Mijn BMW zescilinder diesel is na zo'n 15 min al op 90 tot 100 graden. Verbaast mij hoe snel ie warm is. Overigens klagen al mijn collega's die AUDI 3.0 tdi's dat ze langzaam warm worden.quote:Op woensdag 12 april 2017 20:42 schreef -Richard- het volgende:
De olie temperatuur van mijn BMW zescilinder bereikt 70 graden na zo'n 15 minuten. Tel daar 5-10 bij op en hij staat op 90 graden. Verder stijgen doet hij dan niet meer. Dus in theorie mag ik van mezelf het gas in trappen als de meter fatsoenlijk van z'n stokkie is.
Nog een reden erbij om geen diesel te rijden. Lekker een beetje in de winter een half uur zitten vernikkelen, omdat je auto van 62000 euro niet in staat is om warme lucht te leveren.quote:Op woensdag 19 april 2017 13:06 schreef Metro2005 het volgende:
Het is een diesel, en nog een groot motorblok ook. Dat duurt echt wel even voor die op temperatuur is, niet te vergelijken met een benzineblok. Benzine is vaak na 10-15km wel op temperatuur (de olie dan, koelwater vaak eerder) maar diesel kan best een stukje langer duren. 30km vind ik dan niet zo vreemd.
Niet te dom ouwehoeren..mijn 316 cdi blaast met een paar minuten al warme lucht. Gelijk aan m'n S70 op benzine.quote:Op zaterdag 22 april 2017 12:37 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Nog een reden erbij om geen diesel te rijden. Lekker een beetje in de winter een half uur zitten vernikkelen, omdat je auto van 62000 euro niet in staat is om warme lucht te leveren.
Er is natuurlijk ook maar één goede auto in jouw wereld.quote:Op zaterdag 22 april 2017 12:37 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Nog een reden erbij om geen diesel te rijden. Lekker een beetje in de winter een half uur zitten vernikkelen, omdat je auto van 62000 euro niet in staat is om warme lucht te leveren.
Diesels hebben al jaren een electrische heater of een hulpverwarming op brandstof.quote:Op zaterdag 22 april 2017 12:37 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Nog een reden erbij om geen diesel te rijden. Lekker een beetje in de winter een half uur zitten vernikkelen, omdat je auto van 62000 euro niet in staat is om warme lucht te leveren.
Zeg,ben eens lief,dat deze user zo'n (ahum) is,is geen reden om een roffel een hok te noemen.quote:Op zaterdag 22 april 2017 14:21 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Er is natuurlijk ook maar één goede auto in jouw wereld.
Als jij en de A5 uit de OP allebei plankgas heel Duitsland door moeten weet ik welke auto er aankomt op zijn eigen wielen, en dat is niet jouw hok. Mócht hij het wél redden dan is het een uur later omdat je 4 keer moest tanken onderweg.
Door deze user wil ik er niet eens meer één. Altijd nog eens willen rijden, maar ik krijg al buikpijn als ik er eentje zie.. Moet ze ook tegenwoordig standaard inhalen, in de hoop dat hij het isquote:Op zaterdag 22 april 2017 15:30 schreef Charged het volgende:
[..]
Zeg,ben eens lief,dat deze user zo'n (ahum) is,is geen reden om een roffel een hok te noemen.
Schooljuf modus uit.
Als je de kans krijgt,doen!quote:Op zaterdag 22 april 2017 15:34 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Door deze user wil ik er niet eens meer één. Altijd nog eens willen rijden, maar ik krijg al buikpijn als ik er eentje zie.. Moet ze ook tegenwoordig standaard inhalen, in de hoop dat hij het is
Niet per se. Maar het is in ieder geval geen diesel. :-)quote:Op zaterdag 22 april 2017 14:21 schreef Sounddragon het volgende:
Er is natuurlijk ook maar één goede auto in jouw wereld.
Dat heb ik vaker gehoord. Van een BMW en een Audi-eigenaar waarmee ik op wintersport ging. Ze hebben allebei de reis naar Italie niet gehaald. De ene bleef bij Oberhausen achter en hebben we een week na de wintersport opgehaald. De andere moest bij Munchen naar de garage voor een nood-reparatie. En de R roffelde lekker verder.quote:Als jij en de A5 uit de OP allebei plankgas heel Duitsland door moeten weet ik welke auto er aankomt op zijn eigen wielen, en dat is niet jouw hok.
Let there be light. :-)quote:Op zaterdag 22 april 2017 15:10 schreef Hyperdude het volgende:
Stelling:
Over 10 jaar is er volgens mij geen nieuwe dieselpersonenauto meer te koop.
Met jouw Mercedes? Kleine kans.quote:Op zaterdag 22 april 2017 15:34 schreef Sounddragon het volgende:
Moet ze ook tegenwoordig standaard inhalen, in de hoop dat hij het is
Captain Obviousquote:Op woensdag 19 april 2017 23:02 schreef -Richard- het volgende:
In de zomer gaat het opwarmen wel veel sneller overigens, dan staat hij na 10 minuten op 70 graden, in de winter ben ik daar minimaal 15 voor nodig.
Boven de 130 heb je geen kont meer te vertellen met dat krachteloze ding jongeh.. ik heb 510nm ipv jouw 300 en ik heb ook een gaatje meer in de bakquote:
kansloze poging tot trollen gespot.quote:Op donderdag 11 mei 2017 16:56 schreef Juup© het volgende:
Een "wie heeft de grootste piemel" topic is het aan het worden, jammer het was zo'n leuke reeks.
510 nm is leuk en een 6 bak ook. Alles om een gebrek aan toeren te compenseren.quote:Op donderdag 11 mei 2017 16:52 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Boven de 130 heb je geen kont meer te vertellen met dat krachteloze ding jongeh.. ik heb 510nm ipv jouw 300 en ik heb ook een gaatje meer in de bak
De sprint ga je denk ik dik winnen, maar wel netjes rechts houden op de snelweg daarna dan he.
Als jij dat als trollen zietquote:Op vrijdag 12 mei 2017 13:59 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
kansloze poging tot trollen gespot.
valt best mee hoor, maar met maar één dikke turbo zit je vlot op de top van je koppelcurve, en daarna komt er niks meer bij, dus die laatste 2k rpm's kun je beter lekker laten voor wat ze zijn en de föhn onderin zijn bereik laten werken. Rijden op koppel is effe anders als rijden op vermogen; doortrekken met een koppelrijke motor is nergens voor nodig, kost alleen maar brandstof en je wint er helemaal niks mee.quote:Op vrijdag 12 mei 2017 14:40 schreef fathank het volgende:
[..]
510 nm is leuk en een 6 bak ook. Alles om een gebrek aan toeren te compenseren.
Charged heeft gelijk. Ik laat het er bij. Jouw 6-cylinder diesel uit 2008 kan waarschijnlijk mijn 2.3ltr benzine uit 1994 wel bijhouden. Gefeliciteerd.quote:Op donderdag 11 mei 2017 16:52 schreef Sounddragon het volgende:
Boven de 130 heb je geen kont meer te vertellen met dat krachteloze ding jongeh.. ik heb 510nm ipv jouw 300 en ik heb ook een gaatje meer in de bak
De sprint ga je denk ik dik winnen, maar wel netjes rechts houden op de snelweg daarna dan he.
Serieus,blijf je zuigen om het laatste woord te hebben?quote:Op zaterdag 13 mei 2017 09:13 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Tuurlijk, joh. Dat zei die collega met die C-klasse cdi 320 station my 2008 ook. Maar niet meer nadat we een praktijktestje gedaan hadden. Die heeft in mijn nabijheid nooit meer het woord 'koppel' durven uitspreken.
(een standaard 850 T5 doet 0-200kmh in 25 seconden. Een 2008 Mercedes-Benz C 320 CDI 4MATIC 7G-Tronic in 33.5)
En terug naar het topic: is die Audi al gerepareerd?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |