abonnement Unibet Coolblue
pi_170722876
Hey,
Ik ben een 17 jarige jongen die in de 5e klas van de mavo zit. Ik moet in december 3 maanden stagelopen en dat zou ik graag in het buitenland doen. Heeft iemand hier toevallig leuke connecties die mij een stageplek zouden kunnen aanbieden? Ik ben erg creatief, hou van dingen maken, en doorwerken. Dat soort dingen zou ik ook leuk vinden om te doen tijdens mijn stage maar ik sta open voor alles.

Met vriendelijke groet,
pi_170725892
5e klas mavo?!
Protège moi de mes désirs.
pi_170726100
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 14:59 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
5e klas mavo?!
Op mijn school duurt de mavo 6 jaar (vrijeschool)
pi_170726153
De term mavo wordt tegenwoordig niet meer gebruikt, toch? Wel door de ouderen maar ik heb nog nooit een vmbo'er horen zeggen dat hij de mavo doet. Daarnaast is het 4 jaar en ik heb nog nooit van een 3 maand lange stage gehoord op de middelbare school. Naja jij zou het waarschijnlijk zelf wel weten, heb verder geen tips
  zaterdag 6 mei 2017 @ 15:18:36 #5
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_170726195
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 15:16 schreef toppertim het volgende:
De term mavo wordt tegenwoordig niet meer gebruikt, toch? Wel door de ouderen maar ik heb nog nooit een vmbo'er horen zeggen dat hij de mavo doet. Daarnaast is het 4 jaar en ik heb nog nooit van een 3 maand lange stage gehoord op de middelbare school. Naja jij zou het waarschijnlijk zelf wel weten, heb verder geen tips
Een vmbo-er zit op het vmbo dus waarom zou die zeggen dat hij/zij op de mavo zit. Mensen op de mavo zullen ook niet zeggen dat ze op vmbo-t zitten.
And so is the past
pi_170726331
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 15:18 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Een vmbo-er zit op het vmbo dus waarom zou die zeggen dat hij/zij op de mavo zit. Mensen op de mavo zullen ook niet zeggen dat ze op vmbo-t zitten.
Aah ik zie het al. In 1999 is de mavo opgegaan in het vmbo. Dus de mavo bestond niet meer. Maar sommige scholen zijn de afgelopen jaren weer begonnen met het gebruik van de mavo. Dat het 6 jaar duurt kan ik nergens vinden, maar blijkbaar regelt de vrije school dat.
pi_170750685
En waar dacht je zelf aan?
pi_170751681
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 17:25 schreef Pinuts het volgende:
En waar dacht je zelf aan?
Indonesie, israel, armenie, griekenland, thailand. Zoiets. Maar zo als ik al zei ik sta open voor elk land mits niet gevaarlijk.
pi_170751701
quote:
1s.gif Op zondag 7 mei 2017 17:56 schreef pepefrog het volgende:

[..]

Indonesie, israel, armenie, griekenland, thailand. Zoiets. Maar zo als ik al zei ik sta open voor elk land mits niet gevaarlijk.
En wat voor 'werkzaamheden' ? Wat kan jij voor een bedrijf betekenen ? Daarnaast, hoe is je Engels / andere vreemde talen, etc ...
pi_170751846
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 17:56 schreef Pinuts het volgende:

[..]

En wat voor 'werkzaamheden' ? Wat kan jij voor een bedrijf betekenen ? Daarnaast, hoe is je Engels / andere vreemde talen, etc ...
Ik spreek vloeiend engels, marig frans en duits. Qua werkzaamheden vind ik koken leuk, ben creatief, kan ook met makkelijk in bijv een klusbedrijf meelopen, Hotel lijkt me ook wel wat of een restaurant. Ben er heel makkelijk in. Een weeshuis kan ook erg leuk zijn.
pi_170751895
quote:
1s.gif Op zondag 7 mei 2017 18:01 schreef pepefrog het volgende:

[..]

Ik spreek vloeiend engels, marig frans en duits. Qua werkzaamheden vind ik koken leuk, ben creatief, kan ook met makkelijk in bijv een klusbedrijf meelopen, Hotel lijkt me ook wel wat of een restaurant. Ben er heel makkelijk in. Een weeshuis kan ook erg leuk zijn.
Daarnaast moet je ook je ervan bewust zijn dat je waarschijnlijk alle reis- en verblijfkosten, visa's etc zal moeten betalen.
pi_170751958
Je bent nog minderjarig, dus zoiets wordt al gauw problematisch. Hoe lossen klasgenoten dit op?
  zondag 7 mei 2017 @ 18:04:43 #13
456593 Jinkx
It's Monsoon season!
pi_170751960
quote:
1s.gif Op zondag 7 mei 2017 18:01 schreef pepefrog het volgende:

[..]

Ik spreek vloeiend engels, marig frans en duits. Qua werkzaamheden vind ik koken leuk, ben creatief, kan ook met makkelijk in bijv een klusbedrijf meelopen, Hotel lijkt me ook wel wat of een restaurant. Ben er heel makkelijk in. Een weeshuis kan ook erg leuk zijn.
Er zijn websites die je op weg kunnenhelpen zoals Joho. Maar bij veel vrijwilligerswerk moet je (flink) betalen.
Heb je geen familielid met connecties in het buitenland, of ergens waar je eens op vakantie bent geweest?
pi_170752394
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 18:02 schreef Pinuts het volgende:

[..]

Daarnaast moet je ook je ervan bewust zijn dat je waarschijnlijk alle reis- en verblijfkosten, visa's etc zal moeten betalen.
Ja, daar ben ik me van bewust en ik heb een budget van 2000 euro.
pi_170752407
quote:
1s.gif Op zondag 7 mei 2017 18:04 schreef Jinkx het volgende:

[..]

Er zijn websites die je op weg kunnenhelpen zoals Joho. Maar bij veel vrijwilligerswerk moet je (flink) betalen.
Heb je geen familielid met connecties in het buitenland, of ergens waar je eens op vakantie bent geweest?
De meeste websites kosten geld. En geen familieleden, of vakantie adressen helaas.
pi_170752420
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 18:04 schreef vaduz het volgende:
Je bent nog minderjarig, dus zoiets wordt al gauw problematisch. Hoe lossen klasgenoten dit op?
Waarom zou zoiets problematisch worden? 17 Kan makkelijk en ik word tijdens mijn stage 18.
pi_170752447
quote:
1s.gif Op zondag 7 mei 2017 18:22 schreef pepefrog het volgende:

[..]

Waarom zou zoiets problematisch worden? .
Omdat wetten en dan niet enkel de Nederlandse, maar ook die van het land waar jij gaat verblijven.
pi_170752488
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 18:23 schreef vaduz het volgende:

[..]

Omdat wetten en dan niet enkel de Nederlandse, maar ook die van het land waar jij gaat verblijven.
In de meeste landen kan dat gewoon. Mensen van mijn school hebben al eerder in oeganda en indonesie, amerika, spanje stagelopen. De school wil me alleen geen contactgegevens geven van die bedrijven waar ze stage hebben gelopen.
pi_170752591
quote:
1s.gif Op zondag 7 mei 2017 18:24 schreef pepefrog het volgende:

[..]

In de meeste landen kan dat gewoon.
Jij bent op de hoogte van de wetgeving van de meeste landen? Misschien moet je eerst eens uitzoeken hoe dit zit in je potentieele bestemmingslanden.Of nog beter zorgen dat je school je van deze informatie voorziet. Hoe gaat de school uberhaupt jouw buitenlandse verblijf verantwoorden?
pi_170752659
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 18:28 schreef vaduz het volgende:

[..]

Jij bent op de hoogte van de wetgeving van de meeste landen? Misschien moet je eerst eens uitzoeken hoe dit zit in je potentieele bestemmingslanden.Of nog beter zorgen dat je school je van deze informatie voorziet. Hoe gaat de school uberhaupt jouw buitenlandse verblijf verantwoorden?
Er valt niet veel uit te zoeken toch, het is eigenlijk gewoon een hele lange vakantie waar je in werkt, dit hoeft een land niet te weten dus het zou gewoon moeten kunnen in elk land. Ik heb geen idee hoe de school het verantwoord maar dat hebben ze de afgelopen jaren wel gedaan dus het zal nu ook wel goedkomen.
pi_170752832
quote:
1s.gif Op zondag 7 mei 2017 18:30 schreef pepefrog het volgende:

[..]

Er valt niet veel uit te zoeken toch, het is eigenlijk gewoon een hele lange vakantie waar je in werkt, dit hoeft een land niet te weten dus het zou gewoon moeten kunnen in elk land.
Een hele lange vakantie van een minderjarige, ontrokken aan het ouderlijke gezag. Maar als je gaat werken is het dus al geen vakantie meer en moet een land dat dus wel weten en moet je daar toestemming voor hebben van de desbetreffende autoritheiten. Dit kan zeker niet in elk land.
quote:
Ik heb geen idee hoe de school het verantwoord maar dat hebben ze de afgelopen jaren wel gedaan dus het zal nu ook wel goedkomen.
Resultaten uit het verleden bieden geen garanties voor de toekomst. Dit is ronduit onverantwoord, zonder het inwinnen van degelijk juridisch advies.
pi_170756342
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 18:37 schreef vaduz het volgende:

[..]

Een hele lange vakantie van een minderjarige, ontrokken aan het ouderlijke gezag. Maar als je gaat werken is het dus al geen vakantie meer en moet een land dat dus wel weten en moet je daar toestemming voor hebben van de desbetreffende autoritheiten. Dit kan zeker niet in elk land.

[..]

Resultaten uit het verleden bieden geen garanties voor de toekomst. Dit is ronduit onverantwoord, zonder het inwinnen van degelijk juridisch advies.
Je kan je ook aanstellen "juridisch advies" ik vlieg er gewoon naartoe met een visum en een slaapplek en dan zie ik wel.
pi_170756690
quote:
1s.gif Op zondag 7 mei 2017 20:27 schreef pepefrog het volgende:

[..]

Je kan je ook aanstellen "juridisch advies" ik vlieg er gewoon naartoe met een visum en een slaapplek en dan zie ik wel.
Jij bent uiteindelijk degene die alle mogelijke problemen voor zijn rekening kan krijgen. Dit is zeker niet iets om lichtszinnig over te doen.
pi_170757136
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 20:36 schreef vaduz het volgende:

[..]

Jij bent uiteindelijk degene die alle mogelijke problemen voor zijn rekening kan krijgen. Dit is zeker niet iets om lichtszinnig over te doen.
Dat snap ik maar je kan ook overdrijven.
pi_170757801
quote:
1s.gif Op zondag 7 mei 2017 20:49 schreef pepefrog het volgende:

[..]

Dat snap ik maar je kan ook overdrijven.
Ik overdrijf zeker niet. In de meeste jurisdicties ben jij namelijk niet volledig handelingsbekwaam. Derhalve roept het vragen op, als jij in de afwezigheid van jouw ouders (of voogden) maandenlang in een dergelijke jurisdictie bevind. Staten hebben de verantwoordelijkheid minderjarige staatsburgers, buitenlandse staatsburgers en personen zonder staatsburgerschap te beschermen, daarvoor hebben zij bepaalde organen zoals bijvoorbeeld de kinderbescherming die verantwoordelijkheid dragen voor minderjarigen in afwezigheid van hun ouders. Een dergelijk orgaan kan van mening zijn op grond van locale wetgeving dat een dergelijke "stage" niet in jouw belang is en maatregelen treffen. Ook heb je te maken met onder andere migratie en arbeidswetgeving in de desbetreffende staat. Zaak dus, om vooraf voorzieningen te treffen, zodat jouw verblijf en stage aan de locale wetgeving voldoen en verrassingen te voorkomen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')