abonnement Unibet Coolblue
pi_170791337
Fastfood-gigant McDonald's gaat eindelijk bezorgen

Liefhebbers van McDonald’s kunnen hun Big Mac, happy meal en franse frietjes vanaf komende zomer ook gebracht krijgen. De fastfoodgigant gaat mee met de thuisbezorgtrend, te beginnen in Amsterdam. Bedoeling is dat er meer grote steden volgen.

De service gaat volgende maand van start, zeggen bronnen aan het AD. McDonald’s Nederland erkent dat er plannen liggen, maar wil geen nadere details geven. ,,Thuisbezorgen is al beschikbaar in vele landen waar wij gevestigd zijn. We kijken er naar uit onze gasten dit gemak en deze extra beleving te bieden”, laat een woordvoerster weten. ,,Zodra we hier in Nederland meer over kunnen vertellen, zullen we dat delen.”

Booming
Experts spreken van een verstandige beslissing. De thuisbezorgmarkt is booming: vorig jaar ging er volgens een schatting van ABN Amro bijna 700 miljoen euro in om en werden een kleine 900 miljoen warme maaltijden bezorgd in ons land. Partijen als Thuisbezorgd.nl, Deliveroo, Just Eat en Foodora timmeren aan de weg.
,,Die ontwikkeling valt voor McDonald’s niet te negeren,” zegt Guido Verschoor van Van Spronsen & Partners Horeca advies. Hij wijst verder op de groeiende concurrentie. Steeds meer fastfoodketens vestigen zich hier, waaronder Dunkin’ Donuts, Taco Bell en TGIF. Ketens als KFC breiden ondertussen hard uit.

Slappe frietjes
De uitdaging voor McDonald’s is wel het voedsel vers en warm te bezorgen, stelt foodwatcher Marjan Ippel van Talkin’ Food. ,,Met name de franse frietjes worden snel lauw en slap. De consument zal het niet accepteren als die niet loeiheet en knapperig arriveren.”

Mede om die redenen zag McDonald’s enkele jaren terug nog van een bezorgservice af. Inmiddels zijn de tijden echter veranderd en meent de burgerketen die code gekraakt te hebben. McDonald's kondigde eind vorig jaar aan in de VS te starten, inmiddels is dat bij 200 filialen in Florida mogelijk. Komende maand volgen Groot-Brittannië en dus ook Nederland.

McDonald’s heeft in ons land bijna 250 filialen. Zo’n driekwart van de Nederlanders woont binnen vijf kilometer van een restaurant. Daardoor moet het eten – zeker in grote steden – snel ter plekke kunnen zijn. Hoeveel extra bezorgen gaat kosten, is nog onduidelijk.
http://www.ad.nl/binnenla(...)k-bezorgen~abdb61f0/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_170791349
Goed plan.
misunderstood
  dinsdag 9 mei 2017 @ 07:15:04 #3
243112 Roland_Deschain
The last surviving gunslinger
pi_170791362
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 07:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Slappe frietjes
De uitdaging voor McDonald’s is wel het voedsel vers en warm te bezorgen, stelt foodwatcher Marjan Ippel van Talkin’ Food. ,,Met name de franse frietjes worden snel lauw en slap. De consument zal het niet accepteren als die niet loeiheet en knapperig arriveren.”
Ik vraag me af hoe ze dat denken te gaan doen. Die patat is al koud voordat je het besteld hebt.
"Childe Roland to the Dark Tower Came"
"The world moved on"
  User die overal opduikt 2022 dinsdag 9 mei 2017 @ 07:16:16 #4
186611 Haags
pi_170791370
Joepie...
Zonder wrijving geen glans
pi_170791372
Aangezien betere hamburgerrestaurants met betere burgers en friet hier ook bezorgen zal ik er geen gebruik van maken. Maar succes ermee verder.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_170791377
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 07:15 schreef Roland_Deschain het volgende:

[..]

Ik vraag me af hoe ze dat denken te gaan doen. Die patat is al koud voordat je het besteld hebt.
Misschien ook McDelivery Ferrari's zoals in Dubai?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  dinsdag 9 mei 2017 @ 07:24:54 #7
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_170791423
vorig jaar ging er volgens een schatting van ABN Amro bijna 700 miljoen euro in om en werden een kleine 900 miljoen warme maaltijden bezorgd in ons land.

Dit lijkt me een rare schatting. Dan zou elke bezorgde warme maaltijd voor minder dan 1 euro de deur uitgaan. Of lees ik nu iets verkeerd?
Laffe huichelaar
  dinsdag 9 mei 2017 @ 07:26:06 #8
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_170791431
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 07:15 schreef Roland_Deschain het volgende:

[..]

Ik vraag me af hoe ze dat denken te gaan doen. Die patat is al koud voordat je het besteld hebt.
Er zijn meer dan genoeg mensen die langs de Drive kachelen en de boel thuis opeten. Als dat kan, kan een bezorger dat natuurkijk ook
Laffe huichelaar
pi_170791433
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 07:24 schreef timmmmm het volgende:
vorig jaar ging er volgens een schatting van ABN Amro bijna 700 miljoen euro in om en werden een kleine 900 miljoen warme maaltijden bezorgd in ons land.

Dit lijkt me een rare schatting. Dan zou elke bezorgde warme maaltijd voor minder dan 1 euro de deur uitgaan. Of lees ik nu iets verkeerd?
Het zou ook betekenen dat elke Nederlander zo'n 53 keer per jaar een maaltijd laat bezorgen. Beetje veel denk ik. Ik gok dat het 90 miljoen moet zijn.

Dan kom je op een prijs van 7,77 per maaltijd. Nog steeds laag maar wel wat plausibeler dan 1 euro.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_170791437
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 07:15 schreef Roland_Deschain het volgende:

[..]

Ik vraag me af hoe ze dat denken te gaan doen. Die patat is al koud voordat je het besteld hebt.
En dat niet alleen. Ik moet nog en mcdonalds vinden waar ze knapperig gebakken zijn. Meestal zijn ze op het randje van gaar.
  dinsdag 9 mei 2017 @ 07:28:05 #11
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_170791439
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 07:26 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Het zou ook betekenen dat elke Nederlander zo'n 53 keer per jaar een maaltijd laat bezorgen. Beetje veel denk ik. Ik gok dat het 90 miljoen moet zijn.
Moet hierbij gezegd worden dat ik de 53 per jaar wel haal denk ik, misschien wel meer
Laffe huichelaar
pi_170791447
quote:
9s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 07:28 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Moet hierbij gezegd worden dat ik de 53 per jaar wel haal denk ik, misschien wel meer
Ik bij lange na niet. Misschien 1 keer per maand ofzo.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_170791466
quote:
9s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 07:28 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Moet hierbij gezegd worden dat ik de 53 per jaar wel haal denk ik, misschien wel meer
Maar het gaat in jouw voorbeeld om iedere Nederlander. Ik gok dat half Nederland nooit eten laat bezorgen. En van de groep die dat wel doet, de meeste gemiddeld 1x per maand.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_170791468
Als de KFC thuis gaat bezorgen gaat het een gevoelige tik worden voor mijn gewicht. De Mac heb ik nooit bijzonder gevonden.
  dinsdag 9 mei 2017 @ 07:36:14 #15
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_170791476
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 07:34 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Maar het gaat in jouw voorbeeld om iedere Nederlander. Ik gok dat half Nederland nooit eten laat bezorgen. En van de groep die dat wel doet, de meeste gemiddeld 1x per maand.
Ik heb geen voorbeeld gegeven, maar ik denk inderdaad dat we het erover eens kunnen zijn dat a) de cijfers niet kloppen en b) ik het gemiddelde van thuisbezorgde maaltijden fors omhoog haal
Laffe huichelaar
pi_170791484
quote:
9s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 07:36 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ik heb geen voorbeeld gegeven, maar ik denk inderdaad dat we het erover eens kunnen zijn dat a) de cijfers niet kloppen en b) ik het gemiddelde van thuisbezorgde maaltijden fors omhoog haal
:Y)
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_170791488
Sinds ze dat nieuwe bestelsysteem geïntroduceerd hebben kom ik er niet meer. Je staat met gemak dik 5 minuten te wachten, daar heb ik helemaal geen zin in.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_170791498
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 07:37 schreef eight het volgende:
Sinds ze dat nieuwe bestelsysteem geïntroduceerd hebben kom ik er niet meer. Je staat met gemak dik 5 minuten te wachten, daar heb ik helemaal geen zin in.
Misschien is McD. laten bezorgen dan ideaal voor jou. Hoef je er niet eens meer heen te gaan.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  dinsdag 9 mei 2017 @ 07:52:52 #19
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_170791562
Waarom heeft dit zo lang geduurd eigenlijk? In veel andere landen doet McDonalds dit al jaren...
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_170792235
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 07:13 schreef DKS het volgende:
Goed plan.
Een nog lagere drempel om niet van de bank te komen en jezelf een hartaanval te vreten.
5 Ferrari's op videoband!
pi_170792259
quote:
9s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 07:28 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Moet hierbij gezegd worden dat ik de 53 per jaar wel haal denk ik, misschien wel meer
Echt?
Dat is elke week laten bezorgen.
5 Ferrari's op videoband!
  dinsdag 9 mei 2017 @ 09:03:58 #22
67174 Dos37
Come on Twente
pi_170792261
Ongekend genot
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_170792281
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 09:02 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Een nog lagere drempel om niet van de bank te komen en jezelf een hartaanval te vreten.
Dat heb je zelf in de hand
misunderstood
pi_170792294
Laten ze de McCafe maar eens flink invoeren mits zij daar verbeteringen voor aanbrengen.

In Hoorn staat een testlocatie daarvoor en ben daar een keer geweest. De koffie is bocht, duur en je krijgt het in een kartonnen bekertje. :') Echt Hollandse gierigheid. Ga maar naar Duitsland... voor ¤1,90 krijg je een goede bak ( daar klein is medium in Nederland) lekkere koffie in een kop met schoteltje. :)
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_170792298
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 09:05 schreef DKS het volgende:

[..]

Dat heb je zelf in de hand
Nou ja, sommige mensen gamen 24/7 en gemak dient de mens toch.
5 Ferrari's op videoband!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')