abonnement Unibet Coolblue
pi_170208119
@marqs__ @nbcnews Multiple sr defense officials say this report is "wildly wrong" "crazy." Pentagon pushing back on NBC report, call it "extremely dangerous.
pi_170208124
Donald regelt dat wel ff daar binnenkort, al die twitter berichten zit 'm dwars.
pi_170208135
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 00:50 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Laat je niet teveel opjutten door de lekkere sensatietaal van een site als Daily Star (of Express), voorlopig lijkt de kans op geen aanval nog altijd kleiner dan de kans op wel een aanval :+
Sensatiemedia laat ik links liggen. Maar de situatie tussen de VS en NK staat momenteel onder een hogere stress dan het ooit gestaan heeft.

En de sensatiemedia kan ook bijdragen aan bepaalde acties. Ik heb de bak met politici aan weerskanten niet heel hoog zitten als t factchecken aankomt.
pi_170208144
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 april 2017 07:24 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Sensatiemedia laat ik links liggen. Maar de situatie tussen de VS en NK staat mmomenteel onder een hogere stress dan het ooit gestaan heeft.
Ik gok dat er nog ruzie met China gaat komen.
pi_170208148
Dat Noord Korea is het lachertje van de wereld met hun raketten die altijd in zee landen.
  vrijdag 14 april 2017 @ 07:28:10 #206
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_170208150
BREAKING: North Korea's vice foreign minister says President Trump is "making trouble" with "aggressive" tweets.

Huh, maar ze hebben daar helemaal geen twitter :+

Straks een nucleaire oorlog om twitterberichtjes. Trollololol
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_170208153
quote:
3s.gif Op vrijdag 14 april 2017 07:27 schreef Stien_Struis het volgende:
Dat Noord Korea is het lachertje van de wereld met hun raketten die altijd in zee landen.
Zuid-Korea is te doen.
pi_170208157
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 07:28 schreef Caland het volgende:
BREAKING: North Korea's vice foreign minister says President Trump is "making trouble" with "aggressive" tweets.

Huh, maar ze hebben daar helemaal geen twitter :+
Het regime legt zichzelf waarschijnlijk geen restricties op.
pi_170208160
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 april 2017 07:28 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Zuid-Korea is te doen.
Dan krijgen ze een heavy load aan shit over zich en bestaan al snel niet meer.
  vrijdag 14 april 2017 @ 07:31:08 #210
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_170208165
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 april 2017 07:29 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Het regime legt zichzelf waarschijnlijk geen restricties op.
Oh echt
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_170208169
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 april 2017 07:31 schreef Caland het volgende:

[..]

Oh echt
De dood of de gladiolen zou Louis zeggen.
pi_170208178
Wat wil NK met een kernwapen, ze weten dat als ze als eerste agressie gebruiken ze een oorlog toch niet gaan winnen van VS+NATO dus wat wil je bereiken anders dan wat sancties afdwingen etc ?
  vrijdag 14 april 2017 @ 07:36:21 #213
243112 Roland_Deschain
The last surviving gunslinger
pi_170208179
Trump en Kim Jong-un op ramkoers

Zaterdag krijgt de wereld antwoord op twee belangrijke vragen. Viert Noord-Korea de Dag Van de Zon, een van zijn belangrijkste feestdagen, met een kernproef of een rakettest? En zo ja, zullen de Verenigde Staten dat aangrijpen om een signaal af te geven? Met bijvoorbeeld het neerhalen van de raket door de ‘First Strike Group’, de oorlogsvloot onder leiding van de USS Carl Vinson.

Remco Breuker is er eerlijk in. ,,Ik ben heel erg verontrust. Dit zijn te spannende dagen. Ik zie niet hoe dit gaat eindigen zonder een militaire confrontatie. Op de schaal van escalatie bereiken we het punt waarop de ellende ontstaat’’, aldus de professor Koreaanse Studies, verbonden aan de Universiteit van Leiden.

Op de dreigingsspiraal ziet Breuker aan Noord-Koreaanse kant een constante. ,,Noord-Korea doet precies wat het zegt dat het zal doen. Al tien tot vijftien jaar. Het werkt gestaag aan de opbouw van een kernmacht. Daar kan niemand om heen. Dat lukt.’’

Maar de ‘tegenpartij’, met voorop de VS, is minder constant?
,,In het Westen zeggen we al te lang dat ‘de Noord-Koreanen zo onvoorspelbaar zijn’. We blijven excuses bedenken om maar niet te willen begrijpen wat ze zeggen. Terwijl de Noord-Koreanen letterlijk uitvoeren wat ze beloven. Barack Obama heeft acht jaar niets gedaan. Bij Donald Trump weet ik niet wat hij gaat doen. Ik weet niet wie zijn Korea-adviseur is. Of hij er wel een heeft. Maar als je een oorlogsvloot stuurt naar de Koreaanse wateren is dat een duidelijke boodschap. Ik sluit niet dat hij eventueel een ICBM, een intercontinentale ballistische testraket, uit de lucht gaat halen. Met een IBCM, gewapend met een kernkop, kan Kim Jong-un de VS direct onder schot houden. Zo’n raket haalt met gemak West-Amerika. De VS kunnen dat niet accepteren. Noord-Korea zal op zijn beurt het neerhalen van een raket vergelden.’’

Waar denkt u dan aan?
,,Ik maak me allereerst grote zorgen over Zuid-Korea. De hoofdstad Seoul, met 26 miljoen mensen in en rond de stad, ligt erg dichtbij de grens met het noorden. Op artillerieafstand. De inwoners kunnen geen kant op met al die bergen eromheen. Als Seoul onder vuur wordt genomen, is dat een catastrofe. Als ik daarover nadenk gaat dat ten koste van mijn slaap.

Kunnen onderhandelingen nog iets uithalen?
,,Hoe je het ook wendt of keert, het is te laat om deze crisis vreedzaam op te lossen. We zijn het punt van een politieke oplossing voorbij. Dit valt alleen nog gewapenderhand op te lossen. China kan Noord-Korea binnentrekken, de VS kan dat doen, zelfs Zuid-Korea zou het noorden militair alleen op de knieën kunnen krijgen. Maar de prijs daarvoor is enorm. Niemand wil dat.’’

Onderschat het Westen de oorlogsdreiging in Korea?
,,Jazeker. We kijken naar een gekke dictator die gekke dingen doet. Die raketten afschiet. Maar als het oorlog wordt, kan ook Europa er niet omheen. We zullen troepen sturen, misschien als deel van een VN-macht. De vorige Korea-oorlog is extreem bloedig geweest. Het is een beetje een lugubere maatstaf maar als je dat oorlogsgeweld van 1950-53 meet in het aantal liters vergoten bloed per vierkante kilometer is de Korea-oorlog het bloedigste conflict uit de 20ste eeuw geweest. Er zijn ontzettend veel mensen omgekomen, ook heel veel burgers.’’

Kan China, de enige steunpilaar van Noord-Korea, het Noord-Koreaanse regime nog tot inkeer brengen?
,,De invloed van China in Noord-Korea wordt overschat. Peking heeft de militaire macht maar het ontbreekt aan voldoende politieke invloed. Om bijvoorbeeld in Pyongyang een paleiscoup tot stand te brengen met een pro-Chinese premier. De hele pro-Chinese factie is in december 2013 tegen de muur gezet. China als intermediair is ook de luie optie. Als China er wat aan had kunnen doen – en ze beginnen zich duidelijk aan Kim Jong-un te ergeren, dan hadden ze het al lang gedaan.’’

Is er dan geen greintje hoop op een goede afloop?
,,Nee, we zitten met de gebakken peren. Het is te laat. Een oplossing, met onderhandelingen, op de korte termijn zie ik niet meer. Alleen met goddelijk ingrijpen misschien, maar ik ben niet gelovig dus ook die optie acht ik kansloos.’’

http://www.ad.nl/buitenla(...)p-ramkoers~af4658a0/
"Childe Roland to the Dark Tower Came"
"The world moved on"
pi_170208183
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 april 2017 07:28 schreef Caland het volgende:
BREAKING: North Korea's vice foreign minister says President Trump is "making trouble" with "aggressive" tweets.

Huh, maar ze hebben daar helemaal geen twitter :+

Straks een nucleaire oorlog om twitterberichtjes. Trollololol
Tijdens de koude oorlog liet de Amerikaanse media 'We will bury you' optekenen uit de mond van Khrushchev, terwijl die heel wat anders zei en bedoelde. En toen was heel de VS verontwaardigd en zat men al met de vingers op de knoppen. En zelfs kleine kommafoutjes hebben bedrijven over de kop doen gaan.

Dus nee, ik heb zowel Trump als Kim's regime niet hoog zitten als het op factchecken en brongebruik aankomt. Domme Tweets, sensatienieuws en fake nieuws kunnen evt tot een oorlog leiden.
pi_170208188
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 april 2017 07:28 schreef Caland het volgende:
BREAKING: North Korea's vice foreign minister says President Trump is "making trouble" with "aggressive" tweets.

Huh, maar ze hebben daar helemaal geen twitter :+

Straks een nucleaire oorlog om twitterberichtjes. Trollololol
Kim wel
pi_170208190
NK is een van de vele voorbeelden hoe "onze" leiders omgaan met problemen. Jaren geleden zou het slechts een kleine, vrijwel risicoloze ingreep zijn geweest, om het bewind van NK te vervangen.
Maar "de politiek" deed niets. Als Trump straks wel wil ingrijpen, dan krijgt hij de schuld van de ellende, terwijl hij alleen maar probeert te zorgen dat de problemen straks niet nog groter worden.

Ondertussen profiteert ook de EU van de slavenarbeid door NK arbeiders in EU landen.
Ook hier, net als bij de "vluchtelingen" profiteert een enkeling en worden de kosten en risico's bij de bevolking gelegd. Zo opereren onze politici :r :r :r
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_170208194
Het wordt wel weer eens tijd voor een oorlogje.
  vrijdag 14 april 2017 @ 07:40:17 #218
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_170208201
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 07:38 schreef Oud_student het volgende:
NK is een van de vele voorbeelden hoe "onze" leiders omgaan met problemen. Jaren geleden zou het slechts een kleine, vrijwel risicoloze ingreep zijn geweest, om het bewind van NK te vervangen.
Maar "de politiek" deed niets. Als Trump straks wel wil ingrijpen, dan krijgt hij de schuld van de ellende, terwijl hij alleen maar probeert te zorgen dat de problemen straks niet nog groter worden.

Ondertussen profiteert ook de EU van de slavenarbeid door NK arbeiders in EU landen.
Ook hier, net als bij de "vluchtelingen" profiteert een enkeling en worden de kosten en risico's bij de bevolking gelegd. Zo opereren onze politici :r :r :r
Goed verhaal, je bent alleen één vrij cruciaal detail vergeten. China.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_170208205
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 april 2017 07:39 schreef Stien_Struis het volgende:
Het wordt wel weer eens tijd voor een oorlogje.
Ga anders lekker naar Aleppo
pi_170208210
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 07:36 schreef MrSweets het volgende:
Wat wil NK met een kernwapen, ze weten dat als ze als eerste agressie gebruiken ze een oorlog toch niet gaan winnen van VS+NATO dus wat wil je bereiken anders dan wat sancties afdwingen etc ?
Noord Korea heeft niets te verliezen. De leiding heeft illusies in stand te houden en 1 daarvan is dat t het machtigste land ter wereld is met de beste leider en het volk zal moeten volgen. Tot nu toe hebben we nog niets gezien maar zoals Japan zn kamikaze-piloten had zal men mogelijk dingen voor volk en vaderland gaan doen waar wij nu nog geen weet van hebben.
pi_170208211
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 07:40 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Goed verhaal, je bent alleen één vrij cruciaal detail vergeten. China.
De rol van China wordt overschat, maar het is idd onduidelijk of China onze bondgenoot of vijand is, als er stront aan de knikker komt.

Edit: en China is het zoveelste excuus om niets te hoeven doen
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  vrijdag 14 april 2017 @ 07:42:13 #222
176916 Karrs
2007-2017
pi_170208214
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 07:36 schreef Roland_Deschain het volgende:
Trump en Kim Jong-un op ramkoers

Zaterdag krijgt de wereld antwoord op twee belangrijke vragen. Viert Noord-Korea de Dag Van de Zon, een van zijn belangrijkste feestdagen, met een kernproef of een rakettest? En zo ja, zullen de Verenigde Staten dat aangrijpen om een signaal af te geven? Met bijvoorbeeld het neerhalen van de raket door de ‘First Strike Group’, de oorlogsvloot onder leiding van de USS Carl Vinson.

http://www.ad.nl/buitenla(...)p-ramkoers~af4658a0/
:{

Holy shit.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_170208217
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 april 2017 07:41 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Noord Korea heeft niets te verliezen. De leiding heeft illusies in stand te houden en 1 daarvan is dat t het machtigste land ter wereld is met de beste leider en het volk zal moeten volgen. Tot nu toe hebben we nog niets gezien maar zoals Japan zn kamikaze-piloten had zal men mogelijk dingen voor volk en vaderland gaan doen waar wij nu nog geen weet van hebben.
Ja maar die gasten zeggen gewoon dat ze de Olympische spelen 100x goud hebben gehaald en VS 0x
Ze maken het volk van alles wijs, dan hoef je toch niet echt een oorlog aan te gaan
pi_170208218
quote:
3s.gif Op vrijdag 14 april 2017 07:27 schreef Stien_Struis het volgende:
Dat Noord Korea is het lachertje van de wereld met hun raketten die altijd in zee landen.
Je kan wel leuk lachen maar ze laten raketten vaak gewoon bewust in de oceaan vallen.

Ik bedoel wat verwacht je nou serieus? Ze willen langeafstandsraketten testen. Nou? Waar moet de eindbestemming liggen dan. Je kan moeilijk even een raket op hawaii afschieten als test. Die dingen moeten toch ook ergens neerkomen.

Daarnaast leren ze er continu ook van maar helaas wordt dit gewoon vaak genoeg nog weggehoond als 'gefaal'. Bekijk het zo, hoe vaker ze falen, hoe meer ze te weten komen over de werking ervan.
NEE!
  vrijdag 14 april 2017 @ 07:43:00 #225
176916 Karrs
2007-2017
pi_170208219
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 07:40 schreef MrSweets het volgende:

[..]

Ga anders lekker naar Aleppo
Dat is "maar" een burgeroorlog en bovendien moslims. Die kunnen er niets van.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')