abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 4 mei 2017 @ 17:55:38 #201
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_170686525
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 17:49 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Dat zei je de vorige keer dat die grafiek gepost werd ook al.
Dat kan kloppen. Er lijkt niet veel verbetering in de prestaties van die treinen te zitten, al heb ik goede hoop dat het voor de reiziger er wel beter op wordt als het door het NS aangekondigde pakket maatregelen ingevoerd wordt. Dan rijden er bij verstoringen op de HSL toch nog zo veel mogelijk treinen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_170686612
quote:
14s.gif Op donderdag 4 mei 2017 17:55 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat kan kloppen. Er lijkt niet veel verbetering in de prestaties van die treinen te zitten,
DEZELFDE grafiek. Van DEZELFDE dag.

quote:
al heb ik goede hoop dat het voor de reiziger er wel beter op wordt als het door het NS aangekondigde pakket maatregelen ingevoerd wordt. Dan rijden er bij verstoringen op de HSL toch nog zo veel mogelijk treinen.
Blahblah, huh, ik maakte een grapje, ga er niet zo op in man :D
Bier.
  donderdag 4 mei 2017 @ 18:01:02 #203
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_170686615
quote:
14s.gif Op donderdag 4 mei 2017 17:55 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat kan kloppen. Er lijkt niet veel verbetering in de prestaties van die treinen te zitten, al heb ik goede hoop dat het voor de reiziger er wel beter op wordt als het door het NS aangekondigde pakket maatregelen ingevoerd wordt. Dan rijden er bij verstoringen op de HSL toch nog zo veel mogelijk treinen.
Het is eigenlijk sneu dat dit pakket aan maatregelen nu pas genomen wordt. Die hadden er allang moeten zijn toen de IC Den Haag - Eindhoven ging rijden, omdat het alternatief via Dordrecht (met de 1900) wegviel.
pi_170686713
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 18:01 schreef James1988 het volgende:

[..]

Het is eigenlijk sneu dat dit pakket aan maatregelen nu pas genomen wordt. Die hadden er allang moeten zijn toen de IC Den Haag - Eindhoven ging rijden, omdat het alternatief via Dordrecht (met de 1900) wegviel.
Toen ze begonnen al :')
pi_170687336
Spoorwegen op en rond Sylt - deel 1 (dag 1 en 2)

De afgelopen dagen heb ik een bezoek gebracht aan de dieselspoorlijnen rond Niebüll, gelegen in het uiterste Noorden van Duitsland. Het traject Niebüll - Westerland is het laatste deel van de Marschbahn, de ruim 200 kilometer lange hoofdspoorlijn vanaf Hamburg naar het schiereiland Sylt, wat alleen middels een spoorwegdam met het vaste land verbonden is. Na een reis van een kleine 9 uur kon het eerste en enige zonplaatje van vrijdag 28 april 2017 gemaakt worden op het station van Klanxbüll.

DB 218 315 en 218 833 zijn onderweg met IC 2374 vanuit Karlsruhe naar Westerland(Sylt) en hebben de trein vanaf Hamburg Hauptbahnhof overgenomen van een DB-lok van de serie 101. Terwijl het nagenoeg 100% bewolkt was, het trok pas later op de avond open, piepte de zon precies op juiste moment door het wolkendek. We zien de de passage van deze trein op het stationnetje van Klanxbüll. Rond Niebüll is op veel plekken nog klassieke beveiliging aanwezig.

De spoorlijn over de Hindenburgdamm verbindt het schiereiland Sylt met het vaste land van Duitsland. Omdat op Sylt autoverkeer is toegestaan maar er geen autoweg is aangelegd rijden er elk half uur autotreinen tussen beide plaatsen. DB Autozug rijdt in het hoofdseizoen zeker 20 keer per dag. Sinds december 2016 is concurrentie toegelaten en heeft RDC zich ook in het shuttlevervoer gestort. Bij het toekennen van treinpaden aan vervoerders kon meer capaciteit op het baanvak Westerland-Niebüll verkregen worden indien reismogelijkheden geboden werden over langere afstand.

DB Fernverkehr bedacht toen het concept Syltshuttle Plus: een extra IC verbinding tussen Westerland, Niebüll en het verderop gelegen Bredstedt (en 1x per dag zelfs naar Hamburg). Één tot twee keer per uur wordt sindsdien een treinstel type BR628 achterop de Syltshuttle gerangeerd en in Niebüll weer afgekoppeld. De treinen rijden bijna standaard leeg, want een ticket is flink duurder dan de veel snellere Regionalexpress van DB Regio.

Op zaterdag 29 april 2017 vertrekt de 628 532 hier uit Niebüll als D 1415 naar Bredstedt en passeert hier de Autoverladung in Niebüll.

Zoals beschreven rijdt sinds december 2016 naast DB Autozug ook het private RDC met autotreinen over de Hindenburgdamm tussen Niebüll en Westerland. RDC rijdt vooralsnog met een enkeldeks wagenpark waarop maximaal zo'n 80 auto's per keer vervoerd kunnen worden.

Naar verluid boycotten de bewoners van Sylt deze nieuwe vervoerder, wat vermoedelijk voor een deel de oorzaak zal zijn dat de belading van de RDC-autotreinen te wensen overlaat. Op zaterdagmiddag 29 april 2017 was in elk geval de trein van 13:45 uit Niebüll daarentegen wel prima beladen en kon in een redelijk zonnetje worden vastgelegd bij het bereiken van het schiereiland Sylt, hier bij het dorpje Morsum.

De tractie wordt verzorgd door locomotieven van de serie MaK DE2700 van de Nord-Ostsee-Bahn, in dit geval de DE2700-11.

DB Autozug rijdt tot 20 keer per dag per richting autotreinen tussen Niebüll en Westerland. Jarenlang werden deze treinen voorzien van twee locomotieven van de serie 218, maar deze zijn inmiddels afgelost door dieseltraxxen serie 245. DB Autozug gebruikt dagelijks 5 omlopen, waarbij er tot mijn verbazing en geluk ook nu nog 1 koppeltje 218'en worden ingezet. Naar verluid staat er een dieseltraxx (kapot?) in Kassel, waardoor voorlopig(?) teruggegrepen wordt op de 218'en.

Toen ook de zon nog kortstondig door de alom aanwezige bewolking prikte kon het geluk niet op, als de 218 363 en 218 314 met een vol beladen Syltshuttle hier het eiland Sylt oprijden en weldra het dorpje Morsum passeren op zaterdag 29 april 2017.

De overige omlopen van de Syltshuttle van DB Autozug zijn inmiddels in vaste handen van de diesellokserie 245, de dieseltraxx.

Tijdens een groot zongat kon op zaterdagmiddag 29 april 2017 de 245 022 met een zeer goed beladen autotrein richting Westerland(Sylt) bij Schellinghörn op de foto gezet worden.

Kwa temperaturen was de lente de afgelopen week soms nog aardig ver te zoeken, want met name de wind was wel erg aanwezig op en rond Sylt. De hele dag windkracht 6-7 maakte het er niet echt aangenamer op. Gelukkig scheen de zon geregeld en waren er her en der ook al een aantal in bloei staande koolzaadvelden (of Raps zoals de Duitsers dit noemen), waardoor de lentesfeer prima vertegenwoordigd was.

De 218 322 en 218 473 hebben zojuist het schiereiland Sylt bereikt met IC 2310 uit Frankfurt(Main). De twee oudgedienden trekken de trein vanaf Hamburg tot eindpunt Westerland en passeren hier tussen Morsum en Keitum.

Het regionale treinverkeer op de Marschbahn tussen Hamburg-Altona en Westerland is na het winnen van de aanbesteding sinds december 2016 weer in handen van DB Regio.

In de laatste maanden bij de Nord-Ostsee-Bahn zijn er scheurtjes ontdekt in de koppelingen van de zgn Maried-Pair-wagens, de rijtuigstammen die voorgeschreven zijn door opdrachtgever NAH.SH. Als gevolg hiervan werd een Ersatzconcept gereden en dat heeft ook de nieuwe vervoerder DB Regio moeten voortzetten.

Eind april 2017 rijden er 3 van de in totaal 10 omlopen met de MariedPair-rijtuigen, de overige treinen zijn bont tot zeer bont samengesteld met oude IR/IC rijtuigen, n-wagens uit oa SüdostBayern, CNL zitrijtuigen en n-wagens in NationalExpress kleuren.

Onder super lichtomstandigheden passeerde een van de bontste samenstellingen die er momenteel rijden met aan kop de 245 210 in de kleuren van de opdrachtgever NAH.SH (Nahverkehr Schleswig-Holstein) met RE 11020 bij Schellinghörn op weg naar Westerland(Sylt).

Deel 2 en 3 volgen...
  donderdag 4 mei 2017 @ 18:44:15 #206
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_170687404
Toffe reeks foto's weer, zoals we van je gewend zijn ^O^

Leuk detail: .sh is een bestaand top-level domain, toebehorend aan Sint-Helena, Ascension en Tristan da Cunha. www.nah.sh is dus ook een echte website :)
pi_170687872


Aanrijding met graafmachine in Deurne twee weken geleden, de aftermath.
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 4 mei 2017 @ 19:18:58 #208
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_170688107
Mooie plaatjes weer Zug! ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_170688160
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 19:07 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]

Aanrijding met graafmachine in Deurne twee weken geleden, de aftermath.
Die is best goed stuk, en niet meer helemaal recht bij de cabine.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator donderdag 4 mei 2017 @ 19:28:27 #210
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_170688322
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 19:07 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]

Aanrijding met graafmachine in Deurne twee weken geleden, de aftermath.
Daar is meer van over dan van die kraan.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_170688607
Het is toch maar een leasebak
  Moderator donderdag 4 mei 2017 @ 19:39:35 #212
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_170688641
Geweldige plaatjes Zugchef _O_

Dat laatste kan gewoon in Dld hè, verschillende typen rijtuigen icm met een Trax én een stuurstand. Kijk, Nedtrain, beunhazen :P

Waarom rijden die 218's eigenlijk vaak in dubbel tractie, het scheelt maar 200pk (2700 vs 2900) met een 245.

Die 218.8 (eerste foto) heeft als ik het goed lees ook koppelingen om ICE's te slepen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator donderdag 4 mei 2017 @ 19:40:15 #213
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_170688664
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 19:38 schreef Salatrel het volgende:
Het is toch maar een leasebak
Zo'n lillike trein zou ik zelf ook niet kopen nee :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 4 mei 2017 @ 19:45:02 #214
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_170688783
Fraai, Zug ^O^
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_170688987
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 19:39 schreef derLudolf het volgende:
Geweldige plaatjes Zugchef _O_

Dat laatste kan gewoon in Dld hè, verschillende typen rijtuigen icm met een Trax én een stuurstand. Kijk, Nedtrain, beunhazen :P

Waarom rijden die 218's eigenlijk vaak in dubbel tractie, het scheelt maar 200pk (2700 vs 2900) met een 245.

Die 218.8 (eerste foto) heeft als ik het goed lees ook koppelingen om ICE's te slepen.
Heeft Nedtrain ooit gezegd dat het niet kan dan?
  Moderator donderdag 4 mei 2017 @ 20:05:32 #216
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_170689396
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 19:51 schreef b2py het volgende:

[..]

Heeft Nedtrain ooit gezegd dat het niet kan dan?
Er wordt niet voor niets met dubbele Traxxen gereden toch?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_170689553
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 20:05 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Er wordt niet voor niets met dubbele Traxxen gereden toch?
Alles kan, zolang je er maar voldoende muntstukken tegenaan gooit.
  donderdag 4 mei 2017 @ 20:16:37 #218
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_170689819
De Duitsers hebben decennia geleden de boel al gestandaardiseerd, zodat verschillende soorten locomotieven en stuurstandrijtuigen met elkaar kunnen praten (KWS, ZWS, ZMS). De Belgen hebben in de afgelopen jaren ook zo'n soort actie uitgevoerd waardoor een M6-stuurrijtuig kan praten met HLE 21, HLE 27 en HLE 18 (via "MUX").

Iemand als Duvel kan waarschijnlijk beter uitleggen dan ik hoe dit technisch allemaal werkt.
pi_170689846
Kon prima. Prototype schijnt ook gewoon gereden te hebben, maar kostte teveel geld (en tijd). Er werd inderdaad ZWS ingebouwd in de stuurstanden, meende ik te hebben begrepen.
  Redactie Sport donderdag 4 mei 2017 @ 22:43:36 #220
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_170694350
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 20:05 schreef derLudolf het volgende:
Ik heb hèt evenement voor jou gevonden: http://www.eisenbahnmuseu(...)-eisenbahnmuseum.php
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Moderator donderdag 4 mei 2017 @ 22:45:52 #221
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_170694391
quote:
6s.gif Op donderdag 4 mei 2017 22:43 schreef dennistd het volgende:

[..]

Ik heb hèt evenement voor jou gevonden: http://www.eisenbahnmuseu(...)-eisenbahnmuseum.php
Heeft het smalspoormuseum binnenkort ook ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 4 mei 2017 @ 23:21:33 #222
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_170695188
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 20:16 schreef James1988 het volgende:

Iemand als Duvel kan waarschijnlijk beter uitleggen dan ik hoe dit technisch allemaal werkt.
Eh, nee, te veel eer.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 5 mei 2017 @ 13:09:41 #223
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_170703197
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 20:16 schreef James1988 het volgende:
De Duitsers hebben decennia geleden de boel al gestandaardiseerd, zodat verschillende soorten locomotieven en stuurstandrijtuigen met elkaar kunnen praten (KWS, ZWS, ZMS). De Belgen hebben in de afgelopen jaren ook zo'n soort actie uitgevoerd waardoor een M6-stuurrijtuig kan praten met HLE 21, HLE 27 en HLE 18 (via "MUX").

Iemand als Duvel kan waarschijnlijk beter uitleggen dan ik hoe dit technisch allemaal werkt.
Op zich hadden we het in Nederland met uitzondering van DDM-1 ook gestandaardiseerd. Alleen dan wel op basis van een Frans systeem. Dit systeem wordt door DDZ, DDAR, loc 1700 en de stuurrijtuigen van ICR gebruikt. De TRAXX-en hebben echter het Duitse systeem aan boord wat daar niet zo goed mee kan praten. De vergelijking met de spreektalen is wel beeldend: "Je veux ralentir" wordt niet verstaan als zijnde "Ich möchte verlangsamen".
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 5 mei 2017 @ 13:53:13 #224
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_170704116
Franse systemen :r
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 5 mei 2017 @ 14:09:45 #225
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_170704561
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 19:39 schreef derLudolf het volgende:
Dat laatste kan gewoon in Dld hè, verschillende typen rijtuigen icm met een Trax én een stuurstand. Kijk, Nedtrain, beunhazen :P
Ze konden het wel... vroeger:




So we just called him Fred
pi_170704653
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 14:09 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Ze konden het wel... vroeger:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Die beneluxstuurstand, denk jij dat die daadwerkelijk kan rijden met een 1600/1700/1800 achterop? :D En dan niet dat er iemand instructies zit door te bellen naar de machinistencabine eah.
Bier.
  vrijdag 5 mei 2017 @ 14:13:52 #227
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_170704670
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 14:12 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Die beneluxstuurstand, denk jij dat die daadwerkelijk kan rijden met een 1600/1700/1800 achterop? :D En dan niet dat er iemand instructies zit door te bellen naar de machinistencabine eah.
Die reed dan ook met de 25.5 van de Belgen ;)
So we just called him Fred
pi_170704692
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 14:13 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Die reed dan ook met de 25.5 van de Belgen ;)
Ja. Het enige wat je dus bevestigt is wat Klaasje eerder heeft gezegd.
Bier.
  vrijdag 5 mei 2017 @ 14:19:57 #229
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_170704807
En dat Nedtrain in het verleden wel iets kon fabriceren waarbij het mogelijk was verschillende materieeltypen te gebruiken icm een werkende stuurstand.
So we just called him Fred
pi_170704903
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 14:19 schreef FredvZ het volgende:
En dat Nedtrain in het verleden wel iets kon fabriceren waarbij het mogelijk was verschillende materieeltypen te gebruiken icm een werkende stuurstand.
Ja, mag je me dus vertellen wat dat toevoegt ten opzichte van wat Klaasje postte. Het is exact hetzelfde. Daarnaast is je assertie verkeerd. Het probleem is niet dat het nu niet kan, het probleem is dat het niet kan voor het bedrag wat er voor uitgetrokken was. Te duur.

Hier staat het:
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 13:09 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Op zich hadden we het in Nederland met uitzondering van DDM-1 ook gestandaardiseerd. Alleen dan wel op basis van een Frans systeem. Dit systeem wordt door DDZ, DDAR, loc 1700 en de stuurrijtuigen van ICR gebruikt. De TRAXX-en hebben echter het Duitse systeem aan boord wat daar niet zo goed mee kan praten. De vergelijking met de spreektalen is wel beeldend: "Je veux ralentir" wordt niet verstaan als zijnde "Ich möchte verlangsamen".


[ Bericht 18% gewijzigd door DeaDLocK2K op 05-05-2017 14:34:11 ]
Bier.
  vrijdag 5 mei 2017 @ 14:28:43 #231
256146 b2py
Beton!
pi_170705029
Amen.
  vrijdag 5 mei 2017 @ 14:48:05 #232
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_170705551
Daarnaast schijnt een reden te zijn dat het te lang ging duren om het inclusief ETCS goed werkend te krijgen in de stuurrijtuigen. Dan is het makkelijker om dat trucje alleen bij de TRAXX te doen. Naja.. Makkelijk nog steeds niet want anders reed de Benelux al via Breda.
pi_170705617
En dat is dus wel een beetje suf. Het enige wat er nodig is, is communicatie tussen de locs. Dat kan met een stuurstroomkabel waar je alle rijtuigen mee kan uitrusten of met een multiplexer in de normale stuurstroomkabel voor een redelijk bedrag. Daar hebben ze wel steken laten vallen vind ik, het had niet zo lang hoeven duren met communicatie 'wel-niet-wel-niet'.
Bier.
  vrijdag 5 mei 2017 @ 14:57:15 #234
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_170705821
De communicatie tussen de loc's is ook helemaal het probleem niet. ETCS-Software 9 wordt maar niet toegelaten in de benodigde landen.
pi_170705941
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 14:57 schreef Mr_Klaasje het volgende:
De communicatie tussen de loc's is ook helemaal het probleem niet. ETCS-Software 9 wordt maar niet toegelaten in de benodigde landen.
Stom! Aanpakken.

Mijn reactie en de vurigheid werden trouwens ingegeven door de notie dat NedTrain een faalbedrijf zou zijn. Iedereen die dat zegt moet zich eens even heel goed achter de oren krabben en bekijken wat voor prestaties die neer hebben gezet bij de "modernisering" van DDZ, ICM, ICR en nu VIRM, welke in een gigantische hoge snelheid en kwaliteit gebeurt. De Belgen spreken door deze operaties schande van hun eigen onderhoudswerkplaatsen omdat daar met twee keer zoveel mensen een treinstel PER KWARTAAL afgeleverd wordt. En in Duitsland is er vanwege bezuinigingen in het onderhoud ooit eens een ICE tegen een brug gereden met hoge snelheid. Ik kan daar pissig om worden, een hele fucking organisatie als faalhazerig neerzetten omdat je zelf niet de moeite hebt gedaan om wat verder te lezen dan je neus lang is. Fucking typisch voor Fok! ook, vooral verontwaardigd gaan lopen doen en niet de moeite nemen om jezelf beter te informeren.
Bier.
pi_170706000
Kan iemand me trouwens vertellen wat het probleem met BR189 in België is?
Bier.
  vrijdag 5 mei 2017 @ 15:07:52 #237
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_170706094
Ik zou het oprecht niet weten. Hun eigen HLE18 is er daarvan afgeleid (driespannings-Taurus met een nieuw frontje).
pi_170706442
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 15:07 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Ik zou het oprecht niet weten. Hun eigen HLE18 is er daarvan afgeleid (driespannings-Taurus met een nieuw frontje).
Ik lees iets over een toelating in november 2011 voor 3KV maar niet voor 25KV. Toch zie je die dingen daar nooit en RailMagazine heeft het er regelmatig over "Geen BR189 in België". Ik wil weten waarom.
Bier.
  vrijdag 5 mei 2017 @ 15:28:28 #239
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_170706510
BR189 heeft een tijdje een toelating gehad, maar daar waren voorwaarden aan verbonden (ik meen me te herinneren dat het iets met energiemeters te maken had). Daar werd niet (genoeg) mee gedaan, dus kwam de toelating weer te vervallen.

Gevonden: de toelating is per december 2012 komen te vervallen omdat er bepaalde aanpassingen werden gevraagd aan het remsysteem, wat Siemens niet heeft gedaan. http://www.wallorail.be/a(...)r-le-reseau-infrabel

[ Bericht 46% gewijzigd door James1988 op 05-05-2017 15:38:18 ]
  vrijdag 5 mei 2017 @ 15:52:30 #240
256146 b2py
Beton!
pi_170707098
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 15:03 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Kan iemand me trouwens vertellen wat het probleem met BR189 in België is?
Je weet dat de NS een BR186 heeft? Of was dit bewust BR189?
pi_170707193
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 15:52 schreef b2py het volgende:

[..]

Je weet dat de NS een BR186 heeft? Of was dit bewust BR189?
Wat denk je zelf....
Bier.
pi_170707202
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 15:28 schreef James1988 het volgende:
BR189 heeft een tijdje een toelating gehad, maar daar waren voorwaarden aan verbonden (ik meen me te herinneren dat het iets met energiemeters te maken had). Daar werd niet (genoeg) mee gedaan, dus kwam de toelating weer te vervallen.

Gevonden: de toelating is per december 2012 komen te vervallen omdat er bepaalde aanpassingen werden gevraagd aan het remsysteem, wat Siemens niet heeft gedaan. http://www.wallorail.be/a(...)r-le-reseau-infrabel
Ah thanks. Er zijn er nog wel wat met het goede pakket. Hmmm.
Bier.
  vrijdag 5 mei 2017 @ 16:07:08 #243
256146 b2py
Beton!
pi_170707398
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 15:58 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Wat denk je zelf....
Ja soms weet ik het zelf ook niet meer
  vrijdag 5 mei 2017 @ 18:13:06 #244
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_170709953
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 15:58 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ah thanks. Er zijn er nog wel wat met het goede pakket. Hmmm.
Als ik de tekst op Wallorail goed lees heeft er niemand met die loc gereden in de periode dat de BR189 toegelaten is geweest in België. Ik vermoed dat Siemens / de leasemaatschappij daarom niet de moeite hebben genomen om de gevraagde aanpassingen te maken.

Goederenvervoerders lijken gekozen te hebben voor de BR186 en Class 66 voor vervoer van/naar België. Wat misschien meespeelt is dat er vanuit België genoeg vervoer naar Frankrijk is (o.a. EuroCargoRail) wat met 186'igers gebeurt. Naar mijn weten mag de 189 Frankrijk niet binnen.
  vrijdag 5 mei 2017 @ 18:25:50 #245
256146 b2py
Beton!
pi_170710120
Misschien kunnen we Siemens wel zo ver krijgen dat ze het karakteristieke geluid van de Taurus weer terugbrengen in locs als ze niet besteld worden :P
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 5 mei 2017 @ 19:37:51 #246
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_170711467
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 18:25 schreef b2py het volgende:
Misschien kunnen we Siemens wel zo ver krijgen dat ze het karakteristieke geluid van de Taurus weer terugbrengen in locs als ze niet besteld worden :P
Jaaaa! En doedelzak.mp3 opnemen in de vertrekprocedure van VIRM :D

Oh wacht :'(
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 5 mei 2017 @ 19:45:36 #247
256146 b2py
Beton!
pi_170711627
Het is halfgenot als zo'n TRAXX vanaf Schiphol vertrekt maar zo'n Taurus zou echt orgastisch zijn _O_
  vrijdag 5 mei 2017 @ 19:49:38 #248
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_170711708
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 19:45 schreef b2py het volgende:
Het is halfgenot als zo'n TRAXX vanaf Schiphol vertrekt
Een e320 is ook wel tof :Y

  vrijdag 5 mei 2017 @ 19:52:56 #249
256146 b2py
Beton!
pi_170711765
_O_

Nu nog in een tunnel
  vrijdag 5 mei 2017 @ 19:57:45 #250
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_170711838
Schiphol ook goed? :P

(Video van ene "Inverted T")
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')