abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 21 april 2017 @ 13:24:38 #103
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_170380982
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 22:11 schreef Hathor het volgende:
Jehova's getuigen extremistisch? Man laat me niet lachen, ze zijn hooguit vervelend, maar ik moet de eerste JG zich nog zien opblazen in een mensenmenigte.
Extremistische jehovas bestaan wel hoor, die blazen deuren op.
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
  vrijdag 21 april 2017 @ 13:25:45 #104
117098 Hathor
Effe niet
pi_170381010
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 07:13 schreef -PesteNoire- het volgende:

[..]

Moet je iets opblazen om extremistisch te zijn?
Niet direct, maar bij willekeurige mensen aanbellen om ze te bekeren is zeer zeker niet extremistisch, daar is namelijk een hele simpele oplossing voor, gewoon niet opendoen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_170381093
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 09:51 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Maar daar tegenover staat weer dat je op straat niet hoeft op te letten voor vrachtwagens bestuurd door Jehova getuigen, of dat je op het vliegveld een paar opblaas Jehova's voorbij ziet vliegen. Als ik dan moet kiezen heb ik liever elke maand Jehova's aan de deur, dan wederom een radicale aanslag.
Ik wil natuurlijk ook geen aanslag.

Kijk ik naar mijn eigen kleine beperkte wereldje: ik heb meerdere islamitische buren die mij nooit tot last zijn. Ik hou van Turks eten (cliché, weet het). Buiten de aanslagen om heb ik zelden last van islamieten.

Jehovah's daarentegen zijn zonder uitzondering schijtirritant.
  vrijdag 21 april 2017 @ 13:40:06 #106
117098 Hathor
Effe niet
pi_170381380
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 13:28 schreef -PesteNoire- het volgende:

[..]

Ik wil natuurlijk ook geen aanslag.

Kijk ik naar mijn eigen kleine beperkte wereldje: ik heb meerdere islamitische buren die mij nooit tot last zijn. Ik hou van Turks eten (cliché, weet het). Buiten de aanslagen om heb ik zelden last van islamieten.

Jehovah's daarentegen zijn zonder uitzondering schijtirritant.
Het is denk ik echt al een jaar of 20 geleden dat ik er een gezien heb.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_170381446
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 13:40 schreef Hathor het volgende:

[..]

Het is denk ik echt al een jaar of 20 geleden dat ik er een gezien heb.
Ze houden nogal van deze flat denk ik. :P Hier staan ze echt met regelmaat aan de deur. en mijn blijven bellen totdat iemand de deur van het portiek opendoet.
  vrijdag 21 april 2017 @ 13:43:35 #108
117098 Hathor
Effe niet
pi_170381482
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 13:42 schreef -PesteNoire- het volgende:

[..]

Ze houden nogal van deze flat denk ik. :P Hier staan ze echt met regelmaat aan de deur. en mijn blijven bellen totdat iemand de deur van het portiek opendoet.
Misschien laten ze mijn wijk wel links liggen omdat hier vrij veel moslims wonen, zou natuurlijk ook kunnen, dan valt er weinig te bekeren.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  vrijdag 21 april 2017 @ 13:44:31 #109
168739 Red_85
'echt wel'
pi_170381505
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 22:17 schreef Grems het volgende:
JG bannen maar de islam niet :')
Het enige wat de jg's slopen is je deur. Als je pech hebt.

moslims slopen levens.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_170383716
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 13:44 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Het enige wat de jg's slopen is je deur. Als je pech hebt.

moslims slopen levens.
En hun eigen kinderen door ze geen zorg te geven want 'als je sterft heeft god het zo gewild' en ex-jehova's hebben ook geen leven door die sekte.

Maar er zitten ook veel normale mensen tussen, dus om het dan te verbieden...

Goed, in Rusland geen vrijheid van religie dus.
pi_170384183
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 15:42 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

En hun eigen kinderen door ze geen zorg te geven want 'als je sterft heeft god het zo gewild' en ex-jehova's hebben ook geen leven door die sekte.

Maar er zitten ook veel normale mensen tussen, dus om het dan te verbieden...

Goed, in Rusland geen vrijheid van religie dus.
Niks "God heeft het zo gewild", ze accepteren alleen geen bloedtransfusie. Dat ex-Getuigen geen leven hebben is ook onzin, ik ben er namelijk een en het zijn prima mensen.
pi_170384317
Heb nooit geweten dat een jehova getuige geen dienstplicht heeft of had. Nu snap ik wel waarom die sekte zo populair is. Het gaat ze niet om het geloof, maar om onder dienstplicht uit te komen. stelletje hypocrieten.
pi_170384998
Goed zo, aanpakken die verachtelijke tuig
Geen sig.
pi_170385312
Wat een weerstand tegen de JG zeg. :D

Ik heb sterk het vermoeden dat je er dan persoonlijk geen één kent. :')
-nee-
pi_170385997
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 16:14 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:

[..]

Niks "God heeft het zo gewild", ze accepteren alleen geen bloedtransfusie. Dat ex-Getuigen geen leven hebben is ook onzin, ik ben er namelijk een en het zijn prima mensen.
Verschilt per kringen. Ik ken ook iemand namelijk.
pi_170387493
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 18:08 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Verschilt per kringen. Ik ken ook iemand namelijk.
Dat Jehovah's Getuigen pertinent zorg weigeren is een grote fabel. Als je iemand kent die dat wel doet, is dat echt geheel zijn persoonlijke keuze. Het zijn verder gewoon normale mensen dus verhalen zoals dit verbazen me best wel.
pi_170387624
Ze kunnen echt veel aanrichten. Weet het uit eigen ervaring. Heb nooit begrepen waarom die sekte ook niet in Nederland verboden is. Sowieso al dat kinderen mee moeten langs de deuren, pure kindermishandeling.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 21 april 2017 @ 19:24:31 #118
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_170387691
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 19:21 schreef Loekie1 het volgende:
Ze kunnen echt veel aanrichten. Weet het uit eigen ervaring. Heb nooit begrepen waarom die sekte ook niet in Nederland verboden is. Sowieso al dat kinderen mee moeten langs de deuren, pure kindermishandeling.
Kinderen worden ook zo'n beetje vanaf hun geboorte geindoctrineerd met geloof, dat is ook zo'n beetje de enige reden dat het geloof en in het bijzonder de islam nog zo groot is.

Dat mag ook allemaal. Wat mij betreft zouden we dat dus niet doen, maar hey..
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_170387712
Zou wat zijn als Rusland ook de islam ging verbieden.
pi_170389229
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 10:47 schreef Hugo862 het volgende:

[..]

Het is natuurlijk gewoon onzin dat ze weggezet worden als extremistisch. Het probleem is dat sinds Poetin aan de macht is de Russisch-Orthodoxe kerk weer een flinke vinger in de politieke pap heeft. Die dulden geen religieuze concurrentie.
Er zijn 15 miljoen moslims en er wordt gemiddeld 1 moskee per dag bijgebouwd. Valt dus wel mee wat religieuze concurrentie betreft.

JG is een fundamentalistisch geloof, ze nemen de bijbel letterlijk, weigeren bloedtransfusies, "bekering" van andersgelovigen staat centraal. Andere religies zijn de "hoer van Babylon", de VN is het beest uit Openbaringen dat hen zal vernietigen, etc..

Het benadeelt de kinderen: Contact met ongelovige of "afvallige" familieleden is verboden, en het volgen van een hogere opleiding wordt actief ontmoedigd. De reden: omdat het hen zou blootstellen aan kwalijke invloeden (ongelovigen, relaties, zoenen, sex, homosexualiteit etc..) en omdat "het einde van de wereld nabij is", en die tijd dus beter besteed wordt aan het bekeren van ongelovigen.
Genoeg moslims, katholieken etc. met een vergelijkbare houding, maar daar is het mentaliteit eerder dan een (door het besturend lichaam van JG, zeven personen in Brooklyn, New York ) opgelegd dogma waar iedereen zich aan moet houden.

Bij andere godsdiensten (Scientology en andere sektes uitgezonderd) vind je ook niet het strikte toezicht op de leden, opgelegd door het "centraal bestuur" (door het Vaticaan bvb).

(actieve?) Leden moeten maandelijks verslag uitbrengen over hun bekeringsactiviteiten.
Als een lid verdacht wordt van "ernstige zonden" (roken, dronkenschap, druggebruik, sex, afgoderij: kerkdienst bijwonen of religieuze feestdag vieren, afvalligheid, gokken, stemmen in verkiezingen of een politieke voorkeur hebben) stellen de ouderlingen een "judicial committee" samen dat de zaak onderzoekt en over eventuele straffen beslist.

hierarchie:
- congregaties van 10 - 200 leden, onder leiding van ouderlingen.
- circuit overseers die toezien op ongeveer 20 congregaties (een circuit)
- verdeeld over zo'n 90 branche offices (regelmatige controle door headquarters representatives)
- het besturend lichaam van zeven ouderlingen dat de circuit overseers en de leden van de branche committees benoemt, de Watchtower uitgeeft, etc..

(bron: engelse wikipedia)

[ Bericht 0% gewijzigd door crystal_meth op 22-04-2017 02:42:01 ]
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_170391696
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 11:11 schreef Vader_Aardbei het volgende:
geweldloze groep Christenen als de Jehovahs?
Jehovah getuigen zijn geen Christenen. Neemt niet weg dat dit een slechte ontwikkeling is.
pi_170394094
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 19:21 schreef Loekie1 het volgende:
Ze kunnen echt veel aanrichten. Weet het uit eigen ervaring. Heb nooit begrepen waarom die sekte ook niet in Nederland verboden is. Sowieso al dat kinderen mee moeten langs de deuren, pure kindermishandeling.
Het lijkt me op zich heel normaal dat ouders hun kinderen net zo opvoeden. In andere geloven gaan de kinderen ook mee naar de kerk en dergelijke. En de lijn naar kindermishandeling wordt ook wel weer heel makkelijk getrokken.
pi_170394168
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 20:28 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

de VN is het beest uit Openbaringen dat hen zal vernietigen, ... en het volgen van een hogere opleiding wordt actief ontmoedigd.
Dit is echt onzin, vooral het gedeelte over het volgen van een hogere opleiding. Nergens op gebaseerd.
pi_170394555
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 23:31 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:

[..]

Dit is echt onzin, vooral het gedeelte over het volgen van een hogere opleiding. Nergens op gebaseerd.
quote:
Een fragment uit een lezing gegeven tijdens een speciale conventie in Monza (Italië) op 22 mei 2005, door Gerrit Lösch, lid van Het Besturende Lichaam (hoofdbestuur) van de Getuigen van Jehovah vertelt meer: “Wat zal jij doen? Zal je een universiteitsopleiding gaan volgen of niet? Je zal je hiervoor moeten verantwoorden ten aanzien van Jehovah. Wij willen degene in dit publiek prijzen die de beslissing genomen hebben om van het college te gaan wanneer ze de Waarheid aanvaardden, en we prijzen degenen die na het horen van deze toespraak dezelfde beslissing zullen nemen… .” Lösch eindigt zijn toespraak met: “In plaats van te investeren in een hogere opleiding, is het aan te bevelen te groeien in de kennis van Jehovah.”
Fragment komt blijkbaar uit deze video (heb niet gecheckt):

Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_170394960
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 23:47 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

[..]

Fragment komt blijkbaar uit deze video (heb niet gecheckt):

Inderdaad zeer vreemd dat hij dit zegt. Dit is in elk geval niet de leer van Jehovah's Getuigen in de zin van het ontmoedigen van het volgen van een studie. In hun publicaties besteden ze juist aandacht aan meningen van hooggeleerden en voor jongeren het overleven van hun studie, et cetera. Wat deze meneer in zijn lezing probeerde te zeggen is denk ik dat je zo veel mogelijk tijd moet besteden aan je bijbelstudie en dat de rest meer bijzaak moet zijn, dat neemt niet weg dat dit inderdaad best merkwaardig is.

Het feit dat ik opgegroeid ben als Getuige (nu slechts sympathisant en rechtenstudent) en dit me enigszins verbaast zegt eigenlijk genoeg.
pi_170396504
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 00:13 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:

[..]

Inderdaad zeer vreemd dat hij dit zegt. Dit is in elk geval niet de leer van Jehovah's Getuigen in de zin van het ontmoedigen van het volgen van een studie. In hun publicaties besteden ze juist aandacht aan meningen van hooggeleerden en voor jongeren het overleven van hun studie, et cetera. Wat deze meneer in zijn lezing probeerde te zeggen is denk ik dat je zo veel mogelijk tijd moet besteden aan je bijbelstudie en dat de rest meer bijzaak moet zijn, dat neemt niet weg dat dit inderdaad best merkwaardig is.

Het feit dat ik opgegroeid ben als Getuige (nu slechts sympathisant en rechtenstudent) en dit me enigszins verbaast zegt eigenlijk genoeg.
Regionale verschillen? Ik ken geen Getuigen, post slechts wat ik elders lees. Het bestempelen als een "opgelegd dogma waar iedereen zich aan moet houden" was te sterk, geef ik toe. Het lijkt slechts een advies te zijn.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_170397123
Ik heb in het verleden een tijd lang contact gehad met de Jehovas getuigen en ben ook vaak bij hun "kerk" diensten aanwezig geweest maar tot geloof kwam ik uiteindelijk niet. Met name het afwijzen van de evolutie theorie was voor mij uiteindelijk een onoverkomelijk obstakel.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')