Even voor 21:00 kwamen de bussen, aanrijding vond plaats rond 19:30. Vrij vlot dus.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 22:30 schreef b2py het volgende:
[..]
Hoe lang duurde het totdat er werd besloten tot overgaan evacuatie via trein? Bij aanrijding persoon wordt asap bussen besteld voor verder mensen. Wellicht is tijdens evacuatie gebleken dat het toch mogelijk is met reizigers de trein af te voeren, dat gebeurt wel vaker.
Ongeveer een uur eerder was er een aanrijding gebeurd bij Vught, dus de bussen waren waarschijnlijk al bezig om Den Bosch - Eindhoven te vervangen.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 23:45 schreef b2py het volgende:
Ik vind 90 minuten nogal lang, ik geloof dat NS beleid is dat er binnen 60 minuten bussen zijn en evacuatie gestart is. Maar zoals voorkomt is er een verschil tussen beleid en praktijk
Klopt.quote:Op woensdag 24 mei 2017 00:25 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ongeveer een uur eerder was er een aanrijding gebeurd bij Vught, dus de bussen waren waarschijnlijk al bezig om Den Bosch - Eindhoven te vervangen.
Dat had maar zo het geval kunnen zijn, maar nee... Hiervoor is vanuit het ministerie geen financiering beschikbaar gesteld, NS (NedTrain, maar goed dat is een onderdeel van NS) is zelf opdrachtgever, aldus TenderNed.quote:
Als ik het goed begrepen heb moet het naast het huidige emplacement Westhavenweg komen. Richting de Nieuwe Hemweg is nog wat ruimte vrijquote:Op woensdag 24 mei 2017 21:27 schreef toblorone het volgende:
Al bekend waar precies het opstelterrein in de westhaven gaat komen?
Bij Hoofddorp komen extra opstelsporen. Ook komt er een extra gelijktijdigheid, zodat er sneller gekeerd kan worden.quote:Op woensdag 24 mei 2017 21:48 schreef toblorone het volgende:
Verblijf hoofddorp opstel mag ook wel een stuk naar de zijkant/achteren, paar sporen ernaast zou wel handig zijn.
Kijfhoek? Die wordt al aangepast voor extra noodwegen voor hulpdiensten. Schijnen per 10 opstelsporen minstens één pad te moeten komen waar hulpdiensten met een voertuig langs kunnen. Althans, dat is wat de gemeente geëist had, en die liepen vorige week blij te roeptoeteren dat het eindelijk gebeuren gaat.quote:Op woensdag 24 mei 2017 21:50 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Of aan de andere kant van de spoorlijn waar nu De Kijf ligt. Nog zo'n pornoterrein erbij maar dan werkplaats. Van Rotterdam en omgeving echt een spoorwerkgevershart maken. Heb je ook gelijk alle voltages bij elkaar!
In het kader van dssa moet je ook meteen het stuk Amsterdam- muiderpoort- amstel -bijlmer uitbreidenquote:Op woensdag 24 mei 2017 22:10 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik heb echt alleen maar fucking goeie ideeën
Amstel over laten slaan door IC's. Neem de metro maar vanaf Bimra of Centraal ofzo. Als er dan nog capaciteitsgebruik is dan liever gelijk zowel Duivendrecht als Amstel grondig verbouwen. Het liefst zou ik naar Bijlmer ook 4 sporen zien vanaf Centraal, en ook van Centraal naar Asra/Riekerpolder aansluiting. En ook in oostelijke richting, viersporigheid naar Hilversum en viersporigheid naar Almere Centrum.quote:Op woensdag 24 mei 2017 22:14 schreef toblorone het volgende:
[..]
In het kader van dssa moet je ook meteen het stuk Amsterdam- muiderpoort- amstel -bijlmer uitbreiden
Dat ben ik met je eens. Dat geldt trouwens ook voor Den Bosch en Breda!quote:Op woensdag 24 mei 2017 22:19 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik moet toch wel zeggen dat ik een beetje gelukkig wordt van het binnen- en uitrijden van Utrecht Centraal. Het is zo snel allemaal. Zo fijn.
Sweet dreams... Het gaat allemaal niet gebeuren. Aan Schiphol gaat echt wel geklust worden, maar meer tunnelbuizen? Ik denk het niet. Kopsporen in de Schipholtunnel is helemaal zonde. De metro aansluiten vanaf Amsterdam-Zuid tot Schiphol? Ja, als die wordt doorgetrokken. Over bestaand spoor lijkt me nogal kansloos....quote:Op woensdag 24 mei 2017 22:10 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Het is beter om 6 extra perronsporen op Schiphol te bouwen. 2 doorgaande richting Hoofddorp, 2 kopsporen met perron, 2 voor de metro. Is veel toekomstvaster met de huidige reizigersgroei en -prognoses. Daar valt misschien hier en daar wel wat op af te dingen, maar zelfs in de negatieve scenario's moet er *iets* gebeuren anders dan zit het straks vast en vol. Amsterdam moet ook nog ergens heen uitbreiden en die richting op lijkt me prima, maakt het ook makkelijker te verantwoorden om de metro door te trekken.
Liefst wel 8 sporen vanaf Amsterdam ondergronds ook, compleet ontvlecht. En minstens zes richting Hoofddorp, misschien moet je die twee doorgaande sporen al wel HSL maken ofzo. 25KV vanaf Amsterdam Riekerpolder Aansluiting ofzo.
Als je het op die manier aanpakt kan het nog best wel eens kostenneutraal zijn én je hebt een plek om de Eurostar veilig van te laten vertrekken.
Ik heb echt alleen maar fucking goeie ideeën.
Kijk, dat horen we graag! Overigens hoorde ik dat omwonenden eigenlijk ook niet ongelukkig zijn: goederentreinen maken veel minder geluid en trillingen nu ze veel minder wissels door hoeven. Qua geluid wordt dat wel weer (groten)deels ongedaan gemaakt door snelheidsverhoging, maar toch...quote:Op woensdag 24 mei 2017 22:19 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik moet toch wel zeggen dat ik een beetje gelukkig wordt van het binnen- en uitrijden van Utrecht Centraal. Het is zo snel allemaal. Zo fijn.
Mja, in Den Bosch mis je net een of twee wisseltjes om vanuit Utrecht op spoor 1 binnen te komenquote:Op woensdag 24 mei 2017 22:22 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens. Dat geldt trouwens ook voor Den Bosch en Breda!
Waar zou je dat voor nodig hebben? Vanuit Utrecht kun je op 3 sporen komen die ieder 2 perronfases hebben.quote:Op woensdag 24 mei 2017 23:24 schreef Peterselieman het volgende:
De zuidzijde van Arnhem is ook wel goed gelukt.
[..]
Mja, in Den Bosch mis je net een of twee wisseltjes om vanuit Utrecht op spoor 1 binnen te komen
jazeker wordt dat wat aan de noord / oostzijde van het emplacement. Werkzaamheden zijn weliswaar uitgesteld, maar die gaan na realisatie wel effect opleveren. Zowel de vier sporen tussen Zwolle en Herfte als de sanering van een zooi Engelse wissels die ooit door Van Gend en Loos werden gebruikt. Ook komen er 80 km/u wissels tussen Zwolle en Herfte (is nu 40 km/u).quote:Op woensdag 24 mei 2017 23:25 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik denk dat het in Zwolle ook ooit nog wel eens wat wordt aan de noordkant. En aan de zuidkant misschien nog net wat beter dan nu.
Ik zou liever zien dat een van die extra sporen doorgetrokken wordt naar Meppel en dat er in Meppel hogesnelheidswissels komen. En dive unders bij Herfte.quote:Op woensdag 24 mei 2017 23:31 schreef Goverman het volgende:
[..]
jazeker wordt dat wat aan de noord / oostzijde van het emplacement. Werkzaamheden zijn weliswaar uitgesteld, maar die gaan na realisatie wel effect opleveren. Zowel de vier sporen tussen Zwolle en Herfte als de sanering van een zooi Engelse wissels die ooit door Van Gend en Loos werden gebruikt. Ook komen er 80 km/u wissels tussen Zwolle en Herfte (is nu 40 km/u).
Zou dat niet ook komen doordat afhandelingsscenario's niet echt meer aangepast zijn? Treinseries worden nog gewoon geschrapt, zodat je een halfuursdienst op bepaalde trajecten hebt ipv kerende treinen die ieder kwartier gaan?quote:Op woensdag 24 mei 2017 23:26 schreef James1988 het volgende:
Ik heb ook niet echt het idee dat DSSU tot meer ellende leidt bij storingen en problemen, eigenlijk.
Het geeft je in het geval van verstoringen net wat meer flexibiliteit, omdat je er dan ook vanuit Utrecht een treintje kwijt kunt.quote:Waar zou je dat voor nodig hebben? Vanuit Utrecht kun je op 3 sporen komen die ieder 2 perronfases hebben.
Dat zou inderdaad kunnen.quote:Op woensdag 24 mei 2017 23:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zou dat niet ook komen doordat afhandelingsscenario's niet echt meer aangepast zijn? Treinseries worden nog gewoon geschrapt, zodat je een halfuursdienst op bepaalde trajecten hebt ipv kerende treinen die ieder kwartier gaan?
Tsja, heb je dat echt nodig? Ik denk het eigenlijk niet.quote:Het geeft je in het geval van verstoringen net wat meer flexibiliteit, omdat je er dan ook vanuit Utrecht een treintje kwijt kunt.
Als je door een storing Geldermalsen-Den Bosch de sprinter Breukelen-Veenendaal Centrum moet opheffen vind ik dat toch aardig ellendig...quote:Op woensdag 24 mei 2017 23:26 schreef James1988 het volgende:
Ik heb ook niet echt het idee dat DSSU tot meer ellende leidt bij storingen en problemen, eigenlijk.
Dat ligt niet aan de infra maar aan de beperkte bijstuurcapaciteit die de extra mannetjes en vrouwtjes nodig hebben om andere treinen te bemensen. Je zou prima die extra sprinter via de IC sporen kunnen sturen.quote:Op donderdag 25 mei 2017 08:29 schreef dennistd het volgende:
[..]
Als je door een storing Geldermalsen-Den Bosch de sprinter Breukelen-Veenendaal Centrum moet opheffen vind ik dat toch aardig ellendig...
De IC uit Amsterdam moet dan namelijk keren in Utrecht op sprinterspoor 15 waardoor die sprinter opgeheven wordt. Alleen maar omdat er wissels ontbreken om de IC vanaf spoor 18 naar OZ te sturen.
quote:Op woensdag 24 mei 2017 22:10 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Het is beter om 6 extra perronsporen op Schiphol te bouwen. 2 doorgaande richting Hoofddorp, 2 kopsporen met perron, 2 voor de metro. Is veel toekomstvaster met de huidige reizigersgroei en -prognoses. Daar valt misschien hier en daar wel wat op af te dingen, maar zelfs in de negatieve scenario's moet er *iets* gebeuren anders dan zit het straks vast en vol. Amsterdam moet ook nog ergens heen uitbreiden en die richting op lijkt me prima, maakt het ook makkelijker te verantwoorden om de metro door te trekken.
Liefst wel 8 sporen vanaf Amsterdam ondergronds ook, compleet ontvlecht. En minstens zes richting Hoofddorp, misschien moet je die twee doorgaande sporen al wel HSL maken ofzo. 25KV vanaf Amsterdam Riekerpolder Aansluiting ofzo.
Als je het op die manier aanpakt kan het nog best wel eens kostenneutraal zijn én je hebt een plek om de Eurostar veilig van te laten vertrekken.
Ik heb echt alleen maar fucking goeie ideeën.
quote:Beperkt treinverkeer op de HSL. Volgens de reisinformatie door een defecte trein. Dat is inderdaad ook een manier om het te verwoorden.
Door een probleem ergens op de HSL zuid-sectie worden de stroomafnemers van alle treinen die er langs rijden vernield. De betreffende plek is om 6:15 nog altijd niet gevonden.
Hierdoor hebben een aantal ICd/1100 stammen en Thalystreinen hun 1,5 kV stroomafnemers verspeeld.
De 1119 had vanaf Rtd moeten rijden om te kijken of het probleem nog steeds aanwezig was, maar had al twee defecte 1,5 kV stroomafnemers door dit geintje, dus zou dan (indien het probleem inderdaad nog aanwezig was) alle 1,5 kV stroomafnemers hebben verspeeld, dus dat werd het toch niet.
Meer ijzer, meer asfaltquote:Op woensdag 24 mei 2017 22:10 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Het is beter om 6 extra perronsporen op Schiphol te bouwen. 2 doorgaande richting Hoofddorp, 2 kopsporen met perron, 2 voor de metro. Is veel toekomstvaster met de huidige reizigersgroei en -prognoses. Daar valt misschien hier en daar wel wat op af te dingen, maar zelfs in de negatieve scenario's moet er *iets* gebeuren anders dan zit het straks vast en vol. Amsterdam moet ook nog ergens heen uitbreiden en die richting op lijkt me prima, maakt het ook makkelijker te verantwoorden om de metro door te trekken.
Liefst wel 8 sporen vanaf Amsterdam ondergronds ook, compleet ontvlecht. En minstens zes richting Hoofddorp, misschien moet je die twee doorgaande sporen al wel HSL maken ofzo. 25KV vanaf Amsterdam Riekerpolder Aansluiting ofzo.
Als je het op die manier aanpakt kan het nog best wel eens kostenneutraal zijn én je hebt een plek om de Eurostar veilig van te laten vertrekken.
Ik heb echt alleen maar fucking goeie ideeën.
De geleidehoorns van de stroomafnemers worden eraf gereden bij een brug had ik begrepenquote:
Het was een puinhoop vandaag. De ene na de andere trein kwam binnen met kapotte stroomafnemers en niemand kon ook maar iets vinden.quote:
Dat moet nogal sterke rommel zijn geweest als het al die stroomafnemers heeft gemold.quote:Op donderdag 25 mei 2017 15:25 schreef MTL het volgende:
[..]
Er is over een lengte van 500 meter aan rommel verwijderd.
Mwa, zo'n stroomafnemer is een relatief fragiel geval.quote:Op donderdag 25 mei 2017 15:39 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat moet nogal sterke rommel zijn geweest als het al die stroomafnemers heeft gemold.
Spoor HA is vlakbij het Hofplein... waren daar niet gisterenavond wat Feyenoordsupporters een feestje aan het bouwen?
Sodeknetters zeg. Dat zijn er nogal wat ...quote:Op donderdag 25 mei 2017 15:51 schreef MTL het volgende:
[..]
Mwa, zo'n stroomafnemer is een relatief fragiel geval.
Ik begreep dat er van 24 stroomafnemers geleidehoorns zijn gevonden. Minimaal 12 stammen hebben dus vervanging nodig, maar niet bij elke stam zijn beide stroomafnemers beschadigd. In totaal zijn het dus nog meer stammen waarvan tenminste één schuitje vervangen mag worden.
Is het toeval dat alleen HSL treinen geraakt zijn of rijdt er uberhaupt geen ander verkeer dan HST over HA?quote:
En niemand had kunnen vermoeden dat al die mensen na de wedstrijd ook weer terug zouden willen, dus dat NS daar niet op voorbereid was kun je hen niet verwijten.quote:
quote:Op woensdag 24 mei 2017 22:17 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Amstel over laten slaan door IC's.
Nou en?quote:Op donderdag 25 mei 2017 16:23 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Geen klein station hoor, perrons staan in spits vol
Als je de perrons maar klein genoeg maakt is het overal volquote:Op donderdag 25 mei 2017 16:23 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Geen klein station hoor, perrons staan in spits vol
Dat klinkt alsof iemand de trekdraden heeft doorgeknipt of zoquote:Van en naar Maastricht rijden er geen treinen door een storing in de bediening van seinen.
Takken. Gesnoeid door de gemeente, en lekker op de hekken laten liggen. Ruimt ProRail wel op, blijkbaar.quote:Op vrijdag 26 mei 2017 08:44 schreef MTL het volgende:
Jep, gisteren rond het middaguur dus al. Een boomtak die binnen PVR van de stroomafnemer was gekomen op spoor H tussen Rotterdam Blaak en Rotterdam Zuid.
Als ik het zo lees nog maar 11 manden hoor:quote:Op vrijdag 26 mei 2017 09:02 schreef b2py het volgende:
Feestje: http://www.standaard.be/cnt/dmf20170526_02898720
quote:Van 25 mei tot 3 juni waren er werkonderbrekingen die zich vooral in Wallonië hevig lieten voelen. Daarna was er op 24 juni nog hinder door een actie van het ABVV, maar sindsdien kreeg de reiziger geen enkele treinstaking meer te verwerken.
hold my beerquote:Op vrijdag 26 mei 2017 13:43 schreef MTL het volgende:
Letten jullie wel ff op de storing tussen Haarlem en Zandvoort? Er rijden namelijk extra treinen
Goden verzoeken ditquote:Op vrijdag 26 mei 2017 13:17 schreef dennistd het volgende:
[..]
Als ik het zo lees nog maar 11 manden hoor:
[..]
Misschien daarom juist niet?quote:Op vrijdag 26 mei 2017 20:25 schreef Salatrel het volgende:
Niet eens een kijkalert voor een aflevering railaway vol prachtige virm beelden?
Precies en zeker omdat ze al het goedkope OuiGo hebben. Dan zet je er geen nieuw premium merk met een beetje gelijkende naam tegenover.quote:Op vrijdag 26 mei 2017 22:13 schreef b2py het volgende:
Ik ben nog steeds met stomheid geslagen, welk campagnebureau heeft voor miljoenen zo'n sterkte naam verkracht. Ik denk dat het net zo sterk is als KLM oid.
De naam TGV kent inderdaad iedereen. Zelfs in de VS kijkt men met jaloerse ogen naar de TGV's.quote:Op vrijdag 26 mei 2017 22:13 schreef b2py het volgende:
Ik ben nog steeds met stomheid geslagen, welk campagnebureau heeft voor miljoenen zo'n sterkte naam verkracht. Ik denk dat het net zo sterk is als KLM oid.
Lijkt mij niet zo'n issue, met Googlen en photoshoppen kom je toch bij het juiste product uitquote:Op vrijdag 26 mei 2017 22:38 schreef James1988 het volgende:
[..]
De naam TGV kent inderdaad iedereen. Zelfs in de VS kijkt men met jaloerse ogen naar de TGV's.
Misschien heeft dat er iets mee te maken, het woord TGV is een gemeengoed geworden net zoals Googlen of Photoshoppen. Het woord wordt niet zo meer geassocieerd met SNCF.
Dat zijn maar twee voorbeelden, er zijn genoeg merken die zo bekend zijn dat niemand meer aan het specifieke merk denkt, maar aan een product.quote:Op vrijdag 26 mei 2017 22:58 schreef b2py het volgende:
[..]
Lijkt mij niet zo'n issue, met Googlen en photoshoppen kom je toch bij het juiste product uit
De NDR meldt (in de video) dat het een draaibrug zou gaan worden: een klapbrug met een doorvaartbreedte van 60 meter (wat de Meyer-werf graag wil) wordt ook 60m hoog als ie openstaat, wat een probleem kan worden bij harde wind.quote:Op vrijdag 26 mei 2017 23:26 schreef Peterselieman het volgende:
De nieuwe Friesenbrücke moet er in 2024 liggen, zoals het nu lijkt tenminste.
https://www.oogtv.nl/2017(...)t-er-in-2024-liggen/
Gaat dat wel goed zonder ondersteuning in het midden? Voetgangers of auto's wel denk ik, maar treinen zijn toch wel een stukje zwaarder...quote:
Oh dat is nu?quote:Op zaterdag 27 mei 2017 00:46 schreef dennistd het volgende:
Nee, nergens. Had speciaal voor Fles de Deventer-tijd nog toegevoegd, alleen nu staat het er wat ongelukkig.
Nee, moet nog uitslapen Kijk vanavond vanaf het balkon welquote:Op zaterdag 27 mei 2017 09:22 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Hee Flash, ben je zo ook op het station voor de waterkokers?
Hoe laat? Ik moet zo naar Deventer en vanavond naar Schiphol.quote:Op zaterdag 27 mei 2017 10:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee, moet nog uitslapen Kijk vanavond vanaf het balkon wel
Jaquote:
Ik ga tweede Pinksterdag met een waterkoker spelen, alleen drijft deze maar een wiel aanquote:Op zaterdag 27 mei 2017 09:22 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Hee Flash, ben je zo ook op het station voor de waterkokers?
Ik heb hem wel gehoordquote:Op zaterdag 27 mei 2017 10:32 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ja
Vanavond weer een kans, dan is ie over spoor 1 gepland.
Australische importquote:Op zaterdag 27 mei 2017 11:07 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Het is echt bizar dat die dingen ondersteboven hangen. Ik kan er echt niet bij waarom...
vergeet je je notitieblok te noemenquote:Op zaterdag 27 mei 2017 11:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik heb hem wel gehoord
Waarschijnlijk zit ik vanavond lekker met wat groene pretcilinders en de voetjes in een bak koud water op het balkon net als gisteren. Ik ga niet mijn sandalen en mijn linnen tas van zolder halen om naar het station te lopen iig
Hehehe.quote:
machtige machines!quote:Op zaterdag 27 mei 2017 10:15 schreef dennistd het volgende:
VSM vanmorgen in De Lutte:
Betere kwaliteit volgt vanavond vanaf de sd-kaart, deze is nog gestreamd vanuit de lucht.
Neequote:Op zaterdag 27 mei 2017 15:42 schreef greavy het volgende:
Mag ik klagen dat een trein VIJF (!!!!!) MINUTEN te vroeg vertrekt?
Vanochtend kwam de trein van 10:17 binnen om 10:11 in Zwijndrecht. Geheel volgens dienstregeling. Er is namelijk een brugopening gepland vanaf 10:11 tot 10:17 (sowieso in het weekend ieder uur), waardoor de trein dus niet volgens de gewenste dienstregeling kan rijden, als men hierop wacht in Dordrecht. Daarom gaat men uit Dordrecht naar Zwijndrecht eerder weg, om vervolgens 6 minuten aan het perron in Zwijndrecht te kamperen. Althans, dat was de planning bij de planners bij NS.
Ik moest even iets aannemen van iemand in die trein, en hoefde dus niet mee. Was ruim op tijd. Toen om 10:12 de HC ging fluiten en de deuren sloot, vertelde ik de opmerking dat hij 5 (!!!) minuten te vroeg was. Hij zei "Dat kan wel zijn, maar het vertreksein brand dus ik ga weg".. Ik maakte dus wéér de opmerking dat het écht 10:17 was, mede vanwege de brug die inmiddels omhoog was en hij hier altijd 6 minuten op vertrektijd staat. "Niks mee te maken, het sein is groen dus we gaan"....
Even een tweet naar NS online, en nog een aantal die dus "te laat" waren voor de trein die vijf minuten te vroeg vertrok waren gingen dat doen. Excuses van NS, en vraag maar een GtbV aan. Met even later de mededeling dat de HC aangesproken was, en zijn fout erkend had. In Barendrecht heeft hij gewoon op vertrektijd gewacht.... (bevestigd door de kennis in die trein)
Ben je dan ONGESCHIKT of ONGESCHIKT voor dit werk?
C1 tm C8 op de Watergraafsmeer onbereikbaar door spoorspatting in een wisselquote:Op zaterdag 27 mei 2017 16:21 schreef Peter het volgende:
Zijn er al slingerende spoorstaven van de warmte?
Gevolgen voor het treinverkeer of dat niet?quote:Op zaterdag 27 mei 2017 17:19 schreef Maegrim het volgende:
[..]
C1 tm C8 op de Watergraafsmeer onbereikbaar door spoorspatting in een wissel
Prettige zaterdag nogquote:Op zaterdag 27 mei 2017 17:03 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Lol ja. Trein halen. Hindernisbaan naar Schiphol. Krijsend kind in de stiltecoupé.
Nah, wat extra rangeerklussen denk ikquote:Op zaterdag 27 mei 2017 17:22 schreef dennistd het volgende:
[..]
Gevolgen voor het treinverkeer of dat niet?
quote:Op zaterdag 27 mei 2017 11:01 schreef dennistd het volgende:
Groeten uit VIRM 9559 met niet opstartende OBIS-schermen:
[ afbeelding ]
niet voor het eerst ik stap in Barendrecht in de trein en stond ook al eens raar te kijken toen de trein wel erg vroeg aan kwam rijden die stempelautomaat begon ook gelijk weer met vertrekprocedure dus toen heb ik er maar een stokje voor gestokenquote:Op zaterdag 27 mei 2017 15:42 schreef greavy het volgende:
Mag ik klagen dat een trein VIJF (!!!!!) MINUTEN te vroeg vertrekt?
Vanochtend kwam de trein van 10:17 binnen om 10:11 in Zwijndrecht. Geheel volgens dienstregeling. Er is namelijk een brugopening gepland vanaf 10:11 tot 10:17 (sowieso in het weekend ieder uur), waardoor de trein dus niet volgens de gewenste dienstregeling kan rijden, als men hierop wacht in Dordrecht. Daarom gaat men uit Dordrecht naar Zwijndrecht eerder weg, om vervolgens 6 minuten aan het perron in Zwijndrecht te kamperen. Althans, dat was de planning bij de planners bij NS.
Ik moest even iets aannemen van iemand in die trein, en hoefde dus niet mee. Was ruim op tijd. Toen om 10:12 de HC ging fluiten en de deuren sloot, vertelde ik de opmerking dat hij 5 (!!!) minuten te vroeg was. Hij zei "Dat kan wel zijn, maar het vertreksein brand dus ik ga weg".. Ik maakte dus wéér de opmerking dat het écht 10:17 was, mede vanwege de brug die inmiddels omhoog was en hij hier altijd 6 minuten op vertrektijd staat. "Niks mee te maken, het sein is groen dus we gaan"....
Even een tweet naar NS online, en nog een aantal die dus "te laat" waren voor de trein die vijf minuten te vroeg vertrok waren gingen dat doen. Excuses van NS, en vraag maar een GtbV aan. Met even later de mededeling dat de HC aangesproken was, en zijn fout erkend had. In Barendrecht heeft hij gewoon op vertrektijd gewacht.... (bevestigd door de kennis in die trein)
Ben je dan ONGESCHIKT of ONGESCHIKT voor dit werk?
Groenland is lekker man. Lekker beetje bootje cruisen bij -14 ēC yoloquote:Op zaterdag 27 mei 2017 19:16 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Kapotte airco in een ICM is met dit weer zelfs voor mij te warm. Pfieuw.
staan 2 Breng diesels met een 189 ervoor ergens tussen Amersfoort en Barneveld Aansluiting. De daders waren misschien vergeten te tanken?quote:Op zaterdag 27 mei 2017 18:38 schreef dennistd het volgende:
Defecte trein ergens bij Amersfoort, trein naar Enschede staat al tien minuten uitgevallen in de reisinfo maar de conducteur roept hem gewoon om als overstapmogelijkheid, en geen woord over de storing...
toch ruk voor de zonquote:Op zaterdag 27 mei 2017 19:31 schreef dennistd het volgende:
Stoomtrein is met zeker +20 uit Amersfoort vertrokken. Mijn trein viel uit dus zit er nu achteraan, hopen dat ie in Stroe of Apeldoorn aan de kant gaat...
Staan bij hoevelaken, loc is gevorderd van de China-shuttle die ergens tussen 1830 en 1900 Amersfoort binnen kwam rijden vanuit Utrecht.quote:Op zaterdag 27 mei 2017 19:45 schreef greavy het volgende:
[..]
staan 2 Breng diesels met een 189 ervoor ergens tussen Amersfoort en Barneveld Aansluiting. De daders waren misschien vergeten te tanken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |