Desnoods zoek je voor die lui alternatief vervoer. Op ieder groot vliegveld kun je privejets of een heli huren als een taxi niet snel genoeg is.quote:Op vrijdag 14 april 2017 18:54 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Dan lijkt me het logisch dat je die voor volbetaalde pasagiers laat gaan Anders heb je elders een heel vliegtuig dat niet kan vliegen.
Ze hebben die mensen geld geboden en een hotelovernachting. En lokaal personeel? Waar basel je over? Natuurlijk is het een geldkwestie, het is een luchtvaartmaatschappij. Dat zijn doorgaans geen filantropische instellingen.quote:Op vrijdag 14 april 2017 21:21 schreef Fer het volgende:
Dan bied je die reizigers cash om uit te stappen of huur je lokaal personeel in. Het is gewoon een domme geldkwestie.
Natuurlijk zoek je voor je eigen personeel geen alternatief vervoer. Je bent een luchtvaartmaatschappij.quote:Op vrijdag 14 april 2017 21:30 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Desnoods zoek je voor die lui alternatief vervoer. Op ieder groot vliegveld kun je privejets of een heli huren als een taxi niet snel genoeg is.
Sarcasme?quote:Op vrijdag 14 april 2017 21:46 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Natuurlijk zoek je voor je eigen personeel geen alternatief vervoer. Je bent een luchtvaartmaatschappij.
Zeker niet. Meen er elk woord van.quote:
Als de boarding passes al zijn uitgegeven kan je je niet meer op overboeking beroepen. Jammer voor United dat ze een probleem hebben, maar dat is hun probleem, niet dat van hun passagiers.quote:Op vrijdag 14 april 2017 21:54 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Zeker niet. Meen er elk woord van.
Weet niet of de vlucht vantevoren overbooked was of dat de deadheading crew last minute zijn toegevoegd, maar je gaat niet je personeel met 'de taxi' sturen als je zelf naar die bestemming toevliegt.
Het is altijd een probleem voor hun passagiers. Het is of nu 4 passagiers er af of een vlucht met 150 passagiers vertragen/annuleren. Simpele rekensom, toch?quote:Op vrijdag 14 april 2017 22:02 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Als de boarding passes al zijn uitgegeven kan je je niet meer op overboeking beroepen. Jammer voor United dat ze een probleem hebben, maar dat is hun probleem, niet dat van hun passagiers.
De schade is intussen wel wat groter. Dan moet je je als maatschappij maar over je trots heenzetten en een taxi nemen. De primaire activiteit van zo een luchtvaartmaatschappij is dienstverlening, passagiers en bagage vervoeren. Bedrijfseconomisch gezien is het niet handig om iemand met wie je een vervoersovereenkomst hebt gesloten onder dwang en met geweld te verwijderen omdat je te trots bent om een andere vervoerder in te schakelen om je eigen crew ergens heen te brengen.quote:Op vrijdag 14 april 2017 22:07 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Het is altijd een probleem voor hun passagiers. Het is of nu 4 passagiers er af of een vlucht met 150 passagiers vertragen/annuleren. Simpele rekensom, toch?
Het is maar zeer de vraag of United in deze situatie het recht had om passagiers te dwingen het vliegtuig te verlaten. E.e.a. is afhankelijk van de definitie van 'boarding', of liever gezegd: het ontbreken van de definitie. Zie verhaal hier:quote:Op vrijdag 14 april 2017 22:07 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Het is altijd een probleem voor hun passagiers. Het is of nu 4 passagiers er af of een vlucht met 150 passagiers vertragen/annuleren. Simpele rekensom, toch?
Merk net dat het gefixt is, na een grote update van firefox. Kan inderdaad met m'n instellingen te maken gehad hebben, m'n region setting (en-UK) verschilt van m'n language setting (en-US), misschien gaf de mozilla datepicker een Amerikaanse datum, terwijl de google code een europees formaat verwachtte (of vice versa) omdat de één de language setting gebruikte, de ander de locale. Sowieso een software fout, ze moeten dezelfde setting gebruiken.quote:
Met als voorwaarde dat ze geen juridische stappen ondernemen....quote:Op donderdag 13 april 2017 09:02 schreef crystal_meth het volgende:
En nu gaat United alle passagiers van de vlucht hun ticket terugbetalen. (en in cash als ze geen voucher willen!)
United Airlines to refund tickets for all passengers on infamous flight
Van wat ik er van begrepen heb is dat erg geen cash geld aangeboden is maar vouchers die maar beperkt geldig zijn. Ik zou daar ook niet op zitten wachten. Mochten ze cash geld aangeboden hebben en ik had geen haast...tja waarom ook niet.quote:Op vrijdag 14 april 2017 21:38 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Ze hebben die mensen geld geboden en een hotelovernachting. En lokaal personeel? Waar basel je over? Natuurlijk is het een geldkwestie, het is een luchtvaartmaatschappij. Dat zijn doorgaans geen filantropische instellingen.
kloptquote:Op zaterdag 15 april 2017 10:28 schreef breaky het volgende:
[..]
Van wat ik er van begrepen heb is dat erg geen cash geld aangeboden is maar vouchers die maar beperkt geldig zijn. Ik zou daar ook niet op zitten wachten. Mochten ze cash geld aangeboden hebben en ik had geen haast...tja waarom ook niet.
En dan nog stap je over het grote probleem heen dat de mensen al in het vliegtuig zaten. Dit soort zaken dienen geregeld te worden voordat passagiers gaan boarden.
Het is waarschijnlijk gewoon begonnen een enorme blunder van de planners. Die zijn ergens in het proces vergeten aan te geven dat er nog 4 crewmembers mee moesten om hun volgende vlucht te halen.quote:Op vrijdag 14 april 2017 22:07 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Het is altijd een probleem voor hun passagiers. Het is of nu 4 passagiers er af of een vlucht met 150 passagiers vertragen/annuleren. Simpele rekensom, toch?
Ik zeg ook nergens dat ze deze situatie goed hebben afgehandeld. Ik zeg alleen dat dead heading crew de normaalste zaak van de wereld is en dat je daar in incidentele situaties inderdaad betalende passagiers voor laat staan.quote:Op vrijdag 14 april 2017 22:14 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
De schade is intussen wel wat groter. Dan moet je je als maatschappij maar over je trots heenzetten en een taxi nemen. De primaire activiteit van zo een luchtvaartmaatschappij is dienstverlening, passagiers en bagage vervoeren. Bedrijfseconomisch gezien is het niet handig om iemand met wie je een vervoersovereenkomst hebt gesloten onder dwang en met geweld te verwijderen omdat je te trots bent om een andere vervoerder in te schakelen om je eigen crew ergens heen te brengen.
Ik heb begrepen dat het toevoegen van de dead heading crew een last minute actie was. Normaliter wordt dit inderdaad geregeld voor het boarden.quote:Op zaterdag 15 april 2017 10:28 schreef breaky het volgende:
En dan nog stap je over het grote probleem heen dat de mensen al in het vliegtuig zaten. Dit soort zaken dienen geregeld te worden voordat passagiers gaan boarden.
Of het was gewoon overmacht. Met 738 vliegtuigen in hun netwerk is het heel aannemelijk, dat er elders in het netwerk iets mis is gegaan (bv. technisch of door weer), waardoor een bepaalde crew niet kon arriveren voor hun volgende vlucht en dat er daardoor een crew opgestuurd moest worden.quote:Op zaterdag 15 april 2017 13:50 schreef Ivo1985 het volgende:
Het is waarschijnlijk gewoon begonnen een enorme blunder van de planners. Die zijn ergens in het proces vergeten aan te geven dat er nog 4 crewmembers mee moesten om hun volgende vlucht te halen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |