abonnement Unibet Coolblue
pi_171223629
Dag allemaal,

Ik heb een vraag over de muren van onze nieuwbouwwoning. In principe hadden we een keuze gemaakt om alle wanden te laten voorzien van renovlies (gladde glasvlies behang) en dat over sauzen/spuiten. Echter, sprak ik net iemand die dit misschien wel gaat doen, maar hij had nog een "idee" om de kosten te drukken.
Namelijk niet met glasvlies (ook moeilijk met renoveren indien scheuren ontstaan), maar een wandprimer aanbrengen (een soort dikke yoghurt laag, zoals hij het omschreef) en deze airless wit spuiten. Dit zou wel makkelijk te herstellen zijn als er scheuren komen.

Wat denken jullie?

Groet!
  vrijdag 26 mei 2017 @ 16:21:21 #2
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_171223689
Niet doen. Gewoon renovliesbehang gebruiken. Waarom denk je dat renovlies vaak gebruikt wordt bij nieuwbouw ipv stuccen? Juist om scheuren achter het behang te laten zitten.
pi_171223773
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 16:21 schreef Sunri5e het volgende:
Niet doen. Gewoon renovliesbehang gebruiken. Waarom denk je dat renovlies vaak gebruikt wordt bij nieuwbouw ipv stuccen? Juist om scheuren achter het behang te laten zitten.
Bedankt voor je reactie! Zijn scheuren dan echt helemaal niet zichtbaar met renovlies? we hebben ook een uitbouw en hij zei dat je daar sws scheuren krijgt, als je renovlies gaat aanbrengen zal er een soort "bobbel" inkomen en dit is dus moeilijk weer op te lossen, want renovlies trekt in je muur.
Ik neem aan dat een primer iets anders is als stucwerk.. ik had er nog nooit van gehoord..
  Moderator vrijdag 26 mei 2017 @ 16:45:46 #4
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_171224334
Wij kiezen om het te spacken met grove korrel. Kan daarna relatief eenvoudig opgelost worden.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  vrijdag 26 mei 2017 @ 17:00:33 #5
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_171224775
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 16:25 schreef BadkamerVraag123 het volgende:

[..]

Bedankt voor je reactie! Zijn scheuren dan echt helemaal niet zichtbaar met renovlies? we hebben ook een uitbouw en hij zei dat je daar sws scheuren krijgt, als je renovlies gaat aanbrengen zal er een soort "bobbel" inkomen en dit is dus moeilijk weer op te lossen, want renovlies trekt in je muur.
Ik neem aan dat een primer iets anders is als stucwerk.. ik had er nog nooit van gehoord..
Wat een onzin. Waarom krijg je scheuren met een uitbouw die er standaard al aan zit? Het is 1 fundering.
  vrijdag 26 mei 2017 @ 17:17:05 #6
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_171225248
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 16:21 schreef Sunri5e het volgende:
Niet doen. Gewoon renovliesbehang gebruiken. Waarom denk je dat renovlies vaak gebruikt wordt bij nieuwbouw ipv stuccen? Juist om scheuren achter het behang te laten zitten.
Dit.

Als er een goedkopere manier zou bestaan met een minstens zo goed resultaat dan gebruikte iedereen dat wel.
pi_171226166
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 16:18 schreef BadkamerVraag123 het volgende:

Namelijk niet met glasvlies (ook moeilijk met renoveren indien scheuren ontstaan), maar een wandprimer aanbrengen (een soort dikke yoghurt laag, zoals hij het omschreef) en deze airless wit spuiten. Dit zou wel makkelijk te herstellen zijn als er scheuren komen.

Echt niet; alleen al de terminologie "dikke yoghurtlaag". Juist al die gips- en spachtelputsch-achtige afwerkingen (en die yoghurt schaar ik daar ook maar even onder), zijn erg kwetsbaar als het om scheurvorming gaat en daarna niet meer perfect te herstellen. Glasvlies is veel degelijker en beter te oversausen/herstellen indien noodzakelijk
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_171227434
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 18:02 schreef blomke het volgende:

[..]

Echt niet; alleen al de terminologie "dikke yoghurtlaag". Juist al die gips- en spachtelputsch-achtige afwerkingen (en die yoghurt schaar ik daar ook maar even onder), zijn erg kwetsbaar als het om scheurvorming gaat en daarna niet meer perfect te herstellen. Glasvlies is veel degelijker en beter te oversausen/herstellen indien noodzakelijk
Dankje:) We gaan gewoon voor renovlies!
pi_171239052
Dat is ook wel weer overdreven, gewone glasvlies volstaat een is veel goedkoper en makkelijker aan te brengen.
Laat die handjes wapperen!
pi_171241466
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 16:45 schreef Renesite het volgende:
Wij kiezen om het te spacken met grove korrel. Kan daarna relatief eenvoudig opgelost worden.
Uit ervaring: dat scheurt dus in een nieuwbouwhuis en juist met die korrels krijg je de scheur niet meer onzichtbaar. Ja, je kan er overheen schilderen en dan zie je de scheur tijdelijk niet, maar hij komt altijd weer terug.
Wij gaan nu voor de tweede keer naar een nieuwbouwwoning, maar daar komt dus echt geen spack meer in.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')