abonnement Unibet Coolblue
pi_171218779
We rennen onszelf voorbij
We zijn allemaal superhelden, we rennen, vliegen en springen om te kunnen presteren, maar waar gaan we in deze prestatiemaatschappij eigenlijk naar toe?

Steeds meer presteren, steeds eenzamer en een grotere kans om vroeg overspannen te worden. Alles moet mooier, beter, groter, duurder, hoger opgeleid. Maar wie neemt nou eigenlijk nog genoegen met alleen de basisbehoeften? Oftewel een dak boven je hoofd, eten en drinken, liefde. Dit lijkt heel ver van ons af te staan anno 2017 en vooral in deze maatschappij. Het is verdrietig om te zien hoe men tegenwoordig mee gaat in deze ratrace. Wie staat er nou nog stil bij wat we daadwerkelijk hebben. Kijk eens om je heen, adem eens diep in en uit en voel en zie wat je hebt. Kunnen we hier nog gelukkig mee zijn, zonder ons te richten op alle materiele zaken? Voelen we ons echt gelukkig als we hoger opgeleid zijn of mooie dure kleren dragen?

Het antwoord op dit bovengenoemde is NEE! We zijn niet meer tevreden met alleen de basisbehoeften, we zijn verwend. We willen van alles, we willen iedereen laten zien hoe perfect ons leven is en door sociale media is dit alleen maar versterkt. Alle leuke uitjes, reisjes en feestjes moeten meteen op facebook en Instagram. We moeten meteen aan de hele wereld laten zien hoe perfect ons leven is. Maar wat maakt nou dat we dit zo belangrijk vinden? Is het zo belangrijk dat iedereen weet hoe perfect ons leven is? Mag je verdriet tegenwoordig nog wel laten zien of moet alles er geweldig uitzien? Deze druk van: “Kijk mij hoe geweldig ik ben!” neemt steeds meer toe. Steeds meer studenten ervaren stress en depressies. Als student moeten we zoveel, we moeten genieten van ons studentenleven, werken om onze studie te bekostigen en daarnaast ook nog studiepunten behalen anders is alles voor niks geweest. Het is alleen nog maar moeten, moeten en moeten. Waarom kunnen we niet een stapje terug doen? Een hele dag of hele week op bed liggen en netflixen? Is het nog wel mogelijk om in deze tijd te ontspannen of gaan we steeds meer zien dat stress de overhand krijgt? Als we op deze manier van de prestatiemaatschappij doorgaan zullen er steeds meer lichamelijk klachten komen zoals hoofdpijn, buikpijn, hoge bloeddruk en slapeloosheid. Is dit wat we willen?

Al met al is het niet zo makkelijk om gelukkig te zijn in een maatschappij die draait om succes. Je bent pas iemand als succes hebt. We leven in vrijheid, maar de prestatiemaatschappij dwingt ons om druk te zijn. De leukste en beste zijn kost veel tijd en energie, wat stress veroorzaakt. We blijven maar achter het succes aanrennen. Er is een wedloop der ambitieuzen ontstaan, maar we rennen onszelf voorbij.

Hoe denken jullie hierover?
pi_171219325
Dan ga je toch in Schubbekutteveen wonen. Niemand die je verplicht om in De Pijp de hipster uit te gaan hangen.
  vrijdag 26 mei 2017 @ 13:31:40 #3
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_171219767
Behalve mijn vrouw niemand die mij dwingt. Voor haar heb ik zelf gekozen.
And so is the past
pi_171220283
Ik denk dat je op de Hanze hogeschool zit, TS.
pi_171220456
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 13:51 schreef vaduz het volgende:
Ik denk dat je op de Hanze hogeschool zit, TS.
Dat denk ik ook. Wel leuk dat die mensen ook een diploma krijgen, voelen ze zich super belangrijk hoor
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  vrijdag 26 mei 2017 @ 14:04:15 #6
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_171220593
Een deel van de bevolking werkt zich een eind in de rondte. Een ander deel van de bevolking doet bijna niets.
Net zoals sommigen hun huiswerk maken, en anderen slechts overschrijven. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_171221633
Eens met TS. In mijn directe omgeving is ook zo iemand. Getrouwd stel. Kinderloos. Allebei een drukke baan.
Prachtig huis, wat nooit vies wordt, want er wordt niet geleefd.
Na een dag hard werken komen ze thuis, eten wat, kijken wat TV en gaan naar bed.
Vakantiedagen worden besteed aan het schoonmaken of verbouwen van het huis, of ze reizen naar verre vreemde oorden.
En na de vakantie weer vrolijk in de tredmolen.
Dan heb je een prachtig huis, een mooie tuin en je gunt jezelf niet de tijd om hier van te genieten.
In mijn ogen ben je dan een toerist in je eigen leven.
pi_171222642
Politieke relevantie?
pi_171222663
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 13:51 schreef vaduz het volgende:
Ik denk dat je op de Hanze hogeschool zit, TS.
Oh het is weer zo'n dump :')
  vrijdag 26 mei 2017 @ 15:33:27 #10
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_171222681
quote:
15s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 15:31 schreef Pokkelmans het volgende:
Politieke relevantie?
Dat je tot je 67e door moet werken. Volgende stap is dat je straks geen pensioen krijgt maar een je bent niet nuttig meer spuitje.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_171222688
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 15:32 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Oh het is weer zo'n dump :')
Heeft het wel alle schijn van. :{
pi_171222763
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 14:50 schreef Hiddendoe het volgende:
Eens met TS. In mijn directe omgeving is ook zo iemand. Getrouwd stel. Kinderloos. Allebei een drukke baan.
Prachtig huis, wat nooit vies wordt, want er wordt niet geleefd.
Na een dag hard werken komen ze thuis, eten wat, kijken wat TV en gaan naar bed.
Vakantiedagen worden besteed aan het schoonmaken of verbouwen van het huis, of ze reizen naar verre vreemde oorden.
En na de vakantie weer vrolijk in de tredmolen.
Dan heb je een prachtig huis, een mooie tuin en je gunt jezelf niet de tijd om hier van te genieten.
In mijn ogen ben je dan een toerist in je eigen leven.
Vergeet niet dat sommigen het gelukkigst zijn in de uitdagingen die het werk te bieden heeft. Ik zou zelf liever 3 dagen werken, en veel meer "zelf leven" maar als bijvoorbeeld mijn vriendin maar 3 dagen zou werken zou ze gek worden van het gebrek aan uitdaging.

Wat perfect is, want dan kan ik over een paar jaar 3 dagen werken zonder me ooit druk te maken over geld omdat ze meer binnen haalt dan ik zou doen als ik 10 dagen per week werkte :7
pi_171222785
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 13:51 schreef vaduz het volgende:
Ik denk dat je op de Hanze hogeschool zit, TS.
Eerder op Viva.
pi_171222804
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 15:37 schreef Chai het volgende:

[..]

Eerder op Viva.
viva dat fok! trollt?
  vrijdag 26 mei 2017 @ 15:38:27 #15
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_171222805
Hanzehogeschool _O_ en hun jaarlijkse dump.

Studenten (hbo scholieren zelfs) die oprecht beweren geen tijd te hebben om een week lang Netflix te kijken! :') :')
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_171222810
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 15:36 schreef Murdera het volgende:

[..]

Vergeet niet dat sommigen het gelukkigst zijn in de uitdagingen die het werk te bieden heeft. Ik zou zelf liever 3 dagen werken, en veel meer "zelf leven" maar als bijvoorbeeld mijn vriendin maar 3 dagen zou werken zou ze gek worden van het gebrek aan uitdaging.

Wat perfect is, want dan kan ik over een paar jaar 3 dagen werken zonder me ooit druk te maken over geld omdat ze meer binnen haalt dan ik zou doen als ik 10 dagen per week werkte :7
Als je werk je hobby is , kan dat inderdaad.
Hoeveel mensen heb je die met plezier naar hun werk gaan?
Ik denk nog geen 0.000001 procent.
  vrijdag 26 mei 2017 @ 15:40:11 #17
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_171222842
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 14:50 schreef Hiddendoe het volgende:
In mijn ogen ben je dan een toerist in je eigen leven.
Dit is wel een mooie uitdrukking daarvoor inderdaad.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_171222880
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 15:38 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Als je werk je hobby is , kan dat inderdaad.
Hoeveel mensen heb je die met plezier naar hun werk gaan?
Ik denk nog geen 0.000001 procent.
2.5 procent van nederland misschien? Voornamelijk hoger opgeleide mensen met enorme doorgroeimogelijkheden, uitdagingen en verantwoordelijkheid.
Ik ken er wel een aantal maar het is nog geen 10% van de mensen die ik ken die echt het gelukkigste zijn tijdens drukke werkweken.
pi_171222928
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 15:40 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Dit is wel een mooie uitdrukking daarvoor inderdaad.
En heel juist. Want ik krijg regelmatig foto's van hun vernieuwde woning of tuin.
En het ziet er inderdaad prachtig uit.
Maar ik heb dan steeds het gevoel dat ik in een of andere etalage van een winkel zit te kijken.
Waarom nooit foto's van het stel als ze chagrijnig en moe zijn, of dat het huis rommelig is?
Horen die zaken niet bij het echte leven?
pi_171222949
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 15:38 schreef vaduz het volgende:

[..]

viva dat fok! trollt?
Daar had ze het iig eerst gedumpt
https://forum.viva.nl/wer(...)list_messages/382544
pi_171222959
quote:
5s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 12:41 schreef Super-lady123 het volgende:
We rennen onszelf voorbij
We zijn allemaal superhelden, we rennen, vliegen en springen om te kunnen presteren, maar waar gaan we in deze prestatiemaatschappij eigenlijk naar toe?

Steeds meer presteren, steeds eenzamer en een grotere kans om vroeg overspannen te worden. Alles moet mooier, beter, groter, duurder, hoger opgeleid. Maar wie neemt nou eigenlijk nog genoegen met alleen de basisbehoeften? Oftewel een dak boven je hoofd, eten en drinken, liefde. Dit lijkt heel ver van ons af te staan anno 2017 en vooral in deze maatschappij. Het is verdrietig om te zien hoe men tegenwoordig mee gaat in deze ratrace. Wie staat er nou nog stil bij wat we daadwerkelijk hebben. Kijk eens om je heen, adem eens diep in en uit en voel en zie wat je hebt. Kunnen we hier nog gelukkig mee zijn, zonder ons te richten op alle materiele zaken? Voelen we ons echt gelukkig als we hoger opgeleid zijn of mooie dure kleren dragen?

Het antwoord op dit bovengenoemde is NEE! We zijn niet meer tevreden met alleen de basisbehoeften, we zijn verwend. We willen van alles, we willen iedereen laten zien hoe perfect ons leven is en door sociale media is dit alleen maar versterkt. Alle leuke uitjes, reisjes en feestjes moeten meteen op facebook en Instagram. We moeten meteen aan de hele wereld laten zien hoe perfect ons leven is. Maar wat maakt nou dat we dit zo belangrijk vinden? Is het zo belangrijk dat iedereen weet hoe perfect ons leven is? Mag je verdriet tegenwoordig nog wel laten zien of moet alles er geweldig uitzien? Deze druk van: “Kijk mij hoe geweldig ik ben!” neemt steeds meer toe. Steeds meer studenten ervaren stress en depressies. Als student moeten we zoveel, we moeten genieten van ons studentenleven, werken om onze studie te bekostigen en daarnaast ook nog studiepunten behalen anders is alles voor niks geweest. Het is alleen nog maar moeten, moeten en moeten. Waarom kunnen we niet een stapje terug doen? Een hele dag of hele week op bed liggen en netflixen? Is het nog wel mogelijk om in deze tijd te ontspannen of gaan we steeds meer zien dat stress de overhand krijgt? Als we op deze manier van de prestatiemaatschappij doorgaan zullen er steeds meer lichamelijk klachten komen zoals hoofdpijn, buikpijn, hoge bloeddruk en slapeloosheid. Is dit wat we willen?

Al met al is het niet zo makkelijk om gelukkig te zijn in een maatschappij die draait om succes. Je bent pas iemand als succes hebt. We leven in vrijheid, maar de prestatiemaatschappij dwingt ons om druk te zijn. De leukste en beste zijn kost veel tijd en energie, wat stress veroorzaakt. We blijven maar achter het succes aanrennen. Er is een wedloop der ambitieuzen ontstaan, maar we rennen onszelf voorbij.

Hoe denken jullie hierover?
Dat ik zelf bepaal hoe ik leef en invulling geef aan leven zoals iedereen dat doet.
Een belangrijke les is dat je niet voor anderen moet denken!
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_171222971
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 15:44 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

En heel juist. Want ik krijg regelmatig foto's van hun vernieuwde woning of tuin.
En het ziet er inderdaad prachtig uit.
Maar ik heb dan steeds het gevoel dat ik in een of andere etalage van een winkel zit te kijken.
Waarom nooit foto's van het stel als ze chagrijnig en moe zijn, of dat het huis rommelig is?
Horen die zaken niet bij het echte leven?
Als ik moe/chagrijnig ben heb ik echt geen zin in foto's​ maken hoor. :') en die maak ik toch altijd nog vooral voor mezelf.
pi_171222990
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 15:47 schreef Chai het volgende:

[..]

Als ik moe/chagrijnig ben heb ik echt geen zin in foto's​ maken hoor. :') en die maak ik toch altijd nog vooral voor mezelf.
Dat dus. Wij krijgen dus slechts de mooie plaatjes te zien.
pi_171223220
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 15:48 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Dat dus. Wij krijgen dus slechts de mooie plaatjes te zien.
Maar dat is toch logisch? Dacht dat je ze het verweet.
pi_171223264
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 15:59 schreef Chai het volgende:

[..]

Maar dat is toch logisch? Dacht dat je ze het verweet.
Nee, dat is niet logisch. Want het leven is niet logisch.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')