abonnement Unibet Coolblue
pi_171623035
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2017 18:32 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Let goed op jezelf, man. Laat je nog even weten hoe het met je gaat?
Hey,

Het gaat met ups en downs. Nu weer wat beter maar toch veel stress. Heb het weekend toch bijna erop zitten! Vanavond op tijd naar bed daarna bel ik de huisarts morgen.
  zondag 11 juni 2017 @ 19:16:12 #202
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_171623691
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2017 11:05 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Lastige vraag. Denk je dat er mensen zijn die je zullen gaan zoeken binnen nu en een aantal dagen?
Nou ja, mijn lichaam zou wel gevonden worden door mijn huisgenoten. Maar mijn studiegenoten/vrienden van vroeger zullen het niet opmerken nee. Misschien die paar mensen waar ik nog mee app dat ze het raar vinden dat ik ineens niet meer app.

Welke persoonlijkheidsstoornis heb jij eigenlijk?
  zondag 11 juni 2017 @ 19:17:07 #203
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_171623723
quote:
11s.gif Op zondag 11 juni 2017 18:52 schreef Argo het volgende:

[..]

Hey,

Het gaat met ups en downs. Nu weer wat beter maar toch veel stress. Heb het weekend toch bijna erop zitten! Vanavond op tijd naar bed daarna bel ik de huisarts morgen.
Sluit jezelf niet op. Ga hoe dan ook naar de huisarts, even IRL met iemand praten zal je goed doen.
pi_171624131
quote:
99s.gif Op zondag 11 juni 2017 19:16 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Nou ja, mijn lichaam zou wel gevonden worden door mijn huisgenoten. Maar mijn studiegenoten/vrienden van vroeger zullen het niet opmerken nee. Misschien die paar mensen waar ik nog mee app dat ze het raar vinden dat ik ineens niet meer app.

Welke persoonlijkheidsstoornis heb jij eigenlijk?
Ow.... dat vind ik heel erg naar om te lezen... Je bent zo'n fijn persoon en het klinkt zo eenzaam :* :{ ... Even een een dikke online knuffel :*
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  zondag 11 juni 2017 @ 19:32:42 #205
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_171624141
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2017 19:32 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Ow.... dat vind ik heel erg naar om te lezen... Je bent zo'n fijn persoon en het klinkt zo eenzaam :* :{ ... Even een een dikke online knuffel :*
Dankjewel, babe. :)
pi_171624514
Voor toffe mensen zoals jij altijd :*

---------------------------------------------------

Dit weekend even naar mijn moeder geweest en een heel pittig gesprek gehad. Dat heeft de verhouding tussen ons wel verbeterd, het voelt nu goed, dat had ik eigenlijk niet verwacht.

Ik zit niet zo goed in het velletje, wel allerlei nieuw knutselspul in huis, dus morgen maar eens een hele dag knutselen. Doet me vast goed
En straks even na een vereniging toe
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  zondag 11 juni 2017 @ 20:10:55 #207
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_171625209
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2017 19:46 schreef ChildoftheStars het volgende:
Voor toffe mensen zoals jij altijd :*

---------------------------------------------------

Dit weekend even naar mijn moeder geweest en een heel pittig gesprek gehad. Dat heeft de verhouding tussen ons wel verbeterd, het voelt nu goed, dat had ik eigenlijk niet verwacht.

Ik zit niet zo goed in het velletje, wel allerlei nieuw knutselspul in huis, dus morgen maar eens een hele dag knutselen. Doet me vast goed
En straks even na een vereniging toe
:)

Fijn dat je dat kan met je moeder. Ik heb geen contact meer met de mijne. Die van mij is ontzettend stoïcijns.
pi_171632365
quote:
99s.gif Op zondag 11 juni 2017 20:10 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

:)

Fijn dat je dat kan met je moeder. Ik heb geen contact meer met de mijne. Die van mij is ontzettend stoïcijns.
Oh, het was een godswonder. Meestal hakt ze me in de pan (ik heb d'r verteld dat ik het contact wilde verbreken en toen kwam dat gesprek)

Als je nieuwsgierig bent: R&P / Breken met de familie
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  maandag 12 juni 2017 @ 00:23:36 #209
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_171633242
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2017 23:40 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Oh, het was een godswonder. Meestal hakt ze me in de pan (ik heb d'r verteld dat ik het contact wilde verbreken en toen kwam dat gesprek)

Als je nieuwsgierig bent: R&P / Breken met de familie
Ik zag dat topic al eerder ja, maar nooit aangeklikt. :@ Zal even kijken. :)
pi_171633265
quote:
99s.gif Op maandag 12 juni 2017 00:23 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Ik zag dat topic al eerder ja, maar nooit aangeklikt. :@ Zal even kijken. :)
Daar is een bloos niet voor nodig. Je hoeft niet alles te lezen wat mensen posten ;)
En zo interessant ben ik nou ook weer niet :)
Samenvatting: beetje zieke familie

[ Bericht 0% gewijzigd door ChildoftheStars op 12-06-2017 00:39:25 ]
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  maandag 12 juni 2017 @ 06:58:15 #211
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_171634392
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2017 23:40 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Oh, het was een godswonder. Meestal hakt ze me in de pan (ik heb d'r verteld dat ik het contact wilde verbreken en toen kwam dat gesprek)

Als je nieuwsgierig bent: R&P / Breken met de familie
Ik ben heel nieuwsgierig, CotS. Vertel eens iets over dat gesprek (hier of in dat topic)? Het klinkt als een doorbraak.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 12 juni 2017 @ 09:59:18 #212
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_171636082
quote:
99s.gif Op zondag 11 juni 2017 19:16 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Nou ja, mijn lichaam zou wel gevonden worden door mijn huisgenoten. Maar mijn studiegenoten/vrienden van vroeger zullen het niet opmerken nee. Misschien die paar mensen waar ik nog mee app dat ze het raar vinden dat ik ineens niet meer app.

Welke persoonlijkheidsstoornis heb jij eigenlijk?
Jezus, wat klinkt dat triest. Ergens kan ik mij er wel in vinden. Ik zou pas gemist worden na een maand of drie. :P

Ik heb een borderline persoonlijkheidsstoornis. Wel hoog functionerend, d.w.z. dat het mij in de dagelijkse omgang met mensen niet zo erg belemmerd.
soooo, da's mooi!
  maandag 12 juni 2017 @ 10:00:34 #213
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_171636110
quote:
11s.gif Op zondag 11 juni 2017 18:52 schreef Argo het volgende:

[..]

Hey,

Het gaat met ups en downs. Nu weer wat beter maar toch veel stress. Heb het weekend toch bijna erop zitten! Vanavond op tijd naar bed daarna bel ik de huisarts morgen.
Heb je de afspraak nog gemaakt?
soooo, da's mooi!
pi_171639434
quote:
10s.gif Op maandag 12 juni 2017 06:58 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik ben heel nieuwsgierig, CotS. Vertel eens iets over dat gesprek (hier of in dat topic)? Het klinkt als een doorbraak.
Dat is het zeker ook, het was heel erg vreemd.
In het andere topic heb ik een update gepost, dat leek me het gemakkelijkste
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_171639501
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 09:59 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Jezus, wat klinkt dat triest. Ergens kan ik mij er wel in vinden. Ik zou pas gemist worden na een maand of drie. :P

Ik heb een borderline persoonlijkheidsstoornis. Wel hoog functionerend, d.w.z. dat het mij in de dagelijkse omgang met mensen niet zo erg belemmerd.
Jij bent het bewijs naar alle borderline-boe-roepers dat mensen met deze stoornis fantastische mensen kunnen zijn, zoals ieder ander. Natuurlijk zitten er vervelende mensen tussen, maar niet meer dan bij de populatie zonder BPS. Je bent een prachtig mens en kan heel erg goed met mensen overweg. Ik vind jou echt heel erg tof
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  maandag 12 juni 2017 @ 14:21:15 #216
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_171642498
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 09:59 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Jezus, wat klinkt dat triest. Ergens kan ik mij er wel in vinden. Ik zou pas gemist worden na een maand of drie. :P

Ik heb een borderline persoonlijkheidsstoornis. Wel hoog functionerend, d.w.z. dat het mij in de dagelijkse omgang met mensen niet zo erg belemmerd.
Inderdaad triest als ik het zo teruglees ja. ;( Fijn dat je in ieder geval nog een normaal leven kan leiden en het niet zo op de voorgrond speelt. :)
pi_171642580
Bedankt voor de mensen die op mij gereageerd hadden. Het is nu wat gezakt.

Ik krijg woensdag voor het eerst COMET training.
FOK! is net een groot tijdschrift
  maandag 12 juni 2017 @ 15:23:01 #218
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_171643691
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2017 12:10 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Jij bent het bewijs naar alle borderline-boe-roepers dat mensen met deze stoornis fantastische mensen kunnen zijn, zoals ieder ander. Natuurlijk zitten er vervelende mensen tussen, maar niet meer dan bij de populatie zonder BPS. Je bent een prachtig mens en kan heel erg goed met mensen overweg. Ik vind jou echt heel erg tof
Don't make me blush. :@ ;)

Weet je wat het is met die boeroepers? Ze hebben hoogstwaarschijnlijk nog nooit iemand met borderline ontmoet, laat staan meegemaakt. Bij mij word borderline gevoed door een enorme onzekerheid, de bekende verlatingsangst en mijn leven niet kunnen regelen. Iedere dag worstel ik met mijn identiteit en ik weet niet welke richting ik in moet slaan. Dat leidt vaak tot heftige conflicten niet alleen met anderen, maar ook met mezelf. Relaties ga ik nauwelijks aan, aangezien ik vaak teveel verwacht van mensen. Als ik verliefd word/ben, dan kan ik heel bezitterig worden. Komt dit omdat ik de ander wil overheersen en controleren? Nee, dat komt alleen door de angst om aan de kant te worden gezet voor een ander. Wat gebeurt er dan? Juist, ik ga op een nare manier claimen. Door het niet verkrijgen van bevestiging, word ik paranoïde en doe ik allerlei dingen waar ik later gigantisch spijt van krijg. Een geliefde kan dan nog zo hard roepen dat er niets aan de hand is, ik ben dan op dat moment zo bang om in de steek gelaten te worden. Het klinkt erg sneu, maar zo werkt m'n borderline. Manipuleer ik? Nee, ik zie daar het nut niet van in. Ik hou van eerlijkheid. Doe ik aan zelfmutilatie? Nee, ik vind mezelf al lelijk genoeg. :P
soooo, da's mooi!
  maandag 12 juni 2017 @ 15:24:21 #219
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_171643721
quote:
99s.gif Op maandag 12 juni 2017 14:21 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Inderdaad triest als ik het zo teruglees ja. ;( Fijn dat je in ieder geval nog een normaal leven kan leiden en het niet zo op de voorgrond speelt. :)
Het speelt alleen op de voorgrond binnen intieme relaties. Ik kan heel snel teleurgesteld raken in mensen. Doordat ik momenteel niet werk en mijn leven niet op orde heb, heb ik ook weinig contact met andere mensen. Puur uit angst om door hen als mindere te worden beschouwd.
soooo, da's mooi!
pi_171647859
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 15:23 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Don't make me blush. :@ ;)

Weet je wat het is met die boeroepers? Ze hebben hoogstwaarschijnlijk nog nooit iemand met borderline ontmoet, laat staan meegemaakt. Bij mij word borderline gevoed door een enorme onzekerheid, de bekende verlatingsangst en mijn leven niet kunnen regelen. Iedere dag worstel ik met mijn identiteit en ik weet niet welke richting ik in moet slaan. Dat leidt vaak tot heftige conflicten niet alleen met anderen, maar ook met mezelf. Relaties ga ik nauwelijks aan, aangezien ik vaak teveel verwacht van mensen. Als ik verliefd word/ben, dan kan ik heel bezitterig worden. Komt dit omdat ik de ander wil overheersen en controleren? Nee, dat komt alleen door de angst om aan de kant te worden gezet voor een ander. Wat gebeurt er dan? Juist, ik ga op een nare manier claimen. Door het niet verkrijgen van bevestiging, word ik paranoïde en doe ik allerlei dingen waar ik later gigantisch spijt van krijg. Een geliefde kan dan nog zo hard roepen dat er niets aan de hand is, ik ben dan op dat moment zo bang om in de steek gelaten te worden. Het klinkt erg sneu, maar zo werkt m'n borderline. Manipuleer ik? Nee, ik zie daar het nut niet van in. Ik hou van eerlijkheid. Doe ik aan zelfmutilatie? Nee, ik vind mezelf al lelijk genoeg. :P
Rood staat je vast wel goed ;)
Weet je nog dat ik als doel had jou beter over jezelf te laten voelen, naja, het beïnvloeden daarvan. Dat doe ik lekker pûh ;)

Ik vind het ontzettend naar om te lezen dat het zo'n worsteling is. Het gevoel van verlatingsangst ken ik wel (onveilig gehecht), maar niet zo hevig als jij. Wat moet dat ontzettend lastig zijn. Het inzien van je eigen gedrag en de oorzaken ervan vind ik heel erg knap. Dat vinden heel veel mensen moeilijk. Ik hoop dat het je ooit lukt om dat een beetje los te laten.

Ik vind het wel fijn om te lezen dat jij jezelf heel houdt (en nee, je bent niet lelijk), dat van die eerlijkheid had ik al door :) Zoals ik zei, een mooi mens ben je en ik hoop dat je de juiste handvatten gaat vinden om het wat gemakkelijker te krijgen
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  maandag 12 juni 2017 @ 18:58:49 #221
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_171648200
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 18:43 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Rood staat je vast wel goed ;)
Weet je nog dat ik als doel had jou beter over jezelf te laten voelen, naja, het beïnvloeden daarvan. Dat doe ik lekker pûh ;)

Ik vind het ontzettend naar om te lezen dat het zo'n worsteling is. Het gevoel van verlatingsangst ken ik wel (onveilig gehecht), maar niet zo hevig als jij. Wat moet dat ontzettend lastig zijn. Het inzien van je eigen gedrag en de oorzaken ervan vind ik heel erg knap. Dat vinden heel veel mensen moeilijk. Ik hoop dat het je ooit lukt om dat een beetje los te laten.

Ik vind het wel fijn om te lezen dat jij jezelf heel houdt (en nee, je bent niet lelijk), dat van die eerlijkheid had ik al door :) Zoals ik zei, een mooi mens ben je en ik hoop dat je de juiste handvatten gaat vinden om het wat gemakkelijker te krijgen
Het inzien van verkeerd gedrag heeft mij wel heel veel therapie uurtjes gekost. Ik was mij altijd van geen kwaad bewust en wees meteen met het vingertje naar anderen toe. En dat niet alleen in relaties, maar ook met instanties. Nu heb ik het geluk dat ik van nature niet bang ben aangelegd, maar dat kan ook heel nadelig zijn. Omdat ik niet veel bezit, kan ik ook niks verliezen en ben dan bereid om heel ver te gaan. Ja, ik heb vaak genoeg verloren, maar daar zat ik niet mee.

Uiteindelijk ga ik het gevecht winnen van borderline en hoop ik lang en gelukkig te leven in een fijne relatie waarin we beiden tevreden zijn. :) Nu nog de juiste vrouw zien te vinden. :P
soooo, da's mooi!
pi_171648371
Bedankt voor alle steun gelukkig is alles weer goed. Foetsjie problemen.
  maandag 12 juni 2017 @ 19:50:16 #223
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_171649432
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 15:24 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Het speelt alleen op de voorgrond binnen intieme relaties. Ik kan heel snel teleurgesteld raken in mensen. Doordat ik momenteel niet werk en mijn leven niet op orde heb, heb ik ook weinig contact met andere mensen. Puur uit angst om door hen als mindere te worden beschouwd.
Heb je ook een sociale fobie? Ik raad je toch aan om te gaan werken als je de mogelijkheid hebt. Alleen zo kan je van die angst afkomen.
  maandag 12 juni 2017 @ 20:09:16 #224
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_171649922
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 19:08 schreef Argo het volgende:
Bedankt voor alle steun gelukkig is alles weer goed. Foetsjie problemen.
Van het een op het andere moment?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  maandag 12 juni 2017 @ 20:49:55 #225
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_171651085
quote:
99s.gif Op maandag 12 juni 2017 19:50 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Heb je ook een sociale fobie? Ik raad je toch aan om te gaan werken als je de mogelijkheid hebt. Alleen zo kan je van die angst afkomen.
Geen idee. Wat versta je onder een sociale fobie? Ik trek mij niet onnodig terug en ga ook geen confrontaties uit de weg. Vind alleen niet leuk om antwoorden te geven op vragen die mensen stellen omtrent mijn persoonlijke situatie.
soooo, da's mooi!
pi_171651328
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2017 20:09 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Van het een op het andere moment?
Er was een onderliggende reden, en dat is nu gelukkig geen issue meer. Mijn lichaam is nu wel echt aan het bijkomen van die stress.... Merk dat mijn lichaam nu echt moet herstellen.
  maandag 12 juni 2017 @ 20:58:30 #227
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_171651342
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 20:49 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Geen idee. Wat versta je onder een sociale fobie? Ik trek mij niet onnodig terug en ga ook geen confrontaties uit de weg. Vind alleen niet leuk om antwoorden te geven op vragen die mensen stellen omtrent mijn persoonlijke situatie.
Oh nee, dan lijkt het me niet dat je dat hebt. En ja, die vragen, ik denk dat iedereen met een psychische ziekte daar moeite mee heeft. Ik hou het oppervlakkig. Zeg meestal dat ik depressieve episodes meemaak, therapie volg en hou het daar verder bij. Als ze doorvragen, zeg ik dat het ze niks aangaat.
pi_171658683
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2017 14:18 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Ja ik ken het. Meestal is het niet meer dan stress. Probeer je - hoe moeilijk het ook kan zijn - je zo min mogelijk van deze gewaarwording aan te trekken. Ga leuke dingen en zoek zoveel mogelijk mensen op. Je hoeft niet persé contact met ze te hebben, als je al buiten in de stad loopt heb je zat mensen om je heen. Dit voorkomt dat je in je hoofd gaat zitten en de derealisatie erger wordt. Juist externe prikkels halen je eruit.
Groot gelijk heb je inderdaad :) Gisteren met wat vrienden naar de kermis geweest. Had al sinds kerstmis niks meer met ze gedaan dus het was wel weer eens leuk om iets te doen. Heel de dag op bed gelegen omdat ik er niet zo'n zin in had maar 's avonds gelukkig wel de tijd van m'n leven gehad op de kermis. Even een avondje niet aan m'n shit denken. :)

Tot 2 weken geleden heb ik 5 weken sertraline geslikt. SSRI's hebben duidelijk geen gunstig effect op mij want bij zowel fluoxetine, bupropion en sertraline heb ik niet echt positieve effecten gemerkt. Ik ben cold turkey met mijn sertraline gestopt en de eerste week had ik nergens last van. Maar sinds afgelopen weekend is mijn derealisatie teruggekomen en heb ik extreme angstgevoelens. Ik ga ervan uit dat dit gewoon ontwenningsverschijnselen zijn, maar ik vind het raar dat deze pas 1 week na het stoppen zijn gekomen. Kan dit?
  dinsdag 13 juni 2017 @ 09:30:00 #229
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_171660010
quote:
99s.gif Op maandag 12 juni 2017 20:58 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Oh nee, dan lijkt het me niet dat je dat hebt. En ja, die vragen, ik denk dat iedereen met een psychische ziekte daar moeite mee heeft. Ik hou het oppervlakkig. Zeg meestal dat ik depressieve episodes meemaak, therapie volg en hou het daar verder bij. Als ze doorvragen, zeg ik dat het ze niks aangaat.
Groot gelijk. Je hoeft maar iets teveel te zeggen en je krijgt meteen een karrenvracht aan goedbedoelde adviezen. En dan vaak ook nog van mensen die er totaal geen kaas van hebben gegeten. Stiekem kan ik er wel om lachen. :P
soooo, da's mooi!
  dinsdag 13 juni 2017 @ 09:30:53 #230
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_171660022
quote:
11s.gif Op maandag 12 juni 2017 20:58 schreef Argo het volgende:

[..]

Er was een onderliggende reden, en dat is nu gelukkig geen issue meer. Mijn lichaam is nu wel echt aan het bijkomen van die stress.... Merk dat mijn lichaam nu echt moet herstellen.
Ik hoop dat je er snel weer bovenop komt. :)
soooo, da's mooi!
pi_171688752
De concentratie om te lezen heb ik even niet. Beetje warrig nu
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  woensdag 14 juni 2017 @ 18:40:08 #232
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_171694715
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 13:49 schreef ChildoftheStars het volgende:
De concentratie om te lezen heb ik even niet. Beetje warrig nu
Hoe komt dat dan?
soooo, da's mooi!
pi_171695139
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 18:40 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Hoe komt dat dan?
Mijn psych was ziek en die had ik even hard nodig (plus onverwachte verandering waardoor ik uit mijn routine raakte) en ik deed mee aan een onderzoek waarin veel flitsende beelden waren (eigenlijk alleen maar) en dat vindt mijn hoofd minder leuk
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  woensdag 14 juni 2017 @ 19:35:06 #234
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_171695661
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 19:04 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Mijn psych was ziek en die had ik even hard nodig (plus onverwachte verandering waardoor ik uit mijn routine raakte) en ik deed mee aan een onderzoek waarin veel flitsende beelden waren (eigenlijk alleen maar) en dat vindt mijn hoofd minder leuk
Wat een toestand ook weer. Wat moet ik mij voorstellen bij die flitsende beelden?
soooo, da's mooi!
pi_171695804
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 19:35 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Wat een toestand ook weer. Wat moet ik mij voorstellen bij die flitsende beelden?
woorden en afbeeldingen
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  donderdag 15 juni 2017 @ 09:30:31 #236
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_171704740
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 19:43 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

woorden en afbeeldingen
Waar is dat dan goed voor?
soooo, da's mooi!
pi_171705811
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 15:23 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Don't make me blush. :@ ;)

Weet je wat het is met die boeroepers? Ze hebben hoogstwaarschijnlijk nog nooit iemand met borderline ontmoet, laat staan meegemaakt. Bij mij word borderline gevoed door een enorme onzekerheid, de bekende verlatingsangst en mijn leven niet kunnen regelen. Iedere dag worstel ik met mijn identiteit en ik weet niet welke richting ik in moet slaan. Dat leidt vaak tot heftige conflicten niet alleen met anderen, maar ook met mezelf. Relaties ga ik nauwelijks aan, aangezien ik vaak teveel verwacht van mensen. Als ik verliefd word/ben, dan kan ik heel bezitterig worden. Komt dit omdat ik de ander wil overheersen en controleren? Nee, dat komt alleen door de angst om aan de kant te worden gezet voor een ander. Wat gebeurt er dan? Juist, ik ga op een nare manier claimen. Door het niet verkrijgen van bevestiging, word ik paranoïde en doe ik allerlei dingen waar ik later gigantisch spijt van krijg. Een geliefde kan dan nog zo hard roepen dat er niets aan de hand is, ik ben dan op dat moment zo bang om in de steek gelaten te worden. Het klinkt erg sneu, maar zo werkt m'n borderline. Manipuleer ik? Nee, ik zie daar het nut niet van in. Ik hou van eerlijkheid. Doe ik aan zelfmutilatie? Nee, ik vind mezelf al lelijk genoeg. :P
Ja maar (sorry dat ik hier over begin) met dit profiel had je dus ook autisme kunnen hebben of welke andere stoornis dan ook. Ik heb hier ook last van en bij mij denken ze aan autisme.
http://succesvolautisme.eu/portfolio/centrale-coherentie/
Zijn het je ervaringen die maken dat je toch de diagnose borderline hebt? Of wat gaf de doorslag? Aangezien claimen in relaties vaker voorkomt. Ik heb mensen een jaar lastiggevallen, ander met zelfmoord gedreigd werr een ander kreeg ik nachtmerries van over verlating en weer een ander een visioen dat hij online vreemdging in onze denkbeeldige relatie waarna ik ook van deze gegevens ging achterhalen maar zowel op fok als in het echte leven wordt dat eigenlijk gezien als puberaal gedrag waar ik nog niet overheen was tussen de leeftijd 19-26 en dat realiseer ik mij nu ook. Ik zou zelf denk ik toch niet zo blij zijn met een borderline diagnose vanwege het stigma, dus ik ben wel blij dat ik het toch niet heb (niet dat ik blijer zou zijn met de diagnose autisme lol), maar ik vraag me dan af wat het verschil is tussen ons, misschien zit het bij jou dieper de verlatingsangst. Omdat ik het echt ontzettend verwarrend vind die diagnoses. Of is het de empathie. Dat is bij mij wel gebrekkig. Maargoed, dan lees ik weer over persoonlijkheidsstoornissen dat dit ook bijv bij borderline, narcisme, schizotypisch en psychopatisch voor kan komen dus tja. Wat zegt dat dan? Vraagt niemand zich dit af over hun stoornis of denk alleen ik eraan omdat ik buiten de boot val? Ik weet ook niet of ik het concept van stoornissen makkelijker kon accepteren als ik er zelf wel 1 had gehad, dat beinvloed mij nu, maar ik denk het niet vanwege de gebrek aan goede 'behandelmethoden'

[ Bericht 4% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 15-06-2017 10:51:27 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_171710228
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 09:30 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Waar is dat dan goed voor?
Het was gewoon een wetenschappelijk onderzoek naar ernstige dyslexie en ik was een participant. Alleen dit wist ik van te voren niet.

Nu gaat alles weer perfect. Wat een nachtje slapen voor een mens kan doen ;)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_171710426
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juni 2017 10:29 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Ja maar (sorry dat ik hier over begin) met dit profiel had je dus ook autisme kunnen hebben of welke andere stoornis dan ook. Ik heb hier ook last van en bij mij denken ze aan autisme.
http://succesvolautisme.eu/portfolio/centrale-coherentie/
Zijn het je ervaringen die maken dat je toch de diagnose borderline hebt? Of wat gaf de doorslag? Aangezien claimen in relaties vaker voorkomt. Ik heb mensen een jaar lastiggevallen, ander met zelfmoord gedreigd werr een ander kreeg ik nachtmerries van over verlating en weer een ander een visioen dat hij online vreemdging in onze denkbeeldige relatie waarna ik ook van deze gegevens ging achterhalen maar zowel op fok als in het echte leven wordt dat eigenlijk gezien als puberaal gedrag waar ik nog niet overheen was tussen de leeftijd 19-26 en dat realiseer ik mij nu ook. Ik zou zelf denk ik toch niet zo blij zijn met een borderline diagnose vanwege het stigma, dus ik ben wel blij dat ik het toch niet heb (niet dat ik blijer zou zijn met de diagnose autisme lol), maar ik vraag me dan af wat het verschil is tussen ons, misschien zit het bij jou dieper de verlatingsangst. Omdat ik het echt ontzettend verwarrend vind die diagnoses. Of is het de empathie. Dat is bij mij wel gebrekkig. Maargoed, dan lees ik weer over persoonlijkheidsstoornissen dat dit ook bijv bij borderline, narcisme, schizotypisch en psychopatisch voor kan komen dus tja. Wat zegt dat dan? Vraagt niemand zich dit af over hun stoornis of denk alleen ik eraan omdat ik buiten de boot val? Ik weet ook niet of ik het concept van stoornissen makkelijker kon accepteren als ik er zelf wel 1 had gehad, dat beinvloed mij nu, maar ik denk het niet vanwege de gebrek aan goede 'behandelmethoden'
Ik denk dat voordat men een diagnose geeft, eerst holistisch naar de persoon kijkt en dat er onderzoek gedaan wordt. Iedereen heeft kenmerken van stoornissen, alleen bij sommige mensen slaat de wijzer een bepaalde kant op uit.
Het klopt dat zowel bij autisme als borderline verlating een rol kan spelen, maar dan moet er gekeken worden naar de oorzaak van deze angst, die verschilt immers wel tussen borderline en autisme.
Zelf heb ik een psychotische persoonlijkheidsstructuur, PTSS & een eetstoornis, en ook last van verlating (absoluut niet van claimen, zelfmoorddreigingen en dat soort dingen). Alleen dat is bij mij ontstaan met de PTSS. Door naar alle facetten te kijken, onderzoek en experimenteren met behandelingen en medicatie, is dit er bij mij uit gekomen. Al was onderzoek natuurlijk de doorslaggevende factor, waarop behandeling gestoeld is en succesvol is.

En behandeling is wat je er zelf in stopt. Voor autisme en borderline zijn er heel veel behandelingen mogelijk, alleen je moet er wel open voor staan. Zoeken achter labeltjes lost je problemen niet op. Eerlijk naar jezelf kijken en werken aan gedrag en achterliggende gedachten/problemen wel.

Als ik jou was zou ik me niet te druk maken om de naam van het labeltje :)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  donderdag 15 juni 2017 @ 15:02:58 #240
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_171711721
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juni 2017 10:29 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Ja maar (sorry dat ik hier over begin) met dit profiel had je dus ook autisme kunnen hebben of welke andere stoornis dan ook. Ik heb hier ook last van en bij mij denken ze aan autisme.
http://succesvolautisme.eu/portfolio/centrale-coherentie/
Zijn het je ervaringen die maken dat je toch de diagnose borderline hebt? Of wat gaf de doorslag? Aangezien claimen in relaties vaker voorkomt. Ik heb mensen een jaar lastiggevallen, ander met zelfmoord gedreigd werr een ander kreeg ik nachtmerries van over verlating en weer een ander een visioen dat hij online vreemdging in onze denkbeeldige relatie waarna ik ook van deze gegevens ging achterhalen maar zowel op fok als in het echte leven wordt dat eigenlijk gezien als puberaal gedrag waar ik nog niet overheen was tussen de leeftijd 19-26 en dat realiseer ik mij nu ook. Ik zou zelf denk ik toch niet zo blij zijn met een borderline diagnose vanwege het stigma, dus ik ben wel blij dat ik het toch niet heb (niet dat ik blijer zou zijn met de diagnose autisme lol), maar ik vraag me dan af wat het verschil is tussen ons, misschien zit het bij jou dieper de verlatingsangst. Omdat ik het echt ontzettend verwarrend vind die diagnoses. Of is het de empathie. Dat is bij mij wel gebrekkig. Maargoed, dan lees ik weer over persoonlijkheidsstoornissen dat dit ook bijv bij borderline, narcisme, schizotypisch en psychopatisch voor kan komen dus tja. Wat zegt dat dan? Vraagt niemand zich dit af over hun stoornis of denk alleen ik eraan omdat ik buiten de boot val? Ik weet ook niet of ik het concept van stoornissen makkelijker kon accepteren als ik er zelf wel 1 had gehad, dat beinvloed mij nu, maar ik denk het niet vanwege de gebrek aan goede 'behandelmethoden'
Bij mij hebben destijds een handvol psychiaters en psychologen naar mijn situatie gekeken. Ik moest diverse testen doen om het één en ander uit te sluiten. Om de diagnose borderline te krijgen, moest ik tenminste aan 5 punten voldoen op de criteria schaal. Ik had er 9. Als je het puur oppervlakkig bekijkt, dan heb ik ook kenmerken van een narcistische persoonlijkheidsstoornis en/ of een ontwijkende. Ook op autisme ben ik getest, maar daar had ik geen enkele kenmerk van. Gelukkig, zou ik zeggen. Autisten vind ik enge mensen.

Ben ik blij met de borderline diagnose? Ja en nee. Het geeft mij een helder beeld na een leven vol van problemen. Het hele stigma van borderline interesseert mij geen reet. Bijna niemand in mijn directe omgeving weet ik dat het heb en dat wil ik zo houden. Wat niet weet, wat niet deert.
soooo, da's mooi!
  donderdag 15 juni 2017 @ 15:05:00 #241
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_171711770
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 13:54 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Het was gewoon een wetenschappelijk onderzoek naar ernstige dyslexie en ik was een participant. Alleen dit wist ik van te voren niet.

Nu gaat alles weer perfect. Wat een nachtje slapen voor een mens kan doen ;)
Gelukkig maar. :) Ga je nog wel meedoen met het onderzoek?
soooo, da's mooi!
  donderdag 15 juni 2017 @ 17:15:09 #242
13132 Core.
schizo eend
pi_171714263
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 13:54 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Het was gewoon een wetenschappelijk onderzoek naar ernstige dyslexie en ik was een participant. Alleen dit wist ik van te voren niet.

Nu gaat alles weer perfect. Wat een nachtje slapen voor een mens kan doen ;)
Serieus? Lijkt mij eerder iets van hypnose tbv. moderne MindControl-technieken.
Goed dat je weer rustig geworden bent.


Persoonlijk heb ik die hele MC-shit in heel mijn leven al meegemaakt, spiritueel wakker geworden, steeds wordt nog geprobeerd mij in die shit te brengen. Als ik over de technieken begin, zijn dat elementen die in binnen de psychologie als wanen & hallucinaties staan bestempelt waardoor je meteen 'maf' klinkt. Hoe toevallig! (Veel oude technieken zijn inmiddels openbaar gepatenteerd gelukkig, maar dat boeit ze natuurlijk niet.)
Dat is in het kort mijn probleem met de psychologie, er worden technieken gebruikt, mensen zijn onwetend testsubject, en als je wat 'opmerkt' mag je bij enige tegenstribbeling op de gesloten afdeling zitten en verplicht een pillenkuurtje nemen om je totaal als zombie ontvankelijk te maken voor de dagelijkse programmering waar blijkbaar iedereen (in de buitenwereld) aan blootgesteld wordt.
En als je binnen de muren van een 'gesloten' zit, of 'in gesprek' met familie erbij, wordt letterlijk geprobeerd in te spelen op je 'wanen' zodat je gaat 'praten' cq. 'jezelf gaat uiten' om bewijzen te verzamelen dat het niet goed met je gaat cq. je familie te overtuigen. Wel, ze zijn uit op een RM'etje, als je begrijpt wat ik bedoel. Laat je dus niet uit de tent lokken!
Oh, niet vergeten, ze hebben een voorkeur aan mensen die 'speciaal' zijn, want die zijn blijkbaar de 'uitdaging' voor hun MC-technieken. Mensen die spiritueel zijn en moeilijker zijn te 'beheersen' in een synthetische 'Status Que' omgeving (afgebakende hokjes denken, Darwinisme, Materialisme, u bent tenslotte alleen uw lichaam niets meer niets minder want dat kunnen wij wetenschappelijk niet meten haha).
Oftewel mensen die de manipulatie van jongs af aan doorzien doordat ze van binnen liefdevol 'krachtig' zijn, vaak zonder dat van zichzelf te realiseren. Of van nature begaafd zijn van een oude wijze ziel..
Let wel; ik heb mezelf nooit 'speciaal' gevoeld, de omgeving zegt dat tegen je. Ik dacht altijd van 'Jaja het zal wel. Tuurlijk joh!' & 'Iedereen is toch zo?' Nu ik wat ouder ben weet ik gelukkig wel beter wie of wat ik ben...

Even iets anders:
Wie houdt er ook van om zich langer te onttrekken van de snelle moderne wereld (ik bedoel geen derealisatie maar juist realisatie) om zich heen door een vakantie in de natuur te houden. Dus geen prikkels van TV, kranten, smartphone/internet, drukke materialistische mensen, enz, maar alleen natuur&kramperen?

[ Bericht 2% gewijzigd door Core. op 15-06-2017 19:31:16 ]
Blessed are the pure in heart: for they shall see God
Blessed are the weird people (poets, misfits, writers, mystics, painters, troubadours) for they teach us to see the world through different eyes
pi_171715370
Het was een eenmalig iets dat je visuele verwerkingssnelheid meet. Niks engs dus, alleen zelf kon ik er gewoon niet zo goed tegen.
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  donderdag 15 juni 2017 @ 18:48:31 #244
13132 Core.
schizo eend
pi_171715525
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 18:39 schreef ChildoftheStars het volgende:
Het was een eenmalig iets dat je visuele verwerkingssnelheid meet. Niks engs dus, alleen zelf kon ik er gewoon niet zo goed tegen.
Toch blijf ik het vreemd vinden om dyslexie zo te testen. Wel als jij er, behalve het stroboscoop-effect, geen problemen mee hebt is het OK toch.
Mijn verhaal is gewoon vreemd, speelt zo goed als heel mijn leven al terwijl je een groot deel van je leven een volstrekt normaal iemand bent (zij het wat gevoeliger voor emoties en energieën van je omgeving), en gaat tot vandaag de dag gewoon door. (Vandaar dat ik het aanhaalde.)
Maar je went er aan.

[ Bericht 2% gewijzigd door Core. op 15-06-2017 18:56:34 ]
Blessed are the pure in heart: for they shall see God
Blessed are the weird people (poets, misfits, writers, mystics, painters, troubadours) for they teach us to see the world through different eyes
pi_171725326
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 14:04 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Ik denk dat voordat men een diagnose geeft, eerst holistisch naar de persoon kijkt en dat er onderzoek gedaan wordt. Iedereen heeft kenmerken van stoornissen, alleen bij sommige mensen slaat de wijzer een bepaalde kant op uit.
Het klopt dat zowel bij autisme als borderline verlating een rol kan spelen, maar dan moet er gekeken worden naar de oorzaak van deze angst, die verschilt immers wel tussen borderline en autisme.
Zelf heb ik een psychotische persoonlijkheidsstructuur, PTSS & een eetstoornis, en ook last van verlating (absoluut niet van claimen, zelfmoorddreigingen en dat soort dingen). Alleen dat is bij mij ontstaan met de PTSS. Door naar alle facetten te kijken, onderzoek en experimenteren met behandelingen en medicatie, is dit er bij mij uit gekomen. Al was onderzoek natuurlijk de doorslaggevende factor, waarop behandeling gestoeld is en succesvol is.

En behandeling is wat je er zelf in stopt. Voor autisme en borderline zijn er heel veel behandelingen mogelijk, alleen je moet er wel open voor staan. Zoeken achter labeltjes lost je problemen niet op. Eerlijk naar jezelf kijken en werken aan gedrag en achterliggende gedachten/problemen wel.

Als ik jou was zou ik me niet te druk maken om de naam van het labeltje :)
Het is helemaal niet altijd wat je er zelf in stopt, want ik heb er veel energie in gestopt en niets voor teruggekregen qua behandeling want die bestond niet voor mijn situatie en ik begrijp ook niet waar jij het nu vandaan haalt dat ik mij verschuil achter het zoeken achter labels als excuus om niet aan mezelf te werken, want als mij die mogelijkheid was gegeven deed ik het, maar dat is op deze manier nooit gebeurd. Toch ben ik het wel met je eens over die holistische aanpak, maar dan vind ik alsnog dat het goed onderbouwd moet zijn. Dat het bij jou heeft geholpen is natuurlijk goed. Het verbaast me, omdat ik niet had verwacht dat de geestelijke gezondheidszorg echt iets op zou kunnen lossen. Qua medicatie hoeft dat niet noodzakelijk te komen doordat de medicatie uberhaupt bij het probleem van jouw diagnose paste, want normale mensen die zich goed voelen door cocaine hebben ook geen ziekte en we zeggen dan ook niet achteraf dat ze genezen zijn van het psychologische probleem dat drugs voor hen oplost. Maar dat maakt voor jouw uitkomst natuurlijk niet uit, dus ik kan begrijpen dat het je dan niet zoveel kan schelen als ik.

quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 15:02 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Bij mij hebben destijds een handvol psychiaters en psychologen naar mijn situatie gekeken. Ik moest diverse testen doen om het één en ander uit te sluiten. Om de diagnose borderline te krijgen, moest ik tenminste aan 5 punten voldoen op de criteria schaal. Ik had er 9. Als je het puur oppervlakkig bekijkt, dan heb ik ook kenmerken van een narcistische persoonlijkheidsstoornis en/ of een ontwijkende. Ook op autisme ben ik getest, maar daar had ik geen enkele kenmerk van. Gelukkig, zou ik zeggen. Autisten vind ik enge mensen.

Ben ik blij met de borderline diagnose? Ja en nee. Het geeft mij een helder beeld na een leven vol van problemen. Het hele stigma van borderline interesseert mij geen reet. Bijna niemand in mijn directe omgeving weet ik dat het heb en dat wil ik zo houden. Wat niet weet, wat niet deert.
Bedankt voor de reactie, maar dat is dus wat ik vreemd vind. Hoe kan het dat jij 'puur oppervlakkig' ook narcistisch zou moeten zijn? Dan klopt er toch iets niet met dat onderzoek? Want iedereen heeft dan dus kenmerken van verschillende persoonlijkheidsstoornissen. Als ik voor mezelf spreek, ik had voor veel stoornissen 'oppervlakkig' alle criteria. Maar blijkbaar is wat in het hoofd van de psycholoog omgaat dus wat de diagnose meer diepgang geeft. En als die het niet verder wil of kan toelichten, hoe weet je dan op welke manier jouw ziel beoordeeld wordt? Is er dan nog sprake van een onderzoek, als het niet op waarheid getoetst kan worden? Wie weet wat de waarheid is in deze situatie? Waarom heeft een psycholoog daar het monopolie op? Op de definitie van iemand anders geest? Dat is toch raar als je er over nadenkt als zij maar minder dan 10% van die geest kennen door wat je toevallig hebt verteld tijdens hun gemiddeld vrij korte sessies? Tuurlijk, het is de interpretatie die zij eraan willen geven, maar wat is het dan nog meer dan kunst? Persoonlijkheidskunst, een ander opnieuw willen scheppen volgens hun richtlijnen. Men wordt op deze manier niet respectvoller behandeld op deze manier als mens dan muizen die worden bestudeerd of fruitvliegen. Verschil is dat die hun dna niet kunnen zien terwijl er geen bewijs is dat wij zelf niet zouden kunnen zien hoe onze eigen geest in elkaar steekt en wat daar het beste bij zou passen qua behandeling. Dan zou die hele behandeling ook overbodig zijn, maargoed, ik ben dan ook persoonlijk van mening dat dat ook zo is behalve bij psychosen of iets anders dat zware medicatie vereist en dan gaat het om de medicatie want wat zij therapie noemen kan in feite iedereen doen omdat ik nog geen situatid heb meegemaakt waarin vakkennis een vereiste was voor het uitoefenen van het beroep. Het is een beschermd beroep maar in theorie zou jan en alleman zich psychiater of psycholoog kunnen noemen zonder dat er leugens kunnen worden verspreidt over waar het om hoort te gaan (de clienten) omdat er geen objectieve waarheid valt te ontdekken die niet al door henzelf bekend kan zijn. Dat ik 1 of andere met labels geobsedeerde freak ben wordt er nu van gemaakt. Terwijl ik mij niet zo zou voelen als ik deed, als mensen persoonlijkheidsstoornissen en autisme en andere stoornissen niet zouden brengen als iets uit on the origin of species . Alsof dsm definities te vergelijken valt met verschillende diersoorten, in dit geval mensensoorten die zijn aangetoond.

[ Bericht 13% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 16-06-2017 04:07:50 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_171726635
Eindelijk begin ik weer een dag- nachtritme te krijgen. Ik slaap de hele nacht door *O* en mak een gewone zeven uur (ipv de twee die ik weken had)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_171726668
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 02:57 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Het is helemaal niet altijd wat je er zelf in stopt, want ik heb er veel energie in gestopt en niets voor teruggekregen qua behandeling want die bestond niet voor mijn situatie en ik begrijp ook niet waar jij het nu vandaan haalt dat ik mij verschuil achter het zoeken achter labels als excuus om niet aan mezelf te werken, want als mij die mogelijkheid was gegeven deed ik het, maar dat is op deze manier nooit gebeurd. Toch ben ik het wel met je eens over die holistische aanpak, maar dan vind ik alsnog dat het goed onderbouwd moet zijn. Dat het bij jou heeft geholpen is natuurlijk goed. Het verbaast me, omdat ik niet had verwacht dat de geestelijke gezondheidszorg echt iets op zou kunnen lossen. Qua medicatie hoeft dat niet noodzakelijk te komen doordat de medicatie uberhaupt bij het probleem van jouw diagnose paste, want normale mensen die zich goed voelen door cocaine hebben ook geen ziekte en we zeggen dan ook niet achteraf dat ze genezen zijn van het psychologische probleem dat drugs voor hen oplost. Maar dat maakt voor jouw uitkomst natuurlijk niet uit, dus ik kan begrijpen dat het je dan niet zoveel kan schelen als ik.

[..]
Wauw... ik beweer helemaal niks over jou en ik wilde je niet voor het hoofd stoten. Mijn excuses :{
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_171728778
Sorry, ik reageerde mijn frustratie af op jou. Het is niet jouw schuld dat ik aan het lijntje ben gehouden door de psychiatrie en jij niet. Stress kunnen ze geloof ik wel aantonen in het lichaam, dus ik wil niet beweren dat jouw ptss een verzinsel is. Dat komt dan ook door gebeurtenissen. Maar het is het borderline gedeelte waar ik gewoon moeite mee heb omdat het niet valt aan te tonen in de hersenen of er nog niet gebruik wordt gemaakt van deze techniek. En jij zei dat verlating een andere oorzaak heeft bij borderline dan bij autisme. Misschien is dat zo en moet de behandeling, in het geval dat er een behandeling bestaat die echt werkt, daarop worden aangepast. Maar daar is ook geen diagnose voor nodig en toch moet dat van de verzekering. Psychologen en psychiaters zeggen allemaal wel dat ze tegen de dsm zijn, maar ondertussen protesteert niemand ertegen. Ik heb niets tegen de dsm in principe, als alle stoornissen biologisch aangetoond konden worden op een overtuigendere manier dan nu het geval is (bij iedereen afzonderlijk, niet 1x in het algemeen met een hersenscan) en het meer zou worden gezien als momentopname (niemand zegt "ik heb daar meer moeite mee omdat ik diabetes ben" of zo, het streven is nog wel om ervan af te komen zelfs al is die kans klein) zou ik er ook niet tegen zijn. Maar dan krijg je weer dat men denkt: er zijn nu eenmaal verschillen tussen mensen, dat moet kunnen. Nou, dan begrijp ik niet waarom diagnoses dan gehanteerd moeten worden als psychische ziektebeelden. Het klopt gewoon niet.

[ Bericht 6% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 16-06-2017 11:24:49 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  vrijdag 16 juni 2017 @ 18:43:01 #249
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_171737347
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 11:08 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Sorry, ik reageerde mijn frustratie af op jou. Het is niet jouw schuld dat ik aan het lijntje ben gehouden door de psychiatrie en jij niet. Stress kunnen ze geloof ik wel aantonen in het lichaam, dus ik wil niet beweren dat jouw ptss een verzinsel is. Dat komt dan ook door gebeurtenissen. Maar het is het borderline gedeelte waar ik gewoon moeite mee heb omdat het niet valt aan te tonen in de hersenen of er nog niet gebruik wordt gemaakt van deze techniek. En jij zei dat verlating een andere oorzaak heeft bij borderline dan bij autisme. Misschien is dat zo en moet de behandeling, in het geval dat er een behandeling bestaat die echt werkt, daarop worden aangepast. Maar daar is ook geen diagnose voor nodig en toch moet dat van de verzekering. Psychologen en psychiaters zeggen allemaal wel dat ze tegen de dsm zijn, maar ondertussen protesteert niemand ertegen. Ik heb niets tegen de dsm in principe, als alle stoornissen biologisch aangetoond konden worden op een overtuigendere manier dan nu het geval is (bij iedereen afzonderlijk, niet 1x in het algemeen met een hersenscan) en het meer zou worden gezien als momentopname (niemand zegt "ik heb daar meer moeite mee omdat ik diabetes ben" of zo, het streven is nog wel om ervan af te komen zelfs al is die kans klein) zou ik er ook niet tegen zijn. Maar dan krijg je weer dat men denkt: er zijn nu eenmaal verschillen tussen mensen, dat moet kunnen. Nou, dan begrijp ik niet waarom diagnoses dan gehanteerd moeten worden als psychische ziektebeelden. Het klopt gewoon niet.
Borderline is meer dan louter verlatingsangst. Lees je eens in, zou ik zeggen.
soooo, da's mooi!
  vrijdag 16 juni 2017 @ 18:51:21 #250
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_171737513
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 02:57 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Bedankt voor de reactie, maar dat is dus wat ik vreemd vind. Hoe kan het dat jij 'puur oppervlakkig' ook narcistisch zou moeten zijn? Dan klopt er toch iets niet met dat onderzoek? Want iedereen heeft dan dus kenmerken van verschillende persoonlijkheidsstoornissen. Als ik voor mezelf spreek, ik had voor veel stoornissen 'oppervlakkig' alle criteria. Maar blijkbaar is wat in het hoofd van de psycholoog omgaat dus wat de diagnose meer diepgang geeft. En als die het niet verder wil of kan toelichten, hoe weet je dan op welke manier jouw ziel beoordeeld wordt? Is er dan nog sprake van een onderzoek, als het niet op waarheid getoetst kan worden? Wie weet wat de waarheid is in deze situatie? Waarom heeft een psycholoog daar het monopolie op? Op de definitie van iemand anders geest? Dat is toch raar als je er over nadenkt als zij maar minder dan 10% van die geest kennen door wat je toevallig hebt verteld tijdens hun gemiddeld vrij korte sessies? Tuurlijk, het is de interpretatie die zij eraan willen geven, maar wat is het dan nog meer dan kunst? Persoonlijkheidskunst, een ander opnieuw willen scheppen volgens hun richtlijnen. Men wordt op deze manier niet respectvoller behandeld op deze manier als mens dan muizen die worden bestudeerd of fruitvliegen. Verschil is dat die hun dna niet kunnen zien terwijl er geen bewijs is dat wij zelf niet zouden kunnen zien hoe onze eigen geest in elkaar steekt en wat daar het beste bij zou passen qua behandeling. Dan zou die hele behandeling ook overbodig zijn, maargoed, ik ben dan ook persoonlijk van mening dat dat ook zo is behalve bij psychosen of iets anders dat zware medicatie vereist en dan gaat het om de medicatie want wat zij therapie noemen kan in feite iedereen doen omdat ik nog geen situatid heb meegemaakt waarin vakkennis een vereiste was voor het uitoefenen van het beroep. Het is een beschermd beroep maar in theorie zou jan en alleman zich psychiater of psycholoog kunnen noemen zonder dat er leugens kunnen worden verspreidt over waar het om hoort te gaan (de clienten) omdat er geen objectieve waarheid valt te ontdekken die niet al door henzelf bekend kan zijn. Dat ik 1 of andere met labels geobsedeerde freak ben wordt er nu van gemaakt. Terwijl ik mij niet zo zou voelen als ik deed, als mensen persoonlijkheidsstoornissen en autisme en andere stoornissen niet zouden brengen als iets uit on the origin of species . Alsof dsm definities te vergelijken valt met verschillende diersoorten, in dit geval mensensoorten die zijn aangetoond.
Met oppervlakkig bedoel ik dat borderline een hoop raakvlakken heeft met andere psychische aandoeningen. Ook een bipolaire stoornis en borderline gaan vaak hand in hand. Er is zelfs een verband tussen epilepsie en schizofrenie. Ja, ik heb epilepsie in het verleden gehad. Je moet het zien als dat griep en een verkoudheid ook raakvlakken hebben, alleen is de griep erger. Iemand die psychoses heeft, is toch ook niet automatisch een schizofreen?

Nee, niet iedereen kan zomaar psycholoog of psych worden. Soms is het wel natte vingerwerk, aangezien er binnen de GGZ nogal veel patiënten rondlopen die lopen te liegen of informatie achterhouden. Dan word het lastig om een diagnose te stellen en dan kunnen mensen er naast zitten. Ook de mensen die werken binnen de GGZ zijn tenslotte maar mensen die fouten maken. Ikzelf ben er van overtuigd dat ik borderline heb. Er zijn een hoop ziektes uitgesloten. Ik heb zelfs een MRI en een CT scan van mijn brein laten maken om kanker of beroertes uit te sluiten. Ook dat kan invloed hebben op het denkpatroon en je persoonlijkheid. Zelfs epilepsie kan je helemaal lijp maken.
soooo, da's mooi!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')