abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 6 juni 2017 @ 13:23:10 #26
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_171497033
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 13:10 schreef Monolith het volgende:

[..]

Geen idee waarom je dat erin lijkt te lezen.
Het artikel vergelijkt de cijfers in Europa simpelweg met de mediaan van het besteedbare inkomen in de VS. Dat is in mijn ogen een methode waar veel haken en ogen aanzitten. Dat geven ze zelf nota bene meermaals aan in het artikeltje. In het besteedbaar inkomen zit bijvoorbeeld wel het kostenaspect van collectieve voorzieningen meegenomen (de betaalde belastingen), maar niet het batenaspect.

Ook de wisselkoers speelt een belangrijke rol bij dit soort vergelijkingen. De Zuidelijke Eurolanden hebben een drukkend effect op de dollar / euro koers. Daardoor is het besteedbaar inkomen in Noord- en West-Europa ook lager omgerekend in dollars dan wanneer dat niet het geval zou zijn.
Waar ik overigens aan dacht, toen ik het stuk las, was dat het besteedbaar inkomen op nationaal niveau is gestandaardiseerd, maar de verschillen zich met name op regionaal niveau doen gelden. Zie bijvoorbeeld welk inkomen je moet hebben om in Londen te kunnen leven, versus het inkomen dat voldoet ergens in het Welshe platteland.

Idem voor Nederland, een ambtenarensalaris is voldoende voor een bewoner van Drenthe of Zeeland om een leuk huisje te kunnen kopen, maar in Amsterdam kom je er dan plotseling een stuk bekaaider van af. Daarmee zouden besteedbare inkomens idealiter op een lager geografisch schaalniveau moeten worden gestandaardiseerd om een idee te krijgen van het besteedbaar inkomen van de middenklasse.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_171497249
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 13:21 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Nou vergelijk post 298 hier

POL / Middenklasse wordt kleiner én zwakker
Ik zie geen post 298 daar. Verder zie ik ook niet zo in waarom dat relevant zou zijn voor wat er met dit specifieke artikel van Pew bedoeld zou worden.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 6 juni 2017 @ 13:37:19 #28
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_171497367
quote:
1s.gif Op zondag 4 juni 2017 13:22 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dit zou een zinnig verwijt zijn als hij daadwerkelijk dit veel te laat begon aan te voelen. En beter laat dan nooit. Liever dat Blair tot inkeer komt dan nooit.
Men komt vanzelf tot inkeer. De VS zullen na Trump nog veel erger krijgen om welvaart te herverdelen. De vraag is enkel op welke manier, en laten we hopen of vredige manier. Er is geen lineaire stijging van wat dan ook mogelijk in een maatschappij, er zijn enkel golven die komen en gaan. Ongelijkheid van Aziatische of zuid-Amerikaanse proporties leidt tot heel andere dynamiek dan die van Amerikaanse of Europese proporties. Momenteel dan, over een halve eeuw is het wellicht anders.
Stabile Preise – Sichere Renten – Mehr Arbeitsplätze
  dinsdag 6 juni 2017 @ 13:55:16 #29
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171497803
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 13:37 schreef Verfassungsschutz het volgende:

[..]

Men komt vanzelf tot inkeer.
Zou kunnen:

https://mobile.twitter.com/Lafargue/status/871733974606860289
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')