abonnement Unibet Coolblue
pi_170328707
Een jas aan doen
  woensdag 19 april 2017 @ 13:37:40 #52
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_170329243
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 20:42 schreef -Richard- het volgende:
De olie temperatuur van mijn BMW zescilinder bereikt 70 graden na zo'n 15 minuten. Tel daar 5-10 bij op en hij staat op 90 graden. Verder stijgen doet hij dan niet meer. Dus in theorie mag ik van mezelf het gas in trappen als de meter fatsoenlijk van z'n stokkie is.
Mijn BMW zescilinder diesel is na zo'n 15 min al op 90 tot 100 graden. Verbaast mij hoe snel ie warm is. Overigens klagen al mijn collega's die AUDI 3.0 tdi's dat ze langzaam warm worden.

Edit: ik heb een olie temp meter dus het is niet de temp van de kvs.
Horrible Cunt!
  woensdag 19 april 2017 @ 23:02:39 #53
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_170343943
Heeft er denk ik ook mee te maken dat de modernere BMW's elektrische waterpompen hebben. Die staan dus stil bij de koude start en gaan pas iets later mee doen. Achja hoe het precies werkt weet ik niet, maar het werkt wel goed! Heb overigens een benzine motor. In de zomer gaat het opwarmen wel veel sneller overigens, dan staat hij na 10 minuten op 70 graden, in de winter ben ik daar minimaal 15 voor nodig.
Weet van alles een beetje maar net niets.
pi_170350731
Nou vanochtend even opgelet bij mijn ecodiesel. Leon 1.6 Tdi.Buitentemperatuur 3.5c

Na 3km en 7 minuten door de stad werd ging de koelvloeistof van --- naar 50c. Ik was toen net bij de oprit en ben met 110 verder gereden over de snelweg. Na 7km en 10 minuten was de vloeistof 90c en werd de oliemeter net wakker met 50c. Die had wel langer nodig, pas na 17km en 21 minuten stonden beide meters op 90 en 90.

Redelijk vlot, maar was ik in de file gekomen of in de stad gebleven zou het veel langer duren.
.
pi_170400848
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 13:06 schreef Metro2005 het volgende:

Het is een diesel, en nog een groot motorblok ook. Dat duurt echt wel even voor die op temperatuur is, niet te vergelijken met een benzineblok. Benzine is vaak na 10-15km wel op temperatuur (de olie dan, koelwater vaak eerder) maar diesel kan best een stukje langer duren. 30km vind ik dan niet zo vreemd.
Nog een reden erbij om geen diesel te rijden. Lekker een beetje in de winter een half uur zitten vernikkelen, omdat je auto van 62000 euro niet in staat is om warme lucht te leveren.
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
  zaterdag 22 april 2017 @ 13:35:08 #56
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_170402377
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 12:37 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Nog een reden erbij om geen diesel te rijden. Lekker een beetje in de winter een half uur zitten vernikkelen, omdat je auto van 62000 euro niet in staat is om warme lucht te leveren.
Niet te dom ouwehoeren..mijn 316 cdi blaast met een paar minuten al warme lucht. Gelijk aan m'n S70 op benzine.
Graag verwijderen.
  zaterdag 22 april 2017 @ 14:21:00 #57
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_170403388
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 12:37 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Nog een reden erbij om geen diesel te rijden. Lekker een beetje in de winter een half uur zitten vernikkelen, omdat je auto van 62000 euro niet in staat is om warme lucht te leveren.
Er is natuurlijk ook maar één goede auto in jouw wereld.
Als jij en de A5 uit de OP allebei plankgas heel Duitsland door moeten weet ik welke auto er aankomt op zijn eigen wielen, en dat is niet jouw hok. Mócht hij het wél redden dan is het een uur later omdat je 4 keer moest tanken onderweg.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_170404109
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 12:37 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Nog een reden erbij om geen diesel te rijden. Lekker een beetje in de winter een half uur zitten vernikkelen, omdat je auto van 62000 euro niet in staat is om warme lucht te leveren.
Diesels hebben al jaren een electrische heater of een hulpverwarming op brandstof.
.
  zaterdag 22 april 2017 @ 15:10:10 #59
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_170404244
Daar komen de Dieselfanboys.

Diesel fapvoer in 4K. Als je internet tenminste sneller is dan je dieselgebakkie. :P

Stelling:
Over 10 jaar is er volgens mij geen nieuwe dieselpersonenauto meer te koop. :)

[ Bericht 5% gewijzigd door Hyperdude op 22-04-2017 15:30:21 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 22 april 2017 @ 15:30:36 #60
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_170404596
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 april 2017 14:21 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Er is natuurlijk ook maar één goede auto in jouw wereld.
Als jij en de A5 uit de OP allebei plankgas heel Duitsland door moeten weet ik welke auto er aankomt op zijn eigen wielen, en dat is niet jouw hok. Mócht hij het wél redden dan is het een uur later omdat je 4 keer moest tanken onderweg.
Zeg,ben eens lief,dat deze user zo'n (ahum) is,is geen reden om een roffel een hok te noemen.
Schooljuf modus uit.
Graag verwijderen.
pi_170404604
Even langs de garage om na te laten kijken.
Kan thermostaat zijn, kachelkleppen
, of je kachelradiateur is verstopt. Dat laatste heb ik een keer meegemaakt bij een a6 van 2008 ook 3.0 tdi. Vervangen valt opzich mee het dashboard hoeft namelijk niet (geheel) gedemonteerd te worden.
My dials are pupillated.
  zaterdag 22 april 2017 @ 15:34:10 #62
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_170404658
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 15:30 schreef Charged het volgende:

[..]

Zeg,ben eens lief,dat deze user zo'n (ahum) is,is geen reden om een roffel een hok te noemen.
Schooljuf modus uit.
Door deze user wil ik er niet eens meer één. Altijd nog eens willen rijden, maar ik krijg al buikpijn als ik er eentje zie.. Moet ze ook tegenwoordig standaard inhalen, in de hoop dat hij het is ~O>
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 22 april 2017 @ 15:40:47 #63
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_170404760
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2017 15:34 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Door deze user wil ik er niet eens meer één. Altijd nog eens willen rijden, maar ik krijg al buikpijn als ik er eentje zie.. Moet ze ook tegenwoordig standaard inhalen, in de hoop dat hij het is ~O>
Als je de kans krijgt,doen!
Zal je zeker niet tegenvallen maar voor de rest begrijp ik je heel goed.
Graag verwijderen.
pi_170419800
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 april 2017 14:21 schreef Sounddragon het volgende:

Er is natuurlijk ook maar één goede auto in jouw wereld.
Niet per se. Maar het is in ieder geval geen diesel. :-)

quote:
Als jij en de A5 uit de OP allebei plankgas heel Duitsland door moeten weet ik welke auto er aankomt op zijn eigen wielen, en dat is niet jouw hok.
Dat heb ik vaker gehoord. Van een BMW en een Audi-eigenaar waarmee ik op wintersport ging. Ze hebben allebei de reis naar Italie niet gehaald. De ene bleef bij Oberhausen achter en hebben we een week na de wintersport opgehaald. De andere moest bij Munchen naar de garage voor een nood-reparatie. En de R roffelde lekker verder.
Als ik was doorgereden was ik niet 1 uur, maar 5 uur eerder op bestemming geweest. :-)

quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 15:10 schreef Hyperdude het volgende:

Stelling:
Over 10 jaar is er volgens mij geen nieuwe dieselpersonenauto meer te koop. :)
Let there be light. :-)

[ Bericht 23% gewijzigd door Tango5Romeo op 23-04-2017 09:05:30 ]
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_170419816
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2017 15:34 schreef Sounddragon het volgende:

Moet ze ook tegenwoordig standaard inhalen, in de hoop dat hij het is ~O>
Met jouw Mercedes? Kleine kans. ;)
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_170849757
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 23:02 schreef -Richard- het volgende:
In de zomer gaat het opwarmen wel veel sneller overigens, dan staat hij na 10 minuten op 70 graden, in de winter ben ik daar minimaal 15 voor nodig.
Captain Obvious
  donderdag 11 mei 2017 @ 16:52:59 #67
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_170854933
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 08:43 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Met jouw Mercedes? Kleine kans. ;)
Boven de 130 heb je geen kont meer te vertellen met dat krachteloze ding jongeh.. ik heb 510nm ipv jouw 300 en ik heb ook een gaatje meer in de bak :+
De sprint ga je denk ik dik winnen, maar wel netjes rechts houden op de snelweg daarna dan he. *)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_170855016
Een "wie heeft de grootste piemel" topic is het aan het worden, jammer het was zo'n leuke reeks.
  vrijdag 12 mei 2017 @ 13:59:02 #69
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_170881044
quote:
17s.gif Op donderdag 11 mei 2017 16:56 schreef Juup© het volgende:
Een "wie heeft de grootste piemel" topic is het aan het worden, jammer het was zo'n leuke reeks.
kansloze poging tot trollen gespot.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 12 mei 2017 @ 14:40:24 #70
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_170881867
quote:
10s.gif Op donderdag 11 mei 2017 16:52 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Boven de 130 heb je geen kont meer te vertellen met dat krachteloze ding jongeh.. ik heb 510nm ipv jouw 300 en ik heb ook een gaatje meer in de bak :+
De sprint ga je denk ik dik winnen, maar wel netjes rechts houden op de snelweg daarna dan he. *)
510 nm is leuk en een 6 bak ook. Alles om een gebrek aan toeren te compenseren.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_170882005
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 13:59 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

kansloze poging tot trollen gespot.
Als jij dat als trollen ziet :')
  vrijdag 12 mei 2017 @ 17:35:51 #72
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_170885446
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 14:40 schreef fathank het volgende:

[..]

510 nm is leuk en een 6 bak ook. Alles om een gebrek aan toeren te compenseren.
valt best mee hoor, maar met maar één dikke turbo zit je vlot op de top van je koppelcurve, en daarna komt er niks meer bij, dus die laatste 2k rpm's kun je beter lekker laten voor wat ze zijn en de föhn onderin zijn bereik laten werken. Rijden op koppel is effe anders als rijden op vermogen; doortrekken met een koppelrijke motor is nergens voor nodig, kost alleen maar brandstof en je wint er helemaal niks mee.
Gaat TS ook ondervinden, van een benzineturbo naar een dikke diesel turbo is nogal een verschilletje.. Vraag maar aan Anne, die had een Cupra en rijdt momenteel in mijn Benz (als ik weg ben), same shit. Die moest serieus wennen aan het feit dat je eigenlijk gewoon op 12-1300 toeren opschakelt binnen de kom, en dan ben je nog bovengemiddeld vlot ook.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_170886887
Mijn moeder heeft trouwens onlangs zonder koelwater gereden, snel heet dat dat blok was.
.
pi_170898334
quote:
10s.gif Op donderdag 11 mei 2017 16:52 schreef Sounddragon het volgende:

Boven de 130 heb je geen kont meer te vertellen met dat krachteloze ding jongeh.. ik heb 510nm ipv jouw 300 en ik heb ook een gaatje meer in de bak :+
De sprint ga je denk ik dik winnen, maar wel netjes rechts houden op de snelweg daarna dan he. *)
Charged heeft gelijk. Ik laat het er bij. Jouw 6-cylinder diesel uit 2008 kan waarschijnlijk mijn 2.3ltr benzine uit 1994 wel bijhouden. Gefeliciteerd. :)

Hier nog even een stukje Natuurkunde 101:
http://www.autoblog.nl/ar(...)ermogen-wat-is-beter

[ Bericht 13% gewijzigd door Tango5Romeo op 14-05-2017 16:49:44 ]
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
  zaterdag 13 mei 2017 @ 10:01:03 #75
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_170898855
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 09:13 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Tuurlijk, joh. Dat zei die collega met die C-klasse cdi 320 station my 2008 ook. Maar niet meer nadat we een praktijktestje gedaan hadden. Die heeft in mijn nabijheid nooit meer het woord 'koppel' durven uitspreken. :)

(een standaard 850 T5 doet 0-200kmh in 25 seconden. Een 2008 Mercedes-Benz C 320 CDI 4MATIC 7G-Tronic in 33.5)

En terug naar het topic: is die Audi al gerepareerd?
Serieus,blijf je zuigen om het laatste woord te hebben?

En om ot te blijven,waar is ts met updates?
Graag verwijderen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')