abonnement Unibet Coolblue
pi_170481387
Wat heftig dit. Ik zou als vader ook alle wettelijke en gerechtelijke mogelijkheden aanvechten om mijn kinderen te redden, zeker op die jonge leeftijd. Lijkt me ook een erg moeilijke zaak voor de rechter, kies je voor het recht van het kind of voor de vader...
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 25 april 2017 @ 18:18:10 #27
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_170481406
quote:
9s.gif Op dinsdag 25 april 2017 18:16 schreef Marrije het volgende:

[..]

Het kind is bij moeder weggehaald, mede omdat zij weinig heil zag in de reguliere geneeskunde. Maar vader krijgt het dus ook niet zonder slag of stoot voor elkaar om zijn zoon behandeld te krijgen. Krijg ik toch de indruk dat de jongen zelf mag gaan beslissen.
Ja het is al weg, maar ik gok dat dat kind wel het een en ander verteld is door mama. Kinderen zijn super beinvloedbaar.

En ja, dat denk ik ook. Lichamelijke integriteit is een groot goed in NL.

Wat een overwinning weer voor alternatieve geneeskunde. _O_
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_170481443
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 18:16 schreef Odaiba het volgende:
Wat heftig dit. Ik zou als vader ook alle wettelijke en gerechtelijke mogelijkheden aanvechten om mijn kinderen te redden, zeker op die jonge leeftijd. Lijkt me ook een erg moeilijke zaak voor de rechter, kies je voor het recht van het kind of voor de vader...
Ik weet ook niet wat ik hiervan moet vinden. Wel een discussie waar je voor meerdere standpunten begrip kan hebben. Behalve voor die van de moeder, althans, dat is mijn mening.

Denk dat dit wel 1 van de meest heftige zaken is in de carriere van de betreffende rechter.
pi_170481447
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 17:59 schreef Marrije het volgende:

[..]

Perse lijdensweg verlengen?
75-80% kans op overleven (dat gaat niet perse hand in hand met lijden).
Oh er zijn zeker late effecten van kinderkanker en de behandeling daarvan.
Zo'n 75% zal 1 of meer laat effect ondervinden, hierbij moet je dan denken aan een zaken zoals gehoorverlies van de hoge tonen, vasculaire schade, etc..
Maar 99% heeft ook aangegeven hier prima mee te kunnen leven, omdat ze nog leven.

De meeste vormen van kanker op de kinderleeftijd zijn tegenwoordig gewoon goed te behandelen.

Het is zeker niet het verlengen van een lijdensweg.

Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_170481493
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 18:09 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Ik vind dit wel een merkwaardige gedachtegang
Misschien heb je gelijk. Maar ik denk wel vaker zo. Zo leed ik op 12-jarige leeftijd ondraaglijke pijnen in al mijn botten.
En ik wilde niet meer verder leven.
Ik was te laf om zelfmoord te plegen. Maar als dat niet zo was, had ik deze regels ook niet kunnen typen.
Wat er aan de hand was met mij wist niemand, maar na een paar jaar waren deze pijnen verdwenen.
Slecht voorbeeld, ik weet het, maar ik stel me bij dit soort berichten altijd eerst voor wat de hoofdpersoon moet doormaken.
Niet de bijfiguren.

Wij beschouwen kinderen beneden de 20 jaar nog altijd als onmondige wezens die niet kunnen beslissen voor zichzelf. En daarom doen de volwassenen dat voor hun. Met dien verstande dat de 'volwassenen' het wel beter weten. En daar gaat het fout. Het gaat om het nu. Niet over de toekomst.
Elk moment van je leven moet de moeite waard zijn. Waarmee ik dus niet bedoel dat je bij elk pijntje of schrammetje meteen de stekker er uit trekt.
Nee, ik heb het over ziektes waarbij iemand kunstmatig in leven wordt gehouden, soms tegen zijn wil in.
En daar trek ik de grens. Als iemand wil vechten voor zijn leven, mijn zegen hebben ze. Ik hoop oprecht dat ze het gevecht ook winnen.
Maar als iemand er geen zin meer in heeft, wie zijn wij om zijn leven onnodig te rekken?
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 25 april 2017 @ 18:24:51 #31
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_170481505
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 18:23 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Misschien heb je gelijk. Maar ik denk wel vaker zo. Zo leed ik op 12-jarige leeftijd ondraaglijke pijnen in al mijn botten.
En ik wilde niet meer verder leven.
Ik was te laf om zelfmoord te plegen. Maar als dat niet zo was, had ik deze regels ook niet kunnen typen.
Wat er aan de hand was met mij wist niemand, maar na een paar jaar waren deze pijnen verdwenen.
Slecht voorbeeld, ik weet het, maar ik stel me bij dit soort berichten altijd eerst voor wat de hoofdpersoon moet doormaken.
Niet de bijfiguren.

Wij beschouwen kinderen beneden de 20 jaar nog altijd als onmondige wezens die niet kunnen beslissen voor zichzelf. En daarom doen de volwassenen dat voor hun. Met dien verstande dat de 'volwassenen' het wel beter weten. En daar gaat het fout. Het gaat om het nu. Niet over de toekomst.
Elk moment van je leven moet de moeite waard zijn. Waarmee ik dus niet bedoel dat je bij elk pijntje of schrammetje meteen de stekker er uit trekt.
Nee, ik heb het over ziektes waarbij iemand kunstmatig in leven wordt gehouden, soms tegen zijn wil in.
En daar trek ik de grens. Als iemand wil vechten voor zijn leven, mijn zegen hebben ze. Ik hoop oprecht dat ze het gevecht ook winnen.
Maar als iemand er geen zin meer in heeft, wie zijn wij om zijn leven onnodig te rekken?
Nogmaals, je geeft zelf het voorbeeld al aan. Je wilde niet meer, maar nu wel. Ik weet niet hoe oud je toen was, maar dit kind is 12. Je kan van een kind van 12 niet verwachten dat het rationele keuzes kan maken over later, laat staan leven of dood.

Er wordt hier ook niets gerekt. Als dat wel zo zijn is het al een hele andere discussie.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  dinsdag 25 april 2017 @ 18:27:07 #32
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_170481550
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 18:20 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik weet ook niet wat ik hiervan moet vinden. Wel een discussie waar je voor meerdere standpunten begrip kan hebben. Behalve voor die van de moeder, althans, dat is mijn mening.

Denk dat dit wel 1 van de meest heftige zaken is in de carriere van de betreffende rechter.
Ik ben zelf eigenlijk wat betreft opvoeding heel erg vanuit het kind en in het belang van het kind denkend. Wat is de behoefte van het kind, hoe kun je daar aan voldoen met een gezonde balans.

In deze situatie. Ik zou het niet kunnen, dat zou ik bij een 18 jarig kind ook niet kunnen maar dan heb je weinig meer in de melk te brokkelen. Zolang mijn kind geen 18 is zou ik ook bij de rechter alles uit de kast halen om mijn kind behandeld te krijgen. En met een overlevingskans van 75-80% hoop ik / je dan het recht aan je kant te krijgen. Maar goed. Je wilt natuurlijk ook niet dat je kind, wanneer de rechter op 12 mei zegt dat zoonlief mee moet werken aan een chemobehandeling dat hij zich 13 mei voor een trein gooit. De jongens is wilsbekwaam, hopelijk niet 'actief' suïcidaal.
pi_170481556
Heftig, maar naïef om te denken dat zo'n desastreuze chemokuur dat allemaal goed kan verhelpen. Mensen zijn nog niet genoeg op de hoogte van THC-olie en wat dit kan doen tegen kanker. Als dit de beoogde behandeling van de moeder is, dan is het in en in triest dat de vader alsnog zo'n chemokuur wilt afdwingen
pi_170481577
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 18:10 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Nee, gewoon doen dus desnoods vastbinden.

Een jongen van 12 kan absoluut niet overzien wat het betekent om niets te doen, terwijl er goeie kans is op overleving.
Waarom niet? Iemand van 25 kan dat wel? Of iemand van 96?
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 25 april 2017 @ 18:30:41 #35
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_170481614
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 18:28 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Waarom niet? Iemand van 25 kan dat wel? Of iemand van 96?
Omdat je nog aan het opgroeien bent, je hersens zijn nog niet volledig ontwikkeld.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_170481622
quote:
18s.gif Op dinsdag 25 april 2017 18:14 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Dit kind is 12 en heeft een hele grote kans om compleet te genezen, dus lijdesnweg is niet van toepassing.

Als een kind van 12 euthanasie wil staan we dat terecht ook niet toe.

Een kind van 12. Dat zegt al genoeg, dat is nog helemaal niet uitontwikkeld. Wie weet hoe hij over deze zaak denkt als hij 22 is, je weet wel, als hij volwassen is en zijn hersenen compleet ontwikkeld zijn. Ik denk héél anders.
Sorry als ik even oftopic ga. Een kind van 12 die iemand vermoordt, moet wel volgens de grote massa veroordeeld worden als een volwassen persoon.
Een 12-jarige die zwanger wordt, idem.
Want: moorden is volwassen, neuken is volwassen, maar jezelf laten doden is notdone?
pi_170481623
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 18:27 schreef braddofiel het volgende:
Heftig, maar naïef om te denken dat zo'n desastreuze chemokuur dat allemaal goed kan verhelpen. Mensen zijn nog niet genoeg op de hoogte van THC-olie en wat dit kan doen tegen kanker. Als dit de beoogde behandeling van de moeder is, dan is het in en in triest dat de vader alsnog zo'n chemokuur wilt afdwingen
:')
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
  dinsdag 25 april 2017 @ 18:34:14 #38
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_170481686
Het is juridisch gezien niet vreemd, een kind van 12 mag namelijk mét toestemming van de ouders beslissen over een medische behandeling. Op deze leeftijd kunnen kinderen de situatie meestal goed overzien en daardoor gaat hun mening vaak boven die van de ouders. In dit geval is het jongetje door een psychiater wilsbekwaam bevonden én de gezinsvoogd weigerde de zaak zelf aan te spannen, wat getuigd dat de gezinsvoogd meegaat in de beslissing van het jongetje.

Maar goed, het is hoe dan ook schrijnend.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 25 april 2017 @ 18:34:40 #39
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_170481698
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 18:31 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Sorry als ik even oftopic ga. Een kind van 12 die iemand vermoordt, moet wel volgens de grote massa veroordeeld worden als een volwassen persoon.
Een 12-jarige die zwanger wordt, idem.
Want: moorden is volwassen, neuken is volwassen, maar jezelf laten doden is notdone?
Een kind van 12 wordt niet onder volwassenenrecht berecht, ik ken geen geval waarbij dat gebeurd is in elk geval. En als een kind van 12 zwanger wordt, komt daar jeugdzorg bij kijken, soms zelfs met uithuisplaatsing (zelfs voor het geboren is, is een optie, dus direct na geboorte weg)

Dus nee, die vergelijking gaat niet op.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_170481709
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 18:23 schreef Hiddendoe het volgende:
Nee, ik heb het over ziektes waarbij iemand kunstmatig in leven wordt gehouden, soms tegen zijn wil in.
In dit geval, als de artsen over een overlevingskans praten gaat het om een curatieve behandeling met het doel genezing.

Dit is geen palliatieve behandeling waarin het ook daar niet draait om het rekken maar in samenspraak met de patient een wijze van behandeling te vinden waarop de kwaliteit van het leven gezien vanuit de patient het belangrijkst is, dit kan dus ook niet behandelen zijn.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_170481768
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 april 2017 18:34 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Een kind van 12 wordt niet onder volwassenenrecht berecht, ik ken geen geval waarbij dat gebeurd is in elk geval. En als een kind van 12 zwanger wordt, komt daar jeugdzorg bij kijken, soms zelfs met uithuisplaatsing (zelfs voor het geboren is, is een optie, dus direct na geboorte weg)

Dus nee, die vergelijking gaat niet op.
Blijft het feit dat een 12-jarige moordt en neukt als een volwassene.
Bovendien is de term volwassen ook niet echt waardevol.
Zo had ik op de lagere school een vriendinnetje die al op 14-jarige leeftijd besloot om te trouwen zodra ze 16 was. Vanaf haar trouwdag werd ze toen als een volwassen vrouw beschouwd.
Begrijp je nu wat ik bedoel?
pi_170481838
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 18:16 schreef Odaiba het volgende:
Wat heftig dit. Ik zou als vader ook alle wettelijke en gerechtelijke mogelijkheden aanvechten om mijn kinderen te redden, zeker op die jonge leeftijd. Lijkt me ook een erg moeilijke zaak voor de rechter, kies je voor het recht van het kind of voor de vader...
Welke rechten heeft het kind in dit opzicht?
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 25 april 2017 @ 18:43:27 #43
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_170481877
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 18:37 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Blijft het feit dat een 12-jarige moordt en neukt als een volwassene.
Bovendien is de term volwassen ook niet echt waardevol.
Zo had ik op de lagere school een vriendinnetje die al op 14-jarige leeftijd besloot om te trouwen zodra ze 16 was. Vanaf haar trouwdag werd ze toen als een volwassen vrouw beschouwd.
Begrijp je nu wat ik bedoel?
Ja, dat zijn nog altijd hele andere zaken dan leven en dood, raar verhaal trouwens. Je krijgt het niet zomaar voor elkaar om op je 16e te trouwen, daar gaat een heel traject aan vooraf en dan ben je voor de wet inderdaad volwassen, maar fysiek nog niet.

De ontwikkeling van een puberbrein werkt heel anders dan je denkt. 12 en 16 zijn een heel groot verschil al, namelijk. En dat is nu net waar de schoen knelt. Je/dat kind weet niet hoe hij hierover denkt als hij wat ouder is.

Als ik alles had gedaan wat ik dacht toen ik 12 was was ik nu waarschijnlijk ook dood.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_170482005
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 april 2017 18:43 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ja, dat zijn nog altijd hele andere zaken dan leven en dood, raar verhaal trouwens. Je krijgt het niet zomaar voor elkaar om op je 16e te trouwen, daar gaat een heel traject aan vooraf en dan ben je voor de wet inderdaad volwassen, maar fysiek nog niet.

Ik heb het idee dat je niet helemaal snapt hoe de ontwikkeling van een puberbrein werkt. 12 en 16 zijn een heel groot verschil al, namelijk.
En jij snapt wel hoe een brein werkt bij een 12-jarige kankerpatient?
Waarom willen pa en moe hun kind zo graag in leven houden?
Voor hun eigen gemoedsrust? Ego?
Je kunt een kind niet vergelijken met een hond of kat, maar in deze gevallen wordt er niet zo etisch gedaan. Je kat of hond laten afmaken is het beste voor allebei de partijen.
Als er geen medische mogelijkheden waren, zou dat kind al lang dood zijn. Misschien wel na een lange en martelende lijdensweg.
Laat dat kind in vrede sterven. De dood is niet het ergste wat er kan gebeuren.
Je kind behoudt zijn eigenwaarde, en de ouders ook.
De medische wetenschap moet maar verder ploeteren.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 25 april 2017 @ 18:50:12 #45
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_170482017
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 18:49 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

En jij snapt wel hoe een brein werkt bij een 12-jarige kankerpatient?
Waarom willen pa en moe hun kind zo graag in leven houden?
Voor hun eigen gemoedsrust? Ego?
Je kunt een kind niet vergelijken met een hond of kat, maar in deze gevallen wordt er niet zo etisch gedaan. Je kat of hond laten afmaken is het beste voor allebei de partijen.
Als er geen medische mogelijkheden waren, zou dat kind al lang dood zijn. Misschien wel na een lange en martelende lijdensweg.
Laat dat kind in vrede sterven. De dood is niet het ergste wat er kan gebeuren.
Je kind behoudt zijn eigenwaarde, en de ouders ook.
De medische wetenschap moet maar verder ploeteren.
Ja sorry hoor maar hier kan ik helemaal niks mee. Lees eerst even rustig de OP..
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_170482125
quote:
15s.gif Op dinsdag 25 april 2017 18:50 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ja sorry hoor maar hier kan ik helemaal niks mee. Lees eerst even rustig de OP..
Heb ik gedaan. Alleen al het feit dat ouders de hulp inroepen van een rechter, zegt mij al genoeg.
Een rechter kan en mag niet oordelen over zulke dilemma"s.
pi_170482154
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 18:54 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Heb ik gedaan. Alleen al het feit dat ouders de hulp inroepen van een rechter, zegt mij al genoeg.
Een rechter kan en mag niet oordelen over zulke dilemma"s.
Wie dan wel?
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 25 april 2017 @ 18:58:28 #48
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_170482221
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 18:54 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Heb ik gedaan. Alleen al het feit dat ouders de hulp inroepen van een rechter, zegt mij al genoeg.
Een rechter kan en mag niet oordelen over zulke dilemma"s.
Het is een van de ouders. De andere is van de alternatieve geneeswijze.

En dat mogen ze wel, we leven in Nederland.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_170482282
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 18:54 schreef Hiddendoe het volgende:
Alleen al het feit dat ouders de hulp inroepen van een rechter, zegt mij al genoeg.
Dat is natuurlijk een drogreden van heb ik jou daar.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_170482315
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 18:41 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Welke rechten heeft het kind in dit opzicht?
Ik vind dat je op z'n minst mag luisteren naar wat het kind er van vind, dat is zijn recht en onze plicht als volwassen persoon.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')