Smacked_Actor | woensdag 3 mei 2017 @ 12:34 |
Grand Prix van Rusland in Sochi (Foto: Pro Shots/Zuma Sports Wire) Dit weekend staat de Grand Prix van Rusland in Sochi op het programma. Sinds 2014 staat deze race op het programma op het semi-stratencircuit rond de faciliteiten die gebouwd zijn voor de Olympische Winterspelen die in datzelfde jaar gehouden werden. De baan is zoals de meeste nieuwe circuits ontworpen door Hermann Tilke. Mede door het lange rechte stuk van start/finish overgaand in een flauwe bocht naar rechts ligt de baan de Mercedessen goed. Voor dit gedeelte is veel motorvermogen nodig, waardoor Lewis Hamilton al tweemaal gewonnen heeft. Vorig jaar was die eer echter voor oud-teamgenoot Nico Rosberg, mede doordat Hamilton tijdens het derde deel van de kwalificatie niet kon rijden door een defect hybride systeem. In de race zelf was er al na een rondje een safetycar door thuisrijder Daniil Kvyat die Sebastian Vettel van de baan ramde. Het kostte de Rus uiteindelijk zijn plaats bij Red Bull Racing. Max Verstappen kwam in de Toro Rosso door motorische problemen niet aan de streep. Het ronderecord staat op naam van Rosberg die vorig jaar in de race tot een tijd van 1.39,094 kwam op het 5,848 kilometer lange circuit. De poletijd van de Duitser was 1.35,417 en de verwachting is dat dit er dit jaar aan zal gaan. De verwachting is dat dit jaar de strijd zal gaan tussen Hamilton en Vettel, maar Hamilton's teamgenoot Valtteri Bottas zat er twee weken geleden in Bahrein ook goed bij. Mogelijk kan hij zich er ook mee gaan bemoeien. De vraag is ook wat de Red Bulls kunnen na hun bemoedigend tempo in Bahrein en blijven de McLarens nu eindelijk wel heel? We gaan het zondag vanaf 14.00 uur Nederlandse tijd zien. Circuit Sochi 2017 (Bron: FIA.com) De bandencompounds die dit weekend gebruikt worden: Bron: Pirelli Stand na Bahrein: Constructeusstand na Bahrein: Het actuele weer in Sochi Mijn voorspelde winnaar Bottas | |
Smacked_Actor | woensdag 3 mei 2017 @ 12:35 |
TagForce | woensdag 3 mei 2017 @ 12:58 |
Dat zouden ze nog steeds doen als de pitstops geen 2.4 seconden zouden duren. Je kunt maar een maximum van 4 of 5 tear-offs op een vizier plakken voor je er last van krijgt met het zicht. Soms heb je er echter meer nodig. Bijvoorbeeld in Brazilie vorig jaar met de regen komt er best wat troep en water op je vizier terecht, zeker als je een half uur achter een safety car cruised. Wat je tegenwoordig dus vaak ziet op vuile banen (in de woestijn bijvoorbeeld, of waar weinig gereden wordt) of in de regen is dat de coureurs handschoenen dragen met een soort van rubberen zeem bovenop de hand zodat ze hun vizier met dezelfde beweging als een tear-off eraf rukken hun eigen vizier kunnen schoon trekken. | |
ondeugend | woensdag 3 mei 2017 @ 13:05 |
Ik ben benieuwd
| |
Meike26 | woensdag 3 mei 2017 @ 13:08 |
Tot nu toe ben ik het wel steeds met die Chase eens geweest, ook het regionaliseren van de F1 (kalender), goed plan en kan de F1 een goede boost geven ! | |
motorbloempje | woensdag 3 mei 2017 @ 13:11 |
Maar, wat zijn dan de veranderingen? | |
ondeugend | woensdag 3 mei 2017 @ 13:13 |
Verrassing!Rennen vanaf de pitmuur en in de auto's springen en starten met een sleuteltje. | |
motorbloempje | woensdag 3 mei 2017 @ 13:19 |
Niet eens aanduwen? | |
motorbloempje | woensdag 3 mei 2017 @ 13:19 |
Zou wel hilarisch zijn | |
Meike26 | woensdag 3 mei 2017 @ 13:21 |
De kiss-cam word geintroduceerd bij de hoofdtribune.. | |
motorbloempje | woensdag 3 mei 2017 @ 13:23 |
1 april valt dit jaar op 3 mei? | |
Afhaalchinees | woensdag 3 mei 2017 @ 13:23 |
vrouwenhumor... | |
opgebaarde | woensdag 3 mei 2017 @ 13:27 |
It is going to be amazing. People already love it, it is fantastic, it is great! | |
motorbloempje | woensdag 3 mei 2017 @ 13:27 |
Let's make F1 great again... | |
Sinister-D- | woensdag 3 mei 2017 @ 13:27 |
Koffieklets topic | |
HerrFritz | woensdag 3 mei 2017 @ 13:28 |
Bakkie derbij ? | |
AnneX | woensdag 3 mei 2017 @ 13:31 |
En tóch hé....zou ik wel eens een f1 race willen zien, waarin de drivers uit de pool een wagen moeten rijden. Lootjes trekken...trainingsrondjes... qualificaties misschien en dan racen. #my 2 dollarcents. | |
motorbloempje | woensdag 3 mei 2017 @ 13:32 |
Pesetas! | |
King_Merc | woensdag 3 mei 2017 @ 13:58 |
nee joh bij einde volkslied, voor de start, (, zie je hat al voor je, Grosjean en Palmer in beeld ? XD | |
Hanschje | woensdag 3 mei 2017 @ 13:58 |
Chinese fire drill tijdens de pitstop! Of toch Bernies "SMS sprinkler aan" idee | |
Meike26 | woensdag 3 mei 2017 @ 14:01 |
Ja ik zie het.. | |
SnowOokami | woensdag 3 mei 2017 @ 14:01 |
We hebben nog 1,5 week... zonder noemenswaardig nieuws, what did you expect? | |
ChatGirl | woensdag 3 mei 2017 @ 14:05 |
Zo meteen gaat Alonso z'n rookie test doen. | |
motorbloempje | woensdag 3 mei 2017 @ 14:18 |
wat eet jij vanavond? | |
Tarado | woensdag 3 mei 2017 @ 14:35 |
| |
Floriz87 | woensdag 3 mei 2017 @ 14:40 |
Ik stel voor dat we 1 van de volgende 3 unieke onderwerpen bespreken: 1) Bier en nootjes 2) Moblo die naar Barca gaat 3) Hulkenberg die | |
ChatGirl | woensdag 3 mei 2017 @ 14:40 |
| |
SnowOokami | woensdag 3 mei 2017 @ 14:44 |
AH Salade; Italiaanse kip en een Desperado erbij Jij dan? | |
Tarado | woensdag 3 mei 2017 @ 14:46 |
mooi! ben benieuwd hoe hij het er vanaf brengt | |
motorbloempje | woensdag 3 mei 2017 @ 15:10 |
Lamscurry met rijst en boontjes. maar pas wel heel laat, want rijd pas om half 9/9 uur van m'n werk weg en het is een uur of anderhalf rijden | |
motorbloempje | woensdag 3 mei 2017 @ 15:11 |
Fuck yeah Nog 2 nachtjes tot we op pad gaan | |
Peterselieman | woensdag 3 mei 2017 @ 15:26 |
Moblo die op haar huurfietsje voor het publiek wat stunts uit gaat halen? | |
motorbloempje | woensdag 3 mei 2017 @ 15:27 |
Welk huurfietsje? | |
SnowOokami | woensdag 3 mei 2017 @ 15:40 |
wtf... lekker werk en reistijden dan. Maar wel lekker eten | |
Peterselieman | woensdag 3 mei 2017 @ 15:40 |
of neem je een eigen brikje mee naar Spanje? | |
opgebaarde | woensdag 3 mei 2017 @ 15:42 |
Naanbrood??!!!!!! | |
motorbloempje | woensdag 3 mei 2017 @ 15:43 |
Ik organiseer een evenement vanmiddag/vanavond Normaal is het een stuk menselijker en ik werk vaak vanuit huis We gaan met de kampeerbus en de eigen trapfietsen gaan achterop mee | |
Peterselieman | woensdag 3 mei 2017 @ 15:46 |
Dat maakt het alleen maar makkelijker | |
motorbloempje | woensdag 3 mei 2017 @ 15:47 |
Mijn fietstrucjes houden wel op bij 'kijk, mama, zonder handjes - kijk, mama, zonder tandjes' | |
SnowOokami | woensdag 3 mei 2017 @ 16:48 |
Hij gaat nu echt de baan op ik zie ductape | |
ChatGirl | woensdag 3 mei 2017 @ 16:56 |
SnowOokami | woensdag 3 mei 2017 @ 17:01 |
Deze motor stampt er ff een paar rondjes op 205~210mph eruit zonder problemen | |
sasquatsch | woensdag 3 mei 2017 @ 17:02 |
SPT / [IndyCar] #24 Watkins Glen | |
Coelho | woensdag 3 mei 2017 @ 17:02 |
Marco Andretti zat rond 40-40.5sec/ronde, Alonso had 4 volledige ronden, handgeklokt 45.0, 43.2, 43.5, 42.8 | |
Peterselieman | woensdag 3 mei 2017 @ 17:03 |
hij zal wel verbaasd zijn. Eindelijk een Honda die het wel doet | |
jpjedi | woensdag 3 mei 2017 @ 17:07 |
Moet dat nu hier? Ik heb echt een schurft hekel aan Amerikaanse opgeklopte nep sporten zoals Nascar en Indy. | |
flipsen | woensdag 3 mei 2017 @ 17:28 |
Twijfelgeval, want Alonso. Maar wat we eten, dat kan natuurlijk gewoon in de SC he | |
Bonobo11 | woensdag 3 mei 2017 @ 17:29 |
Slipstream- en cautiongenot | |
SnowOokami | woensdag 3 mei 2017 @ 19:36 |
Wat gaat Alonso die Honda motor missen volgende week | |
Gezicht | woensdag 3 mei 2017 @ 19:49 |
? | |
potjecreme | woensdag 3 mei 2017 @ 19:50 |
Same old opmerking | |
SnowOokami | woensdag 3 mei 2017 @ 19:52 |
Alonso heeft net 100+ rondjes gereden @ Indianapolis Motor Speedway. En ja, in die wagen ligt ook een Honda motor (2.2L V6 Twin Turbo). | |
Sinister-D- | woensdag 3 mei 2017 @ 20:40 |
ga koken. | |
potjecreme | woensdag 3 mei 2017 @ 20:54 |
Toffe foto. (Photo by Andrej Isakovic/AFP Photo) | |
flipsen | woensdag 3 mei 2017 @ 23:31 |
Mwa, ik krijg toch gelijk vervelende asociaties met een bepaald soort (meestal Japanse) filmpjes waar ik niet erg warm van wordt | |
Nober | donderdag 4 mei 2017 @ 01:06 |
Valtteri Bottasukkake. | |
franklop | donderdag 4 mei 2017 @ 11:05 |
| |
Floriz87 | donderdag 4 mei 2017 @ 11:11 |
Wat Honda doet in de achterhoede doet Renault in de (sub)top. Stilstaan (qua ontwikkeling) en falen. | |
ShaoliN | donderdag 4 mei 2017 @ 11:13 |
Godverdomme, Franse faalhazen. | |
Beach | donderdag 4 mei 2017 @ 11:25 |
alle Max fans mad MAD | |
potjecreme | donderdag 4 mei 2017 @ 11:31 |
| |
SnowOokami | donderdag 4 mei 2017 @ 11:34 |
Eerder teleurgesteld, RBR en Renault hebben de plank erg mis geslagen tijdens de seizoensstart. Maar goed, nieuwe motor, nieuwe kansen... | |
Gezicht | donderdag 4 mei 2017 @ 11:36 |
Ja, leuk, wordt het gat tussen Ferrari + Merc en RBR nog groter. Komt de hele sport ten goede, super. | |
franklop | donderdag 4 mei 2017 @ 11:38 |
Mogen toch allang blij zijn dat we een 2-way battle hebben? Merc en Ferrari zullen ook niet stil blijven zitten, dus had uberhaupt de vraag geweest of ze het gat konden dichten dit jaar. | |
Floriz87 | donderdag 4 mei 2017 @ 11:40 |
Gecombineerd met onderstaand bericht kunnen we hier wellicht uit opmaken dat Renault voor 2017 de handdoek in de ring heeft gegooid. https://www.f1today.net/e(...)f1-hierarchy-in-2018
| |
Frozen-assassin | donderdag 4 mei 2017 @ 11:45 |
Vorig jaar zat Renault ook al te kutten met hun motor. Kunnen ze daar uberhaupt wel een fatsoenlijke betrouwbare motor bouwen? | |
Beach | donderdag 4 mei 2017 @ 11:45 |
Kunnen we wel gaan genieten hoe Max moet gaan vechten met Massa, Hulk en de Force Indias. | |
Gezicht | donderdag 4 mei 2017 @ 12:01 |
Volgens mij is het gat tussen RBR en de rest van het middenveld daar weer te groot voor, zie Sochi: 26 sec. tussen Max en Checo bij de finish. | |
SnowOokami | donderdag 4 mei 2017 @ 12:27 |
Vorig jaar? Welk seizoen heb jij gezien? Het vervelende is dat ze dit jaar weer een andere motor hebben... dus eigenlijk is het een herhaling van 2015 en 2016 (2018) | |
opreis | donderdag 4 mei 2017 @ 13:17 |
Alleen zaten ze de afgelopen 3 jaar vast in een verkeerd concept door dat token systeem, dat waarschijnlijk nooit de potentie van mercedes had gehaald. Nu zitten ze waarschijnlijk wel op het goede spoor alleen beginnen zij met dit concept op 0 waar mercedes meer kan voortborduren op de rest. Een beetje geduld en vertrouwen mag ook wel | |
Peterselieman | donderdag 4 mei 2017 @ 13:32 |
Gezien waar ze vandaan komen doet het fabrieksteam het dit jaar tot nu toe helemaal niet slecht. Dat ze de concurrentie met Force India aan kunnen gaan is positief te noemen | |
SnowOokami | donderdag 4 mei 2017 @ 13:42 |
Gewoon de Renault V10 uit China 2005 erin lepelen en gaan met die banaan | |
Sjemmert | donderdag 4 mei 2017 @ 13:55 |
Alleen zo jammer dat ze Palmer als coureur hebben gehouden. Dat gaat ze wel wat punten kosten. | |
Floriz87 | donderdag 4 mei 2017 @ 13:56 |
Eens. Maar of dit toe te schrijven is aan een beter presterende motor, een beter ontworpen chassis, of een minder presterend FI is lastig te zeggen. (en de coureurs niet te vergeten) | |
nils7 | donderdag 4 mei 2017 @ 13:58 |
Heb gelezen dat Brabham FI wil overnemen en ook sportwagens gaat bouwen a la McLaren. | |
Floriz87 | donderdag 4 mei 2017 @ 14:03 |
Deel dan gewoon even de link . http://formule1nieuws.nl/modules/news&storyid=44252 | |
nils7 | donderdag 4 mei 2017 @ 14:18 |
Hey ik scroll er voorbij op mn mobiel als ik op mn troon zit. Ik herinnerde het me toen ik FI las. | |
Whiskers2009 | donderdag 4 mei 2017 @ 19:36 |
Die ene en enige inhaalactie tijdens de Russische GP was een teamorder volgens Auto Motor und Sport aldus F1 Today. https://www.f1today.net/n(...)evolg-van-teamorders | |
Rossdale | donderdag 4 mei 2017 @ 20:36 |
Ik dacht dat brabham zich juist wilde inkopen in de lagere klassen waar FI nu actief is. Welk team is dat ook alweer? Hilmer in de GP3? | |
Geralt | donderdag 4 mei 2017 @ 20:42 |
Ik opteer voor optie 1. Niet geheel toevallig zit ik aan het bier. Heb ik ook wel weer verdient na die nachtdiensten. | |
Peterselieman | donderdag 4 mei 2017 @ 20:43 |
Genoeg voor een cursus grammatica? | |
Montelly | donderdag 4 mei 2017 @ 21:01 |
Wanneer gaat RB nou eindelijk een auto voor P1/P2 krijgen? | |
Yashaaaaa | donderdag 4 mei 2017 @ 21:16 |
| |
SnowOokami | donderdag 4 mei 2017 @ 21:34 |
RBR is nog steeds aan het sandbaggen... volgende week mogen ze weer serieus rijden en dan wint Max natuurlijk weer de GP van Spanje | |
flipsen | donderdag 4 mei 2017 @ 23:27 |
En staat de rest van het seizoen iedere race op het podium. En wordt in 2017 de jongste wereldkampioen! En toen ging de wekker | |
#ANONIEM | donderdag 4 mei 2017 @ 23:34 |
Zondag geen race?
| |
sasquatsch | donderdag 4 mei 2017 @ 23:38 |
Ik dacht in de WEC. Maar ook daar is weinig terecht van gekomen. En Hilmer bestaat al niet meer. Althans niet in de GP3 en niet in de F2. Ik vraag me ernstig af hoe waar dit verhaal is en of iemand niet Matt Brabhams debuut in de V8 Supercars (wat vandaag bekend is geworden) heeft verward met dat Brabham supercars gaat bouwen. | |
Nober | vrijdag 5 mei 2017 @ 14:59 |
Dit hele subforum is er vanwege Max die ook gewoon afhankelijk is van zijn materiaal en niet op kan tegen Ferrari en Mercedes ondanks dat wij Max al in het rijtje Fangio, Senna, Clark, Schumacher scharen. | |
motorbloempje | vrijdag 5 mei 2017 @ 15:01 |
Nee, allemaal omdat 1 poster die hier verder nooit komt een FB-topic opende | |
Nattekat | vrijdag 5 mei 2017 @ 15:25 |
| |
Nattekat | vrijdag 5 mei 2017 @ 15:26 |
Nee hoor, die is keihard uitgelachen. | |
Nober | vrijdag 5 mei 2017 @ 15:28 |
Mercedes en Ferrari gaan elkaar van de baan rijden, podium: Red Bull 1-2 en Pérez. | |
SnowOokami | vrijdag 5 mei 2017 @ 16:51 |
Je moet wat in de een race-loze week he Hulk #3 | |
motorbloempje | vrijdag 5 mei 2017 @ 16:55 |
...en wat eten we vanavond...? *rent weg* | |
Yashaaaaa | vrijdag 5 mei 2017 @ 16:55 |
https://www.instagram.com/p/BTtnTWZAzyW/?taken-by=danielricciardo Hoe kan je nu niet blij van deze gozer worden | |
SnowOokami | vrijdag 5 mei 2017 @ 16:58 |
Alweer salade | |
motorbloempje | vrijdag 5 mei 2017 @ 16:58 |
EET TOCH EENS NORMAAL MAN. | |
SnowOokami | vrijdag 5 mei 2017 @ 16:59 |
Salade en bier is toch goed voor de lijn... of niet? | |
Geralt | vrijdag 5 mei 2017 @ 17:03 |
Ow vertel eens waarom vervolgens dan wel dit hele subforum geopend werd? | |
nils7 | vrijdag 5 mei 2017 @ 17:08 |
Ik heb door jou bijna een ban gehad in een Facebook groep. | |
Geralt | vrijdag 5 mei 2017 @ 17:09 |
Pardon? Ik gebruik geeneens facebook man | |
Nattekat | vrijdag 5 mei 2017 @ 17:09 |
Iemand kreeg na het uitlachen het geniale idee om een F1-forum te openen. | |
Meike26 | vrijdag 5 mei 2017 @ 17:10 |
Salade en bier.. wat een combi Nu lust ik sowieso geen bier, maar dit is wel erg tegenstrijdig. Of gebruik je het bier als dressing ? | |
SnowOokami | vrijdag 5 mei 2017 @ 17:11 |
He, das een goeie tip | |
franklop | vrijdag 5 mei 2017 @ 17:12 |
Salade a la Geralt. Je mist alleen de nootjes. | |
franklop | vrijdag 5 mei 2017 @ 17:24 |
Grill the Grid #2 | |
nils7 | vrijdag 5 mei 2017 @ 17:31 |
Nou er kwam een filmpje voorbij van HHF. Dus ik reageerde erop "kut HHF" | |
Geralt | vrijdag 5 mei 2017 @ 18:22 |
Die ban was terecht geweest. HHF is namelijk een lul. Dus je reactie klopt niet. | |
TagForce | vrijdag 5 mei 2017 @ 18:27 |
Een cirkel teken je ook met een lijn. | |
SnowOokami | vrijdag 5 mei 2017 @ 18:53 |
Gelukkig had ik ook nog wijn | |
Geralt | vrijdag 5 mei 2017 @ 18:55 |
Wie de minste rondjes gereden heeft vorig jaar: Alonso! Nee dat is niet goed. Ow dan Button whahahaha. | |
Beach | zaterdag 6 mei 2017 @ 11:46 |
WEC en MotoGP dit weekend als je je verveelt en F1 mist. | |
Beach | zaterdag 6 mei 2017 @ 11:46 |
Zelfs Haryanto of Ocon hebben meer gereden? | |
Nattekat | zaterdag 6 mei 2017 @ 11:49 |
Qua percentage wel. Het echte antwoord is Vandoorne Zowel qua percentage als absoluut. | |
Montelly | zaterdag 6 mei 2017 @ 11:52 |
FEYENOORD | |
Nattekat | zaterdag 6 mei 2017 @ 11:54 |
Nederlands voetbal 22 homo's die achter een bal aan rennen | |
THEFXR | zaterdag 6 mei 2017 @ 12:07 |
we gaan het woord niet als een scheldwoord gebruiken, he | |
Beach | zaterdag 6 mei 2017 @ 12:08 |
Meestal blijven de doelmannen staan. | |
Nattekat | zaterdag 6 mei 2017 @ 12:09 |
Voetbal? | |
Beach | zaterdag 6 mei 2017 @ 12:11 |
Ik denk dat hij geesteszieken bedoelt. | |
SnowOokami | zaterdag 6 mei 2017 @ 12:33 |
ANWB doet ook mee met de hype: Kreeg deze net door de bus | |
Syntix | zaterdag 6 mei 2017 @ 12:52 |
BottasGOD fuck maxje. Bottas FTW | |
jpjedi | zaterdag 6 mei 2017 @ 15:35 |
Koffie automaat opmerking van de gemiddelde 'interieurverzorgster' 😂 | |
Rossdale | zaterdag 6 mei 2017 @ 16:21 |
Bal is toch sowieso al een scheldwoord? | |
Meike26 | zaterdag 6 mei 2017 @ 19:02 |
Jemig, welke DTPer hebben ze hiervoor onder de steen vandaan getrokken ?! | |
VacaLoca | zaterdag 6 mei 2017 @ 19:42 |
Hmm heb staplaatsen voor Spanje maar geen idee nog van welke plek te kiezen. Tips? | |
franklop | zondag 7 mei 2017 @ 15:26 |
Samenvatting van vorig jaar Spanje. F1 is sowieso goed bezig met al die filmpjes tegenwoordig | |
SnowOokami | zondag 7 mei 2017 @ 15:52 |
Volgens mij is dit een her-upload want heb het idee dat ik deze vorig jaar al heb gezien | |
H0D3NPYL | zondag 7 mei 2017 @ 16:41 |
Wat is eigenlijk de reden dat F1 niet elke week is? Is dat om het seizoen wat meer over het jaar uit te smeren? | |
SnowOokami | zondag 7 mei 2017 @ 16:45 |
Tijd & geld. Elke week een race kost bakken met geld extra en het is erg belastend voor alle medewerkers. | |
H0D3NPYL | zondag 7 mei 2017 @ 17:00 |
Ah oke | |
heywoodu | zondag 7 mei 2017 @ 17:03 |
Vooral voor de teamleden inderdaad, voor de coureurs een stuk minder denk ik | |
SnowOokami | zondag 7 mei 2017 @ 17:26 |
idd en ze zijn al zo weinig thuis. Bij een wekelijkse race zijn ze helemaal nooit meer thuis | |
VacaLoca | zondag 7 mei 2017 @ 17:51 |
Elke keer weer kippenvel | |
SnowOokami | maandag 8 mei 2017 @ 07:40 |
Race week | |
ondeugend | maandag 8 mei 2017 @ 10:34 |
De RB14?http://www.autoblog.nl/ni(...)compleet-nieuw-98366 [ Bericht 73% gewijzigd door ondeugend op 08-05-2017 11:29:12 ] | |
franklop | maandag 8 mei 2017 @ 10:37 |
Als dat zo zou zijn Maar goed wat in simulator getest is hoeft in werkelijkheid niet zo te zijn. | |
Tarado | maandag 8 mei 2017 @ 10:39 |
maar misschien is dat ook met de motorupdates die gepland waren en nog niet komen | |
Frozen-assassin | maandag 8 mei 2017 @ 10:40 |
1.4 sec koekoek. Dat zou wat worden. Ik blijf voorlopig maar sceptisch | |
franklop | maandag 8 mei 2017 @ 10:40 |
wie weet Eerst zien dan geloven hoor | |
Tarado | maandag 8 mei 2017 @ 10:42 |
zeker, lijkt me ook heel stug dat ze ruim een seconde winnen, wat een knakenbak hebben ze dan in eerste instantie gebouwd | |
Da_Sandman | maandag 8 mei 2017 @ 10:43 |
Nou vraag ik me sws al tijden af waarom die bak tijdens het seizoen sneller gemaakt kan worden. | |
SnowOokami | maandag 8 mei 2017 @ 10:43 |
Ze hebben blijkbaar ook wat tijd verloren met het aanpassen van de suspension. | |
Meike26 | maandag 8 mei 2017 @ 10:43 |
Belangrijkste nu is dat ze hun ophanging en aero-pakket beter voor elkaar hebben, de balans tussen onder en overstuur is erg onstabiel en kost al makkelijk tienden van seconden bij het aanremmen van bochten, wijzigen van rembalans > consistent je rondjes rijden is er niet bij en op een race afstand is dat een grote factor. En als ze die 2017 MGU-K nou eens eindelijk kunnen gebruiken.. ? Of komt die gelijk met de motor in Hongarije ? | |
Tarado | maandag 8 mei 2017 @ 10:50 |
ze blijven altijd door ontwikkelen dus is aan het einde van het seizoen zijn de auto's altijd sneller dan aan het begin en zeker door die nieuwe regels zijn er wat meer "onontgonnen" gebieden waar tijd te winnen valt | |
SnowOokami | maandag 8 mei 2017 @ 10:52 |
En drag op de lange rechte stukken kan zo een paar km/u schelen. Dat laatste ben ik ook wel benieuwd naar... ze hebben er al mee getest in Bahrein. | |
Weltschmerz | maandag 8 mei 2017 @ 10:53 |
Het is zo gegroeid en vroeger waren er nog een stuk minder races, maar dat is ook omdat het nogal wat is zo'n F1-race. Het is een enorm evenement, een happening, een enorm circus wordt 1 keer per jaar op die plek opgebouwd en daar zijn dan alle ogen ter wereld op gericht. Het is niet zomaar even een sportevenement en dat moet het ook niet worden. | |
Zorro | maandag 8 mei 2017 @ 11:32 |
Heeft iemand al gezegd dat het RACEWEEK is? | |
ondeugend | maandag 8 mei 2017 @ 11:44 |
jpjedi | maandag 8 mei 2017 @ 12:17 |
Eerst zien, dan geloven: http://www.f1maximaal.nl/(...)-rb14-voor-gp-spanje Alsof ze bij Ferrari en mercedes op hun handen zitten... | |
SnowOokami | maandag 8 mei 2017 @ 12:22 |
te laat | |
Zorro | maandag 8 mei 2017 @ 12:43 |
Het was ook maar een vraag he | |
Yashaaaaa | maandag 8 mei 2017 @ 12:56 |
Is het toevallig raceweek deze week? | |
franklop | maandag 8 mei 2017 @ 13:03 |
Yes! Wist je ook dat Nico Hul... nee laat maar | |
SnowOokami | maandag 8 mei 2017 @ 13:07 |
Stoffel ook he | |
Meike26 | maandag 8 mei 2017 @ 13:08 |
Hoe lang gaat deze onzin nog duren.. | |
TagForce | maandag 8 mei 2017 @ 13:09 |
Ik volg ook NASCAR... Zodoende is het voor mij vanaf Februari ergens tot Oktober bijna elke week raceweek. Tot de heren Hulk en Vandoorne niet meer in de F1 rijden. | |
SnowOokami | maandag 8 mei 2017 @ 13:11 |
Of Jack Plooij weg gaat. Hopelijk is die prijsverhoging van Ziggo om betere mensen aan te nemen voor het F1 programma | |
Rossdale | maandag 8 mei 2017 @ 13:33 |
1. Doornbos mee op locatie naast Olav 2. Doornbos in de studio vervangen door een nieuwe analist, bijv. Allard Kalff of Jan Lammers 3. Van Dam als vervanging van Kampheus als presentator van al die F1 shows. 4. Jack vervangen door Rick Winkelman als pitreporter Zo hoeven ze alleen Kampheus de laan in te sturen en in zijn plaats een nieuwe werknemer aan te trekken. De rest hebben ze toch al in huis bij Ziggosport | |
Floriz87 | maandag 8 mei 2017 @ 13:34 |
Want? Dan kunnen ze geen Nederlands meer? | |
SnowOokami | maandag 8 mei 2017 @ 13:41 |
Nja blijkbaar hebben die meer loon nodig: https://tweakers.net/nieu(...)-euro-per-maand.html Maar jou voorstel zou al een hele verbetering zijn vergeleken met de clownshow van Kamphues en Plooij | |
AnneX | maandag 8 mei 2017 @ 13:42 |
De laan uít ?! te sturen. Aloewel zijn enthousiasme begint te wennen...en Doornbos maakt veel...heel veel goed. | |
SnowOokami | maandag 8 mei 2017 @ 13:52 |
Welk enthousiasme? Hij probeert geforceerd leuk te zijn... je ziet Doornbos ook steeds geïrriteerder worden. | |
AnneX | maandag 8 mei 2017 @ 13:53 |
True. | |
franklop | maandag 8 mei 2017 @ 13:56 |
Vooral het afbranden van andere coureurs irriteert me. Max kan niks fout doen, maar als iemand anders ooit eens iets wat fout doet dan mag hij zich bergen. | |
Rossdale | maandag 8 mei 2017 @ 13:56 |
Uhm ja Als je een zin edit en volgens nog eens edit dan krijg je wel eens extra kromme zinnen | |
SnowOokami | maandag 8 mei 2017 @ 14:01 |
Yep Vorig jaar was hij er toch een keer niet tijdens een kwalificatie toen zat er iemand van het voetbal (oudere man?), gewoon normaal rustig commentaar samen met Doornbos, wat een verademing was dat. | |
ondeugend | maandag 8 mei 2017 @ 14:03 |
Hij schreeuwt en wil iedereen overstemmen altijd. Enthiousiasme is leuk maar bij hem grenst het aan onbeleefd | |
habitue | maandag 8 mei 2017 @ 14:35 |
Het is gewoon een ongelooflijke klaphark die Jack. Niet grappig, niet interessant, belabberd slechte interviewer. Tis gewoon echt 100 keer niks. Als Doornbos er niet zou zitten zou ik geen Ziggo meer kijken. Want die Kamphues is van hetzelfde laken een pak. | |
Da_Sandman | maandag 8 mei 2017 @ 14:37 |
Gut jongen neem je pilletje ff op tijd de volgende keer. | |
Tarado | maandag 8 mei 2017 @ 14:37 |
het liefst had ik gewoon skyF1 gehad, dat niveau zal je ook met wat personeelswisselingen nooit halen | |
habitue | maandag 8 mei 2017 @ 14:39 |
Ja jongen de waarheid is hard. | |
Monolith | maandag 8 mei 2017 @ 14:40 |
Lang leve Acestream en Reddit. | |
Da_Sandman | maandag 8 mei 2017 @ 14:41 |
Het is me allemaal wat hoor. | |
Rossdale | maandag 8 mei 2017 @ 14:41 |
Vrije interpretatie van Kamphues dit jaar... Na Australie: "Wat is die Giovinazzi toch een TOPcoureur, die rijdt volgend jaar bij Ferrari hoor!" Na China: "Wat een prutser toch he die Giovinazzi, die jongen kan echt helemaal niets!" | |
SnowOokami | maandag 8 mei 2017 @ 14:45 |
Ja dat viel me ook al op Daar betaal je dan ook de hoofdprijs voor in verhouding met Ziggo Sport maar goed, de Ziggo F1 programma's zijn qua "programma" best okay/goed te noemen, je hebt alleen last van die jokers daar. | |
m0ridin | maandag 8 mei 2017 @ 15:51 |
Kamphues is een reden al dat gezwets eromheen niet te kijken, Doornbos vind ik weer een reden om het wel te kijken... Komt er vaak op neer dat ik maar even mute als Kamphues weer te lang begint te etteren Jack Plooij vind ik ook maar vrij irritant over het algemeen, vaak erg kinderachtig qua interviewen ook en meer een beetje populair en grappig proberen te doen wat totaal niet werkt. Ah well, lang leve mute (en ben allang blij dat het uitgezonden wordt natuurlijk ) | |
Geralt | maandag 8 mei 2017 @ 16:23 |
Ik denk dat als Doornbos daar het balletje een beetje slim speelt en het tactisch aanpakt dat ie de show over kan nemen van Kamplul en vervolgens een veel betere show neerzetten. Met een Jan Lammers erbij bv als vaste sidekick. En die gasten die er geen kut mee te maken hebben gewoon schrappen. Zet daar elke week een Tung, vd Garde, vd Zande, Coronel, Frijns etc neer en wissel dat een beetje onderling af. En als presentator dan dus Doornbos. Met vaste 2de man Jan Lammers. Zou de show op zeker ten goede komen. Ik hoef die hiehaho lul van een Kamphues niet te zien. Misselijkmakend figuur. Dus beter steelt Doornbos gewoon die show. Letterlijk. En daar heeft ie maar een heel klein beetje een plan voor nodig om mee naar zn baas te gaan en die te overtuigen. Me dunkt. | |
Geralt | maandag 8 mei 2017 @ 16:33 |
Ow over die RC Escoire die vorig jaar als eerste gemeld zou hebben dat Max naar RB zou komen; dat is allemaal prima, maar onder welke nick heeft ie dat dan gemeld? De huidige nick waar deze uitspraken over die RB14 mee gedaan worden is van maart van dit jaar en heeft slechts 3 posts: https://forum2.verstappen(...)3b6a1817984406fcea64 | |
Yashaaaaa | maandag 8 mei 2017 @ 16:39 |
Naja het enige wat ik Jan Lammers overal zie doen is 1000 veren in Max zijn reet steken, dus weet ook niet of dat wat is dan. | |
Asschen_sukar | maandag 8 mei 2017 @ 16:40 |
dat vroeg ik me ook al af ja, zat het net te bekijken. | |
ondeugend | maandag 8 mei 2017 @ 16:47 |
Op 17 maart is het forum vernieuwd,, kijk maar eens bij de eerste post van het draadje Hier is het oude forum http://forum.verstappen.nl/oud.html | |
Geralt | maandag 8 mei 2017 @ 16:59 |
Volgens mij was het ShiftUp die vorig jaar als eerste met dat bericht kwam. | |
ondeugend | maandag 8 mei 2017 @ 17:01 |
Ik kan niet zoeken op dat oude forum, maar het zou natuurlijk best onder een andere nick gepost kunnen zijn | |
jpjedi | maandag 8 mei 2017 @ 17:06 |
http://www.f1maximaal.nl/(...)e-f1-teams-ontvangen Ook zo lekker, Ferrari krijgt even 65mln extra omdat ze er vanaf het begin bij zijn. Lekker is dat, niemand die daar ooit mee kan wedijveren. En ondertussen maar vergaderen over hoe ze het veld weer gelijkwaardig en competitief krijgen. Hoe kun je als Haas nu redelijkerwijs ooit aanhaken en meedoen voor prijzen? | |
Zorro | maandag 8 mei 2017 @ 18:05 |
Ik denk Vosss of zo | |
SnowOokami | maandag 8 mei 2017 @ 18:06 |
Blijkt idd dat het forum vernieuwd is dat iedereen opnieuw moest registreren. Maar goed, we gaan het zien vrijdag | |
Geralt | maandag 8 mei 2017 @ 18:22 |
Ik heb nooit op dat gare forum geregistered. Denk ik. Misschien heel in het begin. Zou kunnen. Ik twijfel. | |
sasquatsch | maandag 8 mei 2017 @ 18:26 |
Onder welke steen kom jij vandaan? Dit is al jaren bekend en een paar jaar geleden ook op Fok! geplaatst in een overzicht van wat welk team krijgt. Ze krijgen dat geld om te voorkomen dat ze in 2008? een breakaway serie zouden beginnen en de F1 zouden verlaten. Dit is dus een soort afkoopsom om te garanderen dat Ferrari in de F1 blijft. Al wil Liberty daar wel wat aan doen na het huidige Concorde Agreement. | |
sasquatsch | maandag 8 mei 2017 @ 18:54 |
Ik geloof er nog niet zoveel van. Bij een nieuwe neus hoort ook een crashtest en daar heb ik niets over gehoord terwijl dat normaal gesproken vrij snel naar buiten komt. Grote updates ja, maar een compleet nieuwe auto? Ik betwijfel het. Al hoop ik natuurlijk wel dat de updates goed genoeg zijn om Red Bull dichter bij Ferrari en Mercedes te brengen. Ik had ook ergens gelezen dat de huidige auto door correlatie problemen met de windtunnel niet het gewenste resultaat bracht. Dus hopelijk zijn die problemen opgelost. | |
SnowOokami | maandag 8 mei 2017 @ 19:19 |
Was toch al bekend dat het een compleet nieuwe auto werd? Of ben ik nou gek enige nieuws uit dat bericht vind ik de "RB14" naam en dat die 1,3~1,5s sneller is dan het huidige chassis. | |
Whiskers2009 | maandag 8 mei 2017 @ 19:20 |
Dat is geen nieuws. Is al jaren zo... | |
habitue | maandag 8 mei 2017 @ 19:22 |
Beste F1 coureur op de planeet, al een paar jaar!! | |
Yashaaaaa | maandag 8 mei 2017 @ 19:33 |
Ja, dat dus. | |
sasquatsch | maandag 8 mei 2017 @ 19:39 |
Compleet nieuw had ik niet begrepen. Wel grote updates. Zoals ik al zei is voor een compleet nieuwe auto ook een nieuwe crashtest nodig en daar heb ik nog niets van gehoord. Ook lees ik berichten op FB die het tegenspreken. Dat hun 'bronnen' het ontkennen. Maar laten we hopen dat het klopt want dat betekent dat ze weer meedoen (ook zonder motor update). | |
SnowOokami | maandag 8 mei 2017 @ 19:46 |
*fingers crossed* Deze had ik ook nog niet voorbij zien komen: https://racingnews365.nl/(...)e-per-ronde-sneller/ oh oh die geruchten toch. | |
sasquatsch | maandag 8 mei 2017 @ 20:24 |
Zo te zien Racing R, alleen is het bericht niet te zien. Wel een aantal reacties erop en dan lijkt de bron F1 Today te zijn. | |
Sunri5e | maandag 8 mei 2017 @ 20:26 |
Een seconden maar. Vanmiddag waren het er nog 1,3 tot 1,5. Met een seconden heb je nog steeds een groot gat naar Merc en Fer. | |
4-elements | maandag 8 mei 2017 @ 20:29 |
Een seconde sneller is een flinke sprong in de F1. Eerst maar eens kijken of de auto op het circuit doet wat het team verwacht. En vergeet niet dat de andere teams niet stil zitten en ook met updates komen. De achterstand zal misschien iets kleiner zijn ten opzichte van Ferrari en Mercedes, maar ik verwacht geen wonderen van de 'nieuwe' RBR. | |
radeloosje1987 | maandag 8 mei 2017 @ 20:39 |
In racetrim komen ze 1 seconde per ronde tekort. In kwalificatie is het 1,5 seconde. Dus dan zit je er goed bij, maar heb echt niet de illusie dat ze er opeens staan. | |
franklop | maandag 8 mei 2017 @ 20:46 |
Ferrari en Mercedes zitten ook niet stil | |
sasquatsch | maandag 8 mei 2017 @ 20:52 |
Alleen gaan die geen volle seconde winnen. Hooguit een paar tienden, normaal gesproken. Als RB met een "compleet nieuwe" auto komt, die qua aero gelijkwaardig (of beter?) is aan Mercedes en Ferrari kan dat misschien wel. | |
franklop | maandag 8 mei 2017 @ 20:53 |
Waarom zouden die geen (kleine) seconde kunnen vinden en Red Bull zou dat zomaar wel kunnen? Ik verwacht nog steeds een relatief groot verschil in Barcelona. | |
sasquatsch | maandag 8 mei 2017 @ 20:57 |
Omdat die voortborduren op hun bestaand concept en RB zegt met een "compleet nieuwe" wagen te komen omdat ze met de vorige er flink naast zaten. De route naar de ideale aerodynamica is logaritmisch. Hoe dichter je erbij komt hoe kleiner de winst wordt. Iets met wet van de remmende voorsprong en zo. | |
franklop | maandag 8 mei 2017 @ 20:59 |
Nee dat snap ik, maar wellicht hebben zij ook de limieten nog niet gevonden van de nieuwe regels. Autos zijn nog niet zo lang in ontwikkeling en zullen ook volgend jaar weer sneller worden (normaal gesproken). Snap je principe zeker wel hoor, maar wil eerst zien hoeveel RB uberhaupt wint in verhouding. Kan best nog wel eens tegenvallen. Verwacht wel een hoop kilometers op vrijdag van veel teams. | |
Sunri5e | maandag 8 mei 2017 @ 21:07 |
Idd. Dus wat een gelul over een RB14. Gewoon een upgrade aan de RB13 en ze moeten gewoon keihard werken om nog wat 3e plaatsen dit seizoen binnen te harken. | |
SnowOokami | maandag 8 mei 2017 @ 21:32 |
Naja Renault loopt ook achter de feiten aan en Honda is ook de weg kwijt op dit moment... McLaren Honda kan net zo goed niet racen met deze motor en dat Renault de motor naar de zomerstop heeft verplaatst is ook niet goed, ze moeten dan nog behoorlijk wat races met een onbetrouwbare motor. | |
Fer | maandag 8 mei 2017 @ 21:48 |
Redbull heeft wel vaker zoiets geflikt. 2009 2010 en 2012 kwam ook pas halverwege echt op snelheid. | |
franklop | maandag 8 mei 2017 @ 21:52 |
De motor die ze nu gebruiken is juist betrouwbaar. Degene die ze wilden gebruiken was te onbetrouwbaar. | |
jpjedi | maandag 8 mei 2017 @ 22:26 |
Waar zeg ik dat dit nieuw is? Ik ken ook het verhaal erachter maar ik uitte meer mijn hernieuwde frustratie over dat feit en de tegenstrijdigheid tav het aantrekkelijker maken van de sport.
Dat is geen nieuws. Is al jaren zo... [/quote] | |
SnowOokami | dinsdag 9 mei 2017 @ 06:29 |
De huidige is ook niet betrouwbaar hoor.. | |
Floriz87 | dinsdag 9 mei 2017 @ 12:19 |
Volgens RIC heeft Pirelli te harde banden gekozen voor Barcelona. http://www.espn.co.uk/f1/(...)mpounds-way-too-hard | |
Nattekat | dinsdag 9 mei 2017 @ 12:27 |
Volgens mij ook. | |
sasquatsch | dinsdag 9 mei 2017 @ 12:54 |
Ach, ze hebben er maar twee van en ze hoeven deze niet in de race of kwalificatie te gebruiken. Dus als ze die een keertje in een vrije training gebruiken zijn ze er weer vanaf. | |
Smoofie | dinsdag 9 mei 2017 @ 14:07 |
Als er daadwerkelijk een RB14 komt dan lopen ze alsnog achter de feiten aan door de Engine. | |
Rossdale | dinsdag 9 mei 2017 @ 14:19 |
Gelukkig is het niet altijd zo dat de op papier beste auto automatisch de race wint | |
SnowOokami | dinsdag 9 mei 2017 @ 14:40 |
dumdumdum:
| |
Scrutinizer | dinsdag 9 mei 2017 @ 14:55 |
Met de RB14 wordt Max wereldkampioen. Ga maar na: Max ontmoette in Barcelona nummer 14 en won enige tijd daarna zijn eerste race daar. Het draait allemaal om het getal 14. Je gaat het pas zien als je het doorhebt. | |
D_A | dinsdag 9 mei 2017 @ 14:56 |
Komt door Johan Cruijff. | |
Floriz87 | dinsdag 9 mei 2017 @ 14:58 |
In de haast las ik "I like the sound of the RB14, it sounds better than the 13." Maar dat staat er niet . | |
SnowOokami | dinsdag 9 mei 2017 @ 15:03 |
Hint of geen hint van z'n engineer ze maken het wel spannend zo. | |
Floriz87 | dinsdag 9 mei 2017 @ 15:06 |
Mwah, ze zijn niet in de positie om lollig te doen. Ze moeten leveren. Anders creëer je alleen maar verwachtingen. | |
SnowOokami | dinsdag 9 mei 2017 @ 15:15 |
Dat doen ze nu ook... | |
ondeugend | dinsdag 9 mei 2017 @ 15:25 |
| |
tja77 | dinsdag 9 mei 2017 @ 15:27 |
Beetje raar dit, dus eergevoel gaat boven prestaties? | |
Operc | dinsdag 9 mei 2017 @ 15:31 |
Mwa, op deze manier kunnen ze wel beter testen of hun chassis de verbetering brengt die ze zoeken. Voor hetzelfde geld is de nieuwe motor helemaal niets beter, als ze dan sneller zijn kunnen ze Renault niet op hun donder geven. | |
Tarado | dinsdag 9 mei 2017 @ 15:32 |
vreemd, dus Renault zelf heeft wel een motorupdate? | |
tja77 | dinsdag 9 mei 2017 @ 15:32 |
Een test op het gehele nieuwe package lijkt me beter dan alleen op het aero gedeelte alleen. | |
ondeugend | dinsdag 9 mei 2017 @ 15:33 |
Op deze manier loopt er iig niets doorelkaar. | |
AMDB | dinsdag 9 mei 2017 @ 15:40 |
M.a.w.: huidige chassis is kut. | |
#ANONIEM | dinsdag 9 mei 2017 @ 15:43 |
Geen nieuws dit | |
tja77 | dinsdag 9 mei 2017 @ 15:46 |
Nee, maar dan krijg je nu weer een periode om de auto aan te passen en te testen aan het nieuwe chassis. En dan komt er straks een nieuwe motor, met een andere vermogensafgifte en dan krijg je het hondsgezeik weer opnieuw. Of hoeft er met een nieuwe motor voor de rest niks meer aangepast en getest te worden? | |
ondeugend | dinsdag 9 mei 2017 @ 16:08 |
Het levert sneller data op? Geen idee of er met een nieuwe motor grote aanpassingen nodig zijn. De tijd zal het leren. Sowieso is alles giswerk tot aan het weekend. | |
Smoofie | dinsdag 9 mei 2017 @ 16:09 |
Maar als het in Barca niet komt dan kan het toch al in Canada? Waarom hebben ze het zolang uitgesteld. | |
tja77 | dinsdag 9 mei 2017 @ 16:09 |
Klopt, maar door deze ontwikkelingen duurt het voor mijn gevoel nog langer voordat er weer geracet gaat worden. | |
potjecreme | dinsdag 9 mei 2017 @ 16:10 |
Dat is toch al bekend. | |
ondeugend | dinsdag 9 mei 2017 @ 16:12 |
Ik herinner me dat vorig jaar de nieuwe motor ook gepland was ergens maar dat Ricciardo het al een race eerder kon beschikken? Nu weet ik alleen niet meer of dat Canada was of Monaco? | |
Geralt | dinsdag 9 mei 2017 @ 16:16 |
Ik dacht Monaco, maar bier, dus ik weet dat niet meer zeker | |
Geralt | dinsdag 9 mei 2017 @ 16:18 |
Nouja ze hebben 9,5 keer zoveel punten als Renault zelf en 4,4 keer zoveel punten als Toro Rosso. Dus zo heel erg kut zal het chassis echt niet zijn. | |
Geralt | dinsdag 9 mei 2017 @ 16:20 |
In elk geval als het puur aan het chassis ligt (want we weten allemaal dat de rijderinput toch slechts marginaal is ) dan heeft Red Bull een dus 4,4x zo goeie chassis als Toro Rosso en een 9,5x zo goeie chassis als Renault. | |
potjecreme | dinsdag 9 mei 2017 @ 16:27 |
Maar wel klote genoeg om hier nog grote veranderingen bij te willen aanbrengen. | |
AMDB | dinsdag 9 mei 2017 @ 16:35 |
Als we toch bezig zijn met Wiskunde (met een hoofdletter): Red Bull staat 3e. Toro Rosso 6e. 6 / 3 = 2. Ergo: Toro Rosso is 2x zo goed als Red Bull. | |
Geralt | dinsdag 9 mei 2017 @ 16:36 |
Fixed | |
AMDB | dinsdag 9 mei 2017 @ 16:37 |
Dat is maar net hoe je de nummers draait! Alternative Facts! | |
Floriz87 | dinsdag 9 mei 2017 @ 16:37 |
Ik vind die van Geralt een stuk beter. Mocht het je ontgaan zijn, hij baseert zijn getallen op het aantal behaalde punten per team. Dat lijkt me accurater dan de positie in het klassement. | |
ondeugend | dinsdag 9 mei 2017 @ 16:37 |
https://nl.motorsport.com(...)f1-auto-rb13-903613/Alles weer ontkracht | |
AMDB | dinsdag 9 mei 2017 @ 16:39 |
... Was niet serieus. Als je het goed wil doen zou je de gemiddelde lap times moeten nemen denk ik en daar een % verschil in moeten berekenen. Punten zijn namelijk niet logisch geschaald o.b.v. performance. | |
Floriz87 | dinsdag 9 mei 2017 @ 16:40 |
OK, niks gezegd . Eens met de rest. | |
tja77 | dinsdag 9 mei 2017 @ 16:47 |
Max nu bij Coen en Sander | |
Beach | dinsdag 9 mei 2017 @ 17:38 |
Welk team rijden die Coen en Sander voor? Wie zijn dat | |
Monolith | dinsdag 9 mei 2017 @ 18:06 |
De punten schalen echter ook niet lineair. | |
SnowOokami | dinsdag 9 mei 2017 @ 18:44 |
TeamGeld | |
SnowOokami | dinsdag 9 mei 2017 @ 20:14 |
Sirotkin weer in de Renault as. vrijdag (herkansing ) maar dit keer in die van Palmer. | |
M.Melandri | woensdag 10 mei 2017 @ 04:54 |
Wat een ellende weer bij Pirelli. | |
franklop | woensdag 10 mei 2017 @ 09:36 |
Zo zal de MERC er dit weekend uitzien, met nummer en naam dus op de haaienvin. Lijkt mij in een bovenaanzicht lastig te lezen en qua kleuren ook niet lekker snel leesbaar. Ah ook vooraanzicht gezien. Nummers wel stuk groter Ook daar wel de vraag of het qua kleur de beste keuze is. | |
Meike26 | woensdag 10 mei 2017 @ 09:43 |
Naar mijn idee de juiste plek en juiste toegevoegde waarde als je het over de haaienvin hebt.. Het zal helemaal goed zijn als de letters en nummers van Hamilton in een andere kleur zijn Even de Maxpet op ; Stel nu dat Hamilton en Bottas er dit jaar ook samen afgaan in 1e ronde.. Heb je 77 - 44 = | |
Abed | woensdag 10 mei 2017 @ 09:44 |
Op de haaienvin vind ik het er prima uitzien, op de neus echt lelijk | |
franklop | woensdag 10 mei 2017 @ 09:47 |
HAM heeft het in rood zag ik voorbij komen | |
Meike26 | woensdag 10 mei 2017 @ 09:49 |
Dat zal echt super zijn, voor tv maakt het niet zoveel uit, maar voor publiek is het ect een erg fijne toevoeging en zou ik eigenlijk de F1 weer willen attenderen op het niet-verbieden van de haaienfin | |
Yashaaaaa | woensdag 10 mei 2017 @ 09:50 |
Toen ik er over gelezen had was ik er eens op gaan letten, en juist de oude manier van Merc was al erg duidelijk, omdat ze verder best een lege neus hebben. Ironisch dat het dan nu minder duidelijk wordt | |
Abed | woensdag 10 mei 2017 @ 09:51 |
Rood op de neus ziet er iets beter uit idd. https://twitter.com/MercedesAMGF1/status/862205824231514113 | |
SnowOokami | woensdag 10 mei 2017 @ 09:58 |
Wanneer krijgen we de RB14 te zien? | |
ShaoliN | woensdag 10 mei 2017 @ 10:02 |
Hij was 14 seconde per rondje sneller toch? | |
SnowOokami | woensdag 10 mei 2017 @ 10:03 |
Ga weg | |
Abdus18 | woensdag 10 mei 2017 @ 10:08 |
13,3-13,5 per rondje toch? | |
Rossdale | woensdag 10 mei 2017 @ 10:46 |
Ligt er maar net aan hoe lang het rondje is. Op een rondje Nordschleife zou het best kunnen | |
ShaoliN | woensdag 10 mei 2017 @ 10:48 |
Misschien ben ik een azijnzeiker, maar ik heb er nog niet heel veel vertrouwen in dat het gat dicht is. | |
#ANONIEM | woensdag 10 mei 2017 @ 10:52 |
Meer ductape op dat gat dan | |
SnowOokami | woensdag 10 mei 2017 @ 10:52 |
Denk helaas dat je gelijk hebt. Maar goed hoop dat we ongelijk hebben, zou het iig een stuk leuker maken. | |
opreis | woensdag 10 mei 2017 @ 10:53 |
joh, dit gaat hooguit met tienden, een volle seconde vinden over 1 weekend is ongekend in de F1, laat staan anderhalf | |
lord_bono | woensdag 10 mei 2017 @ 11:33 |
Zeker geen azijnzeiker hoor, denk dat ze de 1-1,5 seconden wel halen, maar dan wel met de nieuwe krachtbron. Maar die komt dan pas weer over een paar maanden of zo. Verder valt er niks met zekerheid te zeggen, als Ferrari/Mercedes ook weer een upgrade hebben word die seconde nog minder. | |
m0ridin | woensdag 10 mei 2017 @ 11:36 |
Het is niet dat er even een weekendje geklust is aan de huidige wagen... Barcelona wordt het resultaat van een lange tijd hard werken op de achtergrond, dat andere teams ook vooruit gaan is wat anders maar blijkbaar is de huidige auto van RB gewoon vrij matig en IS er voor hun dus op dat gebied nog veel winst te halen. Blijft afwachten en kan natuurlijk zomaar tegenvallen, maar kan ook opeens heel leuk worden | |
Rossdale | woensdag 10 mei 2017 @ 11:45 |
Nouja als je nu een auto hebt die is gebouwd op basis van windtunneldata die niet klopt, dan is het wel makkelijk om snel winst te pakken natuurlijk. In dat opzicht is een seconde niet gek. Dan hebben ze nu gewoon een auto die aerodynamisch vergelijkbaar is met de twee teams die al een goede auto hadden in Melbourne. Ze lopen dan nu een ontwikkelingscyclus achter. Nouja eigenlijk twee. Die van Renault die is uitgesteld en de extra ontwikkelingen die Ferrari en Mercedes hebben kunnen doen sinds de eerste race en Bahrein test. Dat verschil zal dan meer draaien om tienden ipv seconden. Hopelijk zitten ze nu in de kwalificatie binnen de seconde en kunnen ze in de race met een goede strategie mee gaan doen om podiumplekken. Winst zal nog wel een aantal maanden duren, tenzij ze geluk hebben met een gekke race | |
tja77 | woensdag 10 mei 2017 @ 11:46 |
Gedurende de eerste races van het seizoen kreeg ik de indruk dat de RBR stil stond qua ontwikkeling. Dus dit is niet het resultaat van 1 raceweekend. Ik verwacht dat ze nog steeds het derde team zullen zijn, zeker gedurende de Q, tijdens de race zal het gat een heel stuk kleiner zijn dan bijv. in Sochi, mede ook omdat dit een circuit is dat de RBR beter ligt. | |
ondeugend | woensdag 10 mei 2017 @ 11:50 |
King_Merc | woensdag 10 mei 2017 @ 11:52 |
Sainz en Vettel kunnen denk ik wel wegblijven.. Alonso krijgt zowat alle vragen denk ik | |
VEM2012 | woensdag 10 mei 2017 @ 11:56 |
Dan hoop ik dat ze stiekem halverwege in stilte opstappen. | |
Peterselieman | woensdag 10 mei 2017 @ 11:56 |
Mja, Sainz heeft een eigen tribune gekregen daar in Barcelona. Dus dat kan vragen opleveren en Vettel vraag je naar de bekende weg hoe ze Mercedes gaan kloppen dit weekend. | |
opreis | woensdag 10 mei 2017 @ 12:06 |
ericson zit daar wel voor jan lul | |
SnowOokami | woensdag 10 mei 2017 @ 12:10 |
Question for Hamilton "What are you going to do to avoid crashing in your teammate?" kijken of ze die vraag gaan stellen... | |
ondeugend | woensdag 10 mei 2017 @ 12:36 |
Natuurlijk zal het droog zijn zondag...... maar https://www.yr.no/place/Spain/Catalonia/Catalonia's_Automobile_Circuit/long.html | |
ondeugend | woensdag 10 mei 2017 @ 12:38 |
We hebben eigenlijk een MoBloSpy nodig | |
SnowOokami | woensdag 10 mei 2017 @ 13:08 |
Kans lijkt redelijk klein en zul je net zien dat het om het circuit heen gaat. | |
ondeugend | woensdag 10 mei 2017 @ 13:27 |
http://www.redbullracing.com/article/spys-fake-news-spain | |
tja77 | woensdag 10 mei 2017 @ 13:32 |
Zijn er hier trouwens nog mensen die naar de Jumbo racedagen gaan? | |
Sked | woensdag 10 mei 2017 @ 13:33 |
Ik verdrink mezelf liever. | |
tja77 | woensdag 10 mei 2017 @ 13:34 |
Hoe dat zo? | |
Sked | woensdag 10 mei 2017 @ 13:38 |
Veel te druk en massaal | |
tja77 | woensdag 10 mei 2017 @ 13:40 |
Ook als je geen handtekening hoeft van Max? Ik wilde met mijn zoon gaan (6 jaar) maar heb moeite een beeld te vormen of het de moeite waard is. Ik zou dan ook zaterdags willen gaan (minder druk dan zondag volgens mij) | |
BadderHaring | woensdag 10 mei 2017 @ 13:43 |
http://www.nu.nl/formule-(...)oudere-coureurs.html RIC moet zijn plaats leren kennen. Prima gozer, maar hier gaat hij buiten zijn boekje over zijn teamgenoot. | |
HerrFritz | woensdag 10 mei 2017 @ 13:45 |
Ik ben vorig jaar geweest en als je niet te beroerd ben om een rondje circuit te doen, is het altijd wel leuk. Grandstand e.d. was vorig jaar echt achterlijk druk | |
jpjedi | woensdag 10 mei 2017 @ 13:50 |
Al kreeg ik 100 euro toe.. | |
tja77 | woensdag 10 mei 2017 @ 13:50 |
Mijn zoon heeft oprecht moeite om langer dan 10 minuten stil te zitten. hij vindt alles wat herrie maakt en snel gaat razend interessant. Maar vroeg me dus af of het iets voor hem is, ik vermaak me wel met al het vrouwelijk schoon in strakke pakjes. | |
Beach | woensdag 10 mei 2017 @ 13:50 |
MIDF (Max Internet Defence Force) strikes again! | |
Beach | woensdag 10 mei 2017 @ 13:51 |
Ik zou liever naar de Gamma Racing Day gaan. https://www.gammaracingday.nl/ | |
ondeugend | woensdag 10 mei 2017 @ 13:51 |
| |
tja77 | woensdag 10 mei 2017 @ 13:55 |
Dat is ook nog een optie, echter pas in augustus. | |
BadderHaring | woensdag 10 mei 2017 @ 13:56 |
Daar heeft het toch geen kut mee te maken man . Dit soort dingen houd je als teamgenoot binnenskamers. Andersom zou dat exact hetzelfde zijn. | |
Beach | woensdag 10 mei 2017 @ 14:02 |
"Motorsport.com vraagt Ric wat de zwakheden van Max zijn" "Sorry, dat houd ik binnenskamers" Leuk interview zou dat opleveren. | |
Rossdale | woensdag 10 mei 2017 @ 14:07 |
Nou MoBlo als je ook een keer wil weten met welk tenenkrommend commentaar wij het moeten doen elke race:
| |
BadderHaring | woensdag 10 mei 2017 @ 14:59 |
Hij geeft zelf een voorbeeld van hoe Max ook volwassener zou kunnen reageren naar de pers wanneer hem gevraagd wordt naar mede-racers. Als RIC dat belangrijk vindt, zou hij zelf het goede voorbeeld kunnen geven? Ik vind overigens niet dat RIC op dat punt ongelijk heeft, hoor. Max is in zijn jeugd en ongenuanceerdheid soms wat wild in zijn rijden en media-uitingen. Maar het is niet aan zijn teamgenoot om dat te benadrukken in de media. Net zo goed als dat het niet aan RIC is om in de media te roepen waar je Max zenuwachtig mee krijgt als je achter hem rijdt. Hij kan ook zeggen dat hij het, als gelijkwaardige teamgenoot, niet zijn plek vindt om via de media Max zijn zwakke plekken te benoemen. Dan geeft hij een goed statement af en kan hij tegelijkertijd binnen het team de gelederen gesloten houden. Ja, dat is sociaal wenselijk en niet spectaculair, maar dat is niet RIC zijn probleem maar dat van de interviewer. |