abonnement Unibet Coolblue
pi_171105455
quote:
1s.gif Op zondag 21 mei 2017 20:53 schreef MCH het volgende:

[..]

Gatver, waarom frikandellen?
Waarom niet? Frikandellen zijn echt lekker :9~
Somebody that I used to know
pi_171105780
Gaat dat goed die frikandellen?

Iemand toevallig ook nog een tip om dat rooster weer schoon te krijgen? Meestal pleur ik m aan het einde van de zomer weg om in het voorjaar weer een nieuwe te moeten kopen.
misunderstood
pi_171105798
quote:
2s.gif Op zondag 21 mei 2017 21:30 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Waarom niet? Frikandellen zijn echt lekker :9~
Je bent in m'n aanzien gedaald Postbus99, in het vet prima maar niet op de BBQ. Dan krijg ik waanbeelden dat je vader een zeemanstattoo heeft en halve liters Pittbier drinkt.
pi_171105818
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 21:40 schreef DKS het volgende:
Gaat dat goed die frikandellen?

Iemand toevallig ook nog een tip om dat rooster weer schoon te krijgen? Meestal pleur ik m aan het einde van de zomer weg om in het voorjaar weer een nieuwe te moeten kopen.
Dasty van de Wibra :D
pi_171105921
Euh,

Courgette, puntpaprika (met wat zout, peper, olie,azijn knoflook en provencaalse kruiden)

Aubergine (nacht gemarineerd in japanse soja, chilisaus en bruine suiker)

Gevulde tomaten (in een alu tray, anders vallen ze uit elkaar) je vult flinke tomaten met worstvulling (kippebgehaktkan ook) met een enorme hoeveelheid knoflook, wat ui, tijm en peterselie

Snoeptomaatjes aan een spies, met wat olie en balsamico-azijn

Uien

Zoete aardappelen (poffen)

Uiteraard sate, maken uit hamlappen en dan 2 dagen marineren, wordt vanzelf zacht.

Procureurlapjes vind ik erg lekker, ook goed te marineren op allerlei manieren, draagt goed smaakt vanwege het vet en de dunne lapjes nemen veel smaak op

Allerlei stukken vlees, soms groot, soms klein. Soms low n slow, maar meestal grillen omdat ik liever naar het strand fiets op een mooie dag dan zitten stomen in een te warme tuin. Dan zet ik in de ochtend alles klaar en hoeven we het alleen maar af te bakken. Ik gebruik de indirecte warmte wel veel voor de groenten en een grote t-bone ofzo. Picanha is ook top. En als ik vakantie ben dan bbq ik graag lokale worstjes, gewoon omdat ze die bijna overal super lekker maken (in nedrland kom ik weinig goede worst tegen helaas).
Whatever...
pi_171106285
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 21:41 schreef MCH het volgende:

[..]

Dasty van de Wibra :D
Thnx, ik zal het doorgeven.
misunderstood
pi_171107023
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 21:40 schreef MCH het volgende:

[..]

Je bent in m'n aanzien gedaald Postbus99, in het vet prima maar niet op de BBQ. Dan krijg ik waanbeelden dat je vader een zeemanstattoo heeft en halve liters Pittbier drinkt.
Haha, dat beeld van mijn vader is echt 100% onjuist :D Maar verder jammer dat ik in je achting gedaald ben (wacht, er begint hier ineens een lampje te branden... Let nooit zo op usernames :@ ). Is frikandel bij de gourmet ook een no-go?
Ik vind vooral de kruidenmix van een frikandel goddelijk, dan maakt het me niet zoveel uit of hij geroosterd, gebakken of gefrituurd is. Alleen rauw gaat me iets te ver, maar voor louter de smaak zou het nog kunnen :D
Somebody that I used to know
  zondag 21 mei 2017 @ 22:43:17 #58
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_171107528
Ik laat me graag door het aanbod van een goede slager of visboer inspireren. Dat aanvullen met groenten en aardappelen of wat er voor moois bij de groenteboer is. Simpele salade erbij.
Niks ingewikkelds, de smaak moet vooral van de rook komen. Ik ben kwistig met vuurkruiden.
pi_171107783
quote:
2s.gif Op zondag 21 mei 2017 22:22 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Haha, dat beeld van mijn vader is echt 100% onjuist :D Maar verder jammer dat ik in je achting gedaald ben (wacht, er begint hier ineens een lampje te branden... Let nooit zo op usernames :@ ). Is frikandel bij de gourmet ook een no-go?
Ik vind vooral de kruidenmix van een frikandel goddelijk, dan maakt het me niet zoveel uit of hij geroosterd, gebakken of gefrituurd is. Alleen rauw gaat me iets te ver, maar voor louter de smaak zou het nog kunnen :D
Ik ben wel een foodie, noem me snob, maar ik vind frikandellen best lekker. Met mayonaise het liefst... Eet ze niet zo vaak, want niet echt heul gezond. Maar wel lekker :) (en niet p de bbq trouwens, in de airfryer of de frituurpan)
Whatever...
  maandag 22 mei 2017 @ 12:40:00 #60
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_171114891
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 23:56 schreef aloa het volgende:

[..]

Dat gooi je er in een keer op?
Ja, maar wel eerst in de blender.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  zondag 28 mei 2017 @ 13:01:49 #61
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_171269552
Vanavond zalm, zoete aardappel (poffen) met feta, en paprika. Vanmiddag worstjes voor op een broodje.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_171271034
Vanavond aan de cola-kip van Julias Jaspers ... en ik ga er stokbrood en coleslaw bij eten.
Gisteren hadden we spiesjes met gemarineerde gamba en zalm van het plankje, restant couscoussalade en een groene salade voor er bij
Vrijdag hadden we lamskoteletjes en merquezworstjes van de Turkse slager. Hier hadden we hasselback courgette bij (https://www.ah.nl/allerha(...)hasselback-courgette maar ipv de oven hebben we het in een aluminiumbakje op de bbq gezet. De munt vergeten, niet gemist...) en een couscoussalade
pi_171287675
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 21:40 schreef DKS het volgende:
Gaat dat goed die frikandellen?

Iemand toevallig ook nog een tip om dat rooster weer schoon te krijgen? Meestal pleur ik m aan het einde van de zomer weg om in het voorjaar weer een nieuwe te moeten kopen.
Goed hoog opstoken en even met een messing borstel (2,- bij de Action) schoonmaken. Nachtje in het gras leggen of een zonnige dag in een afgesloten vuilniszak met water en een vaatwasserblokje laten weken.
  zondag 28 mei 2017 @ 22:02:52 #64
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_171287791
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 14:06 schreef MrsDuck het volgende:
Vanavond aan de cola-kip van Julias Jaspers ... en ik ga er stokbrood en coleslaw bij eten.
Gisteren hadden we spiesjes met gemarineerde gamba en zalm van het plankje, restant couscoussalade en een groene salade voor er bij
Vrijdag hadden we lamskoteletjes en merquezworstjes van de Turkse slager. Hier hadden we hasselback courgette bij (https://www.ah.nl/allerha(...)hasselback-courgette maar ipv de oven hebben we het in een aluminiumbakje op de bbq gezet. De munt vergeten, niet gemist...) en een couscoussalade
Klinkt allemaal heerlijk, ik heb het courhetterecept opgeslagen.
Spoilers!
  zondag 28 mei 2017 @ 22:06:39 #65
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171287954
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 21:40 schreef DKS het volgende:
Gaat dat goed die frikandellen?

Iemand toevallig ook nog een tip om dat rooster weer schoon te krijgen? Meestal pleur ik m aan het einde van de zomer weg om in het voorjaar weer een nieuwe te moeten kopen.
Vuur heet opstoken, boven de 350 graden, dan veranderd alles behalve het rooster in witte as.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 29 mei 2017 @ 00:21:13 #66
168739 Red_85
'echt wel'
pi_171291890
Rauwe spareribs met een dry rub roken voor een uurtje of 4
Halve kippen
Staartstukken/entrecotes/t bones...
Gambas
Inkvissen
Zalm
Plak Lamsbout met honing-tijm marinade
Zijn wel mijn favos

Verder bij gerechten als aubergine in tomatensaus met mozzarella, gemarineerde courgette of een pakketje met verschillende groente wat je stoomt. Of de klassieke pofpieper.

Damn good!
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 29 mei 2017 @ 00:24:31 #67
168739 Red_85
'echt wel'
pi_171291959
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 14:06 schreef MrsDuck het volgende:
Vanavond aan de cola-kip van Julias Jaspers ... en ik ga er stokbrood en coleslaw bij eten.
Gisteren hadden we spiesjes met gemarineerde gamba en zalm van het plankje, restant couscoussalade en een groene salade voor er bij
Vrijdag hadden we lamskoteletjes en merquezworstjes van de Turkse slager. Hier hadden we hasselback courgette bij (https://www.ah.nl/allerha(...)hasselback-courgette maar ipv de oven hebben we het in een aluminiumbakje op de bbq gezet. De munt vergeten, niet gemist...) en een couscoussalade
So dan.

Bookmark :p
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  FOK!fotograaf maandag 29 mei 2017 @ 18:20:12 #68
842 Zorro
Z
pi_171305966
Het doet me deugd dat de mensen die hier spreken over barbecue ook daadwerkelijk dat bedoelen. Dit in tegenstelling tot mensen die op een veredeld gasfornuis of nog erger, een electrische "barbecue" hun spullen bereiden. En dat dan barbecue noemen. Barbaren.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_171306005
quote:
6s.gif Op maandag 29 mei 2017 18:20 schreef Zorro het volgende:
Het doet me deugd dat de mensen die hier spreken over barbecue ook daadwerkelijk dat bedoelen. Dit in tegenstelling tot mensen die op een veredeld gasfornuis of nog erger, een electrische "barbecue" hun spullen bereiden. En dat dan barbecue noemen. Barbaren.
Nee ik BBQ op houtskool. Anders krijg je die bbqsmaak niet.
misunderstood
pi_171312300
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 00:24 schreef Red_85 het volgende:

[..]

So dan.

Bookmark :p
Manlief houdt van de barbecue en als hij tijd heeft, het weer is goed... dan willen we niet anders dan dat. De colakip viel wat tegen trouwens. Was sappig, maar ook wat flauw. Het korstje was wel lekker. Misschien de volgende keer drumsticks of vleugeltjes in die marinade... meer korstje!

Vandaag hadden we zelfgemaakte kipburgers van de barbecue met een pastasalade.
pi_171314897
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 18:21 schreef DKS het volgende:

[..]

Nee ik BBQ op houtskool. Anders krijg je die bbqsmaak niet.
Urban myth/cognitieve dissonantie/confirmation bias
pi_171336657
Voor donderdag is het duidelijk: moinks. Het is dan moink-dag *O*

moo voor koe
oink voor varken
  dinsdag 30 mei 2017 @ 22:27:57 #73
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171336891
Vandaag, lendes van iberico varken en groene asperges
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 30 mei 2017 @ 22:34:29 #74
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_171337733
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 19:09 schreef DKS het volgende:
Zomer komt eraan, wat gaat er op de BBQ? Recepten zijn welkom.
Ik leg er meestal saté op.
En wat voor salades en andere bijgerechten?
Vlees.
Kip.
Köfte.
Garnaal.
Aubergine, ui, tomaat, groene peper, paprika om er salade van te maken.
Kalkoen.
Kangoeroe.
Struisvogel.
Schaap.
Vis.
Krab.
Etc.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')