Hoe moet ik mijn lege accu ontkoppelen ?quote:Op zaterdag 6 mei 2017 16:25 schreef sturmpie het volgende:
gebruik je reserve-accu anders ipv de lege accu.
dus: ontkoppel de lege accu en koppel de auto aan op de reserve-accu.
rood op +
zwart op -
je accu heeft 2 polen, +=rood, - = zwart.quote:
Dat had ik gedaan maar toen ontstond er een ontploffing en de reserve accu vloog bijna onder de kap vandaan.quote:Op zaterdag 6 mei 2017 16:30 schreef Gieliovd het volgende:
Hij zal nooit opladen van die andere accu. Je kunt proberen te starten met beide aangesloten... Dat mag geen enkel probleem zijn.
Zou de - pool niet aan de accu maken maar aan een kaal metalen deel onder de kap.
Eerst rood aan rood, dan zwart aan je auto. Daarna kun je gewoon starten.
Laat hem ff lopen en ontkoppel weer in omgedraaide volgorde.
heb je startkabels ? vraag even iemand met 'n auto om je auto te starten met startkabels.quote:Op zaterdag 6 mei 2017 16:38 schreef Atak het volgende:
Op YouTube staan er video's waar ze de lege accu niet ontkoppelen. Ze sluiten gewoon de reserve aan.
Ja maar ik doe het liever zelf met mijn reserve accu.quote:Op zaterdag 6 mei 2017 16:41 schreef sturmpie het volgende:
[..]
heb je startkabels ? vraag even iemand met 'n auto om je auto te starten met startkabels.
dus.. je hebt reserve-accu gekoppeld aan je lege accu met 2 kabels. plus op plus en min op min ?quote:Op zaterdag 6 mei 2017 17:02 schreef Atak het volgende:
[..]
Ja maar ik doe het liever zelf met mijn reserve accu.
quote:Op zaterdag 6 mei 2017 16:39 schreef Atak het volgende:
[..]
Dat had ik gedaan maar toen ontstond er een ontploffing en de reserve accu vloog bijna onder de kap vandaan.
Dat gaat nu niet meer lukken als ik het zo lees.quote:Op zaterdag 6 mei 2017 17:02 schreef Atak het volgende:
[..]
Ja maar ik doe het liever zelf met mijn reserve accu.
vanwege de explosie & rook hè ?quote:Op zaterdag 6 mei 2017 17:15 schreef Juup© het volgende:
[..]
[..]
Dat gaat nu niet meer lukken als ik het zo lees.
Zo staat het ongeveer overigens ook in de gebruiksaanwijzing van mijn auto, ontkoppel je andersom of sluit je - pool van de externe krachtbron rechtstreeks op de accu aan i.p.v. op een metalen deel van b.v. de motor, dan is er een kans dat er problemen met de elektronica ontstaan.quote:Op zaterdag 6 mei 2017 16:30 schreef Gieliovd het volgende:
Zou de - pool niet aan de accu maken maar aan een kaal metalen deel onder de kap.
Eerst rood aan rood, dan zwart aan je auto. Daarna kun je gewoon starten.
Laat hem ff lopen en ontkoppel weer in omgedraaide volgorde.
Proestquote:Op zaterdag 6 mei 2017 17:24 schreef Fer het volgende:
Het beste start je gewoon met de hulpaccu erop. Maar wel een fatsoenlijke gebruiken en niet zo'n ibood accu die je met usb kan opladen, die is voor je brommer hooguit.
Van de explosie graag.quote:
Geen van de computer die waarschijnlijk nu ook een flinke optater gekregen heeft?quote:Op zaterdag 6 mei 2017 17:41 schreef Juup© het volgende:
[..]
Van de explosie graag.
(ik vraag mezelf nog steeds af wat dit in K&W doet, maar goed).
Prima, maar eerst een pics van explosie en schade!quote:Op zaterdag 6 mei 2017 18:05 schreef Vonkenboer het volgende:
Deze past beter in PTA dacht ik zo
K&W ---> PTA
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |