jaar een paar keer tegenslag waardoor Rosberg net aan het langste eind trok, maar ik vind hem niet scherp. Het is niet de vorm die we van Hamilton mogen verwachten, ik hoop dat hij zich nog herpakt. Misschien maar eens meer bezig zijn met de F1 dan met allerlei randzaken als hij echt weer WK wilt worden.
Omdat het blok 80 PK minder heeft dan de Ferrari en Merc.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 10:55 schreef opreis het volgende:
[..]
Hoe bedoel je lukt nog steeds niet? Ze hebben dit jaar een nieuwe motor en daar is nog geen upgrade op geweest. Hoe kun je dan stellen dat de ontwikkeling niet werkt?
Dan nog kan je pas aan het einde van dit seizoen stellen of Renault stappen heeft gemaakt t.o.v merc/ferrariquote:Op dinsdag 30 mei 2017 11:00 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Omdat het blok 80 PK minder heeft dan de Ferrari en Merc.
De ability van Hamilton om om te kunnen gaan met een auto die uit balans is, is inderdaad ondermaats.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 10:56 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Waar blijkt dat dan uit? Uit hoe Vettel het tov Hamilton doet of uit hoe Raikkonen het tov Bottas doet? Het verschil is gewoon niet heel groot, maar dat betekent niet dat de een per se een beter chassis heeft.
[..]
Dan is het dus niet de driveability van de auto maar de ability van Hamilton.
[..]
Rosberg was uitdaging genoeg, vaak teveel zelfs. Dit is gewoon precies dezelfde Hamilton zoals we hem zijn hele carriere al kennen. Snel als alles lekker loopt, maar mentaal breekbaar als het niet allemaal van een leien dakje gaat en dan underachievend. Vervolgens geeft hij de auto de schuld, dat deed hij ook al in de McLaren terwijl Button gewoon meer punten binnen reed. Met alleen Rosberg als tegenstander en een fantastische auto ging het heel vaak van een leien dakje, maar was het ook mis als het dat niet ging. Nu staat het meer op scherp en komt zijn zwakte meer aan bod, maar het lijkt me onzin om twee grote innerlijke veranderingen te veronderstellen om te verklaren dat Hamilton weer dezelfde is als 4 jaar geleden.
Dat dus!quote:Op dinsdag 30 mei 2017 11:00 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Omdat het blok 80 PK minder heeft dan de Ferrari en Merc.
Je vergeet dat Ferrari en Mercedes al een goede basis hadden en Renault niet. Die hebben ze nu wel en die kunnen ze in theorie sneller door ontwikkelen dan Ferrari en Mercedes. Het is niet dat Ferrari en Mercedes opeens ergens 50pk erbij gaan vinden in het motor ontwerp want het grootste limiet blijft nog steeds het brandstof limiet.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 11:06 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Dat dus!
Al die onzin verhalen en excuses. Die omstandigheden waren en zijn voor elke bouwer gelijk. De uitdagingen zijn ook gelijk:winnen.
Er is NU een enorm gat in vermogen. Daar helpt een toekomstige upgrade NU niets aan. De andere teams zijn net zo hard aan het ontwikkelen. De motor moet NU vermogen leveren ongeacht wat er jaren ervoor gebeurde of wat er verder in het seizoen nog kan verwacht worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |