De regionale treinen in Frankrijk heten "TER" (Transport Express Régional) en worden grotendeels gefinancierd en georganiseerd door de Franse regio's. De exploitatie gebeurt echter door de Franse staatsspoorwegen, SNCF.quote:Op donderdag 27 april 2017 18:58 schreef capuchon_jongen het volgende:
Zijn er mensen hier met kennis van het Franse Spoorwegennet?
Wat is de goedkoopste manier om te reizen in Nord-pas de calais we zouden van Rijsel (Lille) naar Duinkerke willen gaan. Rijden er lokale treinen?
Arras lijkt me ook de moeite.
Maandag terug hoorde ik ook ja, maar dat zou erg laat gaan worden?quote:Op donderdag 27 april 2017 19:42 schreef greavy het volgende:
Maandag terug is de planning. Vandaag geheel volgens dienstregeling om 9:32 vertrokken uit Apeldoorn.
Niet dat Duitsland er wat van gemerkt heeft verder, maar okeequote:
Als het goed is vertrekken ze ergens in de ochtend, tijden weet ik niet.quote:Op donderdag 27 april 2017 20:29 schreef dennistd het volgende:
[..]
Maandag terug hoorde ik ook ja, maar dat zou erg laat gaan worden?
Super!quote:Op donderdag 27 april 2017 20:14 schreef James1988 het volgende:
[..]
De regionale treinen in Frankrijk heten "TER" (Transport Express Régional) en worden grotendeels gefinancierd en georganiseerd door de Franse regio's. De exploitatie gebeurt echter door de Franse staatsspoorwegen, SNCF.
Als je een systeem verwacht zoals in Duitsland kom je van een koude kermis thuis: er is geen sprake van een klokvaste of zelfs maar symmetrische dienstregeling, op één lijn zitten er soms gaten van vele uren, een deel van de TER-"treinen" zijn in werkelijkheid bussen, en de dienstregeling houdt er soms al erg vroeg mee op (rond 8 uur 's avonds).
Of je goedkoop kunt reizen hangt ook weer af van de regio waar je reist. Sommige regio's investeren vrij veel in de TER-diensten waar zij verantwoordelijk voor zijn, andere regio's vinden dat wat minder belangrijk.
Voor Nord-Pas de Calais kun je terecht op hun website, voor informatie over dienstregelingen, tarieven en aanbiedingen. Zo is er de Pass régional Grand TER waarmee je 's weekends, op feestdagen en tijdens de Franse schoolvakanties redelijk wat korting krijgt op TER-tickets. Daarnaast is er een actie in de maand mei met treinkaartjes voor ¤ 2 tot ¤ 10.
Je kunt ook kijken naar het langeafstandsverkeer (TGV, Intercités), en je kunt kijken naar reizen met de bus. Het busvervoer over langere afstanden is geliberaliseerd, o.a. Flixbus en Ouibus zijn hierop ingesprongen.quote:Op donderdag 27 april 2017 20:57 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Super!
bedankt voor de informatie. denk toch dat ik ga nadenken over mijn trip
De loc staat namelijk ook bij de fotodag genoemd, en die duurt tot 17u maandag: http://www.eisenbahnmuseum-bochum.de/veranstaltungen/fototag.phpquote:Op donderdag 27 april 2017 20:49 schreef greavy het volgende:
[..]
Als het goed is vertrekken ze ergens in de ochtend, tijden weet ik niet.
Tijd om alle overwegen op te heffenquote:Op vrijdag 28 april 2017 07:45 schreef Bitlord het volgende:
Deze VIRM (en baanvak) is voorlopig even uit de roulatie:
http://www.bndestem.nl/ro(...)vlissingen~a0a2fd6d/
Of conflictvrij plannen. Geen treinen meer als er wegverkeer gepland staat. Ik zie Prorail er voor aan.quote:Op vrijdag 28 april 2017 08:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Tijd om alle overwegen op te heffen
Mijn fout, dinsdagochtend is de terugreis pas voorzien. Had het wel goed doorgekregen, maar de info maar half gelezen.quote:Op vrijdag 28 april 2017 05:30 schreef dennistd het volgende:
[..]
De loc staat namelijk ook bij de fotodag genoemd, en die duurt tot 17u maandag: http://www.eisenbahnmuseum-bochum.de/veranstaltungen/fototag.php
Dat klinkt wel heel erg efficiënt. Denk niet dat iemand bij het materieelonderhoud en/of -planning daar op kan komen.quote:Op vrijdag 28 april 2017 09:12 schreef Peterselieman het volgende:
Als alleen de kopbak van de 8624 beschadigd is geraakt zou je het stel vrij snel weer de baan op kunnen krijgen door een reservekopbak te gebruiken
Zou je niet gewoon eerst het onderzoek afwachten?quote:Op vrijdag 28 april 2017 10:27 schreef FredvZ het volgende:
Je zou van de chauffeur van zo'n convoi exceptionel toch wel verwachten dat hij weet hoe lang zijn combinatie is en hoe hij veilig een overweg moet passeren
Zal wel een overweg zijn met een oplegger bordje wat je hoogte moet zijn, hoogte onvoldoende vast komen zitten enzulksquote:Op vrijdag 28 april 2017 10:27 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Dat klinkt wel heel erg efficiënt. Denk niet dat iemand bij het materieelonderhoud en/of -planning daar op kan komen.
[ afbeelding ]
Je zou van de chauffeur van zo'n convoi exceptionel toch wel verwachten dat hij weet hoe lang zijn combinatie is en hoe hij veilig een overweg moet passeren
Vlakker en overzichtelijker dan dit krijg je ze niet:quote:Op vrijdag 28 april 2017 10:34 schreef b2py het volgende:
[..]
Zal wel een overweg zijn met een oplegger bordje wat je hoogte moet zijn, hoogte onvoldoende vast komen zitten enzulks
Wel met twee dobbelstenen dan hèquote:Op vrijdag 28 april 2017 08:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja ja, en op de vrijdag in de meivakantie, de rustigste dag van het jaar, dan ineens wel tien bakken naar Enschede Materieel planning met de dobbelsteen
Is wel vaker gebeurd bij beschadigde kopbakken. Na herstel wordt de kopbak teruggewisseld.quote:Op vrijdag 28 april 2017 10:27 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Dat klinkt wel heel erg efficiënt. Denk niet dat iemand bij het materieelonderhoud en/of -planning daar op kan komen.
Blijft idd speculatiequote:Op vrijdag 28 april 2017 10:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Zou je niet gewoon eerst het onderzoek afwachten?
Dat hoeft natuurlijk alleen als je daadwerkelijk met een uitzonderlijke lading onderweg bent. Daar lijkt het hier niet op: ik zie een lege dieplader op de foto. Wellicht was deze onderweg om een bijzondere lading op te halen.quote:Op vrijdag 28 april 2017 10:55 schreef FredvZ het volgende:
[..]
De inrichting ter plaatse is enigszins onhandig, maar de verkeerssituatie is de afgelopen jaren niet veranderd én bij een convoi excetionel is het op zijn minst een goed gebruik (zo niet verplicht) dat de chauffeur vooraf de route bestudeerd,
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |