abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 23 mei 2017 @ 23:06:54 #152
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_171159310
Volgens Omroep Brabant kon er nog worden gereanimeerd, en is het slachtoffer uiteindelijk afgevoerd met de traumahelikopter. Dat klinkt op zich positief.
pi_171159323
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 22:30 schreef b2py het volgende:

[..]

Hoe lang duurde het totdat er werd besloten tot overgaan evacuatie via trein? Bij aanrijding persoon wordt asap bussen besteld voor verder mensen. Wellicht is tijdens evacuatie gebleken dat het toch mogelijk is met reizigers de trein af te voeren, dat gebeurt wel vaker.
Even voor 21:00 kwamen de bussen, aanrijding vond plaats rond 19:30. Vrij vlot dus.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 23 mei 2017 @ 23:45:33 #154
256146 b2py
Beton!
pi_171160553
Ik vind 90 minuten nogal lang, ik geloof dat NS beleid is dat er binnen 60 minuten bussen zijn en evacuatie gestart is. Maar zoals voorkomt is er een verschil tussen beleid en praktijk
  Redactie Sport dinsdag 23 mei 2017 @ 23:56:48 #155
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_171160806
Op 20 mei werd bij de SGB een fotodag georganiseerd. Terwijl de deelnemers werden vervoerd in een Schienenbus zorgden de SSN-stoomloc 8811 en de SGB-diesellocs 521 en 264 voor de tractie van de fototreinen.

De eerste fotostop werd gehouden bij de coupure in de dijk net ten noorden van station Kwadendamme. Terwijl de SSN 881 met drie ketelwagens in de dijk staat te poseren verdringen bijna vijftig fotograferen elkaar om het perfecte plaatje te kunnen maken. Nergens voor nodig, want een paar minuten later staat de trein er ook nog en kun je rustig je foto maken. Het geeft wel een mooi beeld van de dag :+

Na de stop in de dijkcoupure reed de trein verder naar het station Kwadendamme. Hier kon de trein vastgelegd worden met het voormalige stationsgebouw dat thans een woonhuis is. Aan het gebouw zelf is trouwens niet te zien waar je bent: de stations 's Gravenpolder-'s Heer Abtskerke, Nisse en Baarland beschikken over hetzelfde type gebouw, net als een aantal voormalige stations aan de opgebroken westelijke zijde van de ringlijn.

Nadat de deelnemers hun plaatjes gemaakt hebben komt de Schienenbus weer naar het station om ze op te pikken. Bij de SGB wordt deze motorwagen omCc 909 genoemd, maar bij de DB noemde men hem nog 798 680 en later, na ombouw voor eenmansbediening, 796 680. Over een paar jaar zal deze motorwagen niet meer bij de SGB actief zijn: dan worden de reizigers vervoerd in een tot echte NS omC omgebouwd broertje van deze Uerdinger Schienenbus.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 24 mei 2017 @ 00:25:11 #156
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_171161152
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 23:45 schreef b2py het volgende:
Ik vind 90 minuten nogal lang, ik geloof dat NS beleid is dat er binnen 60 minuten bussen zijn en evacuatie gestart is. Maar zoals voorkomt is er een verschil tussen beleid en praktijk
Ongeveer een uur eerder was er een aanrijding gebeurd bij Vught, dus de bussen waren waarschijnlijk al bezig om Den Bosch - Eindhoven te vervangen.
pi_171162229
Ah, dat helpt niet nee
pi_171169304
De wagenwerkplaats te Amersfoort wordt omgebouwd tot een opstelterrein: https://www.tenderned.nl/(...)515ddb18/cid/2228396
  Redactie Sport woensdag 24 mei 2017 @ 14:09:24 #159
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_171169662
Dat had ik al eens ergens gelezen ja. Het zou moeten gaan om de sporen voor de wagenwerkplaats waar nu jarenlang Plan U's, Wadlopers, DM'90 en Linten hebben gestaan. Nu zijn deze sporen ongeëlektrificeerd en alleen te bereiken door een keer op vijf kop te maken. Ook is er nogal veel tussenruimte tussen de sporen.


Helemaal bovenaan zie je de Bokkeduinen, we kijken hier in westelijke richting

[ Bericht 6% gewijzigd door dennistd op 24-05-2017 14:19:36 ]
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 24 mei 2017 @ 14:23:07 #160
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_171169975
Deze sporen zouden een rechtstreekse aansluiting moeten krijgen op de losweg bij de Birkt.
pi_171172205
Projectje van @Goverman? :)
  woensdag 24 mei 2017 @ 15:58:23 #162
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_171172326
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 00:25 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ongeveer een uur eerder was er een aanrijding gebeurd bij Vught, dus de bussen waren waarschijnlijk al bezig om Den Bosch - Eindhoven te vervangen.
Klopt.

En beleid is inderdaad om de reizigers binnen 60 minuten "vrij" te hebben. In een dergelijk geval worden er drie acties tegelijk opgestart: het regelen van een evacuatietrein, een sleeptrein/loc en evacuatiebussen. Daarna wordt gekeken welke handig en/of mogelijk zijn.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 24 mei 2017 @ 16:46:14 #163
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171173605
19.55-20.30 uur RAIL AWAY

Serie over markante spoorlijnen.
Zwitserland:Flüelen-Göschenen-Realp-
Furka

Flüelen,prachtig gelegen aan een van de
uitlopers van het Vierwoudstedenmeer,
is het vertrekpunt van onze treinreis.

Met de Schweizerische Bundesbahnen
(SBB) verplaatsen we ons over de
Gotthardspoorlijn,die Noord- en
Zuid-Zwitserland met elkaar verbindt en
dwars door het bergmassief van de Alpen
gaat.We passeren liefst driemaal het
kerkje van Wassen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 24 mei 2017 @ 21:06:04 #164
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_171181531
quote:
1s.gif Op woensdag 24 mei 2017 15:53 schreef MTL het volgende:
Projectje van @Goverman? :)
Dat had maar zo het geval kunnen zijn, maar nee... Hiervoor is vanuit het ministerie geen financiering beschikbaar gesteld, NS (NedTrain, maar goed dat is een onderdeel van NS) is zelf opdrachtgever, aldus TenderNed.

Eigenlijk ook wel logisch, omdat het een NS-werkplaats is, met bijbehorende sporen. En het terrein wordt ook gebruikt voor de instroom van nieuw materieel, dus niet zozeer voor de dagelijkse dienstregeling.

Evengoed, mooie ontwikkeling :)
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
pi_171182394
Al bekend waar precies het opstelterrein in de westhaven gaat komen?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 mei 2017 @ 21:41:16 #166
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_171182862
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 21:27 schreef toblorone het volgende:
Al bekend waar precies het opstelterrein in de westhaven gaat komen?
Als ik het goed begrepen heb moet het naast het huidige emplacement Westhavenweg komen. Richting de Nieuwe Hemweg is nog wat ruimte vrij

https://www.google.nl/map(...)7,801m/data=!3m1!1e3

Zie hoofdstuk 6.3 van dit document
http://ftp.ruimtelijkepla(...)B0905BPGST-VG01.html
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_171182989
Ik had zondag bedacht dat alle werkplaatsen opgeheven moeten worden en naar een centrale plaats moeten zoals ergens tussen Utrecht en Den Bosch of in de flevopolder ofzo. Volledige centralisatie met een stuk of 5 tot 8 van die strategisch gelegen kleine onderhoudsplaatsen met een putspoor. Dan kan alles wat nu werkplaats is opgeruimd worden/verbouwd tot opstelterrein.

Als de lokatie en de aansluitingen goed worden gepland moet het in de omlopen passen zonder al te veel gezeik. Er wordt nu vaak over langere afstanden gereden om iets voor elkaar te krijgen.
Bier.
pi_171183117
Verblijf hoofddorp opstel mag ook wel een stuk naar de zijkant/achteren, paar sporen ernaast zou wel handig zijn.
pi_171183227
Of aan de andere kant van de spoorlijn waar nu De Kijf ligt. Nog zo'n pornoterrein erbij maar dan werkplaats. Van Rotterdam en omgeving echt een spoorwerkgevershart maken. Heb je ook gelijk alle voltages bij elkaar!
Bier.
pi_171183862
De dijksgracht is aardig leeg ondertussen, wanneer gaan ze daar bouwen?
  woensdag 24 mei 2017 @ 22:04:35 #171
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_171183905
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 21:48 schreef toblorone het volgende:
Verblijf hoofddorp opstel mag ook wel een stuk naar de zijkant/achteren, paar sporen ernaast zou wel handig zijn.
Bij Hoofddorp komen extra opstelsporen. Ook komt er een extra gelijktijdigheid, zodat er sneller gekeerd kan worden.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
  woensdag 24 mei 2017 @ 22:08:05 #172
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_171184028
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 21:50 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Of aan de andere kant van de spoorlijn waar nu De Kijf ligt. Nog zo'n pornoterrein erbij maar dan werkplaats. Van Rotterdam en omgeving echt een spoorwerkgevershart maken. Heb je ook gelijk alle voltages bij elkaar!
Kijfhoek? Die wordt al aangepast voor extra noodwegen voor hulpdiensten. Schijnen per 10 opstelsporen minstens één pad te moeten komen waar hulpdiensten met een voertuig langs kunnen. Althans, dat is wat de gemeente geëist had, en die liepen vorige week blij te roeptoeteren dat het eindelijk gebeuren gaat.
pi_171184111
Het is beter om 6 extra perronsporen op Schiphol te bouwen. 2 doorgaande richting Hoofddorp, 2 kopsporen met perron, 2 voor de metro. Is veel toekomstvaster met de huidige reizigersgroei en -prognoses. Daar valt misschien hier en daar wel wat op af te dingen, maar zelfs in de negatieve scenario's moet er *iets* gebeuren anders dan zit het straks vast en vol. Amsterdam moet ook nog ergens heen uitbreiden en die richting op lijkt me prima, maakt het ook makkelijker te verantwoorden om de metro door te trekken.

Liefst wel 8 sporen vanaf Amsterdam ondergronds ook, compleet ontvlecht. En minstens zes richting Hoofddorp, misschien moet je die twee doorgaande sporen al wel HSL maken ofzo. 25KV vanaf Amsterdam Riekerpolder Aansluiting ofzo.
Als je het op die manier aanpakt kan het nog best wel eens kostenneutraal zijn én je hebt een plek om de Eurostar veilig van te laten vertrekken.

Ik heb echt alleen maar fucking goeie ideeën.
Bier.
pi_171184205
Doe dan ook gelijk een verbinding naar Lelystad airport en een echte aansluiting voor Rotterdam-The Hague airport :Y
dag
pi_171184248
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 22:10 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik heb echt alleen maar fucking goeie ideeën
In het kader van dssa moet je ook meteen het stuk Amsterdam- muiderpoort- amstel -bijlmer uitbreiden
pi_171184395
quote:
1s.gif Op woensdag 24 mei 2017 22:14 schreef toblorone het volgende:

[..]

In het kader van dssa moet je ook meteen het stuk Amsterdam- muiderpoort- amstel -bijlmer uitbreiden
Amstel over laten slaan door IC's. Neem de metro maar vanaf Bimra of Centraal ofzo. Als er dan nog capaciteitsgebruik is dan liever gelijk zowel Duivendrecht als Amstel grondig verbouwen. Het liefst zou ik naar Bijlmer ook 4 sporen zien vanaf Centraal, en ook van Centraal naar Asra/Riekerpolder aansluiting. En ook in oostelijke richting, viersporigheid naar Hilversum en viersporigheid naar Almere Centrum.
Bier.
pi_171184435
Ik moet toch wel zeggen dat ik een beetje gelukkig wordt van het binnen- en uitrijden van Utrecht Centraal. Het is zo snel allemaal. Zo fijn.
Bier.
pi_171184488
Ik heb een week vakantie en een hele goede dag en zeker vijf Weizen gedronken, sorry. Vakantiegeld ook, gelijk graafmachine geregeld en worteldoek en straatzand en een stratenmaker voor vrijdag.
Zaterdag van Zwolle naar Schiphol via Deventer (ik weet niet of er werkzaamheden zijn), dan drie nachtjes naar Schotland. Zinin.
Bier.
  woensdag 24 mei 2017 @ 22:22:30 #179
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_171184562
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 22:19 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik moet toch wel zeggen dat ik een beetje gelukkig wordt van het binnen- en uitrijden van Utrecht Centraal. Het is zo snel allemaal. Zo fijn.
Dat ben ik met je eens. Dat geldt trouwens ook voor Den Bosch en Breda!
  woensdag 24 mei 2017 @ 23:12:25 #180
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_171186487
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 22:10 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Het is beter om 6 extra perronsporen op Schiphol te bouwen. 2 doorgaande richting Hoofddorp, 2 kopsporen met perron, 2 voor de metro. Is veel toekomstvaster met de huidige reizigersgroei en -prognoses. Daar valt misschien hier en daar wel wat op af te dingen, maar zelfs in de negatieve scenario's moet er *iets* gebeuren anders dan zit het straks vast en vol. Amsterdam moet ook nog ergens heen uitbreiden en die richting op lijkt me prima, maakt het ook makkelijker te verantwoorden om de metro door te trekken.

Liefst wel 8 sporen vanaf Amsterdam ondergronds ook, compleet ontvlecht. En minstens zes richting Hoofddorp, misschien moet je die twee doorgaande sporen al wel HSL maken ofzo. 25KV vanaf Amsterdam Riekerpolder Aansluiting ofzo.
Als je het op die manier aanpakt kan het nog best wel eens kostenneutraal zijn én je hebt een plek om de Eurostar veilig van te laten vertrekken.

Ik heb echt alleen maar fucking goeie ideeën.
Sweet dreams... Het gaat allemaal niet gebeuren. Aan Schiphol gaat echt wel geklust worden, maar meer tunnelbuizen? Ik denk het niet. Kopsporen in de Schipholtunnel is helemaal zonde. De metro aansluiten vanaf Amsterdam-Zuid tot Schiphol? Ja, als die wordt doorgetrokken. Over bestaand spoor lijkt me nogal kansloos....

quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 22:19 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik moet toch wel zeggen dat ik een beetje gelukkig wordt van het binnen- en uitrijden van Utrecht Centraal. Het is zo snel allemaal. Zo fijn.
Kijk, dat horen we graag! Overigens hoorde ik dat omwonenden eigenlijk ook niet ongelukkig zijn: goederentreinen maken veel minder geluid en trillingen nu ze veel minder wissels door hoeven. Qua geluid wordt dat wel weer (groten)deels ongedaan gemaakt door snelheidsverhoging, maar toch...
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
pi_171186902
Ach, Duitsland heeft het gebruik van lawaaiige goederenwagons al verboten, dus die gaan die kant alleen nog maar op met een bijzondere ontheffing, zoals de ertsboten. Containervervoer wordt stiller en stiller en dat is de grootste hap nu.

Technologie <3
Bier.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 mei 2017 @ 23:24:24 #182
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_171186917
De zuidzijde van Arnhem is ook wel goed gelukt.
quote:
1s.gif Op woensdag 24 mei 2017 22:22 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens. Dat geldt trouwens ook voor Den Bosch en Breda!
Mja, in Den Bosch mis je net een of twee wisseltjes om vanuit Utrecht op spoor 1 binnen te komen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_171186969
Ik denk dat het in Zwolle ook ooit nog wel eens wat wordt aan de noordkant. En aan de zuidkant misschien nog net wat beter dan nu.
Bier.
  woensdag 24 mei 2017 @ 23:26:52 #184
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_171187013
Ik heb ook niet echt het idee dat DSSU tot meer ellende leidt bij storingen en problemen, eigenlijk.
quote:
14s.gif Op woensdag 24 mei 2017 23:24 schreef Peterselieman het volgende:
De zuidzijde van Arnhem is ook wel goed gelukt.

[..]

Mja, in Den Bosch mis je net een of twee wisseltjes om vanuit Utrecht op spoor 1 binnen te komen
Waar zou je dat voor nodig hebben? Vanuit Utrecht kun je op 3 sporen komen die ieder 2 perronfases hebben.
  woensdag 24 mei 2017 @ 23:31:14 #185
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_171187175
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 23:25 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik denk dat het in Zwolle ook ooit nog wel eens wat wordt aan de noordkant. En aan de zuidkant misschien nog net wat beter dan nu.
jazeker wordt dat wat aan de noord / oostzijde van het emplacement. Werkzaamheden zijn weliswaar uitgesteld, maar die gaan na realisatie wel effect opleveren. Zowel de vier sporen tussen Zwolle en Herfte als de sanering van een zooi Engelse wissels die ooit door Van Gend en Loos werden gebruikt. Ook komen er 80 km/u wissels tussen Zwolle en Herfte (is nu 40 km/u).
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
pi_171187411
quote:
1s.gif Op woensdag 24 mei 2017 23:31 schreef Goverman het volgende:

[..]

jazeker wordt dat wat aan de noord / oostzijde van het emplacement. Werkzaamheden zijn weliswaar uitgesteld, maar die gaan na realisatie wel effect opleveren. Zowel de vier sporen tussen Zwolle en Herfte als de sanering van een zooi Engelse wissels die ooit door Van Gend en Loos werden gebruikt. Ook komen er 80 km/u wissels tussen Zwolle en Herfte (is nu 40 km/u).
Ik zou liever zien dat een van die extra sporen doorgetrokken wordt naar Meppel en dat er in Meppel hogesnelheidswissels komen. En dive unders bij Herfte.
Bier.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 mei 2017 @ 23:38:08 #187
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_171187436
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 23:26 schreef James1988 het volgende:
Ik heb ook niet echt het idee dat DSSU tot meer ellende leidt bij storingen en problemen, eigenlijk.

Zou dat niet ook komen doordat afhandelingsscenario's niet echt meer aangepast zijn? Treinseries worden nog gewoon geschrapt, zodat je een halfuursdienst op bepaalde trajecten hebt ipv kerende treinen die ieder kwartier gaan?
quote:
Waar zou je dat voor nodig hebben? Vanuit Utrecht kun je op 3 sporen komen die ieder 2 perronfases hebben.
Het geeft je in het geval van verstoringen net wat meer flexibiliteit, omdat je er dan ook vanuit Utrecht een treintje kwijt kunt.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 24 mei 2017 @ 23:48:34 #188
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_171187804
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 23:38 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Zou dat niet ook komen doordat afhandelingsscenario's niet echt meer aangepast zijn? Treinseries worden nog gewoon geschrapt, zodat je een halfuursdienst op bepaalde trajecten hebt ipv kerende treinen die ieder kwartier gaan?
Dat zou inderdaad kunnen.
quote:
Het geeft je in het geval van verstoringen net wat meer flexibiliteit, omdat je er dan ook vanuit Utrecht een treintje kwijt kunt.
Tsja, heb je dat echt nodig? Ik denk het eigenlijk niet.

Stel, er gebeurt wat bij Vught Aansluiting, waardoor er helemaal niks meer naar het zuiden kan. Vanuit Utrecht krijg je 6 treinen per uur te verwerken: 4 intercities en 2 sprinters. Vanuit Oss komen er twee intercities en twee sprinters (plus wat spitsversterkers).

Dat zijn 10 treinen op een heel uur, er zijn 9 perronfases waarop je die kunt afhandelen (soms alleen bereikbaar met wat linkerspoor rijden, maar dat moet dan maar). Daarnaast zijn er nog twee spoortjes ten westen van het station (alleen bereikbaar vanaf sporen 7 en 8), en is er nog een terrein van NedTrain waar 4 sporen zijn aan de oostkant.

Als het station na een uur vol staat met treinen die geen kant op kunnen gaat er toch echt iets verkeerd :o
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 mei 2017 @ 23:59:45 #189
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_171188128
Nu de autotreinen en dergelijke niet meer rijden is de noodzaak idd minder
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport donderdag 25 mei 2017 @ 08:29:26 #190
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_171190888
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 23:26 schreef James1988 het volgende:
Ik heb ook niet echt het idee dat DSSU tot meer ellende leidt bij storingen en problemen, eigenlijk.
Als je door een storing Geldermalsen-Den Bosch de sprinter Breukelen-Veenendaal Centrum moet opheffen vind ik dat toch aardig ellendig...

De IC uit Amsterdam moet dan namelijk keren in Utrecht op sprinterspoor 15 waardoor die sprinter opgeheven wordt. Alleen maar omdat er wissels ontbreken om de IC vanaf spoor 18 naar OZ te sturen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_171193129
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 08:29 schreef dennistd het volgende:

[..]

Als je door een storing Geldermalsen-Den Bosch de sprinter Breukelen-Veenendaal Centrum moet opheffen vind ik dat toch aardig ellendig...

De IC uit Amsterdam moet dan namelijk keren in Utrecht op sprinterspoor 15 waardoor die sprinter opgeheven wordt. Alleen maar omdat er wissels ontbreken om de IC vanaf spoor 18 naar OZ te sturen.
Dat ligt niet aan de infra maar aan de beperkte bijstuurcapaciteit die de extra mannetjes en vrouwtjes nodig hebben om andere treinen te bemensen. Je zou prima die extra sprinter via de IC sporen kunnen sturen.
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 25 mei 2017 @ 13:07:06 #192
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171194982
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 22:10 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Het is beter om 6 extra perronsporen op Schiphol te bouwen. 2 doorgaande richting Hoofddorp, 2 kopsporen met perron, 2 voor de metro. Is veel toekomstvaster met de huidige reizigersgroei en -prognoses. Daar valt misschien hier en daar wel wat op af te dingen, maar zelfs in de negatieve scenario's moet er *iets* gebeuren anders dan zit het straks vast en vol. Amsterdam moet ook nog ergens heen uitbreiden en die richting op lijkt me prima, maakt het ook makkelijker te verantwoorden om de metro door te trekken.

Liefst wel 8 sporen vanaf Amsterdam ondergronds ook, compleet ontvlecht. En minstens zes richting Hoofddorp, misschien moet je die twee doorgaande sporen al wel HSL maken ofzo. 25KV vanaf Amsterdam Riekerpolder Aansluiting ofzo.
Als je het op die manier aanpakt kan het nog best wel eens kostenneutraal zijn én je hebt een plek om de Eurostar veilig van te laten vertrekken.

Ik heb echt alleen maar fucking goeie ideeën.
_O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 25 mei 2017 @ 14:04:55 #193
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_171196183
Van Somda:
quote:
Beperkt treinverkeer op de HSL. Volgens de reisinformatie door een defecte trein. Dat is inderdaad ook een manier om het te verwoorden.
Door een probleem ergens op de HSL zuid-sectie worden de stroomafnemers van alle treinen die er langs rijden vernield. De betreffende plek is om 6:15 nog altijd niet gevonden.
Hierdoor hebben een aantal ICd/1100 stammen en Thalystreinen hun 1,5 kV stroomafnemers verspeeld.
De 1119 had vanaf Rtd moeten rijden om te kijken of het probleem nog steeds aanwezig was, maar had al twee defecte 1,5 kV stroomafnemers door dit geintje, dus zou dan (indien het probleem inderdaad nog aanwezig was) alle 1,5 kV stroomafnemers hebben verspeeld, dus dat werd het toch niet.
  Moderator donderdag 25 mei 2017 @ 14:27:34 #194
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_171196632
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 22:10 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Het is beter om 6 extra perronsporen op Schiphol te bouwen. 2 doorgaande richting Hoofddorp, 2 kopsporen met perron, 2 voor de metro. Is veel toekomstvaster met de huidige reizigersgroei en -prognoses. Daar valt misschien hier en daar wel wat op af te dingen, maar zelfs in de negatieve scenario's moet er *iets* gebeuren anders dan zit het straks vast en vol. Amsterdam moet ook nog ergens heen uitbreiden en die richting op lijkt me prima, maakt het ook makkelijker te verantwoorden om de metro door te trekken.

Liefst wel 8 sporen vanaf Amsterdam ondergronds ook, compleet ontvlecht. En minstens zes richting Hoofddorp, misschien moet je die twee doorgaande sporen al wel HSL maken ofzo. 25KV vanaf Amsterdam Riekerpolder Aansluiting ofzo.
Als je het op die manier aanpakt kan het nog best wel eens kostenneutraal zijn én je hebt een plek om de Eurostar veilig van te laten vertrekken.

Ik heb echt alleen maar fucking goeie ideeën.
Meer ijzer, meer asfalt
Altijd goed voor de economie
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_171197927
quote:
13s.gif Op donderdag 25 mei 2017 14:04 schreef James1988 het volgende:
Van Somda:

[..]

De geleidehoorns van de stroomafnemers worden eraf gereden bij een brug had ik begrepen
pi_171197984
quote:
13s.gif Op donderdag 25 mei 2017 14:04 schreef James1988 het volgende:
Van Somda:

[..]

Het was een puinhoop vandaag. De ene na de andere trein kwam binnen met kapotte stroomafnemers en niemand kon ook maar iets vinden.
Ergens kwam uiteindelijk het idee om eens te kijken in de richting van de Willemsspoortunnel zelf ipv het HSL spoor.
Spoor H is een tijd buiten dienst geweest. Er is over een lengte van 500 meter aan rommel verwijderd. Daarna is de verstoring weer opgeheven, maar zitten nu wel nog een heleboel Traxxen zonder geleidehoorns op de stroomafnemers. Die moeten dus allemaal vervangen worden. Ik ben benieuwd of dat gaat lukken vķķr morgenochtend.

[ Bericht 1% gewijzigd door MTL op 25-05-2017 19:31:27 ]
  Moderator donderdag 25 mei 2017 @ 15:26:41 #197
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_171198005
Waarom worden alleen die van 1500V eraf gereden dan, die zijn toch niet in gebruik op de HSL? Of zitten die op dezelfde pantograaf?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_171198048
Het was dus helemaal niet op het HSL spoor, maar na de Willemsspoortunnel bij Rotterdam Zuid.
In het begin dacht men dat het ergens bij de op- of afritten lag van de HSL omdat enkel ICd/1100/Thalys er last van had.
  donderdag 25 mei 2017 @ 15:39:38 #200
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_171198386
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 15:25 schreef MTL het volgende:

[..]

Er is over een lengte van 500 meter aan rommel verwijderd.
Dat moet nogal sterke rommel zijn geweest als het al die stroomafnemers heeft gemold. :X

Spoor HA is vlakbij het Hofplein... waren daar niet gisterenavond wat Feyenoordsupporters een feestje aan het bouwen?
pi_171198793
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 15:39 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat moet nogal sterke rommel zijn geweest als het al die stroomafnemers heeft gemold. :X

Spoor HA is vlakbij het Hofplein... waren daar niet gisterenavond wat Feyenoordsupporters een feestje aan het bouwen?
Mwa, zo'n stroomafnemer is een relatief fragiel geval.
Ik begreep dat er van 24 stroomafnemers geleidehoorns zijn gevonden. Minimaal 12 stammen hebben dus vervanging nodig, maar niet bij elke stam zijn beide stroomafnemers beschadigd. In totaal zijn het dus nog meer stammen waarvan tenminste één schuitje vervangen mag worden.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 25 mei 2017 @ 15:57:09 #202
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_171198981
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 15:51 schreef MTL het volgende:

[..]

Mwa, zo'n stroomafnemer is een relatief fragiel geval.
Ik begreep dat er van 24 stroomafnemers geleidehoorns zijn gevonden. Minimaal 12 stammen hebben dus vervanging nodig, maar niet bij elke stam zijn beide stroomafnemers beschadigd. In totaal zijn het dus nog meer stammen waarvan tenminste één schuitje vervangen mag worden.
Sodeknetters zeg. Dat zijn er nogal wat ...

Vergeet trouwens niet dat er ook van de Thalys bij liggen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_171199103
En IC Brussel.
pi_171199143
Ging er hard aan toe op Mokum CS gisteravond: http://www.dumpert.nl/med(...)e_actie_du_jour.html
pi_171199152
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 16:01 schreef MTL het volgende:
En IC Brussel.
Is het toeval dat alleen HSL treinen geraakt zijn of rijdt er uberhaupt geen ander verkeer dan HST over HA?
pi_171199350
Alleen doorgaande treinen die niet op Blaak stoppen gaan via H. De sprinters en intercities naar Dordrecht gaan via de binnensporen. Dus inderdaad, dan hou je ICd/1100/Thalys/IC Brussel en eventuele goederentreinen over.

[ Bericht 3% gewijzigd door MTL op 25-05-2017 19:31:03 ]
pi_171199677
quote:
En niemand had kunnen vermoeden dat al die mensen na de wedstrijd ook weer terug zouden willen, dus dat NS daar niet op voorbereid was kun je hen niet verwijten.
pi_171199681
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2017 22:17 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Amstel over laten slaan door IC's.
o|O
Geen klein station hoor, perrons staan in spits vol
pi_171200017
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 16:23 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

o|O
Geen klein station hoor, perrons staan in spits vol
Nou en?
Bier.
pi_171200536
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2017 16:23 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

o|O
Geen klein station hoor, perrons staan in spits vol
Als je de perrons maar klein genoeg maakt is het overal vol
  Redactie Sport donderdag 25 mei 2017 @ 18:38:55 #211
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_171202775
Staat die fluitketel nog in Breda James?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 25 mei 2017 @ 18:39:56 #212
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_171202791
Stond er een fluitketel in Breda?
  Redactie Sport donderdag 25 mei 2017 @ 18:44:54 #213
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_171202896
Ja, spoor 2. De SSN.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 25 mei 2017 @ 18:49:06 #214
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_171202973
Kan het niet zien, er staat een DDZ voor :P
  donderdag 25 mei 2017 @ 19:05:09 #215
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_171203283
Daar gaattie:

  donderdag 25 mei 2017 @ 21:19:52 #216
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_171206307
Vanochtend in Goes gestart met foto's bij de SGB, en geëindigd bij Willemsdorp voor de SSN 01 1075 met de nieuwe waterwagen.
Vanochtend die trein niet geklikt.

25 Mei 2017 - Vandaag ging ook de SSN op reis naar Goes voor een bezoek aan het Sporen naar het Verleden-evenement bij de SGB. Nadat vanochtend de trein in Goes was aangekomen en de lok heeft omgelopen in de Sloehaven, werd er met tender voor naar Breda gereden en aldaar de lok weer omgelopen, om zo het laatste stuk weer met ketel voor te rijden en de waterwagen aan de lok te krijgen.
Hier passeert de trein in een fraai zonnetje met een helderblauwe lucht de ruim 20 toegesnelde fotografen bij Willemsdorp, en zal nog reizigers afzetten in Dordrecht, Rotterdam Centraal en Gouda.

Detail: De waterwagen heeft vandaag zijn eerste inzet in dienst gedaan bij de SSN.
  Redactie Sport vrijdag 26 mei 2017 @ 01:11:38 #217
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_171212896
quote:
Van en naar Maastricht rijden er geen treinen door een storing in de bediening van seinen.
Dat klinkt alsof iemand de trekdraden heeft doorgeknipt of zo :')
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_171214375
Nog niet alle TRAXX-en zijn gerepareerd. Tot (huidige prognose) 12 uur minder IC's tussen Den Haag en Eindhoven.
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 26 mei 2017 @ 08:40:41 #219
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171214813
Is de oorzaak nou al gevonden?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_171214832
Jep, gisteren rond het middaguur dus al. Een boomtak die binnen PVR van de stroomafnemer was gekomen op spoor H tussen Rotterdam Blaak en Rotterdam Zuid.
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 26 mei 2017 @ 08:48:56 #221
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171214864
Stoute boomtak :(
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 26 mei 2017 @ 08:51:41 #222
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_171214880
Aanklagen die hap!
  vrijdag 26 mei 2017 @ 09:02:10 #223
256146 b2py
Beton!
  vrijdag 26 mei 2017 @ 12:02:09 #224
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_171217960
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 08:44 schreef MTL het volgende:
Jep, gisteren rond het middaguur dus al. Een boomtak die binnen PVR van de stroomafnemer was gekomen op spoor H tussen Rotterdam Blaak en Rotterdam Zuid.
Takken. Gesnoeid door de gemeente, en lekker op de hekken laten liggen. Ruimt ProRail wel op, blijkbaar.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
&lt;a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;regenrace of niet?&lt;/a&gt;
  vrijdag 26 mei 2017 @ 13:05:40 #225
256146 b2py
Beton!
pi_171219202
Te druk met Ajax
pi_171219285
Nah, dat voetbal vinden ze in Rotterdam 3x niks denk ik zo ;(
  Redactie Sport vrijdag 26 mei 2017 @ 13:17:19 #227
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_171219447
quote:
Als ik het zo lees nog maar 11 manden hoor:
quote:
Van 25 mei tot 3 juni waren er werk­onderbrekingen die zich vooral in Wallonië hevig lieten voelen. Daarna was er op 24 juni nog hinder door een actie van het ABVV, maar sindsdien kreeg de reiziger geen enkele treinstaking meer te verwerken.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 26 mei 2017 @ 13:18:35 #228
256146 b2py
Beton!
pi_171219473
Rekening houdt met Wallonië :')
pi_171220083
Letten jullie wel ff op de storing tussen Haarlem en Zandvoort? Er rijden namelijk extra treinen :P
  vrijdag 26 mei 2017 @ 13:45:11 #230
256146 b2py
Beton!
pi_171220122
_O-
pi_171220682
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 13:43 schreef MTL het volgende:
Letten jullie wel ff op de storing tussen Haarlem en Zandvoort? Er rijden namelijk extra treinen :P
hold my beer
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 26 mei 2017 @ 17:09:12 #232
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171225034
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 13:17 schreef dennistd het volgende:

[..]

Als ik het zo lees nog maar 11 manden hoor:

[..]

Goden verzoeken dit
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_171227016
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 16:39 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Nou en?
Dat zijn klanten van NS die vervoert willen worden
pi_171229164
Niet eens een kijkalert voor een aflevering railaway vol prachtige virm beelden?
pi_171229632
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 20:25 schreef Salatrel het volgende:
Niet eens een kijkalert voor een aflevering railaway vol prachtige virm beelden?
Misschien daarom juist niet?
Ik heb deze aflevering (en de andere in Nederland) nog op m'n Ziggo recorder staan bedenk ik me net...
Dit is geen automatisch bericht; ik typ dit onderaan elk bericht.
  vrijdag 26 mei 2017 @ 21:19:56 #236
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_171230765
SNCF gaat wat naamswijzigingen doorvoeren: de merknaam TGV wordt ingeruild voor inOui, de website voyages-sncf.com zal worden omgedoopt in Oui.sncf.




  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 26 mei 2017 @ 21:35:02 #237
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_171231274
Dit is een grap mag ik hopen?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_171231311
oui
  vrijdag 26 mei 2017 @ 21:38:25 #239
35154 James1988
Schommelbotenlover
  vrijdag 26 mei 2017 @ 22:06:51 #240
256146 b2py
Beton!
pi_171232373
Hopeloos
pi_171232572
Nu maar hopen dat de inuit geen kopierechten op de naam gaan claimen :+
  vrijdag 26 mei 2017 @ 22:13:51 #242
256146 b2py
Beton!
pi_171232631
Ik ben nog steeds met stomheid geslagen, welk campagnebureau heeft voor miljoenen zo'n sterkte naam verkracht. Ik denk dat het net zo sterk is als KLM oid.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 26 mei 2017 @ 22:20:51 #243
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_171232878
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 22:13 schreef b2py het volgende:
Ik ben nog steeds met stomheid geslagen, welk campagnebureau heeft voor miljoenen zo'n sterkte naam verkracht. Ik denk dat het net zo sterk is als KLM oid.
Precies en zeker omdat ze al het goedkope OuiGo hebben. Dan zet je er geen nieuw premium merk met een beetje gelijkende naam tegenover.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 26 mei 2017 @ 22:38:19 #244
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_171233458
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 22:13 schreef b2py het volgende:
Ik ben nog steeds met stomheid geslagen, welk campagnebureau heeft voor miljoenen zo'n sterkte naam verkracht. Ik denk dat het net zo sterk is als KLM oid.
De naam TGV kent inderdaad iedereen. Zelfs in de VS kijkt men met jaloerse ogen naar de TGV's.

Misschien heeft dat er iets mee te maken, het woord TGV is een gemeengoed geworden net zoals Googlen of Photoshoppen. Het woord wordt niet zo meer geassocieerd met SNCF.
pi_171233825
Ķf! Er werkt een nieuwe manager die graag z'n stempel erop wil drukken!
Bier.
pi_171233839
"Zien jullie dat jongens? Heb papa gedaan!"
Bier.
pi_171233894
Maargoed, marketingtechnisch zal de motivatie wel zijn dat stilstand achteruitgang is, dat het niet meer sexy is, dat het geassocieerd wordt met oude mensen en meer van dat soort dingen.

Volgende stap; Deutsche Bahn verandert ICE in Ictanis! IC Aber nicht immer schneller.
Bier.
  vrijdag 26 mei 2017 @ 22:58:39 #248
256146 b2py
Beton!
pi_171234195
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 22:38 schreef James1988 het volgende:

[..]

De naam TGV kent inderdaad iedereen. Zelfs in de VS kijkt men met jaloerse ogen naar de TGV's.

Misschien heeft dat er iets mee te maken, het woord TGV is een gemeengoed geworden net zoals Googlen of Photoshoppen. Het woord wordt niet zo meer geassocieerd met SNCF.
Lijkt mij niet zo'n issue, met Googlen en photoshoppen kom je toch bij het juiste product uit
  vrijdag 26 mei 2017 @ 23:01:34 #249
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_171234283
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 22:58 schreef b2py het volgende:

[..]

Lijkt mij niet zo'n issue, met Googlen en photoshoppen kom je toch bij het juiste product uit
Dat zijn maar twee voorbeelden, er zijn genoeg merken die zo bekend zijn dat niemand meer aan het specifieke merk denkt, maar aan een product.

Luxaflex bijvoorbeeld.
  Redactie Sport vrijdag 26 mei 2017 @ 23:07:22 #250
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_171234485
Morgen rijdt de jaarlijkse Sonderzug van Westfalendampf weer vanuit Duitsland naar Amsterdam. Tot Bad Bentheim wordt de trein getrokken door een e-loc, vanaf Bad Bentheim tot Amsterdam verzorgen beide 23'ers van de VSM de tractie. 's Avonds rijdt de trein weer terug.

De globale dienstregeling:
Bad Bentheim a ą8.45u
Bad Bentheim v 9.08u
Deventer ą 10.15u
[non-stop tot Amersfoort]
Amsterdam C a ą12.15u

Amsterdam C v 18.03u
[non-stop vanaf Amersfoort]
Deventer ą 19.45u
Bad Bentheim a 20.50u
Bad Bentheim v 21.04u

De ą tijden kunnen 5-10 minuten afwijken.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 26 mei 2017 @ 23:26:15 #251
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_171235122
De nieuwe Friesenbrücke moet er in 2024 liggen, zoals het nu lijkt tenminste.

https://www.oogtv.nl/2017(...)t-er-in-2024-liggen/
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport vrijdag 26 mei 2017 @ 23:56:33 #252
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_171236092
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 23:26 schreef Peterselieman het volgende:
De nieuwe Friesenbrücke moet er in 2024 liggen, zoals het nu lijkt tenminste.

https://www.oogtv.nl/2017(...)t-er-in-2024-liggen/
De NDR meldt (in de video) dat het een draaibrug zou gaan worden: een klapbrug met een doorvaartbreedte van 60 meter (wat de Meyer-werf graag wil) wordt ook 60m hoog als ie openstaat, wat een probleem kan worden bij harde wind.

http://www.ndr.de/nachric(...)iesenbruecke278.html
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_171236308
Dubbele ophaalbrug....
Bier.
pi_171236887
Tussen Bad bentheim en Deventer stopt ie wel overal? :P
  Redactie Sport zaterdag 27 mei 2017 @ 00:46:01 #255
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_171237410
Nee, nergens. Had speciaal voor Fles de Deventer-tijd nog toegevoegd, alleen nu staat het er wat ongelukkig.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport zaterdag 27 mei 2017 @ 00:47:26 #256
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_171237431
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 00:03 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Dubbele ophaalbrug....
Gaat dat wel goed zonder ondersteuning in het midden? Voetgangers of auto's wel denk ik, maar treinen zijn toch wel een stukje zwaarder...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 27 mei 2017 @ 00:50:01 #257
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_171237467
Daar zijn ingenieurs voor hč, die berekenen dat soort dingen :s)
pi_171239849
Als je geen doekoe op tafel legt maken wij het!
  zaterdag 27 mei 2017 @ 09:22:59 #259
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_171240034
Hee Flash, ben je zo ook op het station voor de waterkokers?
pi_171240158
Helemaal naar het station voor een waterkoker 8)7
Ik heb er thuis een staan. Een echte Tefal :Y
  Redactie Sport zaterdag 27 mei 2017 @ 10:15:25 #261
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_171240610
VSM vanmorgen in De Lutte:


Betere kwaliteit volgt vanavond vanaf de sd-kaart, deze is nog gestreamd vanuit de lucht.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 27 mei 2017 @ 10:21:54 #262
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171240670
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 00:46 schreef dennistd het volgende:
Nee, nergens. Had speciaal voor Fles de Deventer-tijd nog toegevoegd, alleen nu staat het er wat ongelukkig.
Oh dat is nu? :o
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 27 mei 2017 @ 10:22:35 #263
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171240682
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 09:22 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Hee Flash, ben je zo ook op het station voor de waterkokers?
Nee, moet nog uitslapen :') Kijk vanavond vanaf het balkon wel :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_171240744
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 10:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee, moet nog uitslapen :') Kijk vanavond vanaf het balkon wel :)
Hoe laat? Ik moet zo naar Deventer en vanavond naar Schiphol.
Bier.
  Redactie Sport zaterdag 27 mei 2017 @ 10:32:43 #265
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_171240799
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 10:21 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Oh dat is nu? :o
Ja 8)7

Vanavond weer een kans, dan is ie over spoor 1 gepland.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Moderator zaterdag 27 mei 2017 @ 10:39:17 #266
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_171240885
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 09:22 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Hee Flash, ben je zo ook op het station voor de waterkokers?
Ik ga tweede Pinksterdag met een waterkoker spelen, alleen drijft deze maar een wiel aan :P

Wolf Magdeburg 1901.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Sport zaterdag 27 mei 2017 @ 11:01:38 #267
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_171241159
Groeten uit VIRM 9559 met niet opstartende OBIS-schermen:
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_171241239
Het is echt bizar dat die dingen ondersteboven hangen. Ik kan er echt niet bij waarom...
Bier.
pi_171241247
kabelaansluitingen oid?
pi_171241281
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 11:08 schreef b2py het volgende:
kabelaansluitingen oid?
Nee.
Bier.
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 27 mei 2017 @ 11:49:13 #271
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171241926
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 10:32 schreef dennistd het volgende:

[..]

Ja 8)7

Vanavond weer een kans, dan is ie over spoor 1 gepland.
Ik heb hem wel gehoord :+

Waarschijnlijk zit ik vanavond lekker met wat groene pretcilinders en de voetjes in een bak koud water op het balkon net als gisteren. Ik ga niet mijn sandalen en mijn linnen tas van zolder halen om naar het station te lopen iig :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_171242415
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 11:07 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Het is echt bizar dat die dingen ondersteboven hangen. Ik kan er echt niet bij waarom...
Australische import
pi_171242488
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 11:49 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik heb hem wel gehoord :+

Waarschijnlijk zit ik vanavond lekker met wat groene pretcilinders en de voetjes in een bak koud water op het balkon net als gisteren. Ik ga niet mijn sandalen en mijn linnen tas van zolder halen om naar het station te lopen iig :N
vergeet je je notitieblok te noemen :P
dag
pi_171242719
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 12:18 schreef Salatrel het volgende:

[..]

Australische import
Hehehe.

Achter me iemand met telefoon check in. Nice.
Bier.
  zaterdag 27 mei 2017 @ 14:12:53 #275
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_171244685
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 10:15 schreef dennistd het volgende:
VSM vanmorgen in De Lutte:


Betere kwaliteit volgt vanavond vanaf de sd-kaart, deze is nog gestreamd vanuit de lucht.
machtige machines!
pi_171245797
Fles ik zag je hoofd!
Bier.
  zaterdag 27 mei 2017 @ 15:42:48 #277
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_171246978
Mag ik klagen dat een trein VIJF (!!!!!) MINUTEN te vroeg vertrekt?
Vanochtend kwam de trein van 10:17 binnen om 10:11 in Zwijndrecht. Geheel volgens dienstregeling. Er is namelijk een brugopening gepland vanaf 10:11 tot 10:17 (sowieso in het weekend ieder uur), waardoor de trein dus niet volgens de gewenste dienstregeling kan rijden, als men hierop wacht in Dordrecht. Daarom gaat men uit Dordrecht naar Zwijndrecht eerder weg, om vervolgens 6 minuten aan het perron in Zwijndrecht te kamperen. Althans, dat was de planning bij de planners bij NS.
Ik moest even iets aannemen van iemand in die trein, en hoefde dus niet mee. Was ruim op tijd. Toen om 10:12 de HC ging fluiten en de deuren sloot, vertelde ik de opmerking dat hij 5 (!!!) minuten te vroeg was. Hij zei "Dat kan wel zijn, maar het vertreksein brand dus ik ga weg".. Ik maakte dus wéér de opmerking dat het écht 10:17 was, mede vanwege de brug die inmiddels omhoog was en hij hier altijd 6 minuten op vertrektijd staat. "Niks mee te maken, het sein is groen dus we gaan"....
Even een tweet naar NS online, en nog een aantal die dus "te laat" waren voor de trein die vijf minuten te vroeg vertrok waren gingen dat doen. Excuses van NS, en vraag maar een GtbV aan. Met even later de mededeling dat de HC aangesproken was, en zijn fout erkend had. In Barendrecht heeft hij gewoon op vertrektijd gewacht.... (bevestigd door de kennis in die trein)

Ben je dan ONGESCHIKT of ONGESCHIKT voor dit werk?
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 27 mei 2017 @ 16:20:59 #278
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171247861
Meid toch. Koop een taart en taart hem :P

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_171247878
Zijn er al slingerende spoorstaven van de warmte?
dag
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 27 mei 2017 @ 16:25:14 #280
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171247935
Je moeder is een slingerende spoorstaaf :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_171247990
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 16:25 schreef Dr_Flash het volgende:
Je moeder is een slingerende spoorstaaf :P
Wat ben je rebels deze dagen.. ongesteld? :P
dag
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 27 mei 2017 @ 16:27:24 #282
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171248004
Oostenwind op komst denk ik :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_171248099
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 15:42 schreef greavy het volgende:
Mag ik klagen dat een trein VIJF (!!!!!) MINUTEN te vroeg vertrekt?
Vanochtend kwam de trein van 10:17 binnen om 10:11 in Zwijndrecht. Geheel volgens dienstregeling. Er is namelijk een brugopening gepland vanaf 10:11 tot 10:17 (sowieso in het weekend ieder uur), waardoor de trein dus niet volgens de gewenste dienstregeling kan rijden, als men hierop wacht in Dordrecht. Daarom gaat men uit Dordrecht naar Zwijndrecht eerder weg, om vervolgens 6 minuten aan het perron in Zwijndrecht te kamperen. Althans, dat was de planning bij de planners bij NS.
Ik moest even iets aannemen van iemand in die trein, en hoefde dus niet mee. Was ruim op tijd. Toen om 10:12 de HC ging fluiten en de deuren sloot, vertelde ik de opmerking dat hij 5 (!!!) minuten te vroeg was. Hij zei "Dat kan wel zijn, maar het vertreksein brand dus ik ga weg".. Ik maakte dus wéér de opmerking dat het écht 10:17 was, mede vanwege de brug die inmiddels omhoog was en hij hier altijd 6 minuten op vertrektijd staat. "Niks mee te maken, het sein is groen dus we gaan"....
Even een tweet naar NS online, en nog een aantal die dus "te laat" waren voor de trein die vijf minuten te vroeg vertrok waren gingen dat doen. Excuses van NS, en vraag maar een GtbV aan. Met even later de mededeling dat de HC aangesproken was, en zijn fout erkend had. In Barendrecht heeft hij gewoon op vertrektijd gewacht.... (bevestigd door de kennis in die trein)

Ben je dan ONGESCHIKT of ONGESCHIKT voor dit werk?
Nee
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 27 mei 2017 @ 16:57:01 #284
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171248910
haha zit ik lekker als een sk1ere pauper op m'n balkonnetje blikken te slobberen, komt ineens DeadLock2K langs fietsen :D Hij wou niet eens een biertje voor onderweg mee :o

Het was gewoon gekoeld flippo :{w
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_171249132
Lol ja. Trein halen. Hindernisbaan naar Schiphol. Krijsend kind in de stiltecoupé.
Bier.
pi_171249727
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 16:21 schreef Peter het volgende:
Zijn er al slingerende spoorstaven van de warmte?
C1 tm C8 op de Watergraafsmeer onbereikbaar door spoorspatting in een wissel
  Redactie Sport zaterdag 27 mei 2017 @ 17:22:34 #287
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_171249798
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 17:19 schreef Maegrim het volgende:

[..]

C1 tm C8 op de Watergraafsmeer onbereikbaar door spoorspatting in een wissel
Gevolgen voor het treinverkeer of dat niet?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 27 mei 2017 @ 17:36:50 #288
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171250201
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 17:03 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Lol ja. Trein halen. Hindernisbaan naar Schiphol. Krijsend kind in de stiltecoupé.
Prettige zaterdag nog :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_171250330
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 17:22 schreef dennistd het volgende:

[..]

Gevolgen voor het treinverkeer of dat niet?
Nah, wat extra rangeerklussen denk ik
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 27 mei 2017 @ 17:56:57 #290
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_171250687
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 11:01 schreef dennistd het volgende:
Groeten uit VIRM 9559 met niet opstartende OBIS-schermen:
[ afbeelding ]
_O-
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_171250915
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 15:42 schreef greavy het volgende:
Mag ik klagen dat een trein VIJF (!!!!!) MINUTEN te vroeg vertrekt?
Vanochtend kwam de trein van 10:17 binnen om 10:11 in Zwijndrecht. Geheel volgens dienstregeling. Er is namelijk een brugopening gepland vanaf 10:11 tot 10:17 (sowieso in het weekend ieder uur), waardoor de trein dus niet volgens de gewenste dienstregeling kan rijden, als men hierop wacht in Dordrecht. Daarom gaat men uit Dordrecht naar Zwijndrecht eerder weg, om vervolgens 6 minuten aan het perron in Zwijndrecht te kamperen. Althans, dat was de planning bij de planners bij NS.
Ik moest even iets aannemen van iemand in die trein, en hoefde dus niet mee. Was ruim op tijd. Toen om 10:12 de HC ging fluiten en de deuren sloot, vertelde ik de opmerking dat hij 5 (!!!) minuten te vroeg was. Hij zei "Dat kan wel zijn, maar het vertreksein brand dus ik ga weg".. Ik maakte dus wéér de opmerking dat het écht 10:17 was, mede vanwege de brug die inmiddels omhoog was en hij hier altijd 6 minuten op vertrektijd staat. "Niks mee te maken, het sein is groen dus we gaan"....
Even een tweet naar NS online, en nog een aantal die dus "te laat" waren voor de trein die vijf minuten te vroeg vertrok waren gingen dat doen. Excuses van NS, en vraag maar een GtbV aan. Met even later de mededeling dat de HC aangesproken was, en zijn fout erkend had. In Barendrecht heeft hij gewoon op vertrektijd gewacht.... (bevestigd door de kennis in die trein)

Ben je dan ONGESCHIKT of ONGESCHIKT voor dit werk?
niet voor het eerst ik stap in Barendrecht in de trein en stond ook al eens raar te kijken toen de trein wel erg vroeg aan kwam rijden :') die stempelautomaat begon ook gelijk weer met vertrekprocedure dus toen heb ik er maar een stokje voor gestoken :')
  Redactie Sport zaterdag 27 mei 2017 @ 18:38:37 #292
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_171251705
Defecte trein ergens bij Amersfoort, trein naar Enschede staat al tien minuten uitgevallen in de reisinfo maar de conducteur roept hem gewoon om als overstapmogelijkheid, en geen woord over de storing...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_171252743
Kapotte airco in een ICM is met dit weer zelfs voor mij te warm. Pfieuw.
Bier.
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 27 mei 2017 @ 19:19:38 #294
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171252842
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 19:16 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Kapotte airco in een ICM is met dit weer zelfs voor mij te warm. Pfieuw.
Groenland is lekker man. Lekker beetje bootje cruisen bij -14 ēC yolo *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport zaterdag 27 mei 2017 @ 19:31:11 #295
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_171253141
Stoomtrein is met zeker +20 uit Amersfoort vertrokken. Mijn trein viel uit dus zit er nu achteraan, hopen dat ie in Stroe of Apeldoorn aan de kant gaat...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 27 mei 2017 @ 19:45:30 #296
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_171253455
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 18:38 schreef dennistd het volgende:
Defecte trein ergens bij Amersfoort, trein naar Enschede staat al tien minuten uitgevallen in de reisinfo maar de conducteur roept hem gewoon om als overstapmogelijkheid, en geen woord over de storing...
staan 2 Breng diesels met een 189 ervoor ergens tussen Amersfoort en Barneveld Aansluiting. De daders waren misschien vergeten te tanken? o|O
  Redactie Sport zaterdag 27 mei 2017 @ 19:45:43 #297
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_171253458
+30 want hij stond net bij Stroe aan de kant om de overvolle IC waar ik in zit voorbij te laten
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 27 mei 2017 @ 19:45:46 #298
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_171253460
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 19:31 schreef dennistd het volgende:
Stoomtrein is met zeker +20 uit Amersfoort vertrokken. Mijn trein viel uit dus zit er nu achteraan, hopen dat ie in Stroe of Apeldoorn aan de kant gaat...
toch ruk voor de zon
  zaterdag 27 mei 2017 @ 19:46:14 #299
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_171253472
en daarom ben ik thuis
  Redactie Sport zaterdag 27 mei 2017 @ 19:46:52 #300
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_171253484
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 19:45 schreef greavy het volgende:

[..]

staan 2 Breng diesels met een 189 ervoor ergens tussen Amersfoort en Barneveld Aansluiting. De daders waren misschien vergeten te tanken? o|O
Staan bij hoevelaken, loc is gevorderd van de China-shuttle die ergens tussen 1830 en 1900 Amersfoort binnen kwam rijden vanuit Utrecht.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 27 mei 2017 @ 19:47:07 #301
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_171253487
LTE schijnt af te gaan slepen.

Morgen een weekje naar het Maintal in Duitsland, het goederenparadijs ook wel genoemd qua hoeveelheid cargo daar.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')