abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  woensdag 12 april 2017 @ 12:07:50 #1
466654 mondurinoir
Vrouwen, plas in mijn mond!
pi_170164253
registreer om deze reclame te verbergen
Dag allen,

Ik heb mijn oude benzine Seat 1.8 Turbo 20VT ingeruild en bijbetaald voor een prachtige en snelle Audi A5 coup 3.0 TDI.

Deze auto is nog iets gechipt.
Wat me irriteert is dat mijn Seat binnen 10 min al op bedrijfstemperatuur zat. Maar met deze Audi, ik overdrijf niet. Maar pas rond 30 min is alles een beetje warm.

Hoe kan ik dit sneller laten opwarmen?
Zonder gelijk volgas te rijden. Ik wil hem heel houden nl
  woensdag 12 april 2017 @ 12:39:03 #2
412562 Cultuur058
Hier gebeurt het!
pi_170164755
Stuk karton voor de radiator plakken.

Maar het lijkt me niet dat deze auto zo langzaam op tempratuur hoort te komen.
pi_170164871
Ther.Mos.Taat.

En ook je seat was niet 'op bedrijfstemperatuur' na 10 minuten. Dat je koelvloeistof 90 graden is na 10 minuten wil ik wel geloven. Maar dat is niet het zelfde.
Dolfijn.
pi_170165225
registreer om deze reclame te verbergen
Tis een grote bonk metaal in het vooronder, duurt gewoon effe.

Zou kunnen dat de thermostaat niet goed sluit, dan koelt hij terwijl dat nog niet zou moeten.. kun je laten vervangen.. kans is groot dat dat het niet iis, en dat je gewoon geduld moet hebben.
Mijn 3 liter V6 is na een km of 6,7 al aardig uit de hoek met heel relaxed cruisen naar de snelweg.. overigens telt niet de koelwatertemperatuur, maar het gaat om je olietemp.. en dat duurt langer als de KVS.
Torque makes life easy.
Team Jean
  woensdag 12 april 2017 @ 13:22:09 #5
180174 Diemux
People vs Me
pi_170165379
30 minuten is vrij gangbaar voor een grote motor.
  woensdag 12 april 2017 @ 13:29:42 #6
466654 mondurinoir
Vrouwen, plas in mijn mond!
pi_170165489
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 13:22 schreef Diemux het volgende:
30 minuten is vrij gangbaar voor een grote motor.
Ja, maar in 30 min ben ik al op werk.
  woensdag 12 april 2017 @ 13:30:02 #7
466654 mondurinoir
Vrouwen, plas in mijn mond!
pi_170165495
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
14s.gif Op woensdag 12 april 2017 13:10 schreef Sounddragon het volgende:
Tis een grote bonk metaal in het vooronder, duurt gewoon effe.

Zou kunnen dat de thermostaat niet goed sluit, dan koelt hij terwijl dat nog niet zou moeten.. kun je laten vervangen.. kans is groot dat dat het niet iis, en dat je gewoon geduld moet hebben.
Mijn 3 liter V6 is na een km of 6,7 al aardig uit de hoek met heel relaxed cruisen naar de snelweg.. overigens telt niet de koelwatertemperatuur, maar het gaat om je olietemp.. en dat duurt langer als de KVS.
Moet een oplossing zijn
  woensdag 12 april 2017 @ 13:52:22 #8
180174 Diemux
People vs Me
pi_170165810
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 13:29 schreef mondurinoir het volgende:

[..]

Ja, maar in 30 min ben ik al op werk.
Tja, dan heb je pech. Standkachel in je motorblok bouwen en die lekker de hele nacht je blok verwarmen. Doen ze in de F1 ook!
pi_170165917
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 13:29 schreef mondurinoir het volgende:

[..]

Ja, maar in 30 min ben ik al op werk.
En daar koop je een diesel voor? :')
  woensdag 12 april 2017 @ 13:58:29 #10
356808 reeybehn
omdat een rayban te duur is
pi_170165925
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 13:29 schreef mondurinoir het volgende:

[..]

Ja, maar in 30 min ben ik al op werk.
Heb je feitelijk de verkeerde auto/ motorisering gekocht dus
  woensdag 12 april 2017 @ 13:59:18 #11
180174 Diemux
People vs Me
pi_170165951
Maar volgens mij is TS een trollollol.
  woensdag 12 april 2017 @ 13:59:31 #12
408143 Vlinderbom
................BOEM!!!!!!!!!!
pi_170165958
Bazen auto _O_
  woensdag 12 april 2017 @ 14:00:02 #13
356808 reeybehn
omdat een rayban te duur is
pi_170165966
Mn 3.0 6 cilinder diesel warmt trager op dan Mn 1.8 viercilinder benzine. Joh :')
  woensdag 12 april 2017 @ 14:02:11 #14
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_170166008
Een beetje ethanol of zonnebloemolie bij de diesel doen (1 op 25 of minder kan denk ik geen kwaad). Dit heeft een hogere ontbrandingstemperatuur waardoor het blok sneller zal opwarmen.
pi_170166312
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 14:02 schreef butz0rs het volgende:
Een beetje ethanol of zonnebloemolie bij de diesel doen (1 op 25 of minder kan denk ik geen kwaad). Dit heeft een hogere ontbrandingstemperatuur waardoor het blok sneller zal opwarmen.
Zou ik ook doen bij een moderne diesel, mits het jouw auto is.
Torque makes life easy.
Team Jean
pi_170166335
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 13:30 schreef mondurinoir het volgende:

[..]

Moet een oplossing zijn
Ja, die thermostaat preventief laten vervangen.. voor de rest doe je er weinig aan ben ik bang.
Torque makes life easy.
Team Jean
pi_170166356
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 12:39 schreef Cultuur058 het volgende:
Stuk karton voor de radiator plakken.

Maar het lijkt me niet dat deze auto zo langzaam op tempratuur hoort te komen.
Vooral handig als het regent enzo. Lekker dat karton tussen je radiateur pulken.
pi_170166479
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 14:23 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Vooral handig als het regent enzo. Lekker dat karton tussen je radiateur pulken.
Dat zijn tips van mensen die nog dingen aannemen van hun opa en oma, en die lekkages repareren met purschuim en ducttape
Torque makes life easy.
Team Jean
pi_170166949
Hoe rij je dan die 30 minuten? Is dat 30 minuten snelweg bij 120km/u of 30 minuten filerijden/stadsverkeer? In dat laatste geval warmt de motor niet echt op.

Moet zelf met mn 1.6 diesel altijd een kwartiertje naar mn werk, waarvan het grootste deel langzaam rijden de stad uit. Als ik op mn werk ben is de koelvloeistof nog lang niet op temperatuur. En de olie al helemaal niet.

Voor zulke korte stukjes is een diesel eigenlijk niet gemaakt. En een 3.0 diesel al helemaal niet.
  woensdag 12 april 2017 @ 15:02:46 #20
70357 Hyperdude
Happiness Is a Warm Gun
pi_170167091
Terug naar de verkopert en onder garantie laten fixen.
Trolloll :')

Is het niet een VAG sjoemeldiesel?
Die worden nooit warm.
#ivorytowerlivesmatter
  woensdag 12 april 2017 @ 15:02:59 #21
412562 Cultuur058
Hier gebeurt het!
pi_170167096
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 14:23 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Vooral handig als het regent enzo. Lekker dat karton tussen je radiateur pulken.
Ik was ook niet echt serieus. (al werkt het wel natuurlijk)
pi_170167107
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 15:02 schreef Cultuur058 het volgende:

[..]

Ik was ook niet echt serieus. (al werkt het wel natuurlijk)
cambuur *O*
pi_170172281
Van welk jaar is ie? Mogelijk is de electronische thermostaat niet meer goed. Dure klusjes bij de 3.0 TDI omdat die achter de distrubutie zit
pi_170174874
hulpkachel ombouwen naar remote standkachel.
.
  woensdag 12 april 2017 @ 20:42:57 #25
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_170175852
De olie temperatuur van mijn BMW zescilinder bereikt 70 graden na zo'n 15 minuten. Tel daar 5-10 bij op en hij staat op 90 graden. Verder stijgen doet hij dan niet meer. Dus in theorie mag ik van mezelf het gas in trappen als de meter fatsoenlijk van z'n stokkie is.
Weet van alles een beetje maar net niets.
  woensdag 12 april 2017 @ 20:46:48 #26
2629 Juup
Schopt graag.
pi_170176026
quote:
14s.gif Op woensdag 12 april 2017 14:29 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Dat zijn tips van mensen die nog dingen aannemen van hun opa en oma, en die lekkages repareren met purschuim en ducttape
Wat is daar mis mee?
Het is zoals het is, en zo niet dan toch.
pi_170180141
Wat hebben jullie allemaal vreemde auto's? Mijn Volvo begint na 2 km al warme lucht te blazen en de koelvloeistof is binnen 8 km op bedrijfstemperatuur (dubbel koelcircuit). Ook de koelvloeistoftemperatuur van mijn 2 cyl Fiat zit binnen 7km op bedrijfstemperatuur. En dan heb ik het over 1500m in de stad en de rest op een 70km n-weg.

Van een Audi van 62000 euro mag je toch verwachten dat hij een dubbel koelcircuit (klein-groot) heeft?
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_170180397
quote:
14s.gif Op woensdag 12 april 2017 14:29 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Dat zijn tips van mensen die nog dingen aannemen van hun opa en oma, en die lekkages repareren met purschuim en ducttape
Alles wat ik dur, dur ik met pur ^O^
Beunhaas in hart en nieren
pi_170184782
Een diesel heeft nu eenmaal langer de tijd nodig om op te warmen.
  donderdag 13 april 2017 @ 07:18:57 #30
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_170184911
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 06:36 schreef Jism het volgende:
Een diesel heeft nu eenmaal langer de tijd nodig om op te warmen.
Nee, denk dat ie stuk is. Mijn diesel is ook binnen 10min warm en 's zomers nog eerder.
  donderdag 13 april 2017 @ 07:22:21 #31
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_170184920
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 22:11 schreef Tango5Romeo het volgende:
Wat hebben jullie allemaal vreemde auto's? Mijn Volvo begint na 2 km al warme lucht te blazen en de koelvloeistof is binnen 8 km op bedrijfstemperatuur (dubbel koelcircuit). Ook de koelvloeistoftemperatuur van mijn 2 cyl Fiat zit binnen 7km op bedrijfstemperatuur. En dan heb ik het over 1500m in de stad en de rest op een 70km n-weg.

Van een Audi van 62000 euro mag je toch verwachten dat hij een dubbel koelcircuit (klein-groot) heeft?
Koelvloeistoftemp zegt bar weinig over de bedrijfstemp van je blok. Olietemp moet goed zijn, daar gaat het om.
pi_170184938
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 07:18 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Nee, denk dat ie stuk is. Mijn diesel is ook binnen 10min warm en 's zomers nog eerder.
Dus?

Is volledig normaal bij een 3.0 V6.
donderdag 6 april 2017 14:17 schreef Red_85 het volgende:
Utopische sprookjes gelovende extremistische milieumongool.
  donderdag 13 april 2017 @ 09:05:18 #33
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_170185641
Duurde bij mijn 2.0 TFSI ook erg lang, kwam zelfs niet verder dan 80 graden, heb alle thermostaten laten vervangen en het motorblok laten flushen, daarna nieuwe oliezeef, oliefilter en verse olie erin. Zit nu meestal in 5-10 minuten op 90 graden.

Verwarming begint bij mij idd na 2-3 minuten ook al lekker warme lucht te blazen.

Weet niet meer of het bij een diesel sowieso langer duurde, had hiervoor een 1.9 TDI, maar volgens mij duurde dat geen 30 minuten, dan was het me wel opgevallen.
pi_170186288
3.0 TDi zal zeker wel een vorm van hulpverwarming hebben, dus hoort snel op te warmen. Of dat is stuk of de thermostaat.

Mercedes w211 E320 CDi (3.0 V6) met 224 pk stond binnen 4 kilometer op 90 graden overigens. (maar dat is uiteraard niet de olietemperatuur).

Wat TS schetst is echt niet normaal. Zelfs mijn Golf 2 turbodiesel (van 1990) had na het vervangen van de thermostaat rond de 4-5 km nodig om op 90 graden te staan. (wel stadsverkeer, misschien is dat meer belastend omdat je steeds moet starten en stoppen?).
  donderdag 13 april 2017 @ 10:06:45 #35
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_170186496
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 09:52 schreef yup het volgende:
3.0 TDi zal zeker wel een vorm van hulpverwarming hebben, dus hoort snel op te warmen. Of dat is stuk of de thermostaat.

Mercedes w211 E320 CDi (3.0 V6) met 224 pk stond binnen 4 kilometer op 90 graden overigens. (maar dat is uiteraard niet de olietemperatuur).

Wat TS schetst is echt niet normaal. Zelfs mijn Golf 2 turbodiesel (van 1990) had na het vervangen van de thermostaat rond de 4-5 km nodig om op 90 graden te staan. (wel stadsverkeer, misschien is dat meer belastend omdat je steeds moet starten en stoppen?).
Je kvs is dan op temperatuur ja. Je olie echt nog niet.
pi_170193566
Hulpverwarming? De enige echte hulpverwarming die ik in auto's ken is een standkachel en die worden niet in NL geleverd omdat we helemaal geen sneeuwklimaat hebben.


Een diesel heeft gloeipluggen, om het binnenin de cilinders daar waar alle actie gebeurd te verwarmen. Meer niet. Ik heb een 2.0 TDI gehad, en die had gerust 10 min nodig om op te warmen. Mijn benzine V6 2.7 Bi-turbo (440PK RS4) heeft nog geen 5 minuten rijden nodig om op temperatuur te geraken. De olie duurt altijd langer dan KVS, maar das normaal.
  Moderator donderdag 13 april 2017 @ 17:14:25 #37
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_170193668
Diesel heeft een lagere verbrandingstemperatuur dan benzine, dus dat KVS trager op temperatuur komt is normaal. Zo lang als TS schetst echter niet. Ik weet vrijwel zeker dat die blokken het kleine circuit bijverwarmen zodat je binnen niet zit te vernikkelen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_170194001
Vind het ook niet gek klinken. Zelfs een teken dat de koeling goed werkt. Beter een te koude motor die iets langzamer op temperatuur komt, dan andersom lijkt me :)

Grote dieselblokken zijn nou eenmaal niet gemaakt voor korte afstanden. Wel jammer dat je het eerste half uur dus niet echt 'los kunt gaan' met dat ding.

Verder mooie auto!
pi_170194819
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 17:08 schreef Jism het volgende:
Hulpverwarming? De enige echte hulpverwarming die ik in auto's ken is een standkachel en die worden niet in NL geleverd omdat we helemaal geen sneeuwklimaat hebben.


Een diesel heeft gloeipluggen, om het binnenin de cilinders daar waar alle actie gebeurd te verwarmen. Meer niet. Ik heb een 2.0 TDI gehad, en die had gerust 10 min nodig om op te warmen. Mijn benzine V6 2.7 Bi-turbo (440PK RS4) heeft nog geen 5 minuten rijden nodig om op temperatuur te geraken. De olie duurt altijd langer dan KVS, maar das normaal.
Mijn Seat Leon had gloeisbougies in het koelreservoir om de KVS warm te krijgen:

http://wiki.tdiclub.nl/GloeispiralenKoelsysteem

En ik heb een E39 530d gehad die had een standkachel die met koude motor bijsprong om de motor warm te krijgen, en dat is standaard in alle e39 530d's in Nederland.
pi_170194857
Ik heb alleen goedkope diesels gehad, die hadden allemaal een electrisch element voor de kachel, anders komt er geen lauwe lucht uit de roosters na 3 minuten.
.
pi_170201523
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 18:25 schreef yup het volgende:

[..]

Mijn Seat Leon had gloeisbougies in het koelreservoir om de KVS warm te krijgen:

http://wiki.tdiclub.nl/GloeispiralenKoelsysteem

En ik heb een E39 530d gehad die had een standkachel die met koude motor bijsprong om de motor warm te krijgen, en dat is standaard in alle e39 530d's in Nederland.
Staat met koeieletters "Beneden het vriespunt"

Ik blijf erbij - een diesel heeft normaliter langer nodig om op temperatuur te komen. Ik heb zelf een 2.0 TDI DSG gehad. Die had ook gerust 10 min nodig nog voordat er beweging in KVS-temperatuur te zien was.
pi_170215473
De mijne vandaag effe in de peiling gehouden; na 4 km (30/50/80km) op 60 graden, na 8 km (4km 80km weg) net onder de 80, toen de snelweg op en dan ist net na het invoegen volle bak warm.
Dit alles bij 9 - 10 graden buitentemp trouwens, en het is een 3.0 V6 CDI.

Tussen de 40 en 60 graden KVS begint de kachel ook een beetje te leven.
Torque makes life easy.
Team Jean
pi_170219892
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 07:22 schreef Mano_ het volgende:

Koelvloeistoftemp zegt bar weinig over de bedrijfstemp van je blok. Olietemp moet goed zijn, daar gaat het om.
'Bar weinig'? Really?
Je koelvloeistof heeft toch echt een bron nodig om warm te worden. Die bron is je motorblok. Je olietemperatuur zal best ietsje na ijlen, maar als je koelvloeistof op temperatuur is, zijn je blok en je olie zeker niet meer koud. Ik bedoel, je rijdt op de openbare weg, niet op het circuit.
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
  vrijdag 14 april 2017 @ 18:55:37 #44
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_170219949
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 18:53 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

'Bar weinig'? Really?
Je koelvloeistof heeft toch echt een bron nodig om warm te worden. Die bron is je motorblok. Je olietemperatuur zal best ietsje na ijlen, maar als je koelvloeistof op temperatuur is, zijn je blok en je olie zeker niet meer koud. Ik bedoel, je rijdt op de openbare weg, niet op het circuit.
Ja really.
pi_170219996
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 april 2017 18:55 schreef Mano_ het volgende:

Ja really.
Als je koelvloeistof op temperatuur is, zal je olie rond de 60 graden zitten. Minder dan 5 minuten later is ook die op bedrijfstemperatuur. Alleen als je heel interessant wil doen, gebruik je de woorden 'bar weinig' in deze context.
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
  vrijdag 14 april 2017 @ 19:09:17 #46
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_170220317
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 18:57 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Als je koelvloeistof op temperatuur is, zal je olie rond de 60 graden zitten. Minder dan 5 minuten later is ook die op bedrijfstemperatuur. Alleen als je heel interessant wil doen, gebruik je de woorden 'bar weinig' in deze context.
Interessant doen door 'bar weinig' te zeggen? Ben je zo snel onder de indruk?
Maar wat jij wil. Mijn olietemperatuurmeter is het niet met je eens.
pi_170220392
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 april 2017 19:09 schreef Mano_ het volgende:
Ben je zo snel onder de indruk?
Niet van jou, in ieder geval. :)

quote:
Maar wat jij wil. Mijn olietemperatuurmeter is het niet met je eens.
Bij een echte auto kloppen mijn getallen. Had je misschien gewoon een betere auto moeten kopen. :)
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
  vrijdag 14 april 2017 @ 19:16:51 #48
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_170220513
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 19:11 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Niet van jou, in ieder geval. :)

[..]

Bij een echte auto kloppen mijn getallen. Had je misschien gewoon een betere auto moeten kopen. :)
Ja :')
pi_170328578
Misschien een idee om je auto eerst eens uit te laten lezen?
  woensdag 19 april 2017 @ 13:06:06 #50
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_170328676
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 22:11 schreef Tango5Romeo het volgende:
Wat hebben jullie allemaal vreemde auto's? Mijn Volvo begint na 2 km al warme lucht te blazen en de koelvloeistof is binnen 8 km op bedrijfstemperatuur (dubbel koelcircuit). Ook de koelvloeistoftemperatuur van mijn 2 cyl Fiat zit binnen 7km op bedrijfstemperatuur. En dan heb ik het over 1500m in de stad en de rest op een 70km n-weg.

Van een Audi van 62000 euro mag je toch verwachten dat hij een dubbel koelcircuit (klein-groot) heeft?
Het is een diesel, en nog een groot motorblok ook. Dat duurt echt wel even voor die op temperatuur is, niet te vergelijken met een benzineblok. Benzine is vaak na 10-15km wel op temperatuur (de olie dan, koelwater vaak eerder) maar diesel kan best een stukje langer duren. 30km vind ik dan niet zo vreemd.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_170328707
Een jas aan doen
  woensdag 19 april 2017 @ 13:37:40 #52
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_170329243
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 20:42 schreef -Richard- het volgende:
De olie temperatuur van mijn BMW zescilinder bereikt 70 graden na zo'n 15 minuten. Tel daar 5-10 bij op en hij staat op 90 graden. Verder stijgen doet hij dan niet meer. Dus in theorie mag ik van mezelf het gas in trappen als de meter fatsoenlijk van z'n stokkie is.
Mijn BMW zescilinder diesel is na zo'n 15 min al op 90 tot 100 graden. Verbaast mij hoe snel ie warm is. Overigens klagen al mijn collega's die AUDI 3.0 tdi's dat ze langzaam warm worden.

Edit: ik heb een olie temp meter dus het is niet de temp van de kvs.
Horrible Cunt!
  woensdag 19 april 2017 @ 23:02:39 #53
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_170343943
Heeft er denk ik ook mee te maken dat de modernere BMW's elektrische waterpompen hebben. Die staan dus stil bij de koude start en gaan pas iets later mee doen. Achja hoe het precies werkt weet ik niet, maar het werkt wel goed! Heb overigens een benzine motor. In de zomer gaat het opwarmen wel veel sneller overigens, dan staat hij na 10 minuten op 70 graden, in de winter ben ik daar minimaal 15 voor nodig.
Weet van alles een beetje maar net niets.
pi_170350731
Nou vanochtend even opgelet bij mijn ecodiesel. Leon 1.6 Tdi.Buitentemperatuur 3.5c

Na 3km en 7 minuten door de stad werd ging de koelvloeistof van --- naar 50c. Ik was toen net bij de oprit en ben met 110 verder gereden over de snelweg. Na 7km en 10 minuten was de vloeistof 90c en werd de oliemeter net wakker met 50c. Die had wel langer nodig, pas na 17km en 21 minuten stonden beide meters op 90 en 90.

Redelijk vlot, maar was ik in de file gekomen of in de stad gebleven zou het veel langer duren.
.
pi_170400848
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 13:06 schreef Metro2005 het volgende:

Het is een diesel, en nog een groot motorblok ook. Dat duurt echt wel even voor die op temperatuur is, niet te vergelijken met een benzineblok. Benzine is vaak na 10-15km wel op temperatuur (de olie dan, koelwater vaak eerder) maar diesel kan best een stukje langer duren. 30km vind ik dan niet zo vreemd.
Nog een reden erbij om geen diesel te rijden. Lekker een beetje in de winter een half uur zitten vernikkelen, omdat je auto van 62000 euro niet in staat is om warme lucht te leveren.
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_170402377
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 12:37 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Nog een reden erbij om geen diesel te rijden. Lekker een beetje in de winter een half uur zitten vernikkelen, omdat je auto van 62000 euro niet in staat is om warme lucht te leveren.
Niet te dom ouwehoeren..mijn 316 cdi blaast met een paar minuten al warme lucht. Gelijk aan m'n S70 op benzine.
pi_170403388
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 12:37 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Nog een reden erbij om geen diesel te rijden. Lekker een beetje in de winter een half uur zitten vernikkelen, omdat je auto van 62000 euro niet in staat is om warme lucht te leveren.
Er is natuurlijk ook maar n goede auto in jouw wereld.
Als jij en de A5 uit de OP allebei plankgas heel Duitsland door moeten weet ik welke auto er aankomt op zijn eigen wielen, en dat is niet jouw hok. Mcht hij het wl redden dan is het een uur later omdat je 4 keer moest tanken onderweg.
Torque makes life easy.
Team Jean
pi_170404109
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 12:37 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Nog een reden erbij om geen diesel te rijden. Lekker een beetje in de winter een half uur zitten vernikkelen, omdat je auto van 62000 euro niet in staat is om warme lucht te leveren.
Diesels hebben al jaren een electrische heater of een hulpverwarming op brandstof.
.
  zaterdag 22 april 2017 @ 15:10:10 #59
70357 Hyperdude
Happiness Is a Warm Gun
pi_170404244
Daar komen de Dieselfanboys.

Diesel fapvoer in 4K. Als je internet tenminste sneller is dan je dieselgebakkie. :P

Stelling:
Over 10 jaar is er volgens mij geen nieuwe dieselpersonenauto meer te koop. :)

[ Bericht 5% gewijzigd door Hyperdude op 22-04-2017 15:30:21 ]
#ivorytowerlivesmatter
pi_170404596
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 april 2017 14:21 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Er is natuurlijk ook maar n goede auto in jouw wereld.
Als jij en de A5 uit de OP allebei plankgas heel Duitsland door moeten weet ik welke auto er aankomt op zijn eigen wielen, en dat is niet jouw hok. Mcht hij het wl redden dan is het een uur later omdat je 4 keer moest tanken onderweg.
Zeg,ben eens lief,dat deze user zo'n (ahum) is,is geen reden om een roffel een hok te noemen.
Schooljuf modus uit.
pi_170404604
Even langs de garage om na te laten kijken.
Kan thermostaat zijn, kachelkleppen
, of je kachelradiateur is verstopt. Dat laatste heb ik een keer meegemaakt bij een a6 van 2008 ook 3.0 tdi. Vervangen valt opzich mee het dashboard hoeft namelijk niet (geheel) gedemonteerd te worden.
My dials are pupillated.
pi_170404658
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 15:30 schreef Charged het volgende:

[..]

Zeg,ben eens lief,dat deze user zo'n (ahum) is,is geen reden om een roffel een hok te noemen.
Schooljuf modus uit.
Door deze user wil ik er niet eens meer n. Altijd nog eens willen rijden, maar ik krijg al buikpijn als ik er eentje zie.. Moet ze ook tegenwoordig standaard inhalen, in de hoop dat hij het is ~O>
Torque makes life easy.
Team Jean
pi_170404760
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2017 15:34 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Door deze user wil ik er niet eens meer n. Altijd nog eens willen rijden, maar ik krijg al buikpijn als ik er eentje zie.. Moet ze ook tegenwoordig standaard inhalen, in de hoop dat hij het is ~O>
Als je de kans krijgt,doen!
Zal je zeker niet tegenvallen maar voor de rest begrijp ik je heel goed.
pi_170419800
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 april 2017 14:21 schreef Sounddragon het volgende:

Er is natuurlijk ook maar n goede auto in jouw wereld.
Niet per se. Maar het is in ieder geval geen diesel. :-)

quote:
Als jij en de A5 uit de OP allebei plankgas heel Duitsland door moeten weet ik welke auto er aankomt op zijn eigen wielen, en dat is niet jouw hok.
Dat heb ik vaker gehoord. Van een BMW en een Audi-eigenaar waarmee ik op wintersport ging. Ze hebben allebei de reis naar Italie niet gehaald. De ene bleef bij Oberhausen achter en hebben we een week na de wintersport opgehaald. De andere moest bij Munchen naar de garage voor een nood-reparatie. En de R roffelde lekker verder.
Als ik was doorgereden was ik niet 1 uur, maar 5 uur eerder op bestemming geweest. :-)

quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 15:10 schreef Hyperdude het volgende:

Stelling:
Over 10 jaar is er volgens mij geen nieuwe dieselpersonenauto meer te koop. :)
Let there be light. :-)

[ Bericht 23% gewijzigd door Tango5Romeo op 23-04-2017 09:05:30 ]
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_170419816
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2017 15:34 schreef Sounddragon het volgende:

Moet ze ook tegenwoordig standaard inhalen, in de hoop dat hij het is ~O>
Met jouw Mercedes? Kleine kans. ;)
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_170849757
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 23:02 schreef -Richard- het volgende:
In de zomer gaat het opwarmen wel veel sneller overigens, dan staat hij na 10 minuten op 70 graden, in de winter ben ik daar minimaal 15 voor nodig.
Captain Obvious
pi_170854933
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 08:43 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Met jouw Mercedes? Kleine kans. ;)
Boven de 130 heb je geen kont meer te vertellen met dat krachteloze ding jongeh.. ik heb 510nm ipv jouw 300 en ik heb ook een gaatje meer in de bak :+
De sprint ga je denk ik dik winnen, maar wel netjes rechts houden op de snelweg daarna dan he. *)
Torque makes life easy.
Team Jean
  donderdag 11 mei 2017 @ 16:56:27 #68
2629 Juup
Schopt graag.
pi_170855016
Een "wie heeft de grootste piemel" topic is het aan het worden, jammer het was zo'n leuke reeks.
Het is zoals het is, en zo niet dan toch.
pi_170881044
quote:
17s.gif Op donderdag 11 mei 2017 16:56 schreef Juup het volgende:
Een "wie heeft de grootste piemel" topic is het aan het worden, jammer het was zo'n leuke reeks.
kansloze poging tot trollen gespot.
Torque makes life easy.
Team Jean
  vrijdag 12 mei 2017 @ 14:40:24 #70
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_170881867
quote:
10s.gif Op donderdag 11 mei 2017 16:52 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Boven de 130 heb je geen kont meer te vertellen met dat krachteloze ding jongeh.. ik heb 510nm ipv jouw 300 en ik heb ook een gaatje meer in de bak :+
De sprint ga je denk ik dik winnen, maar wel netjes rechts houden op de snelweg daarna dan he. *)
510 nm is leuk en een 6 bak ook. Alles om een gebrek aan toeren te compenseren.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  vrijdag 12 mei 2017 @ 14:47:13 #71
2629 Juup
Schopt graag.
pi_170882005
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 13:59 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

kansloze poging tot trollen gespot.
Als jij dat als trollen ziet :')
Het is zoals het is, en zo niet dan toch.
pi_170885446
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 14:40 schreef fathank het volgende:

[..]

510 nm is leuk en een 6 bak ook. Alles om een gebrek aan toeren te compenseren.
valt best mee hoor, maar met maar n dikke turbo zit je vlot op de top van je koppelcurve, en daarna komt er niks meer bij, dus die laatste 2k rpm's kun je beter lekker laten voor wat ze zijn en de fhn onderin zijn bereik laten werken. Rijden op koppel is effe anders als rijden op vermogen; doortrekken met een koppelrijke motor is nergens voor nodig, kost alleen maar brandstof en je wint er helemaal niks mee.
Gaat TS ook ondervinden, van een benzineturbo naar een dikke diesel turbo is nogal een verschilletje.. Vraag maar aan Anne, die had een Cupra en rijdt momenteel in mijn Benz (als ik weg ben), same shit. Die moest serieus wennen aan het feit dat je eigenlijk gewoon op 12-1300 toeren opschakelt binnen de kom, en dan ben je nog bovengemiddeld vlot ook.
Torque makes life easy.
Team Jean
pi_170886887
Mijn moeder heeft trouwens onlangs zonder koelwater gereden, snel heet dat dat blok was.
.
pi_170898334
quote:
10s.gif Op donderdag 11 mei 2017 16:52 schreef Sounddragon het volgende:

Boven de 130 heb je geen kont meer te vertellen met dat krachteloze ding jongeh.. ik heb 510nm ipv jouw 300 en ik heb ook een gaatje meer in de bak :+
De sprint ga je denk ik dik winnen, maar wel netjes rechts houden op de snelweg daarna dan he. *)
Charged heeft gelijk. Ik laat het er bij. Jouw 6-cylinder diesel uit 2008 kan waarschijnlijk mijn 2.3ltr benzine uit 1994 wel bijhouden. Gefeliciteerd. :)

Hier nog even een stukje Natuurkunde 101:
http://www.autoblog.nl/ar(...)ermogen-wat-is-beter

[ Bericht 13% gewijzigd door Tango5Romeo op 14-05-2017 16:49:44 ]
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_170898855
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 09:13 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Tuurlijk, joh. Dat zei die collega met die C-klasse cdi 320 station my 2008 ook. Maar niet meer nadat we een praktijktestje gedaan hadden. Die heeft in mijn nabijheid nooit meer het woord 'koppel' durven uitspreken. :)

(een standaard 850 T5 doet 0-200kmh in 25 seconden. Een 2008 Mercedes-Benz C 320 CDI 4MATIC 7G-Tronic in 33.5)

En terug naar het topic: is die Audi al gerepareerd?
Serieus,blijf je zuigen om het laatste woord te hebben?

En om ot te blijven,waar is ts met updates?
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')