abonnement Unibet Coolblue
pi_170448672
Goedemorgen!

Sinds anderhalve week ligt er een nieuwe leistenen vloer in huis, dus het is bijna tijd om deze te behandelen (moest 2 weken uitharden).

Maar, waarmee? Ik kom verschillende impregneermiddelen tegen en zit te denken aan de volgende:
https://www.profloorcare.(...)end-impregneer-1-ltr

Maar nu hoorde ik via via iemand die gebruikte als 'jaarlijks onderhoud' en gaf aan dat dit ook best voor de eerste beschermlaag kon:
http://www.alpheios.nl/nl-nl/118/2256/mepolgzhd.aspx (polymeer emulsie, met als grote voordeel dat deze gewoon opgedweild kan worden ipv met roller/kwast)

Iemand ervaringen met het behandelen van een leistenen vloer?
pi_170448759
Polymeer zou goed moeten zijn en er zit een informatie en veiligheidsblad bij. Het tweede ziet er een stuk professioneler uit. Bij het eerste moet je maar afwachten wat je erover heen smeert.
pi_170452099
Klopt! Maar bij de eerste hebben ze het specifiek over het impregneren van de vloer, de tweede 'alleen' vuil- en vochtafstotend maken.

Volgens mij zit hier niet veel verschil tussen - maar toch even kijken of iemand hier ervaring mee / een sterke mening over heeft?
pi_170453769
je wil het alleen donkerder?
ik zeg ... ga ff om een flesje zonnebloemolie :+

wij hebben maleisisch hardsteen (of één van die landen waar ze ook hardsteen weghalen)
in de keuken... dat kleurt gewoon door het eroverheen lopen en morsen van vanalles en nog wat :P

je moet het maar ok vinden... wij zijn daar gewoon blij mee...
kun je ook gelijk zien waar er veel of weinig gelopen word op het vloeroppervlak :P
Echte mannen eten geen honing...
die kauwen op bijen!
  maandag 24 april 2017 @ 14:09:47 #5
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_170453823
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 10:00 schreef Maoam het volgende:
Sinds anderhalve week ligt er een nieuwe leistenen vloer in huis, dus het is bijna tijd om deze te behandelen (moest 2 weken uitharden).
Heeft de leverancier daar niets over gezegd? Lijkt me dat hij een goed advies kan geven.
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_170456078
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 14:08 schreef PTScribble het volgende:
je wil het alleen donkerder?
ik zeg ... ga ff om een flesje zonnebloemolie :+

Donkerder is mooi meegenomen, maar gaat met name om een beschermlaag op de vloer...
pi_170468437
Toevallig lees ik hier de tip ? over zonnebloemolie.
Doe dat maar niet !
De buitentafel met graniet blad vorige week gedaan, want er zat een restje in de fles.
Alles - zei ik alles - het héle blad plakt! :X

Andere jaren deed ik het met olijfolie en dat trok er wel goed in zónder plak.

Ach, het zal wel slijten.

Wat je vloer betreft: wat zegt de leverancier? En deed hij er geen fles voor onderhoud bij dan?
pi_170469919
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2017 00:20 schreef AnneX het volgende:
Toevallig lees ik hier de tip ? over zonnebloemolie.
Doe dat maar niet !
De buitentafel met graniet blad vorige week gedaan, want er zat een restje in de fles.
Alles - zei ik alles - het héle blad plakt! :X

Andere jaren deed ik het met olijfolie en dat trok er wel goed in zónder plak.

Ach, het zal wel slijten.

Wat je vloer betreft: wat zegt de leverancier? En deed hij er geen fles voor onderhoud bij dan?
ah kijk... voor mij ook een tip... wij wilden er ook wat olie overheen gieten op de plaatsen waar het wat valer blijft... zal 't met olijfolie proberen ipv. zonnebloem
Echte mannen eten geen honing...
die kauwen op bijen!
pi_170474383
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2017 00:20 schreef AnneX het volgende:
Toevallig lees ik hier de tip ? over zonnebloemolie.
Doe dat maar niet !
De buitentafel met graniet blad vorige week gedaan, want er zat een restje in de fles.
Alles - zei ik alles - het héle blad plakt! :X

Andere jaren deed ik het met olijfolie en dat trok er wel goed in zónder plak.

Je moet het wel dun aanbrengen en achteraf uitpoetsen maar dat geldt voor alle olie.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')